ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JOLAN931
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 40 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOLAN931
Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 13:49
BerichtOnderwerp: spreuken
 
MARRY942 schreef:
Spreuken....

Op mijn bijbelstudiegroepje zijn we bezig met spreuken.....nooit geweten dat het me zoveel zou doen.....momenteel :houdt uw tong in toom......
En alles wat je kan veroorzaken als je kwaad van iemand spreekt....de gevolgen zijn vaak desastreus, kunnen zelfs tot zelfmoord leiden heb ik begrepen.....Ik zelf ben twee keer gescheiden....ook ik heb dit alles ervaren....mensen zijn vaak zo ondoordacht en hard Zelf betrap ik me er ook wel eens op dat ik negatieve informatie doorgeef over iemand...achteraf hebbie dr spijt van....maar dan is het kwaad al geschied...
Wat was die Salomo een wijs man! Ik bid elke dag om zijn wijsheid!
Zo...dat wou ik effe kwijt.... Lachende smiley


Houd uw tong in toom is een pittige spreuk Marry. Ik denk dat iedereen deze wel ter harte mag nemen , maar dat juist deze spreuk ook een heel moeilijke is om jezelf aan te houden. Een fout woord is zo gezegd, maar terugdraaien kun je een woord nooit meer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 13:41
BerichtOnderwerp: De splinter en de balk
 
MARISKA601 schreef:
Zou je voortaan voor jezelf willen spreken en niet voor iedereen.
Ik ben geen we, en jij ook niet.


Kattekop
Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Zoals het 'vroeger 'was op CM is het gewoon niet meer. Persoonlijk vind ik het forum er hollende op achteruit gegaan met het vertrek van Chris en de komst van Judith( sorry Judith Verlegen lachende smiley ) Eerder was het strenger, maar werd er daardoor naar mijn idee ook minder eindeloos gezeverd en op alle slakken zout gelegd, simpelweg omdat je daar de kans niet echt voor kreeg.

Tegenwoordig zie ik in vrijwel ieder topic, doorlopend steken onder water, die me weleens de neiging geven om met naam en toenaam op het forum aan te spreken(okee, ik doe het maar niet), maar ik vind dat je daar als site een moderator voor hebt, en die is naar mijn idee altijd op vakantie

Daarbij ...een ban krijg je niet voor niets, daar moet je toch wel wat moeite voor doen, en ik vind het gewoon jammer dat men op CM niet meer weet wat zwijgen is. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon te zwijgen als je iets leest wat je niet aanstaat, dat zou al zoveel gezeur kunnen voorkomen.


Laatst aangepast door
JOLAN931
op maandag 30 januari 2012, 13:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 00:43
BerichtOnderwerp: eten in Duitsland 21 jan
 
PIETER649 schreef:
t zal wel heel onaardig enzo zijn dat ik het zeg, maar er zijn meerdere mensen die ik niet graag zou zien komen....

Pieter, ik noem geen namen Smiley met dichtgeplakte mond

hahaha, hoe menselijk is ons aller pieter?
dat heeft toch iedereen? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 20:35
BerichtOnderwerp: fabeltjeskrant
 
MARRY942 schreef:
Bert pas op! Prive-namen mogen niet op het forum is mij (niet zo zachtjes) verweten.... Knipoog smiley

marry, zit toch eens niet zo te zieken op al die verwijten die jezelf ooit hebt gekregen. het lijkt wel alsof je er een dagtaak aan hebt. zonde meid, het leven is zonder dat veel leuker Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 11:17
BerichtOnderwerp: zeilmeisje
 
T is wel knap, maar een ding weet ik zeker...als mijn kids zoiets willen gaan ze voor jaren aan de ketting Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 11:06
BerichtOnderwerp: Jij...als dier
 
ANNETTE792 schreef:
Ik heb daar een paar dagen over nagedacht en kon het echt niet verzinnen.

Ik had vandaag een afspraak in het ziekenhuis en daar hadden ze dus dezelfde test gedaan. Ik was een klein vrolijk fladderend vogeltje, dat vond ik wel een compliment.
En toen kwam de tekening van zn vader voorbij, en toen bleek dat ze met een tekening ook duidelijk kunnen maken wat ze je met woorden niet willen vertellen. Het was een grote boze dinosaurus die bijna het hele papier in beslag nam.... Twijfelende smiley

Dat klopt ja, en daar sta je van te kijken hoe ze dat doen. Mijn dochter weigerde haar vader te tekenen, dat was op zich ook al veelzeggend genoeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 11:03
BerichtOnderwerp: Strandwandeling met eventuele overnachting.
 
HANNAH810 schreef:
(tenslotte hoeft hij/zij niet te weten dat je hem/haar graag eens uiterst toevallig op een cm uitje tegen hoopt te komen, toch?)

Tip: Neem Party & Co mee, dan leer je elkaar gelijk van de gestoorde kant kennen.
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 10:56
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
Vanmorgen uit bed gekomen, kids naar school gebracht.
Op de bank gaan zitten en spontaan in slaap gevallen om geteisterd te worden door de meest wilde dromen Clown smiley
Om echt wakker te worden dan maar een goeie mok koffie, en ik verheugde me zo op een veel te grote mergpijp bij de koffie.
Mergpijp opgegeten...conclusie: kotsmisselijk Zieke smiley Bah!
Waar geven ze cursussen op de verleidingen des levens te weerstaan? Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 13:46
BerichtOnderwerp: "Dat vertel ik je later"
 
GERRIT084 schreef:
De mijne staat er dan nog niet eens tussen, steenrijke vrijgezelle mooie lieve vrijgevige en met een zwakhart dame tussen de 99 en 100 jaar.
Das pas eerlijk Gefrustreerde smiley wat een geneuzel zeg Boze smiley

als er een mannelijke tussen zou zitten overwoog ik toch om die erbij te nemen

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 13:43
BerichtOnderwerp: eten in Duitsland 21 jan
 
ERIKA129 schreef:
Kijk met jou ken ik praten Lachende smiley

Eerst voetje vrijen met Chat, nu weer zo overdreeeeven praten met Griff....Je bent op dreef Erika Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt t is weer duidelijk waarom je op cm zit Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 20:12
BerichtOnderwerp: "Dat vertel ik je later"
 
Ik vind niet dat je het kunt maken om direct aan te nemen dat zo iemand werkeloos is. Gisteren was ik in een kerk waar het juist hierover ging: het negende gebod, over het vals getuigenis spreken. Zoals die dominee het uitlegde viel daar ook het generaliserende conclusie trekken onder. Persoonlijk vond ik het heel leerzaam.
Het is helemaal geen schande om werkeloos te zijn, maar als ik om me heen kijk is een groot deel ook gewoon te beroerd om te werken Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 12:10
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
COOTJE711 schreef:
Geen lied, maar wel grappig om te zien, een mede cm-er........ Geschokte, onthutste smiley
http://www.eo.nl/algemeen/neo/blog/item/iemand-van-62-begint-met-mij-te-chatten/

Naaah ja!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 16:00
BerichtOnderwerp: vergeven
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar is dat vergeven? Ik denk dat het ook verschillend kan zijn wat je daar onder verstaat.....Als ik jou verhaal lees ik dat de lucht geklaard is....
Maar doet dat ene gesprek er dan zo toe dan je dan gelijk in vergeeftermen denkt?

Nee Willemijn. Het heeft eigenlijk niets met elkaar te maken misschien.
Wat ik bedoel te zeggen is dat je de rust wel vanbinnen voelt als je iemand echt vergeven hebt, maar dat dat op commando gewoon onmogelijk is.
Je kunt niet iemand iets vergeven als je er zelf nog niet aan toe bent.


Laatst aangepast door
JOLAN931
op zondag 22 januari 2012, 16:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 14:54
BerichtOnderwerp: vergeven
 
Ik denk dat wij mensen met Gods hulp een anders alles kunnen vergeven, hoe ellendig de voorgeschiedenis ook was.
Je ziet het om je heen, mensen met een incestverleden, of anderzinds...het kan!

Maar dat wil niet zeggen dat je er ook al aan toe bent. Maar als je God oprecht bid om een hart dat vergeven kan, dan denk ik niet dat Hij je dat niet geven zal.

Zo overkwam mij gisteren iets bijzonders.
Ik kwam mijn ex-schoonmoeder tegen. Zij heeft mij veel pijn gedaan, maar door de tijd slijten ook alle wonden een beetje. Er was grote twijfel van beide kanten, en opeens waagde ze de stap om me aan te spreken(respect!)
We hebben midden in het winkelcentrum een goed gesprek gehad. Een gesprek wat opluchtte en wat de lucht klaarde zonder dat dingen uitgesproken werden. Ik voel nu dat ik ook haar vergeven heb, terwijl ik dacht dat ik haar levenslang zou haten. Ik kan anderen alleen maar aanraden...neem de tijd! Vergeven is een bevrijdend gevoel. Ik kan eindelijk, zonder wrok mijn dorp verlaten terwijl ik nooit gedacht heb dat dit ooit gebeuren zou.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:17
BerichtOnderwerp: Jij...als dier
 
Kijk dat is nu gebrek aan fantasie Clown smiley
Wel commentaar leveren op andermans ezel, maar niet het lef hebben om zelf neer te zetten wat voor een beest je wel niet bent Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 18:24
BerichtOnderwerp: Trouwen
 
Zo, en nu tijd voor een sauna bezoek en daarna een lekkere massage ... en dan ... bijkomen in het bubbelbad .... gggrijns Knipoog smiley[/quote]


Hoor die bluffer, hij heeft het voor mekaar hoor
Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers ik ben niet jaloers ik ben niet jaloers
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 18:08
BerichtOnderwerp: eten in Duitsland 21 jan
 
Hoe graag ik ook zou willen, en reken maar dat ik er zin in heb...we komen niet.
Ik heb al drie dagen behoorlijk koorts en hoopte dat het over zou gaan, maar zo kort van te voren heb ik de hoop opgegeven. Het zou m'n eerste keer worden Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 13:24
BerichtOnderwerp: Boom...plant...bloem....struik....heester.
 
MOMO697 schreef:
hey dit is leuk, ik kies hetzelfde

brandnetel=zuiverend maar kan ook prikkelend zijn
klaproos=heel teer maar prachtig om te zien

en een groen blaadje ben ik ook graag Lachende smiley met blinkend witte tanden

Beetje jammer dat ik de laatste maanden ook zo teer als een klaproos ben.
Wel grappig trouwens dat je dezelfde keuze neemt. Bij de dieren koos ik ook voor een adelaar om de zelfde reden die jij beschreef. Ik heb het niet neergezet omdat je me voor was

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 13:20
BerichtOnderwerp: Zingen
 
Ik vind oefenen onder de douche nog de beste, je hebt je 'microfoon' bij de hand.
alleen niet op je gezicht richten want dan ga je gorgelen ipv zingen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 10:47
BerichtOnderwerp: vergeven
 
DJES101 schreef:
ECHT VERGEVEN IS >VERGETEN WAT JE VERGEVEN HEB


Waar baseer je deze stelling op? Als mens met verstand en geheugen is dit namelijk niet mogelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 10:37
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FRANKT627 schreef:
Is ook zo, en trouwens waarom zouden we onze ervaringen, visies en dergelijke meer niet delen met jongere mensen. Natuurlijk kan je zeggen dat ze bij familie of vrienden moeten aankloppen maar een visie van en totaal vreemde mens kan ook leerrijk zijn.

Wat is leerrijk? Willemijn heeft wel gelijk. 20 is inderdaad de leeftijd dat je alles denkt te weten.
Zo ook ik, er is een ding waar ik spijt van heb dat ik dat al op mn 20ste heb gedaan, en dat is trouwen. Je DENKT dat je klaar bent voor het leven, maar niets blijkt minder waar te zijn achteraf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 09:45
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
MOMO697 schreef:
ja en?

Ik vind dat je gelijk hebt momo!

20... je hoeft zo iemand niets wijs te maken over wat je doet NA EEN HUWELIJK.
Je hebt dan nog niet eens de kans gehad om IN het huwelijk te kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 13:39
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...zolang we maar ondanks onze verslaving lief zijn voor onze medeleden...er worden wel eens erg kwetsende zaken geschreven...

Dat is kenmerkend voor verslaafden Frank, die hebben geen oog meer voor anderen en leven helemaal voor hun verslaving Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 13:37
BerichtOnderwerp: Jij...als dier
 
FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...ik wist wel dat in een therapie wel eens gevraagd om je als een boom te tekenen. Aan de hand van hoe je de wortels en takken tekent zouden ze dan min of meer een profiel van je kunnen schetsen.

Welk dier had je dochter voor jou bedacht?

Haha, dat wil je niet weten...
Als een muis omdat ik niet zo groot ben, en altijd piept omdat ze haar kamer niet opruimt.

Ik zou mezelf anders zien, maar goed...anderen eerst

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 13:25
BerichtOnderwerp: Jij...als dier
 
Enige tijd geleden moest mijn dochter van haar psycholoog, haar gezinsleden als een dier tekenen, met de uitleg, waarom juist dat dier. Hieruit zou te halen zijn in hoeverre je fantasie ontwikkeld is
Voor de grap hebben we dat eens thuis gedaan, en het viel me op hoe moeilijk dit is.

Probeer jezelf eens, door jouw eigenschappen, karakter, uiterlijk etc eens als een dier te zien. Met welk dier zou je jezelf dan vergelijken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 13:21
BerichtOnderwerp: Boom...plant...bloem....struik....heester.
 
PIETER649 schreef:
en natuurlijk weer niemand die er voor uit komt dattie gewoon onkruid is Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Geen moeite mee.

Ik ben gewoon een brandnetel, en geniet ook van een kopje brandnetelthee. Zuiverend voor het lichaam.
En mocht ik verder kiezen zou ik mezelf als een klaproos zien. gewoon onkruid, dat vergaat niet zo snel, maar kan toch heel mooi zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 11:43
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
Moeten we niet altijd met onze partner leven op die manier dat het ons niet in beslag neemt zodat er geen tijd meer over is voor God?
Niemand weet wanneer Hij terug komt, het zou dus ieder moment kunnen zijn.

Maar dat wil toch niets meer zeggen dat God op nummer 1 moet staan, en daarna pas je partner komt....meer niet.
Ik vraag me af wat dit te maken heeft met scheiden. Ik zie hier geen goede reden in om een scheiding goed te praten namelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 11:33
BerichtOnderwerp: Zingen
 
MARRY942 schreef:
Jolan Smiley die vol vragen zit Ken ik die? Verraste, verbaasde smiley

Ja, dat denk ik wel...Je wist m'n naam prima te gebruiken in een onredelijke reactie in een ander topic.
Troost je...je hoeft bij mij niet te komen zingen hoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 00:01
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd naar aanleiding van gevolgen aanranding.
 
MARRY942 schreef:
Inderdaad van Dam, gelukkig reageert niet iedereen zo als Jolan op Shanita.......ze is in nood en zoekt een praatpaal/praatpalen....Shanita...je bent altijd welkom hoor!

Grappig dat je dit als stijlloos ziet.
Het geeft aan dat je een reactie niet goed leest.
Ik gaf namelijk aan dat Shanita vooral door moet gaan als het haar helpt. Maar dat anderen dit niet verplicht waren om te lezen, zodat alle partijen tevreden zijn.
Ik ben in ieder geval blij dat Shanita zelf WEL begrijpt hoe het bedoelt is.
Een vreemde gedachtenkronkel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 23:36
BerichtOnderwerp: Lente
 
ERIKA129 schreef:
Katwijk he altijd al vreemd volk geweest Clown smiley
Zouden ze daarom zo veel connecties hebben met Veenendaal Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley Twijfelende smiley

Hou je dr ff rekening mee dat ik daar ga wonen? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

noem het ontwikkelingshulp Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JOLAN931
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 40 Volgende
Pagina 3 van 40