ChristianMatch
 


Forum

Tóch maar liever een kind
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 10:18
 
TALLGUY817 schreef:
Stop maar met die flauwekul, het gaat hier niet om wat of ik tegen Bart heb gezegd, het gaat hier om jullie afkeer van het Woord van God, en omdat ik jullie dat als een spiegel voorhoudt begeven jullie je op een weg die mij eer toe betoont, omdat ze met de profeten eender hebben gedaan.

Ik ben van mening dat als kruisigingen nu toelaatbaar zouden zijn, dat jullie de Here Jezus als Hij nu nogmaals datgene doende, waar ik een afdruk van ben, zou doen, dat jullie Hem niet met vier of zes nagels aan het vloekhout slaan, maar dat je een spijkertacker hanteert, waardoor het voor Jozef van Arimathea alleen nog mogelijk is om het vlees van tussen de spijkers weg te krabben met zijn nagels en daar meer als drie dagen over zou doen, zodat de opstandingsdag niet op de derde maar mogelijk op de vijfde zou zijn. Niet dat dit zo bezwaarlijk zou zijn, want het was immers ook de vijfde steen waar Goliath mee geveld werd. maar daar snappen reli's niks van! Ik wens jullie bijna smalend de Grote verdrukking toe.

Jaja.. ook religieuze mensen worden door God gebruikt, namelijk om Zijn rechtvaardigheid in te bewijzen!

nee hoor jezus is niet zoals jij bent,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 10:19
 
TALLGUY817 schreef:
Stop maar met die flauwekul, het gaat hier niet om wat of ik tegen Bart heb gezegd, het gaat hier om jullie afkeer van het Woord van God, en omdat ik jullie dat als een spiegel voorhoudt begeven jullie je op een weg die mij eer toe betoont, omdat ze met de profeten eender hebben gedaan.

Ik ben van mening dat als kruisigingen nu toelaatbaar zouden zijn, dat jullie de Here Jezus als Hij nu nogmaals datgene doende, waar ik een afdruk van ben, zou doen, dat jullie Hem niet met vier of zes nagels aan het vloekhout slaan, maar dat je een spijkertacker hanteert, waardoor het voor Jozef van Arimathea alleen nog mogelijk is om het vlees van tussen de spijkers weg te krabben met zijn nagels en daar meer als drie dagen over zou doen, zodat de opstandingsdag niet op de derde maar mogelijk op de vijfde zou zijn. Niet dat dit zo bezwaarlijk zou zijn, want het was immers ook de vijfde steen waar Goliath mee geveld werd. maar daar snappen reli's niks van! Ik wens jullie bijna smalend de Grote verdrukking toe.

Jaja.. ook religieuze mensen worden door God gebruikt, namelijk om Zijn rechtvaardigheid in te bewijzen!

Tallguy ik vindt het jammer dat je in je berichten bijna horrorachtige beelden schept.
ook al is de ernst niet te peilen in de werkelijk voor die mensen.

ik hoop dat cm je er toch zo snel mogelijk af knikkert
Jij zal je vermaak er in hebben hier op cm
maar dit is niet goed man.
ga er nu even over na denken wat je hier doet.
de bal kaatsspel heeft geen zin in jou wereld.
je bent je hele leven een vechter en overlever geweest en nog.
of je dat nu beseft of niet,uit jou reactie zie ik jou als mens op deze manier en achtergrond.


Laatst aangepast door
HEIDE115
op woensdag 25 juli 2012, 10:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 10:21
 
HEIDE115 schreef:
Tallguy ik vindt het jammer dat je in je berichten bijna horrorachtige beelden schept
ik hoop dat cm je er toch zo snel mogelijk af knikkert
Jij zal je vermaak er in hebben hier op cm
maar dit is niet goed man.
ga er nu even over na denken wat je hier doet.
de bal kaatsspel heeft geen zin in jou wereld.
je bent je hele leven een vechter en overlever geweest en nog.
of je dat nu beseft of niet,uit jou reactie zie ik jou als mens op deze manier en achtergrond.

Amen!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 10:34
 
HEIDE115 schreef:
Wanneer jou ervaringen je tot deze persoon nu hebben gemaakt.
Moet je je zelf denk ik wel af vragen,wil ik ook echt deze persoon zijn en blijven.
Vanzelfsprekend wil ik die persoon niet zijn, en het wil zo dat ik hier ooit een shrink over heb gesproken, en die verklaarde mij dat wanneer zo'n uitbarsting er niet was, dat ik gewoon spontaan dood was gegaan. Hij omschreef het als een natuurlijke afweersysteem, en buiten kijf verdraag ik onrechtvaardigheid niet.
Quote:
wanneer je merkt dat je nog vol van emoties en onopgeloste vragen loopt
is het toch tegelijkertijd moeilijk om met deze toch wat explosieve houding hier een stukje genezing te vinden een luisterend oor zal ook hier voor niet genoeg zijn.
Genezing ondervind ik door het Woord van God, maar waar het hier omgaat, heeft niks te maken met het gedrag van Bart, want Bart is gewoon voor het karretje van anderen gespannen om uit te voeren wat zij blieven, net als dat ik uit menig fora werd gedonderd, en in deze ben ik zeker geen eenling, want alle broeders en zusters die of ik ken, en die dagelijks het Woord bestuderen, zijn evenredig evenveel als ik verbannen van religieuze fora.

Maar om er gewoon concreet een visie op te geven, citeer ik een Bijbelvers, namelijk: Eph 6:12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht. Daarom dat er staat geschreven de wapenrusting Gods aan te doen.

Het zijn de overheden, de machten, de geweldhebbers en de geestelijke boosheden die pertinent niet willen dat ik het Evangelie hier verkondig. En het Evangelie is de Blijde Boodschap dat de Here Jezus de wet teniet heeft gedaan, maar dat religieuze mensen kosten wat kost tóch wet doen, terwijl de apostel Petrus nadrukkelijk zei dat zelfs onze voorvaderen de wet niet konden doen, want de wet brengt juist méér wetteloosheid aan het licht, het bevorderd alleen maar overtreding, en uit het doen ervan komt geen nieuw leven voor, en deze mensen zijn de meest beklagingswaardigste mensen zijn omdat het doen van wet je nergens brengt. Ze menen door eigen werken de hemel te doen beërven, maar het gaat niet om de werken maar om geloof. Abraham werd gerechtvaardigd tot geloof. Toen God hem gebood zijn zoon Izaäl te slachten, was Abraham ervan overtuigd dat Hij Izaäk uit de dood kon herroepen, mede ook omdat gezegd was, dat wat uit zijn heup zou voortkomen meer zou zijn als de sterren der uitspansel als het zand der zee. De Mozaïsche wet werd 430 jaar later pas ingesteld bij de komst van Mozes.. en de religieuze mens blieft niet dat God Koning over hen zij.. daarom begeren ze Saul, waarvan staat geschreven dat hij met kop en schouders boven de menigte uitstak, en dat hij zo mooi van gestalte was als geen ander - dat is een type van de komende anti-christ die ze zullen omarmen als hun prins op de schimmel, op het vale paard, omdat ze geen Schriftkennis hebben. En als ChristianMatch op grond van hetgeen ik heb gezegd doet verbannen, dan ook zullen zij zich moeten verantwoorden voor de witte troon als zij geen pleiter hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 10:43
 
PETRA944 schreef:
nee hoor jezus is niet zoals jij bent,

Jezus? Ik ken een kleurling die eveneens nicht (homo) is en ook Jezus heet, heb je het soms over hem. Maar het zou natuurlijk ook over die Spaanse schoenpoetser kunnen gaan.

En daar gaat het nou juist om in dit filmpje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 10:43
 
TALLGUY817 schreef:
Vanzelfsprekend wil ik die persoon niet zijn, en het wil zo dat ik hier ooit een shrink over heb gesproken, en die verklaarde mij dat wanneer zo'n uitbarsting er niet was, dat ik gewoon spontaan dood was gegaan. Hij omschreef het als een natuurlijke afweersysteem, en buiten kijf verdraag ik onrechtvaardigheid niet.

Genezing ondervind ik door het Woord van God, maar waar het hier omgaat, heeft niks te maken met het gedrag van Bart, want Bart is gewoon voor het karretje van anderen gespannen om uit te voeren wat zij blieven, net als dat ik uit menig fora werd gedonderd, en in deze ben ik zeker geen eenling, want alle broeders en zusters die of ik ken, en die dagelijks het Woord bestuderen, zijn evenredig evenveel als ik verbannen van religieuze fora.

Maar om er gewoon concreet een visie op te geven, citeer ik een Bijbelvers, namelijk: Eph 6:12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht. Daarom dat er staat geschreven de wapenrusting Gods aan te doen.

Het zijn de overheden, de machten, de geweldhebbers en de geestelijke boosheden die pertinent niet willen dat ik het Evangelie hier verkondig. En het Evangelie is de Blijde Boodschap dat de Here Jezus de wet teniet heeft gedaan, maar dat religieuze mensen kosten wat kost tóch wet doen, terwijl de apostel Petrus nadrukkelijk zei dat zelfs onze voorvaderen de wet niet konden doen, want de wet brengt juist méér wetteloosheid aan het licht, het bevorderd alleen maar overtreding, en uit het doen ervan komt geen nieuw leven voor, en deze mensen zijn de meest beklagingswaardigste mensen zijn omdat het doen van wet je nergens brengt. Ze menen door eigen werken de hemel te doen beërven, maar het gaat niet om de werken maar om geloof. Abraham werd gerechtvaardigd tot geloof. Toen God hem gebood zijn zoon Izaäl te slachten, was Abraham ervan overtuigd dat Hij Izaäk uit de dood kon herroepen, mede ook omdat gezegd was, dat wat uit zijn heup zou voortkomen meer zou zijn als de sterren der uitspansel als het zand der zee. De Mozaïsche wet werd 430 jaar later pas ingesteld bij de komst van Mozes.. en de religieuze mens blieft niet dat God Koning over hen zij.. daarom begeren ze Saul, waarvan staat geschreven dat hij met kop en schouders boven de menigte uitstak, en dat hij zo mooi van gestalte was als geen ander - dat is een type van de komende anti-christ die ze zullen omarmen als hun prins op de schimmel, op het vale paard, omdat ze geen Schriftkennis hebben. En als ChristianMatch op grond van hetgeen ik heb gezegd doet verbannen, dan ook zullen zij zich moeten verantwoorden voor de witte troon als zij geen pleiter hebben.

Weer bedankt voor je uitleg Tallguy
En over je eraf knikkeren,moet je niet te zwaar opvatten..want dat is niet aan mij ten diepste.
Ik heb een paar berichtjes gelezen,en dit is Tallguy voor mij.
Misschien heb je veel achter de rug op allerlei terrein
Het zou kunnen zijn ,dat je op een rand psychose zit.
De emotionele beleving vindt ik namelijk terug hiervan in de reactie's.
Dat is te behandelen vandaag aan de dag.

google er gewoon wat naar,misschien wel erg herkenbaar voor je.

ik moet even weg.


Laatst aangepast door
HEIDE115
op woensdag 25 juli 2012, 10:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 10:48
 
TALLGUY817 schreef:
Tóch maar liever een kind

Jou filmpje gaat hierover:
te doen wat anderen van je verwachten dan ben je een lief kind, een fantastisch geweldig kind, zijn de ouders trots op je...

(zo kan je nooit jezelf zijn, bij je gevoel komen, zelfde gedachtengoed als Allice Miller..)

en áls je daarna zo blijft in je leven ben je volstrekt onvolwassen en een....Kind....Hij bedoelt hier mijns inziens dat als je zo blijft, doen wat anderen van je verwachten(dus vaak weet iemand niet eens wat ie voelt, zie ook Alice Miller: Gij zult niet voelen), dan blijf je een kind,..

Dus volgens mij is je titel anders bedoelt..een nuanceverschil maar toch maakt een wereld van verschil denk ik.

Kan je mijns inziens op een nette manier je zelf verwoorden, want jezelf zijn houdt niet in, grof overkomen, je kan iets ook vertellen zonder mensen te schokken....

anders doe je hetzelfde wat(volgens Alice Miller) ouders( nee niet alle ouders...Alice Miller doelt op de opvoeding van de jaren 50, 60...maar het kan nog wel voorkomen)... deden, zich niet invoelen(aldus Alice Miller). Ja, een jaar of 10 geleden heb ik al haar boeken en met name de laatste gelezen, maar op zo'n manier dat ik dingen uit me hoofd ken...en anders dingen meteen herken...

Er is een verschil tussen zeggen wat sommige mensen niet graag willen horen, op een nette manier, maar dat je toch je punt maakt, en mensen schokken.

Stel jij hebt al die nare dingen niét meegemaakt en iemand verwoord ze op deze manier, zou je zelf dan schrikken?


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 25 juli 2012, 10:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 10:49
 
TALLGUY817 schreef:
Jezus? Ik ken een kleurling die eveneens nicht (homo) is en ook Jezus heet, heb je het soms over hem. Maar het zou natuurlijk ook over die Spaanse schoenpoetser kunnen gaan.

En daar gaat het nou juist om in dit filmpje

je moet me denken aan iemand die een geestes ziekte had, en dacht dat hij zelf god was, zoek hulp tallguy, voordat je nog ongelukkiger word.
zoek een goede cristelijke psygoloog ofzo, sommigge dingen uit de bijbel begrijp je verkeerd.
jij weet ook wel dat het een kwestie van tijd is voordat cm je er af gooid wegens jouw schrijven,wat bereik je ermee?
Wilje weer gelukkig zijn in het leven? vecht daarvoor,zoek hulp en een andere af reageer strategie, ga bij een boks club ofzo.
en fin ik ga es beginnen, het is warm....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 10:52
 
HEIDE115 schreef:
Weer bedankt voor je uitleg Tallguy
En over je eraf knikkeren,moet je niet te zwaar opvatten..want dat is niet aan mij ten diepste.
Ik heb een paar berichtjes gelezen,en dit is Tallguy voor mij.
Misschien heb je veel achter de rug op allerlei terrein
Het zou kunnen zijn ,dat je op een rand psychose zit.
De emotionele beleving vindt ik namelijk terug hiervan in de reactie's.
Dat is te behandelen vandaag aan de dag.

google er gewoon wat naar,misschien wel erg herkenbaar voor je.

ik moet even weg.

die indruk heb ik ook tallguy, en is te behandelen, zoek hulp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 11:11
 
SHANITA130 schreef:
Jou filmpje gaat hierover:
te doen wat anderen van je verwachten dan ben je een lief kind, een fantastisch geweldig kind, zijn de ouders trots op je...

(zo kan je nooit jezelf zijn, bij je gevoel komen, zelfde gedachtengoed als Allice Miller..)

en áls je daarna zo blijft in je leven ben je volstrekt onvolwassen en een....Kind....Hij bedoelt hier mijns inziens dat als je zo blijft, doen wat anderen van je verwachten(dus vaak weet iemand niet eens wat ie voelt, zie ook Alice Miller: Gij zult niet voelen), dan blijf je een kind,..
Nee lieverd, dit heeft niets maar dan ook niets met Alice Miller oid te maken. Dit heeft van doen met waar Paulus het in 1 Kor. 3 over heeft.

Als je wedergeboren wordt, dan ben je gelijk een baby. Een baby groeit wanneer het eet, in deze drinkt, namelijk de onvervalste melk waarvan Petrus ook getuigd: 1Pe 2:2 En, als nieuwgeborene kinderkens, zijt zeer begerig naar de redelijke onvervalste melk, opdat gij door dezelve moogt opwassen. De onvervalste melk gaat over de grondbeginselen van het Woord, de Bijbel. Als je eet of in deze melk drinkt, dan krijg je nét als gewone baby's tandjes en dan mag je na vele potjes Olvarit te hebben verschalkt aan vast voedsel beginnen. Want... en dit klinkt ongetwijfeld sarcastisch.. als je een kind vast voedsel geeft, dan komt het er net zo snel weer uit, vervolgens draaien ze hun handjes erin, smeren het in hun haar op hun kleding [wij ruimen het op] en zeggen als volwassen baby's dat ze zo heerlijk met het vaste voedsel omgaan, maar het in werkelijkheid belachelijk maken, omdat zij gelijk als de Korinthen leraars hadden moeten zijn, maar baby's gebleven zijn omdat hetgeen in de wereld meer interessant is dan wat de Bijbel schrijft:

1Jn 2:15 Hebt de wereld niet lief, noch hetgeen in de wereld is; zo iemand de wereld liefheeft, de liefde des Vaders is niet in hem.
1Jn 2:16 Want al wat in de wereld is, namelijk de begeerlijkheid des vleses, en de begeerlijkheid der ogen, en de grootsheid des levens, is niet uit den Vader, maar is uit de wereld.
1Jn 2:17 En de wereld gaat voorbij, en haar begeerlijkheid; maar die den wil van God doet, blijft in der eeuwigheid.

Wat ook staat geschreven is:

Mat_10:38 En die zijn kruis niet op zich neemt, en Mij navolgt, is Mijns niet waardig.


Laatst aangepast door
TALLGUY817
op woensdag 25 juli 2012, 11:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 11:24
 
HEIDE115 schreef:
Het zou kunnen zijn ,dat je op een rand psychose zit.
De emotionele beleving vindt ik namelijk terug hiervan in de reactie's.
Dat is te behandelen vandaag aan de dag.
Wat suggereer je er toch op los dat ik mijzelf van hulp zou moeten voorzien, ik denk eerder dat het omgekeerd is, dat jullie je gekwetst voelen om wat of ik zeg, en niet wat er met mijn persoontje in mijn verleden is gebeurd, wat ik overigens versta als schade en drek, maar meer om het Woord van God wat of ik hier proclameer.

De verticale verbinding wordt ogenblikkelijk weer tot een horizontale gedwongen om maar niet de Schrift te behoeven te kennen, dat eigenlijk alleen dat we een lief heertje hebben, dat zoals gezegd, Hij uit de fles of het kabinet (kast) mag komen als we het moeilijk hebben, maar verder moet Hij Zijn heilige muil houden, want daar zijn jullie - ik spreek met opzet in meervoud - omdat velen van mening zijn dat Christian Match mij moet verbannen - als het even kan - naar de krochten der helle. Gewillig geven zij zich over om niet teveel te denken aan wat of gesproken is door mijn persoontje, maar om zich geheel en al te richten tot één persoon, daarbij alles buitensluitende, want sociaal gezien is dit zo a-sociaal als je maar kunt bedenken, vandaar dat de weg naar de afgrond is geplaveid met asfalt en uiteraard met meer dan drie banen!

Zo hebben zij eender met de Here Jezus gedaan, als het schaamrood bij het lezen van dat artikel niet op je gelaat verschijnt, vrees ik dat het al te laat is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 11:27
 
PETRA944 schreef:
zoek hulp.
Laat me raden.. er zit een groot slot op je Bijbel en dat is je excuus waarom je ze niet leest. Dat zei mijn buurvrouw ook, maar ik hoor nog haar protest toen ik die middag met een betonschaar aan haar deur stond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 11:36
 
PETRA944 schreef:
je moet me denken aan iemand die een geestes ziekte had, en dacht dat hij zelf god was, zoek hulp tallguy, voordat je nog ongelukkiger word.
zoek een goede cristelijke psygoloog ofzo, sommigge dingen uit de bijbel begrijp je verkeerd.
jij weet ook wel dat het een kwestie van tijd is voordat cm je er af gooid wegens jouw schrijven,wat bereik je ermee?
Wilje weer gelukkig zijn in het leven? vecht daarvoor,zoek hulp en een andere af reageer strategie, ga bij een boks club ofzo.
en fin ik ga es beginnen, het is warm....
Die naam is je onwaardig die je ouders je hebben gegeven! Als je werkelijk de moeite zou nemen mijn berichten te lezen, hetgeen je dus niet doet, dan zou je al deze onzin niet uitkramen. Ga nu eens in op het Woord dat of ik heb gesproken... of kun je er soms geen speld tussen steken dat je maar op een manier overgaat om iemand aan te vallen op zijn vlees gelijk de satan evenredig doet.

Je laat hier - en velen met jou - jezelf aardig kennen, en ik denk dat je achter in je hoofd terecht bang bent dat Hij je alsnog zal veroordelen tot de hel waar je zogenaamd voor eeuwig zal worden getergd en nimmer in as zult opgaan. Maar om dan daadwerkelijk je verstand te gaan gebruiken en dat de tijd die je nog rest, besteed aan het onderzoeken van het Woord - nadat je uiteraard met een oprecht hart de Here Jezus Christus hebt aanbeden dat Hij je door Zijn werk heeft verlost van de nu Babylonische wet en Hem vraagt om Wijsheid zodat je Zijn Woord kunt verstaan, maak je je gelijk aan Zijn tegenstander om de oprechte te smaden psychisch niet in orde te verklaren, zoals destijds bij Pinksteren werd gezegd dat ze te veel zoete wijn hadden gedronken, terwijl het de derde ure van de dag was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 13:54
 
TALLGUY817 schreef:
Laat me raden.. er zit een groot slot op je Bijbel en dat is je excuus waarom je ze niet leest. Dat zei mijn buurvrouw ook, maar ik hoor nog haar protest toen ik die middag met een betonschaar aan haar deur stond.

je moet mij niet vergelijken met je buurvrouw, als je bij mij met een betonschaar aan me deur staat, protesteer ik niet maar onderneem actie.
vind je het vreemd dat mensen hier denken dat je hulpt nodig hebt,als je denkt dat je net zoals jezus bent en velen mensen als je vijand ziet.zelfs dreigementen uit naar mensen hier.
begrijp dat je het hard aan vind komen, maar is goed bedoeld, zoek hulp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 13:55
 
en verder ga ik niet meer op jouw in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 14:00
 
PETRA944 schreef:
en verder ga ik niet meer op jouw in.

Eindelijk komt er eens iets zinnig uit je laadklep!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 16:37
 
[quote=TALLGUY817] Paulus in 1 Kor. 3

Zo, je kan zelf wel voorganger worden over de 'voorgangers', gezien de uitleg die je geeft bij 1 Kor 3. ;) !
Daar heb je goed over nagedacht dat is duidelijk..:) !


Wat je Op woensdag 25 juli 2012, 10:34 , schreef als reaktie op Heide:


Dát vind ik ernstig wat je schrijft, ook heel verdrietig....'een afweersysteem', dan denk ik wat heb je voor erge dingen meegemaakt, ja je schreef al het een en ander...Ja, dat kan zo traumatisch zijn, dat als je die afweer niet zal hebben je het inderdaad niet zou kunnen overleven...Ja, en vanzelfsprekend wil je die persoon niet zijn, dat kan ik me ook levendig voorstellen.

En nu ga ik zelf verder denken, waarom zegt die shrink er niet bij waarvoor die afweer, afweer waarvoor?

Ja, ok, een zelfmoord meegemaakt, daar blijf je een leven lang verdriet van hebben, een ondraagelijk verdriet van hebben, lijkt me zo....en dan nog erbovenop, ernstige ongelukken op de autosnelweg, als je die ziet gebeuren vlak voor je...Deze dingen zijn zó verdrietig niet te bevatten voor iemand die het zelf niet heeft meegemaakt....


Ik heb over een zelfmoord gelezen, in "Tegenlicht". Een roman over de de impact die dingen kunnen hebben die je als kind meemaakt op een volwassen leven. Auteur is Esther Verhoef, ja die naam zal je wellicht niets zeggen, maar het gaat mij erom wát ze schreef.
De hoofpersoon had de zelfmoord van haar moeder gezien, haar moeder lag tussen 2 treinen in, het 'ongeluk' gebeurde toen de hoofdpersoon tegen haar moeder zei dat ze even op het bankje moest wachten, want zijzelf ging eventjes de kaartjes kopen.
De hoofdpersoon was toen 10!!! jaar....

De moeder van de hoofdpersoon zat in een 'inrichting' als gevolg van mishandeling door nonnen op het internaat waar zíj als kind opgroeide....

Nu noemen ze het allang geen inrichting meer, maar een kliniek, en er is tegewoordig veel meer begrip, dat zogenaamde 'stoornissen', normale reakties kunnen zijn op wat men als kind heeft moeten verduren van opvoeders.

Iig, het boek beschrijft verder de desastreuse gevolgen van een beschadige kindertijd. Van zowel de dochter als de moeder.

Want in een boek van Alice Miller, ja, begin ik daar weer over ;), lees ik wel vaak dat er onderzocht is dat als een kind opgroeit in een liefdevolle omgeving, waar het kritisch mag zijn, waar het vragen mag stellen, waar het een keer verdriet mag hebben, zonder dat dat gelijk wordt afgekocht met een hoop speelgoed, of nog erger, met bijvoorbeeld een harde dreun op zijn/haar gezicht..of verbale mishandeling...

Dat als een kind dus opgroeit in een omgeving waar respect is voor zijn/jaar gevoel en als persoon in alle opzichten, en niet van 'je bent maar een kind' etc., ja, als het kind dus liefdevol met respect opgroeit, en er doemen erge dingen op zoals een zelfmoord van een geliefde en ernstige auto-ongelukken, en nog veel meer andere erge dingen die nu eenmaal gebeuren in deze gebroken wereld. Dat een kind met een liefdevolle jeugd deze erge dingen als volwassen zijnde veel beter kan handelen, dan een kind wat liefdeloos en zonder respect is opgegroeit.

Wat ik ook heb gezien, is dat volwassenen die hun kindertijd, hoe pijnlijk en verdrietig ook, onder ogen durven zien, daarna beter in staat zijn om om te gaan met trauma's in het volwassen leven.
En met het leven an sich.

Even een stukje gekopieerd uit "Het drama van het begaafde kind".

Onze verachting voor de ‘egoïst’ begint al heel vroeg. Een kind dat de bewuste of onbewuste verlangens van zijn ouders vervult, is een ‘braaf’ kind; wanneer het echter weigert dat aldoor te doen en eigen verlangens blijkt te hebben, noemt men het egoïstisch en beweert men dat het geen rekening houdt met anderen. De ouders komen meestal niet op het idee- dat zij het kind nodig hebben opdat het hun (egoïstische?) verlangens vervult, integendeel, ze zijn er heilig van overtuigd dat zij het kind moeten opvoeden omdat het hun plicht is het te helpen bij zijn ‘socialisatie’. Wanneer een aldus opgevoed kind de liefde van zijn ouders niet wil verliezen (en welk kind kan zich dat veroorloven?), dan zal het al vroeg leren ‘delen’, ‘geven’, ‘opofferen’ en ‘afstand doen’, lang voordat een echt delen, een waarachtig afstand doen binnen de mogelijkheden valt. Een kind dat negen maanden lang borstvoeding heeft gekregen, wil de borst niet meer en hoeft niet zo opgevoed te worden dat het ‘afstand’ doet van de borst. Een kind dat lang genoeg ‘egoïstisch’, ‘hebzuchtig’, ‘asociaal’ heeft mogen zijn, beleeft vanzelf eenmaal spontaan plezier aan delen en geven; een kind dat is ‘opgevoed’ voor de behoeften van de ouders, zal zo’n plezier misschien nooit beleven, ook al deelt het Voorbeeldig en plichtsgetrouw en lijdt het eronder dat anderen niet zo ‘lief zijn als hij zelf. Volwassenen die op die manier zijn opgevoed, zullen proberen hun eigen kinderen dit ‘altruïsme’ weer zo snel mogelijk ‘bij te brengen’, hetgeen bij begaafde kinderen heel gemakkelijk gaat. Maar tot welke prijs!

Idd, maar tot welke prijs....!!!

En:
Het woord ‘egoïsme’ verliest zijn ondubbelzinnigheid wanneer men het nader onderzoekt. Dat geldt ook voor het ‘respect voor andere mensen’, dat ‘egocentrische’ mensen niet zouden bezitten. Wanneer een moeder zichzelf en haar kind vanaf zijn eerste levensdag kan respecteren, hoeft zij het nooit ‘respect bij te brengen’, dan zal het niet anders kunnen dan zichzelf en alle andere mensen serieus nemen. Een moeder echter die vroeger door h··r moeder niet aanvaard is zoals zij was, zal proberen respect voor zichzelf te veroveren door middel van de opvoeding. De tragische gevolgen van een dergelijk ‘respect’ zal ik in dit boek beschrijven.


.
Ik zou het hele boek wel willen kopieeren...

Nou goed, het hele stuk van die link van jou, of is het jou eigen site :)?, dat is te lang, om hier alles te kopieëren. En dat is jammer, gezien de ontzettend belangrijke dingen die er staan....

In het kort zie ik het zo: Een shrink die je verteld dat als je zo'n uitbarsting niet hebt, dat je spontaan dood kan gaan, omdat het een afweer is, ja, dat is waar denk ik. Waarom heeft die shrink dan niet even wat meer de tijd genomen om samen met jou te achterhalen waarom je die afweer überhaupt nodig hebt.
Want er staat ook duidelijk geschreven dat uitbarstingen van toorn ook zonde zijn. En vanzelfsprekend wil jij zo'n persoon niet zijn.
Ik bedoel, je doet het niet expres, het is een afweermechanisme, en dan denk ik, zou je niet zelf alles op alles moeten zetten, dat je er achter komt wáár die boosheid vandaan komt?
Want als je dát weet is de helft al gewonnen.
Kan het de jeugd zijn, die velen idealiseren door loyalitiet aan ouders en verdringen van grote gedeelten dat toen nodig was om te overleven,
maar nu niet meer...?
Of heeft het daarmee niets te maken en zijn het gewoon de vreselijke dingen die je als volwassenen hebt moeten zien en meemaken?
Net zoals je weleens leest over soldaten die in Libanon hebben gedient, die hebben bijna allemaal een post traumatische stress er aan over gehouden aan de grwuwelijkheden die ze daar hebben meegemaakt.
En zij worden onder andere ook heel erg boos op dingen en situaties die daar niet om vragen.


En ja, vaak worden cliénten afgewimpeld met een te kort antwoord, vind ik.
En mogen ze zelf antwoorden zoeken. Uitzonderingen daargelaten...

Ik weet van mensen die ik echt persoonlijk van dichtbij ken, die door de laatste boeken van Alice Miller inzicht hebben gekregen in waarom zo agressief, terwijl ze zo niet wilden zijn, en toch, elke keer weer een uitbarsting kregen.

En dan nog, die mensen zijn toevallig(of God die ervoor zorgde?) op die schrijfster gekomen, want shrinks strooien over het algemeen niet zo met namen van auteurs..

En natuurlijk, genezing vind je door het Woord van God!

Maar, dan ook, denk ik, heeft God niet schrijfsters zoals Miller gegeven?
Ik kan hier even geen bijpassende bijbeltekst bij bedenken..

Ja, ik bedenk ineens iets: alle wijsheid is uit God...

Spreuken 2:6 Want de HERE geeft wijsheid,
uit zijn mond komen kennis en verstandigheid;

Dus ook, geeft de Here aan mensen, auteurs zoals A. Miller, C. Rogers, wijsheid, ook al zijn of waren die mensen (toendertijd?) niet gelovig..
Net zoals de Here wijsheid geeft aan artsen, chirurgen, aan jou opdat je bijbelteksten zo goed kan uitleggen vind ik..etc.!!

Ik doel met name op deze uitleg, je reaktie op mijn posting van woensdag 25 juli 2012, 11:11




Bedankt!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 25 juli 2012, 16:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERALDO597





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 17:29
 
Je bent gewoon een stomme vent...moet nodig in therapie!!! Mensen, die denken de plaats van Jezus of God in te nemen moeten echt behandeld worden en ook met zware medicijnen.....move man..!!

TALLGUY817 schreef:
Stop maar met die flauwekul, het gaat hier niet om wat of ik tegen Bart heb gezegd, het gaat hier om jullie afkeer van het Woord van God, en omdat ik jullie dat als een spiegel voorhoudt begeven jullie je op een weg die mij eer toe betoont, omdat ze met de profeten eender hebben gedaan.

Ik ben van mening dat als kruisigingen nu toelaatbaar zouden zijn, dat jullie de Here Jezus als Hij nu nogmaals datgene doende, waar ik een afdruk van ben, zou doen, dat jullie Hem niet met vier of zes nagels aan het vloekhout slaan, maar dat je een spijkertacker hanteert, waardoor het voor Jozef van Arimathea alleen nog mogelijk is om het vlees van tussen de spijkers weg te krabben met zijn nagels en daar meer als drie dagen over zou doen, zodat de opstandingsdag niet op de derde maar mogelijk op de vijfde zou zijn. Niet dat dit zo bezwaarlijk zou zijn, want het was immers ook de vijfde steen waar Goliath mee geveld werd. maar daar snappen reli's niks van! Ik wens jullie bijna smalend de Grote verdrukking toe.

Jaja.. ook religieuze mensen worden door God gebruikt, namelijk om Zijn rechtvaardigheid in te bewijzen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 17:44
 
GERALDO597 schreef:
Je bent gewoon een stomme vent...moet nodig in therapie!!! Mensen, die denken de plaats van Jezus of God in te nemen moeten echt behandeld worden en ook met zware medicijnen.....move man..!!


REFLECTIE!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 17:49
 
SHANITA130 schreef:
Zo, je kan zelf wel voorganger worden over de 'voorgangers', gezien de uitleg die je geeft bij 1 Kor 3. ;) !
Daar heb je goed over nagedacht dat is duidelijk..:) !
Wat een onzin!! Alsof mij toekomt de eer die de Heilige Geest toekomt.

En vervolgens begin je weer te mieren over psychologie... ik denk dat ik dat boek van Alice Miller maar beter van de site haal, laat ze het maar lekker kopen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 17:51
 
TALLGUY817 schreef:
REFLECTIE!!


Wat bedoel je precies hiermee? Je vraagt van anderen om reflectie. Toch vind ik bitter weinig zelfreflectie bij jou in je berichten en reacties. Zelfreflectie is allereerst nodig bij jezelf wanneer je anderen hiertoe uit wilt dagen.....


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 25 juli 2012, 17:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 18:13
 
BART347 schreef:
nee,... toch maar liever een vrouw.................................................. Coole smiley met zonnebril



(en ook om je mannentopic..) Zieke smiley
Off-topic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 18:13
 
ROELANDE345 schreef:
eh jullie weten van de bloemetjes en de bijtjes? Dat je een vrouw nodig hebt om een kind te krijgen?
Of moeten we ff een oudere cm man het uit laten leggen
Knipoog smiley

Off-topic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 18:14
 
BART347 schreef:
(jammer, je snapt m niet...)

Off-topic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 18:15
 
Overnieuw en ON-Topic blijven

Tóch maar liever een kind
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEFFREY984





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 18:56
 
-----

Laatst aangepast door
JEFFREY984
op donderdag 30 augustus 2012, 16:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 19:35
 
Goed dat je on-topic overnieuw wilt beginnen.

In de bijbel staat: Dat je als kind van God verlost bent van de heerschappij, macht van zonde, dood en wet en zelfs van de wereld, mensen in het algemeen zijn kinderlijk;

Hoe betere opvoeding je hebt gehad hoe beter je geleerd hebt om dat te doen wat anderen van je verwachten....Als je als kind doet wat anderen van je verwachten ben je een fantastisch geweldig kind....dan zijn de ouders trots op je.....en als je daarna zo blijft in je leven ben je volstrekt...onvolwassen en een kind....
----

Wat ik denk dat hiemee wordt bedoeld, Nou, in de bijbel staat dat wij kinderen Gods zijn, da's een hele eer, we zijn overal van verlost ook.

En daarna de grote tegenstelling: velen worden geleerd als kind niet zichzelf te zijn, maar te doen wat ze denken dat anderen van hun verwachten. en dat is en zeer vermoeiend, maar zorgt er ook nog eens voor, dat je je niet kan ontplooien als kind, je grenzen niet kan ontdekken, jezelf niet kan ontdekken, omdat je geleerd is, om zo te doen als anderen willen dat je doet.
Dus zo kan je ook nooit een eigen mening vormen over belangrijke dingen. En da's funest voor je zelfvertouwen als volwassen, je functioneren en je geluk.

En dan kan je alsnog, als je geluk hebt, je eigen mening vormen in een wereld waar velen verwachten dat je doet wat ze verwachten.

later verder en dieper en duidelijker,

ik moet als een speer naar de winkel..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 20:25
 
JEFFREY984 schreef:
On-Topic: Hans, waarom kwets je mensen hier met best gewaagde uitspraken?

Wie zich voelt aangesproken voelt zich gekwetst. Reden om niet bij de pakken neer te zitten en er lering te trekken.

Geloof zonder verzoeking en zonder benauwdheid, betekent in de
praktijk eigenlijk niet zoveel.
Als er geen problemen zijn, dan is het helemaal niet zo moeilijk om te
vertrouwen op de HEERE, want alles gaat toch goed?
Geloof, vertrouwen in de HEERE, krijgt pas echt betekenis in tijden van
verdriet en benauwdheid.
Het eigenaardige is, dat vele gelovigen dan juist het vertrouwen in de
HEERE kwijtraken, omdat zij dachten, dat de HEERE hún dienstknecht
was, terwijl wij juist in dit soort omstandigheden en naar het voorbeeld
van de HEERE Jezus Christus, als getrouwe dienstknechten, op God
zouden blijven vertrouwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 20:33
 
SHANITA130 schreef:
Goed dat je on-topic overnieuw wilt beginnen.
Knipoog smiley

Quote:
In de bijbel staat: Dat je als kind van God verlost bent van de heerschappij, macht van zonde, dood en wet en zelfs van de wereld, mensen in het algemeen zijn kinderlijk;

Hoe betere opvoeding je hebt gehad hoe beter je geleerd hebt om dat te doen wat anderen van je verwachten....Als je als kind doet wat anderen van je verwachten ben je een fantastisch geweldig kind....dan zijn de ouders trots op je.....en als je daarna zo blijft in je leven ben je volstrekt...onvolwassen en een kind....
----

Wat ik denk dat hiemee wordt bedoeld, Nou, in de bijbel staat dat wij kinderen Gods zijn, da's een hele eer, we zijn overal van verlost ook.
Maar verkeerd vertaald, er moet eigenlijk zonen staan, dat staat voor erfgenaam. Paulus had een zoon, maar was niet zijn biologische zoon maar een erfgenaam, een erfgenaam die in deze zijn werk voortzette nadat Paulus hem geleerd had.

Quote:
En daarna de grote tegenstelling: velen worden geleerd als kind niet zichzelf te zijn, maar te doen wat ze denken dat anderen van hun verwachten. en dat is en zeer vermoeiend, maar zorgt er ook nog eens voor, dat je je niet kan ontplooien als kind, je grenzen niet kan ontdekken, jezelf niet kan ontdekken, omdat je geleerd is, om zo te doen als anderen willen dat je doet.
Dus zo kan je ook nooit een eigen mening vormen over belangrijke dingen. En da's funest voor je zelfvertouwen als volwassen, je functioneren en je geluk.

Waar doet me dat toch aan denken.. waar de regering zegt tegen de dominee: 'Houdt jij ze dom, dan houd ik ze arm'.

Quote:
En dan kan je alsnog, als je geluk hebt, je eigen mening vormen in een wereld waar velen verwachten dat je doet wat ze verwachten.

later verder en dieper en duidelijker,
't Is mij hartstikke duidelijk en 't behoeft geen nadere uitleg. Knipoog smiley

Quote:
ik moet als een speer naar de winkel..
Naar de winkel van Sinkel
daar is alles te koop
hoeden en petten
en damescorsetten
drop om te snoepen en pillen om te .. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 22:07
 
TALLGUY817 schreef:
Je schijnt niet door te hebben dat de spreker het expliciet over jou heeft. Je snapt helemaal niks van die tekst, noch de andere filmpjes. Je loopt God gigantisch voor Zijn voeten... hou er rekening mee dat wanneer je dit veelvuldig doet, je omgeving op den duur zal afvragen hoe of het eigenlijk gekomen is dat je uit het zicht verdween. Want God is bij machte dergelijke mensen te doen verdwijnen.

Maar maak ook dit maar belachelijk. Je bent echt niet de eerste... en het zou heel goed kunnen dat ik op gegeven moment mijn geduld verlies, en dat ik je met je foto zal vinden. Dus doe nog voort... Koning David had bloed aan zijn handen, maar hij is desondanks toch behouden! Eph 6:12

dus je verwacht niet van God?
wat wil je dan? mij vermoorden??????????????
en als er bloed aan jouw handen kleeft, houd jij dan op?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 2 van 6