ChristianMatch
 


Forum

doop en uitverkiezing.
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 19 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:01
 
CHATULIEM619 schreef:
Voor doop geldt maar één eis: Ken je Jezus als Heer en Heiland?


Vanuit jouw optiek is dat een eis......Vanuit mijn optiek niet.......
Dus zo zie je maar weer, je hebt verschillende waarheden....... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:18
 
CHATULIEM619 schreef:
Voor doop geldt maar één eis: Ken je Jezus als Heer en Heiland?

Dit gaat wat ver. Toen ik gedoopt werd, zal ik een paar weken geweest zijn. Mooi feest voor de familie, Beppe helemaal vertederd en zo. Ik kende als babysmurf waarschijnlijk als grootste verlangen de melk van mijn moeder. Mijn ouders hebben zich echter wel aan de doopbelofte gehouden. Ik kan het me niet herinneren maar ik ben er zeker van dat ik niet aan jouw eis voldeed.

Thomas, ben ik nu niet gedoopt?


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 28 oktober 2011, 18:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:50
 
THOMAS968 schreef:
Dit gaat wat ver. Toen ik gedoopt werd, zal ik een paar weken geweest zijn. Mooi feest voor de familie, Beppe helemaal vertederd en zo. Ik kende als babysmurf waarschijnlijk als grootste verlangen de melk van mijn moeder. Mijn ouders hebben zich echter wel aan de doopbelofte gehouden. Ik kan het me niet herinneren maar ik ben er zeker van dat ik niet aan jouw eis voldeed.

Thomas, ben ik nu niet gedoopt?
Nee Thomas, je bent niet gedoopt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:56
 
THOMAS968 schreef:
Dit gaat wat ver. Toen ik gedoopt werd, zal ik een paar weken geweest zijn. Mooi feest voor de familie, Beppe helemaal vertederd en zo. Ik kende als babysmurf waarschijnlijk als grootste verlangen de melk van mijn moeder. Mijn ouders hebben zich echter wel aan de doopbelofte gehouden. Ik kan het me niet herinneren maar ik ben er zeker van dat ik niet aan jouw eis voldeed.

Thomas, ben ik nu niet gedoopt?

Natuurlijk wel Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYAN401





Berichten: 275

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:56
 
PIETER649 schreef:
Voor de doop zoals jullie het toepassen wel ja.
Voor de doop zoals anderen die toepassen gelden weer andere criteria. Lachende smiley

Dan ga jij nu heel hard roepen dat de toepassing van doop zoals jullie hebben, de enige juiste is.
Die mening mag je hebben, das je goed recht.

Ik denk dat ieders mening wel vaststaat in deze, daarom vraag ik me af wat de meerwaarde van deze discussie is..
Tevens al omdat deze al zoooooo vaak gevoerd is op cm-forum.
Het word nu al zo gek dat bijdragen uit het verleden gepost worden op de nieuw geopende topics Gefrustreerde smiley
Jammer vind ik wel dat Cross niet mijn reactie op die post in 2010 erbij zet.....

Noemen ze dat niet een gebed zonder einde? Knipoog smiley 'k Heb er overigens wel iets van opgestoken.

Maryan, ook gedoopt dacht ik toch altijd Twijfelende smiley


Laatst aangepast door
MARYAN401
op vrijdag 28 oktober 2011, 19:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:00
 
CHATULIEM619 schreef:
Nee Thomas, je bent niet gedoopt.


Pardon???? Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:22
 
ERIKA129 schreef:
Pardon???? Gefrustreerde smiley
Moeten we hier een heel topic gaan herhalen? Op een eenvoudige vraag kan je ook een heel eenvoudig antwoord geven. Ten eerste werd mij de vraag gesteld door Momo of je iedereen mag dopen, of dat de seksuele geaardheid daar een rol bij speelt. Ik geef keurig antwoord, dat ik vind dat het enige criterium door de doop is dat je Jezus kent als Heiland en Redder.
Thomas komt met een simpele vraag hierop, en daar geef ik dan een heel consequent antwoord op. Voor verdere discussie verwijs ik dan ook maar naar andere topics...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:35
 
hallo luu van het dooptopic....

is het nog een beetje spannend hier? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:36
 
CHATULIEM619 schreef:
Moeten we hier een heel topic gaan herhalen? Op een eenvoudige vraag kan je ook een heel eenvoudig antwoord geven. Ten eerste werd mij de vraag gesteld door Momo of je iedereen mag dopen, of dat de seksuele geaardheid daar een rol bij speelt. Ik geef keurig antwoord, dat ik vind dat het enige criterium door de doop is dat je Jezus kent als Heiland en Redder.
Thomas komt met een simpele vraag hierop, en daar geef ik dan een heel consequent antwoord op. Voor verdere discussie verwijs ik dan ook maar naar andere topics...


Nou doe je net of je zo consequent bent chat, dat ben je niet en dat weet je zelf ook!

Jezus geeft als antwoord op de vraag wie in de hemel komen, het antwoord: die in MIJ gelooft EN gedoopt zal zijn.

In jouw optiek is iedereen die als kind gedoopt is, helemaal niet gedoopt.
Uit deze redenatie volgt dat mensen die deze doop (die geen doop is volgens jou) gehad hebben en dat niet hebben laten volgen door de geloofsdoop na hun dood naar de hel gaan omdat ze niet aan de vereiste criteria hebben voldaan.
Ze hebben dan misschien wel geloofd, maar zijn niet gedoopt.

Doe mij nou es 1 lol en reageer op deze post met een duidelijk JA of NEE.

Mocht jouw antwoord NEE zijn, hetgeen ik verwacht, schei er dan es n keer over uit, deal?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:43
 
ik ben als kind gedoopt.
was er zelf bij.
kan me het alleen niet herinneren.
mijn ouders hebben het mij verteld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:44
 
Beppe vertelde mij het verhaal dat toen ik in de kerk werd binnengedragen nogal veel eeh lawaai voortbracht. Dat duurde tot de dominee me doopte en met water besprenkelde waarop ik vertederende babygeluidjes maakte. De kerkgangers moesten er in ieder geval mild om glimlachen. Dominee moet nog gegrapt hebben dat het toch wel een verandering bracht als je gedoopt werd. 't Verbond met Abraham zijn vrind, bevestigt hij van kind tot kind was nog maar koud voorbij of Beppe oordeelde toch dat ik de kerk maar uit moest. Waarop dominee over me zei : Hij lijkt op zijn vader want hij laat nu al flink van zich horen. De kerkgangers konden het wel waarderen, mijn vader lachte ietwat verlegen mee.

Thomas, toen al een grote mond.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 28 oktober 2011, 19:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:47
 
THOMAS968 schreef:
Beppe vertelde mij het verhaal dat toen ik in de kerk werd binnengedragen nogal veel eeh lawaai maakte. Dat duurde tot de dominee me doopte en met water besprenkelde waarop ik vertederende babygeluidjes maakte. De kerkgangers moesten er in ieder geval mild om glimlachen. Dominee moet nog gegrapt hebben dat het toch wel een verandering bracht als je gedoopt werd. 't Verbond met Abraham zijn vrind, bevestigt hij van kind tot kind was nog maar koud voorbij of Beppe oordeelde toch dat ik de kerk maar uit moest. Waarop dominee over me zei : Hij lijkt op zijn vader en we zullen nog wel van hem horen later.. De kerkgangers konden het wel waarderen, mijn vader lachte ietwat verlegen mee.

Thomas, toen al een grote mond.

psalm 105; 5.. het bekende dooplied
werd niet bij mijn doop gezongen.
ik geloof dat het paslm 65 : 5 was...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:52
 
[quote=PIETER649

Jezus geeft als antwoord op de vraag wie in de hemel komen, het antwoord: die in MIJ gelooft EN gedoopt zal zijn.
[/quote]

Jezus zei het wel in DIE volgorde. Dus eerst geloof en als gevolg daarvan de doop.
Zo ook bekering en doop. Eerst bekering en als gevolg daarvan de doop.

Kijk, je mag van mij aan sommige traditie een inhoud geven die je wilt hoor maar de oorsprong van die traditie verandert daar niet door. Net als kerst, pasen, doop enzovoort enzovoort.

En verder doet een ieder zoals ie goeddunkt. Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:55
 
PIETER649 schreef:
Nou doe je net of je zo consequent bent chat, dat ben je niet en dat weet je zelf ook!

Jezus geeft als antwoord op de vraag wie in de hemel komen, het antwoord: die in MIJ gelooft EN gedoopt zal zijn.

In jouw optiek is iedereen die als kind gedoopt is, helemaal niet gedoopt.
Uit deze redenatie volgt dat mensen die deze doop (die geen doop is volgens jou) gehad hebben en dat niet hebben laten volgen door de geloofsdoop na hun dood naar de hel gaan omdat ze niet aan de vereiste criteria hebben voldaan.
Ze hebben dan misschien wel geloofd, maar zijn niet gedoopt.

Doe mij nou es 1 lol en reageer op deze post met een duidelijk JA of NEE.

Mocht jouw antwoord NEE zijn, hetgeen ik verwacht, schei er dan es n keer over uit, deal?
Het is opvallend dat je alleen maar één keer het absolute verband tussen geloof/doop en behoudenis wordt gegeven. En dat in een gedeelte van Marcus, waarvan de geleerden het niet eens zijn dat het in de bijbel hoort te staan.
Mijn antwoord op je vraag blijft dus hetzelfde: de Heer kan het beste beoordelen wie behouden is. Behoudenis gaat verder dan gedoopt zijn of niet.

Ik denk dat de krampachtigheid tussen doop en behoudenis de belangrijkste rol gespeeld heeft in het invoeren van de kinderdoop. En ik ben niet van plan om in dezelfde val te trappen.

Er zijn voldoende redenen om je te laten dopen.
Ten eerste wil je je keuze voor God bevestigen.
Ten tweede wil je getuigenis afleggen van je keuze aan de mensen.
Ten derde stap je in het watergraf om op te staan in een nieuw leven (wedergeboorte)
Ten vierde wil je aangeven dat Jezus de Heer van je leven is.
Ten vijfde wil je gehoorzaam zijn aan de opdracht die Jezus in de bijbel heeft gegeven
Ten zesde wil je dezelfde weg gaan, die Jezus ook deed. Je wilt Hem volgen in het watergraf...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:55
 
MOMO697 schreef:
Jezus zei het wel in DIE volgorde. Dus eerst geloof en als gevolg daarvan de doop.
Zo ook bekering en doop. Eerst bekering en als gevolg daarvan de doop.

Kijk, je mag van mij aan sommige traditie een inhoud geven die je wilt hoor maar de oorsprong van die traditie verandert daar niet door. Net als kerst, pasen, doop enzovoort enzovoort.

En verder doet een ieder zoals ie goeddunkt. Verlegen lachende smiley


Waar staat dat de volgorde ertoe doet???
Maar ook jij durft mijn vraag, jeweetwel in dat gedeelte dat je NIET gequote hebt, niet te beantwoorden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:57
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is opvallend dat je alleen maar één keer het absolute verband tussen geloof/doop en behoudenis wordt gegeven. En dat in een gedeelte van Marcus, waarvan de geleerden het niet eens zijn dat het in de bijbel hoort te staan.
Mijn antwoord op je vraag blijft dus hetzelfde: de Heer kan het beste beoordelen wie behouden is. Behoudenis gaat verder dan gedoopt zijn of niet.

Ik denk dat de krampachtigheid tussen doop en behoudenis de belangrijkste rol gespeeld heeft in het invoeren van de kinderdoop. En ik ben niet van plan om in dezelfde val te trappen.

Er zijn voldoende redenen om je te laten dopen.
Ten eerste wil je je keuze voor God bevestigen.
Ten tweede wil je getuigenis afleggen van je keuze aan de mensen.
Ten derde stap je in het watergraf om op te staan in een nieuw leven (wedergeboorte)
Ten vierde wil je aangeven dat Jezus de Heer van je leven is.
Ten vijfde wil je gehoorzaam zijn aan de opdracht die Jezus in de bijbel heeft gegeven
Ten zesde wil je dezelfde weg gaan, die Jezus ook deed. Je wilt Hem volgen in het watergraf...



duidelijk antwoord Chat... Clown smiley

enne... afgezien van het natte gedeelte zie ik weinig verschil met belijdenis doen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:08
 
Quote Chatuliem

Er zijn voldoende redenen om je te laten dopen.
Ten eerste wil je je keuze voor God bevestigen.
Ten tweede wil je getuigenis afleggen van je keuze aan de mensen.
Ten derde stap je in het watergraf om op te staan in een nieuw leven (wedergeboorte)
Ten vierde wil je aangeven dat Jezus de Heer van je leven is.
Ten vijfde wil je gehoorzaam zijn aan de opdracht die Jezus in de bijbel heeft gegeven
Ten zesde wil je dezelfde weg gaan, die Jezus ook deed. Je wilt Hem volgen in het watergraf...

En wat zeggen wij??
Ten eerste wil je je keuze voor God bevestigen.
Ten tweede wil je getuigenis afleggen van je keuze aan de mensen.
dus de eerste twee zijn al hetzelfde!!
Ten derde geef je aan een kind van God te willen zijn.
Ten vierde erken je dat God jou Heer en zaligmaker is en dat je hem wilt volgen.
Ten vijfde wil je gehoorzaam zijn aan de opdracht die Jezus in de bijbel heeft gegeven
Ten zesde krijg je handoplegging en de zegen mee.

De kinderdoop is geen geloofsdoop.
je ontvangt een teken dat je een kind van God mag zijn.
Je ouders beloven je op te voeden tot eer van God.

Maar we gaan lekker in de herhaling vallen zo.
dacht dat we de kinderdoop en volwassendoop niet zouden behandelen.


Laatst aangepast door
ERIKA129
op vrijdag 28 oktober 2011, 20:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:09
 
PIETER649 schreef:
Waar staat dat de volgorde ertoe doet???
Maar ook jij durft mijn vraag, jeweetwel in dat gedeelte dat je NIET gequote hebt, niet te beantwoorden?

Jij durft nogal wat te beweren... dat ik jouw vraag niet durf te beantwoorden. Ook al stel je het in vragende vorm.

Ik durf dat best. Wil je dat graag?
Vraag het dan gewoon netjes... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:11
 
BERT168 schreef:
hallo luu van het dooptopic....

is het nog een beetje spannend hier? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

ja superspannend bertje

de vlammen slaan al bijna uit de pan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:13
 
MOMO697 schreef:
Jij durft nogal wat te beweren... dat ik jouw vraag niet durf te beantwoorden. Ook al stel je het in vragende vorm.

Ik durf dat best. Wil je dat graag?
Vraag het dan gewoon netjes... Knipoog smiley

k zie geeneens een vraag staan
help es ff pieter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:57
 
MOMO697 schreef:
k zie geeneens een vraag staan
help es ff pieter


tja... als er geen vraagteken achter staat, kan het nooooit een vraag zijn he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 21:16
 
PIETER649 schreef:
tja... als er geen vraagteken achter staat, kan het nooooit een vraag zijn he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En natuurlijk is volgorde belangrijk.
God is een God van orde. Zie je de overeenkomst in het woord?

Geen vraag, geen antwoord Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 21:18
 
MOMO697 schreef:
En natuurlijk is volgorde belangrijk.
God is een God van orde. Zie je de overeenkomst in het woord?

Geen vraag, geen antwoord Boze smiley


geeft niet, het was gericht aan chat en niet aan elke willekeurig voorbijwandelende badgast m/v Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 21:23
 
PIETER649 schreef:
geeft niet, het was gericht aan chat en niet aan elke willekeurig voorbijwandelende badgast m/v Lachende smiley

met handdoek dan wel he en Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 22:35
 
ERIKA129 schreef:
Quote Chatuliem

Er zijn voldoende redenen om je te laten dopen.
Ten eerste wil je je keuze voor God bevestigen.
Ten tweede wil je getuigenis afleggen van je keuze aan de mensen.
Ten derde stap je in het watergraf om op te staan in een nieuw leven (wedergeboorte)
Ten vierde wil je aangeven dat Jezus de Heer van je leven is.
Ten vijfde wil je gehoorzaam zijn aan de opdracht die Jezus in de bijbel heeft gegeven
Ten zesde wil je dezelfde weg gaan, die Jezus ook deed. Je wilt Hem volgen in het watergraf...

En wat zeggen wij??
Ten eerste wil je je keuze voor God bevestigen.
Ten tweede wil je getuigenis afleggen van je keuze aan de mensen.
dus de eerste twee zijn al hetzelfde!!
Ten derde geef je aan een kind van God te willen zijn.
Ten vierde erken je dat God jou Heer en zaligmaker is en dat je hem wilt volgen.
Ten vijfde wil je gehoorzaam zijn aan de opdracht die Jezus in de bijbel heeft gegeven
Ten zesde krijg je handoplegging en de zegen mee.

De kinderdoop is geen geloofsdoop.
je ontvangt een teken dat je een kind van God mag zijn.
Je ouders beloven je op te voeden tot eer van God.

Maar we gaan lekker in de herhaling vallen zo.
dacht dat we de kinderdoop en volwassendoop niet zouden behandelen.
Let eens op mijn vorige bijdrages, waarin ik zei dat we dit allang uitgebreid besproken hadden. De vraag van Momo was duidelijk, en daar heb ik antwoord op gegeven. En het blijft verwarren in de discussie, dat jullie dat kinderritueel ook doop noemen. Dan kun je een normale vraag niet eens meer beantwoorden zonder dat je in allerlei discussies belandt. De eis van sommigen van jullie om te accepteren dat jullie ritueel hetzelfde is als de doop, is gewoon onacceptabel in mijn ogen.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 28 oktober 2011, 22:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 22:44
 
CHATULIEM619 schreef:
Let eens op mijn vorige bijdrages, waarin ik zei dat we dit allang uitgebreid besproken hadden. De vraag van Momo was duidelijk, en daar heb ik antwoord op gegeven. En het blijft verwarren in de discussie, dat jullie dat kinderritueel ook doop noemen. Dan kun je een normale vraag niet eens meer beantwoorden zonder dat je in allerlei discussies belandt. De eis van sommigen van jullie om te accepteren dat jullie ritueel hetzelfde is als de doop, is gewoon onacceptabel in mijn ogen.




De kinderdoop heeft niets te maken met geloofsdoop zoals die in charismatische kringen plaatsvind.
En ik blijf het de kinderdoop/verbondsdoop noemen.
Leer dat nou maar eens te accepteren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 22:46
 
CHATULIEM619 schreef:
Let eens op mijn vorige bijdrages, waarin ik zei dat we dit allang uitgebreid besproken hadden. De vraag van Momo was duidelijk, en daar heb ik antwoord op gegeven. En het blijft verwarren in de discussie, dat jullie dat kinderritueel ook doop noemen. Dan kun je een normale vraag niet eens meer beantwoorden zonder dat je in allerlei discussies belandt. De eis van sommigen van jullie om te accepteren dat jullie ritueel hetzelfde is als de doop, is gewoon onacceptabel in mijn ogen.

Ik heb die gelezen chat!!
Alleen geef mijn mening net als jij nog een keer en zeg net als jij dat we dit al behandeld hebben en er niet uitkomen!
Dus daarin zijn we het eens!
Wat doop betreft niet en worden we het ook niet dus laten we dat maar rusten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 22:51
 
CHATULIEM619 schreef:
Let eens op mijn vorige bijdrages, waarin ik zei dat we dit allang uitgebreid besproken hadden. De vraag van Momo was duidelijk, en daar heb ik antwoord op gegeven. En het blijft verwarren in de discussie, dat jullie dat kinderritueel ook doop noemen. Dan kun je een normale vraag niet eens meer beantwoorden zonder dat je in allerlei discussies belandt. De eis van sommigen van jullie om te accepteren dat jullie ritueel hetzelfde is als de doop, is gewoon onacceptabel in mijn ogen.


Maar dat is omgekeerd toch ook zo? Ik vind persoonlijk de kinderdoop een sacrament , iets wat je niet zo nodig over hoeft te doen op latere leeftijd.....en eigenlijk zelfs onacceptabel want je hebt dat sacrament van de doop al eens ontvangen. Ook al ben je het er niet mee eens : in christelijke kringen hebben we het niet over een kinderritueel maar over een kinderdoop......net zoals ze het in de evangeliekringen over volwassendoop hebben.....Je doet de kinderdoop tekort om het een ritueel te noemen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:53
 
De vraag van Momo was of iemand met homoseksuele geaardheid gedoopt mag worden. Als ik daar gewoon antwoord op geef, vind ik jullie reacties behoorlijk vreemd. Denk je dat ze een baby in haar gedachten had toen ze deze vraag stelde? Knap dat je de geaardheid al vast kunt stellen bij de geboorte van een baby...

En dat jullie dat ritueel doop blijven noemen, verwart alleen maar de discussie hier. In mijn ogen is het alleen maar een belofte van de ouders het kind op te voeden samen met God. De theologie van het verbond erbij halen is in mijn ogen volstrekt overbodig en het maakt alles veel te zwaar beladen voor het kind. Opdragen is wat mij betreft voldoende. Bovendien vind ik opdragen ook niet een sacrament....


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 28 oktober 2011, 23:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYAN401





Berichten: 275

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:56
 
CHATULIEM619 schreef:
De vraag van Momo was of iemand met homoseksuele geaardheid gedoopt mag worden. Als ik daar gewoon antwoord op geef, vind ik jullie reacties behoorlijk vreemd. Denk je dat ze een baby in haar gedachten had toen ze deze vraag stelde? Knap dat je de geaardheid al vast kunt stellen bij de geboorte van een baby...

En dat jullie dat ritueel doop blijven noemen, verwart alleen maar de discussie hier.

'k Vind dat er ook een groot verschil zit tussen de geaardheid, die heb je of heb je niet, en het praktiseren. Naar mijn mening, mag natuurlijk ieder kind gedoopt worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 19 Volgende
Pagina 4 van 19