ChristianMatch
 


Forum

144.000?
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
TATJE948





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 18:53
 
Het volgende is voor mijn oma, en ook voor mij, onduidelijk en wij zijn benieuwd of er iemand is of meerdere die hier meer van weten en wellicht dit met ons zou kunnen delen;

God´s volk was verstoten maar zal hersteld worden. Jeremia 31-1:10.
In Openbaring 7 en 14 wordt over Christus bruid gesproken in getal 144.000 uit alle 12 stammen Israels.

Betekent dat er een verzegeld aantal Joden 144.000 Christus als de Messias aannemen?

Is de betekenis geheel Israel bedoeld uit alle 12 stammen 12.000 en worden zij voor de grote verdrukking opgenomen? (doden en overblijfsel)?

De ontelbare grote schare zijn dat de Christenen uit de heidenen die op de nieuwe aarde in geluk mogen wonen? Komen zij door de grote verdrukking? (rein in witte klederen openbaring 7:9,10? Zijn de 144.000 de kleine kudde waar Jezus over spreekt en de grote schare de andere schapen die samen gevoegd zullen worden?

ik weet niet of hier al een andere topic van is maar wij hopen dat er meer duidelijk mag komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 21:03
 
met 'de bruid' wordt altijd 'de gemeente' bedoelt,de mensen die bij de opname zijn,die voor de grote verdrukking zal plaatsvinden,en is niet hetzelfde als de 144.000 verzegelden.

de 144.000 zijn de verzegelden uit israel,die in de grote verdrukking het evangelie gaan brengen over de aarde,idd uit 12 stammen elk 12.000 mensen.
het zijn dus christenen,bekeerde joden.
ze worden dus niet opgenomen maar komen na de opname van de gemeente tot bekering.
ze worden dus door God uitgekozen.

de grote schare(die niemand tellen kan) zijn de mensen (de andere volkeren,ook wel de heidenen genoemd)die zich bekeren na de opname van de gemeente,maar die zullen het moet bekopen met de dood,aangezien ze niet het merkteken zullen aannemen en dus vijanden zijn van het beest.
maar in het 1000 jarig vrederijk zullen ze wel weer met jezus regeren.

de mensen met de witte klederen zijn diegene die in de grote verdrukking tot bekering zijn gekomen,dit is hetzelfde als ''de grote schare''(zie boven)vind je in openb, 7: 14.(nbg vertaling)
daar staat:''komen uit de grote verdrukking''


Laatst aangepast door
BERT168
op maandag 28 november 2011, 21:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 22:12
 
BERT168 schreef:
met 'de bruid' wordt altijd 'de gemeente' bedoelt,de mensen die bij de opname zijn,die voor de grote verdrukking zal plaatsvinden,en is niet hetzelfde als de 144.000 verzegelden.

de 144.000 zijn de verzegelden uit israel,die in de grote verdrukking het evangelie gaan brengen over de aarde,idd uit 12 stammen elk 12.000 mensen.
het zijn dus christenen,bekeerde joden.
ze worden dus niet opgenomen maar komen na de opname van de gemeente tot bekering.
ze worden dus door God uitgekozen.

de grote schare(die niemand tellen kan) zijn de mensen (de andere volkeren,ook wel de heidenen genoemd)die zich bekeren na de opname van de gemeente,maar die zullen het moet bekopen met de dood,aangezien ze niet het merkteken zullen aannemen en dus vijanden zijn van het beest.
maar in het 1000 jarig vrederijk zullen ze wel weer met jezus regeren.

de mensen met de witte klederen zijn diegene die in de grote verdrukking tot bekering zijn gekomen,dit is hetzelfde als ''de grote schare''(zie boven)vind je in openb, 7: 14.(nbg vertaling)
daar staat:''komen uit de grote verdrukking''
'

Hallo Bert
Ik kan aardig mee gaan in je uitleg maar dan zit ik wel weer met Matth 24 waar vers 40
Dan zullen er 2 in het veld zijn 1 zal aangenomen worden en 1 achtergelaten worden

Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 22:23
 
BERT168 schreef:
met 'de bruid' wordt altijd 'de gemeente' bedoelt,de mensen die bij de opname zijn,die voor de grote verdrukking zal plaatsvinden,en is niet hetzelfde als de 144.000 verzegelden.

de 144.000 zijn de verzegelden uit israel,die in de grote verdrukking het evangelie gaan brengen over de aarde,idd uit 12 stammen elk 12.000 mensen.
het zijn dus christenen,bekeerde joden.
ze worden dus niet opgenomen maar komen na de opname van de gemeente tot bekering.
ze worden dus door God uitgekozen.

de grote schare(die niemand tellen kan) zijn de mensen (de andere volkeren,ook wel de heidenen genoemd)die zich bekeren na de opname van de gemeente,maar die zullen het moet bekopen met de dood,aangezien ze niet het merkteken zullen aannemen en dus vijanden zijn van het beest.
maar in het 1000 jarig vrederijk zullen ze wel weer met jezus regeren.

de mensen met de witte klederen zijn diegene die in de grote verdrukking tot bekering zijn gekomen,dit is hetzelfde als ''de grote schare''(zie boven)vind je in openb, 7: 14.(nbg vertaling)
daar staat:''komen uit de grote verdrukking''
waarom vul je christenen in? Er staat toch duidelijk een verwijzing naar het Joodse volk, met haar twaalf stammen? Ik hou er niet van dat als er Israel staat we dat meteen toepassen op de gemeente..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 22:36
 
TATJE948 schreef:
Het volgende is voor mijn oma, en ook voor mij, onduidelijk en wij zijn benieuwd of er iemand is of meerdere die hier meer van weten en wellicht dit met ons zou kunnen delen;

God´s volk was verstoten maar zal hersteld worden. Jeremia 31-1:10.
In Openbaring 7 en 14 wordt over Christus bruid gesproken in getal 144.000 uit alle 12 stammen Israels.

Betekent dat er een verzegeld aantal Joden 144.000 Christus als de Messias aannemen?

Is de betekenis geheel Israel bedoeld uit alle 12 stammen 12.000 en worden zij voor de grote verdrukking opgenomen? (doden en overblijfsel)?

De ontelbare grote schare zijn dat de Christenen uit de heidenen die op de nieuwe aarde in geluk mogen wonen? Komen zij door de grote verdrukking? (rein in witte klederen openbaring 7:9,10? Zijn de 144.000 de kleine kudde waar Jezus over spreekt en de grote schare de andere schapen die samen gevoegd zullen worden?

ik weet niet of hier al een andere topic van is maar wij hopen dat er meer duidelijk mag komen.

Wat ik een mooie uitleg vind is dat het symbolisch is:
12 stammen
x 12 apostelen
x 1000 = het getal van de volheid
= 144.000
Oftewel er wordt iedereen die gelooft mee bedoeld, niemand uitgesloten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 23:07
 
TATJE948 schreef:
Het volgende is voor mijn oma, en ook voor mij, onduidelijk en wij zijn benieuwd of er iemand is of meerdere die hier meer van weten en wellicht dit met ons zou kunnen delen;

God´s volk was verstoten maar zal hersteld worden. Jeremia 31-1:10.
In Openbaring 7 en 14 wordt over Christus bruid gesproken in getal 144.000 uit alle 12 stammen Israels.

Betekent dat er een verzegeld aantal Joden 144.000 Christus als de Messias aannemen?

Is de betekenis geheel Israel bedoeld uit alle 12 stammen 12.000 en worden zij voor de grote verdrukking opgenomen? (doden en overblijfsel)?

De ontelbare grote schare zijn dat de Christenen uit de heidenen die op de nieuwe aarde in geluk mogen wonen? Komen zij door de grote verdrukking? (rein in witte klederen openbaring 7:9,10? Zijn de 144.000 de kleine kudde waar Jezus over spreekt en de grote schare de andere schapen die samen gevoegd zullen worden?

ik weet niet of hier al een andere topic van is maar wij hopen dat er meer duidelijk mag komen.

Wat fijn dat je op deze manier... samen met je en Oma.bezig bent met Gods Woord..geen verkeerde aktie meid!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 23:13
 
KLAPROOS940 schreef:
Wat ik een mooie uitleg vind is dat het symbolisch is:
12 stammen
x 12 apostelen
x 1000 = het getal van de volheid
= 144.000
Oftewel er wordt iedereen die gelooft mee bedoeld, niemand uitgesloten.
Weer dat geestelijke Israel gedoe. Er staat toch gewoon, dat het uit de 12 stammen van Israel zou bestaan? Wat is daar nu zo moeilijk aan om dat gewoon zo te lezen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 00:15
 
Duidelijke uitleg Bert. Kan ik mij in vinden, maar niet in de uitleg dat de 144.000 christenen zullen zijn.
Het zijn Joden die in de Messias geloven, verlost en behouden zijn door het teken (het bewijs van eigendom) van God op hun voorhoofd. Ik moet dan altijd aan de tefilliem denken. Deut.6:8.

KLAPROOS940 schreef:
Wat ik een mooie uitleg vind is dat het symbolisch is:
12 stammen
x 12 apostelen
x 1000 = het getal van de volheid
= 144.000
Oftewel er wordt iedereen die gelooft mee bedoeld, niemand uitgesloten.

Het volk Israël is niet symbolisch, maar realiteit. Er staat toch duidelijk dat het hier over de 12 stammen van Israël gaat.
God heeft namelijk een volheid van het Joodse volk beschikt. 12 is het getal van Israël en 10 is het getal van volkomenheid.
- 12 X stammen van Israël,
- 12.000 uit elke stam van Israël,
- 12 X 12.000 = 144.000.
Dat is wat er staat, letterlijk. Hier wordt niet iedereen mee bedoelt die gelooft, maar het volk van God Israël. Dit is waar de profeten in het OT naar verwijzen , naar het herstel van het volk Israël.


Laatst aangepast door
KATHY142
op dinsdag 29 november 2011, 00:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 00:32
 
KLAPROOS940 schreef:
Wat ik een mooie uitleg vind is dat het symbolisch is:
12 stammen
x 12 apostelen
x 1000 = het getal van de volheid
= 144.000
Oftewel er wordt iedereen die gelooft mee bedoeld, niemand uitgesloten.

Sorry hoor, maar ook volgens mij ga je hier helemaal de mist in. Het gaat hier wel degelijk om de twaalf stammen van het volk van Israël:

Openbaring 7:
4 Toen hoorde ik het aantal van hen die het zegel droegen: honderdvierenveertigduizend in totaal, afkomstig uit elke stam van Israël. 5 Twaalfduizend uit de stam Juda die het zegel droegen, twaalfduizend uit de stam Ruben, twaalfduizend uit de stam Gad, 6 twaalfduizend uit de stam Aser, twaalfduizend uit de stam Naftali, twaalfduizend uit de stam Manasse, 7 twaalfduizend uit de stam Simeon, twaalfduizend uit de stam Levi, twaalfduizend uit de stam Issachar, 8 twaalfduizend uit de stam Zebulon, twaalfduizend uit de stam Jozef en ten slotte twaalfduizend uit de stam Benjamin die het zegel droegen.


Die 144.000 zullen echt 144.000 joden zijn en niet "iedereen die gelooft". Iedereen die gelooft wordt behouden, daar gaat dit dus niet over. Als je hier een stukje menselijke creativiteit op gaat toepassen, dan sla je in mijn ogen de plank niet alleen mis maar haal je ook de dingen helemaal uit zijn verband doordat je er dingen aan toevoegt die er niet staan. En juist daarvoor wordt ook heel duidelijk gewaarschuwd:

Openbaring 22:
18 Ik verklaar tegenover eenieder die de profetie van dit boek hoort: als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven zijn;


En ook:

19 en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn.

Met andere woorden: als je de Bijbel letterlijk neemt, kun je er niet omheen: de 144.000 zijn joden!


Laatst aangepast door
LISA610
op dinsdag 29 november 2011, 00:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 00:59
 
LISA610 schreef:
Sorry hoor, maar ook volgens mij ga je hier helemaal de mist in. Het gaat hier wel degelijk om de twaalf stammen van het volk van Israël:


dacht toch echt dat ik die uitleg in een preek gehoord had. Zal het dan wel verkeerd onthouden/ begrepen hebben
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 01:32
 
KLAPROOS940 schreef:
dacht toch echt dat ik die uitleg in een preek gehoord had. Zal het dan wel verkeerd onthouden/ begrepen hebben

dat is ook helemaal niet erg klaproos,de openbaringen is niet het makkelijkste boek en bovendien kun je alles niet altijd maar zo letterlijk nemen.
ook staan er in andere bijbelboeken profetieën over de eindtijd zoals in daniël en ook in ezechiël en natuurlijk mattheüs 24.
er zijn zeer veel(gewone) boeken van geschreven, die op sommige punten nog wel eens van elkaar verschillen kunnen.
helaas kan je niet alles zo even makkelijk opzoeken in de bijbel wat over de eindtijd gaat,maar hier en daar staan symbolische dingen terwijl het andere soms weer letterlijk bedoelt is.


Laatst aangepast door
BERT168
op dinsdag 29 november 2011, 01:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 01:39
 
KLAPROOS940 schreef:
Wat ik een mooie uitleg vind is dat het symbolisch is:
12 stammen
x 12 apostelen
x 1000 = het getal van de volheid
= 144.000
Oftewel er wordt iedereen die gelooft mee bedoeld, niemand uitgesloten.

het getal van de volheid is niet 1000 maar 7 naar mijn weten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 01:51
 
[quote=KATHY142]Duidelijke uitleg Bert. Kan ik mij in vinden, maar niet in de uitleg dat de 144.000 christenen zullen zijn.
Het zijn Joden die in de Messias geloven, verlost en behouden zijn door het teken (het bewijs van eigendom) van God op hun voorhoofd. Ik moet dan altijd aan de tefilliem denken. Deut.6:8.


bert168:
ik denk wel dat dit bekeerde joden zijn,het zijn immers boodschappers van het evangelie?
ze gaan dus de wereld over om het evangelie te brengen aan de mensen.
als ze alleen in de messias zouden geloven zouden ze niet kunnen evangeliseren,want dan kennen ze het verlossingswerk van jezus niet?
ze hebben idd een zegel op hun voorhoofd,vandaar de naam 'verzegelden' natuurlijk.
of er letterlijk iets te zien zal zijn is de vraag natuurlijk.
fraude zal er niet plaatsvinden denk ik,maar God kent de zijnen.


Laatst aangepast door
BERT168
op dinsdag 29 november 2011, 01:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 01:55
 
CHATULIEM619 schreef:
waarom vul je christenen in? Er staat toch duidelijk een verwijzing naar het Joodse volk, met haar twaalf stammen? Ik hou er niet van dat als er Israel staat we dat meteen toepassen op de gemeente..

zeker chat,zoals ik net al zei zullen het waarschijnlijk bekeerde,dus christelijke joden zijn,en dat heeft niks met de gemeente te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 02:02
 
MARTIN695 schreef:
'

Hallo Bert
Ik kan aardig mee gaan in je uitleg maar dan zit ik wel weer met Matth 24 waar vers 40
Dan zullen er 2 in het veld zijn 1 zal aangenomen worden en 1 achtergelaten worden

Sjalom.
Martin


ik denk dat het hier gaat over de opname van de gemeente.
wat er bedoelt wordt is dat de één gelovig is -of liever gezegt 'wederomgeboren' en de ander ongelovig,dan blijft er dus één achter.

dit wordt ook wel de wederkomst genoemd,alhoewel er daar 2 van zijn.
de 1e wederkomst zal zijn als we jezus tegemoet gaan in de lucht.
daarna komt de jaarweek,die 7 jaar duurt.
de 2e zal zijn als de jaarweek voorbij is en hij met zijn gemeente terugkomt op aarde en de gemeente samen met jezus op de olijfberg zal staan.(en eromheen natuurlijk)
dat is dan het begin van het 1000 jarig vrederijk op aarde.

maar ook hier zijn de meningen soms verdeelt weet ik.


Laatst aangepast door
BERT168
op dinsdag 29 november 2011, 02:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 05:44
 
staat er niet ergens een tekst dat God uit alle windstreken Zijn kinderen zal verzamelen??? Dat betekend dan dat ook niet-joden, maar wel afstammen van....verzameld worden tot die 144.000. Maar meer weet ik er ook niet van en hoe dat zal gaan weet ik niet. We zitten met alle gelovigen al ver over dat aantal heen, zou de Here dan nu al niet moeten terug komen voor de nieuwe hemel en aarde? Wie kan in Zijn agenda kijken?? Of voor Hem beslissen wanneer Hij terug moet komen? Zijn die 144.000 gekozen joden en waar blijven wij dan? horen wij er niet bij of vormen wij een andere groep met een andere betekenis? Zijn de joden dan een "beter ras" ?
LAat het aan Hem over, Hij weet wat goed voor ons is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 08:13
 
Heel vervelend en heel raar...
De vraagstelster is alweer verdwenen...
Er zijn dan mensen die zich erin verdiepen en een antwoorden geven en vervolgens...FOETSIE...


Raar en respectloos...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RONNY104





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 09:55
 
hoe zo raar en respectloos ,misschien is haar abonnement afgelopen..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 10:01
 
KLAPROOS940 schreef:
dacht toch echt dat ik die uitleg in een preek gehoord had. Zal het dan wel verkeerd onthouden/ begrepen hebben
Zoals we hier vaker besproken hebben, zijn sommige preken gewoon niet goed. Deze prediker hangt waarschijnlijk de geestelijk Israel theorie aan, daar is geen plaats meer voor het volk Israel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 11:49
 
In de jaren '90 heb ik met zendelingen meegewerkt. Ze hadden een boerderij met een open haardvuur en 's avonds, als wij koffie en appeltaart hadden uitgedeeld, de mannen het haardvuur flink hadden opgestookt zaten we daar, op drie banken om het open haardvuur heen, te luisteren naar de verhalen van de zendelingen.
Ook de hierboven genoemde problematiek/vraagstukken kwamen aan de orde. Ik besteedde er best veel aandacht aan. Eén van de zendelingen kwam op een dag naar me toe en zei: 'Annette, als jij nu maar gewoon doet wat de Here van je vraagt, dan merk je het allemaal vanzelf wel als Hij terugkomt".
Daar zat een grote wijsheid in. Beter is het bezig te zijn met de dingen van Gods Koninkrijk, daden, dan hierover elkaar in de haren vliegen, want begrijpen zullen we het toch niet, nu niet en nooit. De Herer is niet na te rekenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 11:56
 
BERT168 schreef:
ik denk wel dat dit bekeerde joden zijn,het zijn immers boodschappers van het evangelie?
ze gaan dus de wereld over om het evangelie te brengen aan de mensen.
als ze alleen in de messias zouden geloven zouden ze niet kunnen evangeliseren,want dan kennen ze het verlossingswerk van jezus niet?
ze hebben idd een zegel op hun voorhoofd,vandaar de naam 'verzegelden' natuurlijk.
of er letterlijk iets te zien zal zijn is de vraag natuurlijk.
fraude zal er niet plaatsvinden denk ik,maar God kent de zijnen.

Je hebt gelijk met wat je schrijft, het zijn bekeerde Joden en brengers van het evangelie. Ze geloven in de Messias en Zijn verlossingswerk. Maar een Jood blijft een Jood ook al gelooft hij/zij in het verlossingswerk van de Messias. Denk aan de Messias belijdende Joden.
Van een Jood een christen maken als zij geloven in het verlossingswerk van de Messias is de omgekeerde wereld.
Die gedachte heeft jammer genoeg door de eeuwen heen al veel ellende en verlies van identiteit voor de Joden gebracht. Al heb ik nu niet het idee dat jij dat zo bedoelt.
Want vergeet niet dat wij geënt zijn op de Joodse wortel en niet omgekeerd. (lees Romeinen 11)
Maar dat geënt zijn maakt van ons geen Joden en van de Joden geen christenen. Maar door Zijn verlossingswerk zijn wij één in Hem.


Laatst aangepast door
KATHY142
op dinsdag 29 november 2011, 12:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 12:15
 
CHATULIEM619 schreef:
Zoals we hier vaker besproken hebben, zijn sommige preken gewoon niet goed. Deze prediker hangt waarschijnlijk de geestelijk Israel theorie aan, daar is geen plaats meer voor het volk Israel.

Nope, dat is de theorie dat in plaats van de Joden christenen zijn gekomen. Een geestelijk Israel en dat de Joden er niet meer toe doen. Deze theorie heeft onder andere tot gevolg gehad dat Joden vervolgd werden en dat de holocaust kwam. Deze theorie hang ik NIET aan, nog degene van wie ik de preken gehoord heb.

Wat ik bedoelde is dat God's volk uit een volheid van mensen bestaat, joden en 'heidenen'. Zoals in de bijbel beschreven zijn er takken (mensen uit andere volken) op de edele wijnstok geent (Israel). Dat betekent natuurlijk niet dat de Joden/ Israel er niet meer toe doet.

Als ik de preken zou kunnen vinden had ik een link geplaatst. Ik weet dat diegene dicht bij God leeft en de bijbel als uitgangspunt heeft. Dan zeg je nogal wat door te beweren dat hij geen goede preken maakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 13:01
 
KLAPROOS940 schreef:
Nope, dat is de theorie dat in plaats van de Joden christenen zijn gekomen. Een geestelijk Israel en dat de Joden er niet meer toe doen. Deze theorie heeft onder andere tot gevolg gehad dat Joden vervolgd werden en dat de holocaust kwam. Deze theorie hang ik NIET aan, nog degene van wie ik de preken gehoord heb.

Wat ik bedoelde is dat God's volk uit een volheid van mensen bestaat, joden en 'heidenen'. Zoals in de bijbel beschreven zijn er takken (mensen uit andere volken) op de edele wijnstok geent (Israel). Dat betekent natuurlijk niet dat de Joden/ Israel er niet meer toe doet.

Als ik de preken zou kunnen vinden had ik een link geplaatst. Ik weet dat diegene dicht bij God leeft en de bijbel als uitgangspunt heeft. Dan zeg je nogal wat door te beweren dat hij geen goede preken maakt.
Er kan geen andere basis aan ten grondslag liggen, om deze 144.000 dan als christenen te benoemen. Het is zo duidelijk en specifiek gericht op het volk Israel, elke stam wordt zelfs afzonderlijk genoemd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 13:20
 
KLAPROOS940 schreef:
Nope, dat is de theorie dat in plaats van de Joden christenen zijn gekomen. Een geestelijk Israel en dat de Joden er niet meer toe doen. Deze theorie heeft onder andere tot gevolg gehad dat Joden vervolgd werden en dat de holocaust kwam. Deze theorie hang ik NIET aan, nog degene van wie ik de preken gehoord heb.

Wat ik bedoelde is dat God's volk uit een volheid van mensen bestaat, joden en 'heidenen'. Zoals in de bijbel beschreven zijn er takken (mensen uit andere volken) op de edele wijnstok geent (Israel). Dat betekent natuurlijk niet dat de Joden/ Israel er niet meer toe doet.

Als ik de preken zou kunnen vinden had ik een link geplaatst. Ik weet dat diegene dicht bij God leeft en de bijbel als uitgangspunt heeft. Dan zeg je nogal wat door te beweren dat hij geen goede preken maakt.


Volgens mij gaf je zelf al aan dat je het wellicht verkeerd begrepen of onthouden had en dat kan natuurlijk best. Om dan te beweren dat de preek verkeerd was gaat ook in mijn ogen te ver. Per slot van rekening overkomt het ons allemaal wel eens dat we iets niet helemaal goed onthouden. Juist daarom is het ook zo goed om de Bijbel zelf even te lezen als je ergens over twijfelt.

Ik deel de mening van Bert dat de 144.000 joden zijn die tot bekering zijn gekomen. Het gaat dus niet om de heidenen (andere volkeren dan de joden) die tot bekering zijn gekomen. In het laatste geval gaat het om de christenen.

In Openbaring 14 wordt ook over diezelfde 144.000 mensen gesproken:
1 Toen zag ik dit: het lam stond op de Sion, en bij het lam waren honderdvierenveertigduizend mensen die zijn naam en die van zijn Vader op hun voorhoofd hadden. 2 Ik hoorde uit de hemel een geluid komen dat klonk als het geluid van geweldige watermassa’s, van zware donderslagen; het klonk als het geluid dat muzikanten maken die op de lier spelen. 3 Er werd voor de troon en voor de vier wezens en de oudsten iets gezongen dat leek op een nieuw lied. Niemand kon het lied begrijpen, behalve de honderdvierenveertigduizend mensen die van de aarde zijn vrijgekocht. 4 Dat zijn degenen die zich niet met vrouwen hebben afgegeven maar maagdelijk zijn gebleven. Zij volgen het lam waarheen het maar gaat. Ze zijn uit de mensheid vrijgekocht om als de eerste opbrengst te worden aangeboden aan God en aan het lam. 5 Geen leugen komt over hun lippen, er valt niets op hen aan te merken.

Conclusie: het zijn dus joden, uit elke stam 12.000 stuks. Het zijn bekeerde joden: die in de Messias geloven. Zij nemen een bijzondere positie in, omdat zij behoren tot Gods uitverkoren volk. Dat zij behoren tot een eerste opbrengst wekt de indruk dat er nog meer bekeerde joden zullen volgen. En dat is vrij logisch als je bedenkt dat de joden Gods uitverkoren volk zijn. Gods Woord zegt immers dat je alleen door het geloof in Jezus Christus behouden kunt worden en nergens anders door. Dus als je in Hem gelooft, dan weet je dat je behouden bent. Maar alle joden die nog geen Messiasbelijdende joden zijn, zouden dan niet behouden worden. Juist daarom is het logisch om te veronderstellen dat God alles uit de kast zal trekken om Zijn kinderen thuis te laten komen.


Laatst aangepast door
LISA610
op dinsdag 29 november 2011, 13:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 15:16
 
LISA610 schreef:
Volgens mij gaf je zelf al aan dat je het wellicht verkeerd begrepen of onthouden had en dat kan natuurlijk best. Om dan te beweren dat de preek verkeerd was gaat ook in mijn ogen te ver. Per slot van rekening overkomt het ons allemaal wel eens dat we iets niet helemaal goed onthouden. Juist daarom is het ook zo goed om de Bijbel zelf even te lezen als je ergens over twijfelt.

Ik deel de mening van Bert dat de 144.000 joden zijn die tot bekering zijn gekomen. Het gaat dus niet om de heidenen (andere volkeren dan de joden) die tot bekering zijn gekomen. In het laatste geval gaat het om de christenen.

In Openbaring 14 wordt ook over diezelfde 144.000 mensen gesproken:
1 Toen zag ik dit: het lam stond op de Sion, en bij het lam waren honderdvierenveertigduizend mensen die zijn naam en die van zijn Vader op hun voorhoofd hadden. 2 Ik hoorde uit de hemel een geluid komen dat klonk als het geluid van geweldige watermassa’s, van zware donderslagen; het klonk als het geluid dat muzikanten maken die op de lier spelen. 3 Er werd voor de troon en voor de vier wezens en de oudsten iets gezongen dat leek op een nieuw lied. Niemand kon het lied begrijpen, behalve de honderdvierenveertigduizend mensen die van de aarde zijn vrijgekocht. 4 Dat zijn degenen die zich niet met vrouwen hebben afgegeven maar maagdelijk zijn gebleven. Zij volgen het lam waarheen het maar gaat. Ze zijn uit de mensheid vrijgekocht om als de eerste opbrengst te worden aangeboden aan God en aan het lam. 5 Geen leugen komt over hun lippen, er valt niets op hen aan te merken.

Conclusie: het zijn dus joden, uit elke stam 12.000 stuks. Het zijn bekeerde joden: die in de Messias geloven. Zij nemen een bijzondere positie in, omdat zij behoren tot Gods uitverkoren volk. Dat zij behoren tot een eerste opbrengst wekt de indruk dat er nog meer bekeerde joden zullen volgen. En dat is vrij logisch als je bedenkt dat de joden Gods uitverkoren volk zijn. Gods Woord zegt immers dat je alleen door het geloof in Jezus Christus behouden kunt worden en nergens anders door. Dus als je in Hem gelooft, dan weet je dat je behouden bent. Maar alle joden die nog geen Messiasbelijdende joden zijn, zouden dan niet behouden worden. Juist daarom is het logisch om te veronderstellen dat God alles uit de kast zal trekken om Zijn kinderen thuis te laten komen.


Ik denk dat "bekeerde" Joden het juiste woord is. Het zijn m.i. geen wederomgeboren Joden, anders zouden ze namelijk Jezus Christus tegemoet zijn gegaan als Hij terugkomt op de wolken ... de eerste wederkomst = de opname van alle wederomgeboren christenen.
Dat het bekeerde Joden zijn zou dan verwijzen naar "teruggekeerd" tot de God van Israel zoals de Joden in het OT gered waren door hun geloof in God.
Na de opname, is wederomgeboren worden niet meer mogelijk, het genade tijdperk, dus gered worden door het bloed van Jezus Christus, is dan voorbij. Het werk van de Heilige Geest, omdat de gemeente van Christus is opgenomen, is dan ook gedaan en dat maakt het voor de antichrist mogelijk om zich te openbaren.
Uit die achtergebleven mensen zullen 144.000 Joden, uit elke stam 12.000, het zegel krijgen van God. (openbaring 7:3). Deze 144.000 zullen niet het evangelie van de opgestane Jezus Christus verkondigen, maar ze zullen God verkondigen/vertegenwoordigen, zoals in de tijden van het OT.

En hier zien we ook weer het verschil in het verbond wat God sloot met Abraham door Ismaël en het verbond van God met Abraham door Isaak.
Door Ismaël -- Genesis 17:20 En wat Ismaël betreft, ik verhoor je: ik zal hem zegenen, hem vruchtbaar maken en hem veel, heel veel nakomelingen geven. Twaalf stamvorsten zal hij verwekken en er zal een groot volk uit hem voortkomen.
Door Isaak -- Genesis 17:18 En hij antwoordde God: ‘Ik zou al gelukkig zijn als Ismaël onder uw bescherming mocht staan.’ 19 Maar God zei: ‘Nee, je vrouw Sara zal je een zoon baren, die je Isaak moet noemen, en met hem zal ik mijn verbond voortzetten. Het zal een eeuwigdurend verbond zijn, dat ook voor zijn nakomelingen zal gelden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 16:44
 
RONNY104 schreef:
hoe zo raar en respectloos ,misschien is haar abonnement afgelopen..

Zet je dan nog een vraag een dag van tevoren hier neer????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 16:48
 
CROSSROAD317 schreef:
En hier zien we ook weer het verschil in het verbond wat God sloot met Abraham door Ismaël en het verbond van God met Abraham door Isaak.
Door Ismaël -- Genesis 17:20 En wat Ismaël betreft, ik verhoor je: ik zal hem zegenen, hem vruchtbaar maken en hem veel, heel veel nakomelingen geven. Twaalf stamvorsten zal hij verwekken en er zal een groot volk uit hem voortkomen.
Door Isaak -- Genesis 17:18 En hij antwoordde God: ‘Ik zou al gelukkig zijn als Ismaël onder uw bescherming mocht staan.’ 19 Maar God zei: ‘Nee, je vrouw Sara zal je een zoon baren, die je Isaak moet noemen, en met hem zal ik mijn verbond voortzetten. Het zal een eeuwigdurend verbond zijn, dat ook voor zijn nakomelingen zal gelden.
Ik vraag me af of dit nu wel van toepassing is, bedoel je dat Gods belofte aan Ismael het verbond met Jezus inhoudt? Een beetje vergezocht, het opent wel de deur voor vele theoriëen. Zoals dat de islam dan de ware godsdienst is....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 16:49
 
LISA610 schreef:
Volgens mij gaf je zelf al aan dat je het wellicht verkeerd begrepen of onthouden had en dat kan natuurlijk best. Om dan te beweren dat de preek verkeerd was gaat ook in mijn ogen te ver. Per slot van rekening overkomt het ons allemaal wel eens dat we iets niet helemaal goed onthouden. Juist daarom is het ook zo goed om de Bijbel zelf even te lezen als je ergens over twijfelt.

Ik deel de mening van Bert dat de 144.000 joden zijn die tot bekering zijn gekomen. Het gaat dus niet om de heidenen (andere volkeren dan de joden) die tot bekering zijn gekomen. In het laatste geval gaat het om de christenen.

In Openbaring 14 wordt ook over diezelfde 144.000 mensen gesproken:
1 Toen zag ik dit: het lam stond op de Sion, en bij het lam waren honderdvierenveertigduizend mensen die zijn naam en die van zijn Vader op hun voorhoofd hadden. 2 Ik hoorde uit de hemel een geluid komen dat klonk als het geluid van geweldige watermassa’s, van zware donderslagen; het klonk als het geluid dat muzikanten maken die op de lier spelen. 3 Er werd voor de troon en voor de vier wezens en de oudsten iets gezongen dat leek op een nieuw lied. Niemand kon het lied begrijpen, behalve de honderdvierenveertigduizend mensen die van de aarde zijn vrijgekocht. 4 Dat zijn degenen die zich niet met vrouwen hebben afgegeven maar maagdelijk zijn gebleven. Zij volgen het lam waarheen het maar gaat. Ze zijn uit de mensheid vrijgekocht om als de eerste opbrengst te worden aangeboden aan God en aan het lam. 5 Geen leugen komt over hun lippen, er valt niets op hen aan te merken.

Conclusie: het zijn dus joden, uit elke stam 12.000 stuks. Het zijn bekeerde joden: die in de Messias geloven. Zij nemen een bijzondere positie in, omdat zij behoren tot Gods uitverkoren volk. Dat zij behoren tot een eerste opbrengst wekt de indruk dat er nog meer bekeerde joden zullen volgen. En dat is vrij logisch als je bedenkt dat de joden Gods uitverkoren volk zijn. Gods Woord zegt immers dat je alleen door het geloof in Jezus Christus behouden kunt worden en nergens anders door. Dus als je in Hem gelooft, dan weet je dat je behouden bent. Maar alle joden die nog geen Messiasbelijdende joden zijn, zouden dan niet behouden worden. Juist daarom is het logisch om te veronderstellen dat God alles uit de kast zal trekken om Zijn kinderen thuis te laten komen.

Dank je voor de uitleg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 19:04
 
LISA610 schreef:
Volgens mij gaf je zelf al aan dat je het wellicht verkeerd begrepen of onthouden had en dat kan natuurlijk best. Om dan te beweren dat de preek verkeerd was gaat ook in mijn ogen te ver. Per slot van rekening overkomt het ons allemaal wel eens dat we iets niet helemaal goed onthouden. Juist daarom is het ook zo goed om de Bijbel zelf even te lezen als je ergens over twijfelt.

Ik deel de mening van Bert dat de 144.000 joden zijn die tot bekering zijn gekomen. Het gaat dus niet om de heidenen (andere volkeren dan de joden) die tot bekering zijn gekomen. In het laatste geval gaat het om de christenen.

In Openbaring 14 wordt ook over diezelfde 144.000 mensen gesproken:
1 Toen zag ik dit: het lam stond op de Sion, en bij het lam waren honderdvierenveertigduizend mensen die zijn naam en die van zijn Vader op hun voorhoofd hadden. 2 Ik hoorde uit de hemel een geluid komen dat klonk als het geluid van geweldige watermassa’s, van zware donderslagen; het klonk als het geluid dat muzikanten maken die op de lier spelen. 3 Er werd voor de troon en voor de vier wezens en de oudsten iets gezongen dat leek op een nieuw lied. Niemand kon het lied begrijpen, behalve de honderdvierenveertigduizend mensen die van de aarde zijn vrijgekocht. 4 Dat zijn degenen die zich niet met vrouwen hebben afgegeven maar maagdelijk zijn gebleven. Zij volgen het lam waarheen het maar gaat. Ze zijn uit de mensheid vrijgekocht om als de eerste opbrengst te worden aangeboden aan God en aan het lam. 5 Geen leugen komt over hun lippen, er valt niets op hen aan te merken.

Conclusie: het zijn dus joden, uit elke stam 12.000 stuks. Het zijn bekeerde joden: die in de Messias geloven. Zij nemen een bijzondere positie in, omdat zij behoren tot Gods uitverkoren volk. Dat zij behoren tot een eerste opbrengst wekt de indruk dat er nog meer bekeerde joden zullen volgen. En dat is vrij logisch als je bedenkt dat de joden Gods uitverkoren volk zijn. Gods Woord zegt immers dat je alleen door het geloof in Jezus Christus behouden kunt worden en nergens anders door. Dus als je in Hem gelooft, dan weet je dat je behouden bent. Maar alle joden die nog geen Messiasbelijdende joden zijn, zouden dan niet behouden worden. Juist daarom is het logisch om te veronderstellen dat God alles uit de kast zal trekken om Zijn kinderen thuis te laten komen.

Lisa, Is het de bedoeling als je Openbaringen leest, dat je dat dan 100% letterlijk moet nemen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 19:18
 
HARALD940 schreef:
Lisa, Is het de bedoeling als je Openbaringen leest, dat je dat dan 100% letterlijk moet nemen?
Dit zou eerder een vraag zijn voor het andere topic, Harald...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3