ChristianMatch
 


Forum

Verslaggeving
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 23:01
 
Annette050 schreef:

ik ventileer hier gewoon wat een hype het is.....
ik word aangevallen...en ik heb het recht een verdediging te schrijven
laten diegenen die me de mond willen snoeren een ander topic openen...ik ben er klaar voor...




Dat doe ik dus even, en niet omdat ik je de mond wil snoeren, maar omdat ik het deels helemaal met je eens ben. Ik wil het enkel graag los zien van een gebedsvraag voor iemand die voor zn leven ligt te vechten, ongeacht of het nou een prins of een zwerver is.

De manier van verslaggeven tegenwoordig is ook gewoon absurd.
Er worden de hele dag nieuwsberichten ingelast om te vertellen dat er geen nieuws is, en dat dat nieuws er komende dagen ook niet gaat komen. Alle nieuwszenders en kranten geven (waarschijnlijk ook nog onjuiste) berichten door van een journaliste wiens man arts is en toevallig in dat ziekenhuis was en met de behandeld arts heeft gesproken, hoezo privacyschending?

Maar dit is tegenwoordig met alle gebeurtenissen zo, niet enkel als er een prins een ongeluk krijg.
Voorbeeld: in september was er een aardbevinkje in nederland.
Laat ik nou net op het epicentrum wonen en het gebeuren waar de rest van de avond de tv-uitzendingen voor verschoven werden hebben gevoeld. Het duurde precies 6 seconden.Ja, je schrok best even, het huis trilde 3 seconden en leek even van links naar rechts en weet terug te schuiven, en het enige wat je er na 6 seconden nog van zag was de lamp die heel lichtjes heen en weer ging. Maar moet daar echt extra journaals voor ingelast worden,zonder dat er verder ook maar iets bekend is over waar het precies was, en dat terwijl er wel meteen duidelijk was dat er nergens schade of iets was?

Maar het scoort, mensen kijken en vooral als er geen nieuws is blijven ze ook kijken, wachtend tot er wel nieuws komt.
Mensen willen elk detail weten, het liefst elke gruwelijke foto of beeldmateriaal zien.
Dus wie moet je er nou op aankijken, het merendeel van de mensheid die om die sensatiebericht vraagt of de media die aan die vraag voldoen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 06:12
 
ANNETTE792 schreef:
Annette050 schreef:

ik ventileer hier gewoon wat een hype het is.....
ik word aangevallen...en ik heb het recht een verdediging te schrijven
laten diegenen die me de mond willen snoeren een ander topic openen...ik ben er klaar voor...




Dat doe ik dus even, en niet omdat ik je de mond wil snoeren, maar omdat ik het deels helemaal met je eens ben. Ik wil het enkel graag los zien van een gebedsvraag voor iemand die voor zn leven ligt te vechten, ongeacht of het nou een prins of een zwerver is.

De manier van verslaggeven tegenwoordig is ook gewoon absurd.
Er worden de hele dag nieuwsberichten ingelast om te vertellen dat er geen nieuws is, en dat dat nieuws er komende dagen ook niet gaat komen. Alle nieuwszenders en kranten geven (waarschijnlijk ook nog onjuiste) berichten door van een journaliste wiens man arts is en toevallig in dat ziekenhuis was en met de behandeld arts heeft gesproken, hoezo privacyschending?

Maar dit is tegenwoordig met alle gebeurtenissen zo, niet enkel als er een prins een ongeluk krijg.
Voorbeeld: in september was er een aardbevinkje in nederland.
Laat ik nou net op het epicentrum wonen en het gebeuren waar de rest van de avond de tv-uitzendingen voor verschoven werden hebben gevoeld. Het duurde precies 6 seconden.Ja, je schrok best even, het huis trilde 3 seconden en leek even van links naar rechts en weet terug te schuiven, en het enige wat je er na 6 seconden nog van zag was de lamp die heel lichtjes heen en weer ging. Maar moet daar echt extra journaals voor ingelast worden,zonder dat er verder ook maar iets bekend is over waar het precies was, en dat terwijl er wel meteen duidelijk was dat er nergens schade of iets was?

Maar het scoort, mensen kijken en vooral als er geen nieuws is blijven ze ook kijken, wachtend tot er wel nieuws komt.
Mensen willen elk detail weten, het liefst elke gruwelijke foto of beeldmateriaal zien.
Dus wie moet je er nou op aankijken, het merendeel van de mensheid die om die sensatiebericht vraagt of de media die aan die vraag voldoen?




Je vergeet even de Elfstedentocht te noemen.........Knipoog smiley Over hype gesproken........nog net geen extra's journaals...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 09:49
 
ANNETTE792 schreef:
Annette050 schreef:

ik ventileer hier gewoon wat een hype het is.....
ik word aangevallen...en ik heb het recht een verdediging te schrijven
laten diegenen die me de mond willen snoeren een ander topic openen...ik ben er klaar voor...




Dat doe ik dus even, en niet omdat ik je de mond wil snoeren, maar omdat ik het deels helemaal met je eens ben. Ik wil het enkel graag los zien van een gebedsvraag voor iemand die voor zn leven ligt te vechten, ongeacht of het nou een prins of een zwerver is.

De manier van verslaggeven tegenwoordig is ook gewoon absurd.
Er worden de hele dag nieuwsberichten ingelast om te vertellen dat er geen nieuws is, en dat dat nieuws er komende dagen ook niet gaat komen. Alle nieuwszenders en kranten geven (waarschijnlijk ook nog onjuiste) berichten door van een journaliste wiens man arts is en toevallig in dat ziekenhuis was en met de behandeld arts heeft gesproken, hoezo privacyschending?

Maar dit is tegenwoordig met alle gebeurtenissen zo, niet enkel als er een prins een ongeluk krijg.
Voorbeeld: in september was er een aardbevinkje in nederland.
Laat ik nou net op het epicentrum wonen en het gebeuren waar de rest van de avond de tv-uitzendingen voor verschoven werden hebben gevoeld. Het duurde precies 6 seconden.Ja, je schrok best even, het huis trilde 3 seconden en leek even van links naar rechts en weet terug te schuiven, en het enige wat je er na 6 seconden nog van zag was de lamp die heel lichtjes heen en weer ging. Maar moet daar echt extra journaals voor ingelast worden,zonder dat er verder ook maar iets bekend is over waar het precies was, en dat terwijl er wel meteen duidelijk was dat er nergens schade of iets was?

Maar het scoort, mensen kijken en vooral als er geen nieuws is blijven ze ook kijken, wachtend tot er wel nieuws komt.
Mensen willen elk detail weten, het liefst elke gruwelijke foto of beeldmateriaal zien.
Dus wie moet je er nou op aankijken, het merendeel van de mensheid die om die sensatiebericht vraagt of de media die aan die vraag voldoen?

Aan de ene kant zeg ik je hebt gelijk, maar aan de andere kant is het natuurlijk wel zo, dat als er positief nieuws is, ze het maar wat heerlijk vinden.
Het zelfde is wanneer er kindje geboren gaat worden in die kringen, dan is er een speciaal half uurtje voor de pers.
En er zijn nu eenmaal voor en tegenstanders van ons koningshuis, en een ieder behoud in dit land het recht, om zijn of haar nieuws te beoordelen.
Dat heet nu democratie ook als je het leuk vindt of niet, en al het nieuws wat er nu naar voren komt, is puur speculeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 10:15
 
ANNETTE050 schreef:
citaat uit het live=blog over prins Friso

Miljoenen volgden nieuws Friso
.................... kijkcijfers, kijkcijfers....zelfs de publieke omroepen hebben last van de crisis, blijkbaar

Ik luister eigenlijk alleen radio(ik kijk soms tv),ook daarop steeds weer dat non-nieuws "er is niets veranderd aan zijn situatie" maar dat schijnt de norm te worden,velen hebben het idee dat Hart van Nederland een nieuwsprogramma is,vervlakking alom.........gelukig zijn er nog genoeg andere programma's om naar te kijken en andere dingen om ons druk over te maken Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 12:28
 
Ik ben het eens met Leanne, je kunt het ook voor jezelf filteren. Mijns iner de ziens is het begonnen met het nieuws over de aanslagen in New York. Heb toen op een gegeven moment de tv en radio maar uitgezet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 18:32
 
Eerlijk gezegd Mario is het m.i. begonnen met het verslag over de Golfoorlog. En ik vind het niet zo erg. Toen het El Al vliegtuig in mijn achtertuin landde in 1992, vond ik het juist heel goed, dat iedereen kon zien en beseffen wat voor vreselijke ramp het was. Het zorgde ook voor medeleven en begrip, en binnen zes weken hadden we een andere woning aangeboden gekregen..
Er schuilt heel veel kracht in tv uitzendingen, denk maar wat er gebeurd is in de Arabische lente. Dit was zonder tv nooit gebeurd. Dat het soms om wat minder belangrijke onderwerpen gaat, dat neem ik dan maar op de koop toe, maar ik vind het wel prettig op de hoogte gehouden te worden over wat er in deze wereld gebeurt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 18:40
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd Mario is het m.i. begonnen met het verslag over de Golfoorlog. En ik vind het niet zo erg. Toen het El Al vliegtuig in mijn achtertuin landde in 1992, vond ik het juist heel goed, dat iedereen kon zien en beseffen wat voor vreselijke ramp het was. Het zorgde ook voor medeleven en begrip, en binnen zes weken hadden we een andere woning aangeboden gekregen..
Er schuilt heel veel kracht in tv uitzendingen, denk maar wat er gebeurd is in de Arabische lente. Dit was zonder tv nooit gebeurd. Dat het soms om wat minder belangrijke onderwerpen gaat, dat neem ik dan maar op de koop toe, maar ik vind het wel prettig op de hoogte gehouden te worden over wat er in deze wereld gebeurt.


Maar volgens mij ging het nu een beetje over de over the top verslaggeving........ journaals om te vertellen dat er geen nieuws is......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 20:40
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd Mario is het m.i. begonnen met het verslag over de Golfoorlog. En ik vind het niet zo erg. Toen het El Al vliegtuig in mijn achtertuin landde in 1992, vond ik het juist heel goed, dat iedereen kon zien en beseffen wat voor vreselijke ramp het was. Het zorgde ook voor medeleven en begrip, en binnen zes weken hadden we een andere woning aangeboden gekregen..
Er schuilt heel veel kracht in tv uitzendingen, denk maar wat er gebeurd is in de Arabische lente. Dit was zonder tv nooit gebeurd. Dat het soms om wat minder belangrijke onderwerpen gaat, dat neem ik dan maar op de koop toe, maar ik vind het wel prettig op de hoogte gehouden te worden over wat er in deze wereld gebeurt.


Nou Chat, das wel fijn dat jij als ergste bijwerking ziet dat er over minder belangrijke onderwerpen veel en vaak nieuws komt.

Persoonlijk vind ik dat door die aandacht en steun vanuit het westen voor die arabische winter, datzelfde westen medeschuldig is aan de vele doden die dit heeft gekost en nog gaat kosten. Zieke smiley

Zo dom is rusland niet, die is tegen ingrijpen, nu ook in Syrie.
Wat in het westen nauwelijks benadrukt word: 70% van de syrische bevolking staat achter hun president, over democratie gesproken....
De christenen in Syrie leven, net als in Egypte voor de opstand, een rustig leven.
En die idealistische mafketels uit het westen gaan daar ff de moslimbroeders aan de macht helpen, ongelofelijk he, wat n idioten Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 22:37
 
PIETER649 schreef:
Nou Chat, das wel fijn dat jij als ergste bijwerking ziet dat er over minder belangrijke onderwerpen veel en vaak nieuws komt.

Persoonlijk vind ik dat door die aandacht en steun vanuit het westen voor die arabische winter, datzelfde westen medeschuldig is aan de vele doden die dit heeft gekost en nog gaat kosten. Zieke smiley

Zo dom is rusland niet, die is tegen ingrijpen, nu ook in Syrie.
Wat in het westen nauwelijks benadrukt word: 70% van de syrische bevolking staat achter hun president, over democratie gesproken....
De christenen in Syrie leven, net als in Egypte voor de opstand, een rustig leven.
En die idealistische mafketels uit het westen gaan daar ff de moslimbroeders aan de macht helpen, ongelofelijk he, wat n idioten Verraste, verbaasde smiley

Dan mogen jullie, in het grootte Germaanse rijk nog van geluk spreken. Hier in kaaskoppenland worden wij al geregeerd door dat stelletje huichel achtige overlopers. En dan durven ze er ook nog een grote C achter te plakken. Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 23:06
 
GERRIT084 schreef:
Dan mogen jullie, in het grootte Germaanse rijk nog van geluk spreken. Hier in kaaskoppenland worden wij al geregeerd door dat stelletje huichel achtige overlopers. En dan durven ze er ook nog een grote C achter te plakken. Slapende smiley


ik ben die bananenrepubliek niet voor niks ontvlucht Knipoog smiley
sucses met die corruptelingen daar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 09:38
 
PIETER649 schreef:
ik ben die bananenrepubliek niet voor niks ontvlucht Knipoog smiley
sucses met die corruptelingen daar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Bananenreplubliek Smiley die vol vragen zit was dat maar waar, meer ezels met 2 bultenrepubliek Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 18:34
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je vergeet even de Elfstedentocht te noemen.........Knipoog smiley Over hype gesproken........nog net geen extra's journaals...... Knipoog smiley

Hypes zijn niet van de lucht inderdaad...
Ik stoor me soms ook aan de subjectieve berichtgevingen.... bijvoorbeeld in de verkiezingstijd over de linkse politiek, israƫl berichtgevingen.... wat te denken als er weer iets negatiefs te berichten valt over kerkelijk NL Boze smiley
Verslaglegging is (naar mijn ervaring) soms zeer subjectief...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 09:15
 
Er zijn ook positieve berichten Lachende smiley Griekenland is uit de geld problemen, de lening van miljarden gaat door Twijfelende smiley voorlopig kunnen ze weer met ons geld smijten Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 10:13
 
GERRIT084 schreef:
Er zijn ook positieve berichten Lachende smiley Griekenland is uit de geld problemen, de lening van miljarden gaat door Twijfelende smiley voorlopig kunnen ze weer met ons geld smijten Gefrustreerde smiley


Gerlukkig worden we er niet iedere minuut van de dag ervan op de hoogte gehouden dmv tv beelden.


Nederland moet zwaar bezuinigen omdat de staatskas te kort heeft...
Maar vult wel de staatskas van Griekenland..

Okee dit is heftig off topic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1