ChristianMatch
 


Forum

Donderdaggebedsroom 20 - 21u. - gezegende dankbaarheid
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 07:43
 
Beste cm-ers. Vanavond kan ik er niet aanwezig zijn in de gebedsroom. Er is nl. in onze kerk een uitzenddienst van Karoen Poot naar Indonesië. Een jonge Nederlander.
Ik wil geef jullie volgende mee om vanavond op te dragen, nl. onze gezegende dankbaarheid voor Zijn totale overgave aan het kruis.

"We zijn gered" wordt door een Christen gezegd
Een term waardoor Christus werk voor ons zondaars kan gezien worden.
Het duidt op bevrijding van de slavernij, gebondenheid of/en ook door verwerving of een koop.
Het Bijbels beeld hierachter is dat van slavenij. Van nature zijn we slaven van de zonde en verdienen we de doodstraf (Joh 8:34). De prijs voor loskoop uit slavernij was de dood van de Heer Jezus Christus (1Kor 20, Ef 1:7).
Door Christus worden gelovigen bevrijd van de macht van zonde en dood, vanuit hun dankbaarheid eren zij God, maken Hem groot in hun lichaam (1Kor 6:20)."


http://youtu.be/QImDL6SEsgY
Ik wens jullie een gezegde bidtijd toe.

Hartelijk groet,
Herman


Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 12 januari 2012, 07:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VANDAM845





Berichten: 56

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 21:40
 
amen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VANDAM845





Berichten: 56

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 21:52
 

hallo mensen,volgende,herman ,was ,er niet,volgende week is het weer,gebedsroom,denk ,wel dat herman,weer ,in ons midden zal,zijn.
donderdag,19 januarie,we starten om 20.00,het duurd een uur.
fijne,week,gewenst,
vriendelijke,groet,
vandam.
(het gebedsroom theam)
herman,marry,vandam,bettie,en niet te vergeten,martha,die al een tijd niet meer geweest,is,
vanwege,haar gezondheid,kan ze ,niet komen,de zorg voor haar broer,en zus. Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 09:41
 
Ik ben een paar keer geweest in de gebedsroom.
Nee het is niets voor mij om op deze manier te bidden.

Ik vind het er rommelig aan toe gaan.
En ik vraag mij af of de mensen waarvoor gebeden word het op
prijsstellen dat er voor ze gebeden wordt.

Niet ieder lid op cm hoeft toch niet te weten wie wat mankeerd?

Het valt mij ook op dat er nooit ergens voor wordt gedankt.

Ik vraag mij af of het wel eerbiedig is om op deze manier te bidden.
Je gedachten worden afgeleid door wat anderen typen.
Je bent geconcentreerd om geen typ fouten te maken.

En wat mij ook tegen de borst stuit is om God papa te noemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 13:23
 
MARISKA601 schreef:
Ik ben een paar keer geweest in de gebedsroom.
Nee het is niets voor mij om op deze manier te bidden.

Ik vind het er rommelig aan toe gaan.
En ik vraag mij af of de mensen waarvoor gebeden word het op
prijsstellen dat er voor ze gebeden wordt.

Niet ieder lid op cm hoeft toch niet te weten wie wat mankeerd?

Het valt mij ook op dat er nooit ergens voor wordt gedankt.

Ik vraag mij af of het wel eerbiedig is om op deze manier te bidden.
Je gedachten worden afgeleid door wat anderen typen.
Je bent geconcentreerd om geen typ fouten te maken.

En wat mij ook tegen de borst stuit is om God papa te noemen.


Beste Mariska,

Je uitspraak van hierboven vindt ik kort in de bocht. Zeker als je nog nooit een hele gebedsroom hebt meegemaakt. Smiley die vol vragen zit
Integendeel wordt er heelwat gedankt en alle eer en glorie gegeven aan onze Heer, telkens weer het eerste half uur van de gebedsroom. Soms met een aanbiddings youtube song vooraf.
Mag ik verwijzen naar meerdere forums, aan don. 5 januari en volgenden "Hartsverlangend gebed" en zoals "Vader wat zouden we zonder U doen", ...
Dat chattend bidden vreemd overkomt, is zo wel zo voor de meeste nieuwelingen. In het begin was dit ook zo voor mij en ik had nooit van mezelf gedacht dat dit me zou liggen. Maar ik heb mogen ervaren dat de Geest ook werkt op die manier. Raar maar waar !. De bidders voelen telkens heel goed de zegen van de Heer en we worden wekelijks erg bemoedigd. Zeer mooie eerlijke gebedspunten worden er naar voor gebracht. En de mensen waarvoor gebeden wordt, weten dit vooraf en worden bemoedigd, bewijzen de reacties die wij mogen ontvange. Toch. Ik ervaar dat we heel resepectvol met elkaar omgaan. Wij bidden om een licht te mogen zijn in cm, een zoutend zout.

Hartelijk, Knipoog smiley
Herman


Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 13 januari 2012, 13:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 14:51
 
HERMAN968 schreef:
Beste Mariska,

Je uitspraak van hierboven vindt ik kort in de bocht. Zeker als je nog nooit een hele gebedsroom hebt meegemaakt. Smiley die vol vragen zit
Integendeel wordt er heelwat gedankt en alle eer en glorie gegeven aan onze Heer, telkens weer het eerste half uur van de gebedsroom. Soms met een aanbiddings youtube song vooraf.
Mag ik verwijzen naar meerdere forums, aan don. 5 januari en volgenden "Hartsverlangend gebed" en zoals "Vader wat zouden we zonder U doen", ...
Dat chattend bidden vreemd overkomt, is zo wel zo voor de meeste nieuwelingen. In het begin was dit ook zo voor mij en ik had nooit van mezelf gedacht dat dit me zou liggen. Maar ik heb mogen ervaren dat de Geest ook werkt op die manier. Raar maar waar !. De bidders voelen telkens heel goed de zegen van de Heer en we worden wekelijks erg bemoedigd. Zeer mooie eerlijke gebedspunten worden er naar voor gebracht. En de mensen waarvoor gebeden wordt, weten dit vooraf en worden bemoedigd, bewijzen de reacties die wij mogen ontvange. Toch. Ik ervaar dat we heel resepectvol met elkaar omgaan. Wij bidden om een licht te mogen zijn in cm, een zoutend zout.

Hartelijk, Knipoog smiley
Herman



Ik heb zeker een paar keer het hele uur meegelezen.
Maar dit is mijn ervaring.
Ten tijde dat Eva de leiding had ben ik er ook een paar keer geweest.
Het is niet mijn manier van bidden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 17:29
 
MARISKA601 schreef:
Ik ben een paar keer geweest in de gebedsroom.
Nee het is niets voor mij om op deze manier te bidden.

Ik vind het er rommelig aan toe gaan.
En ik vraag mij af of de mensen waarvoor gebeden word het op
prijsstellen dat er voor ze gebeden wordt.

Niet ieder lid op cm hoeft toch niet te weten wie wat mankeerd?

Het valt mij ook op dat er nooit ergens voor wordt gedankt.

Ik vraag mij af of het wel eerbiedig is om op deze manier te bidden.
Je gedachten worden afgeleid door wat anderen typen.
Je bent geconcentreerd om geen typ fouten te maken.

En wat mij ook tegen de borst stuit is om God papa te noemen.


Nou Maris, okay...das jouw mening! Maar ik vind het geweldig dat er ook voor mij gebeden wordt, het geeft steun, moed en kracht om door te gaan. En dat God "pappa" (hebreeuws Abba) genoemd wordt....Hij is mijn Hemelse Vader, mijn aardse vader is al 30 jaar dood, maar bij Hem kan ik terecht met al mijn zorgen, ik zie er werkelijk geen kwaad in Hem Abba te noemen. En danken? Weldegelijk! Aan het einde van het gebedsuur wordt weldegelijk gedankt....voor de zegen dat er zulke bidders zijn, voor de saamhorigheid, voor het één zijn in Christus.
In iedergeval komen wij, deelnemers, er gesterkt vandaan Maris, en ik zou het jou ook zo graag gunnen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VOGUE536





Berichten: 30

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 18:22
 
......

Laatst aangepast door
VOGUE536
op vrijdag 10 februari 2012, 08:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VOGUE536





Berichten: 30

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 18:24
 
......

Laatst aangepast door
VOGUE536
op vrijdag 10 februari 2012, 08:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA515





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 19:57
 
MARISKA601 schreef:
Ik ben een paar keer geweest in de gebedsroom.
Nee het is niets voor mij om op deze manier te bidden.

Ik vind het er rommelig aan toe gaan.
En ik vraag mij af of de mensen waarvoor gebeden word het op
prijsstellen dat er voor ze gebeden wordt.

Niet ieder lid op cm hoeft toch niet te weten wie wat mankeerd?

Het valt mij ook op dat er nooit ergens voor wordt gedankt.

Ik vraag mij af of het wel eerbiedig is om op deze manier te bidden.
Je gedachten worden afgeleid door wat anderen typen.
Je bent geconcentreerd om geen typ fouten te maken.

En wat mij ook tegen de borst stuit is om God papa te noemen.

Hallo Mariska,

Jammer dat het bidden in de gebedsroom niet iets voor jouw is. Soms is het inderdaad een beeje rommelig, maar dat wil niet zeggen dat de hartsgesteldheid van de bidders rommelig is. Tijdens een "bidstond" waarbij mensen bij elkaar zitten, weet men wanneer men zijn mond open kan doen, maar hier kan het gebeuren dat je voor je beurt spreekt, waardoor het rommelig lijkt.

Wat ik begrepen heb worden de mensen voor wie gebeden wordt of is via de mail benadert.
Of het eerbiedig is om op deze manier te bidden weet ik ook niet, maar wat ik wel mag weten is dat de Heer mijn hart kent en mijn oprechtheid om Hem te dienen.
Vriendelijke groet, Anna
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 21:24
 
Ik heb begrepen/gemerkt dat er voor mensen werd gebeden die van niks weten.

Sorry dat ik op dit gegeven terug kom.

Maar check het na per mail of iemand het werkelijk op prijssteld
dater voor hem/haar gebeden wordt en waarvoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 19:13
 
Ik hoorde vanmorgen van iemand die in de gebedsroom aanwezig was.(nee niet Mariska) Dat er voor mij gebeden zou zijn Smiley die vol vragen zit
Ik ben hier echter niet over benaderd zoals er wordt geschreven dat dit zou gebeuren!

Vind het heel vreemd om dat te horen, ik heb niet om gebed gevraagt voor de donderdagavond! En ik ben NIET benaderd!
Vind dit dus niet echt fijn moet ik zeggen! Was er zelf niet bij en vraag er niet om dus ik zou zeggen ga wat zorgvuldiger om met dat bidden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 19:59
 
ERIKA129 schreef:
Ik hoorde vanmorgen van iemand die in de gebedsroom aanwezig was.(nee niet Mariska) Dat er voor mij gebeden zou zijn Smiley die vol vragen zit
Ik ben hier echter niet over benaderd zoals er wordt geschreven dat dit zou gebeuren!

Vind het heel vreemd om dat te horen, ik heb niet om gebed gevraagt voor de donderdagavond! En ik ben NIET benaderd!
Vind dit dus niet echt fijn moet ik zeggen! Was er zelf niet bij en vraag er niet om dus ik zou zeggen ga wat zorgvuldiger om met dat bidden!

Gelukkig is iedereen - waar ook ter wereld - vrij om te bidden en te spreken met God...over wie of wat dan ook. Of het nou voor de honger in Afrika is, of voor een ziek neefje wat het erg moeilijk heeft....
Wij gaan dus door met bidden Erika...voor jou...voor je neefje...en voor al die mensen die het nodig hebben (meesten zijn daar blij mee.... Zieke smiley)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 20:19
 
MARRY942 schreef:
Gelukkig is iedereen - waar ook ter wereld - vrij om te bidden en te spreken met God...over wie of wat dan ook. Of het nou voor de honger in Afrika is, of voor een ziek neefje wat het erg moeilijk heeft....
Wij gaan dus door met bidden Erika...voor jou...voor je neefje...en voor al die mensen die het nodig hebben (meesten zijn daar blij mee.... Zieke smiley)


Idd mensen zijn vrij om te bidden voor wie en wat dan ook.
Maar dit is een dating/ontmoetingssite.
Dus enige privacy word op prijsgesteld.

Ik zelf zou het een onprettige gedachte vinden dat alle aanwezigen in de gebedsroom al mijn mankementen zouden weten.

Ik kan ze dan mischien beter allemaal in mijn profiel neerzetten.

God hoort alle gebeden aan.
En Hij weet wie we bedoelen, met zieken in het algemeen.
Je hoeft er geen namen bij te noemen.
En je hoeft de namen van de ziektes niet te noemen.
God weet het allemaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 21:08
 
MARISKA601 schreef:
Ik ben een paar keer geweest in de gebedsroom.
Nee het is niets voor mij om op deze manier te bidden.

Ik vind het er rommelig aan toe gaan.
En ik vraag mij af of de mensen waarvoor gebeden word het op
prijsstellen dat er voor ze gebeden wordt.

Niet ieder lid op cm hoeft toch niet te weten wie wat mankeerd?

Het valt mij ook op dat er nooit ergens voor wordt gedankt.

Ik vraag mij af of het wel eerbiedig is om op deze manier te bidden.
Je gedachten worden afgeleid door wat anderen typen.
Je bent geconcentreerd om geen typ fouten te maken.

En wat mij ook tegen de borst stuit is om God papa te noemen.

Ik herken deze en andere zaken die je schrijft hier, van gemeentes waar ik vroeger kwam.
Werd God ook "papa" genoemd. vind ik oneerbiedig.

Hoor je zo'n voorganger tijdens een preek van: "God is mijn papa".
Neem me niet kwalijk hoor, maar ik vind dat oneerbiedig!(niet naar jou, want met jou ben ik het eens, ik bedoel degene voor wie het bedoeld is).
Dat snapte je al natuurlijk: is ook voor de zekerheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 21:37
 
MARISKA601 schreef:
Idd mensen zijn vrij om te bidden voor wie en wat dan ook.
Maar dit is een dating/ontmoetingssite.
Dus enige privacy word op prijsgesteld.

Ik zelf zou het een onprettige gedachte vinden dat alle aanwezigen in de gebedsroom al mijn mankementen zouden weten.

Ik kan ze dan mischien beter allemaal in mijn profiel neerzetten.

God hoort alle gebeden aan.
En Hij weet wie we bedoelen, met zieken in het algemeen.
Je hoeft er geen namen bij te noemen.
En je hoeft de namen van de ziektes niet te noemen.
God weet het allemaal.

Mariska, Erika heeft haar hele verdriet over haarzelf en over haar familie op het forum gezet....dus van privacy geen sprake meer..ze wilde dat het bekend werd....en wij....wij hebben gebeden, zowel voor Erika als voor haar neefje...als je niet wilt dat er voor je gebeden wordt....dan zet je zoiets toch niet op het forum?????? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 21:40
 
MARRY942 schreef:
Mariska, Erika heeft haar hele verdriet over haarzelf en over haar familie op het forum gezet....dus van privacy geen sprake meer..ze wilde dat het bekend werd....en wij....wij hebben gebeden, zowel voor Erika als voor haar neefje...als je niet wilt dat er voor je gebeden wordt....dan zet je zoiets toch niet op het forum?????? Smiley die vol vragen zit



Als men zoiets op het forum neerzet, wil nog niet zeggen dat er voor die persoon gebeden moet worden in de gebedsroom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 22:03
 
MARRY942 schreef:
Mariska, Erika heeft haar hele verdriet over haarzelf en over haar familie op het forum gezet....dus van privacy geen sprake meer..ze wilde dat het bekend werd....en wij....wij hebben gebeden, zowel voor Erika als voor haar neefje...als je niet wilt dat er voor je gebeden wordt....dan zet je zoiets toch niet op het forum?????? Smiley die vol vragen zit

Het gaat mij erom Marry dat er gezegd wordt we vragen aan de persoon waar het over gaat of ze het op prijs stelt dat is heel wat anders dan dat je moet vernemen dat jou naam wordt genoemd in de gebedsroom!!

En als mensen thuis voor mij willen bidden prima fijn doe ik ook voor anderen maar dat is in mijn besloten huis en alleen!
Dus als jij voor mij wilt bidden in de gebedsroom kan je mij daar eerst even over mailen of ik dat op prijs zou stellen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 23:20
 
MARRY942 schreef:
Mariska, Erika heeft haar hele verdriet over haarzelf en over haar familie op het forum gezet....dus van privacy geen sprake meer..ze wilde dat het bekend werd....en wij....wij hebben gebeden, zowel voor Erika als voor haar neefje...als je niet wilt dat er voor je gebeden wordt....dan zet je zoiets toch niet op het forum?????? Smiley die vol vragen zit

Hai Marry!

Ik heb wel veel zaken over mezelf op het forum gezet. zou het wel fijn vinden, het idee, dat er elke keer voor mij gebeden wordt.

:)

Waar ik dan zelf persoonlijk niet van hou is als mensen vragen of ze met me zullen bidden, of ik wil dat ze met me bidden. Dan durfde ik geen nee te zeggen. Maar dan wou ik dat niet. Dat hardop bidden in een groep is mijn ding niet.

Maar ja, nogmaals, het idee dat een groep of iemand voor me bidt, geeft mij wel kracht, want ik kom wel hele moeilijke momenten tegen. En ja, dingen kan je relativeren. Maar ja, soms, nu en dan is het leven gewoon heel erg moeilijk. vind ik. Vandaar.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 15 januari 2012, 12:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 22:02
 
ERIKA129 schreef:
Het gaat mij erom Marry dat er gezegd wordt we vragen aan de persoon waar het over gaat of ze het op prijs stelt dat is heel wat anders dan dat je moet vernemen dat jou naam wordt genoemd in de gebedsroom!!

En als mensen thuis voor mij willen bidden prima fijn doe ik ook voor anderen maar dat is in mijn besloten huis en alleen!
Dus als jij voor mij wilt bidden in de gebedsroom kan je mij daar eerst even over mailen of ik dat op prijs zou stellen!

Lieve mensen waar gaat dit over????
Het gaat erom dat er voor iemand gebeden is!!! Is dat nu zo slecht???
Is dat nu een reden om hier een discussie over te voeren???
Als er nu slechte dingen gezegd werden of er werd vreselijk geroddeld in de gebedsroom, oke dan kan ik me voorstellen dat er drukte van komt, maar omdat er voor iemand gebeden is???
Waar gaat dit over??
Ben ik nu zo dom of eh?????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 23:10
 
MARY052 schreef:
Lieve mensen waar gaat dit over????
Het gaat erom dat er voor iemand gebeden is!!! Is dat nu zo slecht???
Is dat nu een reden om hier een discussie over te voeren???
Als er nu slechte dingen gezegd werden of er werd vreselijk geroddeld in de gebedsroom, oke dan kan ik me voorstellen dat er drukte van komt, maar omdat er voor iemand gebeden is???
Waar gaat dit over??
Ben ik nu zo dom of eh?????

Mary, het deed en doet mij ook erg zeer! Ik dacht dat ik goed deed...zelf vind ik het fijn als iemand voor mij bidt....Vind het erg jammer dat het zo opgevat werdt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:46
 
MARISKA601 schreef:
Als men zoiets op het forum neerzet, wil nog niet zeggen dat er voor die persoon gebeden moet worden in de gebedsroom.

Het MOET ook niet Maris, het MAG ! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 12:12
 
MARY052 schreef:
Lieve mensen waar gaat dit over????
Het gaat erom dat er voor iemand gebeden is!!! Is dat nu zo slecht???
Is dat nu een reden om hier een discussie over te voeren???
Als er nu slechte dingen gezegd werden of er werd vreselijk geroddeld in de gebedsroom, oke dan kan ik me voorstellen dat er drukte van komt, maar omdat er voor iemand gebeden is???
Waar gaat dit over??
Ben ik nu zo dom of eh?????

Nee...je bent zeker niet dom...
Integendeel dit was een wijs en verstandig woord...ben het ook helemaal met je eens...

En inderdaad soms wordt er prive heel veel verteld..(doe ik soms ook)

Kijk ze hoeven voor mijn dode poes niet meer te bidden..maar net wat je zegt zolang het geen roddels zijn..
Voor elkaar bidden???
Ik ken dingen die slechter zijn.
Maar geloof dat dit in het allerminst niet kwaad bedoeld was!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 13:50
 
ZEELAND736 schreef:
Nee...je bent zeker niet dom...
Integendeel dit was een wijs en verstandig woord...ben het ook helemaal met je eens...

En inderdaad soms wordt er prive heel veel verteld..(doe ik soms ook)

Kijk ze hoeven voor mijn dode poes niet meer te bidden..maar net wat je zegt zolang het geen roddels zijn..
Voor elkaar bidden???
Ik ken dingen die slechter zijn.
Maar geloof dat dit in het allerminst niet kwaad bedoeld was!!

Ik zeg niet dat er niet voor mij gebeden mag worden!
Ik ging alleen in op het feit dat er gezegt wordt dat men vraagt aan de desbetreffende persoon of er in de gebedsroom gebeden mag worden voor je!
Iets wat bij mij dus niet gebeurt is en ik vernam dat er voor mij was gebeden, daarbij komt dat er mensen in de gebedsroom zitten die nooit op het forum komen en van mij niks afweten! Als men thuis voor mij in stilte bid prima maar het hoeft van mij niet in de gebedsroom en dat is mijn mening!'
Er zit nog meer achter mijn gevoel maar dat houd ik maar voor mezelf ga niet met modder lopen gooien!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 17:16
 
Oke...het is goed ..ik begrijp je.

Overigens...ook ik kom niet in de gebedsroom....
Ik ben sowieso al vlug de concentratie kwijt...en vind het ook erg rommelig..

Bidden?? Oke, maar dan op een rustige plaats...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 23:44
 
ERIKA129 schreef:
Ik zeg niet dat er niet voor mij gebeden mag worden!
Ik ging alleen in op het feit dat er gezegt wordt dat men vraagt aan de desbetreffende persoon of er in de gebedsroom gebeden mag worden voor je!
Iets wat bij mij dus niet gebeurt is en ik vernam dat er voor mij was gebeden, daarbij komt dat er mensen in de gebedsroom zitten die nooit op het forum komen en van mij niks afweten! Als men thuis voor mij in stilte bid prima maar het hoeft van mij niet in de gebedsroom en dat is mijn mening!'
Er zit nog meer achter mijn gevoel maar dat houd ik maar voor mezelf ga niet met modder lopen gooien!!!


Ik begrijp je aan de ene kant wel Erika, maar toch. je had het of het forum gezet, dan kun je het toch ook positief bekijken? Dat mensen voor je neefje gingen bidden?
Ik ben niet aan het modder gooien naar mijn idee, maar goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 13:48
 
MARY052 schreef:
Ik begrijp je aan de ene kant wel Erika, maar toch. je had het of het forum gezet, dan kun je het toch ook positief bekijken? Dat mensen voor je neefje gingen bidden?
Ik ben niet aan het modder gooien naar mijn idee, maar goed.

Wat dat modder gooien betreft had ik het over mezelf Knipoog smiley
dat ik daarom niet verder uitwijdt omdat ik dan met modder ga gooien, had het dus niet over jou he!
En klopt ik had het op forum gezet maar nogmaals het ging mij om de manier waarop!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 16:35
 
ERIKA129 schreef:
Ik zeg niet dat er niet voor mij gebeden mag worden!
Ik ging alleen in op het feit dat er gezegt wordt dat men vraagt aan de desbetreffende persoon of er in de gebedsroom gebeden mag worden voor je!
Iets wat bij mij dus niet gebeurt is en ik vernam dat er voor mij was gebeden, daarbij komt dat er mensen in de gebedsroom zitten die nooit op het forum komen en van mij niks afweten! Als men thuis voor mij in stilte bid prima maar het hoeft van mij niet in de gebedsroom en dat is mijn mening!'
Er zit nog meer achter mijn gevoel maar dat houd ik maar voor mezelf ga niet met modder lopen gooien!!!
Wat er op het forum gezet wordt mag voor gebeden worden vind ik. En er zijn nog meer mensen die alleen het forum lezen en nooit in de chatbox komen. Dus je mag dat als algemeen bekend beschouwen. Zet je wel tot nadenken wat je op het forum zet, nietwaar.
Ik zou het irritanter vinden als men voor iemand gaat bidden, en die persoon heeft zijn nood niet bekend gemaakt aan anderen. Dan krijg je snel het gevoel van roddel. Ik word er ook altijd ongemakkelijk van als je opeens namen ziet verschijnen op het forum van mensen die je niet eens kent. En bovendien, kennen we de mensen die de bidstond leiden? Volgens mij komen ze alleen in de chatbox om snel naar de gebedsroom te gaan. Ik betwijfel of er wel echt sprake is van een pastorale zorg, ik heb er eigenlijk niks van gemerkt. Terwijl bidden voor en pastoraat toch eigenlijk hand in hand gaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 16:44
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat er op het forum gezet wordt mag voor gebeden worden vind ik. En er zijn nog meer mensen die alleen het forum lezen en nooit in de chatbox komen. Dus je mag dat als algemeen bekend beschouwen. Zet je wel tot nadenken wat je op het forum zet, nietwaar.
Ik zou het irritanter vinden als men voor iemand gaat bidden, en die persoon heeft zijn nood niet bekend gemaakt aan anderen. Dan krijg je snel het gevoel van roddel. Ik word er ook altijd ongemakkelijk van als je opeens namen ziet verschijnen op het forum van mensen die je niet eens kent. En bovendien, kennen we de mensen die de bidstond leiden? Volgens mij komen ze alleen in de chatbox om snel naar de gebedsroom te gaan. Ik betwijfel of er wel echt sprake is van een pastorale zorg, ik heb er eigenlijk niks van gemerkt. Terwijl bidden voor en pastoraat toch eigenlijk hand in hand gaan?

Nogmaals Chat! Het ging mij niet om het bidden maar om het feit dat men zegt er wordt aan de persoon om wie het gaat toestemming gevraagt en als men dat zegt moet men dat ook doen daar gaat het mij met name om!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 16:56
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat er op het forum gezet wordt mag voor gebeden worden vind ik. En er zijn nog meer mensen die alleen het forum lezen en nooit in de chatbox komen. Dus je mag dat als algemeen bekend beschouwen. Zet je wel tot nadenken wat je op het forum zet, nietwaar.
Ik zou het irritanter vinden als men voor iemand gaat bidden, en die persoon heeft zijn nood niet bekend gemaakt aan anderen. Dan krijg je snel het gevoel van roddel. Ik word er ook altijd ongemakkelijk van als je opeens namen ziet verschijnen op het forum van mensen die je niet eens kent. En bovendien, kennen we de mensen die de bidstond leiden? Volgens mij komen ze alleen in de chatbox om snel naar de gebedsroom te gaan. Ik betwijfel of er wel echt sprake is van een pastorale zorg, ik heb er eigenlijk niks van gemerkt. Terwijl bidden voor en pastoraat toch eigenlijk hand in hand gaan?

Alles wat je hier zegt kan en mag voor en tegen je gebruikt worden?Mensen vertellen het in vertrouwen(ja ik weet dat het hier openbaar is)en dat vertrouwen beschadig je door te beweren/er over te liegen dat je geen namen gebruikt mits ze via de mail gemeldt zijn.Door dat toch te doen denk ik dat het imago van de gebedsroom flink gezakt is.
Je kunt het noemen zoals je wilt maar ook de gebedsroom is niets meer dan een chatbox,het praten over mensen die niet aanwezig zijn kan ervaren worden als geroddel.
Ik weet dat de intentie van de "leiders" goed is maar het zou fijn zijn als ze(net als in de kerk gebruikelijk is!)te vragen of het goed is dat ze voorbede doen voor die mensen.

Keep up the good work.........gewoon doorgaan dus Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2