ChristianMatch
 


Forum

Klaagmuur
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 15:39
 
Hai Jolepol,

Ik vind het een heel goed item!

Maar waarom onder gedichten? zat me een ongeluk te zoeken.

Maar ja, tis ff niet anders, ik zou wel ff kijken of ik een goede bijdrage kan leverenKnipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 15:56
 
Het is gewoon zo, de een heeft het makkelijker dan de ander.

De een heeft een alles voor mekaar, wordt inene ziek.

De ander heeft ook alles voor mekaar, maar ja, wordt ineens eenzaam.
En da's k@#, als je naar de AH gaat zodat je iig nog wat mensen ziet.

Depressie.

Wat mij helpt, is om altijd te kijken: 'kon ik hier iets aan doen', moet je(in het algemeen) eens kijken hoevaak mensen dan denken, ja, tis per ongeluk gegaan, wát dan ook.

Kijk, ik was vroeger nog al eens agressief, als iemand wat zei wat me niet beviel, vóór mijn bekering, ja, dan gooide ik gewoon met het eerste voorwerp, hard, richting diegene uit.

En nu, ja, als ik iets, per ongeluk laat vallen, ja, zonde, eigenlijk jammer, zonde is iets heel anders, denk ik, nou ja, jammer dan kon er niets aan doen kan gebeuren hoor, en dat voorkomt weer, die denkwijze, dat ik veels te lang erbij ga stilstaan van 'zooonde, jammmeeeeer oid.

Of als ik reacties heb, waarvan ik weet komt door dit en dat, dan ga ik mild zijn voor mezelf en denk ik, kan ik niets aan doen, komt door dit en dat.

Maar ja, ik heb natuurlijk wel de grenzen nu: geen geweld, niet met dingen gooien, ook verbaal, niet over grenzen gaan.

En verder, ja, iedereen maakt weleens een fout, per ongeluk, iedereen zegt weleens iets wat ie anders bedoelt, per ongeluk en iedereen laat weleens iets vallen, per ongeluk, wat dan ook.

Ik vind wel, ja dat hoor ik weleens, ja niet op dit forum hoor, ergens anders, dat mensen eenzaam zijn. en depressief. Dat vind ik dan zo verdrietig om te horen, ook en juist omdat er zulke goede therapieeén voor zijn tegenwoordig.

Ja, die mensen kunnen in een impasse komen, niet met anderen durven inlaten, doordat ze zo depri en eenzaam zijn(en bang voor fouten), en daarom, omdat ze zo weinig contact hebben nog eenzamer.

Wat mij opvalt in een site zoals hier, als mannen horen dat je met exen omgaat, knappen ze af, naahjah. En dat terwijl ze zelf vaak wel met veel vrouwen contacten onderhouden.

Neehee, dát vind ik niet fair.@#$%^%&


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 4 november 2012, 15:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 16:09
 
SHANITA130 schreef:
Hai Jolepol,

Ik vind het een heel goed item!

Maar waarom onder gedichten? zat me een ongeluk te zoeken.

Maar ja, tis ff niet anders, ik zou wel ff kijken of ik een goede bijdrage kan leverenKnipoog smiley

Tja... het wás in dichtvorm hé... maar ontpopt zich tot dit... wel mooi..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 16:10
 
Ik zal even mijn klachtenlijste opschrijven:

Te weinig geld(ja, ik heb zelf een grondige hekel om dáárover te klagen, maar nu ff wat meer geld, zou de dingen makkelijker maken,...of denk ik dat alleen?, dat kan ook, weet ik uit ervaring....)

Een soort aanvallen die lijken op astma-aanvallen, die kort duren, en worden veroorzaakt door én stress, én te weinig slapen en te veel doen, die combinatie, en ook afzondelijk.

a.s. Dinsdagmiddag een afspraak met huisarts, en ik weet nu eigenlijk al dát ik niet durf...en dus wéér ws voor de zoveelste keer afbel/mail.

Ik heb een lijstje gemaakt, samen met een hulpverlener, wat ik nog ga doen voor a.s. dindsagmiddag half 4. en ja, daar wil ik iig de belangrijkste dingen van hebben gedaan.

Ja, en verder verdriet dat ik de primaire steungroep(familie) mis, maar ja, daar heb ik ook al zoveel therapie voor gehad.
Ik heb zoveel therapie gehad dat ik zelf wel therapie kan geven. Deed ik ook als vrijwilliger paar jaar terug.
net als dat ik zoveel preken/bijbelstudie's heb gehoord, dat ik zo een preek kan maken, met de minste moeite, dan is tie nog goed ook en komt ook uit mijn hart, dus echt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 16:12
 
Vroeger als ze Opa vroegen hoe hij het had in het bejaardenhuis, antwoordde hij met: ik mag niet klagen.

Wij mogen het ook niet want als het zo doorgaat, zijn er straks nauwelijks bejaardenhuizen meer en dan mogen we vast ook niet klagen. Alles met thuiszorg die er niet is of niet te betalen zal zijn.

Thomas, het kan verkeren, dat vond Bredero ook al en verder niks te klagen.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 4 november 2012, 16:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 16:13
 
JOL252 schreef:
Tja... het wás in dichtvorm hé... maar ontpopt zich tot dit... wel mooi..

Ja Lachende smiley, dat wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 16:50
 
THOMAS968 schreef:
Vroeger als ze Opa vroegen hoe hij het had in het bejaardenhuis, antwoordde hij met: ik mag niet klagen.

Wij mogen het ook niet want als het zo doorgaat, zijn er straks nauwelijks bejaardenhuizen meer en dan mogen we vast ook niet klagen. Alles met thuiszorg die er niet is of niet te betalen zal zijn.

Thomas, het kan verkeren, dat vond Bredero ook al en verder niks te klagen.

Eh... hier zit ook een klacht in verborgen. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 4 november 2012, 16:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 16:55
 
JOL252 schreef:
Eh... hier zit ook een klacht in verborgen. Knipoog smiley

Wat een geklaag op de zondag Knipoog smiley
Maar ben het idd met een aantal mensen eens wanneer is een klacht klagen, en wanneer is het even een uiten van ongenoegen Smiley die vol vragen zit

Klaag je een keer over iets of is het dagelijks, wekelijks..
Ik ben al tijden ontzettend moe ga ik dat dagelijks op topic slechtste moment zetten dan vind ik mezelf toch echt een enorme piepdoos en een grote klagerd (euh is dat nederlands Verlegen lachende smiley ) maar meld je het een keer dan is het meer van pffff baal er even van...


Laatst aangepast door
ERIKA129
op zondag 4 november 2012, 16:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 17:10
 
THOMAS968 schreef:
Vroeger als ze Opa vroegen hoe hij het had in het bejaardenhuis, antwoordde hij met: ik mag niet klagen.

Wij mogen het ook niet want als het zo doorgaat, zijn er straks nauwelijks bejaardenhuizen meer en dan mogen we vast ook niet klagen. Alles met thuiszorg die er niet is of niet te betalen zal zijn.

Thomas, het kan verkeren, dat vond Bredero ook al.

Ja, Brederode was een bekende Amsterdamse dichter.

Ja, 'het kan verkeren'; Dat hij(Bredero) besefte hoe wisselvallig het leven is, blijkt uit zijn lijfspreuk ’t Kan verkeren (veranderen). Hij waarschuwde voor de bedrieglijkheid van uiterlijke schijn: ‘Al ziet men de lui, men kent ze niet’. Bovenal is hij trots geweest op zijn geboortestad, die tijdens zijn leven tot grote bloei kwam, want hij gebruikte zijn afkomst als eretitel: ‘Gerbrand Adriaenszoon Bredero, Amsterdammer’.

Ja, ik zet ook vaak er eventjes bij dat ik 'Amsterdammer' ben Engeltje smiley

Ff wat anders: je hebt het over 'Bejaardenhuizen', ja, veel mensen daar zijn verslaafd aan de kalmerende middellen en zo. Ja, schandalig, was ook een hele tijd terug op Zembla.

Ik vind eigenlijk: christenen hoor ik zo vaak over 'broeders'en 'zusters'.
Ik vind dat er véél meer moet worden omgekeken naar mensen die eenzaam zijn, depressief zijn, mensen waar het leven an sich te zwaar voor is, door trauma's, kan van alles zijn, in het leger gezeten in een of ander oorlogsland, als kind trauma's door opvoeders, etc.

En dan niet es één keertje langskomen en zeggen van nou broeder kleed je warm, en eet goed, en dan verder iemand aan zijn lot over laten.
Want misschien kán iemand zich, psychisch gezien helemaal niet kleden en goed eten.
Waar blijft het naast iemand staan, denk ik weleens.

Maar ja, nou is het ook zo, en daar kan ik zelf over meepraten, dát als je depri bent, eenzaam en verdrietig, je vaak wel hulp wíl, maar ja, als het dan zover is, het puntje bij paaltje komt, je toch géen hulp wil. Ja, het lijkt dan veel te moeilijk.

Vadaar dat ook door de overheid, behalve pgb/wmo, ook nog eens de 'bemoeizorg' in het leven is geroepen. Lachende smiley En dan zeggen dat de overheid niet christelijk is... Boze smiley
En voor die bemoeizorg hoef je weer geen bijdrage te betalen die je, nu nog wel, dat wordt afgeschaft, moet betalen.

En veel mensen denken bij die bemoeizorg aan vieze zwervers, die met een blikje waar geld inkan voor zich, tegen een pilaar aan leunen in de stad.

Maar dat is dus juist niet het geval: bemoeizorg is gewoon zorg in veel maten, die gegeven wordt aan mensen die effe zijn vastgelopen, en dat ook aan kunnen geven.
En dat kan vanalles zijn, kijk iemand kan goed functioneren, heeft een uitkering, en doet vrijwilligerswerk, volgt cursussen, heeft eigenlijk ook wel wat vrienden.
En dan hoeft er maar íets te gebeuren, waar een ander zo overheenstapt en verder gaat.
Een relatie die niet lukt, samen gelijkvallend met vrijwilligerswerk dat is wegbezuinigt.
En dan kan iemand daardoor eventjes helemaal depri worden.
Terwijl er eigenlijk niets aan de hand is: een relatie die niet lukt, kan je alleen van leren. Ander vrijwilligerwerk heeft weer zijn voordelen.
En toch, zo iemand trekt het ff niet meer zo.

Ja, ik kan anderen in mijn situatie precies vertellen wát ze moeten doen.
Dat deed ik ook eerst op mijn vorige werk, als iemand erom vroeg.
Dan zat ik diegene advies enzo te geven en het was eigenlijk(ook en juist) voor mezelf bedoelt.
Maar ja, zoals Willemijn zegt: de praktijk is weerbarstiger.

En toch, er zijn bepaalde wetten die opgaan: bijvoorbeeld: Zelfdicipline, Godsvertrouwen en idd. logisch nadenken, net alsof je een ander advies geeft, maar dan jezelf.

Ik laat het hier eventjes bij. Laterz!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 4 november 2012, 17:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 17:18
 
ERIKA129 schreef:
Wat een geklaag op de zondag Knipoog smiley
Maar ben het idd met een aantal mensen eens wanneer is een klacht klagen, en wanneer is het even een uiten van ongenoegen Smiley die vol vragen zit

Klaag je een keer over iets of is het dagelijks, wekelijks..
Ik ben al tijden ontzettend moe ga ik dat dagelijks op topic slechtste moment zetten dan vind ik mezelf toch echt een enorme piepdoos en een grote klagerd (euh is dat nederlands Verlegen lachende smiley ) maar meld je het een keer dan is het meer van pffff baal er even van...

Nou, net zoals de Klaagmuur op een plek staat, moet je ook weten tegen wie en waar je je ei kwijt kunt. Ik denk ook niet dat het overal, te pas en te onpas kan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 17:31
 
ERIKA129 schreef:
Wat een geklaag op de zondag Knipoog smiley
Maar ben het idd met een aantal mensen eens wanneer is een klacht klagen, en wanneer is het even een uiten van ongenoegen Smiley die vol vragen zit

Klaag je een keer over iets of is het dagelijks, wekelijks..
Ik ben al tijden ontzettend moe ga ik dat dagelijks op topic slechtste moment zetten dan vind ik mezelf toch echt een enorme piepdoos en een grote klagerd (euh is dat nederlands Verlegen lachende smiley ) maar meld je het een keer dan is het meer van pffff baal er even van...

Ik zie het niet als klagen Erika, als je klaagt, iig niet in de negatieve zin.
Ik heb dan begrip voor je.

Net zoiets wat Jol zei: Ja, je kan ook zeggen wat er goed gaat enzo, waarom zou iemand niet kunnen klagen er is zelfs een klaagmuur.
En dan kunnen anderen advies geven wat ze anders niet zouden kunnen omdat ze niet wéten.
Ik heb al meerdere keren hier gehad op dit forum, dat reacties mij heel erg goed doen en deden.

Ik vind, klagen moet kunnen.
Wat ik wel eerst had, ja, dan hád ik al dingen overwonnen, en dan had ik té weinig begrip voor mensen die dat(nog) niet hadden.
Zo'n beetje kapsonens zeg maar, zo van ik heb het lekker overwonnen en nu lekker alles op een rij, en dan moet jij dat ook maar doen, of niet zeiken aan mijn hoofd.(dat dácht ik dan, en zat ook nog te roddelen over diegene met anderen....ook al had ik een hekel aan roddelen, en vaak wegliep als dat gebeurde, ja dubbel he?)
En dát is natuulijk heel erg gemeen, ben ik ook achter gekomen, gelukkig.
Jaahaa, nu ik zelf weer even op de rand van 'het heel moeilijk hebben' zit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 17:58
 
ERIKA129 schreef:
Wat een geklaag op de zondag Knipoog smiley
Maar ben het idd met een aantal mensen eens wanneer is een klacht klagen, en wanneer is het even een uiten van ongenoegen Smiley die vol vragen zit

Klaag je een keer over iets of is het dagelijks, wekelijks..
Ik ben al tijden ontzettend moe ga ik dat dagelijks op topic slechtste moment zetten dan vind ik mezelf toch echt een enorme piepdoos en een grote klagerd (euh is dat nederlands Verlegen lachende smiley ) maar meld je het een keer dan is het meer van pffff baal er even van...


Het is ook weer om te klagen he? regen, donker.....brrr
Ik vind jou niet een prototype van een klager.....en het is net wat je zegt; staat het iedere dag bij het topic slechtste moment dan wordt niemand er vrolijk van......
En dan ook nog: wat zet je op een forum en wat niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 18:05
 
JOSINA022 schreef:
Ik denk dat je soms verder moet kijken dan het "geklaag", zoals in het voorbeeld dat je hierboven aanhaalt. Jij vindt dat, op dat moment, klagen en geneuzel, maar voor die persoon is het heel belangrijk en is het niet zozeer het drankje waar het om gaat, maar een uiting van angst voor het onderzoek.

En die opmerking...nee, daar kan ik idd ook niet zoveel mee...



Als ik dat twee weken op een forum hoor vind ik het toch echt geneuzel hoor......zo zie je maar weer, blijft persoonlijk.......ik denk dan : er zijn ergere dingen in het leven om twee weken op een forum te zetten....dat vond ik toen en dat vind ik nu....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 18:19
 
ERIKA129 schreef:
Wat een geklaag op de zondag Knipoog smiley
Maar ben het idd met een aantal mensen eens wanneer is een klacht klagen, en wanneer is het even een uiten van ongenoegen Smiley die vol vragen zit

Klaag je een keer over iets of is het dagelijks, wekelijks..
Ik ben al tijden ontzettend moe ga ik dat dagelijks op topic slechtste moment zetten dan vind ik mezelf toch echt een enorme piepdoos en een grote klagerd (euh is dat nederlands Verlegen lachende smiley ) maar meld je het een keer dan is het meer van pffff baal er even van...



Ik herken dat trouwens helemaal: dat ontzettend moe zijn...!
Ja, en élke dag...!

Ja, ik deed weleens dágenlang in mijn bed liggen slapen.
Maar ja, daar werd ik nóg moeier van.

Nu doe ik het zo: ik ontzie mezelf wat. Iets hoeft niet in één keer af, ik kan er zolang over doen als ík dat wil. Ik zit niet voor niets in de WAO, 100% afgekeurd.

Ik kan ook, elke dag, drie uur iets in me huis doen, en dan netjes de spulletjes schoonmaken en opbergen hoe het hoort, en de volgende dag wéér drie uurtjes.

Zo kan ik, én Rust inbouwen, én ik zie er niet tegenop: ik kan tenslotte ná drie uur heerlijk een dutje doen van één of twee uur. Ik kan een kennis opzoeken. Ik kan bij iemand eten in de namiddag/begin avond waar ik altijd terecht kan, zelfs elke dag.
Mogelijkheden zijn legio, want ík ben mijn eigen baas, en niet wat mensen vérwachten van mij.
En ook: Kijk als je je moe voelt, dat is niet zomaar. Je lichaam wil je iets duidelijk maken, dat je veel Rust nodig hebt.
Dus ja, gewoon wat langer slapen, een middagdutje van minstens 2 uur, maar ook weer niet te lang inbouwen, kunnen bijvoorbeeld tot de mogelijkheden behoren.
En ja, misschien nadenken, van waardoor en waarom je zo moe bent, ja, dan kan je wel dingen bedenken hoor.
Misschien veels te lang niet jezelf geweest, ja, dat was een keer bij mij de oorzaak. en dat dan gaan verwerken, en dat kan ook met slapen.

Sterkte! Ik herken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 19:09
 
JOL252 schreef:
Zeuren en klagen zijn twee dingen. Klagen wordt zeuren als klagen chronisch wordt en er geen beweging is en leidt tot een soort negatieve winst (de bekende ziektewinst, aandacht op negatieve manier vragen/krijgen, probleem op andermans rug leggen...). Maar reëel onder ogen zien wat er aan de hand is, wat pijn doet, wat frustrerend is mag een klacht zijn. Wat kunnen we voor de ander zijn.. een luisterend oor, troost, aandacht, delen, verbondenheid... dan is klagen niet zwaar, negatief of een last. Mooi: het hoofd omhoog (kop op) en het hart naar boven (uitzien, verwachten, vragen, roepen, wachten, rekenen op, openstaan, ontvangen).

Hai Jol,

Ik zie dat je 'ziektewinst' schrijft...ik zal nu even niet spieken op internet.
Hoe ik het geleerd heb, 'ziektewinst' is letterlijk de 'winst' uit het ziekzijn'.
En dat is dan, dat iemand eindelijk eens helemaal uit kan rusten. Ja, zo héb ik het geleerd, iig onthouden.


Ja, ik sta echt ff verbaasd te kijken omdat ik dus geleerd heb, dat het een winst is, in postitieve zin, die onbewust optreed als iemand ziek is, en dan met name rust...

Maar ja, problemen op iemand anders zijn rug leggen, ja, en aandacht vragen hoe dan ook, des noods negatief en je ziekte ook ervoor gebruiken...ja, dat is toch weer op zich een ziekte? Ja, ik weet ff niet meer hoe dat wordt genoemd.
Maar ja, het is toch wel heel erg, als iemand dingen opnoemd, die wel zo zijn, bijvoorbeeld oververmoeidheid elke dag, en dat dan in de 1ste plaats zegt voor de aandacht? Ja, ik kan mezelf daar helemaal niets bij voorstellen, ja, aandacht wil je juist door te zeggen van dit en dat gaat goed.
En toch niet door te klagen en te zeuren?

Iig, ik kan me niet voorstellen dat iemand om die reden zou klagen.

Wat ik wel herken is als iemand steeds klaagt van die en die, bijvoorbeeld bij een praatprogramma op tv, die verdienen zoveel.
Ja, dat komt me na een tijdje me ... uit.
Ja, ik kon/ken ook iemand die zat elke dag van zóo moe en ja, dat vond ik weleens heel vervelend.
En toch, ik zelf kan mij niet voorstellen dat iemand dat voor de aandacht zegt, dan is er echt wat.

Ja, en problemen op andermans rug leggen, ja, natuurlijk, dat is not done.

Dus ja, hoe ik me 'ziektewinst' herinner, als een bijkomstigheid, letterlijk, als je ziek bent, en dan met name en voornamelijk de Rust, die dat ziekzijn met zich mee brengt. dus alleen ziektes die veel rust met zich meebrengen.

Ja, en daarom had het woord ziektewinst voor mij ook een positieve betekenis.
Ik zal een voorbeeld noemen: wie kent dat niet: dan krijg je ineens griep, koorts en erg verkouden erbij, dus ja, je moét verplicht enkele dagen in bed liggen. Dan zou de winst zijn dat je heerlijk psychisch tot rust kan komen van een hectische baan.(bijvoorbeeld), en als je een partner heb, dat er dan eventjes voor je wordt gezorgd. Dat betekend voor mij ziektewinst.

En niet even kunnen klagen, daardoor negatieve aandacht trekken. Dat heet toch heel anders? Ja, als ik erop kom, zeg ik het wel.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 4 november 2012, 19:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 19:33
 
SHANITA130 schreef:
Hai Jol,

Ik zie dat je 'ziektewinst' schrijft...ik zal nu even niet spieken op internet.
Hoe ik het geleerd heb, 'ziektewinst' is letterlijk de 'winst' uit het ziekzijn'.
En dat is dan, dat iemand eindelijk eens helemaal uit kan rusten. Ja, zo héb ik het geleerd, iig onthouden.


Ja, ik sta echt ff verbaasd te kijken omdat ik dus geleerd heb, dat het een winst is, in postitieve zin, die onbewust optreed als iemand ziek is, en dan met name rust...

Maar ja, problemen op iemand anders zijn rug leggen, ja, en aandacht vragen hoe dan ook, des noods negatief en je ziekte ook ervoor gebruiken...ja, dat is toch weer op zich een ziekte? Ja, ik weet ff niet meer hoe dat wordt genoemd.
Maar ja, het is toch wel heel erg, als iemand dingen opnoemd, die wel zo zijn, bijvoorbeeld oververmoeidheid elke dag, en dat dan in de 1ste plaats zegt voor de aandacht? Ja, ik kan mezelf daar helemaal niets bij voorstellen, ja, aandacht wil je juist door te zeggen van dit en dat gaat goed.
En toch niet door te klagen en te zeuren?

Iig, ik kan me niet voorstellen dat iemand om die reden zou klagen.

Wat ik wel herken is als iemand steeds klaagt van die en die, bijvoorbeeld bij een praatprogramma op tv, die verdienen zoveel.
Ja, dat komt me na een tijdje me ... uit.
Ja, ik kon/ken ook iemand die zat elke dag van zóo moe en ja, dat vond ik weleens heel vervelend.
En toch, ik zelf kan mij niet voorstellen dat iemand dat voor de aandacht zegt, dan is er echt wat.

Ja, en problemen op andermans rug leggen, ja, natuurlijk, dat is not done.

Dus ja, hoe ik me 'ziektewinst' herinner, als een bijkomstigheid, letterlijk, als je ziek bent, en dan met name en voornamelijk de Rust, die dat ziekzijn met zich mee brengt. dus alleen ziektes die veel rust met zich meebrengen.

Ja, en daarom had het woord ziektewinst voor mij ook een positieve betekenis.
Ik zal een voorbeeld noemen: wie kent dat niet: dan krijg je ineens griep, koorts en erg verkouden erbij, dus ja, je moét verplicht enkele dagen in bed liggen. Dan zou de winst zijn dat je heerlijk psychisch tot rust kan komen van een hectische baan.(bijvoorbeeld), en als je een partner heb, dat er dan eventjes voor je wordt gezorgd. Dat betekend voor mij ziektewinst.

En niet even kunnen klagen, daardoor negatieve aandacht trekken. Dat heet toch heel anders? Ja, als ik erop kom, zeg ik het wel.


Nah dit topic wordt een heeeeeel lang klaagmuuruurtje... Net zoals klagen niet per se negatief hoeft te zijn (daar kwam de start van het topic ook vandaan) hoeft ziektewinst óók niet gelijk negatief te zijn...

ik heb het woordenboek op google even aangeklikt:

Quote:
Betekenis van:
ziektewinst

(psych.) bewust of onbewust beleefd voordeel, verbonden aan het ziek zijn; primaire , ziektewinst waarbij angstwekkende of onaanvaardbare impulsen, wensen, gedachten en dergelijke leiden tot een ziekmakend symptoom, zodat aan de oorspronkelijke angst en conflictspanning wordt ontsnapt; secundaire , ziektewinst die optreedt doordat een gebrek wordt aangewend als middel om zich aan onplezierige verplichtingen te onttrekken; syn. neurotische ziektewinst.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 4 november 2012, 19:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 19:45
 
SHANITA130 schreef:
Het is gewoon zo, de een heeft het makkelijker dan de ander.

De een heeft een alles voor mekaar, wordt inene ziek.

De ander heeft ook alles voor mekaar, maar ja, wordt ineens eenzaam.
En da's k@#, als je naar de AH gaat zodat je iig nog wat mensen ziet.

Depressie.

Wat mij helpt, is om altijd te kijken: 'kon ik hier iets aan doen', moet je(in het algemeen) eens kijken hoevaak mensen dan denken, ja, tis per ongeluk gegaan, wát dan ook.

Kijk, ik was vroeger nog al eens agressief, als iemand wat zei wat me niet beviel, vóór mijn bekering, ja, dan gooide ik gewoon met het eerste voorwerp, hard, richting diegene uit.

En nu, ja, als ik iets, per ongeluk laat vallen, ja, zonde, eigenlijk jammer, zonde is iets heel anders, denk ik, nou ja, jammer dan kon er niets aan doen kan gebeuren hoor, en dat voorkomt weer, die denkwijze, dat ik veels te lang erbij ga stilstaan van 'zooonde, jammmeeeeer oid.

Of als ik reacties heb, waarvan ik weet komt door dit en dat, dan ga ik mild zijn voor mezelf en denk ik, kan ik niets aan doen, komt door dit en dat.

Maar ja, ik heb natuurlijk wel de grenzen nu: geen geweld, niet met dingen gooien, ook verbaal, niet over grenzen gaan.

En verder, ja, iedereen maakt weleens een fout, per ongeluk, iedereen zegt weleens iets wat ie anders bedoelt, per ongeluk en iedereen laat weleens iets vallen, per ongeluk, wat dan ook.

Ik vind wel, ja dat hoor ik weleens, ja niet op dit forum hoor, ergens anders, dat mensen eenzaam zijn. en depressief. Dat vind ik dan zo verdrietig om te horen, ook en juist omdat er zulke goede therapieeén voor zijn tegenwoordig.

Ja, die mensen kunnen in een impasse komen, niet met anderen durven inlaten, doordat ze zo depri en eenzaam zijn(en bang voor fouten), en daarom, omdat ze zo weinig contact hebben nog eenzamer.

Wat mij opvalt in een site zoals hier, als mannen horen dat je met exen omgaat, knappen ze af, naahjah. En dat terwijl ze zelf vaak wel met veel vrouwen contacten onderhouden.

Neehee, dát vind ik niet fair.@#$%^%&


Tja, en dat er ook relatie's zijn op CM waar het omgaat met omstandigheden dat "depressie" zijn gevolgen heeft (vooral voor kinderen) uit bewuste keuze om uit dit leven te stappen.... Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zondag 4 november 2012, 19:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 20:05
 
MARITIME853 schreef:
Tja, en dat er ook relatie's zijn op CM waar het omgaat met omstandigheden dat "depressie" zijn gevolgen heeft (vooral voor kinderen) uit bewuste keuze om uit dit leven te stappen.... Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit


.. dat is heel erg ja.. letterlijk verscheurend...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANS092





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 22:37
 
SHANITA130 schreef:
Het is gewoon zo, de een heeft het makkelijker dan de ander.

De een heeft een alles voor mekaar, wordt inene ziek.

De ander heeft ook alles voor mekaar, maar ja, wordt ineens eenzaam.
En da's k@#, als je naar de AH gaat zodat je iig nog wat mensen ziet.

Depressie.

Wat mij helpt, is om altijd te kijken: 'kon ik hier iets aan doen', moet je(in het algemeen) eens kijken hoevaak mensen dan denken, ja, tis per ongeluk gegaan, wát dan ook.

Kijk, ik was vroeger nog al eens agressief, als iemand wat zei wat me niet beviel, vóór mijn bekering, ja, dan gooide ik gewoon met het eerste voorwerp, hard, richting diegene uit.

En nu, ja, als ik iets, per ongeluk laat vallen, ja, zonde, eigenlijk jammer, zonde is iets heel anders, denk ik, nou ja, jammer dan kon er niets aan doen kan gebeuren hoor, en dat voorkomt weer, die denkwijze, dat ik veels te lang erbij ga stilstaan van 'zooonde, jammmeeeeer oid.

Of als ik reacties heb, waarvan ik weet komt door dit en dat, dan ga ik mild zijn voor mezelf en denk ik, kan ik niets aan doen, komt door dit en dat.

Maar ja, ik heb natuurlijk wel de grenzen nu: geen geweld, niet met dingen gooien, ook verbaal, niet over grenzen gaan.

En verder, ja, iedereen maakt weleens een fout, per ongeluk, iedereen zegt weleens iets wat ie anders bedoelt, per ongeluk en iedereen laat weleens iets vallen, per ongeluk, wat dan ook.

Ik vind wel, ja dat hoor ik weleens, ja niet op dit forum hoor, ergens anders, dat mensen eenzaam zijn. en depressief. Dat vind ik dan zo verdrietig om te horen, ook en juist omdat er zulke goede therapieeén voor zijn tegenwoordig.

Ja, die mensen kunnen in een impasse komen, niet met anderen durven inlaten, doordat ze zo depri en eenzaam zijn(en bang voor fouten), en daarom, omdat ze zo weinig contact hebben nog eenzamer.

Wat mij opvalt in een site zoals hier, als mannen horen dat je met exen omgaat, knappen ze af, naahjah. En dat terwijl ze zelf vaak wel met veel vrouwen contacten onderhouden.

Neehee, dát vind ik niet fair.@#$%^%&


men ik heb gelzen en het is supper watje hier neer zet hup ongedwonen en recht door zee hou der wel van ,eigeluk zo alsje je bent en wilt zijn .ik hoop dat er naar jouw meer gaan opstaan bless frans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 06:44
 
JOL252 schreef:
Nah dit topic wordt een heeeeeel lang klaagmuuruurtje... Net zoals klagen niet per se negatief hoeft te zijn (daar kwam de start van het topic ook vandaan) hoeft ziektewinst óók niet gelijk negatief te zijn...

ik heb het woordenboek op google even aangeklikt:Betekenis van:
ziektewinst

(psych.) bewust of onbewust beleefd voordeel, verbonden aan het ziek zijn; primaire , ziektewinst waarbij angstwekkende of onaanvaardbare impulsen, wensen, gedachten en dergelijke leiden tot een ziekmakend symptoom, zodat aan de oorspronkelijke angst en conflictspanning wordt ontsnapt; secundaire , ziektewinst die optreedt doordat een gebrek wordt aangewend als middel om zich aan onplezierige verplichtingen te onttrekken; syn. neurotische ziektewinst.

Jahaa, dus als ik het goed begrijp: ziektewinst waarbij angstwekkende of onaanvaardbare impulsen, wensen, gedachten en dergelijke leiden tot een ziekmakend symptoom, zodat aan de oorspronkelijke angst en conflictspanning wordt ontsnapt=iemand wordt ziek, en hoeft daarom niet aan andere dingen te denken en met dingen te dealen die nog minder leuk of veel erger zijn.

Secundaire ziektewinst: is natuurlijk gewoon de zaak neppen.

Jahaa, ik snap het nu ook al, ik heb 20 jaar geleden het een en ander geleerd, en
In de
dsm-iii is er nog sprake van het psychologische
mechanisme secondary gain naast het psychologische
mechanisme primary gain.
Primary gain: Als het gaat om een onbewust conflict dat aan de ziekte ten grondslag ligt, noemt men dat ‘primaire ziektewinst’.
Secondary
gain wordt in de dsm-iii gedefinieerd als een
pathologisch mechanisme waarbij de patiënt
activiteiten vermijdt die hij om innerlijke redenen
als schadelijk beschouwt, en ondersteuning
zoekt voor zijn neurotische symptomen, bijvoorbeeld
conversieverschijnselen.(een psychische aandoening waarbij onderbewuste frustraties en conflicten in lichamelijke klachten omgezet worden. In nog specifiekere zin gaat het dan om uitval van functies; verlamming, doofheid, blindheid. De storing of uitval kan een symbolisch verband hebben met de psychische oorzaak.)
Zozo, behoorlijk ernstig, ja voor mij dan ff goed om me daar bewust van te zijn.Ja, zo als het hierboven staat heb ik het geleerd, met erbij, dat het ook kan zijn dat iemand tot rust komt na jaren werken doordat hij moet liggen en ook verzorgd wordt.


In de dsm-iv wordt secundaire
ziektewinst in het geheel niet meer gedefinieerd
als psychologisch verschijnsel, maar uitsluitend
als externe beloning.


Trouwens, in de definitie die jij opschreef en de definite die ik opschreef worden primaire en secundaire ziektewinst met elkaar verwisseld.

Jou opgeschreven definitie: Primaire ziektewinst: primaire , ziektewinst waarbij angstwekkende of onaanvaardbare impulsen, wensen, gedachten en dergelijke leiden tot een ziekmakend symptoom, zodat aan de oorspronkelijke angst en conflictspanning wordt ontsnapt;

Mijne: Primary gain: Als het gaat om een onbewust conflict dat aan de ziekte ten grondslag ligt, noemt men dat ‘primaire ziektewinst’.

Jou opgeschreven definitie secundaire ziektewinst: secundaire , ziektewinst die optreedt doordat een gebrek wordt aangewend als middel om zich aan onplezierige verplichtingen te onttrekken; syn. neurotische ziektewinst.

Mijn opgeschreven definitie: Secondary
gain:
wordt in de dsm-iii gedefinieerd als een
pathologisch mechanisme waarbij de patiënt
activiteiten vermijdt die hij om innerlijke redenen
als schadelijk beschouwt, en ondersteuning
zoekt voor zijn neurotische symptomen, bijvoorbeeld
conversieverschijnselen=precies hetzelfde als jou opgeschreven definitie primaire ziektewinst, namelijk: ziektewinst waarbij angstwekkende of onaanvaardbare impulsen, wensen, gedachten en dergelijke leiden tot een ziekmakend symptoom, zodat aan de oorspronkelijke angst en conflictspanning wordt ontsnapt;

Nou, dan is het gewoon verwisseld, maakt verder niet uit, viel me op.

Misschien Zie ik het wel verkeerd, anders, zo vroeg in de morgen, kan ook.

Fijne Dag JOL!!!! Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 5 november 2012, 07:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 06:55
 
SHANITA130 schreef:
Jahaa, dus als ik het goed begrijp: ziektewinst waarbij angstwekkende of onaanvaardbare impulsen, wensen, gedachten en dergelijke leiden tot een ziekmakend symptoom, zodat aan de oorspronkelijke angst en conflictspanning wordt ontsnapt=iemand wordt ziek, en hoeft daarom niet aan andere dingen te denken die nog minder leuk(erger) zijn.

Secundaire ziektewinst: is natuurlijk gewoon de zaak neppen.

Jahaa, ik snap het nu ook al, ik heb 20 jaar geleden het een en ander geleerd, en
In de
dsm-iii is er nog sprake van het psychologische
mechanisme secondary gain naast het psychologische
mechanisme primary gain.
Secondary
gain wordt in de dsm-iii gedefinieerd als een
pathologisch mechanisme waarbij de patiënt
activiteiten vermijdt die hij om innerlijke redenen
als schadelijk beschouwt, en ondersteuning
zoekt voor zijn neurotische symptomen, bijvoorbeeld
conversieverschijnselen.(een psychische aandoening waarbij onderbewuste frustraties en conflicten in lichamelijke klachten omgezet worden. In nog specifiekere zin gaat het dan om uitval van functies; verlamming, doofheid, blindheid. De storing of uitval kan een symbolisch verband hebben met de psychische oorzaak.)
Zozo, behoorlijk ernstig, ja voor mij dan ff goed om me daar bewust van te zijn.Ja, zo als het hierboven staat heb ik het geleerd, met erbij, dat het ook kan zijn dat iemand tot rust komt na jaren werken doordat hij moet liggen en ook verzorgd wordt.


In de dsm-iv wordt secundaire
ziektewinst in het geheel niet meer gedefinieerd
als psychologisch verschijnsel, maar uitsluitend
als externe beloning.


Ach ja en straks in de DSM-VI weten ze het weer anders te omschrijven of hebben ze weer iets nieuws hierover ontdekt. Knipoog smiley
In mijn eigen bewoordingen denk ik dat er dus ziektewinst is in positieve en negatieve zin. De mens is in staat om dat te doen, bewust of onbewust.

Ik zet hier nog even waar de afkorting DSM voor staat:
Diagnostisch en statistisch handboek.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 5 november 2012, 06:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 07:06
 
- wat een Boze smiley weer
- moet de wekker nu al gaan Boze smiley
- is het weekend nu al voorbij Boze smiley
- bah moet de regering die maatregelen nemen Boze smiley
- 't zal wel weer wat te zeuren zijn op het werk Boze smiley
- 'k heb spierpijn Boze smiley

Ik heb gewoon geen zin Boze smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(voor de rest heb ik niets te klagen Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 07:16
 
ANNA415 schreef:
- wat een Boze smiley weer
- moet de wekker nu al gaan Boze smiley
- is het weekend nu al voorbij Boze smiley
- bah moet de regering die maatregelen nemen Boze smiley
- 't zal wel weer wat te zeuren zijn op het werk Boze smiley
- 'k heb spierpijn Boze smiley

Ik heb gewoon geen zin Boze smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(voor de rest heb ik niets te klagen Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril )

haha, ook goedemorgen Knipoog smiley
- ja wat een weer, ben net al natgeregend Huilende smiley, smiley in tranen
- en ik moet er zometeen weer door Zieke smiley
- mannen, ik begrijp er geen deuk van soms Verraste, verbaasde smiley
- behalve zieken op het werk stapelt dat laatste zich dan ook op Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 5 november 2012, 07:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 07:51
 
[quote=ANNA415]- wat een Boze smiley weer Ja, k@# weer, ja, de zomer is heerlijk, iedereen is veel vrolijker, zeker 's ochtends.- moet de wekker nu al gaan Boze smiley Ja, net als je lekker ligt en je het gevoel hebt dat je nog wel enkel uren kan doorslapen zo heerlijk Kwijlende smiley - is het weekend nu al voorbij Boze smiley Ja, het is afgelopen 2 dagen en drie avonden doen wat je wilt en waar je zin in hebt, nu moet er gewoon gewerkt worden, úren achterelkaar.- bah moet de regering die maatregelen nemen Boze smiley Nou, daar let ik niet zo op, merk ik vanzelf wel hoor....- 't zal wel weer wat te zeuren zijn op het werk Boze smiley Ja, zeuren ze op het werk, ja, dat is vervelend...- 'k heb spierpijn Boze smiley Oooh, heb je van die spierpijn die lekker aanvoelt, of echt van die koortspierpijn die écht veel pijn doet...
Ik heb gewoon geen zin Boze smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Kan je niet gewoon zeggen dat je migraine oid hebt? Ja, dán kan je weer lekker terug je nestje in... Kwijlende smiley Duiveltje smiley

(voor de rest heb ik niets te klagen Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril )

(misschien valt het wel mee als je er eenmaal bent Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 5 november 2012, 08:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 08:02
 
[quote=JOL252]haha, ook goedemorgen Knipoog smiley
- ja wat een weer, ben net al natgeregend Huilende smiley, smiley in tranen WAT VROEG! wel heel dapper hoor!- en ik moet er zometeen weer door Zieke smiley Zo, dat is vervelend!- mannen, ik begrijp er geen deuk van soms Verraste, verbaasde smiley Ik wel, da's juist het ergste(begreep ik het maar niet Knipoog smiley- behalve zieken op het werk stapelt dat laatste zich dan ook op Gefrustreerde smiley
Oooh, ja, zieken natuurlijk rond deze tijd he...

Sterkte!

Ik hoor het al, ik ben gelukkig niet de enige; ik zou nu het liefst heerlijk weer de hele dag liggen,er rond namiddag pas uitkomen, en dan es kijken bij wie ik ga eten en een mooie film kijken.....

Maar nee, ik heb een lijst gemaakt....en morgen om half vier controle...en ik kan het niet maken als ik dan niets gedaan heb, dus ik begin met de allerbelangrijkste punten en 'noodzakelijke dingen'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 08:13
 
FRANS092 schreef:
men ik heb gelzen en het is supper watje hier neer zet hup ongedwonen en recht door zee hou der wel van ,eigeluk zo alsje je bent en wilt zijn .ik hoop dat er naar jouw meer gaan opstaan bless frans

Hai Frans!

Wat een lief compliment!

Dank je!

Zegens! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 08:31
 
MARITIME853 schreef:
Tja, en dat er ook relatie's zijn op CM waar het omgaat met omstandigheden dat "depressie" zijn gevolgen heeft (vooral voor kinderen) uit bewuste keuze om uit dit leven te stappen.... Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Hai Maritime!


Ja, sommigen onder ons hier hebben dingen meegemaakt, die je 'normaal' alleen maar leest in een tijdschrift, krant of een boek, of ziet in een film of in het journaal.

Je bedoelt met je post, Dat iemand uit het leven is gestapt als gevolg van ee depressie? Ja, ik zet een vraagteken maar je schreef er al eerder over.
Niet te bevatten zo erg...
Ja, en vooral voor kinderen.

Ja, ik heb hier niet alles opgeschreven...Het enige wat ik kán zeggen, zoek een goede (christelijke) psycholoog, ja, dat heeft mij geholpen.

Dit is heel erg: ik weet nog wel; Antonie Kamerling...

Ik weet niet wat te zeggen...veel praten erover, veel lezen erover....

Sterkte!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 5 november 2012, 08:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 08:42
 
Nou ik heb ook dingen te klagen:
-de afwas doen van enkele dagen
-de was ophangen
-weer even naar de 'doe het zelf' zaak, ja, in dit k@3 weer.
-Werken in me huis
-boodschappen doen

Ja, en dit is tijdelijk, ik heb eventjes 'vrij' zodat ik mijn huis kan opknappen.

Als dat klaar is ga ik weer werken.

Het is gewoon een groot tranendal hier op deze planeet; werken, werken werken en nog eens werken en dat úrenlang per dag.

Gefrustreerde smiley

Sterkte voor iedereen die ook moet werken, of al werkt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 11:01
 
SHANITA130 schreef:
Nou ik heb ook dingen te klagen:
-de afwas doen van enkele dagen
-de was ophangen
-weer even naar de 'doe het zelf' zaak, ja, in dit k@3 weer.
-Werken in me huis
-boodschappen doen

Ja, en dit is tijdelijk, ik heb eventjes 'vrij' zodat ik mijn huis kan opknappen.

Als dat klaar is ga ik weer werken.

Het is gewoon een groot tranendal hier op deze planeet; werken, werken werken en nog eens werken en dat úrenlang per dag.

Gefrustreerde smiley

Sterkte voor iedereen die ook moet werken, of al werkt!

het zou voor mij persoonlijk geen reden tot klagen zijn als ik ALLEEN MAAR de gewone huishoudelijke dingetjes hoef te doen;

rekker relaxed daagje heb je, shanita!
en wat fijn voor je, dat je vrij hebt op je werk, zodat je je tijd goed besteden kunt aan een heerlijk opgeknapt huisje!!
reden tot dankbaarheid!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 12:20
 
SHANITA130 schreef:
Nou ik heb ook dingen te klagen:
-de afwas doen van enkele dagen
-de was ophangen
-weer even naar de 'doe het zelf' zaak, ja, in dit k@3 weer.
-Werken in me huis
-boodschappen doen

Ja, en dit is tijdelijk, ik heb eventjes 'vrij' zodat ik mijn huis kan opknappen.

Als dat klaar is ga ik weer werken.

Het is gewoon een groot tranendal hier op deze planeet; werken, werken werken en nog eens werken en dat úrenlang per dag.

Gefrustreerde smiley

Sterkte voor iedereen die ook moet werken, of al werkt!

Werken een tranendal... Smiley die vol vragen zit Gelukkig heb ik er altijd wel zin an Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 13 Volgende
Pagina 2 van 13