ChristianMatch
 


Forum

Zwangerschap plannen: sinds gisteren makkelijker geworden
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MAJARO438





Berichten: 159

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 08:22
 
BEUN656 schreef:
Als ik even mag... Hoe zwart/wit is de Bijbel dan eigenlijk in jouw ogen? David refereert alleen maar aan de Bijbel in zijn stellingen. Niks mis mee. En inderdaad: de Bijbel is op sommige punten zwart/wit. Problemen mee...?

Mijn complimenten voor je commentaar David!

Op sommige punten is de bijbel idd heel zwart/wit en nee daar heb ik absoluut geen problemen mee. Ik denk dat juist dat als dat niet zo was dat een ieder dan maar "kon doen en laten wat ie wil". Waar ik problemen mee heb Beun is dat het zo ongenuanceerd is en dan gaan mensen hun eigen invulling daar aan geven en naar mijn idee en beleving wordt je dan een mening de strot door gedouwd. ieder mens heeft wel een eigen wil gekregen van God en daar hoort een ander respect voor te hebben. Net zoals dat ik respect heb voor davids mening al is die niet gelijk aan die van mij. Ik probeerde stelling wat scherper te stellen en mensen te laten na denken dat niet alles zwart/wit is.
Ik vind gewoon, en dat is mijn mening en die mag ik hebben, dat er vaak zo maar iets neer gekwakt wordt hier op het forum zonder dat er over na is gedacht. Ik baal soms gewoon zo van de lompheid van sommige mensen hier en de rellen die daar uit voort komen, de liefde van God voor de mens staat buiten kijf alleen de mens onderling, ja die vind ik diep triest. Waarschijnlijk komen er nu dus ook weer lekkere lompe opmerking op mijn stukkie
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ga je gang mensen en hou dan eindelijk je mond eens over een ander en maak de wereld een beetje mooier en vooral: wees een lichtend voorbeeld dus begin bij je zelf!!!!!!!!!!!!!

Kussende smiley Majaro, die toch wel erg veel van mensen houdt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 08:37
 
MAJARO438 schreef:
Op sommige punten is de bijbel idd heel zwart/wit en nee daar heb ik absoluut geen problemen mee. Ik denk dat juist dat als dat niet zo was dat een ieder dan maar "kon doen en laten wat ie wil". Waar ik problemen mee heb Beun is dat het zo ongenuanceerd is en dan gaan mensen hun eigen invulling daar aan geven en naar mijn idee en beleving wordt je dan een mening de strot door gedouwd. ieder mens heeft wel een eigen wil gekregen van God en daar hoort een ander respect voor te hebben. Net zoals dat ik respect heb voor davids mening al is die niet gelijk aan die van mij. Ik probeerde stelling wat scherper te stellen en mensen te laten na denken dat niet alles zwart/wit is.
Ik vind gewoon, en dat is mijn mening en die mag ik hebben, dat er vaak zo maar iets neer gekwakt wordt hier op het forum zonder dat er over na is gedacht. Ik baal soms gewoon zo van de lompheid van sommige mensen hier en de rellen die daar uit voort komen, de liefde van God voor de mens staat buiten kijf alleen de mens onderling, ja die vind ik diep triest. Waarschijnlijk komen er nu dus ook weer lekkere lompe opmerking op mijn stukkie
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ga je gang mensen en hou dan eindelijk je mond eens over een ander en maak de wereld een beetje mooier en vooral: wees een lichtend voorbeeld dus begin bij je zelf!!!!!!!!!!!!!

Kussende smiley Majaro, die toch wel erg veel van mensen houdt

Nou laat ik de spits dan maar afbijten door op jou stukkie te reageren: Majaro, ik vind dat je dit heel mooi hebt verwoord!!!!!!!!!!!!! Knipoog smiley En iedereen die de neiging heeft om hier op een lompe manier op te reageren moet eerst even tot 10 tellen, als dat niet helpt: gewoon doortellen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAJARO438





Berichten: 159

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 08:40
 
Ik ga nog even scherper eh niet om grof of lomp te zijn:

God doneerde zijn eigen zoon zodat wij het eeuwige leven mochten ontvangen


gr majaro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 08:53
 
MARIO216 schreef:
Het gaat erover of vrouwen eicellen in mogen vriezen. Of het ethisch verantwoord is om je eicellen in te vriezen als je single bent. Je bent 35 nog geen man en je wilt toch nog kinderen........

Mag je eitjes reserveren in de vriezer.

Mario, een man.

Is het bij jullie opgekomen dat mannen al jaren lang in de gelegenheid zijn om hun zaad bij een zogenaamde spermabank te laten bewaren? En ook dat gebeurd lang niet altijd om medische redenen. Sterker nog, het gebeurd is bepaalde gevallen niet eens, omdat die mannen dan na verloop van tijd toch nog zelf samen met iemand een kind hopen te krijgen.

Dus vanwaar dan nu ineens de discussie over het bewaren van eicellen door vrouwen? Wat is volgens jullie het verschil tussen het mogen bewaren van sperma door mannen en het bewaren van eicellen door vrouwen?

En daarmee geef ik nog geen eigen mening hoor. Het is meer een open vraag omdat ik me hier toch een beetje over zit te verbazen.....


Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 11 april 2011, 08:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 08:58
 
LISA610 schreef:
Is het bij jullie opgekomen dat mannen al jaren lang in de gelegenheid zijn om hun zaad bij een zogenaamde spermabank te laten bewaren? En ook dat gebeurd lang niet altijd om medische redenen. Sterker nog, het gebeurd is bepaalde gevallen niet eens, omdat die mannen dan na verloop van tijd toch nog zelf samen met iemand een kind hopen te krijgen.

Dus vanwaar dan nu ineens de discussie over het bewaren van eicellen door vrouwen? Wat is volgens jullie het verschil tussen het mogen bewaren van sperma door mannen en het bewaren van eicellen door vrouwen?

En daarmee geef ik nog geen eigen mening hoor. Het is meer een open vraag omdat ik me hier toch een beetje over zit te verbazen.....

Het is niet zozeer het feit dat de cellen worden ingevroren maar wel wat ze er nadien mee gaan doen. Ik vind het niet goed dat een vrouw nog kinderen kan krijgen op latere leeftijd, doelende op die vrouw van 63 jaar dan. Trouwens, ik begrijp dat nog steeds niet hoe een vrouw van 63 jaar een baby in haar buik kan laten groeien. ik dacht steeds dat wanneer de menstruatie ophoud ook alle mogelijkheden om kinderen te krijgen vervlogen waren. Ik vind op het internet niets dat me met deze vraag kan helpen.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 09:12
 
FRANKT627 schreef:
Het is niet zozeer het feit dat de cellen worden ingevroren maar wel wat ze er nadien mee gaan doen. Ik vind het niet goed dat een vrouw nog kinderen kan krijgen op latere leeftijd, doelende op die vrouw van 63 jaar dan. Trouwens, ik begrijp dat nog steeds niet hoe een vrouw van 63 jaar een baby in haar buik kan laten groeien. ik dacht steeds dat wanneer de menstruatie ophoud ook alle mogelijkheden om kinderen te krijgen vervlogen waren. Ik vind op het internet niets dat me met deze vraag kan helpen.

Frank

Nou Frank, beetje bijles in biologie nodig Knipoog smiley . Als een vrouw door de overgang heen is, produceert haar lichaam geen eicellen meer. Ook worden er geen hormonen meer aangemaakt die ervoor zorgen dat de baarmoeder wordt voorbereid op de zwangerschap, waardoor een bevruchte eicel zich kan innestelen. Maar de baarmoeder zelf blijft dus wel intact. Deze vrouw is bevrucht door een met donorzaad bevruchte donoreicel. Daarnaast heeft ze hormonen toegediend gekregen die ervoor zorgen dat haar baarmoederwand zich voorbereid op de zwangerschap, waardoor de bevruchte eicel zich heeft kunnen innestelen. Vervolgens zijn er waarschijnlijk ook de nodige hormonen toegediend om ervoor te zorgen dat het kindje in haar buik zou blijven tot het voldoende was volgroeid om met een keizersnede uit haar buik te kunnen worden gehaald. Kortom: er is sprake geweest van een hele hoop medisch ingrijpen om deze zwangerschap tot stand kunnen brengen en te kunnen volbrengen.

En wat betreft jou opmerking over het invriezen van eicellen. Hoe denk je dan over het invriezen van sperma en wat daar dan nadien mee wordt gedaan? Vind je het wel normaal dat een man zijn sperma kan laten invriezen, zodat het op een zeker moment gebruikt kan worden om een vrouw te bevruchten die wel zelf kinderen kan krijgen, maar geen partner heeft en zich daarom maar wendt tot een spermabank.. even een leuk profieletje uitkiezen en hoppaaa..

Als die mannen hun sperma niet zouden laten invriezen voor dat soort doeleinden zou dit niet mogelijk zijn. En zoals gezegd.. dat gebeurd al jaren. Dus waarom geen discussie over het invriezen van sperma en nu wel over het invriezen van eicellen?


Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 11 april 2011, 09:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 09:21
 
FRANKT627 schreef:
Het is niet zozeer het feit dat de cellen worden ingevroren maar wel wat ze er nadien mee gaan doen. Ik vind het niet goed dat een vrouw nog kinderen kan krijgen op latere leeftijd, doelende op die vrouw van 63 jaar dan. Trouwens, ik begrijp dat nog steeds niet hoe een vrouw van 63 jaar een baby in haar buik kan laten groeien. ik dacht steeds dat wanneer de menstruatie ophoud ook alle mogelijkheden om kinderen te krijgen vervlogen waren. Ik vind op het internet niets dat me met deze vraag kan helpen.

Frank


Er zijn nog genoeg mannen die op die leeftijd ook nog ouder worden toch?
Nu weet ik wel dat dat biologisch ook nog kan, dus dat het wat simpeler ligt maar toch?
Maar als een vrouw dat wil ligt het anders omdat het met kunst en vliegwerk gebeurd? begrijp me goed, ik ben er ook geen voorstander van, moet er zelfs niet aan denken, maar realiseer me ook wel dat ik makkelijk praten heb omdat ik gezegend ben met kinderen.......
En dan kom je toch weer bij de kern :het blijft een persoonlijke beslissing, hoe dan ook......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 11 april 2011, 09:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 09:27
 
LISA610 schreef:
Nou Frank, beetje bijles in biologie nodig Knipoog smiley . Als een vrouw door de overgang heen is, produceert haar lichaam geen eicellen meer. Ook worden er geen hormonen meer aangemaakt die ervoor zorgen dat de baarmoeder wordt voorbereid op de zwangerschap, waardoor een bevruchte eicel zich kan innestelen. Maar de baarmoeder zelf blijft dus wel intact. Deze vrouw is bevrucht door een met donorzaad bevruchte donoreicel. Daarnaast heeft ze hormonen toegediend gekregen die ervoor zorgen dat haar baarmoederwand zich voorbereid op de zwangerschap, waardoor de bevruchte eicel zich heeft kunnen innestelen. Vervolgens zijn er waarschijnlijk ook de nodige hormonen toegediend om ervoor te zorgen dat het kindje in haar buik zou blijven tot het voldoende was volgroeid om met een keizersnede uit haar buik te kunnen worden gehaald. Kortom: er is sprake geweest van een hele hoop medisch ingrijpen om deze zwangerschap tot stand kunnen brengen en te kunnen volbrengen.

Dank je voor de uitleg, Lisa. Ik dacht echt dat het na de overgang niet meer lukte om een zwanger te raken. Ik dacht steeds dat vrouwen die 60 jaar zijn en toch nog kinderen konden krijgen uitzonderingen waren. Dat die geen overgang hadden. Ik wist wel dat je met sperma en eicellen aan de slag kon om zo een bevruchting te krijgen. Denken we maar aan de proefbuisbaby ergens in de jaren 80.

Ik vind die medische ingrepen wel kunnen want er zijn natuurlijk mensen die graag een baby willen en die het maar niet lukt op de natuurlijke wijze. Toch vind ik het eerlijk gezegd niet zo goed wanneer een vrouw (en een man) van 60 jaar nog kinderen krijgt. Het leeftijdsverschil is te groot. Dat bespraken we al eerder ergens in het topic.

En wat betreft jou opmerking over het invriezen van eicellen. Hoe denk je dan over het invriezen van sperma en wat daar dan nadien mee wordt gedaan? Vind je het wel normaal dat een man zijn sperma kan laten invriezen, zodat het op een zeker moment gebruikt kan worden om een vrouw te bevruchten die wel zelf kinderen kan krijgen, maar geen partner heeft en zich daarom maar wendt tot een spermabank.. even een leuk profieletje uitkiezen en hoppaaa..

Ja, ik was niet duidelijk genoeg met de algemene opmerking die ik had geplaatst. Ik vind het zeker niet verantwoord dat mannen hun sperma laten invriezen zodat men er dan een catalogus mee kan maken. Dat bedoelde ik er eigenlijk mee. Het is ook niet verantwoord om dat zaad samen te gebruiken met eicellen om te experimenteren of vrouwen van 60 jaar ermee te bevruchten. De techniek van het invriezen, zowel sperma als eicellen, moet nadien gebruikt kunnen worden op een ethische manier. Een moreel verantwoord gedrag moet strikt gehandhaafd worden.

Als die mannen hun sperma niet zouden laten invriezen voor dat soort doeleinden zou dit niet mogelijk zijn. En zoals gezegd.. dat gebeurd al jaren. Dus waarom geen discussie over het invriezen van sperma en nu wel over het invriezen van eicellen?


Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 11 april 2011, 10:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 09:43
 
WILLEMIJN232 schreef:
Er zijn nog genoeg mannen die op die leeftijd ook nog ouder worden toch?
Nu weet ik wel dat dat biologisch ook nog kan, dus dat het wat simpeler ligt maar toch?
Maar als een vrouw dat wil ligt het anders omdat het met kunst en vliegwerk gebeurd? begrijp me goed, ik ben er ook geen voorstander van, moet er zelfs niet aan denken, maar realiseer me ook wel dat ik makkelijk praten heb omdat ik gezegend ben met kinderen.......
En dan kom je toch weer bij de kern :het blijft een persoonlijke beslissing, hoe dan ook......

De discussie over een zwangerschap op je 63-ste wordt in een ander topic gevoerd. Maar om hier toch even op in te haken: ik ben van mening dat het niet voor niets is dat vrouwen normaal gesproken op latere leeftijd geen kinderen meer kunnen krijgen. Per slot van rekening is het de vrouw die de zwangerschap moet volbrengen en moet bevallen en daardoor is het krijgen van kinderen voor het lichaam van de vrouw een stuk belastender dan voor het lichaam van de man. En daarmee zeg ik niet dat iedere bevalling per definitie ontzettend zwaar is, want om heel eerlijk te zijn heb ik drie bijzonder snelle en makkelijke bevallingen meegemaakt (de laatste was er binnen een half uur ha ha ha).
Maar goed, je hoort natuurlijk ook heel veel andere verhalen en het blijft een feit dat het krijgen van kinderen voor een vrouw fysiek zwaarder is dan voor een man. Daarin ligt voor mij ook de verklaring waarom een man langer door kan gaan met het krijgen van kinderen. Zo heeft God ons gemaakt en daar heeft Hij ongetwijfeld de beste bedoelingen mee gehad. Juist daarom ben ik ook van mening dat vrouwen op latere leeftijd geen kinderen moeten proberen te krijgen met een hoop kunst en vliegwerk. Als het op natuurlijke wijze gebeurd, dan is dat natuurlijk een groot en mooi wonder waar wij niet aan mogen tornen.


Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 11 april 2011, 09:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 09:48
 
FRANKT627 schreef:

Ik dacht steeds dat vrouwen die 60 jaar zijn en toch nog kinderen konden krijgen uitzonderingen waren. Dat die geen overgang hadden.

Dat komt bij wijze van uitzondering wel eens voor hoor Frank. Dan zijn die vrouwen later in de overgang of nog niet helemaal door de overgang heen. Zoals ik al eerder aangaf, als dat gebeurd is het een wonder. Dat is echter een compleet andere situatie dan die vrouw van 63 jaar. Maar goed, daar ging dit topic niet over he.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 09:51
 
FRANKT627 schreef:

Ik vind die medische ingrepen wel kunnen want er zijn natuurlijk mensen die graag een baby willen en die het maar niet lukt op de natuurlijke wijze.

Ik vind het zeker niet verantwoord dat mannen hun sperma laten invriezen zodat men er dan een catalogus mee te maken.

Het is ook niet verantwoord om dat zaad samen te gebruiken met eicellen om te experimenteren of vrouwen van 60 jaar ermee te bevruchten. De techniek van het invriezen, zowel sperma als eicellen, moet nadien gebruikt kunnen worden op een ethische manier. Een moreel verantwoord gedrag moet strikt gehandhaafd worden


Mee eens. Vandaar dat ik ook het invriezen van sperma in dit topic heb ingebracht, want het klinkt mij wel zo logisch in de oren als je dezelfde maatstaf laat gelden voor eicellen als voor sperma.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAJARO438





Berichten: 159

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 10:46
 
ik ben nu 43 en vind het nu al een groot risico om op die leeftijd nog een kind te willen. Als ik de natuur zijn gang liet gaan en een partner had die het zou willen zou het biologisch gezien kunnen maar ik werk met zwaar gehandicapte mensen en zie dagelijks wat de consequenties kunnen zijn. Ik kies er bewust voor om dat dan niet meer te willen maarrr en dat is ook weer zo iets als je dan voorbehoedsmiddelen gebruikt speel je dan zelf voor God? Hij beschikt immers over het leven. en ook voorbehoedsmiddelen zijn een ingreep op het natuurlijk beloop, jij kiest bewust voor het wel of niet verwekken van een kind en daarmee over leven en dood?

nog even een aanvulling, er zijn mensen die bewust hun kind of zichzelf niet laten inenten tegen bv polio of rode hond etc, ik zie de verschrikkelijke gevolgen daarvan dus op mijn werk, dus hoever ga je in medische ingrepen afslaan/weigeren???

gr majaro


Laatst aangepast door
MAJARO438
op maandag 11 april 2011, 10:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 10:55
 
LISA610 schreef:
De discussie over een zwangerschap op je 63-ste wordt in een ander topic gevoerd. Maar om hier toch even op in te haken: ik ben van mening dat het niet voor niets is dat vrouwen normaal gesproken op latere leeftijd geen kinderen meer kunnen krijgen. Per slot van rekening is het de vrouw die de zwangerschap moet volbrengen en moet bevallen en daardoor is het krijgen van kinderen voor het lichaam van de vrouw een stuk belastender dan voor het lichaam van de man. En daarmee zeg ik niet dat iedere bevalling per definitie ontzettend zwaar is, want om heel eerlijk te zijn heb ik drie bijzonder snelle en makkelijke bevallingen meegemaakt (de laatste was er binnen een half uur ha ha ha).
Maar goed, je hoort natuurlijk ook heel veel andere verhalen en het blijft een feit dat het krijgen van kinderen voor een vrouw fysiek zwaarder is dan voor een man. Daarin ligt voor mij ook de verklaring waarom een man langer door kan gaan met het krijgen van kinderen. Zo heeft God ons gemaakt en daar heeft Hij ongetwijfeld de beste bedoelingen mee gehad. Juist daarom ben ik ook van mening dat vrouwen op latere leeftijd geen kinderen moeten proberen te krijgen met een hoop kunst en vliegwerk. Als het op natuurlijke wijze gebeurd, dan is dat natuurlijk een groot en mooi wonder waar wij niet aan mogen tornen.

Ik denk dat het een het ander niet uitsluit, het is gewoon een biologisch gegeven dat een man op latere leeftijd nog kinderen kan verwekken.....
En ik moet eerlijk zeggen dat ik een interview met de 63 jarige moeder heb gelezen en daar toch wel van onder de indruk was......Wij vullen het in en zwaaien met het veroordelende vingertje en vinden er vooral allemaal wat van,maar ik geloof wel dat dat meisje in liefde opgroeid en dat zij voor een behoorlijk vangnet heeft gezorgd. En dat meisje ook zeker financieel kan onderhouden.Dat mag je tegenwoordig ook al als een voorrecht beschouwen geloof ik.......
En is dit dan moreel onverantwoord gedrag?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 11 april 2011, 11:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 13:34
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat het een het ander niet uitsluit, het is gewoon een biologisch gegeven dat een man op latere leeftijd nog kinderen kan verwekken.....
Precies: dit is een biologisch gegeven, net zoals dat het ook een biologisch gegeven is dat een vrouw op oudere leeftijd geen kinderen meer kan krijgen, als ze eenmaal door de overgang heen is.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik een interview met de 63 jarige moeder heb gelezen en daar toch wel van onder de indruk was......Wij vullen het in en zwaaien met het veroordelende vingertje en vinden er vooral allemaal wat van,maar ik geloof wel dat dat meisje in liefde opgroeid en dat zij voor een behoorlijk vangnet heeft gezorgd. En dat meisje ook zeker financieel kan onderhouden.Dat mag je tegenwoordig ook al als een voorrecht beschouwen geloof ik.......En is dit dan moreel onverantwoord gedrag?

Ergens iets van vinden, een mening over hebben is niet hetzelfde als met een veroordelend vingertje omhoog staan. Als deze vrouw op de natuurlijke manier nog een kind had gekregen, waren er ongetwijfeld ook mensen geweest die daar een mening over hadden gehad (hoewel ik me afvraag of dat dan christenen waren geweest, want ik kan me niet voorstellen dat er christenen zijn die vinden dat ze dan had moeten kiezen voor abortus).

Feit is echter wel dat dit kind niet is geboren doordat zij op een natuurlijke manier zwanger is geworden. En nee, je zult mij nooit horen zeggen dat ik een tegenstander ben van behandelingen die ertoe leiden dat mensen die moeilijk of niet zwanger kunnen raken alsnog een kind kunnen krijgen. Daarvoor heb ik veel te dicht bij het vuur gezeten dankzij mensen in mijn nabije omgeving. En toch is er voor mij wel een verschil tussen deze echtparen, die allemaal nog op de leeftijd waren waarop anderen op de natuurlijke manier kinderen krijgen en die vrouw van 63. Overigens waren die echtparen ook prima in staat geweest om kinderen financieel te onderhouden, maar sinds wanneer geldt dat als maatstaf?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 13:41
 
LISA610 schreef:
Ergens iets van vinden, een mening over hebben is niet hetzelfde als met een veroordelend vingertje omhoog staan. Als deze vrouw op de natuurlijke manier nog een kind had gekregen, waren er ongetwijfeld ook mensen geweest die daar een mening over hadden gehad (hoewel ik me afvraag of dat dan christenen waren geweest, want ik kan me niet voorstellen dat er christenen zijn die vinden dat ze dan had moeten kiezen voor abortus).

Feit is echter wel dat dit kind niet is geboren doordat zij op een natuurlijke manier zwanger is geworden. En nee, je zult mij nooit horen zeggen dat ik een tegenstander ben van behandelingen die ertoe leiden dat mensen die moeilijk of niet zwanger kunnen raken alsnog een kind kunnen krijgen. Daarvoor heb ik veel te dicht bij het vuur gezeten dankzij mensen in mijn nabije omgeving. En toch is er voor mij wel een verschil tussen deze echtparen, die allemaal nog op de leeftijd waren waarop anderen op de natuurlijke manier kinderen krijgen en die vrouw van 63. Overigens waren die echtparen ook prima in staat geweest om kinderen financieel te onderhouden, maar sinds wanneer geldt dat als maatstaf?


Als je mijn stukje goed leest heb ik het niet alleen over financieel onderhouden maar over de liefde....En wie zegt dat ik niet dicht bij dat zelfde vuur heb gezeten???????
En je hoeft ook niet op ieder stukje van mij te reageren hoor.......het lijkt wel of je boven op ieder stukje van mij zit om het eens te bekritiseren........Gun een ieder de ruimte om zijn /mening hier eens..op te schrijven zou ik zo zeggen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 14:10
 
Ik zie geen vervelende reacties, maar slechts meningen.
Wanneer er (gevoelsmatig) onderling iets speelt, graag even een privé-berichtje/e-mail sturen.


WILLEMIJN232 schreef:
Als je mijn stukje goed leest heb ik het niet alleen over financieel onderhouden maar over de liefde....En wie zegt dat ik niet dicht bij dat zelfde vuur heb gezeten???????
En je hoeft ook niet op ieder stukje van mij te reageren hoor.......het lijkt wel of je boven op ieder stukje van mij zit om het eens te bekritiseren........Gun een ieder de ruimte om zijn /mening hier eens..op te schrijven zou ik zo zeggen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 14:12
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Ik zie geen vervelende reacties, maar slechts meningen.
Wanneer er (gevoelsmatig) onderling iets speelt, graag even een privé-berichtje/e-mail sturen.

Ik heb al contact opgenomen met Willemijn Judith, dus volgens mij is dit opgelost. En Willemijn: bedankt voor de boekentips Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 11 april 2011, 14:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2