ChristianMatch
 


Forum

Niet gelukkig zijn t.o.v. Het Geloof
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 14:55
 
Beste chat, dit is totaal oftopic en gaat meer over arminiaans versus calvinisme. Best, maar maak er dan even een ander topic van.
Of kopier het even anar een reeds bestaand topic.

Voor de duidelijkheid ik ben een gematigd calvinist en erken zeker de verantwoordelijkheid en vrije wil van de mens. Alleen word naar mijn mening die vrij wil van de mens zeer overschat.

Denk dat romeinen 9 als geheel best wel een duidelijke tijdloze basis neerzet in de zin van tijdloze principes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juni 2011, 19:21
 
DAVID923 schreef:
Beste chat, dit is totaal oftopic en gaat meer over arminiaans versus calvinisme. Best, maar maak er dan even een ander topic van.
Of kopier het even anar een reeds bestaand topic.

Voor de duidelijkheid ik ben een gematigd calvinist en erken zeker de verantwoordelijkheid en vrije wil van de mens. Alleen word naar mijn mening die vrij wil van de mens zeer overschat.

Denk dat romeinen 9 als geheel best wel een duidelijke tijdloze basis neerzet in de zin van tijdloze principes.

En wat bedoel je daar precies mee?
Ik begrijp je niet goed... Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 13 juni 2011, 19:29
 
principes die altijd van kracht waren en zullen zijn, en niet door cultuur of tijdsgeest beinvloed worden. Tijdloze elementen van Gods karakter.

De context was de spanning tussen augustus en pelagius, luther en erasmus, arminius en gomerus etc etc. De spanning tussen Gods raad en de vrije wil van de mens.

zie romeinen 9.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2