ChristianMatch
 


Forum

Berichten van FRANKT627
Ga naar pagina Vorige 1 ... 236 237 238 239 240 241 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van FRANKT627
Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 17:20
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Dit lied is eigenlijk een handleiding hoe je iets moet herstellen...luister even naar de tekst...de goede raad van die vrouw dat eerder een bevel is...nouja, luister zelf maar...

http://www.youtube.com/watch?v=tlICWoBb5Ik&feature=fvst

FT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 17:14
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
MARIO216 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=lixDK_tMEhE

Aha, Mario schakelt over naar een andere artiest...nouja dan volgen maar hé Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=6j4U66RYzQo&feature=related

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 14:35
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
MARIJAN072 schreef:
Die ken ik zeker nog, Frank. Net als het boek van Emily Brönte.

Dit is een later lied van haar, een (innig Lachende smiley ) duet met Peter Gabriël.

Don't Give Up

http://www.youtube.com/watch?v=uiCRZLr9oRw&feature=related

Die LP The Kick Inside is enorm goed, M. Zo ook dit:

http://www.youtube.com/watch?v=9RhdPjCjT2E

Ze is wel erg apart die Kate. In 1986 heb ik het Bronte-huis bezocht in Engeland. Hun vader was een vicar en leefde aan de rand van een kerkhof. Een mystieke omgeving.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 14:14
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
MARIJAN072 schreef:
Een opname voor het AVRO-programma TOPPOP. Best leuk, om nog eens te horen. Waar blijft de tijd zeg!

Anita Meyer - Why Tell Me Why

http://www.youtube.com/watch?v=oTBUGSQg08A&feature=related

Marijan, "Herken je deze nooog?"... Je was toen nog wel een kleine Engeltje smiley
meid...

http://www.youtube.com/watch?v=BW3gKKiTvjs

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 14:04
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Gisteren was het weer zo'n gekke dag. Rekeningen die naar een verkeerd adres werden gestuurd. De aanmaningen werden dan weer wel naar het goede adres gestuurd. Ook een bericht van de Belgische ziekteverzekering met een vriendelijk maar dringend verzoek om wat in orde te brengen. Dan het CZ weer eens op de vingers moeten tikken...enfin...eerst had ik bijna mijn stembanden tot een vloekserenade aangezet maar uiteindelijk kwam het volgende lied in me op:

http://www.youtube.com/watch?v=vfN-EKvWcUE&feature=related

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 13:33
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dan gaan jullie nog Andre Hazes liederen zingen op de hei Verraste, verbaasde smiley

André Hazes??? "Een beetje verliefd"??? Hmm, misschien toch maar beter mijn vleugelpiano thuis laten dan maar.

Als het regent mogen we dan ook het volgende niet zingen?

[/url]http://www.youtube.com/watch?v=xbYWkegobTU[url]

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 12:17
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
MARISKA601 schreef:
Mocht u om welke reden niet kunnen, kan u mij mailen.



Ik heb begrepen, dan men ook eventueel wil zingen op de hei, begeleid door mensen met een muziek instrument.
In het verleden is dit al een keer ter sprake geweest.
En velen haakten af toen ze het hoorden.
Dus bij deze nogmaals: er word niet gezongen op de hei.

Wat ik ook duidelijk wil maken is : geen alcoholische dranken bij de picknick.

Hmmm, niet zingen??? Het broedseizoen is toch nog niet bezig, Mariska. Of was er een andere reden waarom er geen muzikale klanken ten hemel mochten stijgen Smiley die vol vragen zit

Als we nu toch eens eerst enkele pilske drinken...dan klinkt het misschien beter...

Frank Knipoog smiley


Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 11 september 2010, 12:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 12:11
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Van deze tekst versta ik geen sikkepit maar het heeft wel iets vind ik...

http://www.youtube.com/watch?v=2-wK7G46iAQ

FT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 11:47
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Ik zat even te kauwen op deze zin uit een lied van R.S en L.L.
"...na de laatste horizon begint misschien een andere tijd..." Een hoop koesterend naar een anders ingedeeld leven…

http://www.youtube.com/watch?v=0ZFCR11rLvI

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 09:57
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Jamaar mensen, de zon is er vandaag dus een ode aan die warmte bron zal zeker niet misstaan Coole smiley met zonnebril

http://www.youtube.com/watch?v=K2txvNOMO2U

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 08:01
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
GRIFFIN748 schreef:
Grace, volgens mij heb je Beau van de lijst geknikkerd met je knip- en plakwerk.

't is even dat-ie niet vergeten word...

zelf kan ik die dag niet. de kans is behoorlijk groot dat ik dan moet werken. op welk tijdstip ik dat mag doen kan ik nu nog niet zeggen.


Ja, ook deze: "vrolijk anoniempje (leeftijd begin 40)" staat plots niet meer op de lijst van de vrouwen.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 19:51
BerichtOnderwerp: gedicht
 
GRIFFIN748 schreef:
gelukkig staat er 'per vers'

Clown smiley

Ja, Griffin, want de verleiding is groot om die 2 woorden aan elkaar te schrijven en dan gebruik te maken van een woorspeling. Je zou dit wel kunnen doen indien je een goed contact hebt of een verstaander met die bepaalde humor. Toch nu maakte ik de indruk op per vers lezen. Hmmm, een beetje ingewikkeld allemaal, hé Knipoog smiley...

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 14:40
BerichtOnderwerp: gedicht
 
SUSANNAH475 schreef:
Wat Katja in dat stukje zegt is:"Veel mannen denken gelijk aan sex, ook helaas hier.
Ook vrouwen kunnen ervan."

Ze schrijft idd. : "Als je een man thuis uitnodigt, denkt de man gelijk aan sex. Terwijl mijn bedoeling is om gastvrij te zijn."
Maar daar gelijk achteraan:
"Er zijn gelukkig ook leuke mannen en vrouwen die zulke gedachtengoed niet hebben."

Dus vind ik het nog wel meevallen hoe Katja over mannen denkt, ik denk niet dat ze het generaliseert...
Dat generaliseren over mannen vind ik dan bij Nina wel:
"Mannen zijn inderdad opzoek naar sex, zelf ook hier bij chr.mat."

Vandaar mijn reactie... Engeltje smiley

Als je het in de bredere context leest dan stelt ze zich wel bij ook al zet ze met die ene zin wel een stelling neer. Is mijn menig hoor als je de tekst per vers leest.

Frank, ook Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 13:39
BerichtOnderwerp: gedicht
 
SUSANNAH475 schreef:
Hoi Carin,
Je richt je reactie op Katja, maar bedoel je haar wel ?
Volgens mij is het meer voor Nina bedoeld ?
Ik kan het mis hebben hoor... Engeltje smiley

Zelf denk ik dat Carin wel degelijk reageerde op de mededeling van Katja zie: vrijdag 3 september 2010, 13:57 Dat vind ik althans aan de hand van wat Carin in haar eerste regels schrijft.

Wat ik me eigenlijk afvraag over datgene wat Katja schreef is of ze werkelijk die ervaringen heeft gehad. Of was het slechts een enkele ervaring waardoor er zekere veronderstellingen ontstaan zijn waardoor een veralgemening plaats vind. Nuja een veralgemening zal het niet zijn omdat ze op het einde van haar tekst ook schrijft dat niet alle mannen uit zijn op meer dan maar alleen vriendschap.

Ik erger me ook wel aan bepaalde uitspraken die Nina daar heeft neergezet. Enkele nare ervaringen met mannen betekent echter niet dat alle mannen zo zijn. Dat is een totaal van de pot gerukte veronderstelling, waanidee, die op de duur een eigen leventje gaat leiden en die je wel eens een verbitterd mens van je zou kunnen maken. Of, is dat een domme opmerking?

Ik heb ook heel erg nare ervaringen gekend. Wel dan met vrouwen. Gelukkig doe ik niet aan veralgemening en kan ik de vrouwen beschouwen als gelijke medemens. Anders zou ik me evengoed kunnen terugtrekken in een bos en van veel afstand doen. Anders zou ik ook niet op sites zoals deze aanwezig zijn in de hoop op...

Die nare ervaringen die ik heb gekend hebben me wel een wrange nasmaak opgelevert. Dus dat betekend dat ik iets moet veranderen aan mezelf en niet een poging moet doen om al de vrouwen te veranderen.

Frank


Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 10 september 2010, 13:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 10:14
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
LEANNE226 schreef:
Wat een vreemde reactie Chat.

Ten eerste:die zegen over dat (tweede)huwelijk komt niet van jou maar van God,iedereen heeft het recht om die zegen te vragen.Dat jij het zou weigeren is puur een persoonlijke keuze,ik zie er geen bijbelse grondslag voor.

Ten tweede:hoe kom je er bij dat een tweede relatie meestal alleen gebaseerd is op seksSmiley die vol vragen zit Als je nog jarenlang gelukkig wilt zijn is er echt meer nodig........dat begrijpt toch iedereen?

In de katholieke kerk is het zo dat je maar 1 huwelijksinzegenig (een sacrament) kunt ontvangen. Tenzij het huwelijk werd ontbonden door het overlijden van één van de partners.

Wat God verbonden heeft, zal volgens de katholieke geloofsleer niet door de mens gescheiden worden.
Een scheiding, is iets dat buiten God omgaat. Na een scheiding kan men vragen een procedure in te stellen die via Rome (de paus en zijn gevolg van de kerkelijke rechtbank) gaat om die scheiding helemaal nietig te verklaren en zodoende bij een tweede huwelijk het sacrament van het huwelijk te kunnen ontvangen.

Ik vind het toch ook wel eigenaardig dat een 2de huwelijk alleen op seks gebaseerd zou zijn. Misschien is dat wel zo voor bepaalde koppels. In het algemeen zal net als bij een eerste huwelijk een vele diepere en intensere redenen het fundament zijn. Laten we dat maar hopen.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 09:27
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
SUSANNAH475 schreef:
Beste Frank,
Ik vind wel dat je uit moet kijken met jouw volgende uitspraak: "Ik begrijp dat je je gebruikt voelt maar dat is het niet."
Allereerst is het voor haar een gevoel... hoe kan jij dan zeggen dat dat niet zo is ?
Ten tweede vind ik dat een buitenstaander niet kan inschatten of iemand wel of niet gebruikt is.
Ook ik kan niet zeggen of dit het geval is bij Loes.

Ik weet wel dat ik hier op C.M. ook een ervaring rijker (eh, 'armer') ben waarvan ik achteraf denk... als ik dit allemaal vantevoren geweten had had ik het heel anders aangepakt.

Seks is iets moois bedoeld voor 1 man en 1 vrouw die van elkaar houden. Voor mij persoonlijk is seks altijd gekoppeld aan een relatie.
Ik denk wel dat seks iets kwetsbaar heeft, en dat God ons daarom regels geeft om er op een manier mee om te gaan dat je het niet zomaar doet, maar dat je erover nadenkt...

Blijkbaar geldt wat voor de ene christen duidelijk is niet voor de andere christen... en andersom en verschillen de inzichten daarover.
Laat 1 ding wel duidelijk zijn... God heeft de seks/ seksualiteit bij de mens nooit bedoeld om er 1 van de 2 mee te kwetsen en ik weet zelf dat dit wel gebeurt, ook op C.M.
Ik hoop dat mensen meer na gaan denken over wat ze doen, hoe dat bij de ander overkomt...
Ook hier geldt... heb je naaste lief als jezelf.

Hoi Susannah,

Ik wil zeker niet het gevoel van Loes ontnemen. Natuurlijk heeft ze die gevoelens en ik zei ook dat ik dat begreep. Misschien heb ik me niet volledig uitgedrukt hierover. Wat ik eigenlijk wilde benadrukken is dat ze beide instemde om die mooie intimiteit te willen beleven. Als dat met wederzijdse verlangen was vind ik er niets tegen. Dat is natuurlijk wel mijn visie. Ik heb begrip voor de principes van de andere mensen want zo'n principe kan net die enige stevige houvast zijn doorheen het leven. Die principes ontwortelen zou meer schade aanrichten dan dat het iets goeds oplevert.

op het web vond ik deze site:
http://www.real-life.nl/rubrieken/seksualiteit/huwelijk.html

Ik ben het niet volledig eens met bepaalde stukken wat ze schrijven maar dat komt misschien omdat ik het maar 1 maal heb gelezen en het nog niet liet doordringen.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 08:24
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
HANNAH810 schreef:
we willen dus op zaterdag 25 september voor de vierde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.

voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van dit topic.

ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!


voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810 37 jaar met pleegdochter
erika129 36 jaar
grace 585 54 jaar
muischje
susannah475 44 jaar (onder voorbehoud)
hechas020 48 jaar
marianne 129 49 jaar (evt met kinderen)
thabitha338 49 jaar
angelique327 (leeftijd niet van toepassing; OUD)
katja065 "honderd" jaar met introducee
annette 965 49 jaar
wadriaan 54 jaar
vrolijk anoniempje (leeftijd begin 40)

billy701 48jaar
Crossroad317 3 plaatsen, vanaf Coevorden A28 / A50
wim727 (42) met 2kids (ondervoorbehoud)
MarcoWaal200 39 jaar zonder kinderen) 3 plaatsen Omg. Sliedrecht A15
herman388 48 jaar, omg dordrecht, 3 plaatsen
yes356 45 jaar
frank627 46 jaar
william521 39 jaar
roel350 42 jaar

13 dames en 9 heren dus....

het zou fijn zijn als jullie allemaal een prikbordje zouden willen plaatsen, en op het laatste bericht reageren, anders bestaat de kans dat er namen van de lijst raken, namelijk!
overigens begint het lijstje weer prettig te groeien!
wie wil er nog meer mee? you're welcome!



.

Knipoog smiley Frank


Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 10 september 2010, 08:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 00:45
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
LOES550 schreef:
Ik denk veel na over dit onderwerp de laatste tijd. Ik was
er van overtuigt dat als je samen besluit voor altijd bij elkaar
te blijven en in de toekomst samen verder gaat, trouwen
wonen, huisje boompje beestje, God je ziet als paar.
wat is het verschil? Alleen een trouwboekje dacht ik.
Toen bleek dat we meer dan 200% voor elkaar gingen hebben
we ook samen het bed gedeeld. Het voelde goed.
Samen hebben we er voor gebeden. Want soms moet je
gewoon wachten om samen te kunnen wonen in één huis,
vooral met kinderen.

Van de ene op de andere dag is mijn toekomst totaal
anders geworden. Weg a.s. man, weg huwelijk.
Nu denk ik er toch iets anders over. Veel discussies
gehad met mn a.s stiefdochter. Zij was er van overtuigt
dat je niet met elkaar mag slapen voor het huwelijk.
En ik moet haar nu gelijk geven.
God heeft niet voor niets die regels gegeven aan de mens.
Het voelt gewoon niet goed. Ik voel me gebruikt en aan
de kant gezet. En ik ben weer alleen.
Maar wel met een hele ervaring rijker. Ik zal me niet weer
aan een man geven voor dat we getrouwd zijn. Tuurlijk
zal dat moeilijk zijn, ik ben ook niet van steen. Maar
dat is velen malen beter dan wat ik nu heb gedaan.


Loes, vrijen is een uiting van iets dat moois is tussen 2 personen. Het is een liefdevol gevolg van iets dat groeit tussen 2 zielen en 2 harten. Wanneer 2 mensen vinden dat het kan en mag gebeuren waarom dan het verdringen? Het is ook genieten zoals je dat doet van een massage of een sauna of van lekker eten.

God heeft ons inderdaad richtlijnen gegeven. De 10 geboden vertellen in een notedop hoe we kunnen leven zoals Hij het graag ziet van ons. Een goed christen zijn is een hele opdracht. Toch kunnen we ook de Bijbel naar de geest en niet zozeer naar de letter. Te letterlijk iets lezen of naleven is haast niet mogelijk. Toch niet meer in deze tijd. God kijkt ook naar de intenties die in ons hart wonen. Dit is echter niet een vrijgeleide om zomaar wat te gaan doen onder het mom van goede bedoelingen hebben. Als we een liefdevol handeling goed kunnen motiveren is er niets mis mee lekker te vrijen, te genieten van elkaar. Het hoort bij een groeiproces.

Het is een hele trieste zaak dat je relatie zo abrupt eindigde. God heeft dat zeker niet gewild. Op het moment dat jij en je vriend een stelletje waren en vonden dat er meer kon en mocht gebeuren was dat waarschijnlijk wel heel mooi en intens. Wat je vriend dan bezielde om zomaar de relatie te beeindigen kan hij alleen verklaren. Ik begrijp dat je je gebruikt voelt maar dat is het niet. Op het moment dat het gebeurde was er immers van beide kanten een instemming. Je bent zeer zeker enkele ervaringen rijker maar laat dat je openheid en verlangens niet in de weg staan. Je komt er wel. "...vertrouw op Hem, Hij zal het volvoeren" Je weet toch dat verlangens steeds bidt Knipoog smiley

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 8 september 2010, 16:26
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
LEANNE226 schreef:
Het weer is net als de mannen,als het goed begint te bevallen vertrekken ze weer Knipoog smiley


Geintjuh geintjuh geintjuh Kussende smiley

En aangzien ons Leanne niet graag heeft dat er iemand vertrekt Knipoog smiley is hier toch nog zo'n vetrek-liedje...



http://www.youtube.com/watch?v=ojRNNJDH2m4

De tekst er effe bij zodat de buren ook kunnen genieten... Lachende smiley

The last rose of summer
T'is the last rose of summer,
Left bloom all alone
All her lovely companions
Are faded and gone.
No flower of her kindred
No rosebud is nigh
To reflect back her blushes,
Or give sigh for sigh.

So soon may I follow
When friendships decay;
And from love's shining circle
The gems drop away
When true hearts lie wither'd
And fond ones are flow'n
Oho, Who would inhabit
This bleak world alone?

Ook een oudere versie:

http://www.youtube.com/watch?v=4FyzxhLWUxY

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 8 september 2010, 16:18
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
ZINGA672 schreef:
Nou tot volgend jaar dan maar weer Huilende smiley, smiley in tranen Gefrustreerde smiley

http://www.youtube.com/watch?v=xWznQxCPmfY&feature=related

Hé Zinga, daar heb ik vanochtend ook naar zitten luisteren. Dit lied is er in alle maten en soorten. Toch is dit wel de mooiste versie die ik hoor.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 8 september 2010, 08:35
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Ondanks het regenweer en de titel van die lied gaat de tekst over iets totaal anders. Een cover van Bob Dylan gezongen door een Belgische zangeres.

http://www.youtube.com/watch?v=Jbi7o10C6LU

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 8 september 2010, 08:04
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Dit lied van Andrea Bocelli herbergt een mooie tekst die ik me echter niet zo goed meer kan herinneren. De melodie en de stijl vind ik wel bijzonder...

http://www.youtube.com/watch?v=8nWGlzxi0G0

Frank en een erg nat en Floshke...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 6 september 2010, 20:55
BerichtOnderwerp: Begrip in een relatie...?
 
SJOUKE879 schreef:
Wat ik vaak zie in vele relaties dat begrip enkel een oppervlakkig betekenis heeft. Begrip voor elkaar, elkaar begrijpen zowel in goede als kwade tijden.

sjouke

Het woord begrip wordt net zoals de woorden empathie, respect wel eens gebruikt zonder dat we echt wel weten waar het over gaat. Het staat mooi op je CM-cv en meestal hebben we ook de intentie die woorden in werkelijkheid om te zetten. We verlangen soms iets van een ander wat wel zelf moeilijk kunnen naleven. Ik zeg niet dat we dat bewust doen. Neen zeer zeker niet. Alleen blijkt de praktijk anders te zijn dan onze bedoelingen en verlangens.

Begrip is iets dat in je moet zitten maar zich ook verder moet ontwikkelen. Het heeft tijd nodig om tot zijn volle uiting te komen. Als die er al komt. Enkele jaren geleden zei mijn moeder me naar aanleiding van hun 40ste huwelijksverjaardag dat ze na 40 jaar nog steeds mijn vader leerde kennen, leerde ontdekken. Hem kon aanvaarden zoals hij was. Ze bedankte me ook omdat ik op 16 jarige leeftijd hen beide eens bij hun nekvel nam en hen voorstelde om eens goed naar hun huwelijk te kijken. Na de zoveelste hartverscheurende ruzie was deze ingreep wel nodig. Na de Complete zat ik in een donkere koude kerk voor het altaar geknield en overdacht ik de woorden van mijn moeder. De tranen kwamen met liters. Begrip is meer dan een goede intentie, het is meer dan woord dat uit 6 letters bestaat. Begrip is luisteren, praten en vooral veel geduld hebben. Althans, zo heb ik het ervaren in een vrij bewogen leven.

Begrip is echt meer dan iets willen nastreven. Het is werken en het geduld willen opbrengen. Begrip is ook begrip hebben wanneer het over jezelf gaat. Vooral wanneer het over jezelf gaat want we zijn ook maar mensen die hier en daar eens een steekje laten vallen.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 22:38
BerichtOnderwerp: Op zoek naar geluk
 
KATJA065 schreef:
Zoek eerst het Koninkrijk van God en Jezus en vind daar geluk in.
God geeft de juiste mensen.
Gehoorzaam God en bid God voor de juiste vrienden. Juiste vrienden vind je ook hier. Maar helaas kun je niet met iedereen omgaan.
Ook mensen met verkeerde bedoeling komen hier binnensluipen zoals een vrouw die mannen om geld vroeg.
Vriendschappen opbouwen kun je als je mensen leert kennen.
God houdt van alle mensen maar niet iemand die bedriegt, steelt, liegt, enzovoorts. We moeten bij God komen als wij fouten maken en Hij vergeeft ons.
Ja helaas gaan veel huwelijken kapot ook in de pinkster- en evangeliekerken wat voor mij onbegrijpelijk is. Maar ja, ik laat het los.

Smiley met dichtgeplakte mond


Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 6 september 2010, 13:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 19:49
BerichtOnderwerp: Aan wie geven we eigenlijk hulp
 
CHATULIEM619 schreef:
De eerste vraag die ik heb is, wat is een slachtoffer? Is dat iedereen die in de overspoelde gebieden woont of is dat iemand die daadwerkelijk alles kwijt is? Ik kan me nl. voorstellen dat hoe hoger de getallen, hoe meer geld er vrij komt voor hulp....Kunnen er überhaupt wel 20 miljoen mensen wonen in die bergen????
Als getallen niet betrouwbaar zijn, is de rest in mijn ogen ook niet betrouwbaar. En idd ik vertrouwde deze getallen van begin af aan niet.

En in mijn bijdrage zeg ik duidelijk: in mijn dromen, daarbij geef ik zelf aan dat er geen enkele realiteitszin aan ten grondslag ligt, meer een uiting van mijn twijfels.....

Hé chat, je vraagt je af of er zoveel mensen kunnen wonen in dat gebied. In London woonde in 1982 zoveel mensen als in België. Nouja een 9 miljoen in London en 10 mijoen in België. Om je maar een idee te geven.

F


Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 4 september 2010, 19:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 19:09
BerichtOnderwerp: Op zoek naar geluk
 
KATJA065 schreef:
Zoek eerst het Koninkrijk van God en Jezus en vind daar geluk in.
God geeft de juiste mensen.
Gehoorzaam God en bid God voor de juiste vrienden. Juiste vrienden vind je ook hier. Maar helaas kun je niet met iedereen omgaan.
Ook mensen met verkeerde bedoeling komen hier binnensluipen zoals een vrouw die mannen om geld vroeg.
Vriendschappen opbouwen kun je als je mensen leert kennen.
God houdt van alle mensen maar niet iemand die bedriegt, steelt, liegt, enzovoorts. We moeten bij God komen als wij fouten maken en Hij vergeeft ons.
Ja helaas gaan veel huwelijken kapot ook in de pinkster- en evangeliekerken wat voor mij onbegrijpelijk is. Maar ja, ik laat het los.


tja...

Frank


Laatst aangepast door
FRANKT627
op zondag 5 september 2010, 09:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 18:14
BerichtOnderwerp: Aan wie geven we eigenlijk hulp
 
MARY052 schreef:
Wow Chat jij durft!
Ik zou bijna zeggen : spoel je mond maar aangezien je het hier getypt hebt en niet uitgesproken hebt gaat dat een beetje moeiijk!
Maar bovenstaade geschreven stukje van jou begrijp ik dan ook echt niets maar dan ook echt helemaal niets van.
Hoe durf je?

Inderdaad want: Verba volant, scripta manent--


Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 15:15
BerichtOnderwerp: Aan wie geven we eigenlijk hulp
 
CHATULIEM619 schreef:
Geef me eens een definitie van slachtoffers. De aantallen varieren met de dag. Het begon met 20 miljoen, daarna 14 miljoen. Bij de ene ramp gaat het om doden, bij de andere om daklozen....Maar als je al een eenvoudig hutje had voor die tijd, in hoeverre heb je dan nu een bungalow nodig? Als de watervoorziening voor die tijd al niet optimaal was, moet die dat nu dan wel worden en word je dan nu geclassificeerd als slachtoffer?
In mijn ergste dromen denk ik dat het alleen maar een film van Steven Spielberg is, met als doel om de hulporganisaties geld te geven. Want uiteindelijk is niemand er bij en moeten we via de tv geloven wat er ons voorgespiegeld wordt. En het zou me niet verbazen dat het aantal slachtoffers slechts een paar honderd mensen is.........

Oh oh Chat...wat zeg je nu weer. Je opzet om reacties te vragen lukt wel hoor.

Mensen die slechts een hutje hadden zijn ook mensen die niet veel meer hadden dan dat huisje van leem of takken. Dat zijn mensen die moesten knokken om elke dag te kunnen overleven. Natuurlijk zouden ze het beter willen hebben maar wat zijn ze met een bungalow als de grond die ze moeten bewerken er niet meer is. Of wat als die grond amper goed genoeg is om wat gewas te oogsten om daardoor enkele centjes te verdienen.

Lees nu eens alleen die zin die je schreef over die watervoorziening. Alleen die ene zin hardop lezen. Denk er dan ook eens over na. Probeer dat nu eens.

Je trekt ook de objectiviteit van de teeveebeelden in twijfel. Hmmm, kan dat nog in deze tijd met alle mediatypes en organisaties die er zijn? Als je nu 1 televisiestation met een dubieuze reputatie in twijfel zou trekken zou je uitleg misschien aanvaardbaar zijn. Toch is het niet alleen de NOS of de VRT of CNN of FOX die de beelden tonen. Andere televisie- en radiostations hebben ook ploegen gestuurd om alles vast te leggen.

Die laatste zin is niet erger maar ook niet zachter dan de andere. Je minimalissert een feit dat zwart op wit beschreven staat. Misschien zijn het maar enkele honderden slachtoffers ipv miljoenen, schreef je. Zo, die uitspraak is wel heel erg kras. Negationisme, noemen ze zo'n stelling. Nu, vandaag, zijn er nog mensen die steeds niet geloven dat er een holocaust was 70 jaren geleden. Erger nog, er zijn zelfs mensen die zeggen dat de holocaust nooit gebeurde, dat het een verzinsel is. Zelfs een geestelijke deed deze uitspraak. Er zijn daar nochtans filmbeelden van. Ook zijn er vele getuigenissen van. Zijn die beelden en de weergave van de overlevenden dan niets waard? In de jaren veertig van de vorige eeuw maakte Spielberg nog geen films. Hij heeft wel een hele mooie film over de holocaust gemaakt. Je kent hem wel "Shindlers list". Een film gebaseerd op ware feiten. Maarja, zijn ware feiten wel te geloven... De Bijbel is ook een geschiedkundig boek. Wat doen we: Weg met die Bijbel?

Chat, we krijgen elke dag schrijnende beelden te zien waar we niet onderuit kunnen. Dat is gewoon waar. Waarom zouden we niet geloven wat we zien dan te geloven in wat we niet zien. Het zijn waarheidsgetrouwe beelden en verslaggeving en niet een show van één of ander goochelfiguur die door de Chinese Muur wandelt of een vliegruig laat 'verdwijnen'. Natuurlijk vermoed ik ook wel dat niet alle opgehaalde geld naar de hulporganisaties gaat. Dat vermoeden zal blijven bestaan bij mij tot ik me een andere mening kan aanmeten.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 16:40
BerichtOnderwerp: Op zoek naar geluk
 
KATJA065 schreef:
Op zoek naar geluk vind je alleen bij Jezus.

Aangezien de mis-communicatie die er was moet ik me behoeden om niet een oorlog te ontketenen want dat is helemaal niet mijn bedoeling. Ik ben geen ruziemaker, ook geen verbitterd man zelfs niet opdringerig of jaloers. Toch moet me iets van het hart. In een vorig...

...topic schreef je dit: "Vertrouw op God en niet op de mensen. ". Op deze topic schrijf je dan weer dat je het geluk alleen bij Jezus vind. Ergens anders laat je je dan weeruit over gedragingen van bepaalde mannen. Je hebt hier en daar nadien wel wat verbeterd (verwijderd) en ook tussen neus en lippen vermeld dat vrouwen er ook "wat van kunnen". Het kunnen je ervaringen zijn en dat kan je ook wel melden. Wie ben ik omdat niet te geloven? Waarmee ik aangeef dat ik ook nog in de mensen geloof en ze dus ook vertrouw.

Alleen je geluk vinden bij Jezus? Alleen op God vertrouwen en niet op de mensen? Zo, dat is niet mis. Acht je de mensen dan zo laag? Is er dan geen enkel mens te vertrouwen? Is het alleen maar dan Jezus die geluk kan bieden? Welke betekenis heeft deze site dan nog? Waarom activiteiten organiseren? Het is een beetje krom, vind ik. Je kan de ene zodanig verheffen dat je de andere vernederd. Natuurlijk mag je het geloof uitdragen en er is zeker niets mis mee om te vermelden dat je van Hem houdt als van geen ander. Dat is allemaal mogelijk en zeker niet ongewoon. Zo zijn er vele mensen.

Het is door in Hem te geloven dat we ook in de mensen kunnen, mogen en moeten geloven. Anders heeft geloven geen zin. Natuurlijk kunnen we het grondig oneens zijn met gedragingen van mensen. Dan kunnen we best die gedragingen veroordelen maar niet de mens.

Ons vertrouwen kan geschaad worden. Dat is een situatie die bij het leven hoort. Dat is nu eenmaal zo. Dat is des mensen. Wat beschadigd is kan meestal ook wel hersteld worden. Er kan tenminste een poging ondernomen worden. Als het niet lukt om de scherven te lijmen kan je met een gerust geweten zeggen: We hebben geprobeerd maar het is niet gelukt. Het zij zo.

Zo, dit wilde ik even in alle vriendschap vermelden.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 13:27
BerichtOnderwerp: Hoe zullen we de Bijbel lezen....?
 
De Bijbel lezen vraagt inderdaad een zekere discipline. Als je je voorneemt om elke dag een paar hoofdstukken te lezen ben je langer dan een jaar bezig. Wil je de Bijbel lezen om het te lezen dan kan dat best. Soms is het ook goed om eens te praten over bepaalde stukken die je gelezen hebt. Bijvoorbeeld: bespreek eens een Psalm of een hoofdstuk uit een bepaald boek. Er zijn ook protestanse Bijbels die boeken weglaten. Lees deze ontbrekende boeken ook eens in bijvoorbeeld een katholieke Bijbel. Leg eens verschillende vertalingen naast elkaar. Wat ook belangrijk is wanneer je de Bijbel leest is eens lezen rond de Bijbel. Een verklaring van een parabel of een Psalm of...gelijk wat. Het is dus maar hoe je het wilt aanpakken.

Ik vind het spijtig dat hier in het dorp of omgeving geen groepje bestaat die regelmatig bijbelstudie doet. Het is altijd wel interessant te horen welk de meningen of gewaarwordingen zijn van de andere mensen.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van FRANKT627
Ga naar pagina Vorige 1 ... 236 237 238 239 240 241 Volgende
Pagina 239 van 241