ChristianMatch
 


Forum

Berichten van DJES101
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8
ChristianMatch forum index » Berichten van DJES101
Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 06:57
BerichtOnderwerp: De klik...
 
MARIO216 schreef:
Nog een leuke:

Eindelijk! Na drie maanden zinloos solliciteren ben ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Om 3 uur ’s middags, bij een onderwijsinstituut, voor een baantje als receptioniste. Ik ben de hele week al zenuwachtig, ken alle tips van m’n jobmatcher achterstevoren en binnenstebuiten. Op de dag zelf ren ik als een hyper hamstertje rond door m’n kamer, en denk “Oeps, ’t is net een date zo…”
Want ik zit ten eerste al met de prangende vraag “Wat trek ik aan?”. Iets waardoor de ander gelooft dat ik volwassen en evenwichtig ben, in plaats van puberaal en heftig. Maar ja, wat? Mijn nette begrafenis/sollicitatie/receptie-blouse zit natuurlijk net onderin de wasmand bij mijn ouders. Mijn stijlvolle jasje met krijtstreep ruikt naar nasikruiden, want gister heb ik met mijn kring eten gekookt voor onze hele vereniging. En mijn kekke tweed colbertje mist een knoop, want die knoop wilde kennelijk een wereldreis maken. Ondertussen heb ik alweer veel te lang getreuzeld en moet over 3 en een halve minuut alweer naar de bus, en verlaat tenslotte het huis in dezelfde kleren waar ik de hele dag al in rond hopste: m’n “kleinkunst-jurkje” (want daarin lijk ik net een cabaretière ), met die blije sneeuwpopjes erop. Net zoals bij een date dus.
Tot mijn grote dankbaarheid vormen de juiste plaats en de juiste tijd deze keer geen obstakel. Driewerf hoera voor die kaarten-app, en dan vooral dat blauwe bolletje, waardoor ik wist dat ik bij station Bijlmer de trein uit moest stommelen. Soms werkt de wereld namelijk meer tegen, of dat nu sollicitaties of dates zijn: bij een date wilde ik een keertje zo graag op tijd zijn, dat ik in een andere bus stapte waarvan ik dacht dat-ie eerder op de plaats van bestemming zou zijn, maar juist de andere kant op ging. Daar kwam ik pas 12 haltes te laat achter. Maar nu heb ik zelfs een half uur over…Hmm. Het is zo ijskoud. Had iets moeten eten, ben duizelig. Nee, geen tijd om iets te eten te halen. Duizeligheid merkt de ander niet, te laat zijn wel. Ik ben geïnteresseerd, dus ik verschijn op tijd. Precies zoals bij een date dus.
Tien minuten later bereik ik helemaal bevroren het kantoor waar ik zijn moet en struikel bijna over de drempel, als een onderkoelde Elfstedentochtwinnaar. “Je kunt je gezicht in de dames-wc bijwerken” zegt de security-persoon, kijkend naar m’n verkouden hoofd. Dank u, nu voel ik me helemaal zelfverzekerd! Dan is het moment aangebroken voor het gesprek zelf, met de Human Resource dame en een docente. “Luisteren en niet kletsen” denk ik de hele tijd “zoals mijn jobmatcher zegt, ze hoeven niet alles te weten.” Maar net als ik denk dat ik volwassen en rustig overkom, en heel goed luister, vragen de dames me “Waarom is je CV zo sober?”. Daardoor begin ik meteen blij te ratelen over Zweedse les geven, m’n tijdschrift, alle crea cursusjes die ik heb gedaan, de kastanje-appel-ui-taart die ik voor m’n kring ga bakken...Pas na het gesprek weet ik precies wat ik wel had moeten zeggen. Weer zoals bij een date dus.
Terwijl ik weer naar buiten loop, de ijzige kou in, gaat er tegelijkertijd een meisje van mijn leeftijd naar binnen. Ook een sollicitante, waarschijnlijk. Ziet er zoveel georganiseerder uit...Het verbaast me dan ook niks als ik drie dagen later een mailtje krijg met “we hebben besloten je niet uit te nodigen voor een tweede gesprek.” Twee seconden later krijg ik een sms-je van m’n huisgenootje “Sol, hoorde you-know-who net meisje uitnodigen voor ‘t gala, laat die Valentijnskaart maar.” Aaaaaaargh!!! Jongens en banen: er zijn altijd maar een paar leuke, en daarvoor moet je concurreren met driehonderd andere wijven.

prachtig verhaal (ervaring)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 09:04
BerichtOnderwerp: (de ideale partner)
 
PEACEDOVE820 schreef:
Het zijn mooie gedachtes , alleen dek dat er helaas maar waar niet zo heel veel mensen rond lopen die echt diep van binnen zo zijn......
Wilde je effe uit de droom helpen hoor!

Groetjes,
Peacedove

dit behoeft zeker GEEN droom te zijn dacht ik zo...zoals er staat zo mooi
laat zich door GOD veranderen ....niet door mensen...
en wat GOD VERANDERD is GOED...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 08:58
BerichtOnderwerp: Mensen ontmoeten
 
MARIO216 schreef:
Wie
goed doet
goed ontmoet is
een bekend oud gezegde
en nog altijd actueel!
als onbekende en bekenden elkaar ontmoeten
is dat ook een vorm van ontmoeten!
wij zijn op de wereld niet voor onszelf
maar te leren en er te zijn voor elkaar
om te ervaren wij zijn een deel van een groter geheel

amen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 08:47
BerichtOnderwerp: oordelen
 
Voordat jij een oordeel over mij en mijn leven velt:
Trek mijn schoenen aan en loop mijn weg.
Loop door de straten,over de bergen en door de dalen.
Voel het verdriet ,beleef de diepste pijn.
En voel de vreugde.
Doorloop de jaren die ik ging.
Struikel over elke steen waar ikover gestruikeld ben.
Maar sta altijd weer op.
En ga precies op dezelfde weg verder.
Precies zoals ik het gedaan heb.

En eerst dan

Kun JIJ
over MIJ

OORDELEN!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: woensdag 25 april 2012, 00:43
BerichtOnderwerp: gebed
 
PIETER619 schreef:
Het is geruststellend dat God onze gebeden hoort.

"Het gebed van een rechtvaardige vermag veel, doordat er kracht aan verleend wordt" (Jakobus 5:16).

We zijn als bewust belijdend christen, gerechtvaardigd door wat Jezus voor ons heeft gedaan. Daarom steun ik deze oproep en vraag een ieder om gehoor tegeven aan dit verzoek.

Zo is er bij ons in de kerk ook genezing gekomen voor een baby met leukemie. Elke keer dat doktoeren niets meer konden doen en haar vader om gebed vroeg, stonden doktoren perplex dat na dat ze de hoop hadden opgeven, er toch weer verbetering kwam. Nu is het een gezonde kleine meid.

mooie getuigenis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: maandag 23 april 2012, 08:39
BerichtOnderwerp: vergeving
 
MARISKA601 schreef:
heb ik dat lied geplaatst?

tis wel 2,5 jaar geleden.....

DE INHOUD IS TIJDLOOS TOCH Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: maandag 23 april 2012, 08:16
BerichtOnderwerp: veel geluk hier en plezier in jullie discussie
 
LEONARD480 schreef:
Met enige verbazing lees ik nu het forum ...al dan niet gefrustreerd en daarbij de wereldgelijkvormigheid voor diegene die een openbaar forum zien als een uitlaatklep (voor hun niet te bedrijven lusten) en ja ik zie het meer, als een forum vervuiling niet meer en niet minder. Maar goed …jammer dat men er niet in slaagt de waarde te zien van internetdating, al zo niet voorzien met een vriendschappelijk sausje, om de ellende van de afgelopen jaren met elkaar te delen.

In zekere mate vraag ik me weleens af zitten we met elkaar om steun verlegen en is dat waar het omdraait of schieten we ons doel voorbij.
In de gesprekken die ik mocht hebben merk ik zeker een gemis van relatieopbouw en je kunt nooit en te nimmer een gezonde relatie opbouwen… zonder een goed fundament. Je zult te allen tijde iets missen bij die ander, maar echter het gebrek aan de ware liefde is naar mijn inziens wel het probleem waar wij nu met velen mee kampen. Natuurlijk is er niets mis mee met vriendschappen, maar dan nog is het van belang met respect de ander te behandelen.

AMEN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 april 2012, 19:33
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
klynische psygologie
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: donderdag 29 maart 2012, 09:28
BerichtOnderwerp: ik ben wie ik ben
 
Ik ben wie ik ben

ooit ging ik zoals andere wilde
keek via hun ogen naar de weg
liep ik in hun voetstappen
en deed ik wat mij werd gezegd

keek ik op naar die wereld
met van binnen......... pijn
kon ik ook maar ...dacht ik vaak
... ... kon ik ook maar, mezelf zijn

nu jaren later .....\"misschien wijzer\"
zie ik beter wat ik ooit had willen zijn
en zie ik mezelf met juiste ogen
maar nog steeds van binnen pijn..

ik ben wie ik ben ,niemand anders
ik loop mijn weg die ik moet gaan..
kijk achterom en glimlach
wanneer ik EEN PAAR

....VOETSTAPPEN zie staan....


Laatst aangepast door
DJES101
op donderdag 29 maart 2012, 10:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 23:38
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
PIETER619 schreef:
Het is moeilijk om een juiste insteek te krijgen of scheiden wel of niet had gemoeten, op grond van de Bijbel. Toen mijn ex (deels door onkunde) er van door ging en naar later bleek ook nog eens onder verkeerde invloed stond, ben ik op zoek gegaan naar het hoe en wat ik zou moeten doen uit Bijbels perspectief.

We gaan er zo gemakkelijk mee om van ik hou niet meer van jou dus stap ik maar eens op, terwijl God het geheel anders wil. Liefde is een gebod en daar zit een grote opdracht in die God ons geeft. Jezus is niet alleen maar hie rop aarde gekomen om voor onze zonden te sterven en weer op te staan, maar Hij heeft ook duidelijk ons voorgeleefd en dan vooral de liefde, alles over hebben voor de ander.

Liefde is een kwestie van geven en krijgen en beslist niet van nemen. Wanneer men vind dat men te kort aan liefde krijgt, moet daar eerst de oorzaak van worden gezocht en aan gewerkt worden indien mogelijk. de belofte van "in voor en tegenspoed" is duidelijk van toepassing wanneer er ziekte (psychisch of fysiek) de ander even niet geven kan.

Letwel de relatie man-vrouw is een sacrament en dus geven van God met alles wat Hij daarbij geeft, men mag soms scheiden, maar dan wel volgens de Bijbelse normen. Ik heb om een bevestiging gevraagd of het kerkelijk huwelijk ontbonden kon worden, maar heb daar tot nu toe geen bevestiging op gekregen.

Mijn bede is haast vanaf het begin geweest, dat alle ellende tot meerdere eer en glorie van God kon/kan worden gebruikt. Als ik zie hoe de 4 zoons bewust belijdend christen zijn geworden en ze eindelijk weer contact met hun moeder hebben, voel ik me toch gezegend en rijker dan Bill Gates. de beide oudsten studeren theologie, één in Zwijndrecht en de ander in Leuven, rijkdom is dat.

Wie wat en hoe verder weet ik niet, ik probeer gehoorzaam te zijn en hoop dat God mij de weg wijst.

btw hoop ik stiekem dat ik toch nog eens uit de tweezaamheid bevrijd wordt en er weer een drieëenheid komt gelijk een goed huwelijk betaamt Knipoog smiley

Gods zegen allemaal

prachtig ge/om schreven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 23:08
BerichtOnderwerp: Een mooie leeftijd
 
JOHANNIE786 schreef:
Mooie getuigenis!!!

Mijn moeder ligt nu op haar sterfbed, straks heb ik afscheid van haar genomen ze hield mij vast en ze zei"ik ga naar huis, moeder is daar ook".
Ze is 95 jaar, ze zei altijd 'God is getrouw"!
Ik heb er rust en vrede ermee, het is goed zo!
lieve groet Joannie

heel veel kracht en liefde toegewenst in de komende tijd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 23:04
BerichtOnderwerp: Een mooie leeftijd
 
SIMON253 schreef:
Iemand vroeg een oude christen hoe oud hij was.
Hij antwoordde dat hij aan de goede kant van de zeventig zat.
Toen bleek dat hij 75 was, vroeg men:
Maar u zat toch aan de goede kant van de zeventig?
Dat is ook de goede kant, zei de oude man,
want het is de kant die het dichtst bij de Hemel ligt, mijn gezegende thuis.

heel mooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 00:15
BerichtOnderwerp: Profielfoto
 
mooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 00:07
BerichtOnderwerp: Kinderen nee
 
XABIA794 schreef:
ik kan je hierin helemaal gelijk geven.
daar gaat het inderdaad om, en best verwarrend voor de leden.
Ik vind het ook jammer dat ik niet het verschil kan aangeven of ik bezwaar heb dat iemand kinderen heeft, of dat het bedoeld is dat ik er zelf absoluut geen meer op de wereld wil zetten ...

volgens mij kan je in de vraag ,,wat wil je verder nog kwijt,,zoveel duidelijkheid aan geven als je zelf nodig vind toch ....
Als je het belangrijk vind om aan te geven kinderen geen bezwaar,of juist wel kan dit onder deze vraag dacht ik zo.. Smiley die vol vragen zit

Ook kan je als je echt in iemand geintresseert ben ,een mailtje sturen met jou vraag ...over wat niet duidelijk overkomt bij jou

denk alleen maar ff mee hoor .. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 20:53
BerichtOnderwerp: It will take Time....
 
RAMON521 schreef:
IT WILL TAKE TIME.....

A BROKEN HEART ISN`T EASILY MENDED,
YOUR JOY, YOUR LOVE HAS BEEN OFFENDED.
YOUR PAIN AND SCARS WILL FADE AWAY,
THE TIME IT TAKES I CANNOT SAY.

THE LOVE IN YOUR HEART IS MADE BY GOD,
HE MADE IT SOFT AND STRONG, AN IRON ROD.
BUT KNOW, YOUR JOY AND LOVE, IT WILL RETURN,
LIKE A FLAME OF LOVE THAT WILL ALWAYS BURN.

BUT FOR YOUR PAIN AND SUFFERING I WILL PRAY,
TO BE HEARD BY GOD AND GOES AWAY.
SO JOY AND LAUGHTER WILL TAKE FLIGHT,
BECAUSE OF HIS ETERNAL MIGHT.

NOW ON YOUR FACE WILL BE A SMILE,
FOR ALL TO SEE, THAT IS WORTH WHILE.
FOR IF YOU NEED ME I`LL BE THERE,
THROUGH GOD, OF YOU, I WILL TAKE CARE.

IT WILL TAKE TIME....



Inspired by God

heel mooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: maandag 5 maart 2012, 15:47
BerichtOnderwerp: Wanneer begin je een relatie
 
WILLEM618 schreef:
Een heel verhaal over de vraag wanneer.
Ik vind het moeilijk dat er in contact vrij snel een druk komt van iets te verwachten van een ander, terwijl juist het leren kennen in mijn denken de basis moet vormen voor een goed leven samen in de toekomst. Ik kan onmogelijk mijn liefde geven aan iemand die ik niet mag kennen. Maar voel mezelf ook niet echt serieus genomen als de ander mij niet wil kennen.
Het mooie van Cm is dat je er mensen tegen komt, die mensen leert kennen. Soms in heel sereuze gesprekken via groepschat of prive gesprek. Maar ook in inhoudloze gesprekken, die alleen wat heen en weer kletsen mogelijk maakt, zonder daar nu diep over te hoven nadenken.
En ga je met iemand persoonlijk om, dan kan er iets groeien, wat het mogelijk maakt je open te stellen voor die persoon, en als dat wederzijds gebeurd, dan kan geuit worden dat je met elkaar een dieper contact wil. Ik denk in dergelijke situatie dat je niet meer kan spreken van vrij te zijn, maar ook niet van een relatie. Voor mij is een relatie, wanneer ik mag en kan houden van de ander, en de ander van mij, op basis van elkaar te kennen, en dat er ook geen vrijheid meer is om iets met een ander te beginnen. En daarbij geld ook het gevoel van de ander.
Ben het dan ook eens met het hierboven geschrevene van Jolan, die aangeeft dat je in elk geval open moet zijn naar elkaar toe. En dat geld over alles. claimen is geen liefde, is ook geen schijnbare eenzijdige relatie. Een relatie ga je samen aan, en denk ook dat je samen weet wanneer je niet meer vrij ben van elkaar. IS alleen wel goed dat ook naar elkaar uit te spreken.

mooie uitleg willem
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: zondag 4 maart 2012, 01:13
BerichtOnderwerp: Wanneer begin je een relatie
 
ZEELAND736 schreef:
Is het mogelijk Gerrit...dat je iets meer positievere geluiden laat horen hier...?

Je eigen woorden zijn geweest dat je nergens meer aan begint, neem dan vrolijk afscheid en probeer die houdbaarheidsdatum even te verlengen in je priveleven....

mooi gezegt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 maart 2012, 10:23
BerichtOnderwerp: Multitasken
 
PIETER649 schreef:
welnee Visser, jij snapt er OOK al niks van! Verraste, verbaasde smiley

Mijn laatste woonsituatie als vrijgezel was als volgt: ik woonde in een huis zonder keuken. Ik at iedere dag in n restaurant. Mn was ging naar mn ma, 140 km verderop. Stofzuigen deed ik hooguit vlak voordat mn zoveelste date kwam sla.. euh, koffiedrinken. Ow wacht... ik had geen koffiemaakmachine.

De oplossing: stug doordaten tot je er 1 tegenkomt die het huisvrouw zijn als hogere roeping en taak voor t leven ziet. Daar ga je dan mee samenwonen en uiteindelijk ook nog trouwen omdat ze dat zonodig wil voordat er een opvolger voor mn fabriek kan komen. Dan moet je ook nog blij zijn dat je een gezonde dochter krijgt terwijl het voor de fabriek beter een zoon had kunnen zijn Gefrustreerde smiley
Maar goed, mn was gebeurd nu in huis, er is n koelkast en een chipsla, er word gekookt zonder dat je haar iedere dag een fooi moet geven en poetsen doet ze ook nog tussendoor, soms.

Nadeel is weer dat ze een maandelijks salaris heeft... Twijfelende smiley

leuke reactie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 maart 2012, 10:22
BerichtOnderwerp: Multitasken
 
PIETER649 schreef:
welnee Visser, jij snapt er OOK al niks van! Verraste, verbaasde smiley

Mijn laatste woonsituatie als vrijgezel was als volgt: ik woonde in een huis zonder keuken. Ik at iedere dag in n restaurant. Mn was ging naar mn ma, 140 km verderop. Stofzuigen deed ik hooguit vlak voordat mn zoveelste date kwam sla.. euh, koffiedrinken. Ow wacht... ik had geen koffiemaakmachine.

De oplossing: stug doordaten tot je er 1 tegenkomt die het huisvrouw zijn als hogere roeping en taak voor t leven ziet. Daar ga je dan mee samenwonen en uiteindelijk ook nog trouwen omdat ze dat zonodig wil voordat er een opvolger voor mn fabriek kan komen. Dan moet je ook nog blij zijn dat je een gezonde dochter krijgt terwijl het voor de fabriek beter een zoon had kunnen zijn Gefrustreerde smiley
Maar goed, mn was gebeurd nu in huis, er is n koelkast en een chipsla, er word gekookt zonder dat je haar iedere dag een fooi moet geven en poetsen doet ze ook nog tussendoor, soms.

Nadeel is weer dat ze een maandelijks salaris heeft... Twijfelende smiley

leuke reactie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: donderdag 1 maart 2012, 20:33
BerichtOnderwerp: Wanneer begin je een relatie
 
JAKOLIEN247 schreef:
Dank jullie wel voor jullie reactie's
Mijn ervaring hierin is dat de ander al dacht dat we een relatie hadden
zonder dat het naar elkaar uitgesproken was oid
Terwijl ik nog in een ontdekkings fase zat en voor mij onduidelijk was
Wat ik nu wel weet een vlgnde x ga ik dit zeker eerder bespreekbaar maken

ja begrijp , tegenwoordig gaat het heel snel met mannen ,is ook mijn ervaring Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: donderdag 1 maart 2012, 02:49
BerichtOnderwerp: Wanneer begin je een relatie
 
JAKOLIEN247 schreef:
Misschien is er al een topic hierover, die kon ik effe niet vinden Coole smiley met zonnebril Slapende smiley
Ik wist ook effe niet waar ik het anders kwijt kon

Het valt mij regelmatig op dat er verwarring onstaat wanneer je een relatie hebt, Smiley die vol vragen zit
Dan spreek ik effe uit eigen ervaring

Is dat na het eerste, 2de date Smiley die vol vragen zit
Eerste zoen Smiley die vol vragen zit
is het zonder woorden Smiley die vol vragen zit
ga je ervan uit als je elkaar leuk vind zonder dat je ja zegt Smiley die vol vragen zit
etc enz
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Wat is jullie ervaring Smiley die vol vragen zit
Ik geloof dat er een partner voor me is,
maar mijn ervaring is dat mannen snel een relatie willen,
en ik als vrouw graag wil weten hoe iemand is, voordat ik een relatie begin en wil niet met een gebroken hart zitten na x aantal maanden
Wil graag een relatie voor de rest v mn leven en niet van de ene man naar de andere man
Zoveel ervaring heb ik nog niet

Wat zijn jullie verwachtingen v een relatie, bespreek je dit met elkaar als je aan het daten/ relatie hebt?
en/of gaat het v zelf Smiley die vol vragen zit

Wie weet hebben jullie tips en of ervaringen,
waar ik wat v kan leren
Maar boven al wil ik Gods wijsheid hier in ervaren, dat Hij mj de weg wijst

Voor een ieder zegen bij hun zoek tocht

ps Ik vind het leuk als je reageert
graag wel zo dat het opbouwend is Lachende smiley
laten we het open houden en niet veroordelend bvd
nou dat is herkenbaar !!!
ik heb eigenlijk al een heel leven achter me rug ,maar zit met de zelfde vraag .
en dat komt denk ik omdat ik mijn man op me 16de jaar heb ontmoet en daar 20 jaar getrouwd mee ben geweest.Hij is overleden toen ik 37 jaar was.En ja nu bijna 6 jaar later weet ik niet hoe het nou allemaal in elkaar zit .
heel raar en vreemd om dat te ervaren ,dat je op deze leeftijd daar bij stil staat. Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
DJES101
op donderdag 1 maart 2012, 02:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: woensdag 8 februari 2012, 10:12
BerichtOnderwerp: Homoseksualiteit
 
HANNAH810 schreef:
HANNAH810 schreef:
daar heb ik het persoonlijk drukker mee, dan met het kijken naar andermans leven, mar.

hannah........
wie in zijn eigen tuintje wiedt..........
heeft geen tijd meer over
dat-ie t onkruid bij een ander ziet



mar907 schreef;
Diegene welke het ontkruid ziet, is veroordeeld?



hannah810 schrijft;

dat is niet wat ik zeg, he, mar! (pieter649 en momo)
wat ik zeg is; ik ben druk genoeg met de fouten in mijn eigen leven,

en als ik tijd heb, besteed ik die liever aan het beplanten en verzorgen van een mooie border;
zet een aantal (onkruid-)plantjes bij elkaar, en je hebt een warm geheel.
(ik bedoel de groeps-uitjes naar de picknicks in ede, mijn oud-en-nieuw-feestjes en nu bijvoorbeeld het uitje in zeeland.)

soms kom je dan onverwacht de mooiste combi's tegen;
ik kan van bordertjes bouwen meer genieten dan van onkruidjes bestuderen;
bovendien is de Tuinman veel beter op de hoogte wat precies onkruid is en hoe onkruid te bestrijden dan ik; dus ik laat dat gráág aan Hem over, zeker wanneer Hij dat van me vraagt.
wat Hij van mij vraagt, is om náást andere (onkruid-)planten te staan en zorg te dragen voor de bloemetjes om me heen, zo mogelijk hen te helpen tot volle bloei te komen; en dat doe ik (meestal) met veel plezier!!

mooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: woensdag 1 februari 2012, 11:05
BerichtOnderwerp: spreuken
 
MARRY942 schreef:
Spreuken....

Op mijn bijbelstudiegroepje zijn we bezig met spreuken.....nooit geweten dat het me zoveel zou doen.....momenteel :houdt uw tong in toom......
En alles wat je kan veroorzaken als je kwaad van iemand spreekt....de gevolgen zijn vaak desastreus, kunnen zelfs tot zelfmoord leiden heb ik begrepen.....Ik zelf ben twee keer gescheiden....ook ik heb dit alles ervaren....mensen zijn vaak zo ondoordacht en hard Zelf betrap ik me er ook wel eens op dat ik negatieve informatie doorgeef over iemand...achteraf hebbie dr spijt van....maar dan is het kwaad al geschied...
Wat was die Salomo een wijs man! Ik bid elke dag om zijn wijsheid!
Zo...dat wou ik effe kwijt.... Lachende smiley

zet Heer een wacht voor mijne lippen
behoed de deuren van mij mond
opdat ik niet tergene stond
iets onbedachtzaams laat ontglippen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 16:39
BerichtOnderwerp: leven
 
BETUWE775 schreef:
Leven

leven alleen al is een geluk
kijk eens in de wereld
mensen maken elkaar stuk

honger, oorlog en pijn
in veel landen op deze aarde
zal vrede en hulp niet beter zijn

kan het niet alleen
steun elkaar in alles
geef de mens hoop die plots verdween

soms is het bij jezelf ook geen feest
dan zijn er ook problemen
en handel je ook niet als een beest

je praat met elkaar
ook al lukt dat niet altijd
vlieg elkaar niet gelijk in het haar

los het op zonder ruzie
geen geweld of pijn
vriendschap is echt geen illusie

het is realiteit
mensen van vlees en bloed
maak geen stommiteit

respecteer elkaar in elke vorm
kleur of afkomt maakt niet uit
het geeft je leven kracht het is enorm

laat een ieder genieten hier op aard
help zelf mee om de vrede te bewaren
dan is het leven voor een ieder de moeite waard


Betuwe Boy
Knipoog smiley

heel mooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 16:35
BerichtOnderwerp: leven
 
MAR907 schreef:
Er is één weg,die uit de diepte leidt,
één hand,die u kan trekken uit het slik
En van doffe wanhoop en van eenzaamheid:
Die hand is Mijn hand en die Weg ben Ik.

Er is één waarheid,die niet wreed verwondt,
en die genade gelden laat vóór recht:
Ik ben de Waarheid,die de Vader zond,
Ik heb de leugen ‘t zwijgen opgelegd.


Er is één leven,glanzend als de zon,
waarin gij leven kunt verlost en blij:
Ik ben het Leven,dat de dood overwon;
en wie in Mij gelooft,- hij leeft met Mij
ook heel mooi


Laatst aangepast door
DJES101
op dinsdag 31 januari 2012, 16:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 09:47
BerichtOnderwerp: belangstelling???
 
ARJAN007 schreef:
Stel nu dat je boodschappen aan het doen bent en je moet snel verder.
Je kan wel éven iemand aanhoren, maar geen half uur. Hoe doe je dat dan? Gelukkig wordt bij "hoe gaat het?" meestal geen langdurig antwoord verwacht.....
Maar ja... het is idd beter om een andere vraag te stellen. Heeft iemand al een goed alternatief gevonden voor de vraag "Hoe gaat het?"

ik geef vaak op deze vraag het antw...;t is zoals het is ,als ik merk dat er geen echte belangstelling is ,want dan weet men nog niks, en
als er dan echt belangstelling is ,vraagt men door,is dat er niet hebben ze schijnbaar nog niet eens je antw gehoord !(of ze hebben gewoon goed hoor gehoord....(goede test trouwens)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 08:45
BerichtOnderwerp: Strandwandeling met eventuele overnachting.
 
lijkt me heel gezellig gr djes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 21:30
BerichtOnderwerp: vergeven
 
DJES101 schreef:
ECHT VERGEVEN IS >VERGETEN WAT JE VERGEVEN HEB

bedankt voor alle reactie s ik wist niet dat deze zin zoveel reactie s zou geven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 02:41
BerichtOnderwerp: vergeven
 
ECHT VERGEVEN IS >VERGETEN WAT JE VERGEVEN HEB
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 02:30
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
RENSKE067 schreef:
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
mooi antw
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van DJES101
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8
Pagina 8 van 8