ChristianMatch
 


Forum

Zwangerschap plannen: sinds gisteren makkelijker geworden
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 21:11
 
Beste mensen,

Hoe ver moet dit nog gaan? Zijn wij hier niet bezig voor God te spelen? Ik denk van wel. Wij, als mensheid, zijn hier volgens mij de natuurlijke gang van zaken aan het verstoren en misbruiken op deze manier de schepping. Reactie graag...

Met vriendelijke groet,

Beun
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MADELIEF469





Berichten: 86

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 21:19
 
BEUN656 schreef:
Beste mensen,

Hoe ver moet dit nog gaan? Zijn wij hier niet bezig voor God te spelen? Ik denk van wel. Wij, als mensheid, zijn hier volgens mij de natuurlijke gang van zaken aan het verstoren en misbruiken op deze manier de schepping. Reactie graag...

Met vriendelijke groet,

Beun

Beun, waar doel je op? Iets uit het nieuws? Tv programma?
Beetje moeilijk te reageren zonder bron Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 21:19
 
MADELIEF469 schreef:
Beun, waar doel je op? Iets uit het nieuws? Tv programma?
Beetje moeilijk te reageren zonder bron Engeltje smiley

Klopt, dat was gisteren op het Journaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 21:33
 
Het gaat erover of vrouwen eicellen in mogen vriezen. Of het ethisch verantwoord is om je eicellen in te vriezen als je single bent. Je bent 35 nog geen man en je wilt toch nog kinderen........

Mag je eitjes reserveren in de vriezer.


Mario, een man.


Laatst aangepast door
MARIO216
op donderdag 7 april 2011, 22:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MADELIEF469





Berichten: 86

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 21:43
 
MARIO216 schreef:
Het gaat erover of vrouwen eicellen in mogen vriezen. Of het ethisch verantwoord is om je eicellen in te vriezen als je single bent. Je bent 35 nog geen man en je wilt toch nog kinderen........

Mag je eitjes reserveren in de vriezer.

thanx Mario! Coole smiley met zonnebril
dan ga ik zo even googlen op de uitzending Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 22:27
 
BEUN656 schreef:
Beste mensen,

Hoe ver moet dit nog gaan? Zijn wij hier niet bezig voor God te spelen? Ik denk van wel. Wij, als mensheid, zijn hier volgens mij de natuurlijke gang van zaken aan het verstoren en misbruiken op deze manier de schepping. Reactie graag...

Met vriendelijke groet,

Beun

Ik vind dat eigenlijk altijd een negatieve stelling... of lees ik het te letterlijk ?
Ik geloof namelijk niet dat God onverantwoord bezig is...
...maar je doelt hier misschien meer op dat het aan God is of je kinderen krijgt of niet.

Ik vind het nog best lastig... wat had ik gedaan als ik nog een dertiger zou zijn ? Ach, aan de andere kant weet je op die leeftijd nog niet of en zo ja hoeveel risico minder je loopt op een kind. Ergens vind ik dat je dan nog een goede kans hebt om op een natuurlijke manier zwanger te raken.
Als je de man nog niet bent tegengekomen, lijkt het me wel raar... alsof er haast achter het krijgen van een kind is...
Ik hoorde dat het nog best een pijnlijke behandeling kan zijn...
Ergens vraag ik me af waar de controle blijft... ik vind dat ouders goed moeten bedenken wat ze nu eigenlijk met hun leven willen... niet eerst gaan denken cariere te maken en o ja op je 45ste nog die eicellen, want je wilde nog een kind... dat gaat mij echt te ver.

Ik ben zelf ongewild kinderloos (geen partner, dus...), en hoe graag ik ook een kind had willen krijgen, heeft dat niet met vertrouwen te maken.. hoe moeilijk soms ook, dat je een andere koers gaat ?
Deze zaak is wat mij betreft nog best ingewikkeld... maar ja, het leven bestaat nu eenmaal ook uit teleurstellingen... gelukkig hoef ik er niet alleen doorheen.
Ergens begrijp ik het wel als vrouwen daarvoor kiezen... denk echter niet dat ik het zelf zou doen als ik jonger was geweest...
(45 jaar is de maximale leeftijd om eicellen in te laten brengen).


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 7 april 2011, 22:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 22:48
 
ik denk dat je eerst goed de redenen moet weten waarom die vrouwen hun eicellen laten invriezen. Niet te lichtzinnig oordelen en misschien ook even God er niet zo vlug bijhalen. Het kan iets medisch zijn. Eerst dus uitpluizen waarom ze de eicellen invriezen.

Ik heb nogal eens gezegd ergens in een topic: als je een nare ziekte hebt, kanker bijvoorbeeld, ga je ook naar de dokter met de hoop op genezing. Je zou ook kunnen zeggen dat het de bedoeling van God was dat je ziek werd en dat je je er dan maar moet bij neerleggen. Wat uiteindelijk een pijnlijke dood kan worden. Neen, zo werkt het in de meeste gevallen niet. Ergens gaan we hulp vragen.

Frank

Oja, ik ben geen voorstander om die eicellen te laten invriezen om ze dan op een oudere leeftijd te laten inbrengen...zoals bij de vrouw van 63.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 23:11
 
ik weet van een jonge vrouw die eitjes liet invriezen omdat ze een bestraling van eierstokken en baarmoeder moest krijgen!
ook iemand die eicelletjes liet invriezen vooraleer de eierstokken moesten verwijderd worden als gevolg van kanker.
één van beiden (weet niet meer wie juist) is jaren later toen ze genezen verklaard geworden is zwanger en moeder geworden dank zij haar ingevroren eitjes van vroeger!
toen de vrouw uiteindelijk moeder werd was het een vrouw van vooraan de 30.

dus in dergelijke situaties zie ik niet waarom het niet zou kunnen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 23:25
 
FRANKT627 schreef:
ik denk dat je eerst goed de redenen moet weten waarom die vrouwen hun eicellen laten invriezen. Niet te lichtzinnig oordelen en misschien ook even God er niet zo vlug bijhalen. Het kan iets medisch zijn. Eerst dus uitpluizen waarom ze de eicellen invriezen.

Ik heb nogal eens gezegd ergens in een topic: als je een nare ziekte hebt, kanker bijvoorbeeld, ga je ook naar de dokter met de hoop op genezing. Je zou ook kunnen zeggen dat het de bedoeling van God was dat je ziek werd en dat je je er dan maar moet bij neerleggen. Wat uiteindelijk een pijnlijke dood kan worden. Neen, zo werkt het in de meeste gevallen niet. Ergens gaan we hulp vragen.

Frank

Oja, ik ben geen voorstander om die eicellen te laten invriezen om ze dan op een oudere leeftijd te laten inbrengen...zoals bij de vrouw van 63.



Die 63 jarige vrouw is zwanger geraakt door donor eicel en donorzaad.
Niks eigens dus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 09:42
 
MARIO216 schreef:
Het gaat erover of vrouwen eicellen in mogen vriezen. Of het ethisch verantwoord is om je eicellen in te vriezen als je single bent. Je bent 35 nog geen man en je wilt toch nog kinderen........

Mag je eitjes reserveren in de vriezer.


Mario, een man.

Wat ik had begrepen uit het journaal is dat het ging om vrouwen in de leeftijd van 30 t/m 35 jaar die wel graag kinderen zouden willen maar waar het nu niet mogelijk is, er werdt mede ook gekeken dat het vrouwen zijn waar zwanger raken al moeilijker zou zijn door ziekte er werd niet lichtzinnig mee omgegaan en ze worden terrug geplaatst bij de biologische moeder en die mag (gelukkig) niet ouder dan 46 zijn!!

Dit wil niet zeggen dat ik het ermee eens ben dat vrouwen massaal eitjes laten invriezen omdat ze nu geen partner hebben, maar als het om medische redenen is kan ik het wel begrijpen!


Laatst aangepast door
ERIKA129
op vrijdag 8 april 2011, 09:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 10:57
 
ERIKA129 schreef:

Dit wil niet zeggen dat ik het ermee eens ben dat vrouwen massaal eitjes laten invriezen omdat ze nu geen partner hebben, maar als het om medische redenen is kan ik het wel begrijpen!


Bij echtparen die moeilijk kinderen kunnen krijgen, wordt mannelijk sperma ook ingevroren voor later gebruik. Besef wel hoe groot het verdriet over kinderloosheid kan zijn en wat men er voor over heeft om toch vader en moeder te worden. Een zekere regulering qua leeftijd moet inderdaad wel. En, hoewel niet helemaal hetzelfde: hoeveel koeien worden nog direct door de stier bevrucht, denk je? Medische ethiek is noodzakelijk maar bij elke nieuwe ontwikkeling roepen dat het tegen Gods wil is, gaat te ver.

Thomas, medisch ingrijpen is niet voor God spelen.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 8 april 2011, 13:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 13:07
 
MARIO216 schreef:
Het gaat erover of vrouwen eicellen in mogen vriezen. Of het ethisch verantwoord is om je eicellen in te vriezen als je single bent. Je bent 35 nog geen man en je wilt toch nog kinderen........

Mag je eitjes reserveren in de vriezer.


Mario, een man.



Het gaat dus om uitstellen van een (mogelijke) zwangerschap.
Maar hoe vaak gebeurt dat al niet op manieren die als algemeen geaccepteerd worden?? Denk eens aan voorbehoedsmiddelen als de pil of het condoom.
Daanaast was er een reden dat vrouwen tussen de 30 en 35 jaar eicellen laten invriezen volgens mij voor de betere "kwaliteit" van de eicel en daardoor minder kans op complicaties bij zwangerschap op latere leeftijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 14:11
 
het is wel voor God spelen, net als euthanasie, abortus, donor zijn of ontvangen , een mens proberen te klonen via DNA, etc etc.

Ik geef toe, als je me vraagt waar ligt de grens dan is dat lastig soms, maar deze gevallen zijn zeer duidelijk.


Laatst aangepast door
DAVID923
op vrijdag 8 april 2011, 14:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAJARO438





Berichten: 159

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 15:14
 
DAVID923 schreef:
het is wel voor God spelen, net als euthanasie, abortus, donor zijn of ontvangen , een mens proberen te klonen via DNA, etc etc.

Ik geef toe, als je me vraagt waar ligt de grens dan is dat lastig soms, maar deze gevallen zijn zeer duidelijk.


mm ben ik niet met je eens. Stel dat jij een ongeluk zou krijgen en je hebt bloed nodig? wat dan?
Dan voor jou dus geen transfusie want dat is ook donatie.

Gr Majaro die het allemaal ff niet zo uitgesproken zwart wit ziet. Grijs is ook netjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLIE511





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 16:48
 
MAJARO438 schreef:
mm ben ik niet met je eens. Stel dat jij een ongeluk zou krijgen en je hebt bloed nodig? wat dan?
Dan voor jou dus geen transfusie want dat is ook donatie.

Gr Majaro die het allemaal ff niet zo uitgesproken zwart wit ziet. Grijs is ook netjes.

het klinkt misschien hard...maar bloed kun je niet missen om te leven...kinderen wel.

Ik begrijp dat het pijnlijk is als je (op dat moment) geen kinderen kunt krijgen, maar als God ze niet geeft op een natuurlijke wijze, wil Hij dan wel dat je ze krijgt op een andere ( door mensen uitgedachtte) manier?
Ofwel...op Gods manier lukt het niet...dan maar zelf aan de gang, Zou dat de bedoeling zijn?

Jolan931
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAJARO438





Berichten: 159

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 18:00
 
Mijn reactie was meer gericht op die van david, met donaties enzo. God heeft de artsen hun bekwaamheden gegeven en het is aan de mens om daar zeer zorgvuldig mee om te gaan. En daarmee bedoel ik dus niet een kind krijgen op je 63, want dat ik vind ik wel absurd. Het ging mij juist om het zover doorvoeren van de stelling dat je dan alle ingrepen zou moeten weigeren want daar komt het op neer, in mijn ogen.

gr majaro, niet alles is zwart/wit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 19:02
 
waarom die vreemde afsluitingen eigenlijk, net als thomas,

zo van:

david, die dat ijdelheid vind die afsluitingen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 22:23
 
DAVID923 schreef:
waarom die vreemde afsluitingen eigenlijk, net als thomas,

zo van:

david, die dat ijdelheid vind die afsluitingen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

waarom niet?

Griffin, die de afsluitingen wel grappig vindt


Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 22:28
 
GRIFFIN748 schreef:
waarom niet?

Griffin, die de afsluitingen wel grappig vindt


Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Tja, wat ik nu eigenlijk het probleem?

Lisa, die geen problemen maakt maar ze liever oplost Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 22:38
 
DAVID923 schreef:
het is wel voor God spelen, net als euthanasie, abortus, donor zijn of ontvangen , een mens proberen te klonen via DNA, etc etc.

Het is niet zozeer het feit dat er voor God wordt gespeeld. Neen, God gaf de mens een wil. De ene gebruikt die op een mooie manier, al dan niet Christelijk geinspireerd, en de andere doet er gruweldaden mee.

Het is net zoals Majaro aanhaalde dat sommige mensen een bekwaamheid wordt geschonken. Of ze met die bekwaamheid esthitisch of ethisch mee omgaan is weer wat anders. We hebben nu allemaal eenmaal een wil gekregen en maar goed ook. Trouwens ik zei al eerder in dit topic dat we toch allemaal wel naar een dokter gaan wanneer we een medisch mankement hebben.




Ik geef toe, als je me vraagt waar ligt de grens dan is dat lastig soms, maar deze gevallen zijn zeer duidelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 22:58
 
DAVID923 schreef:
het is wel voor God spelen, net als euthanasie, abortus, donor zijn of ontvangen , een mens proberen te klonen via DNA, etc etc.

Ik geef toe, als je me vraagt waar ligt de grens dan is dat lastig soms, maar deze gevallen zijn zeer duidelijk.

Vind je al deze gevallen echt zo enorm duidelijk?

Wanneer jij alleen verder zou kunnen leven met een donor orgaan (hart, nieren, of wat dan ook), zou jij dan inderdaad de behandeling weigeren omdat het "voor God spelen" zou zijn?

Ik vind dit dus helemaal niet duidelijk.

euthanasie? tja, bedoel je dan actieve of passieve euthanasie? Heb jij wel eens gezien hoe een mens kan lijden wanneer hij of zij kanker heeft? Dat is dus echt onmenselijk, maar het opvoeren van de pijnstilling (morfine) is of je het wil of niet ook euthanasie.

En wanneer een vrouw zwanger is, maar het voor haar levensgevaarlijk is om de zwangerschap uit te dragen? Ik weet echt niet wat ik in zo'n geval zou kiezen.

Ik vind het lastig hoor, natuurlijk kun je in al deze gevallen voorbeelden noemen waarbij het vrij makkelijk is om te zeggen dat "het" niet ethesch verantwoord is, maar ook ik houd van grijs tinten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 23:39
 
DAVID923 schreef:
het is wel voor God spelen, net als euthanasie, abortus, donor zijn of ontvangen , een mens proberen te klonen via DNA, etc etc.

Ik geef toe, als je me vraagt waar ligt de grens dan is dat lastig soms, maar deze gevallen zijn zeer duidelijk.

David, als je mensen leven kan geven met bijvoorbeeld een nieuwe long, terwijl die mensen anders hun laatste jaar of maanden moeten slijten aan tmachien of al snakkend naar adem...........vind jij dan echt dat dit voor God spelen is????? Ik ben er zeker van als een jonge gezonde persoon bijv een fataal ongeluk had, dat God er niets tegen heeft dat wij andere mensen helpen met deze organen?
of ben jij nu echt zo iemand met een stuk beton in plaats van een hart met gevoelens?

SORRY David, had je onderste zin niet goed gelezen, ik hoop dat jouw zinspeling dat het moeilijk is om een grens te trekken hier ook op insinueert!


Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op vrijdag 8 april 2011, 23:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 23:41
 
WILLIE511 schreef:
het klinkt misschien hard...maar bloed kun je niet missen om te leven...kinderen wel.

Ik begrijp dat het pijnlijk is als je (op dat moment) geen kinderen kunt krijgen, maar als God ze niet geeft op een natuurlijke wijze, wil Hij dan wel dat je ze krijgt op een andere ( door mensen uitgedachtte) manier?
Ofwel...op Gods manier lukt het niet...dan maar zelf aan de gang, Zou dat de bedoeling zijn?

Jolan931

Ik denk dat God ons wel helpt als de wetenschap vooruitgang boekt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 01:48
 
MAJARO438 schreef:
mm ben ik niet met je eens. Stel dat jij een ongeluk zou krijgen en je hebt bloed nodig? wat dan?
Dan voor jou dus geen transfusie want dat is ook donatie.

Gr Majaro die het allemaal ff niet zo uitgesproken zwart wit ziet. Grijs is ook netjes.

Als ik even mag... Hoe zwart/wit is de Bijbel dan eigenlijk in jouw ogen? David refereert alleen maar aan de Bijbel in zijn stellingen. Niks mis mee. En inderdaad: de Bijbel is op sommige punten zwart/wit. Problemen mee...?

Mijn complimenten voor je commentaar David!


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 10 april 2011, 01:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 01:51
 
MARYLIEN613 schreef:
Ik denk dat God ons wel helpt als de wetenschap vooruitgang boekt!

Tot op zekere hoogte dus he! Kijk maar even naar de toren van Babel. Een sterk staaltje van menselijk vernuft in die dagen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 13:44
 
BEUN656 schreef:
Tot op zekere hoogte dus he! Kijk maar even naar de toren van Babel. Een sterk staaltje van menselijk vernuft in die dagen...


Goed dat je Babel aanhaalt Beun. Daar zie je dat God het ook tot op zekere hoogte toestaat of toelaat. Dan, op een gegeven moment, daalt de Heer af om naar Babel te kijken, en Hij concludeert en vormt een oordeel....
Genesis 11:5 Maar toen daalde de HEER af om te kijken naar de stad en de toren die de mensen aan het bouwen waren. 6 Dit is één volk en ze spreken allemaal een en dezelfde taal, dacht de HEER, en wat ze nu doen is nog maar het begin. Alles wat ze verder nog van plan zijn, ligt nu binnen hun bereik. 7 Laten wij naar hen toe gaan en spraakverwarring onder hen teweegbrengen, zodat ze elkaar niet meer verstaan.

Ik kan me heel goed indenken dat we op een soortgelijk punt in de geschiedenis staan, dat God denkt "Alles wat ze verder nog van plan zijn, ligt nu binnen hun bereik" !!! Wat zal dan zijn oordeel zijn .... Twijfelende smiley
Medische wetenschap is prima om mensen te helpen en genezen, maar waar ligt de grens .... Genetische aanpassingen?? Klonen van mensen (bij dieren kan het al...)??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 13:53
 
BEUN656 schreef:
Als ik even mag... Hoe zwart/wit is de Bijbel dan eigenlijk in jouw ogen? David refereert alleen maar aan de Bijbel in zijn stellingen. Niks mis mee. En inderdaad: de Bijbel is op sommige punten zwart/wit. Problemen mee...?

Mijn complimenten voor je commentaar David!

De bijbel is soms zwart/wit ja. Maar de bijbel doet geen zwart/wit uitspraken over orgaandonatie of het invriezen van eicellen... Dus dan zit er toch een interpretatie stap van onzelf tussen. En dan is alles ineens niet zo zwart/wit meer.

Ik vind een positief gevolg van deze ontwikkeling dat jonge mensen bij inderdaad bestralingen ofzo eicellen kunnen laten invriezen. Een negatief gevolg is dat mensen kinderen krijgen of voor een serieuze relatie gaan heel makkelijk kunnen uitstellen, omdat het geen consequenties heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 13:58
 
BEUN656 schreef:
Als ik even mag... Hoe zwart/wit is de Bijbel dan eigenlijk in jouw ogen? David refereert alleen maar aan de Bijbel in zijn stellingen. Niks mis mee. En inderdaad: de Bijbel is op sommige punten zwart/wit. Problemen mee...?

Mijn complimenten voor je commentaar David!

dank je broeder.

@marylien, ja natuurlijk is het lastig, als mijn eigen familie in zo`n situatie is dan wil je alle wetten wel breken. maar we moeten niet ons gevoel, maar God en Zijn Woord volgen. maar tussen zwart en wit zit idd een heel stuk grijs.

100 jaar geleden was er geen eens sprake van organen wisselen of vele zaken die we nu bespreken. dan beruste men er gewoon in. waar is de grens?
mensen hebben soms, naar mijn mening, ook een verkeerd Godsbeeld, alsof alle ziekte en ellende van satan is en we ons leven maar zolang mogenlijk moeten uitstellen. ookal ben je dan een kasplantje.
of dat we zelf een leven mogen beeindigen (abortus/euthenasie).
al is er bij euthenasie wel een vraag: is de stekker er in voor God spelen of de stekker eruit trekken? een mens heeft ook gewoon als het zover is het recht om te sterven, en heb respect voor de christen die dan zegt het is goed zo, ik wil naar Huis.

maar goed voor elk voorbeeld zou je al een eigen topic kunnen starten. en het ging om die zwangerschap plannen door eitjes in te vriezen.
leuk verhaal ook om je diepvries eten ok, maar diepvries kindje? leuk verhaal ook om te vertellen...
maar dat ben ik he.. Smiley met dichtgeplakte mond
het is tussen een ieder en God zelf.


Laatst aangepast door
DAVID923
op zondag 10 april 2011, 14:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 17:25
 
DAVID923 schreef:
dank je broeder.

@marylien, ja natuurlijk is het lastig, als mijn eigen familie in zo`n situatie is dan wil je alle wetten wel breken. maar we moeten niet ons gevoel, maar God en Zijn Woord volgen. maar tussen zwart en wit zit idd een heel stuk grijs.

100 jaar geleden was er geen eens sprake van organen wisselen of vele zaken die we nu bespreken. dan beruste men er gewoon in. waar is de grens?
mensen hebben soms, naar mijn mening, ook een verkeerd Godsbeeld, alsof alle ziekte en ellende van satan is en we ons leven maar zolang mogenlijk moeten uitstellen. ookal ben je dan een kasplantje.
of dat we zelf een leven mogen beeindigen (abortus/euthenasie).
al is er bij euthenasie wel een vraag: is de stekker er in voor God spelen of de stekker eruit trekken? een mens heeft ook gewoon als het zover is het recht om te sterven, en heb respect voor de christen die dan zegt het is goed zo, ik wil naar Huis.

maar goed voor elk voorbeeld zou je al een eigen topic kunnen starten. en het ging om die zwangerschap plannen door eitjes in te vriezen.
leuk verhaal ook om je diepvries eten ok, maar diepvries kindje? leuk verhaal ook om te vertellen...
maar dat ben ik he.. Smiley met dichtgeplakte mond
het is tussen een ieder en God zelf.

Ja David, inderdaad dat grijze vlak..........
en zoals jij eindigt het zal mss wel tussen een ieder en God zelf zijn,

let wel abortus en euthanasie dat blijven zaken waar ik niet kan in mee gaan,
niet op grond van mijn geloof,
en ook al niet op grond van mijn gevoel,

maar wat dat "verhaal" betreft van diepvries eitjes: is geen verhaal maar wel werkelijkheid (vanuit mijn alledaagse werkplaats)
maar ik moet je wel toegeven dat ik begin te twijfelen of men geen eierstok weggenomen heeft (om te beletten dat die bestraald werd) die achteraf terug ingeplant is of zo.......ja ik kan het nog achterhalen hoor maar feit is dat de wetenschap meer kan dan je voor mogelijk houdt!

denk maar aan die geslachtsveranderingen...........maar wees heel gerust hier kan ik zelf ook niet mee instemmen, ik kan alleen maar denken dat deze mensen op mentaal vlak een hele moeilijke weg te gaan hebben (ben wel blij op deze afdeling niet vast werkzaam te zijn)
en toch, ook hier zijn patiënten bij die op een verantwoorde manier geholpen worden, denk maar aan afwijkingen bij de geboorte waarbij een kindje tweeslachtig is. Het is voor deze kinderen echt een bevrijding wanneer ze tijdens/na hun puberteit eigenlijk mogen zijn hoe ze zich vanbinnen voelen! maar nu ga ik wel heeeeeel off-topic Sorry David!

Het is inderdaad zo dat een ieder tot God zal bidden dat de sterren van de hemel zouden vallen als het om je eigen familie of dierbaren gaat,
net zoals we allen wel weten en beseffen dat Gods Wil zal vervuld worden,
maar ergens geloof ik ook dat de vooruitgang in de medische wereld met Gods Zegen kan gebeuren!


Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 10 april 2011, 18:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 21:01
 
Quote:
maar ergens geloof ik ook dat de vooruitgang in de medische wereld met Gods Zegen kan gebeuren!


ja maar met de Bijbel ernaast.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2