ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 19 november 2014, 19:14
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel Gods Woord?
 
FREEDOM687 schreef:
Hoi,
Zoals ik het begrijp denk ik dat je de bijbel niet bedoeld is om deze boven God te stellen. Ik denk dat God de bron is en ik denk dat Jans bedoelt dat je uit moet kijken de bijbel niet als bron te zien. Doe je dat wel dan denk ik dat de bijbel een afgod wordt.

De bijbel op zich is er niet om relatie mee te hebben, God is degene die een relatie met de mens zoekt, daar moet je het denk ik zoeken.
Het gevaar van teksten over en weer plaatsen is daarnaast ook aanwezig waardoor je de boodschap mist die God ons juist probeert mee te geven, de belangrijkste is immers: God liefhebben en daarnaast je naaste liefhebben als jezelf.

Groetjes

Wow!! Dat is een goede omschrijving ... klikt enorm!


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 19 november 2014, 19:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 november 2014, 15:52
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel Gods Woord?
 
JOL252 schreef: Ja, geïnspireerd door de Heilige Geest... maar gevaarlijk wordt het als mensen dit voor zichzelf claimen (zie historie van deze wereld) en het tot wetmatigheid stellen boven alles en op van alles en nog wat van toepassing maken. BASTIAAN161 schreef:
Daar is bij de Bijbelschrijvers geen sprake van. Die claimen niet het gezag voor hun zelf, maar claimen gezag uit naam van hun Zender. En daarom is Gods Woord ook gezaghebbend voor ons. Don't shoot the messenger.
JOL252 schreef:
Ik heb het ook niet over de bijbelschrijvers maar over de tegenwoordige farizeeërs.
BASTIAAN161 schreef:
Ik neem aan dat je mij hier niet mee bedoelt, anders hoor ik het graag.


JOL252 schreef: Ja, geïnspireerd door de Heilige Geest... maar gevaarlijk wordt het als mensen dit voor zichzelf claimen (zie historie van deze wereld) en het tot wetmatigheid stellen boven alles en op van alles en nog wat van toepassing maken.


Dat bedoel ik, niks meer en niks minder.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 18 november 2014, 17:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 16 november 2014, 16:36
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel Gods Woord?
 
BASTIAAN161 schreef:
Daar is bij de Bijbelschrijvers geen sprake van. Die claimen niet het gezag voor hun zelf, maar claimen gezag uit naam van hun Zender. En daarom is Gods Woord ook gezaghebbend voor ons. Don't shoot the messenger.

Ik heb het ook niet over de bijbelschrijvers maar over de tegenwoordige farizeeërs.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 16 november 2014, 15:32
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel Gods Woord?
 
BASTIAAN161 schreef:
[ Je noemde al de tekst uit Timotheüs:
“Al de Schrift is van God ingegeven…” (2 Tim.3:16).


Dus de stelligheid is gebaseerd op het feit dat de Schrift niet voortgebracht is door mensen maar door de Heilige Geest. Door God. Dé Auteur.

Vetgedrukte tekst: wie noemde dat?

Ja, geïnspireerd door de Heilige Geest... maar gevaarlijk wordt het als mensen dit voor zichzelf claimen (zie historie van deze wereld) en het tot wetmatigheid stellen boven alles en op van alles en nog wat van toepassing maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 november 2014, 10:30
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
FREEDOM687 schreef:
Even ter aanvulling.. er zijn ook mensen die niet zoveel ervaring hebben met daten of een relatie, de reden om op C.M. te gaan destijds was voor mij niet om een draad op te pakken (had wel een rugzakje maar niet betreft relaties) maar om me eens in het dating avontuur te storten Clown smiley Verraste, verbaasde smiley Verliefde smiley
Ik hield er echter een vriendin aan over lol.. Lachende smiley

Verder mooie woorden Jol Knipoog smiley

Bedankt voor je aanvulling. Is zonder meer zo maar was effe niet van toepassing in mijn stukkie. Maar inderdaad kan dat "gewoon" een goede reden zijn, CM is ook een communitysite. De contacten onderling en de vriendschappen die je hier op kunt doen zijn heel waardevol.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 november 2014, 19:46
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
https://www.youtube.com/watch?v=DjPBXtpi9zQ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 10 november 2014, 12:22
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd ivm met tandarts, half 12 vanmorgen
 
SHANITA130 schreef:
Graag gebed voor bezoek tandarts deze morgen.

Vast bedankt!

Ging vast goed!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 november 2014, 17:59
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
BEN829 schreef:
Het moeilijkste in het proces van alles wat hiervoor al geschreven is dat het vaak lastig is om zelf te onderkennen waarom en waardoor ervaringen hebben plaats kunnen vinden. Soms hoop je tegen beter weten in dat het wel goed kan komen en toch komt dan uiteindelijk een breuk die je niet wilt of hebt voorzien. Je bent totaal uit het lood geslagen als het je overkomt. En toch moet en wil je verder en je zult weer moeten opstaan. Het vertrouwen is vaak weg, in jezelf en in je omgeving. Er gaat best wel tijd over heen voordat je je open wilt of kunt stellen voor een nieuwe relatie. Hoeveel tijd daarvoor nodig is weet ik ook niet. Is erg persoonlijk. Vertrouwen is iets wat moet groeien.


Het vergt ook moed om op een datingsite te staan en zeker na een minder prettige ervaring opnieuw te beginnen.
Het is goed jezelf voor te houden wat de reden was om op een site als CM te gaan staan; namelijk je wilde opnieuw de draad oppakken (na een scheiding, of het verlies van de liefste), je leven opbouwen en ook weer opnieuw hopen op een nieuwe liefde. Als je dan dacht dat deze nieuwe liefde inderdaad in was geluid en het blijkt niet zo te zijn, moet je jezelf weer even herpakken. Maar je kúnt het! Want je stond eerder voor heter vuren. Eerst de stofwolken laten dalen en... niet opgeven, want het bestaat.


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 8 november 2014, 18:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 november 2014, 08:05
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
http://www.veronicamagazine.nl/entertainment/filmpjes/5724-deze-reclame-zal-je-tot-tranen-toe-roeren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 november 2014, 15:38
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
https://www.youtube.com/watch?v=-Jv7X-SYxUk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 6 november 2014, 06:50
BerichtOnderwerp: Happy birthday!
 


Jans, van harte gefeliciteerd!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 5 november 2014, 17:21
BerichtOnderwerp: Yoga goed of fout.....?
 
SHANITA130 schreef:
Waarom zou je niet kunnen putten uit andere godsdiensten? Bijvoorbeeld het hindoeïsme en boeddhisme hebben heel veel wijze uitspraken.
1Tess 5 21'Toets alles en behoud het goede'....Of is dat ook weer niet zo bedoeld als hoe het er staat?


Ik denk maar zo: alle waarheid is van God en veel geestelijke aspecten vind je ook terug in andere bronnen. Aspecten die geldig zijn in het algemeen en soms heel specifiek.
Voor mij geldt wel één waarheid bovenaan: "Ik ben de weg, de waarheid en het leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij." Met dit en het woord als richtsnoer vertrouw ik er maar op dat die mij helpen te onderscheiden wat de toets kan doorstaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 3 november 2014, 17:28
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
ITSME497 schreef:
Het is niet zozeer de vraag welke groepen er verloren gaan maar het is de vraag denk ik of je zonder het Evangelie van Jezus behouden kunt worden of niet. Mijn antwoord daarop is nee, zonder Jezus te aanvaarden kan je in het algemeen niet behouden worden. In Romeinen schrijft Paulus over de Joden dat die de wet wel hebben, maar dat ze oordelen over de heidenen omdat die allemaal dingen doen die de wet van Mozes verbiedt, maar daarna wijst hij de Joden er op dat ze trots en hoogmoedig zeggen dat ze de wet wel hebben maar dat de Joden zich er zelf ook niet aan houden. Niemand kan namelijk van zichzelf uit de wet houden die is geschreven op de stenen tafelen. Wanneer iemand Christen is geworden dan staat er dat Gods wet in onze harten geschreven staat en dat wij daarom de wet wel kunnen houden. Het grote gevaar van de benadering dat mensen die alleen maar goed doen gerechtvaardigd zijn en dus behouden lijdt er toe dat die mensen Jezus dus niet nodig zouden hebben om toegang te krijgen tot God de Vader en daarmee stellen wij de dood en de opstanding van Jezus dus op de tweede plaats. Daar gaat het dus om en ik ben van mening dat een ieder die in Hem geloofd niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft en niet ieder die goed doet.

In het algemeen... er zijn dus uitzonderingen. Deze schaar jij zoals ik het begrijp onder de mensen die op verstandelijk niveau niet tot een beslissing zouden kunnen komen of geen begripsvermogen hebben.

Wie zal het zeggen en wie heeft de wijsheid in pacht?

Godzijdank mijn God die het over- en inzicht heeft. Hij begrijpt de man of de vrouw die het niet meer durft of kan geloven (maar nog wel verlangt) na jaren te hebben meegemaakt van uitgestoten zijn, isolement, de wijzende vinger, de niet-getuigenis die de "gelovige" heeft afgelegd door doen en laten en daarin verzuimd heeft de liefde en de aanvaarding van onze Heer te laten zien. Het is maar 1 uitzondering op de regel van het algemeen maar er zijn er velen.
God ziet het hart. Hij heeft het overzicht. Goddank.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 3 november 2014, 17:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 oktober 2014, 20:54
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
Twijfelende smiley Verlegen lachende smiley

Ik word er helemaal verlegen van...

CM is een heel klein deel maar bevat een hele wereld van mensen, allemaal uniek, bijzonder en onderweg.

Ik heb hier veel geleerd, vooral via de discussies op het forum, mooie mensen leren kennen en ook ontmoet, me verwonderd op veel manieren, vooral ook veel gelachen, ook wel eens allergische reacties gehad waarvoor dank (omdat ik me mag laten confronteren en vormen, leren en opnieuw grenzen verkennen en stellen).

Heel erg hoop ik dat het forum weer op gaat leven, juist omdat we ook hier een deel van the great I AM vormen en er (voor elkaar) mogen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 16 oktober 2014, 22:19
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Dag allemaal, morgen nog 1 dagje lid. Ik kom vast weer eens kijken.

En ondertussen voor elke dag:

http://youtu.be/DXDGE_lRI0E

The sun comes up, it's a new day dawning
It's time to sing Your song again
Whatever may pass, and whatever lies before me
Let me be singing when the evening comes

[Chorus]
Bless the Lord, O my soul
O my soul
Worship His holy name
Sing like never before
O my soul
I'll worship Your holy name
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 15 oktober 2014, 21:20
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
SHANITA130 schreef:
als je zo doorgaat onvriend ik je en ontvolg ik je Boze smiley




Smiley die vol vragen zit huh?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 12 oktober 2014, 17:50
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://youtu.be/_lyve_egY8o
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 oktober 2014, 08:37
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
Het gaat gebeuren! Verraste, verbaasde smiley Tenminste ... ik ga het proberen... zou het kunnen een leven zonder? Ik denk het wel, "vroeger" kon het toch ook.
Mijn abo verloopt over een week... en een foto op mijn profiel verraadt een reden om te stoppen en mijn energie en aandacht eens helemaal te richten op elkaar...

Maar het was zo leuk, de chats (de giermomenten en slap van de lach achter je scherm op juist momenten dat het effe om te janken was, maar we sleepten elkaar erdoor heen), de mails, leuke contacten, de discussies op het forum (helaas komen die niet meer zoveel voor als "vroeger"). Ik heb een ontzettend leuke tijd gehad maar wil een poging wagen zonder CM.



kijken hoe lang dat duurt Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 oktober 2014, 08:29
BerichtOnderwerp: Ervaringen met stoppen met roken...
 
Rond mijn 13e begon ik met roken, met mijn 25e ongeveer gestopt. Ik was al een hele tijd bezig roken te verbannen in huis, in de trein ging ik niet meer in rookcoupé's zitten, ik mocht van mezelf alleen buiten roken.
Tot het grote moment dat ik mijn laatste pakje leeg had en de aansteker ook weggooide. Eigenlijk viel het wel mee om het roken te laten... een tijd lang wel alleen die momenten net na het eten of bij een bakkie koffie ... of bij het wachten op de bus, verveel-momenten... dan was het lastig.
Op een terugval na die ook weer is gestopt taal ik er nu niet meer naar.




Ik moet er ook een bijbeltekst bij zetten van iemand... Knipoog smiley Nou daar komt ie:
Zo lief heeft God de wereld.... en daar staat niets bij van "behalve rokers/drugsverslaafden etc"... nee dat is onvoorwaardelijk. Dat geeft adem, zelfs als je rookt.


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 11 oktober 2014, 08:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 9 oktober 2014, 17:55
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
Keihard gewerkt deze week om mijn moeder terug te krijgen naar haar eigen stad in een verpleeghuis dichtbij mij. Na een paar dagen witten, klussen en inruimen, haar eigen plekje waar haar eigen spulletjes staan na een periode van een half jaar niets voor zichzelf...
Wat mooi om haar thuis te zien komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 9 oktober 2014, 17:48
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
ANNEMARIE191 schreef:
Ik las het als een kwinkslag, wanneer niemand volmaakt is en jij niemand bent, ben je dus volmaakt.

In Gods ogen zijn we door Jezus volmaakt!


Ah! Clown smiley Woordgrap... Knipoog smiley
Deze uitleg snap ik beter.
Bedankt voor de uitleg.


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 9 oktober 2014, 17:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 9 oktober 2014, 06:47
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
MAMY994 schreef:
Hij meet je schouders voordat Hij er een kruis oplegt.



Dus wat ons overkomt in dit leven is (ook nog berekenend en met voorbedachte rade) door God op ons gelegd?... hier moet ik even over nadenken of ik met zo'n (beeld van) God kan en wil leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 8 oktober 2014, 06:16
BerichtOnderwerp: Muzikaal ABC
 
https://www.youtube.com/watch?v=IVvkjuEAwgU


Stevie Wonder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 oktober 2014, 21:48
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://youtu.be/bK7axBDma_0?list=PLVK8YAaJi5w7xRBIMOxtx8083RcjkxQJE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 2 oktober 2014, 08:06
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
ANNA415 schreef:
Laatste dagje alweer Huilende smiley, smiley in tranen

Weet je het zeker? Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 1 oktober 2014, 17:25
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
LAURA291 schreef:
Ik zeg het ook niet.
Dat van die zwoele zomernachten.
Tot diep in de nacht over straat zwalken enzo. Ik zeg nix Smiley met dichtgeplakte mond



ik ook niet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 1 oktober 2014, 17:06
BerichtOnderwerp: Hekelen
 
LAURA291 schreef:
Toch nog een kleine aanvulling op dit onderwerp.

Ik heb inmiddels gemerkt dat narcistisch gedrag er in de christelijke wereld een dimensie bij krijgt. De 'overgeestelijke' superioriteit.

Iemand die je doelbewust de ene vuile streek na de andere levert en je achter je rug om zwart maakt en zo zelf de heldenrol kan spelen in de 'liefde van de Heer'.

Ik ben eigenlijk gewoon nog steeds sprakeloos. Ik hoop dat het nu echt is afgelopen, maar ik vrees nog niet helemaal. Hoewel het ergste achter de rug is.

Deze persoon is totally fake. En sommige mensen wìllen volgens mij voor de gek gehouden worden; waarschijnlijk omdat hen dat iets oplevert. Zoals jij zegt: mensen met hun eigen levensthema van loyaliteit/blindheid/medelijden. 1 persoon die ik goed ken zit al in haar web. Zij gaat mij aan het hart en ik zou haar willen waarschuwen maar dat heeft ongetwijfeld geen enkele zin. Zij speelt (gedeeltelijk) haar eigen rol, maar ze heeft niet in de gaten dat het deze keer een kostbare zal kunnen blijken te zijn.

Kwj*






*Kan wel janken Huilende smiley, smiley in tranen

... oftewel je bent met de grond gelijk gemaakt en zij bedoelt alles goed en jij bent zo hard en liefdeloos... of zo...

Blijf overeind, schudt het stof zo meteen van je voeten en vervolg je weg van het LEVEN.

Heb je champagne in huis?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 1 oktober 2014, 12:35
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
Griep Boze smiley Zieke smiley Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 1 oktober 2014, 12:03
BerichtOnderwerp: Artikel patronen uit je jeugd.
 
Heb je ook een bronvermelding van dit artikel?

Het kan zijn dat dit gewoon van jou zelf is, kennis vergaard uit verschillende boeken en hoeken maar het is wel fijn te weten waar je dit vanuit schrijft.


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 1 oktober 2014, 12:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 1 oktober 2014, 11:35
BerichtOnderwerp: het kan echt een duurzame relatie via een datingsite
 
ANNA415 schreef:
Helemaal mee eens. Je hebt zo je eigen karakter en werk en hobby's. Daar past iemand bij of niet

Ja klopt wel. Je moet ook iets hebben over te sparren, te kunnen (blijven) praten en samen een beleving in te delen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 136 Volgende
Pagina 3 van 136