ChristianMatch
 


Forum

Berichten van FRANKT627
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 241 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van FRANKT627
Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 19:47
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ik doe niets meer...zelfs geen crea-time...het is goed geweest... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 19:45
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
ik was bij iemand op bezoek... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 19:27
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
 
ZEELAND736 schreef:
verder is Frank niet nieuwsgierig hoor!!!

wel bezorgd Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 18:01
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
 
LIES146 schreef:
De plannen zijn wat gewijzigd, mijn kids en dus ook de hond (hulphond van oudste zoon) gaan dat weekend naar hun vader. Ik kom dus alleen of samen met iemand van het mannelijk geslacht Knipoog smiley

Je liefje? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 20:47
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
 
LIES146 schreef:
Hannah, mijn kids zijn (dan) 4 en 6.

En als alles goed is neem ik misschien nog wel iemand mee

Wie neem je dan mee? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 18:53
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het is ook een beetje naief om te denken dat dat alleen maar in katholieke kringen voorkomt.......ook in Protestantse kring wordt veel gezwegen en wat is dan makkelijker om dan de Katholieke kerk maar met het beschuldigende vingertje aan te wijzen........


Wat ik niet zo goed snap Frank, maar jij weet er vast meer van is dat de Paus aangekondigt wordt met de woorden uit Lucas waar de engelen de geboorte van Jezus bekend maken.....De Paus is toch geen Jezus?
Of zoals ze hem benoemen: de Heilige vader......dat is in mijn begrippen God zelf.....

Ja, W-tje, ik ben het eigenlijk ook niet eens met de titel Heilige Vader. Volgens de RK kan maar iemand heilig worden of zijn na de dood. En dan moet er aan bepaalde voorwaarden voldaan worden.

Dat ze hem vader noemen kan ik nog begrijpen. Ook in kloosters wordt een abt 'vader' genoemd. Omdat hij zich ook zo hoort te gedragen.

De paus is eigenlijk de plaatsvervanger van Jezus, de opvolger van Sint Petrus de eerste bisschop van Rome. Het is gewoon maar een aanspreektitel maar zoals ik al zei vind ik die 'heilige' er te veel aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 13:09
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
GERRIT084 schreef:
Dat is geen reden of excuus om het celibaat te handhaven, als een huwelijk gesloten wordt, is dat geen werelds gebeuren, maar meestal gesloten, en beperkt tot familie.
Dat er binnen de relationele sfeer ook dingen mis kunnen gaan is ook bekend, maar daar gaat in de regel niet heel of halve wereld voor op hun knie.
En die worden wel behandeld door justitie, en niet weg geknuffeld door een celibaat.


Ieder mens, celibatair of niet, moet zich niet vergrijpen aan gruwelijke zaken.

Verschillende religieuzen die betrapt werden werden veroordeelt en dat heb ik van heel dichtbij meegemaakt in 1996. Dus niet alles wordt weggeknuffeld. Denk dat echt niet. Sommige kerkelijke overste hebben wel veel verzwegen. Dat kunnen we niet ontkennen en vele feiten zijn verjaard. Daarom is ook de wet aangepast, geloof ik.

Die mishandelingen hebben niet zozeer met het celibaat te maken maar wel met het karakter of geaardheid van sommige.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 12:49
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
MAT170 schreef:
Ik geloof dat het katholieke kerksysteem vals is en met de paus heb ik als gelovige niks te maken. Ik erken zijn positie ook niet en lees het ook niet in de bijbel, mijn fundament is Jezus.

Staat er trouwens los van of er in de katholieke kerk echte volgelingen van Jezus zitten, want dat denk ik wel.

openbaring17vers3 En hij voerde mij in de geest weg naar een woestijn. En ik zag een vrouw zitten op een scharlakenrood beest, dat vol was van godslasterlijke namen, en het had zeven koppen en tien horens. 4 En de vrouw was gehuld in purper en scharlaken en rijk versierd met goud, edelgesteente en paarlen, en zij had in haar hand een gouden beker, vol gruwelen, en de onreinheden van haar hoererij. 5 En op haar voorhoofd was een naam geschreven, een geheimenis: het grote Babylon, moeder van de hoeren en van de gruwelen der aarde. 6 En ik zag de vrouw dronken van het bloed der heiligen en van het bloed der getuigen van Jezus. En ik verbaasde mij, toen ik haar zag, met grote verbazing.


vers9 Hier is het verstand, dat wijsheid heeft: De zeven koppen zijn zeven bergen, waarop de vrouw gezeten is.

Wat ik me afvraag is of hier de Rooms katholieke kerk mee wordt bedoeld en dan specifiek het vaticaan? Rome ligt op 7 heuvels.

openbaring18vers4 En ik hoorde een andere stem uit de hemel zeggen: Gaat uit van haar, mijn volk, opdat gij geen gemeenschap hebt aan haar zonden en niet ontvangt van haar plagen. 5 Want haar zonden hebben zich opgehoopt tot aan de hemel en God heeft aan haar ongerechtigheid gedacht.

Wat ik begrijp uit dit stuk is dat er echte gelovige inzitten en dat God hun oproept om uit haar te gaan.

Dat je geen feeling hebt met de katholieke kerk kan ik begrijpen. Ieder zijn mening.

Wat ik niet begrijp is wat je met die bijbeltekst bedoelt. Die slaat nergens op in het verband met de paus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 12:47
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
GERRIT084 schreef:
Dat hele celibaat is nu wel achterhaald lijkt mij, te meer wat er de laatste tijd in de openbaring is geweest.En dan heb je het over dingen die bekend zijn geworden, om maar te zwijgen wat , nog niet, aan het daglicht is verschenen.

Zo,n celibaat, zou alleen nog werken als er een algemene sociale controle komt, er is in het verleden veel te veel onder de mantel der liefde bedekt geweest.
Net als de status aparte die Vaticaanstad heeft, ze hebben alleen wel een eigen leger, en wapens (uit het jaar nul) zichtbaar, en dat ons lieve Heer heeft gezegd, dat het Woord het wapen is.

Geloof het of niet maar ook gehuwde mensen (mannen en vrouwen) deden en doen ook wel eens gruwelijke dingen met kinderen of medemensen in het algemeen.

Er werd inderdaad veel verzwegen. Dat zal ik niet ontkennen. Kan ik ook niet ontkennen want mijn moeder heeft ook als klein kind bij de nonnen geleefd. In een weeshuis. En dat was echt niet een vrolijke tijd daar.

Dat leger waar je op doelt is een traditie. Heel ons leven, ook dat van protestanten, evangelische gelovige, ongelovige, is doorweven met tradities.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 08:50
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
THOMAS968 schreef:
Sociaal betrokken en conservatief, nou het eerste is in ieder geval hoopgevend. De pausnaam is ook een verademing. Het celibaat zal door hem niet worden afgeschaft, vrees ik.
Hoewel ik het goed kan vinden met de katholieken die nu hun kerk nog gestalte willen geven, heb ik wat minder met de bisschoppen, die samen met Ratzinger de RK Kerk tot iets marginaals in onze samenleving hebben gemaakt. Het voordeel van de twijfel verdient deze topman wel en de kerk zal er na de vorige paus, waar ik dus geen hoge dunk van had, mogelijk op vooruit gaan. Maar het instituut is sterk aan modernisering toe. Feitelijk maakt het alle christenen belachelijk.

Thomas, de plicht tot onthouding zal blijven, vrees ik. Iemand van 76 daarover te laten beslissen, is gekkenwerk.

Het celibaat afschaffen zal inderdaad niet gebeuren. De religieuzen, kloosterlingen (mannelijke en vrouwelijke) alsook de seculiere priesters leven in navolging van Christus. Zoals we weten was Hij niet getrouwd. Elke katholiek die priester of kloosterling wil worden weet dat hij of zij niet kan huwen. Dat is een keuze die ze vrijwillig aangaan.

Het kerkelijk instituut is inderdaad aan modernisering toe. Laat daar geen twijfel over bestaan. Hoe dat er gaat uit zien of moet uitzien zullen we moeten afwachten. Ik vermoed dat deze paus wat progressiever is dan de vorigen. Zijn Zuid Amerikaanse afkomst zal daar beslist een rol in spelen. In tegenstelling met Ratzinger leefde deze paus niet in de directe nabijheid van het vaticaan waardoor door hij ook minder beinvloed is geweest binnen die machtsstructuur. Ook dat kan weer een hele andere kijk geven op bepaalde veelbesproken problemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 17:36
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ANNEMARIE415 schreef:
excuses voor het vervuilen van het forum door 3x hezelfde bericht te plaatsen...ik weet niet wat er met mn computeraan de hand is Twijfelende smiley

Misschien moet je je computer ook eens uithalen...en opnieuw breien Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 15:14
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ANNEMARIE415 schreef:
khe bijna een hele trui uitgehaald he...maakt gij nu maar efkesdies string af,dan praten we verder Knipoog smiley

kzit nu lekker achter glas vande zon te genieten...vanmorgennog sneeuw en nu weer een stralende lucht

die string is al lang klaar...het zit niet lekker...wij hebben hier ook zon...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 10:33
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ERIKA129 schreef:
Hedde gij de string met pijpies al afgebreid dan Clown smiley
Zo maar eens even stoffen en vloer doen.
Vanmiddag naar verjaardag en dan is het vandaag ook biddag dus eigenlijk hoort daar de kerkgang bij Knipoog smiley
sal wel sien wat de dag me brengt....

je hebt het maar druk met al die verjaardagen. Zo blijft er bijna geen crea-tijd meer over. Arme Erika... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 10:31
BerichtOnderwerp: Het weer
 
ERIKA129 schreef:
Konden jullie het nu niet daar houden Boze smiley
gelukkig is het tot op heden nog maar motsneeuw ... met dat ik dit typ begint het dus echt te sneeuwen Gefrustreerde smiley
Bedankt hoor zeeuw, brabander en noordhollander Boze smiley

Lachende smiley ...het heeft hier maar 10 minuten gesneeuwd. Je ziet er haast niets meer van. Een flauw zonnetje is er nu...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 09:21
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ANNEMARIE415 schreef:
Afgelopen dagen zo druk geweest dat ik vergeten ben hier te schrijven Huilende smiley, smiley in tranen
Vandaag wat rustiger: vanmorgen eerst even naar de fysiotherapie, vanmiddag krijg iki bezoek van iemand van het Longfonds (ik ga in mei de collecte van het Longfonds in Wageningen coƶrdineren)
....en de rest van de dag natuurlijk weer breien aan mijn uitgehaalde trui Gefrustreerde smiley

Volgens mij haal je meer uit dan je breit...nouja, ieder zijn hobby...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 08:53
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ANNA415 schreef:
vergaderen, vergaderen en ... tja .... Boze smiley

Ach dat is beter dan te moeten werken...eens lekker niets doen moet kunnen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 08:38
BerichtOnderwerp: Het weer
 
Boze smiley ...hier is het net begonnen me sneeuwen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 23:19
BerichtOnderwerp: Het weer
 
STEENTJE178 schreef:
Das een Belgisch tosti-ijzer Knipoog smiley

Boze smiley ...ik weet best wat een tosti-ijzer is. Ik heb vandaag nog 2 tostis gegeten...en ik werd er niet bruin door...en nu tik ik echt niet meer tegen jullie...voila...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:21
BerichtOnderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid
 
WILLEMIJN232 schreef:
Nou Pieter, la (le) ton qui fait la musique of te wel, de toon maakt de muziek........
Knipoog smiley

Boze smiley ...in het verleden hoorde ik ons W-tje eens klagen over Engelse woorden en nu komt ze aandraven met een Franse zin...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 16:54
BerichtOnderwerp: Het mannenhart
 
IJSJE204 schreef:
Zo is dat! Keihard en beslist onafhankelijk!

mijn hart is echt niet hard... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 16:52
BerichtOnderwerp: Het weer
 
ERIKA129 schreef:
Heerlijk sinds vanmiddag komt de zon volop mijn huis in Coole smiley met zonnebril

de lampen van een zonnebank zijn geen echte zon... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 16:51
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
ERIKA129 schreef:
Heb ik gedaan heerlijk met het zonnetje erbij Lachende smiley
Ik vulde het maar vast in hoefde je er niet om te vragen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ja ja, geslapen zeker...je was veel te stil deze middag.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 16:50
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
ERIKA129 schreef:
Bezorg jij hem die nu of is tie nu echt het spoor bijster Smiley die vol vragen zit

Niet dat tie dat nu al niet vaak bijster was maar goed Smiley met dichtgeplakte mond

Ga eens wat kaarten maken jij Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 16:13
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
BERENDJAN590 schreef:
Niets totaal niets

rust vanavond dan maar eens goed uit Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 15:28
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
JOL252 schreef:
Verraste, verbaasde smiley last van hallucinaties?

Ja, door slaapgebrek Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 13:15
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
ERIKA129 schreef:
Brrrrr even het centrum in geweest om een cado te kopen... Zo mij krijgen ze de deur niet meer uit..'
Ik ga zo na het eten even mijn toilet en douche schoon maken en dan ( ja Frank idd) kaarten maken en nee geen kerst nog ja!

Boze smiley ...ik zei toch niets...geniet maar van je crea-time...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 13:14
BerichtOnderwerp: Het weer
 
Hier schijnt de zon ook. Toch is er die snijdende wind.

In Belgiƫ is de toestand heel anders. Daar stond deze ochtend 1640 km file. Veel ellende dus op de weg en het spoor...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 07:09
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
ANNA415 schreef:
Gewoon de GSM op stil zetten. Coole smiley met zonnebril

Oja, een goed idee...of ik verstop hem...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 07:01
BerichtOnderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid
 
PIETER649 schreef:
Het probleem van n hoop vrouwen op cm, en daarbuiten, is juist dat ze zo nodig onafhankelijk willen zijn.

het ware beter dat ze hun plaats weer es leerden kennen, dan bleven ze vast niet zo lang vrijgezel of waren hun mannen van t eerste huwelijk niet gillend weggerend... Boze smiley

Boze smiley ...dan had jij Annette niet leren kennen en dan hadden jullie samen geen lieve dochter gehad...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 06:59
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
MARIANNE338 schreef:
Ja lekker is dat!! Boze smiley
Die interne wekker doet het ook in het weekend Gefrustreerde smiley
Of heb jij een andere?

Haar interne klokt wekt haar zelfs midden in de nacht. Dan belt zij mij op om te vragen of ik ook wakker ben Gefrustreerde smiley ...ja dus door die herrie van de gsm...hoog tijd dus voor een nieuwe interne klok voor Jol...ik zal marktplaats eens bezoeken... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van FRANKT627
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 241 Volgende
Pagina 5 van 241