ChristianMatch
 


Forum

Berichten van XABIA794
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van XABIA794
Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 17:12
BerichtOnderwerp: Wist u datjes
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...geweldig??? Weet je hoeveel fanmail ik kreeg??? Ze wilde allemaal een wijs antwoord van mij, wat ik ook gaf, en een foto met handtekening...

een foto met een vogeltje op?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:46
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
WILLEMIJN232 schreef:
De essentie is dat ik het een prima weg vind, ja, ook de brede.....die hoort nl ook bij het leven....en de dingen die daar staan vind ik nu niet zo verderfelijk......niet minder verderfelijk dan de smalle weg.......
Dus helaas? Nee hoor.....voor mij dan he?

Als het goed is zijn we op de smalle weg (de weg met jezus) maar we lopen wel in de wereld ja, niet meer zijnde van de wereld... maar met Hem op weg naar ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:43
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
 
TINK100 schreef:
al met al, flansen wij vrouwen zelf alles wel in elkaar......

Die tijd heb ik gehad, nu laat ik graag het in elkaar flansen aan anderen over Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:41
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
ERIKA129 schreef:
Ja ik herken dit echt wel... Op zich was ik een vrij makkelijke puber alleen zette ik me rond mijn 14-15e jaar af tegen mijn geloof Twijfelende smiley Waarom denk je later? om er toch bij te willen horen en niet altijd nagewezen te worden als het brave meisje dat naar de kerk ging.. gelukkig heeft dit maar 1.5 jaar of zo geduurd en vond ik mijn weg terug naar het geloof...
Maar eigenlijk kan ik pas echt sinds vorig ja zeggen dat de tegenspoed en moeiten me zo sterk hebben gemaakt en mij zo'n rotsvast vertrouwen in de Heere heb gekregen.... En dan kan ik me idd indenken wat je schrijft Xabia dat je de wostijn hebt gekregen om daaruit te leren...
Alleen het te willen zien dat je het hebt gekregen dat is een heel ander verhaal....

En dan blijft weer dat mooie lied over:


Voetstappen in het zand..

Ik droomde eens en zie
ik liep aan 't strand bij lage tij.
Ik was daar niet alleen,
want ook de Heer liep aan mijn zij.

We liepen samen het leven door,
en lieten in het zand,
een spoor van stappen; twee aan twee,
de Heer liep aan mijn hand.

Ik stopte en keek achter mij,
en zag mijn levensloop,
in tijden van geluk en vreugde,
van diepe smart en hoop.

Maar als ik het spoor goed bekeek,
zag ik langs heel de baan,
daar waar het juist het moeilijkst was,
maar één paar stappen staan.

Ik zei toen "Heer waarom dan toch?
Juist toen ik U nodig had,
juist toen ik zelf geen uitkomst zag,
op het zwaarste deel van mijn pad..."

De Heer keek toen vol liefde mij aan,
en antwoordde op mijn vragen;
"Mijn lieve kind, toen het moeilijk was,
toen heb ik jou gedragen..."

Want zo is het altoos en altijd!!!

ja dat gaf ik aan bij willem's verhaal... op het moment zelf zie je dat niet, pas achteraf wordt het duidelijk.
Ik was in die tijd een pastorale cursus van Aad van Sande aan het volgen en toen had hij een spreekbeurt over depressies.
Hij gaf toen aan dat hij desontdanks geen honger had, toch rationeel wist dat hij voedsel nodig had (Gods Woord dus)
Dat heeft me toen ook doen inzien, dat ik in welke situatie ik ook bevind, nood heb aan voedsel, of het nu smaakt of niet.
Het is een bron van overleving.
Petra gaf ook al aan, dat je een periode van overleven kan ervaren, en nadien ga je zien dat je gedragen bent geweest (zoals de voetstappen in het zand)
Ik denk vooral dat gehoorzaamheid schuilt in het dicht bij God blijven in alle omstandigheden. En verlangen / verwachten dat Hij in ons leven werkt in alle omstandigheden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:52
BerichtOnderwerp: Wist u datjes
 
JOSINA022 schreef:
Ach, alles went, zelfs een Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley

Dan wordt het pas ernstig Smiley die vol vragen zit
Dan ben je aangepast Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:27
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
WILLEM618 schreef:
Kan helaas niet zeggen dat het voelt als krijgen. Soms nergens geen uitweg meer te vinden, lege handen, geen uitzicht op verandering. Elke ingeroepen hulpt word afgeslagen, wat ik ook voor betreffende persoon heb betekend in het verleden. Stond altijd voor iedereen klaar, zelfs ten koste van mezelf, maar had zelf hulp nodig, en werd afgewezen. Bidden leek geen zin te hebben, God leek stil, niets te zien, elke hoop op hulp door mensen van me afgepakt zo voelde het.
En voelt dat als kind van God te zijn? voelt dat of ik gezien word?
Nee, voelde zo, dat het alleen maar enger en enger werd. Het enige wat ik moet zeggen hierin, dat er altijd, hoe vreemd het ook klinkt, echt altijd, een hoop aanwezig was, hoe klein ook, dat God ZOU helpen. En dat het niet eindeloos zou duren, zonder dat ik daar ook maar de minste verklaring voor had.

Je hebt gelijk Willem, op zo'n moment voelt het net zoals je omschrijft...
Ik liep al voor met mijn uitleg, pas nadien zie je dat woestijntijd een periode is geweest die je "gedwongen" heeft tot veranderingen in je situaties.
Hoeft niet persé te zijn dat het voordien niet goed was, maar zo'n ervaring is soms noodzakelijk tot omkeer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 11:01
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
ZEELAND736 schreef:
Maar Xabia.....je zegt ""gekregen""...
Dat begrijp ik....maar op dat moment...als je woestijntijd BELEEFD...zie je dat dan ook als KRIJGEN????

Immers...een woestijntijd voel je dan vaak op dat moment...als DROOG...DOR...en je zoekt naar WATER....

Begrijp je wat ik bedoel????

Ja, is heel herkenbaar.
Ja en nee (of je't beleefd als krijgen)
Ik was toen vooral teleurgesteld in mensen. In Christenen, omdat ik "dacht" dat christenen het allemaal wel moesten weten en kennen.
had toen vooral ook te maken met mijn zelfbeeld dat ik toen had afgesteld op anderen. Ik zocht net als voor mijn bekering bevestiging bij mensen. Vertrouwen op nul, verbitterd en verwachtingen die niet werden ingelost.

het krijgen op dat moment was dat ik mocht ervaren dat God me letterlijk Zelf ging dragen. Inderdaad, als je zelf op nul staat, kan ke veel meer ontvangen.
Dor Droog en heel de wereld voelt als tegen je... Dan word je zo intens afhankelijk van God zelf.
Hij geeft rust, Hij geeft liefde en kracht en draagt je.
Alleen al als je diep mag beseffen dat je een kind van God (de Allerhoogste) mag genoemd worden. WOW..
Ik had toen vaak de gedachte
Door het Duister kan je intens het licht ervaren.
Als het half schemert, en je steekt dan een kaars aan, dan is het effect niet zo bijzonder.
Door de diepte van het dal, zie je vooral hoe hoog de top is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 10:51
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
[quote=YES356]

merciekes Yes Verlegen lachende smiley
Dat komt alleen doordat velen van jullie ook vanuit jullie innerlijke durven neerschrijven.
en dan krijg je mooie conversaties Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 10:43
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
Herkennen jullie een "woestijntijd" ???
Na een periode pogingen te ondernemen om gehoorzaam te zijn, kwam ik in een fase van rebeleren. (was ik voor mijn bekering heel goed in Knipoog smiley
Ik dacht dat gehoorzamen vooral betekende dat ik niet meer moest rebeleren en eens mooi in het rijtje lopen zoals "iedereen" dat netjes deed.
Maar ergens zit dat "rebel zijn" in mijn karakter. Ik wil niet zomaar meepraten met de hoop, en niet zomaar dingen doen omdat een ander die doet.
Ik oefende vooral in "goed doen" MAAR Hoe meer ik mijn best deed, hoe meer er fout liep.
Wie kent het, als je je huis niet bouwt op de Here...
Ik heb enkele jaren een woestijntijd gekregen. Ja, gekregen van de Here, niet als straf, alleen toen leek alles verkeerd en mis, ik kon nooit iets goed doen. In die periode werd ik letterlijk stil gezet. Alles waar ik aan meewerkte werd weggenomen en veranderingen "moesten" gebeuren.
Nu je op die tijd terug kijkt, zie je hoe God ALLES gebruikt op je te vormen naar ZIJN WIL
Deuren gaan dan open en je mag heerlijk aan Zijn hand wandelen.
Door Hem, met Hem voor Hem


Laatst aangepast door
XABIA794
op vrijdag 6 juli 2012, 10:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 10:29
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
 
ERIKA129 schreef:
MOEILIJK HE EEN VROUWENTOPIC VOOR VROUWEN TE LATEN Woedende smiley

Maar damens leuk dat jullie er zo snel al zoveel op hebben gezet Clown smiley

Daarom begrijpen we ze ook niet...
Het blijft hen waarschijnlijk prikkelen waar wij het allemaal over hebben zekers Knipoog smiley en dan beweren dat wij onze mond niet kunnen houden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Toch hebben we ze ergens nodig hé... Ben al enkele dagen aan het rennen naar ikea voor enkele spullen bij elkaar te brengen. (renovatie van keuken)
Ga ik naar eindhoven een maatje ophalen om mijne lavabo in de auto te krijgen, rijd ik naar het werk van mijn zoon om die daar over te laden, want dan is mijn koffer terug vrij om naar Antwerpen mijn fornuis te halen met ander maatje... en 's avonds brengt zoonlief mijn lavabo (incl naar boven slepen)
Dank u Jan, Rob, Willem Sian, Han, Leo, Ger en .................
Ik dacht Leanne gaf ook al zoiets aan... een doos vol mannen openen om je te helpen Clown smiley
wie gaat nu de boel in elkaar flansen Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
XABIA794
op vrijdag 6 juli 2012, 10:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 10:22
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Bescherm je hart boven alles wat te behoeden is,
want daaruit zijn de uitingen van het leven
Spr 4: 23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 10:15
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
Ervaring in gehoorzaamheid, komt ook het woord "afhankelijk" steeds in terug.

Gelukkig wie nederig van hart zijn, want voor hen is het koninkrijk van de hemel (Matt 5:3)

Jezus was zonder zonde op aarde (totale gehoorzaamheid dus)
En toch staat er dat Hij niets uit zichzelf deed. Hij kon alles vanuit Zijn Vader.
Afhankelijkheid is een groeiproces. Want wij allen willen het toch liefst allemaal zelf doen Twijfelende smiley we weten het altijd wel beter. We zijn allen ergens arglistig.
God gebruikt onze "levenslessen" om ons te laten ontdekken dat we het uiteindelijk niet zelf kunnen redden.
Hierin vind ik voor mezelf terug dat we een God van genade hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:13
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
dan zullen we gehoorzaam het topic niet verder pollutieren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:37
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
YES356 schreef:
Helemaal aan het begin. Het eerste stukje wat Xabia schreef las ik ee paar regels die mij bijzonder troffen! Nl :


“maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen?
Graag zou ik vooral argumentatie willen lezen over dit onderwerp.
(geen verzen dat ik gehoorzaam moet zijn, want dat weet ik heus wel)

maar wat versta je onder gehoorzaamheid:
- de 10 geboden
- de geboden erbij vanuit bijvoorbeeld leviticus
- alle woorden die Paulus neerschreef
- De Heilige Geest die de wet in je hart geeft”



Vooral in de eerste zin; “maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen? “ herkende ik in mijn eigen leven veel, Waarom deed ik dingen waarom liet ik dingen?

Was dat wat God van mij vroeg? Of was dat wat “men vond en dacht hoe het in hun ogen van God moest/mog”. ?
Dat zat in mijn hoofd bij veel zo niet alles wat ik deed, dacht en liet. Dan dacht ik oops dat mag niet! Of ow dat moet ik!

Bij veel dingen kribbelde het dan diep in me en verwarde het mij! Mijn grote vraag was WIL GOD DIT VAN MIJ?? Hoe mag en moet ik Hem gehoorzamen!?? En Hem dienen???

In liep daar in vast en kwam er achter dat ik veel dingen deed en liet omdat dat wenselijk gedrag was voor “men”! of hoe “men dacht hoe het Moest met alle Bijbelteksten tot de punt en de komma er bij.

Maar wenste/eiste god dat ook van mij persoonlijk? Bedoelde Hij de wet en de regels zo ook voor mij? Gold voor “men” de zelfde regels dan voor mij??? Het voelde niet Goed. Tussen wat ik dacht dat God van me vroeg en wilde aanbieden. En wat “men”van me wilde. Wie of wat moest ik gehoorzamen? om te proberen te leven tot Zijn eer? En Hem te gehoorzamen?

Ik had daar vaak gesprekken over dat ik daar mee in de knoop zat! Tot één van die mensen waar ik mee sprak me de vraag stelde: Kan het wezen dat er een tribunaal in je hoofd zit?? Ik heb daar een week mee lopen denken en bidden! En dacht een tribunaal ???!!!???? En kwam er achter dat er inderdaad een tribunaal =(Rechtsprekend college) in mn hoofd zat!!

Dat waren meningen en regels ed van mensen ( voor de goeden orde!!! lieve goede ,nette gelovige mensen!! Die het beste met me voor hadden)! Maar die zaten in mijn hoofd en op een verkeerde stoel!!
Daar hoorde God te zitten! God zette ze uit mijn hoofd! En nam Die plek in!

Soms Gaat er nog wel eens even iemand naast zitten! Dan twijfel ik weer even . maar God Is daar altijd bij en aan Hem kan ik vragen wat te doen en te laten.

Dat houd voor mij niet in dat ik meningen van mensen aanhoor en denk ja dhu dat is jou mening ! maar vraag dan aan God wat hij wil en probeer Hem te gehoorzamen en dat kan best kloppen wat “men” me mee geeft . En dat is wel eens anders dan wat “men”denkt dat God van mij vraagt en wil geven.

En dan ga ik elke keer weer de fout in! Luisteren naar wat “men denk in de bijbel te lezen” en aan te nemen als Gods waarheid. Of gewoon helemaal nergens naar luisteren of iets vragen aan God door “gewoon” mijn eigen gevoel en idee als de waarheid te zien en te doen!

Dus ik ben ook wel eens ongehoorzaam.
Maar gelukkig is Jezus de zoon Van de levende God op aarde gekomen. Dan mag ik aan zijn voeten komen. Als een ongehoorzaam kind van Zijn Vader

Dan vergeving vragen dat er altijd te krijgen is. Weer opnieuw beginnen verder gaan Hem zoveel als in mij is te gehoorzamen en om Hem te dienen!!

En Zijn NAAM groot te maken Door Zijn Geest geleid!

Mooi stuk Yes
heel herkenbaar
daarom ook dat het woord "gehoorzaamheid" me zo gaan spelen is.
Ik hoor het zo vaak dat het bijna een stopwoord geworden is, en vaak als men dan vraagt waaraan... dan krijg men er nog niet eens een degelijk antwoord op.
Wat me ooit het meest raakte net na mijn bekering is dat ik gelijk in taken werd geplaatst die niet eens in mijn gave of bediening lagen. gewoon door de gemeente praktisch gezien, een open vacature

Voorbeeld
hebben ze graag een extra juf in de zondagschool, terwijl ik helemaal geen gevoel met juf zijn had. <leg je uit dat die taak je niet ligt, dan moet je maar "de uitdaging van gehoorzaamheid" aan.

Voor mij was mijn bediening (als je't zo kan noemen) gelijk gericht op straatwerk, en ik zag gelijk dat God zelfs mijn oude gebrokenheid, nu omkeert tot zegen en licht voor een ander.
Dat ervaar ik als gehoorzaamheid, en het mooie is dat zo'n soort gehoorzaamheid je zelf opbouwt.

Het mooiste (voor mij althans) is iemand naar Jezus kunnen leiden, vanuit dezelfde hopeloze, uitzichtloze situatie waar je zelf uitkomt.
en de zegen die je daaruit ontvangt is dat je eigen verbittering en pijn van vroeger geneest, want het is dan ook uiteindelijk niet nutteloos geweest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:20
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
JOL252 schreef:
ik heb het even opgezocht, de betekenis was me niet helder...
nu wel:

pollutie
http://www.encyclo.nl/begrip/pollutie

tsja...

dat bedoelde ik nu ook Twijfelende smiley
vandaar de eerder gestelde vraag waar ik geen antwoord op kreeg

Herman? waarom breng je steeds "pollutie" ter pas en te onpas?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:16
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
JOSINA022 schreef:
Ff een bijdrage zonder te quoten...

Ik ben geboren in een degelijk Christelijk Gereformeerd "nest", heb dus mijn geloof meegekregen in mijn opvoeding, thuis, kerk en op school. Ben gedoopt en heb in mijn 18e levensjaar besloten om belijdenis te doen om op die manier mijn leven "terug" te geven aan God, "ja" te zeggen tegen God en voor Zijn gemeente, dat ik Hem wil volgen de rest van mijn leven.
Ik heb dus geen radicale bekering gehad, zoals sommige mensen hier, bij mij is dat "gewoon" zo gegroeid.
Vraag: maakt dat mij een niet-wedergeboren Christen? Nee, zeker niet!

Gedurende de vele jaren die volgden tot nu, ben ik door hele diepe dalen gegaan, maar heb ook het uitzicht op de toppen mogen verkennen. Heb ik veel verdriet, ziekte etc gekend, maar ook hele mooie dingen mogen beleven.
En dit altijd alles samen met God, soms voelbaar, soms verstandelijk.

Ook ik geloof dat er de duivel aanwezig is die het werk van God probeert te ondermijnen en ja, ook ik, heb die aanvallen gevoeld. Het moge duidelijk zijn dat hoe dichter iemand bij God leeft, hoe harder de duivel probeert je bij Hem vandaan te trekken.
Maar...wij mogen weten, als Christenen, dat God uiteindelijk gaat zegevieren en dat we dan voor eeuwig bij Hem mogen zijn om daar God alle eer te brengen die God verdient!

Ik ben nooit onder invloed geweest van allerlei vloeken door voodoo's etc en heb mij nooit ingelaten met occulte dingen als glaasje draaien etc. En in het bestaan van vloeken geloof ik idd niet, want achter al dit soort dingen zit maar 1 "persoon", nl de duivel. En inmiddels weet hij wel dat het hem niet gaat lukken om mij bij God weg te krijgen!

Ik geloof dus idd niet dat ziekte e.d. door een vloek komt. Waarom dat wel gebeurt is al vaker hier naar voren gebracht, nl door de zondeval. En de duivel geniet van alle ellende.
Maar, hoe ellendig afgelopen jaar ook geweest is en hoe moeilijk het allemaal nu nog is voor mij, God is vele malen groter en Hij leidt mij, draagt mij en de band die ik met Hem heb is nog nooit zo intens geweest!

God doet alles medewerken ten goede, voor hem die gelooft. Wanneer, waar en hoe weet ik niet, alles op Zijn tijd!
En of dat is dat ik weer helemaal beter ga worden? Geen idee, maar ook ziek kan ik mijn aandeel leveren in Zijn Koninkrijk, ook dan kan mijn leven tot eer van God zijn!


Belangrijktste is (om weer ff terug te komen op de titel van dit topic) om in elke situatie van je leven, je altijd af te vragen: hoe kan ik, in mijn situatie, God tot dienst zijn en Hem eren, want dat is de grootste gehoorzaamheid die God vraagt...dankt Hem onder alles!

Mooie reactie en voor mij ook heel herkenbaar.
Ikzelf ben niet christelijk opgegroeid en heb mijn bekering wel heel duidelijk beleefd.
Ging toen alles vanzelf? nee, net niet, ik heb de grootste strijdperken mee gekregen na mijn bekering. Zoals jij ook aangeeft. En in die strijd heb je dan ook nog 100 vragen wat er mee aan te vangen is ook nog, hoe je er mee om moet gaan.
Er wordt zoveel gezegd over zonde, zegen, gehoorzaamheid en zo veel meer...
Op het zelfde moment ook nog vast houden aan je geloof.
Want ieder kan wel toegeven dat het gras elders vaak groener schijnt dan bij ons.
wat ik wel heb mogen ervaren is dat hierdoor God Zich openbaart.
Het zijn voor mij stuk voor stuk lespakketten geweest om te groeien naar Zijn Wil.
Ben ik dan zelf gehoorzaam? ik heb eerder het gevoel dat God me stuurt in alles, en zelfs je gehoorzaamheid een gevolg is vanuit Zijn werk in je.
Zo komen we tot inzichten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:16
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
ff een stukje uit een boek dat ik lees over discipelschap

Kijk eens naar je binnenkant:

koning Amasja; schone schijn
2 Kronieken 25:2
Hij deed wat recht is in de ogen van de Heer, maar niet met een volkomen toegewijd hart.

Je kunt een leven zonder zichtbare zonden leiden, terwijl je hart toch niet toegewijd is aan God

Koning Asa: niet perfect, wel oprecht
1 Koningen 15:9-24 is het verhaal van koning Asa.
vers 14 zegt
En al verdwenen de offerplaatsen dan niet, toch was Asa de Heer zijn leven lang met heel zijn hart toegedaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:06
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
leven onder invloed
van Jan Pool

éénendertig dagen dagboek over discipelschap

volgende maand ben ik een discipel? Knipoog smiley ik breng jullie op de hoogte Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:02
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
JOSINA022 schreef:
Lieve mensen, hieronder even mijn antwoord die ik al eerder gegeven had op het verhaal van Flowerful:

"Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar ik ga hierin niet met je mee. Ik geloof nl niet in dingen als een vloek etc.
Maar stel (let wel: stel!) dat het wel zo zou zijn...Jezus heeft al die dingen op zich genomen toen Hij aan het kruis hing, ik hoef daar niet meer bang voor te zijn.
Ik weet dat ik dicht bij God leef, zonder Hem zou ik niets kunnen, ben ik helemaal niets en daar kan geen vloek tegenop!"

Ik geloof dat mijn antwoord heel duidelijk is...

je was me al voor in een kortere en duidelijke uitspraak Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:59
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
[quote=FLOWERFUL304]Ik kan niets over jouw leven en levenswijze met God zeggen. Dat kan jij het beste zelf beoordelen., toch. Maar het kan zijn dat een vloek werkzaam is die vanuit het voorgeslacht toeslaat. Kan ook onvergevingsgezindheid zijn waar we niet bewust van zijn, bitterheid dus. Maar kan ook zijn dat iemand je vervloekt heeft met vodoo of zo. Het vraagt een openbaring van God daarin.

Zoals ik al eerder aangaf ken ik tot nog toe niets anders dan tegenslag in zowel werk, financiën, gezondheid en relaties. Vanaf de moeders-schoot erven we al een geestelijke vloek of/en zegen van ouders en voorouders. En dan komt nog bijkijken de vloek van de zondeval. Afhankelijk van de keuzes die wijzelf maken in ons leven is bepalend of wijzelf zegen of vloek bewerken. Bijvoorbeeld een kleine leugen om best wil vertellen is dus liegen en is al ongehoorzaamheid aan God. Het geeft nog een open deur voor de vloek die zich versterkt. bv niet geloven in God is al ongehoorzaam zijn.

Bijvoorbeeld, het kan zijn dat in de geslachtslijn de voorouders corrupt zijn geweest wat dus een erfenis van de vloek van armoede over iemans leven in werking zet bv iedere keer geld gebrek, iedere keer verlies van werk, iedere keer slechte relaties, slechte gezondheid etc. Armoede werkzaam op elk gebied. In mijn geval doordat ik niet christelijk ben opgegroeid en een heidens leven had heeft dat met de tijd de vloek alleen maar sterker laten werken in mn leven. En zonder eigenlijk te weten waar ik tegenaan liep (dat het een vloek was) vechte ik om toch nog te overleven, zeg maar, raakte ik dus uitgeput lichaamelijk en geestelijk. Ik zag het leven niet meer zitten maar Jezus kwam.

Is er een herhalend bepaald patroon dan kan daar een vloek werkzaam zijn.

Ja, sorry het is moeilijk uit te leggen. Maar misschien heb ik een beeld kunnen geven van wat ik bedoel uit te leggen, hoop ik.[qoute=FLOWERFUL304]

Ergens begrijp ik wel waar je naar toe gaat met je uitleg, maar hoe je het weergeeft is nogal ongelukkig uitgedrukt naar mijn mening.
Ik denk dat we in de eerste plaats al een onderscheid moeten maken of iemand zijn hart aan de Heer heeft gegeven of niet. De tegenstander heeft bij ongelovigen een andere uitwerking dan bij Zijn kinderen. Je geeft weer dat er een hoop mis ging VOOR Jezus in jou leven kwam. En dat kan ik zelf ook alleen maar beamen. Mijn oude leven was ook één ramp, en de dingen die toen mis liepen waren vooral een gevolg van eigen verkeerde keuzes. En op dat moment zelfs goed bedoelde keuzes.
Ik denk maar aan ziek worden door jarenlang onder zware spanning te leven. (Kan je dit onder de noemer ongehoorzaamheid of vloek of zonde plaatsen?)
De enige goeie keuze die ik ooit maakte is Jezus volgen en dit heeft me rust gegeven. rust in mijn denken.
Door een oprechte keuze te maken voor Jezus verbreek je je banden met de tegenstander... oude vlees en nieuw herboren... geen kastijding, geen dwang, maar het ervaren van Zijn liefdevolle sturing.
We kunnen echter als christenen niet ontkennen dat de duivel rond gaat als een briesende leeuw, wil verslinden ... Bij bepaalde volkeren zijn het overbrengen van vloeken over mensen dagelijkse kost, en ook heb je hier ook duistere machten die mensen aan banden leggen, denk maar aan het santanisme. De tegenstander wil zoveel mogelijk mensen meenemen in zijn ondergang. Ongelovigen die de Here niet kennen.
Doch in de kracht en het verlossingswerk heeft de tegenstander geen vat meer op hen die Jezus hebben aangenomen. In Hem Zijn we overwinnaars.
Ergens staat in de bijbel dat dingen 3 generaties door gaan. maar weer, door het verlossingswerk van Jezus kan die schakel doorbroken worden.

Ik denk dat jou mening ergens voortkomt en van toepassing kan zijn als christenen in het verleden met heel occulte zaken zijn bezig geweest. Zoals oproepen van geesten, new age, drugs en andere. Deze banden kunnen ergens in de weg staan voor je taak in Zijn Koninkrijk, ook deze kunnen verbroken worden.

Ik geef hierbij mijn doopvers weer:
Rom 8: 38-39
Want ik ben er van overtuigd dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch krachten, noch tegenwoordige, noch toekomstige dingen, nog hoogte, noch diepte, noch enig anders schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde van God in Christus Jezus, onze Heere...

In dit vers is voor mij alles gesproken, en sta ik in die belofte van de Heer.


Laatst aangepast door
XABIA794
op donderdag 5 juli 2012, 11:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 01:00
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
Naar mijn mening leven we in een tijd van genade...
Als God straft met ziekte bijvoorbeeld... zou dan niet iedereen ziek zijn.
Ik geloof eerder dat ziekte voortkomt vanuit de zondeval is, maar ook door keuzes die we in ons leven maken.
God laat wel dingen toe om ons daaruit te laten leren. Ziekte kan net een middel zijn tot nederigheid en afhankelijkheid. Genezing is daarom niet het hoogste doel. Of een meter voor gehoorzaamheid.

Daarom ook weer naar de vraag van gehoorzaamheid. Vele items uit Gods Woord zijn vooral goede raad en goed advies, opdat het je goed gaat.
Vele dingen zijn zelfs niet neergeschreven als letterlijk in het Woord, doch, Zijn woord maakt ons vooral duidelijker wie God in Wezen is.
Hij weet wat goed voor me is, en waaruit ik een les kan leren opdat men zegen kan ontvangen in bepaalde opzichten.
Zegen missen kan al als straf overkomen... Misschien is dit wel een ander topic waard. Krijg je alleen zegen door gehoorzaam te zijn Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:17
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
Bij mij kwam het door het Woord. Ik wist wat er in het Woord stond. Zo zie je maar weer God heeft niet 1 manier van spreken. Bij jouw kwam het door zijn Geest en bij mij door Zijn Woord. vloeken, werken van het vlees, één van de eerste dingen die ik heb afgeleerd en overwonnen toen ik tot bekering kwam.
[quote=FLOWERFUL304]

Inderdaad, het mooie is dat God met ieder uniek aan het werk gaat, naargelang ieders identiteit en uniek zijn.
Dat maakt Zijn Woord juist bijzonder, dat dit toepasselijk is op ieder naar zijn omstandigheden.
alleen al in welk land je leeft, kan het verschil uitmaken.
Hier is de bijbel geen boek dat je zomaar op de hoek van de straat kan tegen komen. Misschien zijn wij Belgen nog meer afhankelijk van de Heilige Geest in de eerste instantie...
God was bij mij al aan het werk, al voor mijn "bekering"
bij het vloeken heb ik niet het gevoel dat ik dat zelf overwonnen heb, eerlijk vind ik zelfs dat ik het niet zelf heb afgeleerd, het kwam gewoon...
Dan kunnen we weer de vraag stellen, of men dan al de Heilige Geest kan hebben Lachende smiley


Laatst aangepast door
XABIA794
op dinsdag 3 juli 2012, 22:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:06
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
[quote=FLOWERFUL304](Zoals ik al eerder schreef en je hebt kunnen lezen wat Paulus zegt, het staat geschreven geeft Hij de HG aan wie hem gehoorzaam zullen zijn en Hij weet precies wie dat zullen zijn. ps139, dus staat ook vast wie de HG ontvangen. )

Psalm 139, een bijzondere psalm.
De Heere weet alles. U doorgrondt en kent mij...
Deze psalm citeer je voor het ontvangen van de HG door gehoorzaamheid?
Een psalm die David schreef om duidelijk te maken dat God alles weet. Hierin staan geen voorwaarden om de Geest te ontvangen. Maar gewoon één van de mooiste psalmen om aan te geven dat God ALLES weet en stuurt. En ja, Hij weet wie Zijn kinderen zijn. (Maar over prédestinatie is het laatste woord nog niet gesproken.)
Hier rijst me ineens de vraag op of Zijn kinderen, waarvan Hij al weet wie ze zijn, al voor ze gevormd zijn, of zij al Heilige Geest hebben ontvangen... daar heb je dus ergens wel een punt, maar dan is de vraag of je dat vanuit gehoorzaamheid ontvangt of doordat je een kind van Hem bent


terwijl juist de Heilige Geest overtuigt van goed en kwaad. (idd de HG getuigt van goed en kwaad maar dat ook door het kennen van zijn Woord. En dan denk ik aan"door gebrek aan kennis gaat het volk verloren. Welke kennis? als je het mij vraagt is dat de kennis van zijn Woord. Want in zijn Woord geeft God ook aan wat goed en kwaad is. En het is de HG die zijn Woord in onze gedachten brengt waar nodig. Wijsheid Gods komt door het lezen van zijn Woord en een wandel in gehoorzaamheid Gods. Ze gaan hand in hand, als je het mij vraagt.

joh 14:23-26> Jezus antwoordde en zeide tot hem: Indien iemand Mij liefheeft, zal hij mijn woord bewaren en mijn Vader zal hem liefhebben en Wij zullen tot hem komen en bij hem wonen. 24 Wie Mij niet liefheeft bewaart mijn woorden niet; en het woord, dat gij hoort, is niet van Mij, maar van de Vader, die Mij gezonden heeft, 25 Dit heb Ik tot u gesproken, terwijl Ik nog bij u verblijf; 26 maar de Trooster, de heilige Geest, die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb. )


Deze is echt een mooie...
Liefhebben is een werkwoord, maar omdat we als mens eigenlijk ikgericht zijn, is ons liefhebben ook vanuit afhankelijkheid van God. Door Zijn liefde ervaren we dat we Hem willen gehoorzamen vanuit liefde en niet vanuit het presteren van een wet.
Ik lees dit dan ook vooral als mededeling. Voor wie zich niet naar God hebben gekeerd, kennen Zijn liefdeJniet, en nemen jezus ook niet aan als Verlosser. Kortom, geen oprecht geloof.
De Trooster brengt je alles binnen wat Ik u gezegd hebt...
Wat bracht Jezus als boodschap... zoals de bergrede is naastenliefde, de wet toegepast in naastenliefde
Ik weet, ik val in herhaling, maar dit is voor mij steeds de kern van gehoorzaamheid omwille van Zijn Koninkrijk.


Doordat de geest je daarin overtuigt kan je wel gehoorzaam zijn naar Zijn wil, omdat je dan ook Zijn wil verstaat. juist en om zijn wil te verstaan is het ook nodig om zijn Woord te kennen. HG en Gods Woord gaan samen of/en gehoor geeft aan zijn stem. God heeft niet 1 manier van spreken. We hebben alles te toetsen aan zijn Woord zoals Paulus zegt in 1tes5:21

Inderdaad, Zijn Woord is gegeven om te gebruiken om alles te toetsen wat op je komt.
De wet ook om te laten zien dat je als mens hopeloos bent, omdat je de "wet" niet kan volbrengen. Opdat je tot besef zou komen dat je Jezus nodig hebt als losprijs die je zelf niet kan lossen...
Prachtig gewoon, zo'n Genade...


God weet wel wie Zijn kinderen zijn, en die hebben de Heilige Geest,Mee eens. maar niet onder voorwaarde. De voorwaarde is dat je in Hem blijft, zie john 15. Als je het mij vraagt heeft de hele bijbel voorwaarden. Het is net als auto rijden. Als men zich niet aan de verkeerregels houdt maakt men ongelukken waaraan men zelfs dood kan gaan. Zo ook met de bijbel, als je het mij vraagt.

Nogmaals vraag ik jou waaraan je verder dan je gehoorzaamheid toetst Nogmaals, aan het Woord van God toets ik mijn gehoorzaamheid. En wat paulus allemaal verteld zijn normen, waarden en geestelijke principes die nog steeds van kracht en van toepassing zijn, als je het mij vraagt.

Daar ligt ook een stuk de spanning van meningsverschillen die hier soms oprijzen... Waarden en normen worden je mee gegeven, soms zijn teksten ook gewoon een bevestiging van wat er bijvoorbeeld komen zal, of wat bijvoorbeeld een gevolg is van de zondeval, een opmerking in welke situatie we zijn... we leren uit ondervinding ook vaak veel meer dan uit een gewone tekst, waar we meestal alle kanten mee uit kunnen gaan.
Gods Woord geeft wijsheid en door Zijn Geest kan je alleen de geheimenissen ontdekken en kennen.


Laatst aangepast door
XABIA794
op dinsdag 3 juli 2012, 22:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:40
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
ERIKA129 schreef:
Hier gaat dat in de zomer welzeker allemaal in de kliko hoor!
Er zijn hele mooie biozakken voor en als je een steen of zo onder de klep legt zodat de klep niet helemaal dicht zit komen er ook geen beestjes in en stinken geen last van!! Maar ja je moet er wel goed me omgaan he..
Hier hebben we papiercontainer, krijgen we plastic zakken voor het plastic en dus een biocontainer en een grijze.. En ik doe het allemaal..

Hoezo ben ik millieu bewust bezig Engeltje smiley Knipoog smiley

hier hebben we gele zakken voor gewoon plastiek (zakken worden steeds duurder, dunner en kleiner
blauwe zakken voor flacons, blik en andere potjes
grijze zakken voor huisvuil, worden nog kleiner, dunner en duurder...
Groene bak voor tuinafval
groene kleine bak voor vergif
en papier zet je tijds en wijle op straat
Vandaag hele remork naar containerpark gebracht, echt geen vrouwenwerk Twijfelende smiley
Zou ik misschien toch eens beter aan een man toe zijn? vuil is een full time baan geworden


Laatst aangepast door
XABIA794
op dinsdag 3 juli 2012, 20:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:14
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
[quote=FLOWERFUL304]


idd hoeft men niet te zondigen als christen. zondigen is een keuze en een ongehoorzaam zijn aan God, dit haal ik uit o.a. 1pet4:18

1pet4:18> Als zij die rechtvaardig leven al ternauwernood gered kunnen worden, hoe moet het dan gaan met hen die zondigen doordat ze God niet gehoorzamen?

Zo-wie-zo, is men voor zijn bekering altijd ongehoorzaam en rebels aan God, kent men God niet en weet men dus eigenlijk niet wat gehoorzaam zijn aan God is. Na de bekering wordt men wedergeboren uit God, wat een geestelijke vernieuwing is wat het begin is van de vernieuwing van ons zijn en leven. Vernieuwing van het denken, kijken, horen, praten, doen en laten, het zijn, levensstijl door het lezen en horen van Gods Woord en een gehoorzaamheid aan de HG.

Wij mogen gehoorzaam zijn aan de HG en aan Gods Woord. De HG en Gods Woord gaan samen. Gods Woord gehoorzaam zijn is het toepassen van het Woord in ons leven. God weet precies wie Hem gehoorzaam zullen zijn en wie niet. Die hem gehoorzamen geeft Hij de HG. Het is de HG die ons het Woord Gods openbaart want Hij is de schrijver ervan.

De Heilige Geest overtuigt van goed en kwaad. Ik heb wel mijn twijfel bij jou uitleg dat God pas de Heilige Geest geeft aan hen die gehoorzaam zijn, terwijl juist de Heilige Geest overtuigt van goed en kwaad.
Doordat de geest je daarin overtuigt kan je wel gehoorzaam zijn naar Zijn wil, omdat je dan ook Zijn wil verstaat.
God weet wel wie Zijn kinderen zijn, en die hebben de Heilige Geest, maar niet onder voorwaarde.
Nogmaals vraag ik jou waaraan je verder dan je gehoorzaamheid toetst.


joh3:33-36>Wie zijn getuigenis wel aanvaardt, bevestigt daarmee dat God betrouwbaar is. 34 Hij die door God gezonden is, spreekt de woorden van God, en God schenkt de Geest in overvloed. 35 De Vader heeft de Zoon lief en heeft alle macht aan hem overgedragen. 36 Wie in de Zoon gelooft heeft eeuwig leven, wie de Zoon niet wil gehoorzamen (dit betreft christenen) zal dat leven niet kennen; integendeel, Gods toorn blijft op hem rusten.’

Waarop interpreteer je dat dit om christenen gaat?
Allereerst schreef Joh naar het volk Israël toen. En de oproep was tot bekering. Ofwel kies je voor Jezus de Messias, ofwel (ongehoorzaam) kies je niet om een volgeling van Jezus te zijn.
Het begin va dit vers spreekt voor zich... Wie Zijn getuigenis wel aanvaardt.


hand 5: 32> Daarvan getuigen wij, en daarvan getuigt ook de heilige Geest, die God geschonken heeft aan wie hem gehoorzamen.’

2tim3:16> Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven,

Ik heb het gevoel dat we ergens wel overeenkomsten hebben, maar de kern voor dit topic had ik graag over wat je letterlijk verstaat onder het woord gehoorzaamheid.
De verzen dat we gehoorzaam moeten zijn, en de gevolgen van gehoorzaamheid zijn ons allen wel bekend.
maar waaraan?
De 10 geboden bijvoorbeeld
ik las ook al EN de profeten, denk je dat dit alles is en ook voor de bekeerde heidenen?
Zijn dat al de geschriften van Paulus die je allemaal moet interpreteren als wetten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 19:32
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
WILLEM618 schreef:
Ik heb het één en ander gelezen. Een diep onderwerp.

Ik heb alleen wel moeite met de omschrijving en het gewicht van onze keus.
Ik ben er van overtuigd, dat een mens, die zondaar is, in de dood ligt. En zoals de jongeling van Naïn, hij was dood, en op pad naar de dodenakker. En Jezus ging daar recht tegenin. En tegen alle geboden in, raakte Hij eerst de baar aan, de jongeling werd stilgezet. Dat deed hij niet zelf, hij was immer dood? En toen Jezus zei: ik zeg u sta op, had hij weer geen keus. Hij had niet de keuze om dood te blijven liggen. Jezus GAF hem HET leven. En Hij gaf HEM aan zijn moeder.
Gehoorzaamheid staat volgens mij dan ook vast aan het woord DANKBAARHEID. Ik ben blij dat het niet aan mijn keuze gelegen heeft, want mijn keuze was: WEG met alles wat met God te maken heeft. Maar ik had geen keus. HIJ zag MIJ. En toen moest ik Hem zien, en leren kennen. En het is onmogelijk de liefde te kennen, en die niet te beminnen. Want Hij is het, die beiden werkt:Want het is God, Die in u werkt beide het willen en het werken, naar Zijn welbehagen. (Fil.2:13)
En daar is in mijn ogen een eeuwigheid lang voor nodig om dat uit te wonderen: omdat HIJ HET heeft gedaan. Niet ik. En dat is genade.

Dankbaarheid!!! Dat komt ook vanuit ons innerlijke. We kunnen God niet voor de gek houden met ons uiterlijk vertoon.
Zoals je zegt, bijzonder, daarvan kunnen we ons alleen maar bewust van zijn door Zijn Geest. Als het van ons zou afhangen Twijfelende smiley Dan was er niet veel van terecht gekomen nee.
Belangrijke vers: Fil2:13
Het willen en het werken, zelfs dat... onbeschrijfelijk hoe we een God van genade hebben.
Ergens staat in Rom ook zoiets. Het geloof dat Hij je toebedeeld heeft Lachende smiley

Rom 12,3
Want krachtens de genade, die mij geschonken is, zeg ik een ieder onder u: koestert geen gedachten, hoger dan u voegen, maar gedachten tot bedachtzaamheid, naar de mate van het geloof, dat God elkeen in het bijzonder heeft toebedeeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 11:13
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
ne gelukkige Belgische verjaardag, zonder toeters en bellen, want ik weet niet ho je die hier moet plaatsen Knipoog smiley
Frank is daar weer beter in...

In ieder geval, dat we hier nog veel kunnen "delen" in woord en daden Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 11:08
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
Ook nu Shanita gelieve je bij het topic te houden. Ik wil een bijdrage leveren, doch zie hiervan voorlopig af gezien de polutie her en der.

[quote=HERMAN968]

Ik zou eens graag weten wat je steeds bedoeld met polutie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 10:56
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
FLOWERFUL304 schreef:
Naar mijn inziens geeft God ons een keuze om hem te gehoorzamen of niet. Hem gehoorzamen is kiezen voor het leven, hem niet gehoorzamen is kiezen voor de vloek. Hij wil liever dat we kiezen voor het leven. Maar hij heeft ons een wil gegeven en die respecteerd Hij. Hij zal ons nooit dwingen Hem te gehoorzamen want dat is geen liefde. Liefde geeft een keus. Dit baseer ik op:

Hierin versta ik dat men niet hoeft te zondigen omdat Hij je heeft vernieuwd. Gehoorzamen zou ik hierin ook interpreteren dat je een keuze maakt voor God of voor de tegenstander.
maar dat is dan bepalend voor je bekering. Bij je bekering krijg je vernieuwing door Hem toch.
Maar waaraan moet je gehoorzaam zijn volgens jou?


deut 30:19> Ik neem heden de hemel en de aarde tegen u tot getuigen; het leven en de dood stel ik u voor, de zegen en de vloek; kies dan het leven, opdat gij leeft, gij en uw nageslacht.

Het is voor mij de strijd aangaan (kastijding) tegen bv die verleiding totdat ik die ook overwonnen heb, door de kracht die ik daarvoor van Hem ontvang. Soms is dat ook tegen mijn eigen gevoelens ingaan om God te gehoorzamen. En dat is best moeilijk.

Wat begrijp je onder verleidingen?
Als je inderdaad het woord "kastijding" gebruikt moet je ergens toch een gevoel hebben dat je je vlees zelf in bedwang moet hebben.
Weer de vraag waaraan?
Voor mij zijn de 10 geboden heel duidelijk.
Maar ik hoor vaak dat vele zaken onder verleiding worden geplaatst als zijnde niet "mogen"


Trainen in het niet zondigen, ja. Bijvoorbeeld: als men gewend is te liegen of bedriegen (wat bij ons oude mens of vroegere levenswandel behoort). Dan is het aan ons om te stoppen met liegen en bedriegen. En dat gaat dan wel met vallen en opstaan totdat we het hebben afgeleerd, zeg maar, en we dat niet meer doen (overwinning over behalen). En dat is een training, oefenen totdat men het kan (overwinning over heeft). zie efez 4:20-31.

Liegen en bedriegen zijn natuurlijk gegeven uit de 10 geboden.
Naar naastenliefde ook zondig om te doen... duidelijk
Als je dat bedoeld uit je oude levenswandel dan kan ik hier in mee gaan.
ik had het "voor" mijn bekering zelfs. In mijn zoekperiode kreeg ik het al moeilijk met het vloeken. (In Belgie lijkt vloeken een 2de natuur bij mensen in hun dagelijkse spreken. In alle lagen van de bevolking. Zelfs in tv series komt het voor alsof het stopwoorden zijn.)
Ik ben wel van overtuigd dat de Geest me hierop al attent begon te maken, en ik daardoor pas besefte dat ik toen vloekte.
De Geest maakt je duidelijk wat goed en kwaad is en helpt je met die gewoonte af te leren.


Efe 4:20-31> Maar zo hebt u Christus niet leren kennen! 21 U hebt toch over hem gehoord, u hebt toch onderricht over hem gekregen? Door Jezus wordt duidelijk 22 dat u uw vroegere levenswandel moet opgeven en de oude mens, die te gronde gaat aan bedrieglijke begeerten, moet afleggen, 23 dat uw geest en uw denken voortdurend vernieuwd moeten worden 24 en dat u de nieuwe mens moet aantrekken, die naar Gods wil geschapen is in waarachtige rechtvaardigheid en heiligheid.


Hier versta ik dat "als" het je duidelijk is door Zijn Geest en onderricht, je inderdaad WEET waaraan je moet gehoorzamen.
Nogmaals weten we allen dat we "willen" gehoorzamen uit liefde naar de Here (zelfs die Liefde moet je eerst ervaren door Hem) maar toch zijn we afhankelijk van Hem, de Geest om datgene te doen wat Hij van ons verlangt.


Het nieuwe leven

25 Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen. 26 Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid, 27 geef de duivel geen kans. 28 Laat wie steelt niet meer stelen, maar eerlijk de kost verdienen door zelf hard te werken om iets weg te kunnen geven aan wie het nodig heeft. 29 Laat geen vuile taal over uw lippen komen, maar alleen goede en waar nodig opbouwende woorden, die goeddoen aan wie ze hoort. 30 Maak Gods heilige Geest niet bedroefd, want hij is het stempel waarmee u gemerkt bent voor de dag van de verlossing. 31 Laat alle wrok en drift en boosheid varen, alle geschreeuw en gevloek, en alle kwaadaardigheid.

Duidelijk over naastenliefde Lachende smiley
Daarin schuilt het hele evangelie.
Uit Liefde heeft Jezus Zijn leven gegeven voor ons, laat ons "proberen" door Zijn Liefde de medemens Lief te hebben. En daarin ben ik volledig afhankelijk van Hem, die Zijn liefde geeft om voor anderen een Licht te zijn tot redding.


Laatst aangepast door
XABIA794
op dinsdag 3 juli 2012, 10:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 10:35
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
ROELANDE345 schreef:
Als de Geest ons nieuw leven heeft gegeven , moeten wij ook ons in alle opzichten door de Geest laten leiden(Galaten 5:25)

Maar dat vraagt wel dat we daadwerkelijk de leiding over ons leven uit handen geven en aan de Geest toevertrouwen. Onder zijn leiding gaat gebeuren dat Gods droom voor ieder van ons in vervulling gaat: dat we steeds meer toegroeien naar Christus, dat we steeds meer gelijkvormig worden aan zijn beeld, dat we steeds meer als Jezus zullen zijn.

Las ik in een Bijbelstudie op internet, je door de Geest laten leiden in je leven is het mooiste wat er is. En tegelijkertijd zo moeilijk. Want heel vaak ben ik alweer de richting aan het bepalen neem ik beslissingen en vraag dan God wat Hij er van vindt i.p.v. op Hem te wachten

pcies, daarin kan ik me ook herkennen.
Wat ik ook vaak merk is het volgende...
Je moet bijvoorbeeld een keuze maken en je gaat (oprecht) opzoek naar Gods wil daarin.
Toch blijkt nadien dat het niet Gods bedoeling was, maar Hij je toch ergens eerst laat doen, om tot inzicht te komen wat net niet Zijn wil is.
(pfff wat een zinsbouw Knipoog smiley begrijp je wat ik schrijf?)
In ieder geval denk ik dan ook, dat alleen God jou oprechtheid hierin kent, en dat is voor Hem belangrijker dan dat je in staat bent de juiste beslissingen te nemen.
Ik ben ervan overtuigd dat God me niet los laat, en me op tijd bijstuurt als ik de verkeerde weg opga;
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van XABIA794
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 22 Volgende
Pagina 3 van 22