ChristianMatch
 


Forum

Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina Vorige 1 ... 75 76 77 78
ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 22:25
BerichtOnderwerp: Risico op stalken na date via internet
 
LEANNE226 schreef:
Ik denk dat de jongeren een minder groot risico lopen?Die hebben een iets grotere mond,ik probeer altijd beleefd te blijven......tikje naief wellicht(en blonT) maar ik ben niet goed in schelden,moet ik nog leren haha
En die meisjes van 18 zoeken,denk ik,hetzelfde als wij?Jij krijgt vast ook vaak te horen "oh,jij hebt zo een leuke vent".......yeah right.....makkie joh Twijfelende smiley Het zal met die van 18 niet heel anders gaan,of met die van 30.....40.....50......

Mezelf even onder de "jongeren" rekenend... Knipoog smiley
Denk dat het helaas niet echt leeftijdsgebonden is...net zo min als dat je het "aan zou trekken" (op internet iig)...
Heb zelf heel wat flierefluiters aan de hand gehad!

De kans bestaat gewoon altijd! Je weet via internet nou eenmaal niet meteen wat je aan de andere kant hebt zitten, en soms is het dus al "te laat" voordat je doorkrijgt dat het niet goed zit, terwijl je zoiets "lijfelijk" waarschijnlijk al lang door gehad zou hebben...dus ik geloof zonder meer dat de kans via internet groter is, en helaas bied een "christelijke" website daar niet meer zekerheid in dan enig ander Zieke smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 2 januari 2010, 22:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 13:54
BerichtOnderwerp: Wat wil je laten zien met je profielfoto?
 
Ahum! Spreekt voor zich lijkt me zo....grrrroommmmm Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 13:49
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HDBAS635 schreef:
Ja,dat hebben ze. Anders is God cynisch en sarcastisch.

Aldus...ze hebben zelf een andere God gecreeerd. zoals al uitvoerig besproken in deze discussie! Maar de oorsprong ligt toch echt nog steeds bij één en dezelfde...

Overigens is het makkelijker wanneer je een quote gebruikt om niet alleen dat stukje eruit te plukken wat het verhaal weer een hele andere dimentie (kan) geven...als je goed kijkt namelijk zie je dat het stukje erboven duidelijk uitlegt wat er met deze uitspraak bedoeld word! Over selectief lezen gesproken Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 2 januari 2010, 13:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 10:45
BerichtOnderwerp: ik ben (stief vader) en hoe voed ik nu de kinderen op!
 
Allereerst Frans, Van harte gefeliciteerd met je huwelijk...ik hoop dat jullie heel gelukkig mogen worden Knipoog smiley

Stiefvader zijn is zeker niet een makkelijke taak...De kinderen van de partner krijgen met een heleboel (ongewenste) veranderingen te maken en niet allemaal zullen ze dat zomaar nemen!
Mijn advies is om het de tijd te geven, zodat ze aan je kunnen wennen en je beter leren kennen. Laat zien dat je niet van plan bent de plek van hun vader in te nemen, maar er wel voor ze bent wanneer dat nodig is. In hun ogen is vooral de moeder een "ouder" en ze zullen (aanvankelijk) toch meer van haar aannemen...
Probeer hun vertrouwen stukje voor stukje te winnen en verwacht niet van ze dat ze je meteen helemaal zullen accepteren.
Je kunt wat "quality time" met de kinderen doorbrengen zonder je vrouw, om te laten zien dat je een goede vent bent en het oke is als ze je aardig vinden...

Succes ermee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 10:37
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Quote:
ik blijf bij mijn conclusie, Mohammed heeft zijn eigen god gemaakt.

Ik geloof ook niet dat er iemand is die dit tegenspreekt, Chat...
Mohammed heeft een eigen beeld gecreeerd van een God die aanvankelijk beiden Moslims en Christenen behoorden!
Hij heeft zijn eigen draai aan het hele verhaal gegeven...(hij en vele anderen) waardoor er nu zo'n groot verschil bestaat tussen de Islam en het Christendom.
Maar om nu te roepen dat de Moslims een hele andere God hebben Smiley die vol vragen zit
Ik weet zeker dat ook een moslim enkel hoeft terug te keren naar zijn ware Godom gered te zijn Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 2 januari 2010, 10:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 10:33
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Quote:
God in Jezus Christus zegt, dat je niet mag doden en wil dat niet....

Was het niet God door Mozes die zegt; Je mag een ander niet doden Smiley die vol vragen zit
En daarbij dus de al eerder gestelde vraag hoe dat zit, omdat Mozes en zijn volk vervolgens zelf in de strijd anderen doodden?

Het was God door de dood van Jezus die ons vrijmaakte van de wet van Mozes.
Een discussie hier ook al vaker gevoerd, want moeten we ons dan nog wel aan de wet houden of niet? Natuurlijk zijn we het er allemaal over eens dat dat wel het geval is...enkel door het bloed van Jezus zijn we nu gered van de zonde!

Dus de wet bestond al lang voor Jezus bestond...en geld m.i. voor alle bevolkingsgroepen Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 14:57
BerichtOnderwerp: Wat is vriendschap
 
Beste Simon,

Ik begrijp uw frustratie wat betreft deze...
Maar mijns inziens zou het beter zijn er op het forum verder niet over uit te wijden?!
U zegt haar privacy te willen beschermen, maar vervolgens zet u wel allerlei persoonlijke informatie over haar en uw contact neer. Het enige wat u dus idd achterwege houd is een naam, maar de rest van de informatie zou anderen alsnog naar de betreffende persoon kunnen leiden. Daarbij komt dat ook enkel uw kant van het verhaal belicht word...
Ik kan natuurlijk niet voor een ander spreken, maar ik persoonlijk zou hier absoluut niet van gediend zijn!!
Lijkt het niet beter om het onderwerp dan gewoon meer algemeen te gaan houden Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 01:01
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
Vanaf hier voor iedereen een gelukkig-nieuwjaars-knuffel...
Speciaal voor Aer en Sas, 2009 is niet zo leuk geeindigd...dat 2010 alsnog dat geluk mag brengen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 09:53
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HENK710 schreef:
Smiley die vol vragen zit Godsdienst hoort met een boek samen te vallen? Bij mijn weten heet dat boek dan gewoon hart. Dat is de werkelijke plek waar God ons mensen raakt en waar relatie met Hem begint en groeit. Het boek is niets meer dan een hulpmiddel om God te leren kennen. Daarbij is het dan wel weer goed om te weten dat die boeken hoe dan ook altijd een stuk mensenwerk zijn en daarmee dus een beeld van God kunnen oproepen dat niet altijd strookt met wie en hoe God daadwerkelijk is.

Dank je Henk, ben het volledig met je eens Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 15:25
BerichtOnderwerp: het percentage mails wat is beantwoord , zin of onzin?
 
DANIEL777 schreef:
dat doen echt niet alleen de mannen hoor de vrouwen hebben daar ook een vervelende handje van Gefrustreerde smiley

Ik heb ook nooit beweerd dat het om mannen ging!! Ik zei mensen en zover ik me kan herinneren vallen vrouwen daar ook onder Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

*En ja! Ik weet dat menig man daar wel es anders over denkt, maar laten we het gewoon bij de biologische feiten houden en niet bij de gedachtenspinsels van de gemiddelde man* Clown smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 30 december 2009, 15:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 11:03
BerichtOnderwerp: het percentage mails wat is beantwoord , zin of onzin?
 
WILLEMIEN943 schreef:
Ik vraag me af of het nut heeft om het percentage mails wat je beantwoord hebt te vermelden bij je profiel.
Knipogen worden ook meegerekend volgens mij.
Nou heb een vreselijke hekel aan die dingen en ga er niet op in.
Ik heb dat ook in mijn profiel gezet. Onbegrijpelijk hoe dan toch sommige mannen het soms tot drie keer toe presteren om er toch een te sturen.
Als ik in iemand geinteresseerd ben, lees ik eerst zijn profiel goed door.
Blijkbaar gaan veel mannen alleen op uiterlijk af.
Maar wat ik er mee wil zeggen is: dit haalt wel je percentage aan beantwoorde mails omlaag. En dan niet te spreken over mails van mannen met een plaat voor hun hoofd en denken dat de aanhouder wint, pfff Gefrustreerde smiley

Iedereen wens ik hier op CM een heel voorspoedig 2010 toe

Ook wanneer je meerdere mails van één persoon krijgt en deze niet allemaal beantwoord doet dat iets met je percentage...
Het is dus niet bepaald representatief en ik geloof ook niet dat er veel cm-leden zijn die zich er iets van aantrekken Knipoog smiley

En wat die knipogen betreft...sommige mensen blijven natuurlijk gewoon enkel plaatjes kijken Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 10:50
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Ik wil hier graag reageren, maar moet wel eerlijk zeggen dat ik niet het hele verhaal gelezen heb...dus mijn excuses als ik in herhaling val Knipoog smiley

Er word hier gesproken over het verschil tussen moslims en christenen...
En natuurlijk word terecht beweerd dat Allah en God niet dezelfde zijn. Omdat wij mensen hen zo "gemaakt" hebben door de manier waarop we met ons geloof en de bijbel of koran omgaan!
Dat er nogal een verschil is tussen de manier van handelen van een moslim en die van een christen mag dan ook duidelijk zijn, daar ben ik het volledig mee eens...
Maar toch ben ik het niet eens met de bewering dat God en Allah verschillend zouden zijn! In oorsprong stammen de "christenen" af van Izaak, en de "moslims" van Ismael. Beiden zonen van Abraham...Eén van onze aartsvaders!
Christenen (joden) en Moslims (arbabieren) komen dus voort uit dezelfde stam, en hebben in oorsprong ook dezelfde God. Maar in de loop der tijd zijn het de mensen geweest die de "verschillen" duidelijk gemaakt hebben...


En zo zou je je dus af kunnen vragen waar de waarheid werkelijk ligt...
Op internet vond ik dit stukje, ben benieuwd wat jullie ervan vinden?



Ismaël


Zoon van Abraham en Hagar. Wordt in het eerste bijbelboek (Genesis) beschreven. Heeft God het verbond ook met hem gesloten?



Sarai, de hoofdvrouw van Abraham, wil maar niet zwanger worden. Dat lukt Abraham beter bij Hagar, zijn slavin of bijvrouw. Hagar is zo trots op haar zwangerschap dat ze Sarai, haar meesteres, uitlacht. Ze verliest volgens het Bijbelverhaal zelfs ieder respect voor Sarai (Gen.16). Abraham kan niet voorkomen dat Sarai dat niet pikt en Hagar zo fors terugpest dat die de woestijn invlucht. Een engel beveelt haar terug te keren. Hij voorspelt dat zij een zoon zal baren. Ze moet hem Ismaël noemen, “want de Here heeft naar uw ellende gehoord”.

Feiten of fictie? De engel voorspelt ook dat deze zoon “een wilde ezel” van een mens zal zijn. “Zijn hand zal tegen allen zijn en de hand van allen tegen hem”. De typering geldt alleen voor Ismaël. Toch willen sommige (bijbel-) geleerden deze typering opvatten als representatief voor alle Arabische volken. Ze zouden een oorlogszuchtige en ruziezoekende aard hebben. Andere bronnen betogen het tegendeel: de Arabische wereld en de westerse wereld (Europa) zouden in agressie niet voor elkaar onderdoen. Nog weer anderen betogen dat de Arabische en islamitische wereld veel vrediger waren en zijn dan de Westerse (christelijke). Zijn de meningen beoordeelbaar? Wetenschappelijk onderzoek lijkt lastig: veel van het bronnenmateriaal berust of ficties en mythen en niet op feiten.

Ismaël wordt geboren als Abraham 86 jaar oud is (Genesis 16:16). Volgens de Bijbel schenkt Sara, Abrahams eerste vrouw, hem zijn tweede zoon, Izaak, als hij 100 jaar oud is. Izaak zal de stamvader van het volk Israël zal worden.

Omdat Ismaël zijn broer bespot als hij wordt “gespeend”, stuurt Abraham Hagar en Ismaël weg. Ze vluchten de woestijn in. Volgens een islamitische legende komen ze in Mekka aan. Ismaël wordt beschouwd als de stamvader van een aantal noord-Arabische stammen (Gen. 25:12-18). Hij sterft volgens de Bijbel op 137-jarige leeftijd (Gen. 25:17).


Ismaël… of toch Izaak?

Volgens Korangeleerden is in de Bijbel een pijnlijk foutje geslopen: Abraham moest niet Izak maar Ismaël offeren. Volgens Genesis 16:16 kreeg Abraham Ismaël op zijn 86e en Izaak toen hij 100 jaar oud was (21:5). In Genesis 22:2 krijgt Abraham de opdracht zijn ‘enige’ zoon te offeren. Het potentiële slachtoffer moet dus niet Izak maar Ismaël zijn geweest. Islamgeleerden menen dat joden en misschien ook christenen met de tekst geknoeid hebben.

Ook beargumenteren de geleerden aan de hand van bijbelteksten dat Abraham Ismaël net zo liefhad als Izaak en dat het verbond (in ruil voor besnijdenis krijg je een talrijk nageslacht) voor beide zoons gold (Genesis 17:9-11, 20 en 23-26 en 21:18). Omdat Mohammed volgens de islamitische traditie rechtstreeks afstamt van Ismaël herdenken de moslims al eeuwenlang Abrahams geruchtmakende offer. Als het inderdaad Izaak is die geofferd had moeten worden, dan zouden - volgens de Korangeleerden - joden en christenen die gebeurtenis zeker hebben herdacht.

Andere controversiële teksten in dit verband:

Genesis 21:12 Maar God zei tegen hem: ‘Je hoeft je niet bezwaard te voelen vanwege de jongen of je slavin. Alles wat Sara je vraagt moet je doen, want alleen de nakomelingen van Isaak zullen gelden als jouw nageslacht.

Genesis 17:21 Maar mijn verbond zal ik voortzetten met Isaak, de zoon die Sara je volgend jaar omstreeks deze tijd zal baren.’

(teksten overgenomen uit Online Bijbel (NBV)


Bron: www.vecip.com


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 30 december 2009, 10:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 10:27
BerichtOnderwerp: een nieuw jaar...
 
LIESBETH326 schreef:
Dit kwam ik ergens tegen en vond het de moeite waard om met jullie te delen...

Ik zei tot de man die stond bij de ingang van het jaar: "Geef mij een licht opdat ik veilig het onbekende tegemoet kan treden".
En hij antwoordde: "Ga de duisternis in en leg je hand in de hand van God, dat is beter voor je dan licht en veiliger dan een bekende weg".


Vertrouwen... waarom is dat soms zo moeilijk?!!

Vertel mij wat...soms kan een zaklantaarn zo verleidelijk zijn!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 15:33
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
ROBBEDOES873 schreef:
Een hele dikke knuffel voor iedereen die het kan gebruiken,
en
voor iedereen die er 1 wil

Knuffels zijn altijd welkom, dus ik neem er eentje...krijg je er meteen één terug Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 11:29
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
Een hele dikke kerstknuffel voor alle CM-ers Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 11:28
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
HENK710 schreef:
Dat vraagstuk is dus nog wat uitgebreid: wat als beiden een roeping zeggen te hebben... Knipoog smiley

Wat mij betreft blijft het dan een samen zoeken zonder doordrukpraktijken, wat je wel geregeld ziet gebeuren, zeker als het om zaken voor het instituut kerk gaat.

En hierin ben ik het ook volkomen met je eens Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 21:42
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
HENK710 schreef:
@Tessybear
Het enige dat ik duidelijk probeer te maken, is dat het niet zo eenvoudig is om te zeggen dat KR-werk Gods roeping/plan is, wat dus wel (ook door jou) gebeurt. Mensen kunnen ook andere roepingen hebben/ervaren, waardoor ze KR-werk voorbij laten gaan. Daar is dus niets mis mee in mijn ogen.

Omdat er al gesproken was over kr-werk heb ik dat als voorbeeld aangehaald, Henk...ik geloof dat ik toch juist benadrukt heb dat je roeping overal kan liggen! Dus ook op de voetbalclub, en in de kroeg en Ja, ook in je gezin...
Een ieder weet voor zichzelf tenslotte het beste waar die roeping wel of niet ligt, de discussie ging er dan ook over wat te doen als de ander hier niet achter wil staan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 09:09
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
[quote=HENK710]Eventueel boven gezin...dat is nu net het stukje. Want ik denk dat je gezin toch altijd als roeping mag zien. Dus dan is er geen roeping boven te verkiezen.... Knipoog smiley[/quote

Lees de rest van men bijdrage ook ff goed...dan hoef ik niet eens meer te reageren Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 22:57
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
HENK710 schreef:
Gezin is dus geen roeping????

Eh...waar heb je mij dat horen (zien) beweren Smiley die vol vragen zit
Je roeping kan toch overal liggen? dus ook in je gezin...maar ook buiten je gezin...wie weet wel op de maan...we spraken hier over roepingen buiten het gezin! (en de partner die daar problemen mee heeft)
En mijn stukje gaat erover dat je die roeping boven alle andere dingen zou moeten stellen, dus eventueel ook boven je gezin Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 22:44
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
PIETER649 schreef:
tja.. maar maj Boszhart had geen vent thuis die liep te zeuren dat ze dat niet mocht doen Knipoog smiley

whahaha....touché!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 22:41
BerichtOnderwerp: terecht?
 
HENK710 schreef:
Hoe een reactie met komische ondertoon toch zo verkeerd kan worden opgepakt...

Wellicht is het ontbreken van de bewuste "noot" of "smileys" om die komische ondertoon te benadrukken een goede reden waarom het zo verkeerd opgepakt word? Niet iedereen op CM kent Pieter heel goed en snapt die ondertoon namelijk Knipoog smiley

Dit is overigens geen "aanval" op Pieter...mag zen gevoel voor humor wel Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 22:36
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
PIETER649 schreef:
dus ook op de voetbalvereniging of in de kroeg Lachende smiley

Je weet maar nooit waar je roeping ligt Pieter...kijk maar naar Majoor Boszhardt, die zo'n beetje elke Amsterdamse kroeg regelmatig van binnen zag Knipoog smiley

Bij Hem is écht alles mogelijk! Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:43
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
HENK710 schreef:
En als de vrouw nu die roeping heeft....

Zoals ik in mijn eerdere reactie al zei; het werkt twee kanten op...
Zowel de man als de vrouw horen de Here hun God lief te hebben boven alles en zodoende Zijn werk voorop te stellen...

Kort door de bocht gezegd; (en ja, ik snap echt wel dat het in de praktijk lang zo makkelijk niet is)...Wanneer man of vrouw voor de keuze komt te staan tussen Roeping en Gezin...er eigenlijk gezegd word voor die roeping te kiezen...en wanneer dat nodig is alle andere dingen er voor op te offeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:35
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
HENK710 schreef:
Wanneer is iets een roeping? Zou schoolbestuur daar werkelijk niet bij kunnen horen?

Lijkt me van wel idd Henk, tenslotte kan het werk God's overal plaatsvinden, dus ook in het schoolbestuur Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 19:37
BerichtOnderwerp: The Gospel of John
 
Heb em ook in de kast! Ontzettend mooi Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 08:36
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
Quote:
als een vrouw niet achter t kerkewerk van de man staat, denk ik dat God niet wil dat hij in de kerkeraad, het schoolbestuur, of weet ik wat gaat...

Hmm...roept tegenstand op bij mij Twijfelende smiley
Laten we het even gooien op die kerkeraad...das toch God's werk? Hem dienen?
Ik heb altijd geleerd dat dat boven alles moet gaan hoor, zelfs boven je gezin!
Het schoolbestuur? Dat zou zomaar ook een roeping God's kunnen zijn...een ander kan en mag daar niet over oordelen Gefrustreerde smiley Is het tenslotte niet zo dat Hij van ons vraagt Hém boven alles te stellen Smiley die vol vragen zit Het zou dan van de - in dit geval - bekorige echtgenote een beetje boel egocentrisch zijn om haar man van deze dingen af te praten lijkt me, net als haar echtgenoot haar niet mag tegenwerken in haar persoonlijke ontwikkeling Zieke smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 23 december 2009, 08:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 07:57
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje
 
Kan iedereen tegenwoordig zijn eigen hoekje beginnen op CM, Arjan Smiley die vol vragen zit

Of zijn Rell en jij gewoon een uitzondering?
Zo ja, dan moet ik denk ik toch een ander plekje gaan vinden om te vertellen dat ik weer terug ben Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina Vorige 1 ... 75 76 77 78
Pagina 78 van 78