ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PETRA944
Ga naar pagina Vorige 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA944
Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 13:29
BerichtOnderwerp: Wanneer een date?...
 
FRANKT627 schreef:
Sommige verhalen zijn te schrijnend en niet geschikt voor gevoelige lezers...

ha ha, houd moed frank.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 13:24
BerichtOnderwerp: Wanneer een date?...
 
FRANKT627 schreef:
Idd, het zou misschien nog een bestseller worden...hoe gaan we het boek noemen? "Het zijn dummies die daten"?

nou kom op met de verhalen,leuk om te lezen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 13:21
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
VISSER278 schreef:
O wat leuk ...een vissersvrouw op de site.

Petra, ga je mee een keer een avondje strandvissen? Clown smiley

oke deze keer probeer ik een goede reactie tegeven.ahum
geachte visser,voel me zeer vereerd, dat je me meevraagt,alleen zeeland is een beetje ver weg van waar ik woon. met vriendelijke groet petra duhhh Twijfelende smiley want het aanbod was wel heel gaaf. mits ik de helft van je gevangen vis mocht houden,want zelf heb ik nooit wat gevangen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 13:14
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
FRANKT627 schreef:
Ik ben nu erg benieuwd met welke reden ze nu weer komt aandraven waarom ze het niet zal doen. Waarschijnlijk zitten er teveel strandspinnen of ze heeft geen badmuts meer of de haarlak is op. Of er is weer 'iets' waardoor het 'kwaad' in de vissen kan komen...ik ben eens benieuwd Twijfelende smiley


strandspinnen vind ik niet eng,vind krabben en kreeften leuk, ha ha de krabben rennen zijwaarts en ze zijn dol op knakworsten,die vinden ze lekker. petra die dit met beetje heimwee schrijft denkende aan zeeland.
ik woonde fief minuten van het grevelingen meer... geweldig daar.ben blij dat ik daar een tijd heb kunnen wonen.
Wat wel eng is,is zomaar afspreken met mensen die je niet kan, ik merk dat die stap toch nog best wel moeilijk voor me is. Dus houd het bij het forum lezen en schrijven voorlopig.
strandvissen...geweldig,lang niet gedaan, maar woon een beetje ver weg inmiddels van zeeland.
en warom vragen mensen via forum? zo reageer ik weer zo debielig als het ligt NIET aan jou. waar shanita volgens mij nog om zit te lachen .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 12:25
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn.
 
theorie en praktijk, in de praktijk zo moeilijk, ook al weet je het wel, het begin is de theorie, en dan toepassen in de praktijk.
IK had die tekst niet voor niets met grote letters in me keuken ogehangen,zodat ik het meerdere keren per dag las, het hielp om het in de praktijk toe te passen.

mezelf zijn, als mensen problemen er mee hebben hoe ik ben, is dat hun probleem,niet die van mij.
en als mensen over mij oordelen, eh es kijken hoe die mensen in het leven staan als ze mijn leven hebben geleefd.
en ergens voel ik me soms eenzaam, veel mensen omje heen weten niet hoe het is,hoe het is als je postraumatische stress krijgt, maar dat is anders om ook,je loopt op straat in amsterdam en je komt veel mensen tegen, je ziet het niet aan de buitenkant,maar als we hun verhaal,hun binnenkant zouden kunnen zien, de een is misschien, depressief, de ander is misschien ernstig ziek, de ander heeft misschien net een kind verloren.etc. enfin gewoon wat gedachten.....allemaal mensjes,zoals jij en ik,ieder met hun eigen verhaal.

en wij mensen zijn sociale wezens,worden graag lief gevonden door andere mensen,maar als dat inhoud dat we ons te veel aanpassen aan die mensen om maar lief te worden gevonden,dan verliezen we ons zelf.
vaak zijn de mensen waarbij je het niet goed doet, ook wel mensen waarbij wat je ook doet, er altijd wel iets is,wat hun niet goed vinden. ha ha volgens mij ligt het aan die mensen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 10:44
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn.
 
SHANITA130 schreef:
Knipoog smiley

ik heb in mijn keuken nog steeds staan wat ik ooit geschreven heb;
bij mezelf blijven, wat wil ik?
dat hielp bij mij ooit om grenzen aan te geven bij mensen,
soms knok ik daar ook nog mee met grenzen aangeven, maar lukt steeds beter.

bij jou zijn vroeger heel veel grenzen overschreden, darom is het zo moeilijk omje grenzen aan te geven. herkenbaar iets bij slachtoffers van misbruik. liefs ik ga es opruimen hier, en geniet van je rust.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 10:36
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn.
 
SHANITA130 schreef:
Zo Update,

Nou zo moeilijk is en was het dus niet om ff te zeggen van voorlopig geen afspraken, wel bellen.

Tis ook niet dat ik iemand af wil poeieren, juist niet, gewoon begrip dat ik ff voorlopig paar weken of maanden ff niets wil afspreken omdat ik genoeg aan mezelf heb nu.

Ja, ik snap dat die ander dat niet leuk vind, maar tis niet anders....

Moet en wil ff wat dingen doen, uitwerken, overdenken, en op orde krijgen letterlijk en figuurlijk. En Rust...

goed gedaan,je grenzen aangegeven Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 10:34
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn.
 
ben blij dat je er blij mee was.
weet je dat al onze haren op ons hoofd geteld zijn? dat houd in dat god, die onverstelbare groote god, die alles prachtig heeft gemaakt,
een engel bij ons zet als we gaan douchen, en die telt effe opnieuw, kijkende naar hoeveel haren er in het afvoerputje zijn gevallen.
en zo weet god ook alles over jou shanita, hij houd zelfs bij hoeveel haren je hebt... en ben ik ervan overtuigd dat zijn armen heeeel dicht om je heen zijn en je helpt in je moeilijke momenten. koester zijn liefde in de momenten dat je het moeilijk hebt want hij houd heel veel van jou en begrijpt jou. met twijfel of ik dit zal schrijven, maar heb het op me hart om je dit te schrijven. en ik bid voor je . voor steeds meer genezing voor jou. liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 00:26
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
VISSER278 schreef:
Profielen zijn er toch om bekeken te worden? Verlegen lachende smiley

ha ha doe ik dus ook inmiddels,leuk profiel visser.
zeevissen bij het strand,dat heb ik ook gedaan,met paar man bij het water in de nacht en lantaarns erg gaaf,geweldig,heb nooit wat gevangen,maar alleen de sfeer.Wij visten dan op het strand vlak bij de deltabrug.
ha ha en dan in de zomer gingen er altijd wat mannen en die liepen in de avond met een net door de zee, sommigge met hun nek in het water en dan sleepten ze er een lading vis uit. niet bij die plek,maar bij de vuurtoren. best heavy zwaar voor die mannen met zo,n net. was een oude traditie die ze in stand hielden. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 20:36
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn.
 
grenzen aangeven shanita. uitleg en grenzen aangeven en als het echt vrienden van je zijn moeten ze dat accepteren zoals je bent.

Ik ben genezen van posttraumatische stress, toen ik het had,had ik ook graag tijd voormezelf,rust. had genoeg aan me gezin verzorgen en mezelf.
na de zoveelste verhuizing, weer opnieuw beginnende in een nieuwe woonplaats heb ik echt heel lang behoefte gehad om geen nieuwe vriendschappen op tebouwen. dus lees wel wat herkening in je schrijven.
heb nu inmiddels 2 lieve vriendinnen, sinds kort een derde, ze zijn fijn, zelf hebben ze ook een druk leven dus soms zien we elkaar,soms niet en als ik geen zin heb, zeg ik het gewoon dat ik te moe ben. en dat accepteren ze. is heel fijn.
wanneer iemand me gaat claimen en iedere week wil ik tijd voor die persoon maak, nee das niks voor mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:45
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
en ik leef met je mee yes. veel sterkte toegewenst Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:43
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
SHANITA130 schreef:
Je hoort het Chatuliem, het ligt NIET aan jou ....LOL Lachende smiley

ha ha shanita, oke hoe moet ik nee zeggen zonder iemand te kwetsen?

gewoon ik voel geen klik chat. je lijkt me wel een aardige man, alleen als ik geen klik voel date ik niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:34
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
ERIKA129 schreef:
Er zijn heel wat beroepen waar het toch echt niet kan hoor!
Zie je al een zuster van die leeftijd iemand wassen, tillen , draaien??
Of een stratenmaker op zijn knieen liggen op die leeftijd maar goed wat doen we eraan he!
Maar ja heeft niks met huishouden te maken Knipoog smiley behalve dat we dan echt te moe zijn om ons huishouden nog te doen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Waar blijft Yes nu met zijn verhaal??
Hij hedde het belooft he Knipoog smiley

ha ha geduld,houd er rekening mee dat het deze keer erg moeilijk is, we hebben er nogal wat onzin op gegooid op dit topic en die kritiek op mannen he, ergens moet yes een verhaal nu schrijven en probeert hij de kritiek van mannen er niet in te verwerken.
en zelf alles lezende moet hij natuurlijk ook dingen verwerken, zoals na de spiegel gaan en zien dat hij als man echt neusharen heeft die eruit groeien, vermond naar de winkel een neustrimmer kopen.
ontdekken dat inderdaad door testorenen er haartjes vanzelf verdwijnen, ooknog tot de conlcusie komen dat hij misschien toch wel in een midlife crisis zit. dus houd daar allemaal rekening mee en geef hem de tijd erica Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:27
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
SHANITA130 schreef:
En ik hou wijselijk mijn mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond

ja jij hebt het makkelijk, jij kan het maken omniet te antwoorden, de vraag word aan mij gestelt Smiley die vol vragen zit

sorry chat, voel me zeer vereerd met je vraag, alleen ik heb effe geen zin om te daten. ik houd het effe voorlopig bij lezen en schrijven hier.
ligt niet aan jou, maar aan mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:14
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
begrijp je,ik vind het ook leuk om van andere cristenen hun mening te lezen en zo. das ook de reden dat ik hier nog ben want dat daten Smiley die vol vragen zit
en ieder is vrij ook omzijn mening te geven, dat maakt het ook interesant, alleen natuurlijk geef ik tegengas als ik woorden als trinprofessor lees en linken van goedgelovig enzo die trin erg bekritiseren.
of jan zijlstra,heb er hele mooie ervaringen.
Ik zelf vind het jammer dat jij die niet hebt,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 12:48
BerichtOnderwerp: Wanneer een date?...
 
ach ja, blijkbaar is het toch allemaal best moeilijk voor mij zo,n datingsite. ha ha leuk om t praten ,maar daten? 1ste date was flop,waar ik over zwijg, twede date eh toch maar niet gedaan.
elkaar halverwege tegemoet rijden, ben ik zo ouderwets? weet niet beter dan dat mannen maar achter mij aan moeten rennen. ze hun best doen voor mij, nog nooit niet een voorstel gehad van een man,of ik een stuk naar hem wou reizen. komt vast doordat ik ouder word Twijfelende smiley dan rennen ze niet meer zo hard voor je.denk ik.
over ouder worden gesproken, in de straat, ja ze komen steeds dichter bij, nu aan de overkant,binnenkort bij mij op de stoep.
mannen... ha ha stoere bouwvakkers of hoe het heet, die de stoep openbreken, voor veel actie in de straat zorgen.
dus zat net met me dochter te kijken,door de luxeflex, leuk wij zien hun wel, hun ons niet. ghe ghe'
maar eh op je 47ste nog na bouwvakkers kijken? 7 jaar geleden maakte ik nog grapjes tegen bouwvakkers, van geef es een showtje en dan lagen we in een duek als ze hun trui uitdeden. oke ik houd me nu in, kan zoiets niet meer maken op me 47ste, dan denken ze vast...eh oude vrouw....
dat onschuldigge op een grappigge manier met mannen flirten mis ik soms, vroeger woonde ik vlak bij een kazerne met commando,s en racde tegen mannen met dubbele uitlaat bij het stoplicht,tot het volgende.
ha ha wat was dat lachen vaak. ik won trouwens ook nog vaak, maar volgens anderen lieten ze me winnen,omdat ze het zo grappig vonden. hmm nog steeds denk ik, ik won gewoon hoor. Smiley die vol vragen zit
maar soms heb ik nog steeds de neiging,voor de lol op straat op mannen te reageren en denk dan, neeee neee houd je in, je bent een oudere vrouw. pfffffffffffffffffffffffffffff hebben jullie dat nou ook?
misschien moet ik het nog alleen maar op oudere mannnen doen?
oke een bouwvakker van 60, stiekemis fluiten uit het raam en snel bukken. ha ha of lekkerding roepen na een man van 60 Smiley die vol vragen zit zo,n bouwvakker die net bukt met zo,n afgezakte broek....ehhh ha ha laat het voortaan wel aan me dochters over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 12:05
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
Ik vind je er niet minder aardig om hoor shanita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 08:58
BerichtOnderwerp: Wanneer een date?...
 
Dank voor je reactie roelande. Goed gezegd, waar jij je veilig bij voelt. een man die met je wil daten mag best rekening houden met een vrouw, dat die zich graag veilig wil voelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 08:39
BerichtOnderwerp: Wanneer een date?...
 
andere vraag, hoe date je? En hoe date je veilig? het blijft internet.
je chat met iemand, en je hebt 1 foto van die ene maar gezien, maar hij lijkt heel leuk en dan komt de vraag wil je een keer met me eten?
ergens in een stad, die jijzelf niet kent, dus dan ontmoet je elkaar op het station.
niet een heel druk station waar je zo weer effe in een andere trein springt. eh en dan met die persoon in de auto naar het restaurant rijden?
Lijkt mij niet echt slim. Sowie so het afspreek punt een station. komt voor mij onveilig over, bij een verkeerd iemand, sta je ergens al zwak.
ook zegt het ergens iets, dat die persoon nu al de moeite niet neemt voor je om effe na je woonplaats te rijden. of ben ik nou zo overdreven voorzichtig?
In je eigen woonplaats is veel veiliger lijkt me, je spreekt gewoon af, als voorzorgsmaatregel zeg je tegen iemand waar je bent, houd mobiel bij.
wat vinden jullie van deze gedachten, verstandig of overdreven voorzichtig?
met respect geschreven voor de mensen die zo afspreken, ik denk eerlijk gezegd dat mannen er niet zo bij nadenken, dat een vrouw sneller aan veilig daten denkt, om risico,s uitte sluiten als het een verkeerde man is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 01:17
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
nou heb het filmje bekeken van hoe heet het kerknieuws ofzo en het verweer, ik weet niet wat ik ervan moet denken shanita, dezelfde schrijvers die trin overspoelden met kritiek,dus die komen dan op mij ook niet geloofwaardig over.
beter houd ik me eraan om zelf dingen te onderzoeken.

en zoals iemand hier eerder schreef, de mensen waar in dit topic kritiek op is,kunnen zich zelf niet verweren hier. das een slechte zaak
ergens....
begrijp dat je het doet om ons te waarschuwen.
toch vind ik dit topic niet echt leuk, kritiek op mensen die zich zelf niet kunnen verdediggen hier,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 00:40
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
CHATULIEM619 schreef:
Nou, is dat dan zo erg? Het hoort bij de mens toch, dus maak er gebruik van zou ik zo zeggen.

doe ik, gelijk effe bij jou gekeken. ha ha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 23:54
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
soms word ik er onzeker van, je merkt dat er veel mensen kijken op je pro en die laten dan geen berichtje achter en dan denk ik wel es, bekeken en afgekeurd Smiley die vol vragen zit ha ha vervolgens word ik soms nieuwsgierig wie er allemaal kijkt en kijk ik terug en laat ook maar meestal geen berichtje achter, niet dat ik ze afkeur maar wel als ze ook geen bericht bij mij plaatsen dan denk ik daar wachten ze vast niet op
ha ha maf eigenlijk dat kijken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 23:51
BerichtOnderwerp: Zeepbellen...
 
MARIANNE338 schreef:
Tja......klinkt mooi...was het maar zo eenvoudig.......
We hebben er een levens-taak aan...

klopt, maar ook al is het niet af, gewoon genieten van de stukken die al gebouwd zijn Lachende smiley
en als er een steen afvalt, gewoon weer terug erop zetten Lachende smiley die rots waar het opgebouwd word staat al, die breekt niet meer, of brokkelt af en dat is al heel fijn Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 23:23
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
shanita, ik begrijp je wantrouwen, weet waar je over schrijft, als mensen 2 gezichten hebben, niet alle mensen zijn zo he
er zijn ook eerlijke en echt lieve mensen gelukkig in de wereld.

waar rook is is vuur, vind ik net zo,n stom gezegde trouwens als waar 2 vechten hebben 2 schuld, want dat is niet altijd zo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 22:24
BerichtOnderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
 
THOMAS968 schreef:
Er zijn ook kerken met mensen die christen zijn maar om zich heen zien dat er nauwelijks stellen zijn die maagdelijk het huwelijk ingingen. En waar gescheiden mensen volledig meedoen en niet direct of indirect worden weggekeken of veroordeeld. voor hen is plaats in de herberg. Homofiele mensen vind je nauwelijks in de kerk - ook in de mijne maar weinig - en als ik de commentaren lees van een aantal mensen op het forum hier, dan begrijp ik dat wel. In een kerk waar alleen maar veroordeling voor je is terwijl ze met de mond nog durven te zeggen dat ze uit liefde voor jou handelen als ze je levenslang het onthouden van een partner die je liefhebt en het daaraan gekoppelde bedrijven van de liefde naar je eigen geaardheid verbieden - en nog naar de hel verwijzen ook: daar blijf je toch niet? En wie is dan verantwoordelijk als ze het geloof verliezen omdat de medechristenen het Evangelie niet praktizeren? De ene zonde is de andere niet kennelijk. In de middenstandskerk waar ik zit, wordt de veelgepleegde zonde van de hebzucht, waar in de Bijbel vaak over geschreven wordt, ook niet veroordeeld. Preek gewoon net zoals Jezus was: met ontferming bewogen. Daar krijg je echt geen gewetensnood van en daar hoef je je ook niet voor te schamen. Wie weet komen hebzuchtigen, slechte werkgevers, vrouwen die niet als maagd het huwelijk ingingen, belastingoplichters, homofielen, bijstandsdsfraudeurs, gescheiden mensen en eters van varkensvlees dan wel graag in je kerk en blijven ze zich openstellen voor het Evangelie. Dan mogen ze, als ze dat doen, evenzeer gered zijn als mensen met een ander juk.

Thomas, exegese van de Bijbel vereist inzicht, kennis en studie maar ook de werking van de Geest.

mooi geschreven thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:11
BerichtOnderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
 
ZEELAND736 schreef:
WELKOM TERUG CHAT....

Ik wist het...eens komen ze weer terug!!!!!!!!

das interesant een voorganger op het forum, benieuwd naar zijn bijdrages. welkom chat....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:06
BerichtOnderwerp: Waarom zo moeilijk?
 
ZEELAND736 schreef:
Ach Petra...dat heeft heide al meer gezegd hoor!!! Knipoog smiley

ik kan me voorstellen dat hij zich misschien minder fijn voelt op het forum, na laatst een miscommunicatie te hebben gelezen, maar geen excuus naar heide toe,die lees ik niet.
maar die discussie wil ik niet oprakelen weer.
wel effe zeggen, blijven schrijven op het forum heide. het zegt niets over jou, maar over die ander. of misschien heb ik erover heen gelezen?

wat is het forum zonder bijdragen van heide? toch wel heel wat minder vind ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 14:50
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
over jan zijlstra, ik ging na een dienst, en ik ken de muziekwereld,dus weet hoe vermoeiend het is voor mensen om een avond voor een publiek te staan, na de hele lange avond kwamen echt tig mensen naar voren voor gebed. Hele lange rijen. dus kijkende naar jan zijlstra ,al een oudere man, (collecte was al binnen,voorde kritischen over geld), en bedacht me hoe vermoeiend het eigenlijk voor een man van zijn leeftijd moest zijn,om nog effe na een lange dienst ieder persoonlijk aandacht te geven.
Dus ik had verwacht dat hij gewoon voor een hele rij zou zeggen genees in jezus naam. nee hoor, 1 voor 1, luisterde en bad hij voor de mensen en onvermoeibaar, voor mij was dat al een bewijs dat hij kracht van gods geest had,omdat vol te houden op zijn leeftijd, en dan zwijg ik nog hoe hij liefde en bewogenheid voor de mensen uitstraalde.
En zwijg ik over hoe bijbels de dingen zijn die hij zegt en doet. de eer niet naar hem zelf trekkende ,maar na jezus.

Heel jammer shanita,dat jij je slachtoffer voelt van bepaalde mensen,
jammer ook de kritiek die sommigge cristenen krijgen, door de media ook, terwijl ze zich inzetten voor gods koninkrijk,met de liefde van jezus zich inzetten om anderen mensen te helpen. ladingen kritiek over hun heen krijgen. ook zelfs uit cristelijke kringen.

en over trin, ga ik met niets nog geneens niet in de verdediging,maakt me te verdrietig om negatieve kritiek te moeten lezen hier,zelf daar komende, sommigge mensen een beetje kennende, als geweldigge cristenen ,die zich echt inzetten, goede vruchten voortbrengende, waar ik veel respect voor heb,zelf ben ik niet zo,n goede cristen.
oordeel zelf,leer ze kennen,voor je klakkeloos een artikel van een krant of wat overneemt. en dan bedoel ikniet, na en samnekomst gaan en kritisch alles bekijken, maar leer ze echt kennen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 13:39
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
PIETER619 schreef:
God de Vader zal weten wanneer onze Heer terug komt op de wolken.
Het boek openbaring staat niet voor niets in de Bijbel. Als men niet de Bijbel mag gebruiken om mensen te waarschuwen dat het einde naderd, kunne we dus de waarheid van de rest van de Bijbel ook aan de kant zetten.

Tekenen des tijds moeten we wel op letten, er staan er veel profetieën over, zowel in het Oude als Nieuwe Testament. Als iemand op grond van de Bijbel zegt dat we in de barensweeën der eindtijd zitten en uitlegt waarom hij dat zegt, is het wel zaak om allert te blijven en dus het goede pad te behouden.

Velen zijn in principe bang voor de eindtijd, maar wat zal het een Feest zijn, Gods Feest. Jezus als Koning van nieuwe Hemel en Nieuwe Aarde wordt, wereld Vrede overal. Geen sores meer om wat wel of niet waar is, geen sores meer om aardse zaken, en gebreken meer zowel op fysiek als mentaal.

Ouweneel ken ik niet hen ook niets van hem gehoord of gelezen, maar het gaat om de intensie waar iemand mee bezig is, gelijk ook een Benny Hinn dat doet. Het gaat niet om in wat voor naam men het doet, maar met welke intensie, is het eigen belang of is het daadwerkelijk ter meerdere eer en glorie van God.

Er zal bijvoorbeeld genezne worden in Jezus naam, waarvan Jezus later zal zeggen ik heb u niet gekend, terwijl er wel genezen word, gelijk Hij aangeeft.
Misschien zijn sommigen, gelijk Hinn wel ooit goed begonnen, nu hebben ze gebed nodig om de Waarheid weer onder ogen te zien in hun hart.
Jezus wil niet dat er mesne verloren gaan du sals wij mesnsen kenne die niet goed bezig zijn is ipv te gaan afkatten op die personen, ons gebed voor hen is zo nodig.

Gods Geest kan en wil heel veel, kunnen wij ons laten leiden door Hem?

mooi geschreven, ook mensen die preken enzo, maken wel es fouten, begrijpen god soms verkeert, beter ervoor bidden dan afbranden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 13:34
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
Best interesant, waar geloof je in, in de bijbel?
wat geloof je van de bijbel? dat alleen vroeger jezus wonderen deed? mensen werden genezen, soms vielen door de aanwezigheid van god, mensen werden bevrijd van demomen, of geloof je dat god nu nog steeds dezelfde is, en nog steeds dezelfde dingen in jezus naam kunnen gebeuren?
cristenen die daarin geloven, in jezus naam bv, mensen genezen,(net zoals de apostelen deden in handelingen door gods geest) krijgen daarin veel kritiek van anderen cristenen.
moet me denken , hoe de farizeen destijds op jezus zelf reageerden, als hij iemand genas of bevrijdde etc.
aan sommigge dingen doen sommigge traditionele kerken me denken aan de reacties van de farizeen in de bijbel

en die farizeeen hadden veel kritiek. Wil hier niet zeggen alle traditionele kerken, maar sommigge mensen uit de traditionele kerk.

Voor klakkeloos alle kritiek aan te nemen, onderzoek het zelf.

klein vb over geld vragen,ja ik ken samenkomsten waar machtigingskaartjes liggen,maar heb ook de predikers horen zeggen bij de collecte,je bent niet verplicht om te geven,voel je vrij daarin. en dan kijkje naar de werken van zon gemeente en snap je wel warom ze vragen om geld,bv een heel dorp in oeganda vol met kinderen onderhouden ,tja kost geld. Ook verantwoorden die mensen hun kosten tegenover de gemeente.dus niet meteen zo negatief als er geld word gevraagd.
en commercie,ach zo duur zijn die dvd,s of cd,s van jan zijlstra bv niet, hij zou ze voor meer geld kunnen verkopen denk ik, en omdat hij dat niet doet,zegt me iets dat het niet om het geld gaat.

onderzoek de dingen zelf,kijk naar wat de leer is, is het bijbels?
kijk naar de vruchten..
en bij jan zijlstra worden mensen genezen, blijven genezen. Dat zijn mijn bevindingen.

liefs voor iedereen,met respect voor de mensen die anders denken, wou gewoon graag mijn mening er effe bij zetten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA944
Ga naar pagina Vorige 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 ... 39 Volgende
Pagina 33 van 39