ChristianMatch
 


Forum

144.000?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 5 december 2011, 21:26
 
Ik lees in elk geval geen boeken van personen die plagiaat plegen, en met medeweten van de drukker dat blijven doen.

http://www.freethinker.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=133
http://tasmedes.wordpress.com/2008/09/22/ben-hobrink-rev/

Dit soort mensen als Ben Hobrink doen het geloof naar de buitenwereld geen goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 19:20
 
HARALD940 schreef:
Ik lees in elk geval geen boeken van personen die plagiaat plegen, en met medeweten van de drukker dat blijven doen.

http://www.freethinker.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=133
http://tasmedes.wordpress.com/2008/09/22/ben-hobrink-rev/

Dit soort mensen als Ben Hobrink doen het geloof naar de buitenwereld geen goed.

Ach het enige wat ik uit die links opmaak is dat Ben Hobrink een aantal verwijzingen niet goed heeft vermeld. Verder zijn de bevindingen van hem blijkbaar overeenkomstig met de bevindingen van anderen. Maar goed, zoiets kan natuurlijk wel meteen worden aangegrepen om hem in een kwaad daglicht te stellen. Want stel je nou eens voor dat echt wetenschappelijk bewezen is dat de Bijbel niet op fictie berust maar op waarheid. Stel je nou eens voor dat je de Bijbel letterlijk moet nemen, simpelweg omdat 3500 jaar na dato duidelijk is dat de Bijbel het bij het rechte eind heeft over dingen waar men 3500 jaar geleden eigenlijk weinig weet van kon hebben. Tjonge.. dan moet je de Bijbel misschien toch wel letterlijk gaan geloven.... En als je daar moeite mee hebt, dan is het natuurlijk veel makkelijker om Ben Hobrink een een kwaad daglicht te stellen. En let wel: ik zeg niet dat jij dat doet hoor, ik zou niet durven. Het enige wat ik zeg is dat ik het een prima boek vind, waar in mijn ogen goed uiteen wordt gezet dat de Bijbel haar tijd behoorlijk vooruit is. Als jij daar op een andere manier tegenaan wil kijken, moet je dat helemaal zelf weten. En toch rijst dan bij mij de vraag of je het werkelijk zelf gelezen hebt of dat je het op voorhand al verwerpt op grond van jouw eigen vooroordelen. Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 19:54
 
LISA610 schreef:
En toch rijst dan bij mij de vraag of je het werkelijk zelf gelezen hebt of dat je het op voorhand al verwerpt op grond van jouw eigen vooroordelen. Boze smiley

Vooroordelen? Eerder een eigen mening....

Gelezen? Nee!
Zijn punten tegenwerpen? Ook niet.
Maar met reden, ik heb niet die kennis die hij heeft. Maar de kennis om gelijk te hebben mist hij ook.

Want die kennis ontbeert hij ook met een biologie opleiding in voedingsleer, want voedingsleer toch wel even van een andere orde dan medische zaken als hygiëne, operatie methoden en ziektebestrijding.
Hij mist dus de kennis om te stellen dat de bijbel zo ver zijn tijd vooruit was, en hij mist ook de kennis om hygiëne en ziekte bestrijding van andere volken te bagatelliseren zoals hij doet.

Hij had beter medicijnen kunnen studeren voor zijn boek......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 23:38
 
HARALD940 schreef:
Vooroordelen? Eerder een eigen mening....

Gelezen? Nee!
Zijn punten tegenwerpen? Ook niet.
Maar met reden, ik heb niet die kennis die hij heeft. Maar de kennis om gelijk te hebben mist hij ook.

Want die kennis ontbeert hij ook met een biologie opleiding in voedingsleer, want voedingsleer toch wel even van een andere orde dan medische zaken als hygiëne, operatie methoden en ziektebestrijding.
Hij mist dus de kennis om te stellen dat de bijbel zo ver zijn tijd vooruit was, en hij mist ook de kennis om hygiëne en ziekte bestrijding van andere volken te bagatelliseren zoals hij doet.

Hij had beter medicijnen kunnen studeren voor zijn boek......


Ach aangezien ik het boek wel heb gelezen en jij niet, wordt dit een hele lastige discussie denk ik. Dus laten we maar gewoon weer on topic gaan.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 00:34
 
HARALD940 schreef:
Ik lees in elk geval geen boeken van personen die plagiaat plegen, en met medeweten van de drukker dat blijven doen.

http://www.freethinker.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=133
http://tasmedes.wordpress.com/2008/09/22/ben-hobrink-rev/

Dit soort mensen als Ben Hobrink doen het geloof naar de buitenwereld geen goed.
ik vind dat je vreemde sites noemt. Freethinkers wil niks van gezag weten..en als ik lees hoe die ander over evangelischen praat, vind ik wel heel extreem allemaal. Ik hoop niet dat jij zo over evangelischen denkt.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 7 december 2011, 09:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 08:55
 
CHATULIEM619 schreef:
ik vind dat je vreemde sites noemt. Freethinkers wil niks van gezeg weten..en als ik lees hoe die ander over evangelischen praat, vind ik wel heel extreem allemaal. Ik hoop niet dat jij zo over evangelischen denkt.

Hé Chat. Toen ik zag om welke sites het ging had ik dezelfde gedachte als jij. Nu blijkt bovendien dat Harald het boek nooit zelf gelezen heeft, dus in feite weet hij niet echt waar hij over praat. Ik ga in principe niet in discussie met mensen over een boek wat zij zelf nooit gelezen hebben, omdat dit in mijn ogen volstrekt zinloos is. Ze weten dan immers niet wat er in dat boek staat, maar laten zich hooguit leiden door wat ze hebben gehoord, zonder zich er echt in te verdiepen. Als er wel mensen zijn die dieper willen ingaan op het boek van Ben Hobrink die er ook echt inhoudelijk iets over kunnen en willen zeggen, dan is het beter om een nieuw topic te openen lijkt me. Laten we binnen dit topic verder gaan op de vraag van de topic-starter. Of is daar inmiddels genoeg over gezegd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 20:37
 
BERT168 schreef:
met 'de bruid' wordt altijd 'de gemeente' bedoelt,de mensen die bij de opname zijn,die voor de grote verdrukking zal plaatsvinden,en is niet hetzelfde als de 144.000 verzegelden.

de 144.000 zijn de verzegelden uit israel,die in de grote verdrukking het evangelie gaan brengen over de aarde,idd uit 12 stammen elk 12.000 mensen.
het zijn dus christenen,bekeerde joden.
ze worden dus niet opgenomen maar komen na de opname van de gemeente tot bekering.
ze worden dus door God uitgekozen.

de grote schare(die niemand tellen kan) zijn de mensen (de andere volkeren,ook wel de heidenen genoemd)die zich bekeren na de opname van de gemeente,maar die zullen het moet bekopen met de dood,aangezien ze niet het merkteken zullen aannemen en dus vijanden zijn van het beest.
maar in het 1000 jarig vrederijk zullen ze wel weer met jezus regeren.

de mensen met de witte klederen zijn diegene die in de grote verdrukking tot bekering zijn gekomen,dit is hetzelfde als ''de grote schare''(zie boven)vind je in openb, 7: 14.(nbg vertaling)
daar staat:''komen uit de grote verdrukking''


De bruid is niet Israel en/of gemeente (heeft de Heer twee vrouwen?)....

openb 2:2 En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, neerdalende van God uit de hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is.[b]


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 11 december 2011, 20:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 12:41
 
MAR907 schreef:
De bruid is niet Israel en/of gemeente (heeft de Heer twee vrouwen?)....

openb 2:2 En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, neerdalende van God uit de hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is.[b]

Even een (offtopic?) vraagje tussendoor: Hoe zie je het dan als Paulus in 2 Korinthiërs 11 over een bruid heeft Mar? Of Johannes in Johannes 3? Gaat dit dan ook steeds over de stad Jeruzalem?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 23:05
 
LISA610 schreef:
Even een (offtopic?) vraagje tussendoor: Hoe zie je het dan als Paulus in 2 Korinthiërs 11 over een bruid heeft Mar? Of Johannes in Johannes 3? Gaat dit dan ook steeds over de stad Jeruzalem?

Johannes 3 gaat inderdaad om Jerusalem.
2 Corrintiers 11 gaat over de werken (de ijver van Paulus) niet over de bruid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 19:48
 
Om een duidelijke eye opener te geven vanuit de bijbel, wordt in Opnebaringen 21:10 direct aangegeven wie de bruid is.

Een engel spreekt tot Johannes:
"Kom hier, ik zal u tonen de bruid, de vrouw des Lams. En hij voerde mij weg in de geest op een grote en hoge berg en toonde mij de heilige stad, Jeruzalem, nederdalende uit de hemel van God,"


Dit was even off topic. Nu de 144.000,


Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 14 december 2011, 19:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 21:34
 
MAR907 schreef:
Om een duidelijke eye opener te geven vanuit de bijbel, wordt in Opnebaringen 21:10 direct aangegeven wie de bruid is.

Een engel spreekt tot Johannes:
"Kom hier, ik zal u tonen de bruid, de vrouw des Lams. En hij voerde mij weg in de geest op een grote en hoge berg en toonde mij de heilige stad, Jeruzalem, nederdalende uit de hemel van God,"


Dit was even off topic. Nu de 144.000,

Wat betreft Openbaring 21 is het voor mij heel helder wat bedoeld wordt met de bruid van het Lam, da's inderdaad de nieuwe stad Jeruzalem die God uit de hemel laat neerdalen. En volgens mij is er over de 144.000 alles gezegd wat er te zeggen valt. Willen we binnen dit topic verder over Openbaring of heeft er iemand een andere suggestie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 13:25
 
Bert? Wie is dan de vrouw die het knechtje gebaard heeft/ of futuristisch benaderd die het knechtje zal baren.. vervolgend dat de draak mishapt en het knechtje foetsie is.

De vrouw vlucht in de woestijn en vraagt in Zacharia 14 (meen ik) hoe of deze komt aan die wonden in zijn handen en voeten. Waarom huilen zij dan over een eerstgeborene als zij de gemeente zouden zijn?

De bruid is de vrouw, de vrouw baart een Zoon, het hoofdje is er al (Christus) zij die het Hoofd hebben aangenomen, de ezel die instemmend reageerde en eruit zag als de discipelen, zijn Man, in de Zoon gezet, dus de bruidegom. bij het nalezen van vruchten vindt men nog een vrouw die door Grote verdrukking en het aanschouwen van Mozes en Elia die gedood worden en na drie dagen hun taak hebben volbracht, gelijk aan Thomas die de Weg niet wist en eerst in Zacharia moest voelen (zien). Zij is het gelovig overblijfsel wat vlucht naar Jordanië, Petra en wat volgens de Koninklijke weg zal terugkeren, de zoutzee heeft deze naam in het Hebreeuws: de Koninklijke weg, en wanneer zij in het verwoeste Jeruzalem wederkeren met allen die in geloof aldaar samenscholen, zullen uit de twaalf stammen van uit elke stam 12000 man worden verzegeld en het Evangelie verkondigen in de Grote verdrukking die voor de wereld, en dus niet Israël, nog 33 jaar van kracht is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3