ChristianMatch
 


Forum

Klaagmuur
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 november 2012, 10:31
 
Klaagmuur
is daar
niet voor niets
klagen is niet negatief
beginsel

Klagen
als je
je beklag doet
op de juiste plek
achterlaten

Dan
toekomst in
rug naar muur
verder, met nieuwe moed
lopen

Klaagmuur
is niet
voor niets nagebleven
briefje in de muur
stenen

Gedenken
zoals Jakob
steen als Bethel
briefje, teken tussen stenen
Hoop!


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 3 november 2012, 10:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 november 2012, 19:55
 
JOL252 schreef:
Klaagmuur
is daar
niet voor niets
klagen is niet negatief
beginsel

Klagen
als je
je beklag doet
op de juiste plek
achterlaten

Dan
toekomst in
rug naar muur
verder, met nieuwe moed
lopen

Klaagmuur
is niet
voor niets nagebleven
briefje in de muur
stenen

Gedenken
zoals Jakob
steen als Bethel
briefje, teken tussen stenen
Hoop!

mooi Jol!!!
Dat doet me denken aan de klaagmuur ja!
Vraag me altijd af waarom de mannen er mogen klagen en de vrouwen zelden Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 november 2012, 20:05
 
toch
een mooie
topic, waar men
iets kwijt kan hier,
dus?

een
topic over
zaken,alss wooorden
fout gespeldt of geschreven
zoiets?

moeilijk
vijfje doen
zo blijft klagen
in een paar woorden
moeillijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 november 2012, 20:40
 
[quote=JOL252]Klaagmuur
met je eens dat klagen zin heeft. Bij iemand even kunnen klagen haalt vaak de angel uit het probleem. Als je een luisterend oor vindt voel je je verbonden en gehoord en dat geeft moed en vertrouwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 november 2012, 21:01
 
regeerakkoord
vvd pvda
nederland word genaait
ik blijf lekker in
Duitsland
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOCHEBED148





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 november 2012, 21:24
 
Ik heb daar gestaan....aan die klaagmuur....ik heb een Bar-Mitswa viering meegemaakt......ook mijn briefje waar ik om bad hangt nu tussen die stenen....bij al die andere duizenden briefjes....Ik ben weer terug..maar de klaagmuur houdt stand....en bovenal: God houdt stand
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 november 2012, 22:03
 
ERIKA129 schreef:
mooi Jol!!!
Dat doet me denken aan de klaagmuur ja!
Vraag me altijd af waarom de mannen er mogen klagen en de vrouwen zelden Smiley die vol vragen zit


Vind jij het ook zo jammer dat de klaagmuur verdeelt is in een mannen en vrouwen gedeelte........? Als je bij de mannen wilt kijken moet je op je stoeltje staan en over de muur gluren........en dan zie je vieringen die je ook wel op het vrouwen gedeelte had willen meemaken....
In de synagoge werkt het ook zo, ik weet het maar toch......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 november 2012, 22:11
 
PIETER649 schreef:
regeerakkoord
vvd pvda
nederland word genaait
ik blijf lekker in
Duitsland

hey
dus toch
meedoen met mafkezen
bezighouden met vijfjes maken
mafkees
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 november 2012, 22:17
 
MIEKE364 schreef:
met je eens dat klagen zin heeft. Bij iemand even kunnen klagen haalt vaak de angel uit het probleem. Als je een luisterend oor vindt voel je je verbonden en gehoord en dat geeft moed en vertrouwen.


Klopt. Als je niet positief kunt/mag klagen (omdat dit al snel "not done" is. Ik heb deze vaak gehoord: "niet klagen maar dragen en bidden om kracht") komt het op een andere manier eruit, men lijdt onnodig pijn van binnen, krijgt fysieke klachten, wordt hard/bitter en ga zo maar door.
Klaagmuren... gewoon even alles laten voor wat het is en het woorden geven, je hart uitstorten. In de psalmen bijvoorbeeld kun je er genoeg over vinden.


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 3 november 2012, 22:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
QSJE546





Berichten: 117

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 03:38
 
ik wil wel even klagen dat ik helemaal niets te klagen heb Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 08:27
 
JOL252 schreef:
Klopt. Als je niet positief kunt/mag klagen (omdat dit al snel "not done" is. Ik heb deze vaak gehoord: "niet klagen maar dragen en bidden om kracht") komt het op een andere manier eruit, men lijdt onnodig pijn van binnen, krijgt fysieke klachten, wordt hard/bitter en ga zo maar door.
Klaagmuren... gewoon even alles laten voor wat het is en het woorden geven, je hart uitstorten. In de psalmen bijvoorbeeld kun je er genoeg over vinden.


Er is ook een verschil tussen klagen en je verhaal kwijt kunnen he? Helaas heb ik gemerkt-lees de postings van Carmen maar even- dat dit gelijk belachelijk gemaakt wordt of dat er geschreven wordt dat er ergere zaken zijn.....(kijk maar naar mijn kinderen las ik ), je kent de stukken......
Dus wat is klagen?Dus is het wel zo wat je zegt Jol? Als je het op CM betrekt dan he?
Niet klagen maar dragen maar bidden om kracht is inderdaad een dramatische.....gisteren schreef een cmmer mij: hoofd omhoog en het hart naar boven......kijk, daar heb je wat aan! niet zeuren maar er voor gaan.....wat voor leed of verdriet je ook hebt....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 08:28
 
WILLEMIJN232 schreef:
Vind jij het ook zo jammer dat de klaagmuur verdeelt is in een mannen en vrouwen gedeelte........? Als je bij de mannen wilt kijken moet je op je stoeltje staan en over de muur gluren........en dan zie je vieringen die je ook wel op het vrouwen gedeelte had willen meemaken....
In de synagoge werkt het ook zo, ik weet het maar toch......

Juist Willemijn...
Ik heb er ook nog altijd moeite mee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 10:02
 
ERIKA129 schreef:
Juist Willemijn...
Ik heb er ook nog altijd moeite mee!



Gelukkig gaf/geeft Jezus aan de vrouw een andere (oorspronkelijke) plek ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 10:49
 
WILLEMIJN232 schreef:
Er is ook een verschil tussen klagen en je verhaal kwijt kunnen he? Helaas heb ik gemerkt-lees de postings van Carmen maar even- dat dit gelijk belachelijk gemaakt wordt of dat er geschreven wordt dat er ergere zaken zijn.....(kijk maar naar mijn kinderen las ik ), je kent de stukken......
Dus wat is klagen?Dus is het wel zo wat je zegt Jol? Als je het op CM betrekt dan he?
Niet klagen maar dragen maar bidden om kracht is inderdaad een dramatische.....gisteren schreef een cmmer mij: hoofd omhoog en het hart naar boven......kijk, daar heb je wat aan! niet zeuren maar er voor gaan.....wat voor leed of verdriet je ook hebt....

Zeuren en klagen zijn twee dingen. Klagen wordt zeuren als klagen chronisch wordt en er geen beweging is en leidt tot een soort negatieve winst (de bekende ziektewinst, aandacht op negatieve manier vragen/krijgen, probleem op andermans rug leggen...). Maar reëel onder ogen zien wat er aan de hand is, wat pijn doet, wat frustrerend is mag een klacht zijn. Wat kunnen we voor de ander zijn.. een luisterend oor, troost, aandacht, delen, verbondenheid... dan is klagen niet zwaar, negatief of een last. Mooi: het hoofd omhoog (kop op) en het hart naar boven (uitzien, verwachten, vragen, roepen, wachten, rekenen op, openstaan, ontvangen).


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 4 november 2012, 11:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 10:57
 
WILLEMIJN232 schreef:
Er is ook een verschil tussen klagen en je verhaal kwijt kunnen he? Helaas heb ik gemerkt-lees de postings van Carmen maar even- dat dit gelijk belachelijk gemaakt wordt of dat er geschreven wordt dat er ergere zaken zijn.....(kijk maar naar mijn kinderen las ik ), je kent de stukken......
Dus wat is klagen?Dus is het wel zo wat je zegt Jol? Als je het op CM betrekt dan he?
Niet klagen maar dragen maar bidden om kracht is inderdaad een dramatische.....gisteren schreef een cmmer mij: hoofd omhoog en het hart naar boven......kijk, daar heb je wat aan! niet zeuren maar er voor gaan.....wat voor leed of verdriet je ook hebt....

Zie vetgedrukte; wat bedoel je precies? Hoe er binnen CM gereageerd kan worden op reëel verdriet of pijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 11:09
 
Klagen is je ongenoegen uiten. Lijkt mij gezond, als je iemand hebt tegen wie je even lekker kan zitten klagen, knap je vaak al weer van op.

Als klagen een vorm van aandacht trekken wordt, gaat het fout. Je bent dan niet op zoek naar een oplossing, maar wil alleen maar dat er naar jou geluisterd wordt. Er is dan geen sprake meer van communicatie, maar van een monoloog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 11:16
 
JANS221 schreef:
Klagen is je ongenoegen uiten. Lijkt mij gezond, als je iemand hebt tegen wie je even lekker kan zitten klagen, knap je vaak al weer van op.

Als klagen een vorm van aandacht trekken wordt, gaat het fout. Je bent dan niet op zoek naar een oplossing, maar wil alleen maar dat er naar jou geluisterd wordt. Er is dan geen sprake meer van communicatie, maar van een monoloog.

.... yep.. en soms zelfs een vluchtweg om actie/verantwoording te nemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 12:53
 
PIETER649 schreef:
regeerakkoord
vvd pvda
nederland word genaait
ik blijf lekker in
Duitsland

Bij mijn weten kom je juist vaak in Nederland!!
Maar dat is per heden voorbij???

het word dus rustig op de snelweg, en er komt weer werk voor Nederlandse bedrijven? Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEM618
op zondag 4 november 2012, 12:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:25
 
JOL252 schreef:
Zie vetgedrukte; wat bedoel je precies? Hoe er binnen CM gereageerd kan worden op reëel verdriet of pijn?



Eigenlijk is het een foute opmerking, ik refereerde alleen aan de tekst van Carmen.....Dat is één ziel op CM.
Verder heb ik ervaren dat CMmers erg omzien naar de ander...en ik hoop dat ik dat ook naar anderen kan doen......

Maar wat is klagen he? Ik weet dat er eens hier iemand was die een week klaagde over het vieze drankje voor een darmonderzoek.....Ik vind dat geneuzel maar diegene dacht daar zelf heel anders over......
Soms lees je ook wel: niet klagen maar dragen en bidden om kracht......ook zo'n opmerking waar je niets mee kan.......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 4 november 2012, 13:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:32
 
Het is heel lastig om te bepalen wanneer iets echt klagen is en wanneer niet. Wat voor de een klagen is, is voor de ander een manier om zijn/haar verhaal kwijt te kunnen.

Daarnaast is het zo dat mensen die "klagen" vaak in een hele kleine wereld leven en alleen nog maar hun eigen wereldje kennen. En dat is niet altijd iets waar ze iets aan kunnen doen.

Achter "geklaag" zit vaak een wereld van eenzaamheid...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:38
 
JOSINA022 schreef:
Het is heel lastig om te bepalen wanneer iets echt klagen is en wanneer niet. Wat voor de een klagen is, is voor de ander een manier om zijn/haar verhaal kwijt te kunnen.

Daarnaast is het zo dat mensen die "klagen" vaak in een hele kleine wereld leven en alleen nog maar hun eigen wereldje kennen. En dat is niet altijd iets waar ze iets aan kunnen doen.

Achter "geklaag" zit vaak een wereld van eenzaamheid...

ik denk dat het ook van belang is dat mensen de vrijheid hebben vooral ZICHZELF te zijn, mits zij daar anderen niet mee beschadigen.
en ja; de ene mens heeft een hogere frustratie-drempel dan de ander; maar is dat per defenitie verkeerd?

degene die als "klager" ervaren wordt, heeft blijkbaar de behoefte om zijn/haar frustraties te uiten; so be it..........toch?


hannah..........just being myself
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:38
 
JOSINA022 schreef:
Het is heel lastig om te bepalen wanneer iets echt klagen is en wanneer niet. Wat voor de een klagen is, is voor de ander een manier om zijn/haar verhaal kwijt te kunnen.

Daarnaast is het zo dat mensen die "klagen" vaak in een hele kleine wereld leven en alleen nog maar hun eigen wereldje kennen. En dat is niet altijd iets waar ze iets aan kunnen doen.

Achter "geklaag" zit vaak een wereld van eenzaamheid...

Dat is óók zo Josina. De kern van de zaak.. en de moeite doen om daarachter te komen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:40
 
WILLEMIJN232 schreef:
Eigenlijk is het een foute opmerking, ik refereerde alleen aan de tekst van Carmen.....Dat is één ziel op CM.
Verder heb ik ervaren dat CMmers erg omzien naar de ander...en ik hoop dat ik dat ook naar anderen kan doen......

Maar wat is klagen he? Ik weet dat er eens hier iemand was die een week klaagde over het vieze drankje voor een darmonderzoek.....Ik vind dat geneuzel maar diegene dacht daar zelf heel anders over......
Soms lees je ook wel: niet klagen maar dragen en bidden om kracht......ook zo'n opmerking waar je niets mee kan.......

Ik denk dat je soms verder moet kijken dan het "geklaag", zoals in het voorbeeld dat je hierboven aanhaalt. Jij vindt dat, op dat moment, klagen en geneuzel, maar voor die persoon is het heel belangrijk en is het niet zozeer het drankje waar het om gaat, maar een uiting van angst voor het onderzoek.

En die opmerking...nee, daar kan ik idd ook niet zoveel mee...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:41
 
HANNAH810 schreef:
ik denk dat het ook van belang is dat mensen de vrijheid hebben vooral ZICHZELF te zijn, mits zij daar anderen niet mee beschadigen.
en ja; de ene mens heeft een hogere frustratie-drempel dan de ander; maar is dat per defenitie verkeerd?

degene die als "klager" ervaren wordt, heeft blijkbaar de behoefte om zijn/haar frustraties te uiten; so be it..........toch?


hannah..........just being myself

Idd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:47
 
JOSINA022 schreef:
Het is heel lastig om te bepalen wanneer iets echt klagen is en wanneer niet. Wat voor de een klagen is, is voor de ander een manier om zijn/haar verhaal kwijt te kunnen.

Daarnaast is het zo dat mensen die "klagen" vaak in een hele kleine wereld leven en alleen nog maar hun eigen wereldje kennen. En dat is niet altijd iets waar ze iets aan kunnen doen.

Achter "geklaag" zit vaak een wereld van eenzaamheid...


Ben ik niet helemaal met je eens....Dus als je klaagt leef je in een kleine wereld? Je moet er juist voor zorgen dat dat je niet overkomt.....
Iedereen heeft het recht om te klagen over wat hem/haar dwars zit in wat voor wereld je ook leeft.......
En soms moet je dan ook kunnen accepteren dat een ander dat geneuzel vind........
Als ik bv klaag dat ik blij ben dat het weekend is na een drukke werkweek krijg je ook wel als reactie: nou, wees blij dat je werk hebt......je mag dus gewoon niet meer zeggen dat je moe bent?
Er is ook een groot verschil tussen klagen en zielig doen is mijn ervaring......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 4 november 2012, 13:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:52
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ben ik niet helemaal met je eens....Dus als je klaagt leef je in een kleine wereld? Je moet er juist voor zorgen dat dat je niet overkomt.....
Iedereen heeft het recht om te klagen over wat hem/haar dwars zit in wat voor wereld je ook leeft.......
En soms moet je dan ook kunnen accepteren dat een ander dat geneuzel vind........


josina noemde het woordje VAAK, willemijn, en dat diegene daar niet altijd iets aan kan doen, aan dat kleine wereldje, en dat beaam ik; niet alles is ten alle tijde even eenvoudig op te lossen.

mij hoor je niet zeggen dat iemand die klaagt in een kleine wereld leeft;
wel hoor je me zeggen dat ieder mens het recht heeft uit te spreken wat hem of haar dwars zit; mocht iemand dat als klagerig bestempelen, dan heeft diegene daar ook het recht toe, zij het dat het niet altijd door iedereen als heel sociaal gezien wordt wanneer het (keer op keer) wordt uitgesproken. maar wanneer iemand iets snel als klagen bestempelt, heeft diegene wellicht een lage klaag-frustratie-drempel???
so be it............ Clown smiley

overigens kom je dan zeker op de term; klagerig over het klagen?
we try to accept..........so be it...... Lachende smiley met blinkend witte tanden


wat een geneuzel over klagen over klagen en klagerigheid, he?


Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 4 november 2012, 13:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 14:04
 
HANNAH810 schreef:
josina noemde het woordje VAAK, willemijn, en dat diegene daar niet altijd iets aan kan doen, aan dat kleine wereldje, en dat beaam ik; niet alles is ten alle tijde even eenvoudig op te lossen.

mij hoor je niet zeggen dat iemand die klaagt in een kleine wereld leeft;
wel hoor je me zeggen dat ieder mens het recht heeft uit te spreken wat hem of haar dwars zit; mocht iemand dat als klagerig bestempelen, dan heeft diegene daar ook het recht toe, zij het dat het niet altijd door iedereen als heel sociaal gezien wordt wanneer het (keer op keer) wordt uitgesproken. maar wanneer iemand iets snel als klagen bestempelt, heeft diegene wellicht een lage klaag-frustratie-drempel???
so be it............ Clown smiley

overigens kom je dan zeker op de term; klagerig over het klagen?
we try to accept..........so be it...... Lachende smiley met blinkend witte tanden


wat een geneuzel over klagen over klagen en klagerigheid, he?


Nee, ik vind het absoluut geen geneuzel, het is helaas heel actueel in mijn leven.........of klaag ik nu? Engeltje smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 4 november 2012, 14:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 14:16
 
WILLEMIJN232 schreef:
Nee, ik vind het absoluut geen geneuzel, het is helaas heel actueel in mijn leven.........of klaag ik nu? Engeltje smiley

hoe het ook is, willemijn;

JIJ MAG DAT!! Clown smiley

just be yourself..........grinnik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 14:44
 
Wel gezellig en druk vandaag bij deze klaagmuur...

Feit is dat het woord klagen best eea oproept...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 15:07
 


oplossing?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 13 Volgende
Pagina 1 van 13