ChristianMatch
 


Forum

Klaagmuur
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 12:44
 
HANNAH810 schreef:
het zou voor mij persoonlijk geen reden tot klagen zijn als ik ALLEEN MAAR de gewone huishoudelijke dingetjes hoef te doen;

rekker relaxed daagje heb je, shanita!
en wat fijn voor je, dat je vrij hebt op je werk, zodat je je tijd goed besteden kunt aan een heerlijk opgeknapt huisje!!
reden tot dankbaarheid!!



Totdat je op je werk bent en het blijkt dat er geen zak te doen is .
Dan de keus ..... blijf ik nog heel de middag en ga ik een beetje uit mn neus freten of lever ik maar weer 4 uren in en ga ik naar huis .
Vissertje heeft maar voor het laatste gekozen , ga hier de zwijnenstal maar weer opruimen. Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 12:45
 
SHANITA130 schreef:
Nou ik heb ook dingen te klagen:
-de afwas doen van enkele dagen
-de was ophangen
-weer even naar de 'doe het zelf' zaak, ja, in dit k@3 weer.
-Werken in me huis
-boodschappen doen

Ja, en dit is tijdelijk, ik heb eventjes 'vrij' zodat ik mijn huis kan opknappen.

Als dat klaar is ga ik weer werken.

Het is gewoon een groot tranendal hier op deze planeet; werken, werken werken en nog eens werken en dat úrenlang per dag.

Gefrustreerde smiley

Sterkte voor iedereen die ook moet werken, of al werkt!

Werken een tranendal???
Zal blij zijn als ik weer kon werken!! Dus tja wat zal ik zeggen Knipoog smiley

Heb niks te klagen vandaag zit lekker in mn studie dus ik ga er zo maar even verder mee Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 18:11
 
Werken, ja ik ben ook blij dat ik werk heb. Wat moet je anders de hele dag doen? Je moet een balans zoeken tussen werk en ontspanning mijns insziens en zorgen dat je het leuk vind om te werken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOCHEBED148





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 18:23
 
VISSER278 schreef:
Totdat je op je werk bent en het blijkt dat er geen zak te doen is .
Dan de keus ..... blijf ik nog heel de middag en ga ik een beetje uit mn neus freten of lever ik maar weer 4 uren in en ga ik naar huis .
Vissertje heeft maar voor het laatste gekozen , ga hier de zwijnenstal maar weer opruimen. Boze smiley

Visser, weet je wat jij moet doen? een cursus punniken! Als ik het zo begrijp kun jij uuuuurenlang punniken....breng het bij Stichting Dorcas en daar maken ze er heerlijk warme dekens van voor Moldavie, Roemenie, Hongarije, overal waar het zooo bitter koud wordt deze winter! Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 18:48
 
JOCHEBED148 schreef:
Visser, weet je wat jij moet doen? een cursus punniken! Als ik het zo begrijp kun jij uuuuurenlang punniken....breng het bij Stichting Dorcas en daar maken ze er heerlijk warme dekens van voor Moldavie, Roemenie, Hongarije, overal waar het zooo bitter koud wordt deze winter! Verlegen lachende smiley



Jij gaat mij even vertellen wat ik MOET doen? Boze smiley
Ga zelf even lekker punniken of frunnikken of wat je wil ja .


Visser , die zich vanmiddag goed heeft bezig kunnen houden met allerlei karweitjes in en om het huis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 20:53
 
VISSER278 schreef:
Jij gaat mij even vertellen wat ik MOET doen? Boze smiley
Ga zelf even lekker punniken of frunnikken of wat je wil ja .


Visser , die zich vanmiddag goed heeft bezig kunnen houden met allerlei karweitjes in en om het huis.



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 21:18
 
JOCHEBED148 schreef:
Visser, weet je wat jij moet doen? een cursus punniken! Als ik het zo begrijp kun jij uuuuurenlang punniken....breng het bij Stichting Dorcas en daar maken ze er heerlijk warme dekens van voor Moldavie, Roemenie, Hongarije, overal waar het zooo bitter koud wordt deze winter! Verlegen lachende smiley


Niet lelijk doen tegen Visser, denk eraan! Knipoog smiley Is hij eens een middagje thuis moet hij weer van alles.....

Hoewel Visser, kunnen we bij jou alvast een gepunnikte deken reserveren????? Engeltje smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 22:12
 
Het is gewoon een groot tranendal hier op deze planeet; werken, werken werken en nog eens werken en dat úrenlang per dag.Ja, bovenstaande is voor een deel wel een geintje hoor.



Ik bedoel ook ff dat opstaan alleen, ja, ben je er eenmaal uit, opgeknapt, en loop je door zo'n bouwmarkt zo lekker vroeg, ja, dan is het wel weer leuk hoor: iedereen komt een dingetje of dingetjes voor klusje halen, of grote klussen...


Maar dát ópstaan, echt ik ben dan zoo slaperig. Ach, klein probleempje.

Ben ook aan het afbouwen met medicatie met slaperigheid als bijwerking, heeft er ook mee te maken hoor, die medicatie dan bedoel ik.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 5 november 2012, 22:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 22:14
 
HANNAH810 schreef:
het zou voor mij persoonlijk geen reden tot klagen zijn als ik ALLEEN MAAR de gewone huishoudelijke dingetjes hoef te doen;

rekker relaxed daagje heb je, shanita!
en wat fijn voor je, dat je vrij hebt op je werk, zodat je je tijd goed besteden kunt aan een heerlijk opgeknapt huisje!!
reden tot dankbaarheid!!

Jahaa, da's waar :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 22:14
 
SHANITA130 schreef:
Het is gewoon een groot tranendal hier op deze planeet; werken, werken werken en nog eens werken en dat úrenlang per dag.

Ja, bovenstaande is voor een deel wel een geintje hoor.

Maar soms heb ik dat wel hoor, maar ja, soms.



Soms een baaldagje mag toch?
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 22:20
 
JOL252 schreef:
Soms een baaldagje mag toch?
Knipoog smiley

Ja, dat ook Knipoog smiley

Het is én, én Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 22:49
 
WILLEMIJN232 schreef:
Niet lelijk doen tegen Visser, denk eraan! Knipoog smiley Is hij eens een middagje thuis moet hij weer van alles.....

Hoewel Visser, kunnen we bij jou alvast een gepunnikte deken reserveren????? Engeltje smiley Engeltje smiley


Visser weet wel betere doelen om aan te schenken dan stichting Dorkas waar tèveel aan de strijkstok blijft hangen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 23:02
 
Je moet gewoon denken: ging iets expres.
Zo niet is er niets aan de hand: er is een verschil met express gooien met iets en iets per ongeluk laten vallen.
In het 2de geval, ja jammer gebeurt iedereen weleens.
In 1ste geval: ja, hulp zoeken natuurlijk.

En wat ik zie en meemaak: men voelt zich schuldig over dingen die per ongeluk gaan. ja, dan kan je ook wel hulp zoeken eventueel, maar daar zit wel een groot verschil tussen, ook qua schuldig voelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 23:27
 
SHANITA130 schreef:
Je moet gewoon denken: ging iets expres.
Zo niet is er niets aan de hand: er is een verschil met express gooien met iets en iets per ongeluk laten vallen.
In het 2de geval, ja jammer gebeurt iedereen weleens.
In 1ste geval: ja, hulp zoeken natuurlijk.

En wat ik zie en meemaak: men voelt zich schuldig over dingen die per ongeluk gaan. ja, dan kan je ook wel hulp zoeken eventueel, maar daar zit wel een groot verschil tussen, ook qua schuldig voelen.

Ik weet even niet...of begrijp niet...waarop je nu reageert....
Eigenlijk...TEGEN wie is dit???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 07:41
 
In het algemeen, omdat Martinme het weleens over schuldgevoel had. en weleens zei dat bij mij, de knop schuldgevoel is ingedrukt en dat was niet zo zei ik en daarna zei die het weer.

En ik had eerst van als er iets niet ging hoe ik het wou, of hoe dat het moest, wát dan ook, dat ik me schuldig voelde.

Nou is schuldig voelen een heel naar gevoel.

Dus daarom schreef ik dat 2 keer: kijk, bij wat dan ook, eerst of je iets express deed. Is het geen ramp, alleen kost het wat geld, vloeistof over je pc bijvoorbeeld, neem dan voor om de volgende keren op te letten en geen koffie direkt naast je pc te zetten. en dan klaar, jammer en blijf je niet schuldig voelen.Tweede voorbeeld, als je een inschattingfout hebt gemaakt wb een relatie, of je ging verkeerd met iemand om, kan ook voor jezelf verkeerd zijn. Of je deed heel boos tegen een partner die iets erg is over komen.
Kijk er is altijd vergeveing, je kan altijd overnieuw beginnen, ja, misschien heb ik het tegen mezelf hoor. Ik had het gewoon op me hart om dat hier op dit forum neer te zetten. Dat heb je toch weleens, dat je de belangrijkheid voelt om iets neer te zetten..

Met als belangrijkste reden schuldgevoel, daar kan je aan kapot gaan, en bij God is vergeving.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 6 november 2012, 07:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 07:49
 
JOL252 schreef:
Zeuren en klagen zijn twee dingen. Klagen wordt zeuren als klagen chronisch wordt en er geen beweging is en leidt tot een soort negatieve winst (de bekende ziektewinst, aandacht op negatieve manier vragen/krijgen, probleem op andermans rug leggen...). Maar reëel onder ogen zien wat er aan de hand is, wat pijn doet, wat frustrerend is mag een klacht zijn. Wat kunnen we voor de ander zijn.. een luisterend oor, troost, aandacht, delen, verbondenheid... dan is klagen niet zwaar, negatief of een last. Mooi: het hoofd omhoog (kop op) en het hart naar boven (uitzien, verwachten, vragen, roepen, wachten, rekenen op, openstaan, ontvangen).

Ja, en ik kan me niet voorstellen dat iemand zó doet. Aandacht op negatieve manier vragen en het op iemands anders rug (proberen te) leggen.

Ja, ik heb dat zelf wel meegemaakt met iemand die dat deed, da's heel naar.

Quote:
Maar reëel onder ogen zien wat er aan de hand is, wat pijn doet, wat frustrerend is mag een klacht zijn.

Jahaa, want dá kan je er dus dingen aan dóen.

Quote:
dan is klagen niet zwaar, negatief of een last. Mooi: het hoofd omhoog (kop op) en het hart naar boven (uitzien, verwachten, vragen, roepen, wachten, rekenen op, openstaan, ontvangen).

Dat is mooi opgerschreven en waar.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 7 november 2012, 14:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 08:44
 
JOL252 schreef:
Klaagmuur
is daar
niet voor niets
klagen is niet negatief
beginsel Idd, de klaagmuur is er niet voor niets. Ik heb heel lang niet geklaagd, jarenlang.
En nu voel ik me zo, dat ik gewoon zo mijn bed weer inwil en úrenlang slapen, dat ik net wakker wordt voor 8ten zodat ik op de valtreep boodschappen kan gaan doen, dan tv kijken en weer slapen.
Als ik slaap droom ik, heerlijke gelukkige dingen. ik hoef alleen maar te liggen en mijn ogen dicht te doen. Ja, en als ik heel eerlijk moet zijn, is dit al ruim anderhalf jaar zo. Ja, met kleine tussenpozen dat het uiterlijk gezien wel ging.

Ik heb gewoon nergens zin in.

Het enige voordeel wát ik heb, is dat ik van een afstandje naar mezelf kan kijken en mezelf opdrachten kan geven.
Zelfs die afwas van gisteren staat er nog.
Heb ook niets gedaan, na die 2 treurige verhalen over vroeg opstaan gisteren, ben ik zelf weer mijn bedje ingegaan, om er pas om 2 uur uit te komen.

Afwassen, wasjes draaien, heb nu helemaal niets meer om aan te trekken bijna, opruimen, tis hier één grote zooi. spulletjes die bij grof vuil moeten; kleine spulletjes die ik ff tijdelijk in me box(soort zolder maar dan beneden) zet. Ik heb nota bene een lift en woon op één hoog.

Naar de kapper, en ja, die afspraak arts verzet ik, weet toch al dat 't psychisch is.

En daarna, naar 'doe het zelf zaak', spullen kopen, ik hád een lijstje, ik print het wel opnieuw uit.

En dan, mijn administratie: overal liggen brieven al dan niet opengemaakt door me hele huis.


Iig, ik voel me zwaar K@#!, maar ja ik moet wel dingen doen, die vrouw komt langs om half vier.

Ik voel me zwaar k@# maar ik ga toch beginnen met dingen, want ja, ik heb geen keus.
Ik ben niet eens echt depressief, ik heb gewoon helemaal geen zin om wat dan ook te doen, behalve slapen.

Ja, en als me huis klaar is ben ik wel blij, opgeruimt, geschilderd en meubeltjes, maar ja, dat is dus nog niet Zo.

Komt bij, ik heb wel een grote mond van jaahaa, ga met exen om, nou, als je niet uitkijkt krijg je de volle laag en als enige de schuld waarom dinge niet goed gingen.

Hoe Jol dat noemt: hun problemen op je rug leggen.

Dus daar heb ik ff fijn afstand van genomen: nee, niet alle exen.
Ja, ze lezen het hier, dus ik moet wel ff uitkijken wat ik zeg natuurlijk...

Nou, dit waren mijn klachten: Ik voel me nu wel beter en heb zowaar zin om te beginnen.


Klagen
als je
je beklag doet
op de juiste plek
achterlaten

Dan
toekomst in
rug naar muur
verder, met nieuwe moed
lopen

Klaagmuur
is niet
voor niets nagebleven
briefje in de muur
stenen

Gedenken
zoals Jakob
steen als Bethel
briefje, teken tussen stenen
Hoop!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 6 november 2012, 08:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 08:48
 
SHANITA130 schreef:
Ja, en ik kan me niet voorstellen dat iemand zó doet. Aandacht op negatieve manier vragen en het op iemands anders rug (preberen te) leggen.

Ja, ik heb dat zelf wel meegemaakt met iemand die dat deed, da's heel naar.


Neerzitten bij de brokstukken en rouwen is reëel, gelukkig hebben Jobs vrienden een tijdje gezwegen waardoor het verdriet er mocht zijn.

Het op de rug bij een ander leggen is ook niet altijd een bewust gedrag maar wel het gevolg van chronisch klagen en neerleggen van je probleem bij de ander zonder er zelf verantwoording voor te nemen of iets in te ondernemen. En soms zie je dan het fenomeen dat de omgeving klachten kan vertonen. Het hoeft nog niet gelijk over te zijn wb probleem maar het is wel de innerlijke houding die het 'm doet.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 6 november 2012, 08:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 08:55
 
JOL252 schreef:
Neerzitten bij de brokstukken en rouwen is reëel, gelukkig hebben Jobs vrienden een tijdje gezwegen waardoor het verdriet er mocht zijn.

Het op de rug bij een ander leggen is ook niet altijd een bewust gedrag maar wel het gevolg van chronisch klagen en neerleggen van je probleem bij de ander zonder er zelf verantwoording voor te nemen of iets in te ondernemen. En soms zie je dan het fenomeen dat de omgeving klachten kan vertonen. Het hoeft nog niet gelijk over te zijn wb probleem maar het is wel de innerlijke houding die het 'm doet.

idd, de innerlijke houding!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 16:54
 
En het kan ook heel verstandig zijn, als een ex denkt 'ik heb weer beet' en je denkt zelf oh leuk vrienden, om dan ff een time out in te lasten van 3 weken, en dan zie je wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 20:49
 
een gedachte die zomaar bij me opkomt;

soms heb je even een stevige muur nodig om te klagen,
daarna kun je ervoor kiezen er een nieuwe tempel naast te bouwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 06:31
 
HANNAH810 schreef:
een gedachte die zomaar bij me opkomt;

soms heb je even een stevige muur nodig om te klagen,
daarna kun je ervoor kiezen er een nieuwe tempel naast te bouwen.
.

Mooi! ..... En misschien kan dat ook tegelijkertijd ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 06:57
 
Niks te klagen, want het is droog Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 07:11
 
ANNA415 schreef:
Niks te klagen, want het is droog Clown smiley


.. maar de temperatuur gaat zakken.. Huilende smiley, smiley in tranen Boze smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 7 november 2012, 07:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 07:15
 
JOL252 schreef:
.. maar de temperatuur gaat zakken.. Huilende smiley, smiley in tranen Boze smiley

Lekker toch Clown smiley Betekent dat we naar Sinterklaas en Kerst toe gaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 08:09
 
ANNA415 schreef:
Lekker toch Clown smiley Betekent dat we naar Sinterklaas en Kerst toe gaan


Sta niet in z'n boek dus dan houd het op. Hoewel... kan je effe tjekke?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 10:08
 
Al zou men Sinterklaas afschaffen, krijg ik toch mijn cadeautjes wel Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 11:02
 
JOL252 schreef:
haha, ook goedemorgen Knipoog smiley
- ja wat een weer, ben net al natgeregend Huilende smiley, smiley in tranen
- en ik moet er zometeen weer door Zieke smiley
- mannen, ik begrijp er geen deuk van soms Verraste, verbaasde smiley
- behalve zieken op het werk stapelt dat laatste zich dan ook op Gefrustreerde smiley

Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley
Stapelen de mannen waar jij geen deuk van snapt zich op Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 11:26
 
ERIKA129 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley
Stapelen de mannen waar jij geen deuk van snapt zich op Smiley die vol vragen zit Clown smiley



Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 14:05
 
ERIKA129 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley
Stapelen de mannen waar jij geen deuk van snapt zich op Smiley die vol vragen zit Clown smiley

Nee,
werk is
het laaste dat
Jol had opgeschreven hier
Nádenken Knipoog smiley


Je
kan het
ook inderdaad anders
lezen, want staat 'behalve'
bij.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 7 november 2012, 14:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 13 Volgende
Pagina 3 van 13