ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PETRA944
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA944
Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 09:08
BerichtOnderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
 
ZWAAN995 schreef:
Stabiel Geloofsleven

Hoe Krijg Ik Een Stabiel Geloofsleven?
Om antwoord te geven op bovenstaande vraag zou ik ons geloofsleven voor willen stellen als een trein bestaande uit één locomotief en twee wagonnetjes:

Deze Volgorde:
De locomotief: het feit.
Het is erg belangrijk dat ons geloofsleven gebaseerd is op feiten. Deze feiten vinden we in het woord van God. Zo staat het ook in Romeinen 10:17 “Zo is dan het geloof uit het horen en het horen door het woord van God.”
De feiten liggen dus vast en zijn ons door God bekend gemaakt door middel van het woord van God. Deze feiten gelden voor alle mensen. Het woord van God is voor iedereen, maar niet iedereen gelooft het ook.

De eerste wagon: het geloof.
We moeten de feiten zoals God die in zijn woord geeft geloven ( Romeinen 10:17)
Geloven betekent niet alleen dat we met de mond belijden dat de feiten waar zijn; ik geloof de bijbel van kaft tot kaft. Geloven is hetzelfde als gehoorzamen of vertrouwen. Dit geloof verandert mijn denken. Ook dat lezen we in de Romeinenbrief in hoofdstuk 12:2 “Wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken.” En daarmee komen we op:

De tweede wagon: de ervaring.
Mijn geloof in de feiten, zoals ik die in het woord van God lees, verandert mij en dat merk ik.
Laat ik een voorbeeld geven:
Ik lees in het spoorboekje dat er om 3 minuten voor 9 een trein in Gouda vertrekt richting Zoetermeer op spoor 8. Als ik op het perron sta zie ik dat ook op het bord en tenslotte verschijnt er ook een trein. Ik, geloof op grond van wat ik gelezen heb, dat deze trein me naar Zoetermeer zal brengen, dus stap ik in en een kleine 10 minuten later sta ik in Zoetermeer op het station.
Jammer genoeg is de NS niet zo betrouwbaar, dus soms komt de trein niet of niet op tijd. Maar het woord van God is wel betrouwbaar. Als Hij het zegt is het waar!

Gevoel, een slechte locomotief
Nu kan er natuurlijk van alles misgaan in ons geloofsleven. Stel je voor dat je de ervaring vooropstelt, wat gebeurt er dan? Tja dan ontspoort de trein.
Hoe weet ik dat God bestaat? Ik zie Hem niet, het enige wat ik van Hem kan zien is zijn schepping. Dus kan ik Hem als Schepper leren kennen. Daarom ook zegt God in Psalm 14:1 ”De dwaas zegt in zijn hart: Er is geen God.” Dat is dus dwaas, want sedert de schepping van de wereld wordt zijn eeuwige kracht en heerlijkheid uit zijn werken met het verstand doorzien (Romeinen 1:18) Er zijn niet veel dwazen in deze wereld, de meeste mensen geloven wel op één of andere manier in God; iets, een hogere macht. Maar veel invloed heeft dat niet in hun leven. Er gebeurt van alles in ons leven. Als het vreugde brengt dan zeggen we: God zegent! Maar als er verdriet komt denken we al gauw: Waar is God nu? En we verwijten Hem dat Hij niet ingrijpt, en de trein van ons geloofsleven ontspoort.

Geloof, ook een slechte locomotief
Stel je voor dat in ons geloofsleven het geloof voorop staat. Wat een rare situatie krijg je dan. Mijn hele leven gebaseerd op geloof, maar geloof waarin dan? Als je geloof maar sterk genoeg is dan zal het wel gebeuren. De kracht van het positieve denken: Chakka! Uiteindelijk komt dit neer op geloof in jezelf, als je maar sterk genoeg gelooft kun je het noodlot keren. Deze denkwijze heeft zich in onze maatschappij flink verspreid. Overal komen we het tegen, je kunt zelfs cursussen volgen om dit te leren. Maar het staat ver af van het geloof in het woord van God. Wat voor kracht kan ik ook vinden in mezelf? Het is als de man die zichzelf bij zijn haren omhoog wil trekken uit het moeras. Hij is gedoemd om ten onder te gaan bij gebrek aan vaste grond. Die vaste grond vinden we alleen in het woord van God.

Het Feit, de enige goede locomotief
We zien dus dat voor ons geloofsleven de feiten erg belangrijk zijn. Okay, die feiten vinden we in het woord van God. Maar dan moeten we dat woord ook lezen en goed lezen. Soms menen we dat iets in het woord geschreven staat, we geloven het, maar het verandert ons leven niet, de ervaring klopt niet met het feit. De vraag is dan: lezen we wel goed wat er staat? Is het feit wel op ons van toepassing?
Ik heb eens iemand gesproken die vast geloofde dat God ieder gebed verhoort. .Ik vroeg hem of zijn ervaring daarmee in overeenstemming was. Waarop hij antwoordde:”Ik heb me wel eens gefrustreerd gebeden.”

Wel de juiste feiten!
Waar ging het nou mis? Hij geloofde met zijn hele hart en meende dit feit ook in de Bijbel te vinden, we lezen het immers in Mattheus 21:22. Alleen spreekt de Here Jezus hier tot zijn discipelen en inderdaad waar zij in het gebed om vroegen dat ontvingen zij ook. Lees de eerste hoofdstukken van handelingen er maar op na. Later vinden we dat niet meer.

De Vrede Van God
Als we uiteindelijk lezen in Fil.4:6 dan staat hier dat we al onze verlangens bekend mogen maken bij God. Je zou verwachten (n.a.v. Matt. 21:22) dat er dan zou volgen: en je zult het ontvangen. Maar dat staat er helemaal niet. We zullen wel iets ontvangen, maar niet onze verlangens. We zullen de vrede van God ontvangen en dat is voor deze tijd genoeg.
We zien dus dat het belangrijk is dat we geloven in de feiten, zoals we die vinden in het woord van God. Daarvoor is bijbelstudie heel belangrijk, we moeten het woord van God recht snijden. Alleen op deze manier kunnen we een stabiel geloofsleven bereiken.

<><

Zwaan

Waar slaat de hele lap tekst over het treintje nu weer op, op sereiuze vragen die je gesteld zijn? we moeten het woord van god recht snijden... etc, waar haal jij uit het woord van god, dat we zo met onze mede mens die homo is horen om tegaan, over ze te schrijven zoals jij doet? kom met woorden uit de bijbel, niet met vaag er om heen gedraai.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 00:00
BerichtOnderwerp: Het beoefenen van Onderscheiding is een Bevel
 
maar zwaan ik beeindig de discussie met je, zo ver het een discusie is zonder antwoorden van je, en ik geloof ook in god en lees ook d bijbel, en ben het zeker met sommigge dingen van je eens, sommigge totaal niet, en wie heeft d ejuiste waarheid? inzicht? Ik lees jouw meningen en denk er over na, en ik hoop dat je ook anderen hun meningen leest en daar over na denkt, misschien kun je daar wat van leren, je komt op mij over als een gelovige die meer over gods oordeel heeft dan over de liefde en genade van jezus, dat ene topic van je broodje veulen echt, waar houd je je mee bezig? Houd je niet teveel bezig met de tegenstander ? de zonden van anderen mensen waar je ze tegen waarschuwt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:53
BerichtOnderwerp: Het beoefenen van Onderscheiding is een Bevel
 
CHATULIEM619 schreef:
Het gaat me eigenlijk meer op de manier waarop dingen hier neergezet worden. Hoe kan iemand zich nu tegen zo'n uitspraak verdedigen? En het wordt maar wel even zo neergezet.

heb je wel weer ergens gelijk in chat. maar komt ook misschien doordat ze zelf op sommigge vragen niet antwoord en vervolgens weer een topic opent over van alles. er staat in d bijbel bla bla over zondaren etc. dan kun je zilk soort reacties verwachten van mensen. het kom top mij over ze overal meningen neer zet, maar vervolgens niet echt op vragen ingaat als iemand daar over wil duscusieeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:46
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
ZEELAND736 schreef:
Zul je jezelf dan ook een compliment geven????

ik heb me vandaag getrakteert op een lekkere bosche bol Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:43
BerichtOnderwerp: Het beoefenen van Onderscheiding is een Bevel
 
CHATULIEM619 schreef:
Je bent gewoon een mens, dus dan heb je ook wel eens met die dingen te maken. In dit geval insinueer je dat de stelligheid van Zwaan eigenlijk het verbergen van onzekerheid is. En van jou verwacht ik toch een iets volwassener antwoord.


de stelligheid van zwaan is niet antwoorden op bepaalde dingen die ze verkondigt en vervolgens er over heen lullen met meestal woorden van uit de bijbel, maar niet echt op d evragen ingaan dus zit wel een kern van waarheid in volgens mij die jol schrijft. En omdat mijn mening anders is als die van jou hierover, hoeven we geen ruzie te maken he Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:30
BerichtOnderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
 
CARMEN073 schreef:
Laten we het ff houden bij het onderwerp waar het over gaat. Als jij het niet eens bent met Zwaan dan heb je idd het volste recht om daarover met haar in discussie te gaan. Net zoals ik het volste recht heb om me daarin te mengen en mijn zegje te doen als ik dat wil.

Waar ik heel veel problemen mee heb is het feit dat sommige mensen ieder verschil in mening aangrijpen om ruzie te creeëren.
tuurlijk mag jij je mening ook zeggen, alleen je antwoord voor zwaan, laat ze zelf effe antwoorden, met een oprecht eerlijk antwoord. Ik neem gods woord heel serieus en flip er op als mensen gods woorden verdraaien, er mensen mee om de oren slaan.woorden waarmee ze anderen misschien breken. en dat allemaal in naam van god. topics maken over foetussen van demonen in mensen volgens haar, meer verkondiggen over een god waar je bang voor moet zijn, die hard is in zijn oordeel dan zoals ik god kan, dus ja tegen zulke mensen ga ik heftig in discussie en evrbaas me ove rhun denken,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:12
BerichtOnderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
 
CARMEN073 schreef:
Petra, ik heb getracht een bijbels principe te verduidelijken. Mijn enige motivatie was de lacune in bijbelkennis van sommigen wat aan te vullen.
Niet omdat ik het voor iemand wil opnemen maar om het wederzijds begrip te bevorderen.

Maar ik begrijp dat dit niet jouw vraag noch jouw intentie is. Er is nu een soort klopjacht ontstaan die mij alleen maar bevestigd dat de mens na al die jaren nog steeds niet veranderd is. "Brood, wijn en spelen" en iedereen met een afwijkende mening gezamenlijk te grazen nemen.

Verheffend...

Zo zie jij het, ik niet, ben sereius met zwaan in discussie gegaan, waar ze niet serieus op antwoord. Ze opent topics over niet oordelen, onderscheidings vermogen, maar ondertussen trapt ze effe alle homo,s hard neer met haar mening. En net zoals zij de vrijheid heeft omdat te schrijven, heb ik de vrijheid om daar tegen in te gaan en haar proberen duidelijk te maken dat ze wat dingen fout inziet in mijn ogen, van een spiegel die iemand je voorhoud kan je veel leren. sommiggen hebben mij hier ook wel eens een spiegel voor gehouden, daar leer je van, denk je over je mening na, klopt die wel? dat velen er tegen in opstand komen over haar woorden is mischien ze homofile mensen kennen, zich bewust zijn hoe klote sommigge cristenen met die mensen omgaan, zich dat aantrekken? Leren we dan niks van alle homo topics die we hebben gehad? over onze fouten van sommiggen hoe we tegen ze aankijken? Eh dat sommigge niet blij zijn met alle stukken van zwaan heeft ze ook haar eigen aandeel in, heb je het topic gezien destijds met de foto van het veulentje? volgend mij gingen alle lezers over hun nek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:01
BerichtOnderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
 
en carmen je zal wel bedoelen omdat homo zijn dus sexuele zonde is, maar eh heteros kunnen ook flink zondiggen op dat gebied, nergens vind ik dat god zo over homo,s denkt zoals zwaan het verwoord.- Zie het al voor me, mensen die samenwonen en ind e kerk zitten, eh jullie zijn niet getrouwd, hebben de gruwelijkste zonde in gods ogen,zijn zoals hoeren, ha ha laatst hoorde ik een prediker daarover, sex terwijl je niet getrouwd bent is zonde, en toen vergeleek hij met david, eh dat was toch wat anders, david zag die vrouw stuurde haar man weg, soms vergelijken we dingen die eigenlijk niet vergelijkbaar zijn vind ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:54
BerichtOnderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
 
CARMEN073 schreef:
Hoewel ik Zwaan niet ben (hoewel hier wel enige verwarring over is) ga ik een -mogelijk- antwoord op je vraag geven.

De term hoogverachtelijk heb ik nog nooit in de bijbel zien staan. Wel dat homosexualiteit in Gods ogen een gruwel is. In 1 Kor 6 staat het volgende: "Vliedt de hoererij. Elke andere zonde, die een mens doet, gaat buiten zijn eigen lichaam om. Maar door hoererij bezondigt men zich aan zijn eigen lichaam. Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, die in u woont, die gij van God ontvangen hebt, en dat gij niet van uzelf zijt? Want gij zijt gekocht en betaald. Verheerlijkt dan God met uw lichaam."
Deze tekst wordt vaak gebruikt om aan te geven dat sexuele zonden erger zijn dan andere zonden. Omdat je daardoor je eigen lichaam verontreinigt.

Hopelijk heb je wat aan deze uitleg.

eh het gaat hier trouwens over hoererij, prostititie is wat anders als homo zijn toch? en ik zelf denk ook dat homo zijn een afdwaling is, het gaat me om de manier warop sommiggen hier over homo,s schrijven. belachelijk voor woorden, bekrompen , niet zoals jezus tegen ze aankijkt, bv dit stukje, word homo zijn door jou vergeleken met hoererij, twee mannen die voor elkaar oprecht gevoelens hebben is wat anders als een hoer zijn toch
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:51
BerichtOnderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
 
CARMEN073 schreef:
Hoewel ik Zwaan niet ben (hoewel hier wel enige verwarring over is) ga ik een -mogelijk- antwoord op je vraag geven.

De term hoogverachtelijk heb ik nog nooit in de bijbel zien staan. Wel dat homosexualiteit in Gods ogen een gruwel is. In 1 Kor 6 staat het volgende: "Vliedt de hoererij. Elke andere zonde, die een mens doet, gaat buiten zijn eigen lichaam om. Maar door hoererij bezondigt men zich aan zijn eigen lichaam. Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, die in u woont, die gij van God ontvangen hebt, en dat gij niet van uzelf zijt? Want gij zijt gekocht en betaald. Verheerlijkt dan God met uw lichaam."
Deze tekst wordt vaak gebruikt om aan te geven dat sexuele zonden erger zijn dan andere zonden. Omdat je daardoor je eigen lichaam verontreinigt.

Hopelijk heb je wat aan deze uitleg.

dat is niet een antwoord op een vraag, hoe je op een openbaar forum neer kan zetten dat god vind dat homofilie de hoogstverachtelijke zonde is in zijn ogen carmen. en aangezien zwaan het allemaal zo goed weet, denk ik dat ze zelf wel kan antwoorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:47
BerichtOnderwerp: Het beoefenen van Onderscheiding is een Bevel
 
ZWAAN995 schreef:
Je hebt hele verhaal niet gelezen je weet niet waar het over gaat.

<><

Zwaan

ik heb het wel gelezen en ook heb ik gelezen dat je een leugen hier neer zet, onder het mom van dit zijn gods woorden, op me meerdere keren vraag waar dat in het woord van god staat antwoord je niet zwaan? warom niet? omdat je dingen aan het prediken ben op cm hier die niet uit gods woord zijn, je fout toegeven doe je niet, te trots voor. je excuus aanbieden voor eventuele homofiele lezers vind je niet nodig... dus ja ergens gaat dit ehle verhaal ook een beetje over jou en onderscheidings vermogen, volgens mij moet jij nog heel veel leren, leer inplaats van blind te zijn voor je eigen fouten en de anderen er wel op te wijzen op een niet zachtmoedigge manier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:34
BerichtOnderwerp: Het beoefenen van Onderscheiding is een Bevel
 
ZWAAN995 schreef:
Het beoefenen van Onderscheiding is een Bevel



Een olifant volgens zes blinden

http://www.letusreason.org/
Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (1977 of HSV)
Vertaling, plaatje en voetnoten door M.V.


Er bestaat een oud verhaal, niet in de Bijbel, dat ons punt hier goed illustreert. Er waren eens zes blinden die een olifant betastten. Toen de ene de zijkant voelde zei hij: dit is een muur. Een andere voelde de staart en zei: dit is een koord. Een volgende voelde aan een poot en zei: dit is een boom. Een andere voelde aan een oor en zei: dit is een grote waaier. De vijfde raakte de slurf en zei: dit is een slang. De laatste voelde aan een slagtand en zei: dit is een speer.

Wie had nu gelijk? Uiteraard geen van allen. Ook wij allemaal zijn enigszins zoals deze blinden niet in staat om duidelijk te zien. Wij hebben onze eigen opinies over de zaken. Maar als het gaat om geestelijke dingen hebben wij een geschreven code om onze blindheid tegemoet te komen, zodat er geen giswerk moet zijn. U kan een bepaalde opinie hebben, en ik een andere, maar als wij naar het Boek van de Schepper gaan zou dat licht moeten werpen op alle dingen die in de schaduw liggen.

Filippenzen 1:27: “Wandel waardig het Evangelie van Christus, opdat ik, of ik nu kom en u zie of dat ik afwezig ben, dan uw zaken mag horen, dat u vast staat in één geest en dat u eensgezind samen strijdt door het geloof van het Evangelie.”

1 Korinthiërs 1:10: “Maar ik roep u op, broeders, omwille van de Naam van onze Heere Jezus Christus, dat u allen uit één mond spreekt, en dat er onder u geen scheuringen zijn, maar dat u hecht aaneengesmeed bent, één van denken en één van gevoelen1”.

Filippenzen 3:16: “Laten wij naar dezelfde regel wandelen, laten wij eensgezind zijn”.

Paulus schrijft opnieuw en opnieuw over eenheid, maar geen eenheid van “gevoelens” maar eenheid van woord (dezelfde beoordeling, voorschriften, opinie, kennis), ter wille van het Evangelie.

De Heer Jezus zegt in Johannes 7:24: “oordeel niet naar wat voor ogen is, maar vel2 een rechtvaardig oordeel3”.

Hebreeën 5:13-14: “Ieder immers die met melk gevoed wordt, heeft geen ervaring om het woord van de gerechtigheid te verstaan. Want hij is een kind. Maar vast voedsel is er voor de volwassenen, die hun zintuigen door het gebruik ervan geoefend hebben om te kunnen onderscheiden4 tussen goed en kwaad”.

Een persoon die in staat is te oordelen tussen goed en kwaad vertoont geestelijke volwassenheid. Zij die deze bekwaamheid niet oefenen zijn niet opgeleid door het Woord en staan bloot aan misleiding. Ervaring op zich is niet in staat de proef van de waarheid te doorstaan. Waarheid moet objectief getoetst en niet subjectief ervaren worden. Zij die ontdekken dat iets verkeerd is worden vandaag ontmoedigd om hun twijfels en eerste bevindingen te volgen. Als iemand tegenstrijdigheden bemerkt in wat geleerd en beoefend wordt, zou hij of zij met een goed geweten de richtlijn van de Schrift moeten volgen, want die zal ons leiden in alle waarheid. Er is niets verkeerd aan het twijfelen aan iets wat verkeerd lijkt te zijn. Dat soort twijfel is niet een gebrek aan geloof. Wij moeten onze twijfels volgen, ter wille van ons geweten en om waakzaam te blijven met betrekking tot onze eigen ziel. Alles wat twijfel oproept moeten we ernstig toetsen aan Gods Woord.

1 KJV: “in the same judgment”, Grieks gnome (Strong’s 1106): oordeel, opinie, kennen.
2 Gr. krisis (Str. 2920): beslissing.
3 Gr. krino (Str. 2919): onderscheiden, (ver/be)oordelen.
4 Gr. diakrisis (Str. 1253): onderscheidig.
2


Toen de Farizeeën met Jezus redetwistten over Zijn beweringen, wees Hij hen op het Woord. Toen Paulus redeneerde met de Bereërs betwistten zij aanvankelijk wat hij zei, maar zij richtten zich tot het Woord als hun ultieme kennisbron om te zien of wat hij zei waar was. Hij noemde hen “edeler van gezindheid dan die van Thessalonika” (Hand. 17:11), omdat zij zijn uitleg toetsten. Eerlijk de waarheid onderzoeken toont in feite iemands integriteit, dat hij willens God wil geloven en niet de mens. Als wij een fout ontdekken die onze aandacht trekt kan het de Heilige Geest zijn
die ons inzicht geeft. Er is niets mis mee ervaringen te betwijfelen, maar wat wij niet kunnen betwijfelen is Gods Woord. Niet alle twijfel komt van de vijand, want God kan ons twijfel geven opdat wij zouden toetsen om te zien of er iets anders in het geding is. “De geestelijke mens beoordeelt
wel alle dingen, zelf echter wordt hij door niemand beoordeeld” (1 Kor. 2:15). Iets onderscheiden of inschatten heet in het Grieks anakrino. Er zijn Schriftplaatsen die ons bevelen alle dingen te beoordelen. Hebreeën 5:13-14 leert ons dat het de geestelijke persoon is die de dingen toetst.

Een voorbeeld: een diamant kan op het eerste zicht geen gebreken vertonen, maar als we die naar een juwelier zouden brengen, een kenner, iemand die opgeleid is om zulke dingen te inspecteren, kan het tegendeel blijken. Hij zal dan zijn vergrootglas nemen om te zien hoe de steen gesneden is en zal zo onvolkomenheden of zelfs scheuren kunnen ontdekken. Zo iemand is getraind in het onderscheiden van wat niet goed is. Zo ook is grondig onderzoek de veiligste weg voor een gelovige.
Enkel zij die het Christendom niet praktiseren zullen bezwaren hebben tegen een toetsing door het Woord. De duisternis loopt altijd weg van het licht, nooit het licht van de duisternis.

Als we in de Schrift vinden dat iets verkeerd is, dan is het niet u of ik die oordeelt, maar God. Hij heeft Zijn wet geschreven en dus heeft Hij al geoordeeld. Wanneer mensen volharden in het onderwijzen van foutieve en valse leringen (over het Evangelie, de Schrift, Christus, moraliteit) moeten zij met hun naam genoemd worden, en verwijderd uit hun leiderschap, om de schapen te beschermen.

Paulus waarschuwde van uit te kijken voor bepaalde mensen. Hun namen werden genoemd omdat zij ingingen tegen de leer van de apostelen. Altijd is het trots die ertoe leidt dat men participeert in valse leer. Dat is het juist waarom de Heer Jezus waarschuwde tegen het zuurdeeg van de Farizeeën. Arrogantie, trots en hoogmoed. Jeremia berispte de profeet Hananja, in 28:15, door te zeggen: “gij hebt gemaakt dat dit volk op leugen vertrouwt”. De duivel zal de Schrift gebruiken - hij is te slim
om een christen iets te zeggen buiten de Bijbel om. Hij deed dat met Adam en Eva door de juistheid in vraag te stellen van wat God had gezegd (Genesis 3) en gaf hen een nieuwe interpretatie. Zij die niet gered zijn bezitten geen maatstaf die de Satan kan aanwenden om zijn bedoelingen te realiseren, maar bij de gelovigen verdraait hij het Woord Gods.

De wet van Mozes stenigde hen die tegen Gods Woord in predikten (Deut. 18); de wet van de vrijheid zegt dat zij moeten verwijderd worden en opgeroepen tot berouw. Hen toestaan verder te doen staat gelijk aan samenwerking met hun rebellie en valsheid.

Er zijn plaatsen in de Schrift die ons zeggen te (ver/be)oordelen, en andere van niet. Wanneer u valse predikers hoort zeggen wij hen niet mogen oordelen, overtreden zij de Schrift, want die zegt dat wij hun leringen en daden moeten oordelen. Zij willen alles doen wat zij willen en jegens niemand aansprakelijk zijn dan tegenover God! Dat zal dan later ook zo gebeuren, en slecht bevallen, want dan is het te laat voor berouw. Het Nieuwe Testament leert geen oordeel als vonnis maar altijd een oordeel met het oog op herstel en bescherming van de kudde.

waarschuwing tegen jezelf is dit dus, het gaat in tegen gods woord dat homo,s de hoogst verachtelijke zonde hebben. Ik houd je hierbij een spiegel voor, leer er van.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:32
BerichtOnderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
 
ROELANDE345 schreef:
nou daar zit wel wat in denk ik. Ik kijk eigenlijk ook nooit meerop Zwaans topics maar wat ook goed helpt is als jou naam erbij staat Pieter.
Dan kijk ik meteen Knipoog smiley

het is best interessant om sommigge cristenen te bestuderen op cm. het blijft mij verbazen. Hoe sommigge cristenen denken. maar ja dat zullen anderen weer van mij misschien vinden Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:13
BerichtOnderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
 
ZWAAN995 schreef:
De Heer Jezus Christus beval: “oordeelt een rechtvaardig oordeel” (Joh 7:24).

beantwoord me vraag nou eens waar in d ebijbel staat dat homo zijn de hoogst verachtelijke zonde is want dat was in mijn ogen toch een onrechtvaardig oordeel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:06
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
ZWAAN995 schreef:
Lachende smiley

jammer dat je op sommigge dingen geen antwoord geeft, das makkelijk hoef je niet over je zelf na te denken en lul je er gewoon over heen. net zoals op me vraag waar je uit de bijbel haalt dat homo zijn de hoogstverachtelijke zonde is, vervolgens lul je er overheen, opent topics over niet oordelen, over zonde, over de gruwelijkste allertijden met die foto allemaal in naam van god Smiley die vol vragen zit ga geen energie meer steken om, met jou van mening te wisselen. eerlijk antwoorden doe je niet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 21:45
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
ZWAAN995 schreef:
Evangeliseren is mensen na de Bijbel verwijzen want daar staan alle antwoorden in.

<><

Zwaan

maar hoe doe je dat, zoals ik mee maakte op me 20ste? want de popmuziek is van de duivel, want in d ebijbel staat ...en ze zongen the devil made me do it. En ben het ermee een dat er een verkeerde geest om sommigge bands bestaat, een geest waarvan bandleden vaak zelf onbewust van onder invloed zijn. En hoe gaan cristenen erop af??? Jullie zijn van de duivel, lekkerre evangelisatie. ik denk dat een hoop cristenen verkeerd evangeliseren, ook tegenover homo,s en daardoor jaag je ze nou net weg van jezus. `jezus zou het denk ik anders doen, met wijsheid, inzicht en echte liefde en begrip voor de personen en niet met oordeel zo denk ik erover
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 20:50
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
ZWAAN995 schreef:
Wij MOETEN oordelen, namelijk of een leer goed of fout is. Anders worden wij bedrogen door de Tegenstander:

1 Johannes 4:1: “Geliefden, geloof niet elke geest, maar beproef de geesten of zij uit God zijn; want er zijn veel valse profeten uitgegaan in de wereld”

het doet me denken aan toen ik jezus ontdekte, ik was 20 of 21, dus ging na een kerk, las de bijbel en moest alles nog leren, in de kerk waren cristenen, na de dienst gingen ze samen koffiie en thee drinken, ik ging na de ruimte en wat stond daar, was een paar keer na de kerk geweest, had verteld mijn man bij een muziekband werkte. er hing opeens een grote lijst in de kantine met grote letters, muziek van de duivel, eerste plaats stond de band waar me man voor werkte en niemand zei meer wat tegen me, de voorganger verzocht me vriendelijk om een andere kerk te zoeken, was te verlegen om er tegen in te gaan en ben gegaan , maar dacht als Jezus er nu was zou hij nu net naar die band gaan. gevolg is dat ik me afkeerde van de kerk, minder de bijbel elzen en van god weer afdwaalde. moet er aan denken aan zulke cristennen als ik jou zo lees, ze bedoelen het goed maar...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 20:17
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
ZWAAN995 schreef:
Evangeliseren is mensen na de Bijbel verwijzen want daar staan alle antwoorden in.

<><

Zwaan

maar dat moet je toch doen met de liefde van jezus in je hart zwaan? met liefde voor de mensen en niet met veroordeel? ik zag dat je een ander topic had geopend over niet veroordelen, maar in dit topic, schrijf je een heftig oordeel neer over homo,s dat ze de hoogstverachtelijke zonde hebben, hoe kun je ze zo de weg naar jezus toe leiden? als je ze zo op gods woorden wijst? wat trouwens gods woorden niet zijn, naar mijn mening. komt op mij over als geknakt riet nog verder kapot trappen. ben het best met veel dingen met je eens die je schrijft over geloof, maar sommigge dingen begrijp ik niet van je vraag es aan god of hij je wil laten zien hoe hij homo,s ziet, heb ik ook wel es gedaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 19:17
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
CARMEN073 schreef:
Zwaan deelt hier iets persoonlijks op het forum waarmee zij het moeilijk heeft gehad.

Het meest lage en misselijke wat je dan kunt doen is m.i. iemand aanvallen en onderuit halen.

Maar goed, we moeten allemaal doen waar we goed in zijn niet waar?

ik val haar niet aan, maar ben van mening aan het wisselen, probeer het te snappen hoe sommigge cristenen zijn, ik lees ze graag mensen wil redden, het evangelie wil brengen onder mensen en aan de ander ekant lees ik reacties over zondaren dat ik denk Smiley die vol vragen zit hoe wil jij zondaren redden als je niet weet er mee om te gaan, welke mensen wil jezus redden? zondaren, criminelen, hoeren, homo,s hetorosexuelen die zijn afgedwaald met sex en naar bv een parking gaan. Als jezus zou leven zou hij denk ik die mensen opzoeken, om ze te redden en te helpen. geduld met ze hebben, begrip, dit verbaasd me, iemand die het evangelie wil brengen onder mensen, maar niet weet hoe met mensen om te gaan, ze van zich afkeert omdat ze een zonde hebben. Ze niet meteen het evangelie aannemen, laat je ze vallen en komt als vrijwilliger niet meer opdagen. het verbaasd me , in mijn ogen is er niet veel inzicht in de mens etc. maar meer kerkelijke dingen in de hersenen gestampt, maar praktijk Smiley die vol vragen zit En zo iemand wil anderen mensen leren over jezus? zondaren redden, leren over jezus? of ben ik nou zo negatief hoe ik er tegen aan kijk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 18:40
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als je de Bijbel zo goed kent als dat je schrijft weet je ook vast dat bij mannen liggen niet altijd betekent dat ze een verhouding hebben he?
In die tijd woonden mannen ook wel met vrouwen samen zonder verhouding of wat dan ook....en als je dan je zelfbeheersing bewaart is dat een toppunt van trouw aan God......


En vrijwilligerswerk is toch om te werken? Als je op je werk iemand tegenkomt die je niet mag of ongemakkelijk bij voelt vertrek je toch ook niet zomaar??????

Ik snap het ook niet, zoveel heterosexuelen zijn ook verkeerd bezig met sex, als cristen kun je je gewoon tussen zondaren begeven, hoe kun je anders het licht van jezus laten schijnen tussen zondaren Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 17:29
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
ZWAAN995 schreef:
Ja ik heb moeite met haar geaardheid dat kan ik niet accepteren het geeft mij ergernissen dan loop ik liever weg dat doe ik mijn hele leven al om niet de felle discussie meer hoeven aan te gaan. Ik wil mij meer richten op de maatstaven van Christus en mij als degelijke huisvrouw te mogen streven in wat spreuken 31 weergeeft met een leuke man in mijn leven samen alles delen door lief en leed samen gelukkig zijn zoals God dat bedoelt heeft. Op Gods tijd komt die ene man op mijn pad.

<><

Zwaan

Die indruk heb ik vaak van je, dat jij het liefste leeft in ene veilige wereld met een kringetje van cristenen om je heen, maar we leven nu eenmaal in een wereld vol met zondaren, mensen waar jezus ook mee optrok. iets om over na te denken.... liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 17:25
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
JOL252 schreef:
Nou... dan is het nog niet af hé... en blijven zowel jij als zij zich hier ongemakkelijk en niet vrij onder voelen...en ik denk dat dit nog vervelender is, die verbroken communicatie, dan het feit dat jij moeite met haar geaardheid hebt.


Dacht even dat dit off topic was... maar denk dat het behoorlijk on topic is...

Weet je niet, misschien accepteerd die vrouw geen nee,drong ze zich erg aan zwaan op, geeft zwaan haar grenzen niet goed aan , of weet ze ze niet goed aan te geven en kiest ze daarom voor die weg, is te begrijpen Zwaan schrijft een beetje, wij kennen het hele verhaal niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 17:08
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
VISSER278 schreef:
Denk je? Heb gisteren wel in de straat gekeken maar vrouwelijke stratenmakers heb ik niet gezien hoor. Lachende smiley

ach visser nog 5 jaar ken je ook na de 50 plus site Lachende smiley , maar ik zat laatst op me fiets en fietste dus wat ha ha en dacht yeah wat voel ik me eigenlijk gelukkig, warom ben ik soms zo op zoek na een partner want ben best gelukkig, en als god wil dat ik ooit nog een man krijg, dan geeft god me die wel en dan heb ik ook een hele goede als god die me op me weg brengt, die voor me uitzoekt, iemand die echt bij me hoort, dus ik zoek niet meer en straatmannen, is lachen en grappig dat gesjans maar dat is geen echte liefde en je bent gelukkiger alleen dan met een partner die niet echt bij je hoort, dus god weet dat ik best graag een leuke partner wil hebben, als er iemand voor me is, brengt god die wel op me weg. klinkt als of ik ook het klooster inga, maar ben liever alleen dan met niet de ware en ik heb jezus ook als vriend, daar heb ik geestelijk meer plezier van dan dat ik ooit met een partner heb gehad. En straatmannen is meer alleen lust. En alleen lust is waardeloos. etc. bla bla bla bal petra die rust heeft in haar hart op dit moment , desnoods blijf ik de rest van me leven alleen, zo wat? beter dan in een kut relatie Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 16:43
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
ZWAAN995 schreef:
1 in de maand kwam ik bij haar het was gelijk ook vrijwilligerswerk wat ik deed heb 1 jaar contact met haar gehad leuke dingen doen erop uit met de fiets of ergens wat eten puur voor de gezelligheid. Ben met haar en een grote groep na Dolfinarium geweest want ze is rolstoel patiënt en kon met een 3 wieler fietsen. 2x heb ik haar bij mij thuis uitgenodigd we konden het goed met elkaar vinden alleen toen op mijn verjaardag hield ze haar ogen bewust op mij gericht ik vond dat erg vervelend mijn vrienden zagen dat ook dan schaam je wel voor. Kom je later achter dat ze op vrouwen valt dan weet ik mij geen raad ermee om te gaan. Om mijn ergenissen na haar toe niet te laten blijken heb ik de contact verbroken en af en toe zie ik haar in mijn dorp fietsen dan weet ik niet welke kant ik op moet kijken want ze weet dat ik niet op vrouwen val. Daarom ben ik extra voorzichtig geworden met contact met vrouwen aan te gaan want ik zoek gewoon een vriendin voor vriendschap in geloof. Heb niet heel veel vrienden ja een handje vol meer hoef ik ook niet.

<><

Zwaan

gewoon duidelijk je grenzen aangeven zwaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 16:40
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
PIETER619 schreef:
Soms denk ik weleens dat we totaal niets geleerd hebben van hoe Jezus hier om ging met iedereen. Zijn voorbeeld moet ons volgen zijn.

We mogen gerust ons geleerde delen en Gods woord is een leerboek, maar vergeet niet te leren om een volgeling van Jezus te zijn. Jezus heeft d estraf op de zonde vervult, laat een ieder zich eens meer bezig houden met, "Dat Hij niet laat varen wat Zijn hand eens is begonnen".

Jezus zelf zegt dat Hij niet kwam om d wet aankant te zetten d smoeten we leven volgens Gods regels, maar waak voor "terechtzettingen" naar anderen toe.

WEES MIJN GETUIGE NIET MIJN ADVOCAAT, was getekend met JEZUS, op een Visjeposter, houdt dat voor ogen aub.

mooi gezegd. typisch hoe verschillend de meningen zijn, ik persoonlijk denk dat de in mijn ogen goede menigen neergeschreven zijn door mensen met wat meer levenservaring, meer inzicht in mensen die anders zijn als je eigen bekende terrein. gelukkig ontbreekt het jezus totaal niet aan inzicht en god. rachel de hoer werd gered, de overspeligge vrouw, waren trouwens allemaal hetero,s je wil de sexuele zonden van hetero,s niet weten. De pijn en de strijd die sommigge mensen hebben, die zijn afgedwaald, of anders geaard zijn, cristenen kunnen soms goedbedoeld in hun onwetendheid andere mensen erg kwetsen, bv je kind is ziek, komt door een zonde van jou, (denken hun)of je bent homo, of noem maar op. Wat dat betreft jezus, schenk ons wijsheid en uw liefde in ons hart en help ons niet zo dom te zijn om anderen te veroordelen of op een verkeerde manier met hun om te gaan.
En zonde, niemand is hier zonder zonde.ook al zijn we cristenen, gelukkig gaan we steeds met onze zonde na god, die onvoorwaardelijk van on houd , en wie zijn wij dan die zoveel genade van god mogen ontvangen om niet genadig te zijn tegenover anderen? Om hun niet te accepteren,ook al hebben ze in onze ogen zonden? we mogen ze daar op wijzen op een liefdevolle manier denk ik, niet op een veroordelende manier zoals sommiggen hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 01:29
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
ZEELAND736 schreef:
Geef jezelf elke dag een compliment.
Want niemand weet beter hoe hard jij je best doet.

geef jou ook een compliment, leuke foto Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 01:28
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
VISSER278 schreef:
Een mail van iemand die vertelde dat ze de ware had gevonden. Clown smiley

En ze dacht nog wel dat vissertje er om zou gaan janken. Eg nie.

jouw ware komt ook nog wel visser.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 20:38
BerichtOnderwerp: De laatste loodjes wegen soms het zwaarst
 
het stukje uit hebreen is ook heel goed, blijf juist volharden, want als u de wil van god doet, zult u ontvangen wat u beloofd is. een zin uit de bijbel om te onthouden Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 20:34
BerichtOnderwerp: De laatste loodjes wegen soms het zwaarst
 
CHATULIEM619 schreef:
Hier is de vertaling:

Toen ik nog een jongen was, leerde mijn vader me een van de beste lessen in het geloof. Weet je, het moelijkste gedeelte van geloof is meestal het laatste halve uur. Wanneer je wil opgeven, wanneer je het idee hebt dat je geestelijk verdwaalt, wanneer je niks meer van God hoort, hou dan vol. Want het laatste half uur is het moeilijkste.
Heeft u wel eens een lange reis gemaakt met de auto? Je rijdt honderden kilometers en de reis loopt voorspoedig. Als je dan ziet, dat je nog maar 30 km moet rijden, dan lijken die km evenlang als die honderden kilometers die je afgelegd hebt. Het laatste half uur van een reis is soms het moeilijkste deel, want je bent er bijna en je moet nog maar even volhouden.



Sommigen van jullie willen opgeven, maar ik wil je bemoedigen door te zeggen dat je nog even moet volharden. Misschien denk je dat de droom nooit werkelijkheid zal worden, maar God wil tegen je zeggen: Ga door, mijn kind, mijn gemeente. Houd het nog een paar minuten een paar weken vol, want de overwinning is heel dichtbij.
Ik heb veel mensen ontmoet die een belofte van God hadden gekregen, maar de vervulling ervan liet op zich wachten. Ze gaven het op en leven nu een leven van middelmatigheid. Als ze een klein beetje langer doorgegaan waren, zouden die beloftes wel uitgekomen zijn. Maar ze hebben het opgegeven, zijn het geloof kwijt, hebben de moed verloren, hebben de zin van het leven verloren. Ze leven in stille wanhoop omdat ze God niet meer vertrouwen en niet meer geloven dat God grote dingen kan doen. Ze gaan voort in eigen kracht en niet meer in de kracht van de Heer.

Geef nooit op!!! God bewaart het beste voor het laatst

mooi, bedankt voor de vertaling, dat is tenminste goed leesbaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 20:32
BerichtOnderwerp: EigenZondeTopic
 
SHANITA130 schreef:
Goedemorgen Lachende smiley

Nou, mijn eerste zonde heb ik al overwonnen vanmorgen.

Ik ben vroeg opgestaan.

Dus niet wat ik wel had zo lang mogelijk blijven liggen, daardoor ook mijn contract verspeeld bij een vrijwligerswerk.

Ja, want het is altijd moeilijker om op te staan als je weet dat men niet boos op je wordt, je niets kan maken.

Toen ik een keer een tijdje in een hotel werkte en ik om half 6 moest beginnen, ja, toen kwam ik mijn bed wel uit, ik hoefde alleen maar aan dat boze gezicht van mijn chef te denken...dat was al genoeg om op te staan. dus had ik een behoorlijke stok achter de deur. Want als ik niet kwam, nou dan werd ze boooos...ja, want zó vroeg kon ze niemand anders krijgen van het uitzendburo, je moest ook altijd daarom een dag van te voren zeggen als je ziek was. en dan toch een dag komen werken.

Maar ja, zo'n 'stok' heb je niet met vrijwilligerswerk, iig láng niet in die mate.

Ja, als ik een paar weken weer op kom dagen heb ik ook mijn contract weer.

Ja, eerst kon ik ook niet vroeg opstaan....tijdje wel, tijdje niet, maar ja, ik had laatste tijd dat ik het wel kon, maar gewoon regelmatig die wekker later zette of uitzette. En lekker bleef slapen, gat in de dag...

Dus ja, dat valt nu bij mij onder luiheid.

Daar staat het een en ander in in spreuken daarover.
Spr. 15 Luiheid doet in diepe slaap vallen
en de trage moet honger lijden.
Prediker 18 Door luiheid valt het gebinte(balken van een gebouw) ineen en door slapheid der handen wordt het huis lek.

Klopt wel deze teksten: als ik bijf liggen ben ik niet gezellig onder de mensen, ik kan dingen, 2de hands dingen met korting krijgen, is namelijk zaak met 2de hands dingen. Maar zitten regelmatig hele mooie dingen tussen, vergis je niet ;)
Ja, want ik heb net bijna alles bij het grof vuil gezet....

En ook, als ik op tijd opsta, dan heb ik meer zin en tijd om me huis bij te houden en dingen doen die ik nog wil doen in mijn huis. zoals schilderen, plinten, muren plafond, en ik heb wat ideeën..

Enzovoort.

Ik moet zeggen, het valt me wel heel zwaar hoor, zo vroeg, maar heb 't er voor over, ik weet als ik dat gewoon iig vier dagen in de week doe, dat ik me dan gewoon veel beter voel uiteindelijk.

een goed dag ritme is ook gezond, en vroeg opstaan, heb je de dag in je hand, een hele dag vol nieuwe uitdagingen etc.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA944
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 39 Volgende
Pagina 8 van 39