ChristianMatch
 


Forum

Ramp
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 20:32
 
Komt het uit de lucht vallen ofzo? Opeens het bericht, dat er een hongersnood van onvoorstelbare omvang in de hoorn van Afrika is. En ik heb er moeite mee om dit serieus te nemen. Aan de ene kant moeten we onze schepen beschermen tegen Ethiopische piraten en aan de andere kant moeten we ze voedsel geven???
Ik denk dat de hulporganisaties het weer eens tijd vinden om geld uit onze portemonnees te kloppen. Haiti is nu weer een poosje geleden, dus nu kan het wel weer... Verzin maar een ramp en verdien er maar aan..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 20:36
 
Die cluppies worden bestuurd door duurbetaalde managers Chat.
Die jongens en meisjes hebben geleerd dat ze regelmatig in de aandacht moeten blijven.
Ook hebben ze leren rekenen en begrijpen dus goed dat er cashflow moet zijn om te garanderen dat hun eigen salarissen betaald kunnen blijven.

Pieter, gooi je geld maar in de sloot, dan zie je nog kringetjes en bubbeltjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 20:38
 
eh het zijn somalische piraten.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 20:56
 
CHATULIEM619 schreef:
Komt het uit de lucht vallen ofzo? Opeens het bericht, dat er een hongersnood van onvoorstelbare omvang in de hoorn van Afrika is. En ik heb er moeite mee om dit serieus te nemen. Aan de ene kant moeten we onze schepen beschermen tegen Ethiopische piraten en aan de andere kant moeten we ze voedsel geven???
Ik denk dat de hulporganisaties het weer eens tijd vinden om geld uit onze portemonnees te kloppen. Haiti is nu weer een poosje geleden, dus nu kan het wel weer... Verzin maar een ramp en verdien er maar aan..

Eerlijk gezegd was/ben ik ook behoorlijk sceptisch, vooral toen ik hoorde dat 'het de ergste hongersnood in 60 jaar is'. Ik dacht: 'hoe kán dat nou, ik ben nog geen 60 en ik weet toch zéker dat ik al vaker heb gehoord dat er vreselijke hongersnood in Afrika is? Hoe doen zij hun jaartelling dan? Eén jaar bij ons zijn er 10 bij hun?
Toch blijf ik dit wel volgen en als ik geld geef, dan aan organisaties die ik (persoonlijk) ken én vertrouw.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 21:06
 
PIETER649 schreef:
Die cluppies worden bestuurd door duurbetaalde managers Chat.
Die jongens en meisjes hebben geleerd dat ze regelmatig in de aandacht moeten blijven.
Ook hebben ze leren rekenen en begrijpen dus goed dat er cashflow moet zijn om te garanderen dat hun eigen salarissen betaald kunnen blijven.

Pieter, gooi je geld maar in de sloot, dan zie je nog kringetjes en bubbeltjes
Tjonge, lijkt me wel leuk toe: kies een ramp uit, doe ff zielig, en toon een rekeningnr...KASSA
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 21:09
 
Als wij het maar goed hebben.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 21:10
 
MARIA576 schreef:
Eerlijk gezegd was/ben ik ook behoorlijk sceptisch, vooral toen ik hoorde dat 'het de ergste hongersnood in 60 jaar is'. Ik dacht: 'hoe kán dat nou, ik ben nog geen 60 en ik weet toch zéker dat ik al vaker heb gehoord dat er vreselijke hongersnood in Afrika is? Hoe doen zij hun jaartelling dan? Eén jaar bij ons zijn er 10 bij hun?
Toch blijf ik dit wel volgen en als ik geld geef, dan aan organisaties die ik (persoonlijk) ken én vertrouw.



Ow, dat lag dus niet aan mij. Voor mijn gevoel was er mijn kinderjaren (jaren 80 dus)vreselijk veel hongersnood in afrika? Het eerste wat in mn hoofd schiet bij het woord Ethiopie is hongersnood, en beelden met uitgemergelde kindertjes met opgezwolle buikjes, vol met vliegen, dat zag je toen zo vaak op tv.
Wat ik ook vaak hoor van mn leeftijdsgenoten waren de opmerkingen van moeders als je je bord niet leeg at: de kindertjes in afrika zouden dolblij zijn met zo'n bord eten (nou weet je wat mam, stuur het op!)

Ik geloof best dat er voedseltekorten zijn, die zijn daar vrijwel altijd.
Ik wil ook nog wel geloven dat er meer hulp nodig is.
Maar de ergste in 60 jaar wil er hier niet helemaal in.
En giro 555....staat daar niet nog heel veel geld op wat mensen hebben gegeven voor de tsunami in azie en de aardbeving in Haiti?
Als ik geld geef wil ik wel dat het besteeds wordt voor waar ik het aan geef. Geef ik voor Azie, wil ik ook dat het in Azie uitgegeven wordt.
Als ik geef voor Haiti, wil ik dat het daar gebruikt wordt, en niet dat 3/4 van het bedrag op een rekening blijft staan.
Eerlijk gezegt ben ik mn vertrouwen in die organisaties zo kwijt dat ik echt niet zou weten waar ik nog wel met een gerust hart geld aan kan geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 21:13
 
ANNETTE792 schreef:
Ow, dat lag dus niet aan mij. Voor mijn gevoel was er mijn kinderjaren (jaren 80 dus)vreselijk veel hongersnood in afrika? Het eerste wat in mn hoofd schiet bij het woord Ethiopie is hongersnood, en beelden met uitgemergelde kindertjes met opgezwolle buikjes, vol met vliegen, dat zag je toen zo vaak op tv.
Wat ik ook vaak hoor van mn leeftijdsgenoten waren de opmerkingen van moeders als je je bord niet leeg at: de kindertjes in afrika zouden dolblij zijn met zo'n bord eten (nou weet je wat mam, stuur het op!)

Ik geloof best dat er voedseltekorten zijn, die zijn daar vrijwel altijd.
Ik wil ook nog wel geloven dat er meer hulp nodig is.
Maar de ergste in 60 jaar wil er hier niet helemaal in.
En giro 555....staat daar niet nog heel veel geld op wat mensen hebben gegeven voor de tsunami in azie en de aardbeving in Haiti?
Als ik geld geef wil ik wel dat het besteeds wordt voor waar ik het aan geef. Geef ik voor Azie, wil ik ook dat het in Azie uitgegeven wordt.
Als ik geef voor Haiti, wil ik dat het daar gebruikt wordt, en niet dat 3/4 van het bedrag op een rekening blijft staan.
Eerlijk gezegt ben ik mn vertrouwen in die organisaties zo kwijt dat ik echt niet zou weten waar ik nog wel met een gerust hart geld aan kan geven.

Aan mij Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 21:18
 
MARIO216 schreef:
Aan mij Smiley met dichtgeplakte mond

Als je honger hebt mag je best komen eten hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 21:21
 
ANNETTE792 schreef:
Als je honger hebt mag je best komen eten hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

gezellig Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 21:23
 
ANNETTE792 schreef:
Ow, dat lag dus niet aan mij. Voor mijn gevoel was er mijn kinderjaren (jaren 80 dus)vreselijk veel hongersnood in afrika? Het eerste wat in mn hoofd schiet bij het woord Ethiopie is hongersnood, en beelden met uitgemergelde kindertjes met opgezwolle buikjes, vol met vliegen, dat zag je toen zo vaak op tv.
Wat ik ook vaak hoor van mn leeftijdsgenoten waren de opmerkingen van moeders als je je bord niet leeg at: de kindertjes in afrika zouden dolblij zijn met zo'n bord eten (nou weet je wat mam, stuur het op!)

Ik geloof best dat er voedseltekorten zijn, die zijn daar vrijwel altijd.
Ik wil ook nog wel geloven dat er meer hulp nodig is.
Maar de ergste in 60 jaar wil er hier niet helemaal in.
En giro 555....staat daar niet nog heel veel geld op wat mensen hebben gegeven voor de tsunami in azie en de aardbeving in Haiti?
Als ik geld geef wil ik wel dat het besteeds wordt voor waar ik het aan geef. Geef ik voor Azie, wil ik ook dat het in Azie uitgegeven wordt.
Als ik geef voor Haiti, wil ik dat het daar gebruikt wordt, en niet dat 3/4 van het bedrag op een rekening blijft staan.
Eerlijk gezegt ben ik mn vertrouwen in die organisaties zo kwijt dat ik echt niet zou weten waar ik nog wel met een gerust hart geld aan kan geven.

Ik denk er nét zo over Annette en daarom geef ik ook niet aan giro 555. Maar ik heb bijvoorbeeld wél vertrouwen in de ZOA, mss ook omdat ik daar persoonlijk mensen ken. Die hébben ook al veel projecten lopen en hoeven er dus ook niet heen gevlogen te worden. Dat was destijds óók zo bij de Tsunamie. Het geeft mij een goed gevoel als ik weet waar mijn geld aan besteed wordt en dat zie ik terug bij de ZOA.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 21:27
 
CHATULIEM619 schreef:
Komt het uit de lucht vallen ofzo? Opeens het bericht, dat er een hongersnood van onvoorstelbare omvang in de hoorn van Afrika is. En ik heb er moeite mee om dit serieus te nemen. Aan de ene kant moeten we onze schepen beschermen tegen Ethiopische piraten en aan de andere kant moeten we ze voedsel geven???
Ik denk dat de hulporganisaties het weer eens tijd vinden om geld uit onze portemonnees te kloppen. Haiti is nu weer een poosje geleden, dus nu kan het wel weer... Verzin maar een ramp en verdien er maar aan..

Nogal vreemde redenering! Omdat een deel van de bevolking zich crimineel gedraagt, vindt je het dus normaal als anderen doodgaan van de honger!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 21:42
 
ERIC483 schreef:
Nogal vreemde redenering! Omdat een deel van de bevolking zich crimineel gedraagt, vindt je het dus normaal als anderen doodgaan van de honger!?
Het gaat me niet om die hongersnood, hoewel ik vind dat die kids er nog redelijk goed uitzien. Het gaat me er meer om dat er een enorme stank rondom deze organisaties hangt van misbruik maken van andermans ellende.

Waarom denk je dat er zo'n hongersnood is in Ethiopië? Zou het iets te maken hebben met de chaos daar? Bij de vorige actie was er een schip vol rijst, die door de overheden aldaar tegengehouden werd...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 21:56
 
MARIA576 schreef:
Ik denk er nét zo over Annette en daarom geef ik ook niet aan giro 555. Maar ik heb bijvoorbeeld wél vertrouwen in de ZOA, mss ook omdat ik daar persoonlijk mensen ken. Die hébben ook al veel projecten lopen en hoeven er dus ook niet heen gevlogen te worden. Dat was destijds óók zo bij de Tsunamie. Het geeft mij een goed gevoel als ik weet waar mijn geld aan besteed wordt en dat zie ik terug bij de ZOA.

mee eens, geef ook in zulke situaties aan de ZOA
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:08
 
CHATULIEM619 schreef:
Het gaat me niet om die hongersnood, hoewel ik vind dat die kids er nog redelijk goed uitzien. Het gaat me er meer om dat er een enorme stank rondom deze organisaties hangt van misbruik maken van andermans ellende.

Waarom denk je dat er zo'n hongersnood is in Ethiopië? Zou het iets te maken hebben met de chaos daar? Bij de vorige actie was er een schip vol rijst, die door de overheden aldaar tegengehouden werd...

Hmm ok, maar je legde zelf de link tussen piraten en voedsel geven...

Ik heb wel eens een boek gelezen over die organsiaties. En het idd vrij duidelijk dat ze er zelf baat bij hebben om in stand te blijven. Per slot van rekening werken en allemaal mensen die anders hun baan zouden verliezen.

Aan de andere kant is het ook duidelijk dat de slachtoffers in deze gebieden meestal niet de ellende veroorzaken. De criminele krijgsheren hebben eten genoeg, de "gewone" bevolking legt het loodje.

In elk geval vind ik het te gemakkelijk om dan maar niets van onze rijkdom af te willen staan. Maar lukraak geven aan elke organisatie is ook niet handig, helemaal mee eens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:13
 
ach ja , ik denk altijd " krijgen ze maar één tiende van wat ik geef , hebben ze toch dat , anders helemaal niks " en weten wij hier wat honger lijden is ? Ik denk het niet .... velen hier in het westen staan wel vaker eens op dieet of zouden zoals ik het toch beter eens doen ... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:20
 
ERIC483 schreef:
Hmm ok, maar je legde zelf de link tussen piraten en voedsel geven...

Ik heb wel eens een boek gelezen over die organsiaties. En het idd vrij duidelijk dat ze er zelf baat bij hebben om in stand te blijven. Per slot van rekening werken en allemaal mensen die anders hun baan zouden verliezen.

Aan de andere kant is het ook duidelijk dat de slachtoffers in deze gebieden meestal niet de ellende veroorzaken. De criminele krijgsheren hebben eten genoeg, de "gewone" bevolking legt het loodje.

In elk geval vind ik het te gemakkelijk om dan maar niets van onze rijkdom af te willen staan. Maar lukraak geven aan elke organisatie is ook niet handig, helemaal mee eens!
Ik begrijp niet, dat de hele wereld Griekenland, Portugal Ierland en Italië tot structurele hervormingen kunnen dwingen en dat ze dat niet met de Ethiopiërs kunnen doen. Ze kunnen toch ook gewoon zeggen, als je ons geld nodig hebt, leef er dan ook naar. Nu we zonder voorwaarden weer geld gaan geven wordt er niks opgelost.
Van mn aardrijkskunde lessen weet ik me nog te herinneren dat er maar liefst sprake was van vijf vicieuse cirkels in die gebieden en dat het daarom praktisch niet op te lossen is. En zeker niet door het geven van geld.
Er gaan ook stemmen op van Afrikaanse landen, dat de ontwikkelingsgelden een verhindering vormen voor hun eigen economie. Daarom is het intiatief van Maxima zo goed. Die zorgt voor kleine banken, zodat ze kredieten kunnen krijgen om zelf een bedrijfje op te zetten.
De oplossing ligt niet in het geven van steun aan arme landen. De oplossing ligt veel meer in het geven van gelegenheid tot zelf ontwikkeling...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:28
 
CHATULIEM619 schreef:
Komt het uit de lucht vallen ofzo? Opeens het bericht, dat er een hongersnood van onvoorstelbare omvang in de hoorn van Afrika is. En ik heb er moeite mee om dit serieus te nemen. Aan de ene kant moeten we onze schepen beschermen tegen Ethiopische piraten en aan de andere kant moeten we ze voedsel geven???
Ik denk dat de hulporganisaties het weer eens tijd vinden om geld uit onze portemonnees te kloppen. Haiti is nu weer een poosje geleden, dus nu kan het wel weer... Verzin maar een ramp en verdien er maar aan..


Nog even en dan is Amerika ook aan de beurt.
Las vanavond in de krant dat ze met 14,3 biljoen dollar schuld zitten.
op 2 aug. dreigen ze failliet te gaan.
In Minnesota zijn de overheidsinstanties daarom al 2 weken dicht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:29
 
CHATULIEM619 schreef:
De oplossing ligt veel meer in het geven van gelegenheid tot zelf ontwikkeling...

Waarvoor dan mijns inziens weer geld voor nodig is .... dus komt het erop neer om wel in te zamelen maar anders te besteden ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:29
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik begrijp niet, dat de hele wereld Griekenland, Portugal Ierland en Italië tot structurele hervormingen kunnen dwingen en dat ze dat niet met de Ethiopiërs kunnen doen. Ze kunnen toch ook gewoon zeggen, als je ons geld nodig hebt, leef er dan ook naar. Nu we zonder voorwaarden weer geld gaan geven wordt er niks opgelost.
Van mn aardrijkskunde lessen weet ik me nog te herinneren dat er maar liefst sprake was van vijf vicieuse cirkels in die gebieden en dat het daarom praktisch niet op te lossen is. En zeker niet door het geven van geld.
Er gaan ook stemmen op van Afrikaanse landen, dat de ontwikkelingsgelden een verhindering vormen voor hun eigen economie. Daarom is het intiatief van Maxima zo goed. Die zorgt voor kleine banken, zodat ze kredieten kunnen krijgen om zelf een bedrijfje op te zetten.
De oplossing ligt niet in het geven van steun aan arme landen. De oplossing ligt veel meer in het geven van gelegenheid tot zelf ontwikkeling...



Daar hebben ze op dit moment niks aan.
De dieren gaan dood omdat er geen voedsel is .
De mensen komen te overlijden omdat er geen voedsel is.
Oorzaak: te wenig regen gevallen.

Wat die mensen nu nodig hebben is onderdak in vluchtelingen kampen.
Medische verzorging, voedsel.

En die buikjes van die kinderen lijken gezond maar dat is het hongeroedeem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:33
 
SOFIE807 schreef:
Waarvoor dan mijns inziens weer geld voor nodig is .... dus komt het erop neer om wel in te zamelen maar anders te besteden ?
Dan heb je nog niet de cultuuromslag gerekend die plaats moet vinden. Als ze geld hebben, geven ze het meteen uit, sparen hebben ze nog niet van gehoord...
Dit om aan te geven, dat men weer ad hoc reageert, zonder dat ze structurele problemen willen aanpakken. Daarmee houden ze hun eigen organisatie in stand en de mensen afhankelijk van onze gunsten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:35
 
MARISKA601 schreef:
Daar hebben ze op dit moment niks aan.
De dieren gaan dood omdat er geen voedsel is .
De mensen komen te overlijden omdat er geen voedsel is.
Oorzaak: te wenig regen gevallen.

Wat die mensen nu nodig hebben is onderdak in vluchtelingen kampen.
Medische verzorging, voedsel.

En die buikjes van die kinderen lijken gezond maar dat is het hongeroedeem.
bij de vorige ramp zag je vliegen rondom de ogen, uitgemergelde gezichten. En echt opgezette buiken, dit stelde echt nog niks voor. Op een of andere manier lijkt het me vreselijk onecht allemaal.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 12 juli 2011, 22:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:56
 
CHATULIEM619 schreef:
bij de vorige ramp zag je vliegen rondom de ogen, uitgemergelde gezichten. En echt opgezette buiken, dit stelde echt nog niks voor. Op een of andere manier lijkt het me vreselijk onecht allemaal.

Onecht ? Meen je dat nu ? hou jij jezelf geen blinddoek voor dan ? .... Ik kan het in ieder geval niet aanzien ...
Als ik aan zo een beelden denk krijg ik schuldgevoelens bij het boodschappen doen Geschokte, onthutste smiley
dan kijk ik in men winkelkar en zie er weinig in wat ik echt nodig heb .... Dan schaam ik mij voor de lekkernijen die ik alweer heb gekocht .
Nu ja , ik ben nogal gevoelig ... als ik zoiets zie dan heb ik opeens geen zin meer in een nieuwe jurk , broek of lekker uit eten gaan , maar stort ik het geld door ... want ik besef dan opeens dat ik niks te weinig heb ... eerder te veel ... Verlegen lachende smiley
En ja Chat , ik ben niet naief , ik weet best ook wel dat alles niet komt waar het hoort maar iets is beter dan niets denk ik dan ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 23:41
 
CHATULIEM619 schreef:
bij de vorige ramp zag je vliegen rondom de ogen, uitgemergelde gezichten. En echt opgezette buiken, dit stelde echt nog niks voor. Op een of andere manier lijkt het me vreselijk onecht allemaal.


Zou het zo kunnen zijn, dat het zwaartepunt niet ligt bij de te korten aan water en voedsel maar dat dit meer gaat over de grote aantallen mensen die slachtoffer dreigen te worden van de hongersnood(ramp) ... ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 09:18
 
SOFIE807 schreef:
Onecht ? Meen je dat nu ? hou jij jezelf geen blinddoek voor dan ? .... Ik kan het in ieder geval niet aanzien ...
Als ik aan zo een beelden denk krijg ik schuldgevoelens bij het boodschappen doen Geschokte, onthutste smiley
dan kijk ik in men winkelkar en zie er weinig in wat ik echt nodig heb .... Dan schaam ik mij voor de lekkernijen die ik alweer heb gekocht .
Nu ja , ik ben nogal gevoelig ... als ik zoiets zie dan heb ik opeens geen zin meer in een nieuwe jurk , broek of lekker uit eten gaan , maar stort ik het geld door ... want ik besef dan opeens dat ik niks te weinig heb ... eerder te veel ... Verlegen lachende smiley
En ja Chat , ik ben niet naief , ik weet best ook wel dat alles niet komt waar het hoort maar iets is beter dan niets denk ik dan ...
De hulporganisaties hebben op dit moment zoveel geld, dat ze zelfs zijn gaan beleggen. Het is gewoon een industrie geworden, die erop uit is winst te maken. Nu hebben ze weer subsidie nodig en verzinnen maar weer een ramp.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 13 juli 2011, 09:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 09:23
 
CHATULIEM619 schreef:
De hulporganisaties hebben op dit moment zoveel geld, dat ze zelfs zijn gaan beleggen. Het is gewoon een industrie geworden, die erop uit is winst te maken. Nu hebben ze weer subsidie nodig en verzinnen maar weer een ramp.



De hogersnood die er gaat komen/er is , is maar een verzinsel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 09:25
 
MARISKA601 schreef:
De hogersnood die er gaat komen/er is , is maar een verzinsel?
Het is een verzinsel dat ze geld nodig hebben om die ramp te bestrijden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 09:38
 
je zou voor de grap eens 'moeten' uitzoeken waar de direkteur van zo'n toko woont...zegt misschien wel genoeg over de redenen waarom ze zo'n aktie op touw zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 09:39
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is een verzinsel dat ze geld nodig hebben om die ramp te bestrijden...



Wat is erop tegen om een spaarpot te hebben?
Des te meer ze sparen dmv beleggen hebben ze minder subsidie nodig.

Wat weet jij van het saldo wat op rekening 555 staat?

Heb jij hun jaarverslag in bezit?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 10:04
 
MARISKA601 schreef:
Wat is erop tegen om een spaarpot te hebben?
Des te meer ze sparen dmv beleggen hebben ze minder subsidie nodig.

Wat weet jij van het saldo wat op rekening 555 staat?

Heb jij hun jaarverslag in bezit?
Denk je echt dat ze minder subsidie krijgen omdat ze een spaarpotje hebben? Ze zorgen er echt wel voor dat ze geld van de overheid krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4