ChristianMatch
 


Forum

De hemel is echt
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 23:35
 
Wie kent het boek de hemel is zo echt?
Mijn dochter heeft het gelezen, ze had er geen goed gevoel bij,
het is een Christelijk boek, het is in de prullenbak gegaan.

Ben zelf gaan googelen en kwam vreemde uitspraken tegen
van dit boek.
Het filmpje wat erbij hoort, kan ik helaas niet openen.
Misschien maar goed ook?? Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
EVA685
op woensdag 5 januari 2011, 00:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA694





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 19:52
 
EVA685 schreef:
Wie kent het boek de hemel is zo echt?
Mijn dochter heeft het gelezen, ze had er geen goed gevoel bij,
het is een Christelijk boek, het is in de prullenbak gegaan.

Ben zelf gaan googelen en kwam vreemde uitspraken tegen
van dit boek.
Het filmpje wat erbij hoort, kan ik helaas niet openen.
Misschien maar goed ook?? Smiley die vol vragen zit

Hallo Eva,
Ja ik heb het boek en ik vond het wel mooi maar ook een beetje vreemd.
Ik vind zulke dingen altijd lastig te beoordelen want je kent de persoon niet die het geschreven heeft. Het heeft voor mij toch uitgewerkt dat ik meer over de hemel ging nadenken en dat die plaats reeeler voor me is geworden. De hemel vond ik zo,n ongrijpbaar iets maar nu kan ik me er iets bijvoorstellen hoe het daar zou kunnen zijn en hoe liefdevol de Heer met ons zal omgaan en dat vind ik mooi.
Wilma
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 20:02
 
EVA685 schreef:
Wie kent het boek de hemel is zo echt?
Mijn dochter heeft het gelezen, ze had er geen goed gevoel bij,
het is een Christelijk boek, het is in de prullenbak gegaan.

Ben zelf gaan googelen en kwam vreemde uitspraken tegen
van dit boek.
Het filmpje wat erbij hoort, kan ik helaas niet openen.
Misschien maar goed ook?? Smiley die vol vragen zit

Een totaal foute boek om te lezen, verre van bijbelse waarheden....
Maar past goed in de tijd waarin we leven "new Age"...


Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 6 januari 2011, 20:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA694





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 20:18
 
MAR907 schreef:
Een totaal foute boek om te lezen, verre van bijbelse waarheden....
Maar past goed in de tijd waarin we leven "new Age"...

Heb je het zelf gelezen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 20:50
 
WILMA694 schreef:
Heb je het zelf gelezen?

Nou Wilma, het is voor mij heel eenvoudig want ik geloof niet in een hemel zoals dat doorgaans gezegd wordt in de kerken en/of mij geleerd is.....
De werkelijke opstanding vind niet eerder plaatst dan wanneer de Here Jezus terug komt, daar tussenin is niks, dus diegene die overleden zijn vernemen helemaal niks van dit leven......
Tevens de bijbel leert ook, dat ons lichaam pas veranderd wanneer Hij terug komt, niet eerder.
Als iemand al in de Hemel is, waarom dan de opstanding van doden????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 21:25
 
mar, hoe zie je dan de "heiligen onder de troon" die roepen; hoelang nog, Heere"?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 21:58
 
EVA685 schreef:
Wie kent het boek de hemel is zo echt?
Mijn dochter heeft het gelezen, ze had er geen goed gevoel bij,
het is een Christelijk boek, het is in de prullenbak gegaan.

Ben zelf gaan googelen en kwam vreemde uitspraken tegen
van dit boek.
Het filmpje wat erbij hoort, kan ik helaas niet openen.
Misschien maar goed ook?? Smiley die vol vragen zit

Ik heb het boek niet gelezen, en ik ga het voorzeker ook niet doen, en eigenlijk zou niemand het moeten doen.
En of de Hemel echt is... het hele geloof is geloven of niet geloven, daarom heet het ook geloof.
Een ding weet ik wel zeker, dat niemand echt weet hoe het er precies is, behalve zij die ons voor zijn gegaan. En die komen ons echt niet vertellen hoe het er wel is, en als het goed is komen we er ooit wel zelf achter.
En er proberen naar te leven, in welke beleving je ook zit van geloof.
Als je dan nog twijfelt, geloof je het toch niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 21:59
 
HANNAH810 schreef:
mar, hoe zie je dan de "heiligen onder de troon" die roepen; hoelang nog, Heere"?

Ik berijp niet helemaal je reactie hierin...
Ik ken wel teksten met "voor de troon"...
Het gaat om de oordeels dag, die over deze wereld heen gaat komen...
Het zijn de gebeden van de Heiligen die door de vierentwintig oudsten op schalen getoond wordt aan God...


Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 6 januari 2011, 22:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:29
 
MAR907 schreef:
Nou Wilma, het is voor mij heel eenvoudig want ik geloof niet in een hemel zoals dat doorgaans gezegd wordt in de kerken en/of mij geleerd is.....
De werkelijke opstanding vind niet eerder plaatst dan wanneer de Here Jezus terug komt, daar tussenin is niks, dus diegene die overleden zijn vernemen helemaal niks van dit leven......
Tevens de bijbel leert ook, dat ons lichaam pas veranderd wanneer Hij terug komt, niet eerder.
Als iemand al in de Hemel is, waarom dan de opstanding van doden????

Het zou ook kunnen, let wel zou kunnen, ik ben er niet over uit, dat het ook samen kan gaan, Mar. Maar ons denken is beperkt in tijd en ruimte. In Gods beleving speelt dit dus heel anders. Zo kan het dus best eens naast elkaar bestaan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:39
 
HENK710 schreef:
Het zou ook kunnen, let wel zou kunnen, ik ben er niet over uit, dat het ook samen kan gaan, Mar. Maar ons denken is beperkt in tijd en ruimte. In Gods beleving speelt dit dus heel anders. Zo kan het dus best eens naast elkaar bestaan...

Ik begrijp heel goed dat het wel samen zou kunnen gaan...
Mijn dochter denk ook dat haar moeder in de hemel is, maar vertel haar wel hoe het werkelijk in de bijbel beschreven staat....
Ook juist omdat zij een hartsvriendin had, die geesten kon oproepen en een medium was....
De kerkerlijke leer past daar heel goed in om daarin te geloven.....erg genoeg geloofde haar moeder dat ook, en dacht dat ze nu ook bij de Heer is..... en heeft ons zo ook verlaten daarom....dat was ook haar favoriete lied uit opwekking "til mij op ik wil bij Uw in Uw armen zijn"...

Zie je hoe moeilijk het kan zijn????
Het kerkelijk geloof heeft de drempel er klein gemaakt voor iemand die met suicide gedachten loopt.....ik ga toch naar de Hemel.......
ene ik ken er meer in mijn leven om die reden....


Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 6 januari 2011, 22:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:47
 
MAR907 schreef:
Zie je hoe moeilijk het kan zijn????
Het kerkelijk geloof heeft de drempel er klein gemaakt voor iemand die met suicide gedachten loopt.....ik ga toch naar de Hemel.......

Kerkelijk geloof?
Buiten deze wat vage term, vind ik het nogal wat om te stellen dat kerk danwel geloof mensen eerder tot suïcide brengt. Mensen brengen elkaar eventueel tot wanhoop, al kunnen het ook gebeurtenissen zijn, zonder dat dit direct met het al dan niet geloven van mensen te maken heeft.

Verder vind ik het niet correct om te stellen dat kerk/geloof mensen laat denken dat ze niets meer zelf hoeven te doen uit zichzelf omdat ze toch wel naar de hemel gaan. God leert toch duidelijk iets anders en de kerken leren dat volgens mij ook, namelijk dat ieder mens ook eigen verantwoording heeft om zijn leven naar behoren te leven en er verantwoord mee om te gaan.

Dat er dan toch mensen zijn die vastlopen en uit het leven willen stappen, staat volgens mij los van het wel of niet geloven van die mensen. Mensen, gelovig of niet, krijgen nu eenmaal vanalles te verduren... En ja, dan kan ik me best voorstellen dat ze die ene keus maken, al is het niet mijn keus...


Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 6 januari 2011, 22:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:53
 
GERT856 schreef:
Ik heb het boek niet gelezen, en ik ga het voorzeker ook niet doen, en eigenlijk zou niemand het moeten doen.
En of de Hemel echt is... het hele geloof is geloven of niet geloven, daarom heet het ook geloof.
Een ding weet ik wel zeker, dat niemand echt weet hoe het er precies is, behalve zij die ons voor zijn gegaan. En die komen ons echt niet vertellen hoe het er wel is, en als het goed is komen we er ooit wel zelf achter.
En er proberen naar te leven, in welke beleving je ook zit van geloof.
Als je dan nog twijfelt, geloof je het toch niet.

Als je een boek niet leest, weet je ook niet wat erin staat.

"De Uitnodiging van W. Paul Young."

Hierin gaat het over de hemel, erg mooi boek al heb ik mijn vraagtekens bij sommige belevenissen, maar ja, het is en blijft een roman.

"Deadline van Randy Alcorn."

Ook een roman die over de hemel gaat en deze boeken zijn echt goed te lezen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:58
 
HENK710 schreef:
Kerkelijk geloof?
Buiten deze wat vage term, vind ik het nogal wat om te stellen dat kerk danwel geloof mensen eerder tot suïcide brengt. Mensen brengen elkaar eventueel tot wanhoop, al kunnen het ook gebeurtenissen zijn, zonder dat dit direct met het al dan niet geloven van mensen te maken heeft.

Verder vind ik het niet correct om te stellen dat kerk/geloof mensen laat denken dat ze niets meer zelf hoeven te doen uit zichzelf omdat ze toch wel naar de hemel gaan. God leert toch duidelijk iets anders en de kerken leren dat volgens mij ook, namelijk dat ieder mens ook eigen verantwoording heeft om zijn leven naar behoren te leven en er verantwoord mee om te gaan.

Dat er dan toch mensen zijn die vastlopen en uit het leven willen stappen, staat volgens mij los van het wel of niet geloven van die mensen. Mensen, gelovig of niet, krijgen nu eenmaal vanalles te verduren... En ja, dan kan ik me best voorstellen dat ze die ene keus maken, al is het niet mijn keus...

Henk ik neem helemaal niet kwalijk, maar je weet totaal niet wat het is om iemand naast je te hebben; laat ik gewoon zeggen "depressief" is.
Verder laat ik mij er niet over uit.
Voor mij is het realiteit, of ik dat wil of niet wil....
Gelukkig vinden wij onze rust in de bijbelse waarheid, want die is rechtvaardig.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:00
 
MAR907 schreef:
Henk ik neem helemaal niet kwalijk, maar je weet totaal niet wat het is om iemand naast je te hebben; laat ik gewoon zeggen "depressief" is.
Verder laat ik mij er niet over uit.
Voor mij is het realiteit, of ik dat wil of niet wil....
Gelukkig vinden wij onze rust in de bijbelse waarheid, want die is rechtvaardig.....

Sorry Mar maar daar weet jij dus weer niets van of Henk al dan niet weet wat het is om iemand naast zich te hebben die depressief is...
Jij bent helaas niet de enige die dit soort ervaringen heeft met suicide er zijn helaas meer mensen die naasten hebben verloren of naasten hebben die met deze gedachten rond lopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:02
 
MARIAN519 schreef:
Als je een boek niet leest, weet je ook niet wat erin staat.

"De Uitnodiging van W. Paul Young."

Hierin gaat het over de hemel, erg mooi boek al heb ik mijn vraagtekens bij sommige belevenissen, maar ja, het is en blijft een roman.

"Deadline van Randy Alcorn."

Ook een roman die over de hemel gaat en deze boeken zijn echt goed te lezen...

Die boek heb ik ook gelezen, heeft mij erg geholpen...
Maar heb het wel door de TRINITY heen moeten lezen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:07
 
MAR907 schreef:
Henk ik neem helemaal niet kwalijk, maar je weet totaal niet wat het is om iemand naast je te hebben; laat ik gewoon zeggen "depressief" is.
Verder laat ik mij er niet over uit.
Voor mij is het realiteit, of ik dat wil of niet wil....
Gelukkig vinden wij onze rust in de bijbelse waarheid, want die is rechtvaardig.....

Aardig dat je denkt te weten wie ik in mijn leven ontmoet en ontmoet heb. Jammer dat je enkel en alleen omdat iemand er wellicht net even anders over denkt dan jij meteen met dergelijke kreten gaat strooien als een heuse horrorsint Boze smiley

Ik weet waar ik over praat, beste Mar. Ik heb genoeg gezien in mijn familie-, vrienden-, werk- en kerkkring. Ik ken de moeite van mensen met suïcidale gedachten en ik ken de moeite van het pastoraat met deze materie. Maar nergens zie ik een algemene 1:1-relatie tussen kerk/geloof en suïcide en ook nergens een algemene gearriveerdheid (ik ga toch naar de hemel). Incidenteel komen die dingen voor, maar die kun je zeker niet tot maatstaf verheffen om uitspraken te doen zoals jij ze doet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:10
 
ROBBEDOES873 schreef:
Sorry Mar maar daar weet jij dus weer niets van of Henk al dan niet weet wat het is om iemand naast zich te hebben die depressief is...
Jij bent helaas niet de enige die dit soort ervaringen heeft met suicide er zijn helaas meer mensen die naasten hebben verloren of naasten hebben die met deze gedachten rond lopen.

Quote:
God leert toch duidelijk iets anders en de kerken leren dat volgens mij ook, namelijk dat ieder mens ook eigen verantwoording heeft om zijn leven naar behoren te leven en er verantwoord mee om te gaan.

Rationele uitspraken waar juist zulken juist niks mee kunnen....


Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 6 januari 2011, 23:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:14
 
....

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 6 januari 2011, 23:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA694





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:15
 
MAR907 schreef:
Nou Wilma, het is voor mij heel eenvoudig want ik geloof niet in een hemel zoals dat doorgaans gezegd wordt in de kerken en/of mij geleerd is.....
De werkelijke opstanding vind niet eerder plaatst dan wanneer de Here Jezus terug komt, daar tussenin is niks, dus diegene die overleden zijn vernemen helemaal niks van dit leven......
Tevens de bijbel leert ook, dat ons lichaam pas veranderd wanneer Hij terug komt, niet eerder.
Als iemand al in de Hemel is, waarom dan de opstanding van doden????

Het maakt mij niet zo uit hoe het is of zal gaan- ik begrijp ook niet helemaal jouw punt maar dat geeft niet als ik de vervolg antwoorden lees. Feit is dat als we deze aarde verlaten dat we voor altijd bij Hem mogen zijn. En de heerlijkheid die ons te wachten staat weegt niet op tegen het korte lijden in dit leven zegt de Bijbel.
Ooit komt er een dag dat de hemel openbreekt en de doden zullen opstaan, ooit komt er een dag dat U terugkomt op een wolk en dat U kijkt met ogen stralend asl de zon..
Tot aan die dag wil ik weten wie U bent, wil ik leven dicht bij U..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:19
 
HENK710 schreef:
Ik heb genoeg gezien in mijn familie-, vrienden-, werk- en kerkkring. Ik ken de moeite van mensen met suïcidale gedachten en ik ken de moeite van het pastoraat met deze materie. .

Een ding ontbreekt bij jou, het gaat bij mij om iemand waar het bed mee gedeeld werd....
Is wezelijk anders dan de omgeving....
Pastorale moeite is er voldoende geweest en juist geleidt tot....helaas.


Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 6 januari 2011, 23:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:20
 
WILMA694 schreef:
Het maakt mij niet zo uit hoe het is of zal gaan- ik begrijp ook niet helemaal jouw punt maar dat geeft niet als ik de vervolg antwoorden lees. Feit is dat als we deze aarde verlaten dat we voor altijd bij Hem mogen zijn. En de heerlijkheid die ons te wachten staat weegt niet op tegen het korte lijden in dit leven zegt de Bijbel.
Ooit komt er een dag dat de hemel openbreekt en de doden zullen opstaan, ooit komt er een dag dat U terugkomt op een wolk en dat U kijkt met ogen stralend asl de zon..
Tot aan die dag wil ik weten wie U bent, wil ik leven dicht bij U..

Zo denk ik er ook over en daar zie ik ook naar uit... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA694





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:24
 
MAR907 schreef:
Zo denk ik er ook over en daar zie ik ook naar uit... Knipoog smiley

Dat is het belangrijkste Mar, dat we daar naar uit zien. En natuurlijk hebben we allemaal onze pijn en verdriet maar ook op die dag zal Hij onze tranen wissen en ons troosten zoals niemand anders dat kan...
Allerlei oeverloze discussies hebben weinig nut en leiden alleen tot verdeeldheid onder gelovigen.
Ik wens jou veel sterkte en kracht van God toe met het verwerken van het verdriet wat je hebt meegemaakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 00:04
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op maandag 30 mei 2011, 22:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 08:36
 
EVA685 schreef:
Wie kent het boek de hemel is zo echt?
Mijn dochter heeft het gelezen, ze had er geen goed gevoel bij,
het is een Christelijk boek, het is in de prullenbak gegaan.

Ben zelf gaan googelen en kwam vreemde uitspraken tegen
van dit boek.
Het filmpje wat erbij hoort, kan ik helaas niet openen.
Misschien maar goed ook?? Smiley die vol vragen zit

Hoi Eva,
Alles wat echt is over de hemel zoek ik in de bijbel op.

Deze site vind ik zelf erg prettig.

Je typt hier het woord in waarover je meer inde bijbel wilt lezen en krijgt alle teksten die het woord bevatten..een soort concordantie...
http://www.statenvertaling.net/zoek.php?q=hemel&delen[]=2&in=v


Laatst aangepast door
MARIAN519
op vrijdag 7 januari 2011, 08:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 08:52
 
MARYLIEN613 schreef:
en toch geloof ik als het leven hier een einde neemt,
dat wij bij de Heer mogen vertoeven,
als Hij komt, kan toch ook als wij hier sterven?

soms denk ik wel dat het daar ondanks de liefde en warmte ook eentonig moet zijn,
ik kan mij niet voorstellen dat ik enkel en alleen maar mijn eer voor de Heer ga uitzingen zonder anders iets te doen!

maar we zullen de dingen daar ook wel anders zien of voelen of ervaren denk ik hé

en ondanks alles vraag ik mij soms wèl nog af waar of hoe de hemel is,
ik heb al verschillende keren een overleden persoon rond mij gevoeld,
alsof die er in levende wijze zijn, zo'n identiek gevoel van een aanwezig zijn zoals toen zij nog in leven waren,

hoe ga je hier mee om?
beoordeel je dit als zijnde van satan?

Eentonig? dat klinkt saai..ik geloof dat er vreugde/blijdschap is en daar past eentonig niet in.

En waar of hoe de hemel is? Er komt een nieuwe aarde en een nieuwe hemel.
God wil alleen maar dat we in Hem geloven en verder stel ik me dat niet zo voor.
Op Zijn tijd zullen we dat gewaar worden al kun je van alles dromen en lezen daarover..in boeken en de bijbel.

Een overleden persoon.. .van iemand die je erg dierbaar was?
Ik zou dat toetsen aan de bijbel, teksten opzoeken en verbanden lezen en proberen te begrijpen wat God ervan vindt.
Bidden en ermee bezig gaan dan.
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 09:59
 
Quote:
HENK710 schreef: Ik heb genoeg gezien in mijn familie-, vrienden-, werk- en kerkkring. Ik ken de moeite van mensen met suïcidale gedachten en ik ken de moeite van het pastoraat met deze materie. .

MAR907 schreef:
Een ding ontbreekt bij jou, het gaat bij mij om iemand waar het bed mee gedeeld werd....
Is wezelijk anders dan de omgeving....
Pastorale moeite is er voldoende geweest en juist geleidt tot....helaas.

Mar, 'k geloof direct dat dit een hele zware tijd voor je moet zijn (geweest). Toch wil ik je vragen om voorzichtig te zijn, met het doen van uitspraken over de ervaringen (mate van ernst) van anderen. Het komt op mij over alsof die minder erg zouden zijn (is dit überhaupt te meten?), waardoor ze geen eigen mening zouden kunnen hebben. Op CM zijn ook mensen die zelf in een zware depressie gezeten hebben, ook kan iemand - waar je het bed niet mee gedeeld heb - heel dichtbij je staan. Ik denk dan aan ouders, kinderen, broers, zussen, een dierbare vriend(in), enz.

Wel wil ik je heel veel sterkte toewensen Mar, ook in het opvoeden van je kinderen.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op vrijdag 7 januari 2011, 10:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIBBY159





Berichten: 391

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 10:18
 
Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 16:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 13:11
 
WILMA694 schreef:
Het maakt mij niet zo uit hoe het is of zal gaan- ik begrijp ook niet helemaal jouw punt maar dat geeft niet als ik de vervolg antwoorden lees. Feit is dat als we deze aarde verlaten dat we voor altijd bij Hem mogen zijn. En de heerlijkheid die ons te wachten staat weegt niet op tegen het korte lijden in dit leven zegt de Bijbel.
Ooit komt er een dag dat de hemel openbreekt en de doden zullen opstaan, ooit komt er een dag dat U terugkomt op een wolk en dat U kijkt met ogen stralend asl de zon..Tot aan die dag wil ik weten wie U bent, wil ik leven dicht bij U..


Opwekking 665 Lachende smiley http://www.youtube.com/watch?v=FBvw8pE9oDo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOZUA332





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 18:49
 
MAR907 schreef:
Ik berijp niet helemaal je reactie hierin...
Ik ken wel teksten met "voor de troon"...
Het gaat om de oordeels dag, die over deze wereld heen gaat komen...
Het zijn de gebeden van de Heiligen die door de vierentwintig oudsten op schalen getoond wordt aan God...

Weer ff de bijbel erbij pakken mar.
Ken je het boek 'openbaringen?'

Mar, wees niet zeker van je eigen uitspraken aangaande de bijbel. Het is jouw interpretatie(subjectief). Dat je het denkt, prima. Dat je het ons wilt melden als 'zo is het en niet anders' vind ik gevaarlijk. Melden mag je wel hoor, maar niet als wat hierboven bedoeld. Jij weet het niet, ik niet en anderen ook niet. Only God.

God wekt de doden zeg je, maar God zegt ook dat 2 mensen die naast elkaar lopen... er 1 opeens weg is(door God de uitverkorenen genoemd).
Allentwee de versies zijn waar. God sprak, ik beaam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOZUA332





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 18:56
 
GIBBY159 schreef:
Wat is de hemel dan? Wat bij zovele vragen betreffende het hiernamaals en de toekomst geldt, geldt ook hier: we weten het bar weinig. Op deze vraag is geen volledig antwoord te geven. De heerlijkheid na ons leven is zo groot en veel omvattend. Het gaat ons verstand te boven. Het gaat er in de Bijbel niet om ons een plattegrond te van de hemel te geven. Zodat ons denken er van bevredigd wordt Wel leert de Bijbel ons dat wij hoe langer hoe meer ons verheugen naar Christus verlossingswerk! Daar...in de hemel zal ons thuis zijn...daar zal een bewuste zaligheid ons deel zijn. Laten wij de symbolische taal van de Bijbel ons leert om te verduidelijken . Niet om af te schrikken. En niet ten aanzien van de werkelijkheid zelf.


'Het gaat ons verstand te boven'

Mooi gezegd Gibby. Zo is het ook. God is niet te bevatten en als je het woord laat bezinken dan weet je... dat we denken heel veel te weten, maar we weten nog minder toen we als een onbeschreven blad ter wereld kwamen.
Het zal heel goed kunnen dat God meer werelden heeft met leven dat naar zijn beeld is geschapen. Zoals ik al zei, Hij is niet te bevatten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2