ChristianMatch
 


Forum

Ramp
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 10:31
 
MARIA576 schreef:
Onlangs heb ik contact gezocht met de ZOA met de vraag of zij in de bewuste gebieden aanwezig zijn. Vanmorgen kreeg ik daarop een antwoord en dit is wat zij mij schreven:

"Alleen al in de opvangkampen rond Dolo Ado in het zuiden van Ethiopië - waar ZOA een kantoor heeft - zijn vorige week meer dan 110.000 Somalische vluchtelingen aangkomen. De kampen zijn overbevolkt en nog dagelijks komen tussen de 1.600 en 2.000 vluchtelingen aan. Velen hebben dagen of zelfs weken moeten lopen om deze plek te bereiken. In wanhoop zijn ze de loodzware tocht begonnen om de honger en het geweld in hun thuisland te ontvluchten. Ondervoed, uitgedroogd en uitgeput komen de mensen aan. In de kampen is dringend humanitaire hulp nodig, zoals voedsel, water, onderdak en medicijnen. ZOA is aanwezig in dit gebied en mobiliseert op dit moment extra mankracht en middelen om hulp te bieden.



ZOA is samen met Woord en Daad, Red een Kind en Dorcas een noodhulpactie gestart. Uw gift is van harte welkom op ons gironummer 550. Graag o.v.v. 'droogte Afrika".

Tot zover hun antwoord aan mij. Voor mij is dit voldoende om mijn scepsis om te zetten in hulp.

Goed gedaan Maria!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 11:35
 
Het staat bij www.nu.nl:

Staatssecretaris van Ontwikkelingssamenwerking Ben Knapen (CDA) roept in het AD op meer te doneren.
"We kunnen niet de andere kant opkijken nu zoveel mensen met de dood worden bedreigd", zegt Knapen.
Het ergste moet volgens hem nog komen. "We kunnen in Nederland niet onverschillig zijn voor wat er in de wereld gebeurt. Er moet nú hulp komen."


Hij vreest dat de actie door de vakantie langzaam op gang komt. Knapen vertrekt dinsdag naar Kenia voor een bezoek aan het vluchtelingenkamp Dadaab.

De droogte in de Hoorn van Afrika is de ergste in zestig jaar, meldde het ministerie van Knapen zondag.

Het getroffen gebied beslaat het noorden van Kenia, Ethiopië, Somalië, Eritrea en Zuid-Sudan. Volgens de VN zijn meer dan elf miljoen mensen getroffen en zoeken dagelijks duizenden Somaliërs hun toevlucht in Kenia.

Knapen is overigens niet van plan de opbrengst van de inzamelactie te verdubbelen. Hij wijst erop dat bovenop de structurele bijdragen die het gebied krijgt al vijftien miljoen euro noodhulp is gegeven.

----------------------------------------------------------------------------------


Doen de Europese landen ook mee? We kunnen niet alleen wij doen.
We geven te veel uit en betalen te veel belastingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 12:57
 
MARIA576 schreef:
Onlangs heb ik contact gezocht met de ZOA met de vraag of zij in de bewuste gebieden aanwezig zijn. Vanmorgen kreeg ik daarop een antwoord en dit is wat zij mij schreven:

"Alleen al in de opvangkampen rond Dolo Ado in het zuiden van Ethiopië - waar ZOA een kantoor heeft - zijn vorige week meer dan 110.000 Somalische vluchtelingen aangkomen. De kampen zijn overbevolkt en nog dagelijks komen tussen de 1.600 en 2.000 vluchtelingen aan. Velen hebben dagen of zelfs weken moeten lopen om deze plek te bereiken. In wanhoop zijn ze de loodzware tocht begonnen om de honger en het geweld in hun thuisland te ontvluchten. Ondervoed, uitgedroogd en uitgeput komen de mensen aan. In de kampen is dringend humanitaire hulp nodig, zoals voedsel, water, onderdak en medicijnen. ZOA is aanwezig in dit gebied en mobiliseert op dit moment extra mankracht en middelen om hulp te bieden.



ZOA is samen met Woord en Daad, Red een Kind en Dorcas een noodhulpactie gestart. Uw gift is van harte welkom op ons gironummer 550. Graag o.v.v. 'droogte Afrika".

Tot zover hun antwoord aan mij. Voor mij is dit voldoende om mijn scepsis om te zetten in hulp.
Het beruchte gironr. waar de miljoenen voor Haiti ook beland zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 13:06
 
LISA610 schreef:
Je ligt achter chat: t is de laatste dagen regelmatig in het nieuws, dus nee die hongersnood is niet afgelopen. En ja, ik heb ook moeite met het feit dat erg veel geld wat aan hulporganisaties wordt gegeven bij die organisaties zelf terecht komt in plaats van bij het goede doel waaraan gegeven wordt. Maar betekent dit dat we dan met zijn allen maar helemaal niets moeten gaan doen? Gewoon rustig op de bank blijven zitten, want ach die beelden gaan immers net zo snel weer voorbij als reclame en dan kunnen we weer lekker verder kijken naar iets anders? Of gewoon dat stukje in de krant maar even overslaan en verder lezen in artikelen die ons meer boeien? Weet je, toen mijn kinderen heel klein waren dachten ze ook dat wij hen niet konden zien als zij hun ogen dicht knepen.....
Kijk eens naar de datum van mn bijdrage. De laatste dagen is het idd wat meer in het nieuws. Ik vind dat we eisen moeten gaan stellen aan datgene wat ze ermee doen. Net zoals bij een lening. En waarom geen lening eigenlijk. Leer de mensen zelfstandig om te gaan met het geld. Denk je dat er echt niemand in die buurt is, die financieel bij kan staan? Kenia stelde 30 miljoen ter beschikking. Sudan kan ook wel een steentje bijdragen net zoals Egypte, Saudi Arabië. Deze landen kunnen ook wat voorwaarden stellen, wij niet. En zolang het alleen maar geven vanuit onze kant is, zonder dat we echt zien dat er structurele veranderingen doorgevoerd worden, is het m.i. weggegooid geld.
Laten ze maar eens goed kijken naar giro 555....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 13:31
 
CHATULIEM619 schreef:
Het beruchte gironr. waar de miljoenen voor Haiti ook beland zijn.

Volgens mij niet Chat. Dat is giro 555. We hebben het nu over giro 550 en ja, zij hebben dit nummer ook gebruikt t.b.v Haïti maar het is toch écht het gironummer dat bij de ZOA hoort.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 15:59
 
CHATULIEM619 schreef:
Het beruchte gironr. waar de miljoenen voor Haiti ook beland zijn.




LEZEN CHAT......550



tis geen 555....

specseavers heeft aanbiedingen...


Laatst aangepast door
MARISKA601
op maandag 18 juli 2011, 16:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 16:17
 
MARISKA601 schreef:
LEZEN CHAT......550



tis geen 555....

specseavers heeft aanbiedingen...

Welke opticien niet??? kies er een uit bij Hans anders is de prijs anders Knipoog smiley
Nu weer ontopic Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 16:21
 
ERIKA129 schreef:
Welke opticien niet??? kies er een uit bij Hans anders is de prijs anders Knipoog smiley
Nu weer ontopic Smiley met dichtgeplakte mond

Kan je wat je overhoud op giro 550 stortenClown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 19:11
 
BEUN656 schreef:
Zo, weet je hoe hard... Kinderen op schoot en dan over sterilisatie praten als Christen... Snap je het eigenlijk nog wel...?


Je reageerd 2x op mijn bijdrage, dat mag.

Ten eerste geef ik duidelijk aan dat ik het probleem op economische wijze benader, of was het niet duidelijk genoeg???
Ten tweede kun je erg ontzet reageren op mijn opmerkingen over geboorteregeling, zoals bijv. sterilisatie maar ook de pil of condoom, zo bijzonder is het niet.
Op deze site, vol christenen, staan niet veel vrouwen die 4 of meer kinderen hebben.
Zoals jij naar ik aanneem wel weet, waren ook in Nederland de gezinnen vroeger veel groter, 10, 12 of 15 kinderen was niet bijzonder.
Je kunt mij niet wijsmaken dat IEDERE vrouw na een huwelijk van bijvoorbeeld 10 jaar, gezegend met 2 kinderen, geen voorbehoedsmiddelen heeft gebruikt.
Daar heeft die vrouw een voor haar gevoel goede reden voor gehad, bijvoorbeeld dat ze 10 kinderen niet de aandacht en luxe kan geven die ze wel aan 2 kinderen kan geven.
En dat is precies het probleem in dat gebied in afrika, de kindersterfte is fors gedaald maar de geboortecijfers blijven gelijk.
Hierdoor zijn er opeens veel te veel mensen die moeten leven van de schaarse middelen die er zijn.
En dan hoeft er maar iets te gebeuren en het leed is niet meer te overzien.
Vandaar dat ik achter mijn bijdrages kan staan, ook en juist vooral, als christen!!

nog even dit:

Dit is een forum en daar mag, nee, daar moet elk onderwerp vanuit meerdere gezichtshoeken besproken worden.
Dus ook als het jou niet bevalt, plaats ik mijn opmerkingen vanuit de invalshoek die ik kies.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 22:15
 
ERIKA129 schreef:
Mooi Maria en zeer duidelijk!!
De situatie daar is zeer schrijnend, en ook ik geef liever aan een schristelijke instelling daar heb ik echt meer vertrouwen in!

Maria en erica; volledig met jullie eens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 22:41
 
PIETER649 schreef:
Het probleem is in feite dat er daar wel enige vooruitgang in de beschaving is....

80 jaar geleden leefden er circa 2 miljard mensen op deze planeet, inmiddels zijn dat er 7 miljard.
de aarde is veel te vol en kan dit niet meer aan. In China zijn ze dus zo gek nog niet....??? javascript:emoticon('Twijfelende smiley')

"Maar de natuur regelt het zelf wel, dat gebeurt in afrika regelmatig en ook het westen krijgt nog wel n keer een spaanse griep of de pest om het bevolkingsniveau naar een gezond peil te krijgen. "

hoop voor je dat dat dit niet je vrouw en dochter treft.....


Laatst aangepast door
COOTJE711
op maandag 18 juli 2011, 22:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 02:46
 
PIETER649 schreef:
Je reageerd 2x op mijn bijdrage, dat mag.

Ten eerste geef ik duidelijk aan dat ik het probleem op economische wijze benader, of was het niet duidelijk genoeg???
Ten tweede kun je erg ontzet reageren op mijn opmerkingen over geboorteregeling, zoals bijv. sterilisatie maar ook de pil of condoom, zo bijzonder is het niet.
Op deze site, vol christenen, staan niet veel vrouwen die 4 of meer kinderen hebben.
Zoals jij naar ik aanneem wel weet, waren ook in Nederland de gezinnen vroeger veel groter, 10, 12 of 15 kinderen was niet bijzonder.
Je kunt mij niet wijsmaken dat IEDERE vrouw na een huwelijk van bijvoorbeeld 10 jaar, gezegend met 2 kinderen, geen voorbehoedsmiddelen heeft gebruikt.
Daar heeft die vrouw een voor haar gevoel goede reden voor gehad, bijvoorbeeld dat ze 10 kinderen niet de aandacht en luxe kan geven die ze wel aan 2 kinderen kan geven.
En dat is precies het probleem in dat gebied in afrika, de kindersterfte is fors gedaald maar de geboortecijfers blijven gelijk.
Hierdoor zijn er opeens veel te veel mensen die moeten leven van de schaarse middelen die er zijn.
En dan hoeft er maar iets te gebeuren en het leed is niet meer te overzien.
Vandaar dat ik achter mijn bijdrages kan staan, ook en juist vooral, als christen!!
Goed, tot hier heb je een redelijk punt....

[/quote] nog even dit:

Dit is een forum en daar mag, nee, daar moet elk onderwerp vanuit meerdere gezichtshoeken besproken worden.
Dus ook als het jou niet bevalt, plaats ik mijn opmerkingen vanuit de invalshoek die ik kies. [/quote]


Hiervan zeg ik: welke invalshoek kan de toest van de Christelijke ethiek doorstaan... Check yourself!


Laatst aangepast door
BEUN656
op dinsdag 19 juli 2011, 02:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 10:07
 
BEUN656 schreef:



Hiervan zeg ik: welke invalshoek kan de toest van de Christelijke ethiek doorstaan... Check yourself!



Maar ben je er dan ook op tegen dat westerlingen aan geboortebepering doen?

Wij hebben hier zelf de keuze in, in afrika hebben ze dat meestal niet.
Hoeveel afrikaanse moeders zouden er nog 12 kinderen baren als ze de keuze hadden om voorbehoedsmiddelen te gebruiken, en niet dagelijks in de zorgen hoeven te zitten hoe ze voedsel voor 12 kinderen bijeen moet krijgen?
(ik heb namelijk nergens iets gelezen over verplichte geboortebeperking)


Laatst aangepast door
ANNETTE792
op dinsdag 19 juli 2011, 10:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 11:42
 
BEUN656 schreef:
Goed, tot hier heb je een redelijk punt....
nog even dit:
Pieter649 schreef:
Dit is een forum en daar mag, nee, daar moet elk onderwerp vanuit meerdere gezichtshoeken besproken worden.
Dus ook als het jou niet bevalt, plaats ik mijn opmerkingen vanuit de invalshoek die ik kies.



BEUN656 schreef:
Hiervan zeg ik: welke invalshoek kan de toest van de Christelijke ethiek doorstaan... Check yourself!

Ik denk dat dit een dooddoener is. Ethiek is iets persoonlijks, voor veel onderwerpen kun je heel veel kanten uit. bv. je kunt twee standpunten verdedigen die beide christelijk genoemd kunnen worden. Het eerste is, je moet de mens helpen die in nood is. Het is even christelijk te zeggen: God heeft ons als mens verantwoordelijk gesteld. De mens is in staat zelf keuzes te maken. Dat betekent ook dat hij verantwoordelijk voor de schepping is. De aarde bewerken is een opdracht van God zelf. Ook geboortebeperking is een verantwoordelijkheid die de mens kan nemen in deze tijd. En aangezien AIDS een groot probleem is in deze gebieden zouden ze ook eens moeten nadenken over hun seksuele gedrag. Ook een verantwoordelijkheid van de mens.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 19 juli 2011, 12:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 19:44
 
COOTJE711 schreef:


Cootje, een luxe-probleem is OOK een probleem. Het hangt allemaal aan elkaar vast en ik pretendeer echt niet de enige absolute oplossing te geven.
Wat mij wel van het hart moet is dat ik het eigenlijk schandalig vind om maar met een blijmoedig gezicht geld te geven voor bijv. kinderinentingen ZONDER te zorgen voor de overige dingen die NODIG zijn om een leefbaar leven te leiden.
Wat voor nut heeft de fok van hongerlijders???

Gelijktijdig moet aan andere dingen, zoals minder corruptie en een gezonde economie gewerkt worden.
Vandaar dat ik liever geld doneer voor een waterput of school dan voor een inenting.

In china hebben ze inderdaad ingezien dat de bevolking niet onbeperkt kan en mag groeien.
Het moet toch leefbaar blijven, of ben ik nou gek??
In Nederland wonen ondertussen 17 miljoen mensen!!
Nog geen 50 jaar geleden woonden er 10 miljoen, bijna de helft minder dan nu. En toen werd er subsidie gegeven op emigratie.
De constatering dat nederland vol is, heeft niets met PVV, of racisme te maken, het is een algemeen erkend feit.
Daarom blijf ik toch bij het voorbeeld van teveel konijntjes in een hok, of voor mijn part van teveel guppies in een aquarium.
En ja, dan ontstaan ziektes, zo werkt de natuur nu eenmaal, kun je mij wel een hardvochtig mens vinden maar ik heb dat niet uitgevonden, ik constateer alleen.

Die opmerking over mijn vrouw en dochter, laat ik voor jouw rekening... want die kan ik op meerdere manieren lezen.
Ik mag hopen dat het niet betekend dat het jou een zorg zal zijn dat ik sterf, als mn vrouw en dochter maar blijven leven??

Wie ziekten of natuurrampen overleeft of sterft is in de hand van GOD
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 20:17
 
PIETER649 schreef:
Cootje, een luxe-probleem is OOK een probleem. Het hangt allemaal aan elkaar vast en ik pretendeer echt niet de enige absolute oplossing te geven.
Wat mij wel van het hart moet is dat ik het eigenlijk schandalig vind om maar met een blijmoedig gezicht geld te geven voor bijv. kinderinentingen ZONDER te zorgen voor de overige dingen die NODIG zijn om een leefbaar leven te leiden.
Wat voor nut heeft de fok van hongerlijders???

Gelijktijdig moet aan andere dingen, zoals minder corruptie en een gezonde economie gewerkt worden.
Vandaar dat ik liever geld doneer voor een waterput of school dan voor een inenting.

In china hebben ze inderdaad ingezien dat de bevolking niet onbeperkt kan en mag groeien.Het moet toch leefbaar blijven, of ben ik nou gek??
In Nederland wonen ondertussen 17 miljoen mensen!!
Nog geen 50 jaar geleden woonden er 10 miljoen, bijna de helft minder dan nu. En toen werd er subsidie gegeven op emigratie.
De constatering dat nederland vol is, heeft niets met PVV, of racisme te maken, het is een algemeen erkend feit.
Daarom blijf ik toch bij het voorbeeld van teveel konijntjes in een hok, of voor mijn part van teveel guppies in een aquarium.
En ja, dan ontstaan ziektes, zo werkt de natuur nu eenmaal, kun je mij wel een hardvochtig mens vinden maar ik heb dat niet uitgevonden, ik constateer alleen.

Die opmerking over mijn vrouw en dochter, laat ik voor jouw rekening... want die kan ik op meerdere manieren lezen.
Ik mag hopen dat het niet betekend dat het jou een zorg zal zijn dat ik sterf, als mn vrouw en dochter maar blijven leven??

Wie ziekten of natuurrampen overleeft of sterft is in de hand van GOD

En kijk eens wat voor een ellende dat oplevert de hele één kind politiek.
En weet je ook hoe er omgegaan wordt met de mensen die wel meer kinderen hebben??
En stel je eens voor dat je omdat je zwangerschap van begin tot eind gecontroleerd wordt, je bruut tot een abortus wordt gedwongen omdat het een meisje is. Wat zou je dan doen???
Waar kun je dan heen.
Had jij geen dochter gehad Pieter.
Think real!!!
Sorry, zit dagelijks met die problematiek aan mijn buro, zie dagelijks de ellende van deze politiek en hoor de onmenselijke verhalen.
Ja, dan zitten we hier best, lekker ver-van-mijn-bed-show.


Laatst aangepast door
YELNIN491
op dinsdag 19 juli 2011, 20:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 22:36
 
YELNIN491 schreef:
En kijk eens wat voor een ellende dat oplevert de hele één kind politiek.
En weet je ook hoe er omgegaan wordt met de mensen die wel meer kinderen hebben??
En stel je eens voor dat je omdat je zwangerschap van begin tot eind gecontroleerd wordt, je bruut tot een abortus wordt gedwongen omdat het een meisje is. Wat zou je dan doen???
Waar kun je dan heen.
Had jij geen dochter gehad Pieter.
Think real!!!
Sorry, zit dagelijks met die problematiek aan mijn buro, zie dagelijks de ellende van deze politiek en hoor de onmenselijke verhalen.
Ja, dan zitten we hier best, lekker ver-van-mijn-bed-show.


Klopt, die 1-kindpolitiek heeft nadelen, maar china had zonder dat weer flink veel andere problemen gehad, hongersnood bijvoorbeeld....
Wat jij zegt over vrouwen die verplicht een abortus ondergaan ivm zwangerschap dochter, is pure onzin.
Het kan zijn dat het opgedrongen word door familie, maar absoluut niet door de staat.
Bewijs hiervan is dat er wel degelijk chinese meisjes zijn, dat er procentueel veel meer jongentjes zijn, klopt, maar dat is, nogmaals, niet van regeringswege opgelegd.
Zelfs de staat weet dat er meisjes nodig zijn om het volk te laten bestaan.

Wat mijn dochter hiermee te maken heeft, ontgaat mij volledig, ook weer een domme opmerking. Dit om meer dan 1 reden, maar dat hou ik voor me.

De grootste problematiek aan jouw bureau, zijn de gelukszoekers die van alles verzinnen om het maar beter te krijgen in het "rijke" westen.
Ook sommige chinese vluchtelingen liegen de boel bij elkaar omdat ze ook donders goed weten dat er geen weg terug is, china neemt ze eenvoudigweg niet terug.
DAT is het grote probleem, dat een grote groep gelukszoekers het verpesten voor degenen die er wel voor in aanmerking komen.

Tuurlijk is ieder verhaal dramatisch en gun ook ik iedereen een beter leven.
Tuurlijk is de nederlandse regering, minister Leers voorop, een verschrikkelijke regering die mensen aan de dood uitleverd bij weigering asielaanvraag.
Tuurlijk is het onzin dat asielzoekers met in nederland geboren kindertjes teruggestuurd worden naar een land waar ze niets meer mee hebben.
PFFFF....

Maar weet je wat ik nou erg vind?
Dat er onderhand een hele industrie is van zogenaamd begane mensen die al die asielzoekers een vette worst voorhouden
Kerken die zo bijdehand zijn om uitgeproduceerde asielzoekers op te vangen en valse hoop geven. Advocaten en juristen wiens hele practijk draait op kansloze procedures om het verblijf maar te kunnen rekken terwijl ze weten dat het toch niet lukt, maar ja, aan het eind gooien we het op humanitaire gronden...
Wees dan een vent en neem een compleet gezin op in je eigen huis, maar dan zonder subsidie he.
Maar nee, beloof veel, laat de gemeenschap er lekker voor opdraaien, richt een vaag stichtingje op en geef jezelf een vet salaris.
Heel erg dat er zoveel mensen een dikke boterham verdienen aan het leed van al die afgewezen asielzoekers.
Want dat de afwijzing voor die mensen leed veroorzaakt, dat geloof zelfs ik...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 23:01
 
PIETER649 schreef:
Klopt, die 1-kindpolitiek heeft nadelen, maar china had zonder dat weer flink veel andere problemen gehad, hongersnood bijvoorbeeld....
Wat jij zegt over vrouwen die verplicht een abortus ondergaan ivm zwangerschap dochter, is pure onzin.
Het kan zijn dat het opgedrongen word door familie, maar absoluut niet door de staat.
Bewijs hiervan is dat er wel degelijk chinese meisjes zijn, dat er procentueel veel meer jongentjes zijn, klopt, maar dat is, nogmaals, niet van regeringswege opgelegd.
Zelfs de staat weet dat er meisjes nodig zijn om het volk te laten bestaan.

Wat mijn dochter hiermee te maken heeft, ontgaat mij volledig, ook weer een domme opmerking. Dit om meer dan 1 reden, maar dat hou ik voor me.

De grootste problematiek aan jouw bureau, zijn de gelukszoekers die van alles verzinnen om het maar beter te krijgen in het "rijke" westen.
Ook sommige chinese vluchtelingen liegen de boel bij elkaar omdat ze ook donders goed weten dat er geen weg terug is, china neemt ze eenvoudigweg niet terug.
DAT is het grote probleem, dat een grote groep gelukszoekers het verpesten voor degenen die er wel voor in aanmerking komen.

Tuurlijk is ieder verhaal dramatisch en gun ook ik iedereen een beter leven.
Tuurlijk is de nederlandse regering, minister Leers voorop, een verschrikkelijke regering die mensen aan de dood uitleverd bij weigering asielaanvraag.
Tuurlijk is het onzin dat asielzoekers met in nederland geboren kindertjes teruggestuurd worden naar een land waar ze niets meer mee hebben.
PFFFF....

Maar weet je wat ik nou erg vind?
Dat er onderhand een hele industrie is van zogenaamd begane mensen die al die asielzoekers een vette worst voorhouden
Kerken die zo bijdehand zijn om uitgeproduceerde asielzoekers op te vangen en valse hoop geven. Advocaten en juristen wiens hele practijk draait op kansloze procedures om het verblijf maar te kunnen rekken terwijl ze weten dat het toch niet lukt, maar ja, aan het eind gooien we het op humanitaire gronden...
Wees dan een vent en neem een compleet gezin op in je eigen huis, maar dan zonder subsidie he.
Maar nee, beloof veel, laat de gemeenschap er lekker voor opdraaien, richt een vaag stichtingje op en geef jezelf een vet salaris.
Heel erg dat er zoveel mensen een dikke boterham verdienen aan het leed van al die afgewezen asielzoekers.
Want dat de afwijzing voor die mensen leed veroorzaakt, dat geloof zelfs ik...

Misschien zou je een dag mee moeten lopen en dan kijken hoeveel "gelukszoekers" ertussen zitten.
Zou je voor de lol een week hetzelfde leven moeten leven dat zij doen.
Maybe dat je dan anders zou praten.
Jouw beeld van asielzoekers is ver buiten de werkelijkheid.
En er wordt aan leed van asielzoekers verdient, klopt, het is business geworden voor advocaten helaas.
Maar om alles over één kam te scheren en alles voor het merendeel onder "gelukszoekers" te scharen. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juli 2011, 00:35
 
PIETER649 schreef:
Cootje, een luxe-probleem is OOK een probleem. Het hangt allemaal aan elkaar vast en ik pretendeer echt niet de enige absolute oplossing te geven. Luxe heeft absoluut zijn 'problemen' Toename van de welvaart in deze landen lijkt me geen probleem ondanks de nadelen die er vanzelfsprekend bij komen
Wat mij wel van het hart moet is dat ik het eigenlijk schandalig vind om maar met een blijmoedig gezicht geld te geven voor bijv. kinderinentingen ZONDER te zorgen voor de overige dingen die NODIG zijn om een leefbaar leven te leiden.
Wat voor nut heeft de fok van hongerlijders???

Gelijktijdig moet aan andere dingen, zoals minder corruptie en een gezonde economie gewerkt worden.
Vandaar dat ik liever geld doneer voor een waterput of school dan voor een inenting. daar ben ik het mee eens, bestaande projecten waarbij eigen verantwoordelijkheid gegeven wordt voor bijvoorbeeld de zorg voor een koe zijn absoluut een must

In china hebben ze inderdaad ingezien dat de bevolking niet onbeperkt kan en mag groeien.
Het moet toch leefbaar blijven, of ben ik nou gek?? leefbaar wel maar china heeft (naar mijn mening) hiervoor absoluut niet dè oplossing oftewel een zeer verwerpelijke. Wat een leed brengt deze wet voor veel mensen....
In Nederland wonen ondertussen 17 miljoen mensen!!
Nog geen 50 jaar geleden woonden er 10 miljoen, bijna de helft minder dan nu. En toen werd er subsidie gegeven op emigratie.
De constatering dat nederland vol is, heeft niets met PVV, of racisme te maken, het is een algemeen erkend feit.
Daarom blijf ik toch bij het voorbeeld van teveel konijntjes in een hok, of voor mijn part van teveel guppies in een aquarium.
En ja, dan ontstaan ziektes, zo werkt de natuur nu eenmaal, kun je mij wel een hardvochtig mens vinden maar ik heb dat niet uitgevonden, ik constateer alleen.

Die opmerking over mijn vrouw en dochter, laat ik voor jouw rekening... want die kan ik op meerdere manieren lezen.
Ik mag hopen dat het niet betekend dat het jou een zorg zal zijn dat ik sterf, als mn vrouw en dochter maar blijven leven?? Je opmerking vind ik inderdaad nogal grof, ik bedoel makkelijk schrijven dat rampen ons nu een maal treffen.... en de problematiek 'overbevolking' oplossen. àls het nu eens jezelf of je vrouw/kind betreft? (wat ik uiteraard niet hoop....!) Spreek je dan nog zo makkelijk: ach oplossing voor de overbevolking... Sorry vind je opmerkingen wel ver gaan....

Wie ziekten of natuurrampen overleeft of sterft is in de hand van GOD
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juli 2011, 00:43
 
CHATULIEM619 schreef:
nog even dit:






Ik denk dat dit een dooddoener is. Ethiek is iets persoonlijks, voor veel onderwerpen kun je heel veel kanten uit. bv. je kunt twee standpunten verdedigen die beide christelijk genoemd kunnen worden. Het eerste is, je moet de mens helpen die in nood is. Het is even christelijk te zeggen: God heeft ons als mens verantwoordelijk gesteld. De mens is in staat zelf keuzes te maken. Dat betekent ook dat hij verantwoordelijk voor de schepping is. De aarde bewerken is een opdracht van God zelf. Ook geboortebeperking is een verantwoordelijkheid die de mens kan nemen in deze tijd. En aangezien AIDS een groot probleem is in deze gebieden zouden ze ook eens moeten nadenken over hun seksuele gedrag. Ook een verantwoordelijkheid van de mens.

Niet mee eens. Geboortebeperking vind ik gewoon not done.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juli 2011, 08:35
 
Globaal gezien is er voldoende voedsel voor iedere wereldburger.

Maar hoeveel voedsel word er wel niet gebruikt voor biobrandstof?

De situatie in de landen die op dit moment genoemd worden is schrikbarend.
Oogsten zijn mislukt door te weinig regenval.

Somalie een land zonder regering.. er heerst daar totale chaos.
Ethiopie... kan zijn eigen bevolking niet voeden,
Mensen vluchten naar Kenia.
Kenia kan die hele vluchtelingen stroom amper aan.
Mensen zijn vaak ziek, door ondervoeding, maar hebben ook andere ziektes onder de leden.

Neem AIDS, dat is een groot probleem in vele Afrikaanse landen.
We weten met zijn allen hoe je AIDS kan oplopen.
Seksuele geheelonthouding is de beste oplossing.
Maar ja als je goed nadenkt is dat eigenlijk onhaalbaar.

Voorbehoedsmiddelen worden amper gebruikt onder de katholike bevolking daar.
De kerk van Rome wenst er niet aan meete werken.

En dan heb je ook nog de moslim bevolking, waar bij de man 4 vrouwen mag hebben.

Vergeet ook niet dat iedwere stam in Afrika zijn medicijnman heeft.
De bevolking hecht meer waarde aan de medicijnman, dan aan een echte dokter.

Zo heb ik ooit in een documentaire gezien hoe iemand beweerde
dat men van AIDS kon genezen door gemeenschap te hebben met een maagd.

Weer een ander beweerde dat knoflook het beste medicijn was om van
AIDS te genezen.

De situatie in Afrika is complexer dan men denkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juli 2011, 09:32
 
BEUN656 schreef:
Niet mee eens. Geboortebeperking vind ik gewoon not done.

Ook niet om aids een halt toe te roepen?
Je kunt wel wat roepen maar onderbouw het dan ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juli 2011, 10:11
 
BEUN656 schreef:
Niet mee eens. Geboortebeperking vind ik gewoon not done.
Dat is jouw visie, de meeste mensen denken er gewoon anders over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juli 2011, 21:27
 
BEUN656 schreef:
Niet mee eens. Geboortebeperking vind ik gewoon not done.


Das jouw mening, dat mag...
Maar even voor de duidelijkheid een vraagje...

Jij bent wat jonger dan ik, ik heb een vrouw van 12,5 jaar jonger.
Stel nou dat jij ook een vrouw trouwd die 12,5 jaar jonger is, bijvoorbeeld over 2 jaar.
Dan is die vrouw 27 of 28 jaar.
Uitgaande van het feit dat 1 voldragen zwangerschap per 12 maanden gemiddeld moet lukken, mits jullie beiden vruchtbaar genoeg zijn, kunnen er op t gemakkie nog een kindje of 13 tot 15 komen.

vraag A.... hoe denk jij je dat te kunnen veroorloven???
vraag B.... hoe hoog schat jij de kans in dat die vrouw hierin meegaat???

Ieder zn principes hoor, en ik respecteer al gauw een mening, al ben ik het er niet mee eens.
Maar ik heb mijn vrouw flink last en pijn zien lijden o.a. door haar bekken tijdens de zwangerschap en betwijfel of ik haar dat nogmaals aan zou WILLEN doen.
Een vrouw kan flink gehandicapt raken door teveel zwangerschappen Beun.
En dan is het schattig om je eigen voetbalelftal samen te kunnen stellen, incl wat reservespelers maar als moeders levenslang de gevolgen moet dragen, of de eerste 12 kindjes als half-wees achterlaat, is de sfeer wel verziekt.

Maar goed Beun, WIJ hebben makkelijk praten want ONS lichaam loopt geen risico met zwangerschappen Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juli 2011, 21:32
 
PIETER649 schreef:
Das jouw mening, dat mag...
Maar even voor de duidelijkheid een vraagje...

Jij bent wat jonger dan ik, ik heb een vrouw van 12,5 jaar jonger.
Stel nou dat jij ook een vrouw trouwd die 12,5 jaar jonger is, bijvoorbeeld over 2 jaar.
Dan is die vrouw 27 of 28 jaar.
Uitgaande van het feit dat 1 voldragen zwangerschap per 12 maanden gemiddeld moet lukken, mits jullie beiden vruchtbaar genoeg zijn, kunnen er op t gemakkie nog een kindje of 13 tot 15 komen.

vraag A.... hoe denk jij je dat te kunnen veroorloven???
vraag B.... hoe hoog schat jij de kans in dat die vrouw hierin meegaat???

Ieder zn principes hoor, en ik respecteer al gauw een mening, al ben ik het er niet mee eens.
Maar ik heb mijn vrouw flink last en pijn zien lijden o.a. door haar bekken tijdens de zwangerschap en betwijfel of ik haar dat nogmaals aan zou WILLEN doen.
Een vrouw kan flink gehandicapt raken door teveel zwangerschappen Beun.
En dan is het schattig om je eigen voetbalelftal samen te kunnen stellen, incl wat reservespelers maar als moeders levenslang de gevolgen moet dragen, of de eerste 12 kindjes als half-wees achterlaat, is de sfeer wel verziekt.

Maar goed Beun, WIJ hebben makkelijk praten want ONS lichaam loopt geen risico met zwangerschappen Coole smiley met zonnebril


Heel goed verwoord pietje.
Helder en duidelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juli 2011, 01:10
 
PIETER649 schreef:
Das jouw mening, dat mag...
Maar even voor de duidelijkheid een vraagje...

Jij bent wat jonger dan ik, ik heb een vrouw van 12,5 jaar jonger.
Stel nou dat jij ook een vrouw trouwd die 12,5 jaar jonger is, bijvoorbeeld over 2 jaar.
Dan is die vrouw 27 of 28 jaar.
Uitgaande van het feit dat 1 voldragen zwangerschap per 12 maanden gemiddeld moet lukken, mits jullie beiden vruchtbaar genoeg zijn, kunnen er op t gemakkie nog een kindje of 13 tot 15 komen.

vraag A.... hoe denk jij je dat te kunnen veroorloven???
vraag B.... hoe hoog schat jij de kans in dat die vrouw hierin meegaat???

Ieder zn principes hoor, en ik respecteer al gauw een mening, al ben ik het er niet mee eens.
Maar ik heb mijn vrouw flink last en pijn zien lijden o.a. door haar bekken tijdens de zwangerschap en betwijfel of ik haar dat nogmaals aan zou WILLEN doen.
Een vrouw kan flink gehandicapt raken door teveel zwangerschappen Beun.
En dan is het schattig om je eigen voetbalelftal samen te kunnen stellen, incl wat reservespelers maar als moeders levenslang de gevolgen moet dragen, of de eerste 12 kindjes als half-wees achterlaat, is de sfeer wel verziekt.

Maar goed Beun, WIJ hebben makkelijk praten want ONS lichaam loopt geen risico met zwangerschappen Coole smiley met zonnebril

Ben het in grote lijnen niet met je eens. Ten eerste worden kinderen door God geschonken.
Vanzelfsprekend hebben de meeste mensen hun verstand gekregen om verantwoordelijk met hun lichaam om te gaan. Dat kan/mag/moet ook.
Begrijp dat jij het leven/ huwelijk vergelijkt met 'konijnen in een hok' (zoals je eerder beschreef?) Blijkbaar hebben mensen daarnaast dan nog verstand om naar voorbehoedsmiddelen te grijpen...? Tja dat is ook een visie...
Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juli 2011, 18:24
 
COOTJE711 schreef:
Ben het in grote lijnen niet met je eens. Ten eerste worden kinderen door God geschonken.
Vanzelfsprekend hebben de meeste mensen hun verstand gekregen om verantwoordelijk met hun lichaam om te gaan. Dat kan/mag/moet ook.
Begrijp dat jij het leven/ huwelijk vergelijkt met 'konijnen in een hok' (zoals je eerder beschreef?) Blijkbaar hebben mensen daarnaast dan nog verstand om naar voorbehoedsmiddelen te grijpen...? Tja dat is ook een visie...
Verraste, verbaasde smiley
Op je profiel las ik dat je zelf nog nooit getrouwd geweest bent en ook geen kinderen hebt. Dan is het ook logisch dat je daar misschien anders over denkt dan Pieter. Zelf vind ik de pil een grote vooruitgang, want voor die tijd gebeurde het vaak dat een vrouw op relatief jonge leeftijd stierf vanwege de vele bevallingen die ze moest doorstaan. Naast penicilline en insuline beschouw ik de pil dus als een levensreddend medicijn, zij het indirect.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juli 2011, 21:08
 
COOTJE711 schreef:
Ben het in grote lijnen niet met je eens. Ten eerste worden kinderen door God geschonken.
Vanzelfsprekend hebben de meeste mensen hun verstand gekregen om verantwoordelijk met hun lichaam om te gaan. Dat kan/mag/moet ook.
Begrijp dat jij het leven/ huwelijk vergelijkt met 'konijnen in een hok' (zoals je eerder beschreef?) Blijkbaar hebben mensen daarnaast dan nog verstand om naar voorbehoedsmiddelen te grijpen...? Tja dat is ook een visie...
Verraste, verbaasde smiley

Ook ik ben nooit getrouwd geweest en heb geen kinderen!
Maar ik ben het wel met Pieter eens we hebben ook verantwoording voor elkaar als man en vrouw.
Als je bedenkt dat een vrouwen lichaam eigenlijk een jaar nodig heeft om goed te ontzwangeren kan je wel nagaan dat het niet goed is voor en vrouw om zoveel en vaak achter elkaar zwanger te zijn!
Ik ben er echt niet voor dat er direct naar de pil of wat dan ook wordt gegrepen, maar ik blijf erbij je hebt verantwoording voor elkaar.
En als de vrouw idd kind op kind krijgt is dit zeer slecht voor haar gezondheid!
Wat betreft het hoofdonderwerp!Vrienden van mij werken in Malawi daar zien ze erg veel aids wezen en zien ze veel volwassenen en kinderen sterven! Ze kunnen zelf geen kinderen krijgen en hebben er daar een geaddopteerd, maar ondanks hun viezie over dat kinderen gegeven worden door God delen ze daar dus wel condooms uit en geven voorlichting!!Waarom ze dat doen??? omdat de vrouwen erop aan worden gekeken als ze aids hebben en de mannen vrijuit gaan en dus vrolijk naar een andere vrouw hobbelen en die weer besmetten! De enige manier om dit een beetje de kop in te drukken is voorlichting en condooms.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNA879





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juli 2011, 23:59
 
CHATULIEM619 schreef:
Komt het uit de lucht vallen ofzo? Opeens het bericht, dat er een hongersnood van onvoorstelbare omvang in de hoorn van Afrika is. En ik heb er moeite mee om dit serieus te nemen. Aan de ene kant moeten we onze schepen beschermen tegen Ethiopische piraten en aan de andere kant moeten we ze voedsel geven???
Ik denk dat de hulporganisaties het weer eens tijd vinden om geld uit onze portemonnees te kloppen. Haiti is nu weer een poosje geleden, dus nu kan het wel weer... Verzin maar een ramp en verdien er maar aan..

Eén van de "klassiekers" heeft ook iets over dit onderwerp gezegd:
No one can settle how much we ought to give. I'm afraid the only safe rule is to give more than we can spare- C.S.Lewis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 12:01
 
Ik kan me echt boos maken op sommige van bovenstaande reacties ... Woedende smiley

Ik vind het gewoon ronduit belachelijk dat sommige mensen de ernst van de situatie in "de hoorn van Afrika" bestempelen als een fabeltje ... en dat alleen om mensen geld af te troggelen ...

Zijn de beelden op het journaal, de filmpjes op o.a. youtube dan allemaal nep, in elkaar geflanst om ons een rad voor ogen te draaien ... zou giro 555 dat soms sponsoren ??

De beste stuurlui staan aan wal, we adviseren maar wat raak ... verstrek de pil of deel condooms uit ... alsof ze dat kunnen eten ...
Zet de regering onder druk ... net zoals wij doen met Griekenland, Ierland, Spanje en misschien straks Italië ... Als Afrika nou deel zou uitmaken van de EU ...
Kom eens met een oplossing voor NU en voor de lange termijn ... Commentaar leveren en de ramp afdoen als onzin, is in mijn ogen, "oogkleppen" op hebben.

Komt het opeens uit de lucht vallen ... Nee, kwam er maar iets uit de lucht vallen ... regen bijvoorbeeld ... of een geldwaterkraan ... of voedsel uit de hemel ... maar nee, we delen liever condooms uit en geven goede voorlichting ... het liefst met een dikke vette hamburger, en een beker Cola, in de hand ... Gefrustreerde smiley --

beelden zeggen vaak meer dan woorden, als we het WILLEN zien

http://www.youtube.com/watch?v=m-zNCtwE_nw&feature=player_embedded#at=35

http://www.youtube.com/watch?v=U8YoCdMpMUU&feature=related

En als je niet aan de grote hulporganisaties wilt geven, kijk eens om je heen, er zijn genoeg andere (christelijke) organisaties waaraan je wel geld kunt geven, waarvan je weet dat er niets aan de "strijkstok" van de directeur en medewerkers blijft hangen ... (want dat is toch waar het om te doen was ... geldklopperij ??)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4