ChristianMatch
 


Forum

Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 78 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 22:08
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Bijzonder omdat het de hele week al in m'n hoofd zit:

http://www.youtube.com/watch?v=HKXcJW2WM9I
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 19:27
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
Die grote afwas echt zichzelf niet gaat wegwassen en dat dus betekent dat ik er toch echt aan zal moeten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 20:29
BerichtOnderwerp: Ik match niet
 
Nou moe... Boze smiley ...dacht ik volg m'n eigen advies es op en pas de match-criteria aan. Nu match ik ook niet meer... Verraste, verbaasde smiley ...al een week lang, en na meerdere aanpassingen...NIET! Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 19:10
BerichtOnderwerp: "sterke vrouwen"
 
GERRIT084 schreef:
Ik geloof wel veel, maar lang niet alles Geschokte, onthutste smiley (aardse begrippen Smiley met dichtgeplakte mond )

Geeft niet hoor, ik geloof wel voor ons beiden Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 13:44
BerichtOnderwerp: "sterke vrouwen"
 
GERRIT084 schreef:
Die als zij het verdienen, een man zal schenken......... Knipoog smiley

Ook als we dat niet verdienen gunt Hij ons dat, Gerrit! Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 13:43
BerichtOnderwerp: "sterke vrouwen"
 
GERRIT084 schreef:
Die als zij het verdienen, een man zal schenken......... Knipoog smiley

Ook als we dat niet verdienen gunt Hij ons dat, Gerrit! Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 13:00
BerichtOnderwerp: "sterke vrouwen"
 
Achter elke sterke vrouw staat een Almachtig God!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 18:35
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
Ik wil graag het volgende, heel persoonlijke verhaal met jullie delen. Want soms is het grijze gebied zo groot, dat alleen via die weg duidelijk kan worden dat de bijbel wel degelijk heel zwart-wit is.

Een aantal jaren geleden alweer bevond ik me in een relatie en een situatie die zo destructief waren dat ik geen uitweg meer zag. Ik was nog geen twintig maar kan me nog als de dag van vandaag herinneren hoe uitzichtloos alles leek. Ik was opgegroeid in de kerk, maar had deze in de puberteit de rug toegekeerd en er al een aantal jaar niet meer binnen geweest. God? Ja, die bestond misschien wel maar ik viel overduidelijk niet onder Zijn gratie. Ik had althans nog nooit meegemaakt dat Hij er was. Er kwam een moment in die relatie dat ik niet meer wist wat ik moest doen. In de relatie blijven zou, hoogstwaarschijnlijk, mettertijd mijn dood betekenen. Maar eruit stappen? Dat leek niet mogelijk, tenzij door de dood! Welke kant ik ook op keek; ik zag alleen de dood als uitweg. Maar ik wilde helemaal niet dood, ik wilde juist léven!
En ik weet nog hoe ik toen op een regenachtige dag mijn ogen opsloeg naar de hemel en zei: "Nou, God! Als U echt bestaat, red me hier dan meer eens uit. Want ik zie geen uitweg meer!"

Een paar dagen later ging mijn telefoon. Het was een ouderling uit de kerk waar ik was opgegroeid. Ze liep al dagen met mij in het hoofd en besloot uiteindelijk eens te bellen en te informeren hoe het ging. Uiteraard heb ik op dat moment verteld dat alles perfect in orde was, maar achteraf weet ik dat dit telefoontje het begin is geweest van mijn terugkeer naar God. De relatie heeft zich nog maanden voortgesleept en ik heb nog vele angstige momenten gekend, maar ik had meer vechtlust dan ooit! Uiteindelijk is het me gelukt om uit deze situatie te komen en mijn weg terug te vinden naar de Heer.

Toch kon niemand voorkomen dat ik een aantal jaren later nog steeds verschrikkelijk worstelde met de gevolgen van deze relatie (en andere zaken). Hoewel ik Jezus echt aanvaard had als mijn redder en verlosser en bewust bezig was Zijn weg te volgen, voelde ik me zo bezoedeld dat ik uiteindelijk serieus op het punt kwam te staan dat ik een einde aan mijn leven wilde maken. Maar weer was daar boven alles die wil om te léven en uiteindelijk heb ik de situatie aangegrepen om in plaats daarvan in therapie te gaan.

Als ik nu achteraf terug kijk snap ik werkelijk niet hoe ik zo overmand geweest kan zijn door pijn en verdriet dat ik tot twee keer toe geen andere uitweg meer zag. Maar ik ontdekte ook dat de wil om te leven beide keren veel groter was dan de wil om te sterven, het was alleen zo dat ik niet zag hoé ik echt kon leven!
In de tussentijd heb ik veel bijgeleerd en ik kan gelukkig zeggen dat ik nu niet alleen de wil meer heb om te leven, maar ook echt lééf!
Al is dat best een lange, moeilijke weg geweest. Ik ervaar nu ook dat het nooit Gods wil geweest is dat ik een einde aan mijn leven zou maken. De dood komt niet van God! God brengt léven! Daarom kan ik me ook zo moeilijk voorstellen dat Hij ons thuis haalt als Hij vind dat het zo ver is. Ook het aardse leven komt van Hem en slechts de zonde maakt dat hier uiteindelijk een einde aan zal komen. Door het offer van Jezus ontstijgt het léven dit leven. En zullen we bij Hem het eeuwig leven verwerven.

Ik wil absoluut geen uitspraken doen over de vraag of God zelfdoding wel of niet vergeeft. Ik sta niet in Zijn schoenen en hoef daar ook niet over te oordelen, gelukkig maar. Maar ik geloof wel degelijk dat er voor iedereen die zich in dezelfde situatie bevind als ik destijds wel dégelijk een andere uitweg is; Jezus! Hij is de weg, de waarheid en het leven.
Ik stel me zo voor dat iemand die zelfmoord pleegt vooral een wenende God zal treffen. Verscheurd door het verdriet van de wetenschap dat deze persoon niet het vertrouwen (meer) kon opbrengen dat Hij alle dingen nieuw maakt, ook de intens gekwetste ziel van deze mens. En ik geloof dat God teleurgesteld zal zijn, omdat deze mens het recht in eigen handen nam en Hem de kans ontnam ook hem/ haar te helen.
Ik stel me voor dat Hij deze mens een beeld zal tonen, van al het goed dat hij/zij had kunnen ontvangen wanneer het besluit genomen werd om het leven in Zijn handen te leggen en Hem de kans te geven de mens te helen. En als ik me dan zo eens voorstel dat ik die mens zou zijn, omdat ik wél die keuze had gemaakt om het leven te beeïndigen, zou Zijn verdriet en de kennis van hoe het anders had kunnen lopen dan misschien al 'straf' genoeg zijn... ?

En dan vraag ik me af; Is het misschien zo, dat elk mens dat denkt aan zelfmoord, eigenlijk helemaal niet dood wil. Eigenlijk wil léven, maar gewoon niet weet hoé?! Hoe belangrijk zijn dan juist die 'telefoontjes' om je terug te brengen op het juiste spoor!


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 10 februari 2013, 18:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 15:32
BerichtOnderwerp: discriminatie uitkeringsgerechtigden
 
SHANITA130 schreef:
Het is in veel gemeentes een gewoonte geworden om uitkeringsgerechtigden zonder enige aanleiding te laten controleren door ambtenaren die het verschil tussen een huisbezoek en huiszoeking niet weten. Alle regels worden aan de laars gelapt en de rechten van de mens met voeten getreden. Opnieuw moeten uitkeringsgerechtigden, die dit keer door jaloerse ex-echtgenoten aangegeven worden, naar de rechtbank om zich te kunnen verweren.
In het kader van fraudebestrijding denkt men inmiddels dat alles geoorloofd is en door voortdurend de aandacht te vestigen op kwetsbare groepen zoals AOW'ers, vluchtelingen en uitkeringsgerechtigden probeert men de aandacht af te leiden van corruptie in de bouwsector en de schaamteloze graaierij van de topmanagers.

Bron: http://eindhoven.sp.nl/opinie/2007/discriminatie.stm

Ok, stuk artikel van jaar of 5/6 oud, maar nog actueel, of actueler.

Of het ook echt zo is dat het afleidingsmanoeuvres zijn weet ik niet, maar ik ben het met je eens dat de overheid te veel macht heeft waarvan te veel mensen de dupe zijn.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 8 februari 2013, 15:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 13:05
BerichtOnderwerp: Ik match niet
 
JETBROEK719 schreef:
Dat is juist het grappige, ik heb dus alleen maar een leeftijdsindicatie gegeven en verder niets.
Ik voldoe hier gewoon niet aan de eisen van anderen. Lachende smiley

Daar zit 'm dus je probleem. Hoe minder criteria je aangeeft, hoe minder je matcht. Als je een bepaalde criteria niet aanvinkt wordt dat gezien als een boodschap dat je op die groep niet zit te wachten. Meer criteria aanvinken dus Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 12:11
BerichtOnderwerp: Tipsch voor den man
 
PETRA373 schreef:
bij jou vield e reactie in eerste instantie dus ook niet goed, kun je dan niet begrijpen dat het bij een ander niet goed viel en door de boosheid en pijn die bij iemand dan omhoog komt er niet helder meer word gelezen over verdere reacties en zo reageert, vol boosheid.

en veel sm ers zijn bezig geweest met de topics vergeven, om shanita maar duidelijk t e maken, je moet vergeven, geef he t goede voorbeeld ind e praktijk meid. vergeef haar de reacties soms met boosheid geschreven, shanita is een lieve meid, die oprecht zoekende is , in haar weg met god inplaats van je je daaraan te irriteren. liefs petra die jullie beiden lief vind. en ja jullie zijn verschillend,

Goed, nog één keer een reactie ter verduidelijking.
Ik vind het bijzonder dat sommige mensen dit gedrag proberen te vergoelijken. Nee, ik kan niet begrijpen dat een ander stelselmatig op deze manier reageert terwijl er al meer dan eens tips gegeven zijn om hier anders mee om te gaan.

En ja, laten we de topic(S) over vergeving er nog even bij halen. Shanita zelf stelt dat vergeven alleen nodig is als de ander berouw toont. Nu ken ik Shanita ook als een goede meid die het allemaal helemaal zo rot niet bedoeld en ze is absoluut niet te beroerd om die excuses te maken als dat nodig blijkt te zijn. Daar gaat het me ook niet om. Maar zoals in die topics ook al vele malen besproken is betekenen excuses niet dat iemand het recht heeft hetzelfde gedrag te blijven vertonen. Anders zijn die excuses ook niets meer waard. En ja, dan vind ik het dus opmerkelijk dat niemand de moeite neemt om Shanita op dit punt te wijzen. Doen alsof het niet bestaat helpt haar echt niet. Begrijp me goed; ik vind Shanita een leuke meid, maar dit gedrag maakt het voor mij wel steeds lastiger om op een leuke manier met haar om te gaan.
Ik zou het gewoon zo ontzettend fijn vinden te zien dat Shanita wat meer nadenkt over wat ze zegt en wat minder haar excuses hoeft te maken. Doet ook een hele hoop voor de sfeer op het forum.

@Shanita; Hoewel mijn reactie eigenlijk aan jou gericht was, gaat het geheel inmiddels meer over jou. Sorry, ik richt me liever tot de persoon over wie het gaat. Ik zal er verder ook niet meer op ingaan maar hoop wel dat je mijn woorden ten harte zult nemen. Ik geloof inderdaad dat je het allemaal heel goed bedoelt, maar het komt er in veel gevallen niet zo goed uit en ik vind dat ik ook jou benadeel als ik je niet op dit probleem wijs.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 8 februari 2013, 12:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 11:32
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
Twee keer nog wel...CM had last van een vlaag van enthousiasme denk ik...

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 8 februari 2013, 12:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 11:32
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
FRANKT627 schreef:
Ik had nog enkele tandborstels...maar die hebben ze nu niet nodig omdat ze een doos met niet-tandbedervende snoepjes van je hebben gekregen... Boze smiley ...zit ik hier mooi met die tandenborstels...

Als ik ook zo een doos koop, hoef ik dan nooit meer naar de tandarts? Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 09:03
BerichtOnderwerp: Tipsch voor den man
 
PETRA373 schreef:
Kan haar reactie wel begrijpen, niet dat ik het goedkeur de reactie, zit veel boosheid in, die best begrijpelijk is. Mijn man en ik hadden een eigen zaak, eh er werd per jaar kapitalen aan belasting betaald vanuit die zaak. En toen veranderde alles, scheiden, mijn man wachtte paar jaar met scheiding erdoor krijgen, zorgde dat hij wit bijna niets meer verdiende, maar veel zwart, dus kinder ali 79 euro cent per jaar. en ja altijd huisvrouw geweest, tussen aan halingstekens, want werkte mee met die zaak.
En daar komt voor je gevoel half nederland over je vallen, vaak nog d e burgers die een baantje hebben van 9 tot 5 (noooit zo hard gewerkt hebben als met een eigen zaak) en die zien je als een parasiet van d e samenleving die lui is en niet wil werken, ten eerste ben ik tijd arbeidsongeschikt geweest door straatangst, eigenlijk zou je dan in een ziekte wet horen, ma ja ten twede kan niet iedereen werk vinden. Als of je zelf blij bent met die positie en dan heb je nog van die mensen die zich beter voelen als jou en zo nodig jou er op moeten attenderen dat ej leeft van hun geld.
eh ha ha ha, heb het er best effe moeilijk mee gehad, had het er ooit over met me begeleidster vand e sociale dienst, die zei me petra trek je daar niks van aan, je moet het zo bekijken, als je je premie voor je ziektekosten betaald, voel je je toch ook niet schuldig,als je daar een rekening indient van je ziektekosten. Zo heb je jaren belasting betaald en pak je nu een beetje terug en voor die mensen die zelf nooit belasting in d e pot hebben kunnen doen, eh het belasting geld word ook besteed aan eh niet zo nuttigge dingen, wat voor maatschappij zouden we hebben als we de zwakkeren niet meer zouden helpen,
en natuurlijk heb je mensen die misbruik maken, daar word vaak door de gemiddelde burger na gekeken, maar zo zijn niet alle mensen in de bijstand, als ik iemand tegen kom die zo negatief uitspraken doet over bijstands mensen denk ik altijd ach, wacht maar es tot jou elven ineens verandert, kan je ook gebeuren, dan zie je het anders.
en ik kan me voorstellen dat shanita hier met een stuk boosheid reageert, omdat je vaak als een stuk parasiet vand e maatschappij die niet wil werken word aangekeken, als of je al niet genoeg het meoilijk hebt dat je in zon positie zit.

zo lange lap, maar moest me effe die kant van het hart.

Er is ook niemand die stelt dat de reactie van Shanita onbegrijpelijk is; wanneer ze te maken zou hebben met iemand die echt beweerd wat zij uit de reactie haalt. Maar Leanne had allang duidelijk gemaakt wat zij er wél mee bedoelde. Ik weet zelf ook heel goed wat het is om te moeten leven als bijstandsmoeder en ook bij mij viel de reactie in eerste instantie niet goed, tot ik de uitleg las. Dan kan ik het laten rusten, lijkt me ook logisch. Zelfs als een reactie even verkeerd binnen komt is het ook niet nodig grove taal te gebruiken. En dat is iets dat ik bij Shanita toch regelmatig terug zie. En dat voor iemand die beweerd niet boos en verbitterd te zijn.

Zoals ik al eerder aangaf; ik vind de reacties van Shanita echt op een negatieve manier het forum overheersen en ik merk aan reacties van anderen dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt. Via het forum, maar ook via de mail heb ik haar al een aantal keer gevraagd op een andere manier te reageren en niet door te blijven gaan over iets dat al 'uitgesproken' is, het mocht niet baten. Voor mij is er dus een grens bereikt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 08:46
BerichtOnderwerp: Tipsch voor den man
 
Shanita, jouw eenzijdige opvattingen en vaak grove, persoonlijke opmerkingen beginnen me behoorlijk de keel uit te hangen. Alleen al jouw opmerkingen maken het voor mij persoonlijk absoluut niet leuk meer om op het forum te reageren. Het zou je niet misstaan reacties eerst eens goed te lezen en dan zorgvuldig na te denken over je reacties, want ook in je laatste reactie op Leanne sla je de plank weer volledig mis daar zij allang heeft uitgelegd hoe ze haar reactie bedoeld heeft.
Ook dit keer heb ik op 'deze reactie is niet okee' gedrukt, de volgende halte is wat mij betreft het verzoek tot een berisping aan de redactie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 13:13
BerichtOnderwerp: slechte/ineffectieve Bijbelstudie
 
SHANITA130 schreef:
Hoezo en waarom dan oppassen om naar een andere kerk te gaan?
Vanwege de vele dwalingen zie 'ooit evangelisch'.

Als je vanuit dat perspectief gaat denken kun je beter helemaal niet naar een kerk gaan want geen enkele kerk verkondigt de gehele waarheid. Een kerkelijke verkondiging is namelijk gebaseerd op persoonlijke interpretaties van de bijbel en elk mens maakt fouten. Daarom ben je ook samen gemeente, om samen die weg te bewandelen en de waarheid te leren kennen.

Maar ik kan me wel vinden in Shanita's conclusie om voorzichtig te zijn; waarom zou je bij tegenslag meteen naar een andere gemeente toe 'hollen'? Je hebt ooit voor de gemeente gekozen waar je nu deel van uit maakt en dat zal, naar ik hoop, een weloverwogen keuze zijn geweest. Onderdeel van dat samen gemeente zijn is ook dit soort punten met elkaar bespreekbaar te maken en op te lossen. Zoals gezegd is geen mens perfect en kunnen er ook binnen kerken 'blinde vlekken' zijn. Ik denk dat het dan juist goed is om die dingen te benoemen en 'in de openbaarheid' te brengen zodat er ruimte ontstaat er iets aan te doen.

Dat is m.i. anders wanneer deze weg al bewandeld is en er bewust niets met de informatie gedaan wordt. Dan kun je spreken van een stelselmatig meningsverschil en sluit de kerk die je bezoekt wellicht niet aan bij jouw manier van geloven en is het goed om te gaan 'shoppen'.
Maar uit de oorspronkelijke post maak ik niet op dat dit probleem hier aan de orde is.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 7 februari 2013, 13:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 12:54
BerichtOnderwerp: Tipsch voor den man
 
SHANITA130 schreef:
Het kind heeft recht op liefde en respect, en dat heeft geen ene moer met leeftijd te maken: hoeveel kinderen, meisjes gaan niet heel leuk met hun opa om?

Er is een wezenlijk verschil tussen een opa en een vader, zelfs al krijgt het kind liefde en respect. Bij een groot leeftijdsverschil (tussen ouder en kind) is er al snel sprake van de welbekende 'generatiekloof' en kan alle liefde en respect in de wereld niet voorkomen dat er problemen ontstaan.

Tess, spreekt uit ervaring...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 10:10
BerichtOnderwerp: slechte/ineffectieve Bijbelstudie
 
Kun je niet eens in gesprek gaan met de studieleider? Uit bij hem/haar je zorgen omtrent het gedrag van deze twee mensen. Dat ze al wat ouder zijn en veel kennis hebben is natuurlijk heel mooi, maar dat betekent niet dat ze anderen de kans mogen ontnemen er iets van opsteken.
Ik begrijp je wens om ze respectvol te behandelen (zo ben ik ook opgevoed) maar dat respect mag wel tweeledig zijn, toch? Ook van hun kant is het een gebrek aan respect voor de anderen als ze stelselmatig de studie onmogelijk maken. Beter kunnen ze deze kennis ten goede gebruiken om met elkaar iets te leren. Wellicht hebben ze het daarbij juist nodig dat ze erop worden gewezen dat ze op deze manier niet op een constructieve manier bijdragen en kan de studieleider dit op een persoonlijke manier met hen bespreken.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 6 februari 2013, 10:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:29
BerichtOnderwerp: Tipsch voor den man
 
LIES146 schreef:
Mijn zus ik gelukkig getrouwd met een man die zestien jaar ouder is. Centen vielen er niet te halen en een george-clooney look-a-like is ie ook niet. Ze hebben het goed samen, en dat is prima toch? Ik ben zelf ook wel geneigd te vallen op mannen die iets ouders zijn, moet ik eerlijk zeggen.

Leeftijd is uiteindelijk maar een samenstelling van cijfertjes die niet zoveel zegt. Als 27-jarige heb ik genoeg meegemaakt in mijn jeugd en recente verleden om gevoelsmatig best wat ouder te funcioneren. Ik zou mezelf dus ook niet snel met iemand van mijn eigen leeftijd zien lopen, laat staan jonger. Je bent zo oud als je je voelt enzo
Smiley die vol vragen zit

Ik sluit me hier bij aan. Toch heb ik ook ervaren dat verschil in leeftijd wel dégelijk een obstakel kan zijn. Ik denk dat het vooral gaat om de manier waarop beiden in het leven staan.

Tess, verwisselt zelfs wel eens mannen en vrouwen als ze niét dronken is..


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 4 februari 2013, 19:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 21:27
BerichtOnderwerp: Vergeving
 
SHANITA130 schreef:
Kijk Meid, ik kom hier weer dat sektarisch on-Bijbelse denken tegen.

Ja, dan kan ik, of negeren, of weggaan, ik kan dat verwachten hier....

In real life ontloop ik die wandelende robotten en napraters van leiders die zelf niet meer kunnen denken en voelen, en je een angstgeloof aan willen praten.

Ik geloof werkelijk niet dat Roady en Zoeker robots en napraters zijn, shanita. Laat dat duidelijk zijn. Ik begrijp hun manier van denken heel goed en sta er zelf ook zo tegenover omdat ik in staat ben de nuances in het verhaal te zien. Maar blijkbaar is het pad dat zij en ik hebben afgelegd een andere dan die van jou en is er geen mogelijkheid om elkaar op dit punt te vinden. Soms is het dan beter dit te accepteren en erop te vertrouwen dat God met ieder van ons Zijn eigen weg gaat. Uiteindelijk kan alleen Hij ons de waarheid écht duidelijk maken. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 3 februari 2013, 21:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 20:07
BerichtOnderwerp: Vergeving
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is het geen idee dat aan hen over te laten? Ik vind de discussie boeiender dan al dat geneuzel wat je voorbij ziet komen op het forum. En dat Overheerst het forum meer dan een pittige discussie.

Volgens mij reageerde ik op de conclusie van Shanita dat ze geen eindeloze discussie meer aan wil gaan. Dan heeft ze die beslissing dus zelf al genomen, ik onderstreep hem enkel. En ik begrijp haar beslissing ook. In de posts van Shanita wordt meer en meer 'leesbaar' dat ze zich persoonlijk aangevallen voelt met alle gevolgen van dien. Ik kan me dus zomaar voorstellen dat de discussie haar meer onrust brengt dan dat het haar goed doet. Ze staat ook zichtbaar niet open voor de mening van beide heren (wat absoluut geen verwijt is) waardoor het slechts een herhaling wordt van zetten.
Ook het feit dat Zoeker er lering uittrekt is mooi mee genomen, maar het doel heiligt niet altijd de middelen. Het niveau dat deze discussie bereikt heeft vraagt m.i. niet naar een stevige forumdiscussie maar meer om een open en eerlijk gesprek in de persoonlijke sfeer.

Een goede discussie is prima. Maar wanneer die discussie enkel uitdraait op het wijzen met vingers is het m.i. beter om het erbij te laten.

Tess, vind een beetje geneuzel op zijn tijd helemaal niet erg..


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 3 februari 2013, 20:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 16:42
BerichtOnderwerp: Vergeving
 
SHANITA130 schreef:
Sorry hoor, maar ik ga met jou en Roady geen oeverloze, eindeloze, nergens toe leidende discussies meer voeren.

Ik heb ff wel wat beters te doen...

Dat lijkt me een goed idee!

Ik stel voor dat alle drie het onderwerp laten rusten of anders via de mail verder met elkaar in gesprek gaan. Deze discussie staat op bepaald punten bol van emotie en overheerst inmiddels bijna het hele forum. Bepaald geen goede bijdrage aan de sfeer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 16:23
BerichtOnderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.
 
ZOEKER064 schreef:
Hmm, en kennelijk vond iemand dat ik iets verkeerd heb geschreven, want de post (waar ik een reactie geef aan TESSYBEAR) is weg. Zowel de post die ik hier aanhaal en Shanita verwijzen naar die post, en deze is gone.

Mis ik iets hier? Op deze manier draagt CM bij aan een gebroken verhaal.... Heeft dus weinig zin om terug te zoeken wie wat wanneer heeft gezegd. Dat maakt het er niet makkelijker op als er zo langs elkaar heen wordt gepraat.

Ik zou het wel zo vriendelijk vinden als men degene wiens bijdrage wordt weggehaald zou vertellen waarom een bijdrage van wordt verwijderd.

Heb een reactie van jou inderdaad gemist, Zoeker. Voel je vrij hem alsnog te plaatsen of anders te mailen. Want inderdaad, er verdwijnen weleens posts in het luchtledige. Hoe? Geen idee! Maar dat het wel eens gebeurd is zeker.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 3 februari 2013, 16:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 17:33
BerichtOnderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.
 
KEITH722 schreef:
iets kinderachtig noemen is pas kinderachtig...

(zooo, dat splintertje is ook weer uit m'n oog, ik word er steeds handiger in!! Lachende smiley )

a

Mooi dat die splinter weg is. Kun je nu misschien inhoudelijk ingaan op mijn bijdrage?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 11:12
BerichtOnderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.
 
Nou, als het kinderachtige gedoe weer even voorbij kan zijn heb ik goed nieuws; Zowel Zoeker als Shanita hebben gelijk!

Jezus woont in ons en is er altijd en overal! Dus ook daar waar wij samenkomen, al was Hij er al eerder dan wij. Maar de enige reden dat wij er uberhaupt zijn is dat Hij er is. Wij bestaan alleen in Hem en zonder Hem hadden wij ook niet kunnen bestaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:10
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
ROOS575 schreef:
Hij wokt alleen maar kattebrokjes Smiley met dichtgeplakte mond Lachende smiley

Ah joh, hij houdt gewoon meer van mokken! Boze smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 17:32
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
FRANKT627 schreef:
...dat het soms vermoeiend is om zinnen te lezen die vol staan met taalfouten, en dat die zinnen dan ook nog niet grammaticaal kloppen. Wat het begrijpen van die zinnen bijna onmogelijk maakt...

Zo...dat brengt rust! Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 16:38
BerichtOnderwerp: heren, waar knappen jullie op af bij dames tijdens 1e date?
 
CORNE927 schreef:
In het kader van tegenwicht maar es een topic over de ervaringen van mannen en waar die op afknappen tijdens een 1e date.

Ik zal een schot voor de boeg geven met argumenten die mij soms echt overkomen zijn en ja, dat waren echt christelijke vrouwen, van keurige komaf.

1) Wat voor werk doe je? En als dat in hun ogen niet stabiel of 'normaal' is verdwijnt direct de aandacht, geen oogcontact meer. (financiën gaan voor liefde?)
2) Na een gezellig gesprek kom je samen tot conclusie dat het best leuk is en vertelt ze je haar laatste liefde nog niet te hebben losgelaten of nog contact mee te hebben.
3) Tijdens de date maakt ze veel lichaamscontact, in mijn ogen grensoverschrijdend.
4) Ze is vaag over wat nou de echte reden is dat ze is ingegaan op deze date, kortom, wat was haar echte drijfveer? Wil ze vriendschap alleen, een maatje of staat ze echt open voor een volledige liefdesrelatie. Natuurlijk moeten deze dingen groeien, maar het is wel prettig vooraf te weten wat je kunt verwachten..of niet.
5) Ze doen zich beter voor dan ze werkelijk zijn, ofwel, zijn niet eerlijk...waar je veel later pas achterkomt natuurlijk.

Zo, dit zijn er een paar, op 2e dates gebeuren soms nog wel gekkere dingen trouwens.

Moraal: Is het zo moeilijk om jezelf te zijn, ten alle tijde? Open en eerlijk te zijn? Als je start door nieuwe date te hebben je schepen achter je te hebben verbrand?

Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat vrouwen ook mogen reageren. Zo niet, tja...sorry! Engeltje smiley

Ga vooral even op de twee dik gedrukte argumenten in:


Bij de eerste roept voornamelijk de reactie van Thomas nogal wat tegenstand op bij me. Natuurlijk zal ik niet beweren dat er geen vrouwen bestaan die hier op uit zijn, dat is nou eenmaal zo. Maar gezien de beroepsgroep waar Corne in werkt lijkt het me sterk dat het een vrouw daar om zou gaan. Hij verdient hoogst waarschijnlijk genoeg om uit de bijstand te komen. Waar hij dat mee verdient is voor een vrouw met die instelling niet van belang. Dus geef ik een tegenwerping op de reactie van Thomas; Voor veel vrouwen is het belangrijk te weten dat een man een doel heeft in zijn leven en bereid is om ergens aan/voor te 'werken'. (Die kun je dus op meerdere manieren opvatten.) Een man die 'werkloos' is. Tja, dat kan meerdere kanten op. Dat kan een 'fase' zijn, tenslotte leven we in tijden van crisis. Maar het kan ook meer 'gewoonte' zijn en ook vrouwen zullen dan sneller afhaken dan wanneer iemand gewoon baan heeft.

Bij argument twee vraag ik me af; Is ze echt zo vaag? Of wil ze het contact gewoon open aan gaan en nog niet te veel invullen voor de toekomst? Misschien heeft ze dat zelfs al wel aangegeven maar wil jij eigenlijk iets anders (concreet) horen en valt het tegen dat ze je dat niet kan geven. Dat is mij namelijk nogal eens overkomen.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 23 januari 2013, 16:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 19:04
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
ZOEKER064 schreef:
Wat ik hieruit begrijp is dat je zegt dat je verstand een slechte raadgever is maar dat je ervan uitgaat dat God spreekt in jouw gut-feeling en dat je daar jouw keuze op baseerd.

Nee...dat zeg ik dus niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:19
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
ZOEKER064 schreef:
en dan is er nog het hoofd ... ons verstand. Maar laat ik het niet complexer maken dan het al is.

Ook bij het verstand geld; God op de eerste plaats!

Quote:
Eerst God. Klinkt goed, maar wat betekend dat voor jou? Toch wachten en niets doen tot er ergens een overtuiging is gegroeid aan beide kanten?

De kern van mijn hele verhaal was de eigen verantwoordelijkheid. Dus nee, dan ga ook ik niet op de bank zitten niksen. Knipoog smiley

Quote:
Mij valt op dat twee personen allebei kunnen zeggen dat ze alles van God verwachten en God op de eerste plaats hebben, maar dan bedoelen dat hun eigen overtuiging te weten wat God bedoeld (eigen denken) voorop zetten. Eerst God betekent dan eerst het zelfde denken over wat God wil.
Of is het samen ervaren wat God wil?
Ik ben zo ook mijn tweede huwelijk gestart. Beide heilig ervan overtuigd dat deze relatie Gods wil voor ons leven was. Tijdens dat huwelijk werd erg duidelijk dat we beide een heel ander idee hadden van wat God van ons vroeg. De wegen zijn dan ook gescheiden ....

Persoonlijk heb ik niet zo veel met de Derek Prince-achtige verhalen. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat God letterlijk iemand zou aanwijzen die het voor mij moet zijn. Wat dat betreft geloof ik veel meer in eigen verantwoordelijkheid en dus eigen keuze. Met nadruk op dat woordje keuze want ik geloof dat het voor God daar om draait. Je maakt een keuze voor iemand in het vertrouwen dat God je alle 'kennis' gegeven heeft om de juiste te maken. Betekent dit dat je altijd de juiste keuzes maakt? Nee, dat vind ik niet. Dat heeft de praktijk ook mij uitgewezen. Ook mijn keuzes zijn in het verleden vooral gebaseerd geweest op wat ik goed achtte, ondanks dat mijn 'gut-feeling' me iets anders vertelde. Tegenwoordig heb ik meer het vertrouwen dat juist dat 'gut-feeling' heel goed in staat is om me duidelijk te maken wat wel en niet goed voor me is. Dus ja, ik maak zelf de keuze. Maar vertrouw erop dat deze gebaseerd is op wat God mij ingeeft.



Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 19 januari 2013, 11:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 78 Volgende
Pagina 2 van 78