ChristianMatch
 


Forum

Berichten van HERMA135
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Berichten van HERMA135
Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 23:30
BerichtOnderwerp: Alleen voor ECHTE MANNEN!
 
SVEN797 schreef:
De mannen als hoofd van een gezin. En dat de dicipelen allemaal mannen waren??? Geen verklaring voor. Ben beniewd. Ik denk dat er in het geestelijke geen man of vrouw is. Iedereen is gelijk in het Geloof. (rechtvaardig )

Nee, ik denk dat vrouw en man als eenheid werden gezien.
Het hoofd van de man is Christus, het hoofd van de vrouw is de man.
Alleen de ongetrouwde vrouw is vrij en haar hoofd is ook Christus. De vrouw is gemaakt als hulpe die bij de man past.
Als de mannen weer echte mannen zouden zijn, de houding naar de vrouw innemen die in de Bijbel beschreven staat, zouden vrouwen geen seconde meer twijfelen, maar zich met liefde in hun rol schikken.......
(Zo gauw ik weer weet waar het staat zal ik de bijbelteksten erbij zetten.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 18:08
BerichtOnderwerp: Adulterio oftewel Overspel
 
HARALD940 schreef:
Ok, maar in de jou aangehaalde teksten lees ik niks over dat overspeligen het koninkrijk der hemelen niet zullen beërven. Want dat was wat ik Cortazar vroeg.

Nou, Oppenbaringen staat er vol van, en 1 Cor. 10;1 tot 13 is ook niet mals.
Kijk, als je je openstelt voor 'onreine' contacten loop je weg onder de bescherming van de Here.
M.i. is er wel vergeving als je éénmaal valt en met heel veel strijd en moeite je bekeert en zorgt dat je niet weer in een 'onreine' situatie terecht komt.
Maar als je geen inzicht heb en een overtuiging in je hart van de Heilige Geest dat het allemaal niet helemaal klopt en je negeert die waarschuwingen keer op keer, dan ben je wel heel gevaarlijk bezig.
God is een God van genade en ziet het hart en de intentie aan, Hij toornt niet gauw.....maar ik zelf zou het risico liever niet nemen.
Vraag jezelf eens af...wat is beter...God verzoeken of God nummer één zetten en 'bij twijfel niet inhalen'. God is een God van genade en Hij wil een ieder leren om sterker te worden in verzoekingen...en zoals het ook staat in 1 Cor. 10...met de verzoeking zal Hij ook de uitkomst geven.
Dat vraagt een vertrouwen vergelijkbaar met het vertrouwen van een kind in zijn/haar vader, hoeveel te meer zal onze Hemelse Vader niet de uitkomst geven.
Ik hoop dat ik dit een beetje duidelijk weergegeven heb, voor vragen of onduidelijkheden, een mail is zo verstuurd!!!!!


Laatst aangepast door
HERMA135
op zondag 16 september 2012, 20:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 13:10
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik vraag mij af waarom ik , als ik op mij Iphone CM open gelijk het profiel van Chatuliem krijg terwijl ik dat nooit aanklik???????
Verraste, verbaasde smiley

That's a sign..... Knipoog smiley ....zoals in de filml 'Sleepless in Seatle'.......(lol)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 10:28
BerichtOnderwerp: Adulterio oftewel Overspel
 
HARALD940 schreef:
Jans, 1 Kor 6:10, daar moet je vers 11 ook bij lezen, dan zie je dat Paulus het dan in vers 10 eigenlijk over ongelovigen heeft, hij zegt in vers 11 niet voor niets dat de gelovigen in Korinthe ook zo waren geweest, maar dat zij nu gereinigd zijn in de naam van Jezus en de HG.

Deze gedachtengang van jou, harald, is m.i. niet helemaal zoals Paulus het bedoelde.
Jullie hebben wel gelijk dat ik de verkeerde bijbeltekst aangaf.
Ik bedoelde 1 Cor. 6: 16 en 17en daarna 1 Cor. 7.
We zijn nu een tempel van de Heilige Geest, in de tijd van David en Salomo was dat nog niet zo, toen was de Heilige Geest nog niet uitgestort.


Laatst aangepast door
HERMA135
op zondag 16 september 2012, 11:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 22:27
BerichtOnderwerp: Adulterio oftewel Overspel
 
HARALD940 schreef:
Over een kort lontje gesproken...

Mijn vraag was niet gesteld vanuit dat ik mij gestoken voelde door jou reacties, maar was gewoon benieuwd naar je antwoord erover.

Maar een punt van discussie over jou reacties nu wel, spreek jij je zelf nu niet tegen door nu te zeggen dat God veelvuldig vergeeft, maar in je startpost schrijf je dat overspeligen het koninkrijk der hemelen niet zullen beërven?
En ik vraag me af waar je dat leest?

in 1 cor. 17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 19:47
BerichtOnderwerp: Adulterio oftewel Overspel
 
LEANNE226 schreef:
Ik heb alweer spijt van mijn reactie,zoals vaker op dit forum.Je legt hier een aanname neer die uitermate beledigend is,aannames zijn dodelijk in een discussie en vooral als het zo'n giftige is.

Veel succes met je "discussie"

Leanne, wat bedoel je met aanname?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 17:39
BerichtOnderwerp: Adulterio oftewel Overspel
 
HARALD940 schreef:
Cortazar, zouden mensen die overspel plegen ook nog gestenigd moeten worden volgens de regels door God opgesteld in het OT?

Ik denk dat de consequentie voor overspel nu nog veel erger is, harald.
In het O.T. bezaten de mannen de Heilige Geest nog niet die overtuigt van zonde, oordeel en gerechtigheid.
De man die was genodigd tot het bruiloftsfeest van Jezus (m.i. met Zijn Gemeente, Zijn bruid) had de juiste kleding niet.
Hij werd in de buitenste duisternis geworpen waar het geween is en het tandengeknars.
Vraag is...wat is het als je de juiste kleding niet hebt?


Laatst aangepast door
HERMA135
op zaterdag 15 september 2012, 17:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 04:23
BerichtOnderwerp: Adulterio oftewel Overspel
 
HANNAH810 schreef:
cortazar heeft een vrij breed onderwerp gestart, denk ik, chatuliem;
kijk maar naar zijn openings-bijdrage.
een ieder kan dus reageren op het gedeelte waar hij of zij iets zinnigs over wil zeggen.

zoals ik cortazar lees wil hij een overweging van hoe God aankijkt tegen overspel en echtbreuk.

Als er overspel is, of als degenen die echtbreuk pleegt door gaat met een ander dan ga jezelf toch vrijuit \ben je, als je ongetrouwd met elkaar naar bed gaat, ook aan deze regels verbonden?
Jozef was in wel in ondertrouw met Maria , wat betekende die ondertrouw dan? En er werd een engel gestuurd naar hem dat hij naar haar terug moest.
Wanneer is er sprake van een huwelijk, ook als als je samen met iemand bent die weigert te trouwen?


Laatst aangepast door
HERMA135
op zaterdag 15 september 2012, 09:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 17:32
BerichtOnderwerp: waarom altijd dat verfoeilijke engels?
 
JOSINA022 schreef:
Als mijn inbreng zo beleeft wordt, dan spijt mij dat, want dat is echt niet mijn bedoeling geweest.

Wat ben jij toch een integer mens, ik denk niet dat de opmerking van Cortozar op jou gericht is hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 11:54
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen
 
GERRIT603 schreef:
de PVV mocht geen ministers leveren omdat Rutte geen zin had in LPF-toestanden

De gedoogconstructie (waardoor de PVV geen mimisters mocht leveren) had m.i. als bijdoel om de PVV onderuit te halen, wat dus ook gebeurd is (revanche van CDA). Rutte heeft tijdens de 7 weken durende Catshuisonderhandelingen al in de 3e week naar Wilders geschreeuwd dat hij tot het uiterste gemotiveerd was om de PVV tot de laatste zetel af te breken. Dus eerder knap dat de man 7 weken heeft volgehouden!

In Duitsland is erg fel verzet tegen het europese beleid om alle banken onder één centrale bank te brengen (zie teletekst pagina 134.)

De PVV is de enige die zich verzet tegen een verregaande eenheid van de EU.
Ik vind het dapper om trouw te blijven aan je principes en dan maar uit de formatie te stappen.
Het is het Kundusaccoord, wat de Nederlander zeer veel kwaad heeft gedaan, een dolksteek in de rug. (Pechtold heeft wel verregaande subsidie voor de kunstsector weten te regelen, in deze crisies!) en de herstructurering van de gezondheidszorg door Balkenende. Wilders wil dat rechttrekken.

Ook is Wilders de enige die het gevaar van de verregaande infiltratie van de Islam ziet.
Natuurlijk moet je de vreemdeling in je stad verwelkomen en voor hem zorgen, maar er staat in de Bijbel niet bij, dat hij zijn eigen afgoden dan ook maar mee moet nemen en een plaatsje moet kunnen geven.
Uit ervaring weet ik dat de islamieten die hier zijn voor een groot gedeelte niet willen integreren en hun kinderen plaatsen op christelijke scholen, omdat de openbare scholen helemaal uit de boze zijn. Christenen worden getolereerd door de Islam.

Nee, ik vind het heel jammer dat momenteel de PVV uitgeregeerd lijkt.
Maar een coalitie tussen Samson en Rutte, ook al als personen, laat staan ideologie, lijkt me geen lang leven beschoren...dus wie weet....tijdens de volgende verkiezingsronde....


Laatst aangepast door
HERMA135
op vrijdag 14 september 2012, 17:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 13:42
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
.

Laatst aangepast door
HERMA135
op donderdag 9 augustus 2012, 16:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:21
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
.

Laatst aangepast door
HERMA135
op donderdag 9 augustus 2012, 16:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:13
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
.

Laatst aangepast door
HERMA135
op donderdag 9 augustus 2012, 16:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 15:30
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
 
.

Laatst aangepast door
HERMA135
op dinsdag 3 juli 2012, 17:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 21:20
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
PETRA411 schreef:
De grootste vraag van mijn huishouden is, waar al die sokken toch blijven? Warom heb ik altijd de twede van de sokken kwijt om de zoveel tijd? Waar blijven ze? Het is een raadsel waar ik al jaren over denk??

Ja, hier idem dito....echt een vreemd fenomeen....en Thomas...k heb geeen muizen hier....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van HERMA135
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2