ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 232 233 234 235
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 20:41
BerichtOnderwerp: Vergeving
 
...Toen ik wou wijzigen, per ongeluk op "reageren" geklikt.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 4 juni 2010, 21:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 20:33
BerichtOnderwerp: Vergeving
 
Quote Susannah:

Wat vergeving is
Vergeving is: dat je als slachtoffer – met erkenning van de schuld van de dader – afziet van eigen wraakactie tegen de dader.
Niet meer en niet minder dan dit: het afzien van een eigen wraakactie. Het is niet de schuld
van de dader uitpoetsen of ervoor zorgen dat de dader niet gestraft gaat worden. Dat is
allemaal niet aan de orde. Het gaat er alleen om zelf af te zien van een wraakactie. Je zou
kunnen zeggen: vergeven is zoiets als ‘loslaten’ of ‘je losmaken’. Je laat het los wat er met de dader gaat gebeuren. Je maakt je los van je gerichtheid op de dader en op wat er met hem gaat gebeuren. Of althans, dat probeer je. Niet meer dan dat dus. Maar ook niet minder. En laten we ons daarbij niet vergissen en denken dat dat niks is: dit is echt heel wat. Want een slachtoffer is vanuit zichzelf juist heel sterk op het wreken van de fouten/misdaden of het veranderen van de dader gericht en daardoor emotioneel heel erg gebonden aan/door de dader.
Vergeven is er nu juist op gericht die band door te snijden. Zodat je als slachtoffer weer los komt (te staan) van de dader en zo weer op je eigen benen. Vergeven is de band tussen de schuld (van de dader) en jouw persoonlijke wraakgevoelens doorsnijden.
Daarmee is vergeven niet het uitpoetsen of het ontkennen van de schuld van de dader. Nee, werkelijke vergeving blijft uitgaan van de schuld van de dader en houdt die ook overeind, maar geeft die over.
Je geeft de dader (en zijn schuld) als het ware over aan God. Of eventueel aan juridische instanties (als dienaresse van God, zie Romeinen 13). Laten die maar bepalen wat er met de dader moet gebeuren. Het is jouw zaak niet (meer), vergelijk ook Romeinen 12: 19.


Hier ben ik het helemaal mee eens en hier sta ik zelf helemaal achter.

Onder andere de band doorsnijden zodat je weer los komt te staan van de dader en zo weer op je eigen benen.


Dank voor het héle stuk :)

Dit ene stuk heb ik er even uitgelicht, zeg maar, omdat ik dit stuk het sterkste vond.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 3 juni 2010, 20:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 11:41
BerichtOnderwerp: De Godvrezende vrouw
 
FLORA809 schreef:
Mooi stukje Anita, de fase van ongetrouwd zijn heeft z'n eigen charmes en mogelijkheden en als je die ziet en benut (uitbuit Knipoog smiley) maak je van die tijd ook iets moois, wat je weer meeneemt naar de volgende fase.
Hoe beter de voorbereiding, dus je relatie met God en weten wie je bent in Hem, hoe beter het huwelijk, omdat je voor die tijd al waardevolle dingen hebt geleerd.


Ja Anita, ik vind het ook een heel erg mooi stuk wat je daar hebt neergezet!!!!!
Ik heb het met belangstelling en met plezier gelezen!

Bedankt! :)

En Flora, Dat heeft inderdaad zijn charmes! ;) En mogelijkheden die je kan benutten. En inderdaad, dat herken ik ook, je kan je voorbereiden ;)

Shanita.

:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 14:48
BerichtOnderwerp: Vergeving
 
Quote Anita: Want waar vergeving is daar zal er genezing zijn
De pijn in je hart ja heel diep van binnen
Samen met de Vader overwin je alle dingen
Dat gebroken harten tot samen smelten
De weg van herstel kan beginnen


Dit is wel heel erg mooi gezegd!
En bemoedigend!


Dank je :)

Shanita


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 1 juni 2010, 14:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 10:09
BerichtOnderwerp: eerst maar mailen... (eindeloos?)
 
TESSYBEAR731 schreef:
Wil op deze uitspraak toch wel even reageren...
Je kunt d.m.v. mailen veel te weten komen over iemand en zo een beetje vertrouwen creeren, maar iemand leren kennen kan pas echt in real life
Knipoog smiley

Hoi Tessybear!

Ik bedoelde eigenlijk voor een deel leren kennen.
Doordat je dan veel te weten komt.
Een beeld vormen van iemand, zeg maar.

Iemand echt leren kennen, ja, dat kan natuurlijk alleen in real life :)

Fijn Weekend!!!!

Shanita.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 09:54
BerichtOnderwerp: eerst maar mailen... (eindeloos?)
 
NICO498 schreef:
hey people's

de reden om mij hier aan te melden was dat ik op zoek ben naar een lieve vrouw.
wat me dan in heel veel profielen opvalt is dat er heel vaak staat: eerst maar mailen de dan zien we wel..

maar wat is de: we zien wel?

als je elkaar in de kerk, de kroeg of weet ik veel waar ontmoed spreek je elkaar toch ook face to face?

persoonlijk vindt ik t moeilijk om t comminuceren via de digitale snelweg.
misschien ben ik wel wat ouderswets of zoiets.
het is toch veel makkelijker praten face to face, dan zie je de ander, kun je emoties peilen en noem t maar op.


snappen jullie wat ik bedoel?
k ben er dus niet zo'n ster in om zaken goed in een mail te zetten...

Nico

Hey Nico!

In de profielen staat vaak van: "Laten we eerst gezellig mailen; we zien wel wat er van komt Knipoog smiley". Nou kan dat mailen wel handig zijn, om dingen te zeggen over je leven, wat je doet, waar je van houdt, wat je hebt gedaan die dag etc.

Punt 2 is dat het, "Laten we eerst gezellig mailen; we zien wel wat er van komt Knipoog smiley" een antwoord is op een meerkeuzevraag. Waar je dan uit nog 6 andere antwoorden kan kiezen.

Daaronder zijn de open vragen, waar je dus zelf kan antwoorden en vertellen wat je wil, zonder uit opties te moeten kiezen.

Voor veel mensen is het moeilijk om te mailen. Dat kan zo zijn omdat zij bijvoorbeeld geen type-cursus en/of type-diploma hebben gehad.
Dan is het echt moeilijk, ik heb het zelf gezien, dat iemand naar élke letter een tijdje moest zoeken. Dan kan zo'n mail echt wel veel tijd in beslag nemen.

In dit geval, is mailen geen optie, denk ik, want om een beetje te kunnen typen, ben je máánden bezig, om dat te leren.

Dan kan ik me voorstellen dat mensen dan besluiten om eerder af te spreken.

Als er een situatie is, waarin beide redelijk kunnen typen, dan vind ik eerst een tijdje mailen wel een goede optie.

Omdat je met mailen, na kan denken. En niet zoals bij een telefoongesprek of een face to face gesprek zo snel moet antwoorden.
Doordat ik dan zo snel moet antwoorden, en dan nog in een zeg maar toch wel spannende situatie, kan ik best wel in een stress raken....

Terwijl, als iemand mij heeft gemailt, ik erover na kan denken, dat geeft mij veel meer rust :)

Snappie?

Dit is natuurlijk voor iedereen anders.

Met: "We zien wel...", wordt bedoeld, denk ik van: "We kijken wel, na een paar weken/maanden mailen hoe we verder gaan".
Want je kan elkaar wel degelijk leren kennen via mail.
En ook via de postings die mensen plaatsen op het forum.
Daaruit kan je veel opmaken, denk ik.

Dit is gewoon voor iedereen anders.

Ik zelf heb in mijn profiel voor het antwoord:"Laten we eerst gezellig mailen; we zien wel wat er van komt Knipoog smiley" gekozen, omdat ik niet te hard van stapel wil lopen.
In die zin, dat ik niet zomaar met mannen af wil spreken, als ik veels te weinig informatie heb.

Ik begrijp jou wel hoor:)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 30 mei 2010, 18:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 08:19
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
Quote Thomas:
Maar zeker in een moeilijker situatie is het goed om niet alles te zeggen wat je weet. Mensen hebben soms wat tijd nodig om de werkelijkheid onder ogen te zien. Zeker in de conflictsituaties, waar ik door mijn werk nogal eens in verkeer, is het beter iets te poneren dat de ander naar de waarheid stuurt - die hij dan zelf ontdekt en dat overtuigt het beste......



Je hebt waarheid op feiten berust, dan kan je het even opzoeken, en meteen zien wie er gelijk heeft.

Je hebt de Waarheid zoals die in de bijbel staat, en dan zou je het in de bijbel kunnen opzoeken bij een meningsverschil.

Dan heb je ook de waarheid, die subjectief kan zijn, wat de 'norm' is bijvoorbeeld.
En de norm kan verschillen per groep.

De waarheid kan ook in het midden liggen.
Dat de een soms gelijk heeft en de ander ook soms.


En je kan ook gelijk hebben over iets kleins, wat éigenlijk niet zó belangrijk is.

En als iemand gewoon niet wil luisteren, als het toch wel overduidelijk is dat je gelijk hebt, dan is het beter om iets te poneren.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 28 mei 2010, 08:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 21:51
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
THOMAS968 schreef:
Juist gezien, Chat. Ik poneerde dat impliciet in mijn slotzin. Je kunt het fijngevoeligheid noemen, ik noem het wijsheid - het maakt niet zoveel uit. Maar zeker in een moeilijker situatie is het goed om niet alles te zeggen wat je weet. Mensen hebben soms wat tijd nodig om de werkelijkheid onder ogen te zien. Zeker in de conflictsituaties, waar ik door mijn werk nogal eens in verkeer, is het beter iets te poneren dat de ander naar de waarheid stuurt - die hij dan zelf ontdekt en dat overtuigt het beste......

Als je een ander helpt, mag en moet je jezelf ook heel houden. Dan heb je de ander ook, in een bepaalde vorm, lief als jezelf.

Thomas, die zich afvraagt wat wil je als mens, gelijk of geluk?

Quote Thomas: Mensen hebben soms wat tijd nodig om de werkelijkheid onder ogen te zien. Zeker in de conflictsituaties, is het beter iets te poneren dat de ander naar de waarheid stuurt - die hij dan zelf ontdekt en dat overtuigt het beste......




Zo denk ik er ook over.
Ik vind het heel goed verwoord.


En deze ook van jou: Als je een ander helpt, mag en moet je jezelf ook heel houden. Dan heb je de ander ook, in een bepaalde vorm, lief als jezelf.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 27 mei 2010, 22:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 16:13
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
CHATULIEM619 schreef:
We hebben de woorden eerlijkheid en kwetsbaarheid gehad, er is nog een derde woord wat in deze discussie thuishoort, nl fijngevoeligheid. Soms is het verstandiger te zwijgen omdat de ander er nog niet aan toe is. Soms is het goed te wachten op een moment wanneer de ander eraan toe is. Eerlijk zijn in alle gevallen schrikt mensen af en worden ze onnodig verwond.

Ja, eraan toe zijn. Een ander moet eraan toe zijn. Mee eens.

Knipoog smiley

Ook heel wijs, deze opmerking van jou, vind ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 14:52
BerichtOnderwerp: De 7 geheimen die vrouwen verzwijgen
 
Hoi Jonathan,

Ik heb het even doorgelezen.

Volgens mij zijn nummer drie en vier waar.
Nummer vijf, dat gebeurd zowel bij mannen áls bij vrouwen, denk ik, en is ook mijn ervaring Knipoog smiley

En nummer zeven is ook waar, maar dat geldt ook voor mannen, denk ik.
(Dat weet ik eigenlijk wel zeker.)
En ik denk dat nummer zeven vaker bij mannen voorkomt dan bij vrouwen. Dit is wát ik denk hoor, en hoeft dus niet de waarheid te zijn, is alleen mijn mening, wat ik erover denk. Op dit moment.
Ik verander nog weleens van mening enzo.
Maar ja, veranderen is toch juist ook een menselijke eigenschap; mensen veranderen voortdurend, als het goed is, denk ik.
Wel leuk, zo'n onderzoekje!

Groet,

Shanita.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 22 mei 2010, 15:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 14:33
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
Ik bedoel dit bijbelvers, die Anita erin heeft gezet: Spreuken 27:6 oprecht gemeend zijn de wonden door een vriend geslagen, maar overvloedig zijn de kussen van een vijand.


Quote Anita: De Waarheid mag dan soms wat hard over komen maar degene die dat eerlijk tegen je durft te zeggen is je vriend.

Knipoog smiley Lachende smiley

Nog bedankt, Anita!!!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 22 mei 2010, 14:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 14:28
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
Ik ben ook heel erg blij dat ik hier op deze site zit.
Omdat ik dan tussen mede-gelovigen ben en dat voelt erg goed!
En ook met het forum ben ik erg blij.
Ik had hier laatst iets in geschreven, en ik kreeg ook een paar reacties die negatief op mij overkwamen. Maar ja, omdat ik niet de tijd had om meteen te reageren, heb ik daar over na zitten denken.
En toen ben ik erachter gekomen, dat er in die "negatieve reacties" wel degelijk wat in zat.
En toen ben ik mijn gedrag ten opzichte van enkele personen waar ik in het dagelijkse leven veel mee te maken heb gaan veranderen, meer begripvol en niet oordelen, zeg maar. Dus niet zwart/wit.
En dan merkte ik gelijk resutaat, in de zin dat omdat ik positief en begripvol deed(zonder te veinzen natuurlijk), dat de ander dat waardeerde, en positief terugdeed.

En toen moest ik aan dat bijbelvers denken, wat in dit forum staat, van dat de vijand je overlaat met kussen en je vriend je terechtwijst, zoiets.

Dus de mensen die mij hebben terechtgewezen hier, wat op mij in de eerste instantie wel negatief overkwam, daar ben ik achteraf wel blij om. Want daardoor ben ik dus na gaan denken. En ben ik het een en ander gaan begrijpen en heb daardoor mijn gedrag en houding kunnen veranderen, wat anders niet was gebeurd.
Ik heb namelijk geleerd om niet meteen een terechtwijzing, wat in de eerste instantie negatief op mij overkomt, gelijk naar de prullenbak te verwijzen. Maar erover na te denken, en het niet als een persoonlijke aanval op te vatten. En ervan te leren.

En dat vind ik onder andere zo fijn aan het contact met christenen te hebben op deze site en op dit forum! Dat ik er zo veel van kan leren nu en dan!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 22 mei 2010, 14:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 23:16
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
ANITA324 schreef:
Als je iets niet los kan laten gaat dat van binnen aan je vreten dat je boos of bitter om doet worden die tijd heb ik 2007 ervaren kon nergens los van komen.
Ik haate toen mezelf en de hele omgeving ik wilde wel dood terug naar God toe.
Gelukkig waren mijn ouders mij altijd nabij gebleven ook in de moeilijke tijden want ja ik kon hun letterlijk de bloed onder hun nagels weg halen zo gemeen was ik naar omgeving toe. Zo op een zaterdag eind 2007 ging ik naar een samenkomst vol bitterheid er heen en de preek dat raakte mij wel waarover dat ging weet ik niet meer we gingen bidden en kon je hele hebben en houden vertellen naar God toe op dat moment kon ik alles los laten en met fris gemoed naar de maatschappij kijken samen God overwin je alle dingen.
Naar nu heb ik nog eens een kort lontje en kan wel kort door de bocht zijn en koppig ergens op reageren maar dat is wat ik van nature niet ben en dat is waarop ik wel moet veranderen en ja gelukkig is God genadig voor mij.
Ja ook ik zit nog halvewege in een genezingproces en ik verneem als ik daarvoor bid om kracht dat ik daarin mag veranderen net als vroeger weer liefdevol en zachter van hart mag zijn. Niet meer mij ik op de voorgrond maar meer naar de achtergrond te gaan ja ik cijfer mezelf op deze wijze weg en stel mij kwetsbaar op en ja daar kan misbruik van gemaakt worden door derde.
1 ding weet ik wel en welke fout ik ook maak als ik die besef heb en berouw heb vergeeft God mij 7x70 maal oneindig veel en dan mag ik ook weer opnieuw beginnen in de leven die ik stap voor stap zet samen met mijn hemelse Vader.
Want weet hoe een mens tegen je aan kan kijken met afschuw of wat dan ook leun nooit teveel op mensen want die kunnen je op den duur in de steek laten.
God is immer altijd bij jou en zal jou nooit in de steek laten daar mogen we altijd op vertrouwen en naar Hem uitzien want weet wie je ook bent jij mag er zijn. Knipoog smiley

Shalom,

Quote:1 ding weet ik wel en welke fout ik ook maak als ik die besef heb en berouw heb vergeeft God mij 7x70 maal oneindig veel en dan mag ik ook weer opnieuw beginnen in de leven die ik stap voor stap zet samen met mijn hemelse Vader.
Want weet hoe een mens tegen je aan kan kijken met afschuw of wat dan ook leun nooit teveel op mensen want die kunnen je op den duur in de steek laten.
God is immer altijd bij jou en zal jou nooit in de steek laten daar mogen we altijd op vertrouwen en naar Hem uitzien want weet wie je ook bent jij mag er zijn. Knipoog smiley



Da's wel bemoedigend he?
Bedankt,
Shalom:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 23:11
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
TESSYBEAR731 schreef:
Daar ben ik het inderdaad mee eens! Het laatste wat iemand hoeft te proberen is mij te vertellen hoe ik wel of niet moet leven Geschokte, onthutste smiley
Ik ga er vanuit dat iedereen voor zichzelf in het reine moet komen met God en/of zich zelf en niemand anders kan er over oordelen of je dat wel of niet bent.
Wat in jouw ogen verkeerd is Shanita, kan in de ogen van de ander juist zijn...Beter met zachte hand iemand in de juiste richting helpen, dan ze een rottrap geven en ze het verder zelf uit laten zoeken... Knipoog smiley

Quote: Wat in jouw ogen verkeerd is Shanita, kan in de ogen van de ander juist zijn...

Ja, da's waar....

Quote: Beter met zachte hand iemand in de juiste richting helpen, dan ze een rottrap geven en ze het verder zelf uit laten zoeken... Knipoog smiley

Deze ook.

Bedankt, net als Leanne :)
Heb hier de hele dag over nagedacht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 21:09
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
LEANNE226 schreef:
Oef! Dus je geeft kritiek(ik zie dit nl niet als goedbedoeld advies)en trekt je vervolgens terug......eigen schuld dikke bult?
Als mijn vrienden mij zo zouden behandelen heb ik ook liever dat ze verder gaan met hun eigen leven.Wat mij betreft ga je met zo iemand de dialoog aan(respectvol) of je bemoeit je er niet mee.......

M.vr.gr.Leanne(die blij is dat ze het leven en de mensen wat minder zwart/wit maar juist wat rooskleuriger inziet Knipoog smiley )

LEANNE,

Heb hier over nagedacht.

Je hebt wel een punt.

Ben anders gaan doen vandaag, qua houding zeg maar.

Merk wel verschil, voel me stuk gelukkiger en vrediger enzo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 02:52
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
De reacties van donderdag 20 mei, om 16:28, 16:49, 17:01 en 18:01, daar zit wat in, en daar zal ik over nadenken.

Bedankt.

;)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 21 mei 2010, 02:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 02:37
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
ZINGA672 schreef:
Hoi,

Ik ben ook zwart-wit als het het geloof betreft.
Dan zeg ik bijvoorbeeld tegen iemand, vriend(in) ofzo, dat wat hij/zij doet, dat dat niet kan als je geloofd.
Dan gaat het om duidelijke dingen die ondubbelzinnig in de bijbel staan.
Dan kan ik een antwoord krijgen van dat het hem/haar rust geeft, hij/zij het al jaren doet, en bagateliseren in het algemeen.
Dan heb ik het wel gezegd.
Wat iemand ermee doet, dat is tussen God en die persoon.
De consequenties, ook op lange duur, zijn ook voor die persoon.

Ik laat het dan ook los, en neem wel zodanig afstand, dat ík er niet door beïnvloed kan worden. En ik ga gewoon verder mijn eigen leven leiden.

De persoon zal keuzes moeten maken; ik heb hem/haar er dan alleen op gewezen.

Shalom!


Ja Shanita, ik kan daar wel inkomen. Heb dit ook wel meegemaakt en het gaat dan wat mij betreft over ECHT HELE FOUTE zaken waarvan je je beter kunt distantiëren. Ik kan geen vrienden blijven met mensen die moedwillig huwelijken stuk maken of de criminaliteit ingaan. Volgens mij is dat bijbels gezien ook niet verantwoord. In liefde terechtwijzen en bidden is dan het enige wat je voor die persoon nog kunt doen. En terecht dat je ervoor zorgt zoiets jouw leven niet te laten beïnvloeden.

GrZing!

Ha Zing,

Dat bedoel ik dan dus ook, in liefde terechtwijzen.
Ik heb echt liefdevol proberen uit te leggen, waarom ik met het een en ander niet kan leven. Bijbels gezien niet verantwoord, maar ook wat het met mijzelf zal doen. Zeker op langere termijn.
Bidden, is een goede.

Dank voor je begrip.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 21 mei 2010, 02:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 15:29
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
ANITA324 schreef:
Daarin kan ik mezelf ook goed in herkennen kan slecht tegen onrechtvaardigheid waarop ik snel boos of verdrietig om kan worden.
Voor velen ben ik te zwart-wit of te serrieus in die dingen is dat in geloof of in het algemeen van het leven. Tja ik kan mij ook niet anders voordoen dit ben ik maar ik verneem dan ook wel dat je op deze wijze alleen komt te staan.
Dat je dan moet schipperen in het dagelijks leven want ja elk mens heeft gevoelens en ja ik durf wel te zeggen dat ik daarin soms wat bot over kan zijn en anderen zonder ik dat echt door heb een ander daarmee kan pijn doen.
Zelf wil ik ook niet gekwetst geworden en begrijp ik dat ik dat bij een ander ook niet moet doen maar als je zelf stuk inzicht mist op bepaalde tereinen dan is dat best wel lastig voor mezelf. Nog meer langer nadenken voor je iets zegt want tja ik heb wel snel de neiging om scherp van tong te zijn en durf dingen regelrecht in je gezicht te zeggen wat ik ervan denk. Daarom als ik ergens niet mee eens ben in praktijk dan is het vaak dan loop ik erbij weg om dan even mijn boosheid of verdriet niet te kennen te geven want tja je wil een ander geen pijn doen met mijn woorden. Dus tja om eerlijk te zijn kan ik daar moeilijk mee om gaan en moet ik bepaalde dingen gewoon los laten want ieders leven leeft voorzich en heeft hem of haar eigen verantwoordelijkheid mee te dragen.
En ja ik kan mij goed met anderen bemoeien of ik wil daar graag de baas overspelen daarin ken ik mij zelf tegoed voor Geschokte, onthutste smiley en dat zeggen mijn ouders ook tegen mij dat moet je niet doen waarop ik dan ook weinig mensen om mij heb omdat ze juist mij voorbij lopen en niets met mij te maken willen hebben.
Je leven die je leeft en wat je meemaakt in je leven vormt je wel je laat het in dagelijks leven niet altijd herkenbaar bang om gekwetst te worden of om terleur gesteld te worden hou je voor jezelf een hoge muurtje om je hart. Vroeger was ik veel zachter en liefdevol van hart maar als mensen daar misbruik van maken.
Naar nu kan ik dit van mij afschrijven en is een vorm van mij om te laten zien wie ik ben en ja zint het de ander niet dan denk gauw ja dan niet loop mij dan maar voorbij dat is mij genoeg gebeurt je kan daarin je hart in verharden alsof het je niks doet maar van binnen blijft het pijn doen en huilt je hart.
Hoe langer je leeft en hoe ouder je word je leert van je lessen omdat niet weer te doen maar soms is het ook dat je vaak tegen dezelfde steen trapt en zelf wil onderzoeken terwijl de ander het beste met je voorheeft en je lief heeft en je graag wil helpen omdat anders te doen dat zijn nog dingen die ik nog moet leren. En ja ik ben zeker weten niet volmaakt gelukkig ook niet en doe dagelijks mijn fouten die ik liever weg gewoon niet deed het gebeurt toch.
Daarom leven we allemaal stuk voor stuk in de Leerschool van het leven. Knipoog smiley
Als we dat ook willen en ja ik wil dit ook heel graag maar we moeten nooit ons afleiden van de list van satan maar dat we onze ogen boven waarts houden naar onze hemelse Vader zodat we meer en meer gevormd door mogen worden.

Shalom,

Anita

Hoi,

Ik ben ook zwart-wit als het het geloof betreft.
Dan zeg ik bijvoorbeeld tegen iemand, vriend(in) ofzo, dat wat hij/zij doet, dat dat niet kan als je geloofd.
Dan gaat het om duidelijke dingen die ondubbelzinnig in de bijbel staan.
Dan kan ik een antwoord krijgen van dat het hem/haar rust geeft, hij/zij het al jaren doet, en bagateliseren in het algemeen.
Dan heb ik het wel gezegd.
Wat iemand ermee doet, dat is tussen God en die persoon.
De consequenties, ook op lange duur, zijn ook voor die persoon.

Ik laat het dan ook los, en neem wel zodanig afstand, dat ík er niet door beïnvloed kan worden. En ik ga gewoon verder mijn eigen leven leiden.

De persoon zal keuzes moeten maken; ik heb hem/haar er dan alleen op gewezen.

Shalom!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 13:11
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
CROSSROAD317 schreef:
Voorzichtigheid in het oordeel 15 Allerlei heb ik gezien in mijn ijdele dagen: er is een rechtvaardige, die ondanks zijn gerechtigheid te gronde gaat en er is een goddeloze, die ondanks zijn boosheid een lang leven heeft. 16 Wees niet te zeer rechtvaardig en gedraag u niet al te wijs; waarom zoudt gij uzelf tot verbijstering brengen? 17 Wees niet te zeer goddeloos en wees geen dwaas; waarom zoudt gij sterven vóór uw tijd? 18 Het is goed, dat gij aan het ene vasthoudt en ook van het andere uw hand niet aftrekt, want hij, die God vreest, ontkomt aan dit alles. 19 De wijsheid geeft de wijze meer macht dan tien machthebbers in een stad bezitten. 20 Want niemand op aarde is zo rechtvaardig, dat hij goed doet zonder te zondigen. 21 Ook moet gij niet letten op alle woorden die men spreekt, opdat gij niet hoort, dat uw knecht u vervloekt, 22 want hoe menigmaal zijt gij u bewust, dat ook gij anderen hebt vervloekt.

Dank! Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 12:20
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
HANNAH810 schreef:
we hebben t plan opgevat om te gaan picknicken in ede op de heide,
jolan, willie en ik gaan zowiezo; met vijf kinderen

er zijn er al die aangeven het leuk te vinden mee te gaan;
mocht je ook interesse hebben, wil je dat dan even laten weten?
liever niet over de mail, maar gewoon hier op t forum, even op dit bericht reageren, en je naam op t lijstje invullen.....
tenzij je reden hebt om undercouver te blijven natuurlijk......

geinteresseerden zijn vooralsnog
jolan9.. en willie5..
karolus 338
elly 361
eduard 152
ringo 975

en een datum wordt geprikt; het wordt waarschijnlijk een zaterdagmiddag

Ja leuk idee, ik ga ook mee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 09:45
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
IMKE917 schreef:
Prediker 7:16

Wees niet al te rechtvaardig, noch houd uzelven al te wijs; waarom zoudt gij verwoesting over u brengen
Wees niet al te rechtvaardig... Dat is een gebod.


HENK710 schreef:
Of je het een gebod moet noemen, is even de vraag, maar het is inderdaad wel een heel toepasselijk vers waarin duidelijk wordt dat God wil dat we wel rekening houden met elkaars gevoelens...
IMKE917 schreef:
]Ik denk dat dit vers meer op jezelf van toepassing is, staat ook in het 2e gedeelte van dit vers...waarom zoudt gij verwoesting over u brengen?m.a.w. bescherm jezelf!
Ik moet denken aan een tekst waarin 'Jezus zichzelf niet aan de mensen toevertrouwde, omdat Hij wist wat er in hun harten was' Jezus beschermt zichzelf dus omdat Hij weet dat mensen zeer hard en onrechtvaardig kunnen zijn.


Ja, inderdaad, dat staat ervolgens mij ook, om jezelf te beschermen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 20 mei 2010, 13:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 09:42
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
HENK710 schreef:
Of je het een gebod moet noemen, is even de vraag, maar het is inderdaad wel een heel toepasselijk vers waarin duidelijk wordt dat God wil dat we wel rekening houden met elkaars gevoelens...

Ja, rekening houden met elkaars gevoelens is heel erg belangrijk, natuurlijk.

Dat ik het als een gebod zie, is omdat het in de gebiedende wijs staat, en dan in de bijbel.

Hoe ik dit vers ook zie is dat je niet het achterste van je tong hoeft te laten zien, en zeker niet, als dingen er niet (meer) toe doen bijvoorbeeld, en die zou je dan toch zeggen.
Dan zou je/ik/men dingen moeilijker kunnen maken dan dat ze zijn.
Of iets moeilijk maken wat niet hoeft. Ik bedoel hier natuurlijk géén leugens in de tegenwoordige tijd mee, ik haat leugens, wie niet.

Trouwens in de nbg, staat prediker 7: 15 t/m vers 22 er héél anders in.
Alleen die kan je niet kopiëren.

Ik zal het wel effe overtypen later.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 06:58
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
ANITA324 schreef:
Spreuken 27:6 oprecht gemeend zijn de wonden door een vriend geslagen, maar overvloedig zijn de kussen van een vijand.


De Waarheid mag dan soms wat hard over komen maar degene die dat eerlijk tegen je durft te zeggen is je vriend.

Prediker 7:16

Wees niet al te rechtvaardig, noch houd uzelven al te wijs; waarom zoudt gij verwoesting over u brengen?

Wees niet al te rechtvaardig... Dat is een gebod.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 232 233 234 235
Pagina 235 van 235