ChristianMatch
 


Forum

Goede dingen van het christelijk geloof in God bedenken.
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 17:25
 
Ik zal nog even duidelijker zijn.

Quote:
Willemijn: 'Kerkgangers hebben minder kans op depressie'
Mensen die regelmatig een kerk, synagoge of andere religieuze dienst bezoeken, hebben meer kans op een positieve kijk op het leven. Ook verlaagt kerkbezoek het risico op een depressie, blijkt uit een recent onderzoek aan de Yeshiva Universiteit van Manhattan



Ik verbaasde me eigenlijk over dit krantenartikel want ik vind juist (neem cm maar als uitgangspunt) dat er hier zo vaak gekeken wordt met een sombere blik......als je op het forum de reacties leest merk ik niet vaak iets positiefs uitstralen....vaker gemopper van wat er allemaal misgaat.....en anders moet en kan in het leven...

Je verbaasd je over het krantenartikel. Want je vind dat er hier zo vaak gekeken wordt met een sombere blik.
Zo uit mezelf denk ik dat somber teneergeslagen betekend.
In de woordenboeken staat oa wat ik denk dat ermee bedoeld wordt, beetje verdrietig en pessimistisch of zeer ernstig bedrukt.

Ja, als je vind dat er hier gekeken wordt met een 'sombere' blik.
Ik denk dat je ermee bedoeld dat men het regelmatig niet eens is met elkaar. en dat, als het voor degene iets belangrijks betreft, dat kan het zijn dat hij dat niet vrolijk overbrengt.

Ik noem even een voorbeeld van mezelf: ik kan 'somber', een beter woord voor mij is 'erg verontwaardigt' worden als ik dingen tegenkom waar ik het zo fundamenteel niet mee eens ben. als ik mij dan uit hier, wat somber kan overkomen, dan lucht het me op, en er valt een last van mij af.
Bijvoorbeeld de redenen van de kerkverlating bij een bepaalde stroming.

Aan de andere kant, als ik dan een link tegenkom, die verwijst naar redenen van kerkverlaters voor die kerkverlating, en ik herken alles, ja, dan voel ik me wel blij.

Zeker omdat dat dingen waren waarvan ik niet wist dan zó veel anderen dat ook hebben. Omdat ik niets meer las of keek, wat met die stroming te maken had.
Behalve een paar persoonlijke contacten die ik heb, van mensen die erheen gaan omdat ze mee 'moeten', reden partner en familie gaat ook.
De druk is te groot om te zeggen hoe ze werkelijk denken. Maar tegen mij doen ze dat wel.

Quote:
Willemijn: niet vaak iets positiefs uitstralen....vaker gemopper van wat er allemaal misgaat.....en anders moet en kan in het leven...

Ja, dat vind ik erg vaag. Je kan daarmee de discussies bedoelen, die zoveel reacties hebben. Maar ja, dan weer, dat is juist de bedoeling van een forum. als iedereen het met iedereen eens is, en ten alle tijde postief, ben je snel uitgeforumt.

Je kan bedoelen iemand die het een en ander over zijn kindertijd verteld.

Dan denk ik, waarom kunnen succesverhalen wel, en die verhalen niet.
Ik kreeg best veel mail, van mensen die ook zo een dergelijke kindertijd hadden, maar er niet over peinzen om het op het forum te zetten. Mij niet openlijk durven te beamen, door de taboe die er op rust. zo van: "zoiets zeg je niet zomaar".

Mij deed het goed, de herkenning in die mails. Aan de andere kant noem ik ook boeken van Alice Miller, waardoor je er, in combinatie met het geloof best wel uit kan komen
en gelukkig zijn.

Quote:
Maryan: Kerkmensen kijken vaak naar elkaar om, ook in moeilijke tijden. Zou dat meespelen? En geloven en vertrouwen op God, die voor je zorgt, kan ook een bepaalde rust geven.

Hmm.....of je CM als uitgangspunt moet nemen? Twijfelende smiley


Het gaat niet over 'omkijken'. alhoewel er hier mensen zijn die voor mij bidden en ik voor hun. En mij mail sturen.
Ik kan mijn probs aan, en ermee omgaan door het geloof en psychologie boeken.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 17 november 2011, 17:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 17:35
 
PIETER649 schreef:
Cee-eM is absoluut GEEN doorsnee van de maatschappij, zelfs niet van het christelijke deel ervan!

En ik al die tijd maar denken dat dat wel zo was Twijfelende smiley


Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 17 november 2011, 17:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 21:40
 
MARYAN401 schreef:
Kerkmensen kijken vaak naar elkaar om, ook in moeilijke tijden. Zou dat meespelen? En geloven en vertrouwen op God, die voor je zorgt, kan ook een bepaalde rust geven.

Hmm.....of je CM als uitgangspunt moet nemen? Twijfelende smiley

Ook volledig mee eens!


Cootje die zich steeds meer verbaasd hoeveel mensen antidepressivia slikken. Mensen waarvan je denkt ' die heeft alles wat zijn/ haar hartje begeert'
Zou het ook te maken hebben met de druk/ gejaagde en individualistische tijd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 21:54
 
Quote:
Maryan: En geloven en vertrouwen op God, die voor je zorgt, kan ook een bepaalde rust geven.

Ja, en dit ook natuurlijk....geloven en vertrouwen op God, die voor je zorgt.

Dat geeft zoveel rust. alle rust.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:35
 
COOTJE711 schreef:
Cootje die zich steeds meer verbaasd hoeveel mensen antidepressivia slikken. Mensen waarvan je denkt ' die heeft alles wat zijn/ haar hartje begeert'
Zou het ook te maken hebben met de druk/ gejaagde en individualistische tijd?

Misschien is het hebben van "alles" juist niet datgene waar je gelukkig van wordt?

En over dat drukke...........een mens werkt maximaal 40 uur per week,tel daar 10 uur reistijd bij,haal er 8 uur slaap per nacht af dan houd je 6 uur per dag over om dingen voor jezelf te doen,het huishouden etc. en dan heb je ook nog het weekend,hoezo zijn mensen druk???? Knipoog smiley

Antidepressiva kunnen sommige mensen net dat stukje rust geven dat ze nodig hebben om hun problemen aan te pakken........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:38
 
LEANNE226 schreef:
Misschien is het hebben van "alles" juist niet datgene waar je gelukkig van wordt?

En over dat drukke...........een mens werkt maximaal 40 uur per week,tel daar 10 uur reistijd bij,haal er 8 uur slaap per nacht af dan houd je 6 uur per dag over om dingen voor jezelf te doen,het huishouden etc. en dan heb je ook nog het weekend,hoezo zijn mensen druk???? Knipoog smiley

Antidepressiva kunnen sommige mensen net dat stukje rust geven dat ze nodig hebben om hun problemen aan te pakken........

Begrijp me goed.... ik zeg niet dat anti depressivia per definitief verkeerd is! Als het het nodig hebt: zeker gebruiken!

Wat ik bedoel: veel mensen denken en doen druk. je hoort er niet meer bij als je zegt dat je het rustig hebt Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:42
 
COOTJE711 schreef:
Begrijp me goed.... ik zeg niet dat anti depressivia per definitief verkeerd is! Als het het nodig hebt: zeker gebruiken!

Wat ik bedoel: veel mensen denken en doen druk. je hoort er niet meer bij als je zegt dat je het rustig hebt Smiley met dichtgeplakte mond

Ik begreep het Knipoog smiley

Weet je wat ik zo vreemd vind?Iedereen is maar bezig met later.......ooit......lijfrentepolissen,aanvullende pensioenen.........je mag blij zijn als je het nu goed(genoeg)hebt,ik begrijp die paniek niet zo goed(ben ik misschien te nuchter voor)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 november 2011, 19:26
 
LEANNE226 schreef:
Ik begreep het Knipoog smiley

Weet je wat ik zo vreemd vind?Iedereen is maar bezig met later.......ooit......lijfrentepolissen,aanvullende pensioenen.........je mag blij zijn als je het nu goed(genoeg)hebt,ik begrijp die paniek niet zo goed(ben ik misschien te nuchter voor)

inderdaad, ik ben daar ook wel nuchter in. Gewoon met verstand met je geld omgaan. Alles wat nu extra betaald wordt aan aanvullende pensioenen etc etc.. is over x aantal jaren ook weer op.

Toch maar weer een ouwe sok gebruiken? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 november 2011, 22:10
 
LEANNE226 schreef:
Misschien is het hebben van "alles" juist niet datgene waar je gelukkig van wordt?

En over dat drukke...........een mens werkt maximaal 40 uur per week,tel daar 10 uur reistijd bij,haal er 8 uur slaap per nacht af dan houd je 6 uur per dag over om dingen voor jezelf te doen,het huishouden etc. en dan heb je ook nog het weekend,hoezo zijn mensen druk???? Knipoog smiley

Antidepressiva kunnen sommige mensen net dat stukje rust geven dat ze nodig hebben om hun problemen aan te pakken........

Geef mij eens een adres van zo,n werkgever, dat van die antidepressiva klopt wel zo,n beetje Knipoog smiley maar die werkgevers, die ken ik niet Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 22:27
 
Nog een goed ding van het christelijk geloof.

Gewoon, ik heb vandaag een heerlijke zondag, Gods Rustdag gehad.

Ben lekker gezellig bij en met een paar vrienden wezen eten thuis.

Gewoon gezellig, voelde net alsof ik onder familie was.

Gods zegen was daar!

Dus, dat we als christenen de zondag als Sabbat mogen vieren, elke week, door eerst naar de kerk te mogen gaan, om naar Zijn woord te luisteren, te zingen en bidden. En daarna met broeders en/of zusters (vrienden) bij elkaar mogen komen. In zijn Rust.

Lachende smiley Engeltje smiley Verliefde smiley Knipoog smiley Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 22:59
 
SHANITA130 schreef:
Gewoon, ik let veel beter op mezelf nu ik serieus op dit forum zit.
Ik let op mijn grenzen, want je 'naaste liefhebben als jezelf en God bovenal, kan alleen als je goed voor jezelf zorgt.

God lief hebben boven alles, gaat om de relatie tussen God en jou.
De liefde van God is onvoorwaardelijk, dus Hij heeft je lief zoals je bent met al je te kort en fouten. Daarvoor heeft Hij Zijn Zoon gegeven. Dat is "jezelf".

Daar vanuit kun je een ander liefhebben. Een ander liefhebben bestaat niet van jezelf, wel uit de relatie met God.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 23:48
 
Quote:
SHANITA130 schreef:
Gewoon, ik let veel beter op mezelf nu ik serieus op dit forum zit.
Ik let op mijn grenzen, want je 'naaste liefhebben als jezelf en God bovenal, kan alleen als je goed voor jezelf zorgt.

Quote:
MAR907 schreef: God lief hebben boven alles, gaat om de relatie tussen God en jou.
De liefde van God is onvoorwaardelijk, dus Hij heeft je lief zoals je bent met al je te kort en fouten. Daarvoor heeft Hij Zijn Zoon gegeven. Dat is "jezelf".

Daar vanuit kun je een ander liefhebben. Een ander liefhebben bestaat niet van jezelf, wel uit de relatie met God.

Knipoog smiley

Ik zie het zo, maar het komt denk ik op hetzelfde neer:

Een ander liefhebben bestaat bij mij wel van mezelf. pas als ik mezelf lief heb, door onder andere goed voor mezelf te zorgen, en op mijn grenzen te letten, dan kan ik ook een ander liefhebben.

En de liefde is uit God. God is liefde, staat in de bijbel!

Gods liefde voor de mensen is onvoorwaardelijk. Ik ben God niet. Ik stel grenzen voor mezelf Knipoog smiley Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 12 december 2011, 00:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2