ChristianMatch
 


Forum

Ezechiël
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 14:28
 
In Ezechiël staat verschillende profetieën. Vandaag liep ik “bij toeval” aan tegen de volgende tekst (ik zocht namelijk om iets anders in de Bijbel).

Ezechiël 8:
15 ‘Heb je het gezien, mensenkind?’ vroeg hij mij. ‘En nog gruwelijker dingen zal ik je laten zien!’ 16 Hij bracht me naar de binnenhof van de tempel van de HEER. Bij de ingang, tussen de voorhal en het altaar, stonden ongeveer vijfentwintig mannen. Ze stonden met hun rug naar de tempel, met hun gezicht naar het oosten, en ze bogen zich in aanbidding neer voor de zon. 17 ‘Heb je het gezien, mensenkind?’ vroeg hij mij. ‘


Terwijl ik dit las, realiseerde ik mij ineens dat Moslims bidden met hun gezicht in de richting van Mekka. Deze ingeving maakte mij nieuwsgierig, dus ik ben even gaan googlen. Hieonder een korte samenvattingen van mijn bevindingen:

Moslims moeten vijf keer per dag bidden met hun gezicht in de richting van Mekka. (Koran, soera 2:142-152). Voor hen is Mekka een heilige stad, omdat de profeet Mohammed daar geboren is in 571 na Chr. Mekka ligt in het Oosten. Er zijn twee bijzondere tijdstippen in het jaar wanneer iedereen die minder dan circa 10.000 km van Mekka verwijderd is, de richting naar Mekka kan bepalen door op hetzelfde tijdstip naar de zon te kijken. Rond 27/28 mei en 15/16 juli komt de zon bijna recht boven Mekka als het daar middag is. Op een zogenaamde kibladag kan iedereen die de zon op het juiste tijdstip boven de horizon ziet heel eenvoudig de richting naar Mekka bepalen door de kompasrichting naar de zon op te meten.


Wat me opvalt is dat Mohammed ruim 1000 jaar na Ezechiël leefde. Ezechiël werd immers 597 v.C. net als vele anderen weggevoerd in de Babylonische ballingschap.Ik zit me nu dan ook af te vragen of het zo kan zijn dat in de profetie van Ezechiël wordt gedoeld op het bidden van de moslims in de richting van Mekka. Hoe zien jullie dit? En hoe kijken jullie naar andere profetieën uit Ezechiël?


Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 18 januari 2012, 14:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 16:03
 
'richting Mekka' is in Israel toevallig naar het oosten. kom je in Indonesië, is het ineens naar het westen. dus ik vrees dat die vlieger niet opgaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 16:08
 
GRIFFIN748 schreef:
'richting Mekka' is in Israel toevallig naar het oosten. kom je in Indonesië, is het ineens naar het westen. dus ik vrees dat die vlieger niet opgaat.




Om nog preciezer te zijn ligt Mekka ten zuidoosten van Israel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 16:09
 
GRIFFIN748 schreef:
'richting Mekka' is in Israel toevallig naar het oosten. kom je in Indonesië, is het ineens naar het westen. dus ik vrees dat die vlieger niet opgaat.

Als je dit wereldwijd beschouwt heb je gelijk. Maar waar stond de tempel waarover Ezechiël schreef?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 16:57
 
LISA610 schreef:
Als je dit wereldwijd beschouwt heb je gelijk. Maar waar stond de tempel waarover Ezechiël schreef?

ergens in Israel. overigens vind ik het wel een goed staaltje van inlegkunde. zo van: dit staat er in de bijbel en achteraf, na 2500 jaar, wordt er dit en dit mee bedoeld, want in de geschiedenis is er toen dat en dat gebeurd. mij te makkelijk en dus te onwaarschijnlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 17:22
 
Quote:
Moslims moeten vijf keer per dag bidden met hun gezicht in de richting van Mekka. (Koran, soera 2:142-152). Voor hen is Mekka een heilige stad, omdat de profeet Mohammed daar geboren is in 571 na Chr. Mekka ligt in het Oosten.



Wat me opvalt is dat Mohammed ruim 1000 jaar na Ezechiël leefde. Ezechiël werd immers 597 v.C. net als vele anderen weggevoerd in de Babylonische ballingschap.Ik zit me nu dan ook af te vragen of het zo kan zijn dat in de profetie van Ezechiël wordt gedoeld op het bidden van de moslims in de richting van Mekka.


Nou ben ik helemaal niet thuis in het islamitische geloof, maar volgens mij schrijf je hier iets wat niet kan.

Als Mekka de heilige stad is omdat Mohammed daar geboren is, 1000 jaar na Ezechiel leefde, was het in die tijd dus nog geen heilige stad en werd er in die tijd dus ook niet gebeden met die reden.


Laatst aangepast door
ANNETTE792
op woensdag 18 januari 2012, 17:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 17:35
 
Als je dat hele bijbelgedeelte neemt dan aanbidden ze ten noorden van te tempel de god van de oogst.

Ten oosten van de tempel de god van de zon.

Ik geloof niet dat ezechiel hier doelt op de moslims.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op woensdag 18 januari 2012, 17:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 18:16
 
LISA610 schreef:
In Ezechiël staat verschillende profetieën. Vandaag liep ik “bij toeval” aan tegen de volgende tekst (ik zocht namelijk om iets anders in de Bijbel).

Ezechiël 8:
15 ‘Heb je het gezien, mensenkind?’ vroeg hij mij. ‘En nog gruwelijker dingen zal ik je laten zien!’ 16 Hij bracht me naar de binnenhof van de tempel van de HEER. Bij de ingang, tussen de voorhal en het altaar, stonden ongeveer vijfentwintig mannen. Ze stonden met hun rug naar de tempel, met hun gezicht naar het oosten, en ze bogen zich in aanbidding neer voor de zon. 17 ‘Heb je het gezien, mensenkind?’ vroeg hij mij. ‘


Terwijl ik dit las, realiseerde ik mij ineens dat Moslims bidden met hun gezicht in de richting van Mekka. Deze ingeving maakte mij nieuwsgierig, dus ik ben even gaan googlen. Hieonder een korte samenvattingen van mijn bevindingen:

Moslims moeten vijf keer per dag bidden met hun gezicht in de richting van Mekka. (Koran, soera 2:142-152). Voor hen is Mekka een heilige stad, omdat de profeet Mohammed daar geboren is in 571 na Chr. Mekka ligt in het Oosten. Er zijn twee bijzondere tijdstippen in het jaar wanneer iedereen die minder dan circa 10.000 km van Mekka verwijderd is, de richting naar Mekka kan bepalen door op hetzelfde tijdstip naar de zon te kijken. Rond 27/28 mei en 15/16 juli komt de zon bijna recht boven Mekka als het daar middag is. Op een zogenaamde kibladag kan iedereen die de zon op het juiste tijdstip boven de horizon ziet heel eenvoudig de richting naar Mekka bepalen door de kompasrichting naar de zon op te meten.


Wat me opvalt is dat Mohammed ruim 1000 jaar na Ezechiël leefde. Ezechiël werd immers 597 v.C. net als vele anderen weggevoerd in de Babylonische ballingschap.Ik zit me nu dan ook af te vragen of het zo kan zijn dat in de profetie van Ezechiël wordt gedoeld op het bidden van de moslims in de richting van Mekka. Hoe zien jullie dit? En hoe kijken jullie naar andere profetieën uit Ezechiël?

Wat de tekst beschrijft, gaat om de zon aanbidders.
Mohammed was een jezuiet vanuit de chatholisme (zonaanbidders).
Het oude testament periode, kende al vanuit de babylonie zonaanbidders (Hores Set, Isis).
Wie zijn nu dan de zon aanbidders????
Mischien welke, de zondag als rustdag belijden???


Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 18 januari 2012, 19:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RONNY104





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 17:03
 
volgens mijn kan in het christelijk geloof toeval niet bestaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 22:46
 
LISA610 schreef:
In Ezechiël staat verschillende profetieën. Vandaag liep ik “bij toeval” aan tegen de volgende tekst (ik zocht namelijk om iets anders in de Bijbel).

Ezechiël 8:
15 ‘Heb je het gezien, mensenkind?’ vroeg hij mij. ‘En nog gruwelijker dingen zal ik je laten zien!’ 16 Hij bracht me naar de binnenhof van de tempel van de HEER. Bij de ingang, tussen de voorhal en het altaar, stonden ongeveer vijfentwintig mannen. Ze stonden met hun rug naar de tempel, met hun gezicht naar het oosten, en ze bogen zich in aanbidding neer voor de zon. 17 ‘Heb je het gezien, mensenkind?’ vroeg hij mij. ‘


Terwijl ik dit las, realiseerde ik mij ineens dat Moslims bidden met hun gezicht in de richting van Mekka. Deze ingeving maakte mij nieuwsgierig, dus ik ben even gaan googlen. Hieonder een korte samenvattingen van mijn bevindingen:

Moslims moeten vijf keer per dag bidden met hun gezicht in de richting van Mekka. (Koran, soera 2:142-152). Voor hen is Mekka een heilige stad, omdat de profeet Mohammed daar geboren is in 571 na Chr. Mekka ligt in het Oosten. Er zijn twee bijzondere tijdstippen in het jaar wanneer iedereen die minder dan circa 10.000 km van Mekka verwijderd is, de richting naar Mekka kan bepalen door op hetzelfde tijdstip naar de zon te kijken. Rond 27/28 mei en 15/16 juli komt de zon bijna recht boven Mekka als het daar middag is. Op een zogenaamde kibladag kan iedereen die de zon op het juiste tijdstip boven de horizon ziet heel eenvoudig de richting naar Mekka bepalen door de kompasrichting naar de zon op te meten.


Wat me opvalt is dat Mohammed ruim 1000 jaar na Ezechiël leefde. Ezechiël werd immers 597 v.C. net als vele anderen weggevoerd in de Babylonische ballingschap.Ik zit me nu dan ook af te vragen of het zo kan zijn dat in de profetie van Ezechiël wordt gedoeld op het bidden van de moslims in de richting van Mekka. Hoe zien jullie dit? En hoe kijken jullie naar andere profetieën uit Ezechiël?

In Ezechiël 2 zegt God: " Mensenkind! Ik zend u tot de kinderen Israëls, tot de rebellerende volken, die tegen Mij gerebelleerd hebben; zij en hun vaderen hebben overtreden tegen Mij tot op dezen zelven huidigen dag.

4 En deze kinderen zijn hard van aangezicht, en stijf van hart; Ik zend u tot hen, en gij zult tot hen zeggen: Zo zegt de Heere HEERE

De profetie gaat dan denk niet over de moslims.. Smiley die vol vragen zit l
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANOUSKA714





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 11:30
 
Lisa, ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben. In Ezechiël staan heel veel profetieën die momenteel aan het uitkomen zijn. Hou je ogen open en volg het wereldnieuws en lees daarnaast de bijbel. Laatst ben ik naar een lezing van Frank Ouweneel geweest. Ik raad je aan om de dvd bij hem te bestellen. Geeft veel antwoorden op wat er nu vandaag de dag gebeurd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 14:27
 
ANOUSKA714 schreef:
Lisa, ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben. In Ezechiël staan heel veel profetieën die momenteel aan het uitkomen zijn. Hou je ogen open en volg het wereldnieuws en lees daarnaast de bijbel. Laatst ben ik naar een lezing van Frank Ouweneel geweest. Ik raad je aan om de dvd bij hem te bestellen. Geeft veel antwoorden op wat er nu vandaag de dag gebeurd!

Kan je daar dan eens enkele voorbeelden van geven zonder te zeggen dat we het boek Ezechiël moeten lezen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 20:30
 
MARISKA601 schreef:
Als je dat hele bijbelgedeelte neemt dan aanbidden ze ten noorden van te tempel de god van de oogst.

Ten oosten van de tempel de god van de zon.

Ik geloof niet dat ezechiel hier doelt op de moslims.
Denk ik ook:

Het volgende heb ik hierover gevonden:

En Hij bracht mij tot het binnenste voorhof van het huis des HEEREN en zie, aan de deur van den tempel des HEEREN tussen het voorhuis en tussen het altaar waren vijf en twintig mannen, hun achterste leden waren naar den tempel des HEEREN, en hun aangezichten naar het oosten,57 en deze bogen zich neder naar het oosten voor de zon.58

57Dat is, met hun rug naar het westen, net als de heidenen; De Joden moesten zich altijd wenden met het aangezicht naar het westen, waar de ark Gods was in het heilige der heiligen

58Dat betekent, ze riepen de zon aan, en bewezen haar godsdienstige eer tegen het uitgedrukte bevel van God
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 20:47
 
MARIAN519 schreef:
In Ezechiël 2 zegt God: " Mensenkind! Ik zend u tot de kinderen Israëls, tot de rebellerende volken, die tegen Mij gerebelleerd hebben; zij en hun vaderen hebben overtreden tegen Mij tot op dezen zelven huidigen dag.

4 En deze kinderen zijn hard van aangezicht, en stijf van hart; Ik zend u tot hen, en gij zult tot hen zeggen: Zo zegt de Heere HEERE

De profetie gaat dan denk niet over de moslims.. Smiley die vol vragen zit l

Weet het wel zeker..... Want Moslim is niks meer dan een volks naam zoals wij Nederlanders genoemd worden.

Wel hangt de Moslim hoofdzakelijk het geloof van "Islam" aan.
Islam hebben hun rustdag op " Het hoogtepunt van de week ligt voor moslims op vrijdagmiddag, vergelijkbaar met de sjabbat voor joden en de zondag voor de christenen. " Islam is gericht op "Mekka"......
(WIKEPEDIA)

Waar Ezechiel over spreekt is al gebeurd maar de "kerk" gooit het naar de toekomst.


Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 26 januari 2012, 20:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 18:28
 
MAR907 schreef:
Weet het wel zeker..... Want Moslim is niks meer dan een volks naam zoals wij Nederlanders genoemd worden.

Wel hangt de Moslim hoofdzakelijk het geloof van "Islam" aan.
Islam hebben hun rustdag op " Het hoogtepunt van de week ligt voor moslims op vrijdagmiddag, vergelijkbaar met de sjabbat voor joden en de zondag voor de christenen. " Islam is gericht op "Mekka"......
(WIKEPEDIA)

Waar Ezechiel over spreekt is al gebeurd maar de "kerk" gooit het naar de toekomst.

Maar zijn de moslims dan een deel van het volk Israël? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 21:28
 
MARIAN519 schreef:
Maar zijn de moslims dan een deel van het volk Israël? Smiley die vol vragen zit

Zeer zeker niet.
Het islam geloof is een slavengeloof
Het Joodse geloof is een "kinderen"geloof
Vanaf de uitstorting v/d Heilige Geest is het Christelijk geloof een "volwassen kinderen" geloof.

Het dichtste wat er in de buurt zou komen is dat je ze nageslacht van Ismaël zou kunnen noemen. Maar of dat zo is.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 21:35
 
MARIAN519 schreef:
Maar zijn de moslims dan een deel van het volk Israël? Smiley die vol vragen zit

Absoluut niet. Aanhangers van de islam heten moslims.

De islam heeft zijn oorsprong in de 7e eeuw vanuit de Arabieren.
De Islam geloof is door Mohammed onstaan. Mohammed was getrouwd met een non vandaar de burka's.

In 1928 ontstond er een Joden haat waaruit de Hamas is onstaan uit de Islam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 22:37
 
MAR907 schreef:
Absoluut niet. Aanhangers van de islam heten moslims.

De islam heeft zijn oorsprong in de 7e eeuw vanuit de Arabieren.
De Islam geloof is door Mohammed onstaan. Mohammed was getrouwd met een non vandaar de burka's.

In 1928 ontstond er een Joden haat waaruit de Hamas is onstaan uit de Islam.

Joden en Christen haat heeft de islam altijd al wel gehad, van het begin af aan.
Joden en Christenen waren het ook verplicht aan moslims om belasting (djizja) te betalen.
Quote:
'Bestrijdt hen die niet geloven in Allah, noch in de Laatste Dag, en die niet verboden stellen wat Allah en Zijn Boodschapper verboden hebben gesteld, en die zich niet voegen naar de wezenlijke godsdienst (Islam) onder degenen aan wie de Schrift gegeven is (joden en christenen), totdat zij uit de hand de schatting (djizja) opbrengen, in onderdanigheid.’ (Soera 9:29)

Dat hoeft nu niet meer, maar moslims zien Joden en Christenen, en andere niet-moslims nog steeds als minderwaardig aan moslims.
De islam laat dan ook 2 kanten zien, moslims en niet-moslims, en de een moet heersen over de ander, niet andersom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 01:44
 
HARALD940 schreef:
Joden en Christen haat heeft de islam altijd al wel gehad, van het begin af aan.
Joden en Christenen waren het ook verplicht aan moslims om belasting (djizja) te betalen.


Dat hoeft nu niet meer, maar moslims zien Joden en Christenen, en andere niet-moslims nog steeds als minderwaardig aan moslims.
De islam laat dan ook 2 kanten zien, moslims en niet-moslims, en de een moet heersen over de ander, niet andersom.

Wat ik nu ga zeggen is totaal off-topic....

De Islam heeft het symbool van een maan en een rijzende ster in hun vlag....



Wat betekend het.

De rijzende ster was de geboorte van een relatie (huwelijk) met de zon en maan god.....de ster is de islam....komt voort uit de chatolisme (god van Isis,Horus, Seth, dus zonnegod).
De maan zijn de (af)goden welke het licht van de zon "lenen". Daaruit is o.a. Koran ontstaan.

Dus met andere woorden de Islam is het leger van de zonnegod om de God van Israel (en christenen) te verdrijven.
Vandaar de catacombe in Rome.

De geschiedenis verteld veel feiten. Helaas leert men dat niet!!!
Ook niet in de kerken.....
Kan er veel meer van zeggen, het hoort hier niet.....


Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 28 januari 2012, 01:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 15:14
 
FRANKT627 schreef:
Kan je daar dan eens enkele voorbeelden van geven zonder te zeggen dat we het boek Ezechiël moeten lezen?

Zoals ik al vermoedde zou hier geen antwoord op komen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 15:29
 
HARALD940 schreef:
Zeer zeker niet.
Het islam geloof is een slavengeloof
Het Joodse geloof is een "kinderen"geloof
Vanaf de uitstorting v/d Heilige Geest is het Christelijk geloof een "volwassen kinderen" geloof.

Het dichtste wat er in de buurt zou komen is dat je ze nageslacht van Ismaël zou kunnen noemen. Maar of dat zo is.....
Dat ze het nageslacht van Ismael zijn, is natuurlijk grote onzin. De islam is duizend jaar later ontstaan en niet elke Arabier is automatisch een afstammeling van Ismael. Het is weer een van die onzin theorieën die Mohammed de wereld in geholpen heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 16:55
 
FRANKT627 schreef:
Zoals ik al vermoedde zou hier geen antwoord op komen...

Welk antwoord wil je horen Frank? dat je het boek Ezechiël niet hoeft te lezen om er meer van te weten te komen? Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 23:14
 
CHATULIEM619 schreef:
Dat ze het nageslacht van Ismael zijn, is natuurlijk grote onzin. De islam is duizend jaar later ontstaan en niet elke Arabier is automatisch een afstammeling van Ismael. Het is weer een van die onzin theorieën die Mohammed de wereld in geholpen heeft.

Toch kun je ze wel zien als het nageslacht van Ismaël.
Ismaël was een zoon van een slavin, Hagar kreeg geen vrijbrief mee, en werd dus niet van haar slavenbestaan vrijgemaakt toen ze door Abraham met Ismaël werd weggestuurd.

En zoals ik eerder al zei is de islam een slavengeloof.
islam betekend onderwerping, en moslim betekend onderworpene, moslims zijn door hun geloof dus niet vrij zoals wij dat wel zijn in ons geloof.
Ook in hoe vanuit de koran de moslims hun geloof moeten beleiden betekend dit een slaven bestaan.
Omdat zij door hun geloof en uitoefening van hun geloof slaaf zijn, daarin zijn zij het nageslacht van Ismaël, buiten de onzin die mohammed er over gezegd heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 23:36
 
Het probleem is dat de Koran onderwijst dat Ismaël het kind van de belofte was (Soera 19:54; vergelijk ook Soera 37:83-109 met Genesis 22:1-19) en Moslims geloven dat de beloften van God's verbond bedoeld waren voor Ismaël's afstammelingen in plaats van die van Isaak. Mohammed was een afstammeling van Ismaël en dus streven Moslims er naar om deze belofte van het verbond op te eisen, namelijk het land van Palestina. Sinds de door de Verenigde Naties gesanctioneerde terugkeer van Israël naar Palestina in 1948 heeft er een grote vijandigheid bestaan tussen Israël en haar Arabische buren, met grote gewapende conflicten in 1948-49, 1956, 1967, 1973-74, en 1982. Het feit dat Israël vandaag de dag nog bestaat is op zichzelf al een mirakel.


Voor verder info over mohammed en zijn viesie zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mohammed


Laatst aangepast door
MARISKA601
op zondag 29 januari 2012, 23:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 23:57
 
HARALD940 schreef:
Toch kun je ze wel zien als het nageslacht van Ismaël.
Ismaël was een zoon van een slavin, Hagar kreeg geen vrijbrief mee, en werd dus niet van haar slavenbestaan vrijgemaakt toen ze door Abraham met Ismaël werd weggestuurd.

En zoals ik eerder al zei is de islam een slavengeloof.
islam betekend onderwerping, en moslim betekend onderworpene, moslims zijn door hun geloof dus niet vrij zoals wij dat wel zijn in ons geloof.
Ook in hoe vanuit de koran de moslims hun geloof moeten beleiden betekend dit een slaven bestaan.
Omdat zij door hun geloof en uitoefening van hun geloof slaaf zijn, daarin zijn zij het nageslacht van Ismaël, buiten de onzin die mohammed er over gezegd heeft.
Ik zie het meer als een positie die opgeëist is door Mohammed, om zich gelijk te stellen aan Abraham. Maar die totaal geen enkele grond heeft.Ik ken nog wel iemand die zich even belangrijk vindt als God, maar of dat zo is is maar net de vraag. Het is toch schandalig dat ze zich het verhaal toeëigenen van Izaäk en zomaar stellen dat Abraham Ishmael moest offeren? Dat is een leugen en dat is kopieergedrag. En we weten allemaal wie God wil kopieren...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:01
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik zie het meer als een positie die opgeëist is door Mohammed, om zich gelijk te stellen aan Abraham. Maar die totaal geen enkele grond heeft.Ik ken nog wel iemand die zich even belangrijk vindt als God, maar of dat zo is is maar net de vraag. Het is toch schandalig dat ze zich het verhaal toeëigenen van Izaäk en zomaar stellen dat Abraham Ishmael moest offeren? Dat is een leugen en dat is kopieergedrag. En we weten allemaal wie God wil kopieren...

Het zijn allemaal persiflage,s van het Christendom, en ontstaan uit jaloezie.
De enige belofte die Imael heeft gehad is ook uitgekomen, het is een groot volk geworden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:07
 
GERRIT084 schreef:
Het zijn allemaal persiflage,s van het Christendom, en ontstaan uit jaloezie.
De enige belofte die Imael heeft gehad is ook uitgekomen, het is een groot volk geworden.
Dat is maar de vraag Gerrit. Het probleem is dat we eigenlijjk niet weten wie de nakomelingen zijn van Ismael. Besef wel dat ten tijde van Abraham er al vele volkeren waren die in dat land woonden. De nakomelingen zijn waarschijnlijk opgegaan in die volkeren. Er is gewoon niet achter te komen wie de daadwerkelijke nakomelingen waren van Ismael. Mohammed heeft handig gebruik gemaakt van de toen heersende gedachtes en heeft zichzelf geplaatst in de stamboom van Mohammed, om de mensen te laten geloven dat die beloftes voor Abraham ook voor hem golden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:23
 
CHATULIEM619 schreef:
Dat is maar de vraag Gerrit. Het probleem is dat we eigenlijjk niet weten wie de nakomelingen zijn van Ismael. Besef wel dat ten tijde van Abraham er al vele volkeren waren die in dat land woonden. De nakomelingen zijn waarschijnlijk opgegaan in die volkeren. Er is gewoon niet achter te komen wie de daadwerkelijke nakomelingen waren van Ismael. Mohammed heeft handig gebruik gemaakt van de toen heersende gedachtes en heeft zichzelf geplaatst in de stamboom van Mohammed, om de mensen te laten geloven dat die beloftes voor Abraham ook voor hem golden.

Het enige wat ik er van weet, is wat ze zelf beweren binnen de islam kringen.
Dat ze mohammed boven Jezus stellen, zij zeggen wel dat Jezus een profeet was, zoals wij weet hebben van mohammed.
Het enige wat ik weet van de koran, en dat schijnt in sommige oude oosterse geschiedenis boeken te staan, het ontstaan van de koran.
Hij schijnt geschreven te zijn door een geschiedkundige marktkoopman. 700 jaar na Christus.
En dat mohammed een boeren zoon was, die zij op een voedstuk hebben geplaatst, omdat de Joden of Israel Jezus Christus hebben.
En voor de rest jukken die gasten me niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 22:00
 
GRIFFIN748 schreef:
ergens in Israel. overigens vind ik het wel een goed staaltje van inlegkunde. zo van: dit staat er in de bijbel en achteraf, na 2500 jaar, wordt er dit en dit mee bedoeld, want in de geschiedenis is er toen dat en dat gebeurd. mij te makkelijk en dus te onwaarschijnlijk.

Ha ha ha, ik vond het zelf ook een leuk staaltje inlegkunde. Maar goed, is het bij een profetie niet doorgaans zo dat je achteraf kunt zien dat deze inderdaad is uitgekomen? Ik Jesaja wordt de geboorte van Jezus al aangekondigd, terwijl het dan ook nog heel lang duurt voordat Jezus daadwerkelijk wordt geboren in Bethlehem.

Dit neemt niet weg dat het verhaal waarmee ik dit topic begon inderdaad een staaltje inlegkunde van mijn kant was om de discussie ff aan te zwengelen... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 22:03
 
ANNETTE792 schreef:
Nou ben ik helemaal niet thuis in het islamitische geloof, maar volgens mij schrijf je hier iets wat niet kan.

Als Mekka de heilige stad is omdat Mohammed daar geboren is, 1000 jaar na Ezechiel leefde, was het in die tijd dus nog geen heilige stad en werd er in die tijd dus ook niet gebeden met die reden.

Hé Annette, je trekt mijn verhaal een beetje uit zijn verband. In de Bijbel staat immers niet dat die zonneaanbidders bidden in de richting van een heilige stad, maar alleen dat ze met hun gezicht naar het oosten de zon aanbidden. En dat dit 1000 jaar nadat Ezechiël leefde (en ook nu nog altijd) gebeurd, kun je beargumenteren als je je realiseert dat het in Ezechiël gaat om een profetie. Maar eeeh... blijft nog steeds een staaltje inlegkunde Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 30 januari 2012, 22:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2