ChristianMatch

Forum

Tóch maar liever een kind
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 22:06

CARMEN073 schreef:
eerder projectie.

gelukkig zijn er nog die t wel inzien. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 22:33

ZEELAND736 schreef:
Afgezien van alles...
Zo benoem je een man niet...

Moet je eens kijken hoe jij TG allemaal benoemt hebt.

Ik heb het al gewijzigd hoor, niet voor jou, voor mezelf maar ja waar gaat het om dat velen vaak, niet alleen ik natuurlijk gelukkig, ja of juist weer niet, worden lasig gevallen door seksueel gefrustreerde mannen. dit keer was de reden dat ik ff terug lachte. Ik dacht ff beleefd te zijn misschien denkt ie dat ik hem ken ofzo, dat denk ik dan.
Komt zo'n vent meteen naast me lopen zich eigen opdringen op een nare manier.

Andere keren kan het zijn, dat ik gewoon met een glimlach opstraat loop, en toevallig een richtng van iemand uitkijk, en die dat dan ook verkeerd interprteteerd, en gewoon vrijpostig naast me gaat lopen en me vanalles gaat vragen of tie me al jaren kent.

Ben er zo klaar mee, anderen vrouwen en meiden ook natuurlijk.
Want het is een algemeen bekend verschijnsel.
Zeker als je alleen loopt...

En al ik zo iemand an een l#$ noem, ja, dat is dan natuurlijk helemaal niet te begrijpen, want dat is véél belangrijker dan dat vrouwen op straat regelmatig worden lastiggevalen.

En ik kan me voorstellen dat zo'n Tallguy daar ook niet op zit te wachten, op deze zeer 'lollige' woordgrapjes, op een serieuze link, want je werkt dan wel mee, want het getuigt zeker niet van respect met name voor de vrouw.

Kijk, Tallguy had moeite met regulering van zijn boosheid, maar was zeker niet dom.
Dus ik kan mij heel goed voorstellen dat op verzoeken van mensen waarvan ik er ook een was die ochtend toen hij B. dreigde, om Tallguy te verwijderen dat de redactie daar aanvanelijk niet op in ging, omdat er ook iets anders speelde, namelijk niet ingaan op een serieuze posting, en in plaats daarvan met zo'n "leuke woordgrap" komen. Ten koste van de vrouw in het algemeen en geheel off topic. Ik kan mij heel goed voorstellen dat TG daar ff heel erg woedend over werd.

Later moest de redactie wel, omdat er veels te veel werd gepost, en de kwaliteit verloren ging door de kwaniteit.

En verder, maak ik me er niet druk om, iedereen moet zijn eigen verantwoorden.

Heb wel iets anders te doen.
Naar boven

Auteur Bericht
KROX372

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 22:58

TALLGUY817 schreef:

'Denk er om dat je als kind van God verlost bent van machten van zonde dood en wet......'zegt de spreker in het youtubefilmpje
Zonde en dood worden hier in één adem genoemd met Gods wet, en dat klopt niet met de bijbel. Want Paulus schrijft dat Gods wet heilig en goed is.
Ik ben het ook helemaal niet eens met deze zin van de spreker. Wij moeten nooit verlost worden van Gods wet, sterker nog wij zijn verzoend met God TOT gehoorzaamheid. En Gods wet is juist de omlijning van veiligheid voor Zijn Kinderen.
Het probleem schuilt in dat er twee begrippen worden gehanteerd door Paulus in zijn brieven.
Het ene begrip is Gods wet. En het tweede begrip is 'wet van zonde en dood'; en met dit tweede begrip bedoelt Paulus niet Gods wet.

Ik heb zo het bange vermoeden dat dit verschil tussen beide begrippen, niet helder wordt in deze bijblstudie.

Ik hoop dat alle christenen geen kind blijven in kennis, maar volwassen worden in kennis over Gods wet.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 22:59

BART347 schreef:
gelukkig zijn er nog die t wel inzien. Lachende smiley

Projectie: Projectie is onder andere een term uit de psychologie. Van projectie kan sprake zijn wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders.

Net als bijvoorbeeld jou 'woordgrappen', die niet echt van respect getuigen.

En dan nog enkele keren met namen rondstrooien, en vetgedrukt en groot.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 30 juli 2012, 23:00
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 23:20

SHANITA130 schreef:
Projectie: Projectie is onder andere een term uit de psychologie. Van projectie kan sprake zijn wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders.

Net als bijvoorbeeld jou 'woordgrappen', die niet echt van respect getuigen.

En dan nog enkele keren met namen rondstrooien, en vetgedrukt en groot.

waar dan?

en waarom spreek je mij daar dan op aan? en niet wie het kenbaar heeft gemaakt????

sorry, maar je stigmatiseert gewoon door... Smiley die vol vragen zit
je projecteert jouw frustratie op mij...

Laatst aangepast door
BART347
op maandag 30 juli 2012, 23:24
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 23:44

SHANITA130 schreef:
Moet je eens kijken hoe jij TG allemaal benoemt hebt.

Ik heb het al gewijzigd hoor, niet voor jou, voor mezelf maar ja waar gaat het om dat velen vaak, niet alleen ik natuurlijk gelukkig, ja of juist weer niet, worden lasig gevallen door seksueel gefrustreerde mannen. dit keer was de reden dat ik ff terug lachte. Ik dacht ff beleefd te zijn misschien denkt ie dat ik hem ken ofzo, dat denk ik dan.
Komt zo'n vent meteen naast me lopen zich eigen opdringen op een nare manier.

Andere keren kan het zijn, dat ik gewoon met een glimlach opstraat loop, en toevallig een richtng van iemand uitkijk, en die dat dan ook verkeerd interprteteerd, en gewoon vrijpostig naast me gaat lopen en me vanalles gaat vragen of tie me al jaren kent.

Ben er zo klaar mee, anderen vrouwen en meiden ook natuurlijk.
Want het is een algemeen bekend verschijnsel.
Zeker als je alleen loopt...

En al ik zo iemand an een l#$ noem, ja, dat is dan natuurlijk helemaal niet te begrijpen, want dat is véél belangrijker dan dat vrouwen op straat regelmatig worden lastiggevalen.

En ik kan me voorstellen dat zo'n Tallguy daar ook niet op zit te wachten, op deze zeer 'lollige' woordgrapjes, op een serieuze link, want je werkt dan wel mee, want het getuigt zeker niet van respect met name voor de vrouw.

Kijk, Tallguy had moeite met regulering van zijn boosheid, maar was zeker niet dom.
Dus ik kan mij heel goed voorstellen dat op verzoeken van mensen waarvan ik er ook een was die ochtend toen hij B. dreigde, om Tallguy te verwijderen dat de redactie daar aanvanelijk niet op in ging, omdat er ook iets anders speelde, namelijk niet ingaan op een serieuze posting, en in plaats daarvan met zo'n "leuke woordgrap" komen. Ten koste van de vrouw in het algemeen en geheel off topic. Ik kan mij heel goed voorstellen dat TG daar ff heel erg woedend over werd.

Later moest de redactie wel, omdat er veels te veel werd gepost, en de kwaliteit verloren ging door de kwaniteit.

En verder, maak ik me er niet druk om, iedereen moet zijn eigen verantwoorden.

Heb wel iets anders te doen.

Wat heeft dit in vredesnaam met Bart te maken

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 00:13

KROX372 schreef:
'Denk er om dat je als kind van God verlost bent van machten van zonde dood en wet......'zegt de spreker in het youtubefilmpje
Zonde en dood worden hier in één adem genoemd met Gods wet, en dat klopt niet met de bijbel. Want Paulus schrijft dat Gods wet heilig en goed is.
Ik ben het ook helemaal niet eens met deze zin van de spreker. Wij moeten nooit verlost worden van Gods wet, sterker nog wij zijn verzoend met God TOT gehoorzaamheid. En Gods wet is juist de omlijning van veiligheid voor Zijn Kinderen.
Het probleem schuilt in dat er twee begrippen worden gehanteerd door Paulus in zijn brieven.
Het ene begrip is Gods wet. En het tweede begrip is 'wet van zonde en dood'; en met dit tweede begrip bedoelt Paulus niet Gods wet.

Ik heb zo het bange vermoeden dat dit verschil tussen beide begrippen, niet helder wordt in deze bijblstudie.

Ik hoop dat alle christenen geen kind blijven in kennis, maar volwassen worden in kennis over Gods wet.

Rom 6

14 Immers, de zonde zal over u geen heerschappij voeren, want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade.

Rom 7

1. Of weet gij niet, broeders, – ik spreek immers tot wie de wet kennen – dat de wet heerschappij voert over de mens, zolang hij leeft? 2 Want de gehuwde vrouw is door de wet aan haar man gebonden, zolang deze leeft; wanneer echter de man sterft, is zij ontslagen van de wet, die haar aan die man bond. 3 Zo zal zij dan, indien zij bij het leven van haar man een ander tot man neemt, echtbreekster heten; wanneer echter de man sterft, is zij vrij van de wet, zodat zij geen echtbreekster is, indien zij zich aan een andere man geeft. 4 Bijgevolg, mijn broeders, zijt ook gij dood voor de wet door het lichaam van Christus om het eigendom te worden van een ander, van Hem, die uit de doden opgewekt is, opdat wij Gode vrucht zouden dragen. 5 Want toen wij in het vlees waren, werkten de zondige hartstochten, die door de wet geprikkeld worden, in onze leden, om voor de dood vrucht te dragen; 6 maar thans zijn wij van de wet ontslagen, dood voor haar, die ons gevangen hield, zodat wij dienen in de nieuwe staat des Geestes en niet in de oude staat der letter.

Wat ik heb geleerd, als je je krampachtig aan de wet houdt dat houdt niemand vol, maar als je Christus toebehoort, dan ben je vrij. Als je je dan door de Geest laat leiden ben je niet onder de wet.

13 Want gij zijt geroepen, broeders, om vrij te zijn; (gebruikt) echter die vrijheid niet als een aanleiding voor het vlees, maar dient elkander door de liefde. 14 Want de gehele wet is in één woord vervuld, in dit: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. 15 Indien gij echter elkander bijt en vereet, ziet dan toe, dat gij niet door elkander verslonden wordt.
16 Dit bedoel ik: wandelt door de Geest en voldoet niet aan het begeren van het vlees. 17 Want het begeren van het vlees gaat in tegen de Geest en dat van de Geest tegen het vlees – want deze staan tegenover elkander – zodat gij niet doet wat gij maar wenst. 18 Indien gij u echter door de Geest laat leiden, dan zijt gij niet onder de wet. 19 Het is duidelijk, wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid, 20 afgoderij, toverij, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen, 21 nijd, dronkenschap, brasserijen en dergelijke, waarvoor ik u waarschuw, zoals ik u gewaarschuwd heb, dat wie dergelijke dingen bedrijven, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven. 22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. 23 Tegen zodanige mensen is de wet niet. 24 Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd.
25 Indien wij door de Geest leven, laten wij ook door de Geest het spoor houden. 26 Wij moeten niet praalziek zijn, elkander tartend, elkander benijdend.

Dus, lees ik hier, wie Christus toebehoren hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd.

En dat kruisigen van harstochten en begeerten gaat niet in één keer dat is een proces en kan járen duren, als er maar een begin is gemaakt.....

Rom 6
22 Maar thans, vrijgemaakt van de zonde en in de dienst van God gekomen, hebt gij tot vrucht uw heiliging en als einde het eeuwige leven.

Uit dit vers blijkt dat het niet in één keer gebeurd, er staat: 'Heiliging'. Dus dat houdt in dat het een proces is, het vlees met zijn hartstochten en begeerten kruisigen , iets wat bezig is.

En als einde het eeuwige leven. Dat houdt ook in dat het een proces is met een begin en een einde.

Uit deze tekst blijkt ook dat de heiliging een proces is, de vruchten van de Geest.
Fil 1 vers 6
6 Hiervan toch ben ik ten volle overtuigd, dat Hij, die in u een goed werk is begonnen, dit ten einde toe zal voortzetten, tot de dag van Christus Jezus.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 31 juli 2012, 01:11
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 00:38

KROX372 schreef:
(...)

(...)

Wij moeten nooit verlost worden van Gods wet, sterker nog wij zijn verzoend met God TOT gehoorzaamheid.

idd, de vervulling van de wet betekent niet dat we het voortaan moeten negeren. de wet was de voorbode van de vervulling van Gods plan. als de genade de vervulling van de wet is, en we de wet negeren, krijgen we ook geen deel aan Zijn genade...
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 00:39

ROELANDE345 schreef:
Wat heeft dit in vredesnaam met Bart te maken

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

dat zei ik ook al.... Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 01:23

Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 23:51

TALLGUY817 schreef:

BART:
nee,... toch maar liever een vrouw.................................................. Coole smiley met zonnebril

HIER BEGON HET MEE...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 31 juli 2012, 01:23
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 01:41

Uitleg van TG:

Dit heeft van doen met waar Paulus het in 1 Kor. 3 over heeft.

Als je wedergeboren wordt, dan ben je gelijk een baby. Een baby groeit wanneer het eet, in deze drinkt, namelijk de onvervalste melk waarvan Petrus ook getuigd: 1Pe 2:2 En, als nieuwgeborene kinderkens, zijt zeer begerig naar de redelijke onvervalste melk, opdat gij door dezelve moogt opwassen. De onvervalste melk gaat over de grondbeginselen van het Woord, de Bijbel. Als je eet of in deze melk drinkt, dan krijg je nét als gewone baby's tandjes en dan mag je na vele potjes Olvarit te hebben verschalkt aan vast voedsel beginnen. Want... en dit klinkt ongetwijfeld sarcastisch.. als je een kind vast voedsel geeft, dan komt het er net zo snel weer uit, vervolgens draaien ze hun handjes erin, smeren het in hun haar op hun kleding [wij ruimen het op] en zeggen als volwassen baby's dat ze zo heerlijk met het vaste voedsel omgaan, maar het in werkelijkheid belachelijk maken, omdat zij gelijk als de Korinthen leraars hadden moeten zijn, maar baby's gebleven zijn omdat hetgeen in de wereld meer interessant is dan wat de Bijbel schrijft.

In dit stuk van TG, herken ik wel dingen.

Behalve Krox, is hier niemand op ingegaan, men is alleen maar terug wezen schelden, uitzonderingen daargelaten.

Of meteen al in de 1ste posting belachelijk lopen maken.

Was er wel meteen serieus op ingegaan, dan had al die ellende voorkomen kunnen worden...
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 02:23

SHANITA130 schreef:
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 23:51
(...)

HIER BEGON HET MEE...

maar t stigmatiseren gaat gewoon door.......?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 07:39

Ik begrijp niet helemaal waarom er nog steeds hierover wordt gesproken. Het zal best dat er ook verkeerd is gereageerd op TG maar ik weet naast de bedreiging op Bart minstens twee reacties van hem te noemen waarin hij op een grove ontoelaatbare manier zich uitte naar anderen en die worden ook niet uitgeplozen. Verder al die lege topics die hier nog steeds leeg staan te blinken die hij in een hele korte tijd achter elkaar het forum op lanceerde, elke keer die reacties op mensen die toch alsnog serieus in gingen op hem en dan triomfantelijk door hem als wettisch en religieus werden neergezet (en dan was hij nog mild!). Dan kun je toch niet meer spreken van een serieuze manier van met elkaar discussiëren?

Ik zou het verder gewoon willen zien als afgesloten. Volgens mij is alles nu wel gezegd wat er gezegd moet worden en meningen blijven hierin denk ik ook verdeeld.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 31 juli 2012, 07:44
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 07:48

JOL252 schreef:
Ik begrijp niet helemaal waarom er nog steeds hierover wordt gesproken. Het zal best dat er ook verkeerd is gereageerd op TG maar ik weet naast de bedreiging op Bart minstens twee reacties van hem te noemen waarin hij op een grove ontoelaatbare manier zich uitte naar anderen en die worden ook niet uitgeplozen. Verder al die lege topics die hier nog steeds leeg staan te blinken die hij in een hele korte tijd achter elkaar het forum op lanceerde, elke keer die reacties op mensen die toch alsnog serieus in gingen op hem en dan triomfantelijk door hem als wettisch en religieus werden neergezet (en dan was hij nog mild!). Dan kun je toch niet meer spreken van een serieuze manier van met elkaar discussiëren?

Ik zou het verder gewoon willen zien als afgesloten. Volgens mij is alles nu wel gezegd wat er gezegd moet worden en meningen blijven hierin denk ik ook verdeeld.

klopt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 10:43

JOL252 schreef:

helemaal mee eens, niet in blijven hangen heeft geen zin
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 19:07

JOL252 schreef:

Ja, maar dat waren geen dingen waarbij vrouwen tot objecten werden gereduceerd!

En B. wou gewoon feedback van TG met zijn opmerking 'dan liever een vrouw'.

Wat had ie dan gewild en verwacht?
Dat TC zou zeggen: "je lekker, Barthjuuu, en hoe jonger hoe beter, he Bartjuuu,

En nee 'dat' deed TG niet, die werd er woedend over,
die kan ook niet ertegen dat vrouwen tot objecten werden gereduceerd.

En ik had al gezegd tegen B. van "zand erover" wat mij betreft, en ik krijg geen enkele tegemoetkoming van hem.

'T was een 'woordgrapje', ja me L@#

S. die ff behoorlijk boos is.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 31 juli 2012, 19:09
Naar boven

Auteur Bericht
KROX372

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:23

SHANITA130 schreef:
Rom 6

14 Immers, de zonde zal over u geen heerschappij voeren, want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade.

Rom 7

1. Of weet gij niet, broeders, – ik spreek immers tot wie de wet kennen – dat de wet heerschappij voert over de mens, zolang hij leeft? 2 Want de gehuwde vrouw is door de wet aan haar man gebonden, zolang deze leeft; wanneer echter de man sterft, is zij ontslagen van de wet, die haar aan die man bond. 3 Zo zal zij dan, indien zij bij het leven van haar man een ander tot man neemt, echtbreekster heten; wanneer echter de man sterft, is zij vrij van de wet, zodat zij geen echtbreekster is, indien zij zich aan een andere man geeft. 4 Bijgevolg, mijn broeders, zijt ook gij dood voor de wet door het lichaam van Christus om het eigendom te worden van een ander, van Hem, die uit de doden opgewekt is, opdat wij Gode vrucht zouden dragen. 5 Want toen wij in het vlees waren, werkten de zondige hartstochten, die door de wet geprikkeld worden, in onze leden, om voor de dood vrucht te dragen; 6 maar thans zijn wij van de wet ontslagen, dood voor haar, die ons gevangen hield, zodat wij dienen in de nieuwe staat des Geestes en niet in de oude staat der letter.

Wat ik heb geleerd, als je je krampachtig aan de wet houdt dat houdt niemand vol, maar als je Christus toebehoort, dan ben je vrij. Als je je dan door de Geest laat leiden ben je niet onder de wet.

13 Want gij zijt geroepen, broeders, om vrij te zijn; (gebruikt) echter die vrijheid niet als een aanleiding voor het vlees, maar dient elkander door de liefde. 14 Want de gehele wet is in één woord vervuld, in dit: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. 15 Indien gij echter elkander bijt en vereet, ziet dan toe, dat gij niet door elkander verslonden wordt.
16 Dit bedoel ik: wandelt door de Geest en voldoet niet aan het begeren van het vlees. 17 Want het begeren van het vlees gaat in tegen de Geest en dat van de Geest tegen het vlees – want deze staan tegenover elkander – zodat gij niet doet wat gij maar wenst. 18 Indien gij u echter door de Geest laat leiden, dan zijt gij niet onder de wet. 19 Het is duidelijk, wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid, 20 afgoderij, toverij, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen, 21 nijd, dronkenschap, brasserijen en dergelijke, waarvoor ik u waarschuw, zoals ik u gewaarschuwd heb, dat wie dergelijke dingen bedrijven, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven. 22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. 23 Tegen zodanige mensen is de wet niet. 24 Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd.
25 Indien wij door de Geest leven, laten wij ook door de Geest het spoor houden. 26 Wij moeten niet praalziek zijn, elkander tartend, elkander benijdend.

Dus, lees ik hier, wie Christus toebehoren hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd.

En dat kruisigen van harstochten en begeerten gaat niet in één keer dat is een proces en kan járen duren, als er maar een begin is gemaakt.....

Rom 6
22 Maar thans, vrijgemaakt van de zonde en in de dienst van God gekomen, hebt gij tot vrucht uw heiliging en als einde het eeuwige leven.

Uit dit vers blijkt dat het niet in één keer gebeurd, er staat: 'Heiliging'. Dus dat houdt in dat het een proces is, het vlees met zijn hartstochten en begeerten kruisigen , iets wat bezig is.

En als einde het eeuwige leven. Dat houdt ook in dat het een proces is met een begin en een einde.

Uit deze tekst blijkt ook dat de heiliging een proces is, de vruchten van de Geest.
Fil 1 vers 6
6 Hiervan toch ben ik ten volle overtuigd, dat Hij, die in u een goed werk is begonnen, dit ten einde toe zal voortzetten, tot de dag van Christus Jezus.

1 Surely you know, brothers - for I am speaking to those who understand Torah - that the Torah has authority over a person only so long as he lives? 2 For example, a married woman is bound by Torah to her husband while he is alive; but if the husband dies, she is released from the part of the Torah that deals with husbands. 3 Therefore, while the husband is alive, she will be called an adulteress if she marries another man; but if the husband dies, she is free from that part of the Torah; so that if she marries another man, she is not an adulteress. 4 Thus, my brothers, you have been made dead with regard to the Torah through the Messiah's body, so that you may belong to someone else, namely, the one who has been raised from the dead, in order for us to bear fruit for God. 5 For when we were living according to our old nature, the passions connected with sins worked through the Torah in our various parts, with the result that we bore fruit for death. 6 But now we have been released from this aspect of the Torah, because we have died to that which had us in its clutches, so that we are serving in the new way provided by the Spirit and not in the old way of outwardly following the letter of the law. 7 Therefore, what are we to say? That the Torah is sinful? Heaven forbid! Rather, the function of the Torah was that without it, I would not have known what sin is. For example, I would not have become conscious of what greed is if the Torah had not said, "Thou shalt not covet."v 8 But sin, seizing the opportunity afforded by the commandment, worked in me all kinds of evil desires - for apart from Torah, sin is dead. 9 I was once alive outside the framework of Torah. But when the commandment really encountered me, sin sprang to life, 10 and I died. The commandment that was intended to bring me life was found to be bringing me death! 11 For sin, seizing the opportunity afforded by the commandment, deceived me; and through the commandment, sin killed me. 12 So the Torah is holy; that is, the commandment is holy, just and good. 13 Then did something good become for me the source of death? Heaven forbid! Rather, it was sin working death in me through something good, so that sin might be clearly exposed as sin, so that sin through the commandment might come to be experienced as sinful beyond measure. 14 For we know that the Torah is of the Spirit; but as for me, I am bound to the old nature, sold to sin as a slave. 15 I don't understand my own behavior - I don't do what I want to do; instead, I do the very thing I hate! 16 Now if I am doing what I don't want to do, I am agreeing that the Torah is good. 17 But now it is no longer "the real me" doing it, but the sin housed inside me. 18 For I know that there is nothing good housed inside me - that is, inside my old nature. I can want what is good, but I can't do it! 19 For I don't do the good I want; instead, the evil that I don't want is what I do! 20 But if I am doing what "the real me" doesn't want, it is no longer "the real me" doing it but the sin housed inside me. 21 So I find it to be the rule, a kind of perverse "torah," that although I want to do what is good, evil is right there with me! 22 For in my inner self I completely agree with God's Torah; 23 but in my various parts, I see a different "torah," one that battles with the Torah in my mind and makes me a prisoner of sin's "torah," which is operating in my various parts. 24 What a miserable creature I am! Who will rescue me from this body bound for death? 25 Thanks be to God [, he will]! - through Yeshua the Messiah, our Lord! To sum up: with my mind, I am a slave of God's Torah; but with my old nature, I am a slave of sin's "Torah."
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:33

KROX372 schreef:
1 Surely you know, brothers - for I am speaking to those who understand Torah - that the Torah has authority over a person only so long as he lives? 2 For example, a married woman is bound by Torah to her husband while he is alive; but if the husband dies, she is released from the part of the Torah that deals with husbands. 3 Therefore, while the husband is alive, she will be called an adulteress if she marries another man; but if the husband dies, she is free from that part of the Torah; so that if she marries another man, she is not an adulteress. 4 Thus, my brothers, you have been made dead with regard to the Torah through the Messiah's body, so that you may belong to someone else, namely, the one who has been raised from the dead, in order for us to bear fruit for God. 5 For when we were living according to our old nature, the passions connected with sins worked through the Torah in our various parts, with the result that we bore fruit for death. 6 But now we have been released from this aspect of the Torah, because we have died to that which had us in its clutches, so that we are serving in the new way provided by the Spirit and not in the old way of outwardly following the letter of the law. 7 Therefore, what are we to say? That the Torah is sinful? Heaven forbid! Rather, the function of the Torah was that without it, I would not have known what sin is. For example, I would not have become conscious of what greed is if the Torah had not said, "Thou shalt not covet."v 8 But sin, seizing the opportunity afforded by the commandment, worked in me all kinds of evil desires - for apart from Torah, sin is dead. 9 I was once alive outside the framework of Torah. But when the commandment really encountered me, sin sprang to life, 10 and I died. The commandment that was intended to bring me life was found to be bringing me death! 11 For sin, seizing the opportunity afforded by the commandment, deceived me; and through the commandment, sin killed me. 12 So the Torah is holy; that is, the commandment is holy, just and good. 13 Then did something good become for me the source of death? Heaven forbid! Rather, it was sin working death in me through something good, so that sin might be clearly exposed as sin, so that sin through the commandment might come to be experienced as sinful beyond measure. 14 For we know that the Torah is of the Spirit; but as for me, I am bound to the old nature, sold to sin as a slave. 15 I don't understand my own behavior - I don't do what I want to do; instead, I do the very thing I hate! 16 Now if I am doing what I don't want to do, I am agreeing that the Torah is good. 17 But now it is no longer "the real me" doing it, but the sin housed inside me. 18 For I know that there is nothing good housed inside me - that is, inside my old nature. I can want what is good, but I can't do it! 19 For I don't do the good I want; instead, the evil that I don't want is what I do! 20 But if I am doing what "the real me" doesn't want, it is no longer "the real me" doing it but the sin housed inside me. 21 So I find it to be the rule, a kind of perverse "torah," that although I want to do what is good, evil is right there with me! 22 For in my inner self I completely agree with God's Torah; 23 but in my various parts, I see a different "torah," one that battles with the Torah in my mind and makes me a prisoner of sin's "torah," which is operating in my various parts. 24 What a miserable creature I am! Who will rescue me from this body bound for death? 25 Thanks be to God [, he will]! - through Yeshua the Messiah, our Lord! To sum up: with my mind, I am a slave of God's Torah; but with my old nature, I am a slave of sin's "Torah."
Waarom niet de Nederlandse versie?
Rom 7 schreef:
Weet u dan niet, broeders en zusters – ik spreek immers tot mensen die de wet kennen –, dat de wet alleen gezag over een mens heeft zolang hij leeft? 2 Een getrouwde vrouw is door de wet gebonden aan haar man zolang hij leeft, maar wanneer hij sterft is zij van deze verplichting ontslagen. 3 Als ze zich zolang haar man in leven is met iemand anders inlaat, noemt men haar overspelig. Maar sterft haar man, dan is ze niet langer aan de wet gebonden, dan pleegt ze geen overspel wanneer ze de vrouw van een andere man wordt. 4 Zo bent ook u, broeders en zusters, dood voor de wet dankzij de dood van Christus en behoort u nu een ander toe: hem die uit de dood is opgewekt. Ons leven moet vrucht dragen voor God. 5 Toen we ons nog lieten leiden door onze eigen wil, werd ons bestaan beheerst door zondige hartstochten die de wet in ons opriep en droeg het alleen vrucht voor de dood. 6 We waren aan de wet geketend, maar nu zijn we bevrijd; we zijn dood voor de wet, zodat we niet meer de oude orde van de wet dienen, maar de nieuwe orde van de Geest.
De wet en de zonde
7 Moeten we nu vaststellen dat de wet hetzelfde is als de zonde? Absoluut niet. Ik ben me echter pas door de wet bewust geworden van de zonde. Ik zou immers niet weten wat begeerte was als de wet niet zei: ‘Zet uw zinnen niet op wat van een ander is.’ 8 Maar de zonde heeft van het gebod gebruikgemaakt om begeerten in mij op te wekken, want zonder de wet is de zonde krachteloos. 9 Eens leefde ik zonder de wet, maar door de komst van het gebod kwam de zonde tot leven 10 en daardoor stierf ik. Het gebod, dat tot leven had moeten leiden, bleek juist tot mijn dood te leiden. 11 De zonde heeft gebruikgemaakt van het gebod: ze heeft mij misleid en mij door het gebod gedood. 12 Kortom, de wet zelf is heilig en de geboden zijn heilig, rechtvaardig en goed.
13 Is het dan het goede dat mij heeft gedood? Natuurlijk niet, het is de zonde. Maar om mij te doden heeft ze van het goede gebruikgemaakt; alleen zo kon duidelijk worden wat de zonde is. Door het gebod te gebruiken laat de zonde zien hoe verderfelijk ze is. 14 Wij weten dat de wet het werk van de Geest is, maar door mijn natuur ben ik uitgeleverd aan de zonde. 15 Wat ik doe, doorzie ik niet, want ik doe niet wat ik wil, ik doe juist wat ik haat. 16 Maar wanneer mijn daden in strijd zijn met mijn wil, dan erken ik dat de wet goed is. 17 Dan ben ik het niet die handelt, maar de zonde die in mij heerst. 18 Immers, ik besef dat in mij, in mijn eigen natuur, het goede niet aanwezig is. Ik wíl het goede wel, maar het goede doen kan ik niet. 19 Wat ik verlang te doen, het goede, laat ik na; wat ik wil vermijden, het kwade, dat doe ik. 20 Maar wanneer mijn daden in strijd zijn met mijn wil, ben ik daar niet zelf de oorzaak van, maar de zonde die in mij heerst. 21 Ik ontdek in mij de wetmatigheid dat het kwade zich aan mij opdringt, ook al wil ik het goede doen. 22 Innerlijk stem ik vol vreugde in met de wet van God, 23 maar in alles wat ik doe zie ik die andere wet. Hij voert strijd tegen de wet waarmee ik met mijn verstand instem en maakt van mij een gevangene van de wet van de zonde, die in mij leeft. 24 Wie zal mij, ongelukkig mens, redden uit dit bestaan dat beheerst wordt door de dood? 25 Dat doet God! Dank aan hem door Jezus Christus, onze Heer. Met mijn verstand onderwerp ik mij aan de wet van God, maar door mijn natuur onderwerp ik mij aan de wet van de zonde.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:51

Hai Krox:

Romans 2 12-24: 12 For as many as have sinned without law shall also perish without law: and as many as have sinned in the law shall be judged by the law;

13 (For not the hearers of the law are just before God, but the doers of the law shall be justified.

14 For when the Gentiles, which have not the law, do by nature the things contained in the law, these, having not the law, are a law unto themselves:

15 Which shew the work of the law written in their hearts, their conscience also bearing witness
, and their thoughts the mean while accusing or else excusing one another;)

16 In the day when God shall judge the secrets of men by Jesus Christ according to my gospel.

17 Behold, thou art called a Jew, and restest in the law, and makest thy boast of God,

18 And knowest his will, and approvest the things that are more excellent, being instructed out of the law;

19 And art confident that thou thyself art a guide of the blind, a light of them which are in darkness,

20 An instructor of the foolish, a teacher of babes, which hast the form of knowledge and of the truth in the law.

21 Thou therefore which teachest another, teachest thou not thyself? thou that preachest a man should not steal, dost thou steal?

22 Thou that sayest a man should not commit adultery, dost thou commit adultery? thou that abhorrest idols, dost thou commit sacrilege?

23 Thou that makest thy boast of the law, through breaking the law dishonourest thou God?

24 For the name of God is blasphemed among the Gentiles through you, as it is written.
---
De wet baat de Joden niet
Romeinen 2 12-24

12 Want allen, die zonder wet gezondigd hebben, zullen ook zonder wet verloren gaan; en allen, die onder de wet gezondigd hebben, zullen door de wet geoordeeld worden; 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.
17 Indien gij u dan Jood laat noemen, steunt op de wet, u beroemt op God, 18 zijn wil kent, weet te onderscheiden waarop het aankomt, daar gij onderricht in de wet geniet, 19 en u overtuigd houdt, dat gij een leidsman van blinden zijt, een licht voor hen, die in duisternis zijn, 20 een opvoeder van onverstandigen en een leermeester van onmondigen, daar gij in de wet de belichaming der kennis en der waarheid bezit, – 21 hoe nu, gij, die een ander onderwijst, onderwijst gij uzelf niet? Gij, die predikt, dat men niet stelen mag, steelt gij? 22 Die overspel verbiedt, doet gij overspel? Die gruwt van de afgoden, pleegt gij tempelroof? 23 Die u op de wet beroemt, onteert gij God door uw overtreden van de wet? 24 Want de naam Gods wordt om u gelasterd onder de heidenen, gelijk geschreven staat.

De heidenen die de wet niet kennen doen toch van nature wat de wet gebied, zij tonen dat het werk der wet in hun harten geschreven is...Vers 14 en 15.

En door wie zou die wet in hun harten zijn geschreven? Ik denk door God.

Het is wel leuk om het ook in het Engels te lezen, bedankt dat je dat stuk in het geheel er nog even in het Engels had neergezet. Het maakt dingen vaak een stuk duidelijker....ik had zelf de King James Version, volgens mij jij ook.

Ik ga het later nog even een keer grondig doorlezen je vertaling, goed idee, bedankt!
Naar boven

Auteur Bericht
KROX372

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:53

CHATULIEM619 schreef:
Waarom niet de Nederlandse versie?
ik spreek graag mijn eigen taal, dus ja, beter . Ik wist niet van het bestaan van deze vertaling af. Maar het gaat bij een vertaling om dat je de betekenis snapt, en er moet vertaald zijn wat er staat in het Grieks, en aangezien ik geen Grieks ken.... Ik vind dat in dr Stern zijn vertaling, de betekenis anders is, dan in de NBG 1951 vertaling, en ik vind dat interessant
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:57

KROX372 schreef:
ik spreek graag mijn eigen taal, dus ja, beter . Ik wist niet van het bestaan van deze vertaling af. Maar het gaat bij een vertaling om dat je de betekenis snapt, en er moet vertaald zijn wat er staat in het Grieks, en aangezien ik geen Grieks ken.... Ik vind dat in dr Stern zijn vertaling, de betekenis anders is, dan in de NBG 1951 vertaling, en ik vind dat interessant
Ik vind de NBV een geweldige versie. Ik gebruik hem al 8 jaar in de dienst. Het is een hele goed balans tussen het vertalen van de grondtekst, en het vertalen naar het Nederlands wat iedereen kan begrijpen.
Ik weet dat er veel tegenstand is tegen deze vertaling, maar als je het Grieks en Hebreeuws kent, kom je toch altijd uit in de buurt van de NBV.
Naar boven

Auteur Bericht
KROX372

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 21:37

SHANITA130 schreef:
Hai Krox:

Romans 2 12-24: 12 For as many as have sinned without law shall also perish without law: and as many as have sinned in the law shall be judged by the law;

13 (For not the hearers of the law are just before God, but the doers of the law shall be justified.

14 For when the Gentiles, which have not the law, do by nature the things contained in the law, these, having not the law, are a law unto themselves:

15 Which shew the work of the law written in their hearts, their conscience also bearing witness
, and their thoughts the mean while accusing or else excusing one another;)

16 In the day when God shall judge the secrets of men by Jesus Christ according to my gospel.

17 Behold, thou art called a Jew, and restest in the law, and makest thy boast of God,

18 And knowest his will, and approvest the things that are more excellent, being instructed out of the law;

19 And art confident that thou thyself art a guide of the blind, a light of them which are in darkness,

20 An instructor of the foolish, a teacher of babes, which hast the form of knowledge and of the truth in the law.

21 Thou therefore which teachest another, teachest thou not thyself? thou that preachest a man should not steal, dost thou steal?

22 Thou that sayest a man should not commit adultery, dost thou commit adultery? thou that abhorrest idols, dost thou commit sacrilege?

23 Thou that makest thy boast of the law, through breaking the law dishonourest thou God?

24 For the name of God is blasphemed among the Gentiles through you, as it is written.
---
De wet baat de Joden niet
Romeinen 2 12-24

12 Want allen, die zonder wet gezondigd hebben, zullen ook zonder wet verloren gaan; en allen, die onder de wet gezondigd hebben, zullen door de wet geoordeeld worden; 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.
17 Indien gij u dan Jood laat noemen, steunt op de wet, u beroemt op God, 18 zijn wil kent, weet te onderscheiden waarop het aankomt, daar gij onderricht in de wet geniet, 19 en u overtuigd houdt, dat gij een leidsman van blinden zijt, een licht voor hen, die in duisternis zijn, 20 een opvoeder van onverstandigen en een leermeester van onmondigen, daar gij in de wet de belichaming der kennis en der waarheid bezit, – 21 hoe nu, gij, die een ander onderwijst, onderwijst gij uzelf niet? Gij, die predikt, dat men niet stelen mag, steelt gij? 22 Die overspel verbiedt, doet gij overspel? Die gruwt van de afgoden, pleegt gij tempelroof? 23 Die u op de wet beroemt, onteert gij God door uw overtreden van de wet? 24 Want de naam Gods wordt om u gelasterd onder de heidenen, gelijk geschreven staat.

De heidenen die de wet niet kennen doen toch van nature wat de wet gebied, zij tonen dat het werk der wet in hun harten geschreven is...Vers 14 en 15.

En door wie zou die wet in hun harten zijn geschreven? Ik denk door God.

Het is wel leuk om het ook in het Engels te lezen, bedankt dat je dat stuk in het geheel er nog even in het Engels had neergezet. Het maakt dingen vaak een stuk duidelijker....ik had zelf de King James Version, volgens mij jij ook.

Ik ga het later nog even een keer grondig doorlezen je vertaling, goed idee, bedankt!

nee, dit was the Complete Jewish Bible (online) van dr. David Stern.

ik ben niet helemaal dom, maar ook niet slim genoeg om de verschillen haarfijn uit te leggen of te verdedigen. (en soms te gemakzuchtig om zoveel te discussieren) Ik investeer toch niet genoeg om op niveau te komen hierover. Maar ik ben wel rebels genoeg om te onderscheiden dat doodsheid binnen de kerken te maken hebben met een verkeerde houding tegenover de Joden en Israel, en te maken heeft, met dat de NBG vertaling enigszins onderhevig is aan protestantse theologie die Gods wet en de genade teveel tegen elkaar uitspeelt. Dus die CJB tast een beetje aan wat je eerst zeker meende te weten, wat niet zo fijn is, maar om wat ik in vorige zinnen neerschrijf geef ik er de voorkeur aan.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:21

KROX372 schreef:
nee, dit was the Complete Jewish Bible (online) van dr. David Stern.

ik ben niet helemaal dom, maar ook niet slim genoeg om de verschillen haarfijn uit te leggen of te verdedigen. (en soms te gemakzuchtig om zoveel te discussieren) Ik investeer toch niet genoeg om op niveau te komen hierover. Maar ik ben wel rebels genoeg om te onderscheiden dat doodsheid binnen de kerken te maken hebben met een verkeerde houding tegenover de Joden en Israel, en te maken heeft, met dat de NBG vertaling enigszins onderhevig is aan protestantse theologie die Gods wet en de genade teveel tegen elkaar uitspeelt. Dus die CJB tast een beetje aan wat je eerst zeker meende te weten, wat niet zo fijn is, maar om wat ik in vorige zinnen neerschrijf geef ik er de voorkeur aan.

Dank je Krox,

Ja, het is altijd hoe dan ook goed om met Gods Woord bezig te zijn!!

En andere vertalingen zijn interessant. Ja, dan kan ik meer inzicht door krijgen, omdat er meerdere woorden voor hetzelfde worden gebruikt.

Ik moet nu slapen; ja de tijden dat ik hier minimaal 4 uur per dag op dit forum zat, die zijn afgelopen, omdat ik weer werk...:(

The Complete Jewish Bible, klink erg interessant, ja, ik nam ff aan dat je de King James Version gebruikte omdat die erg populair is vandaar...
Ik hou wel van andere vertalingen die maken vaak dingen veel duidelijker. ik ga als ik tijd heb even grondig doorlezen.

Ja , sommigen mensen hebben een beetje een soort afkeer tegen de Joden, terwijl Paulus toch duidelijk ergens schrijft van de Joden zijn de echte takken aan de boom, en wij de niet-Joden, zijn geënt op de takken.

Ja, ik zoek deze week die tekst wel even op, ik zit nu echt half te slapen hier achter mijn scherm, en morgen weer, voor mijn doen dan, erg vroeg op...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:27

KROX372 schreef:

Ja, dat lijkt me ook interessant, als een betekenis anders is als in een vertaling die je gewent bent te lezen :)

Dank!
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:53

SHANITA130 schreef:
Ja, maar dat waren geen dingen waarbij vrouwen tot objecten werden gereduceerd!

En B. wou gewoon feedback van TG met zijn opmerking 'dan liever een vrouw'.

Wat had ie dan gewild en verwacht?
Dat TC zou zeggen: "je lekker, Barthjuuu, en hoe jonger hoe beter, he Bartjuuu,

En nee 'dat' deed TG niet, die werd er woedend over,
die kan ook niet ertegen dat vrouwen tot objecten werden gereduceerd.

En ik had al gezegd tegen B. van "zand erover" wat mij betreft, en ik krijg geen enkele tegemoetkoming van hem.

'T was een 'woordgrapje', ja me L@#

S. die ff behoorlijk boos is.

je houd er wel vreemde intrepretaties op over. je ziet vooral wat je zelf wilt zien...

en nee, TG zal niets meer zeggen, dus dat zal ook niet 'helpen'.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 04:45

Heel Vreemd...

Ja, mijn 1ste reaktie was ook, kan niet jij wordt bedreigd, dat mailde ik ook de redactie, klikte op 'niet okee knop, toen ik geen respons kreeg ben ik ff gaan kijken, waarom niet, toen zag ik het gebeuren.

En erg jammer dat mensen die voor je opkwamen ook de volle laag kregen....!!! Boze smiley Gefrustreerde smiley

Als jij gewoon op zijn posting was ingegaan, was er dus gewoon niets gebeurt....als ik voor je was opgekomen openlijk had ik ook de volle laag gekregen van TG.

Mi werd TG furieus dat je én niet op zijn posting inging, en dan ook nog met een vrouwonvriendelijke posting...waarop zelfs vrouwen jou gingen verdedigen....

En niet iedereen heeft dat meteen door....De meeste keken alleen dát jij bedreigt werd, maar niet wáárom....

Ja, en omdat die wereldse houding van jou al zo is doorgedrongen in deze maatschappij, valt dat niet meteen op.....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 1 augustus 2012, 06:16
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 06:44

woensdag 25 juli 2012, 00:04

ROELANDE345 schreef:
eh jullie weten van de bloemetjes en de bijtjes? Dat je een vrouw nodig hebt om een kind te krijgen?
Of moeten we ff een oudere cm man het uit laten leggen ;)

BART:
(jammer, je snapt m niet...)

Jammer he dat ze 'm niet snapt, ja dat was 'men's talk' tussen jou en TG, ...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 08:57

Lieve Shanita...Beste Bart...

ZULLEN WE HET LATEN RUSTEN????
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 21:28

SHANITA130 schreef:

(...)

En erg jammer dat mensen die voor je opkwamen ook de volle laag kregen....!!! Boze smiley Gefrustreerde smiley

Als jij gewoon op zijn posting was ingegaan, was er dus gewoon niets gebeurt....als ik voor je was opgekomen openlijk had ik ook de volle laag gekregen van TG.

Mi werd TG furieus dat je én niet op zijn posting inging, en dan ook nog met een vrouwonvriendelijke posting...waarop zelfs vrouwen jou gingen verdedigen....

(...)

waarom verdedigden de meesten mij wel en jij niet? was je bang, of snapte je de reakties niet?

SHANITA130 schreef:

Jammer he dat ze 'm niet snapt, ja dat was 'men's talk' tussen jou en TG, ...

tussen mij en TG.......... ??????????????????
sorry, dit slaat echt nergens op, dan heb je niet door wat er gebeurd is.
die zal je mij toch eens moeten uitleggen????
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 08:06

Tis wat mij betreft al goed Bart,

Kijk, ik schrok ook van TG in het begin....

Kijk, dan laat de redactie de boel iets van 2 dagen staan...

Ja, dan probeer ik toch serieus te doen...Ik kan dan bij wijze van spreke niet anders, dan denk ik ja en..en...En hij kwam grof over én hij zette mooi bijbelstudies neer. En dat Grof over komen zou zijn redenen hebben, weet ik uit ervaring...Denk ik liever iemand die al meteen laat weten dat ie over veel dingen de pest in heeft, maar er geen 2de agenda ophoudt, dan iemand in een net pak die zo aaaaardig is maar wel....

Dus, jij zou het ook anders bedoeld hebben dan als het op mij overkwam, en ja, ik bén nou eenmaal makkelijk met excuses zeggen, dat heb ik geleerd, dat was eerst niet zo.
En iemand anders doet dat niet makkelijk, want die denkt ja, maar óók dit en óók dat, bekijk 't ff.
En daar is ook wel weer wat voor te zeggen.

Verlegen lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 5 van 6