ChristianMatch
 


Forum

O God
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
JOCHEBED148





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 22:14
 
RODJER101 schreef:
O God Waarom doet mensen tegenover mekaar toch zo veel pijn
O God laat mijn prinsesje BEGRIJPEN wat ze mij aanricht heeft lichamelijk en Geestelijk
O God mag ik jou Danken
Dat Jij op kijkt naar mij en haar
O God ik Dank U voor de dingen die U mij leert ook deze week
En dat Jij mij wil vormen naar U beeld
Het doet veel pijn
Maar ik weet dat het dat het de moede waart is voor mij


Mag ik ook mijn prinsesje op Jou schoot brengen
Mag zij ook leren om naar Jou wil te toen
Ik weet dat het de moeilijkste weg is
Maar zo rijker in wijsheid, kracht en zegen
En maakt haar ook een evenbeeld van U
Ik leg het in Jou Handen VADER
Wat er tussen ons is
O God ik dank U om naar mijn gebed te horen
Wand U kent ons volkomen
U ben ook mens geworden om ons te REDDEN van de DOOD
En U wil niet dat we VERLOREN gaan maar EEUGE LEVEN HEBBEN
AMEN


Lieve Rodjer,
Je hebt het nu moeilijk he...na zoveel maanden relatie die stuk loopt, je was zo gelukkig met "je prinsesje" Maar misschien heeft God wel een heel andere bedoeling met jou. Wij domme mensjes weten dat niet, we kunnen niet in de toekomst kijken...maar God laat óók jou niet los hoor Rodjer!
Enneh....ik wil je ook nog even wat vragen: Je spreekt de Heer met "jij" en "jou" aan....Ik weet dat je sommige mensen hier pijn doet daarmee.(waaronder ook ik, want weetje, God is mijn Vader en ik heb eerbied voor hem) misschien es iets om over na te denken? Enneh...heel veel sterkte joh, ik blijf voor je bidden hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 09:12
 
JOCHEBED148 schreef:
Lieve Rodjer,
Je hebt het nu moeilijk he...na zoveel maanden relatie die stuk loopt, je was zo gelukkig met "je prinsesje" Maar misschien heeft God wel een heel andere bedoeling met jou. Wij domme mensjes weten dat niet, we kunnen niet in de toekomst kijken...maar God laat óók jou niet los hoor Rodjer!
Enneh....ik wil je ook nog even wat vragen: Je spreekt de Heer met "jij" en "jou" aan....Ik weet dat je sommige mensen hier pijn doet daarmee.(waaronder ook ik, want weetje, God is mijn Vader en ik heb eerbied voor hem) misschien es iets om over na te denken? Enneh...heel veel sterkte joh, ik blijf voor je bidden hoor!

Ieder heeft zn eigen relatie met God, mogen jij en ik misschien kromme tenen krijgen als iemand God met jij aanspreekt, voor anderen is dat volkomen normaal. Dat het op ons oneerbiedig overkomt wil niet zeggen dat het ook oneerbiedig is.

Ik weet niet hoe dat in Belgie zit, maar hier in Duitsland is het dus normaal om God met jij aan te spreken. Leren wij tegen je ouders, opa en oma, ooms en tantes u te zeggen, is het hier normaal om daartegen juist jij te zeggen, en enkel tegen volwassenen die geen familie zijn u te zeggen. God is je vader, dus zeg je jij, want u zeggen is dan juist een teken van afstand houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 12:39
 
Tsja idd. Er zijn ook talen/landen welke geen U-aanspreekvorm kennen.
Maar zoals wij hem wel hebben in het Nederlands, vanuit respect naar "gezaghebbenden" boven je, zou ik hem willen blijven gebruiken, zeker naar God toe, ook al is Hij onze Vader.

Doet allemaal niets af aan jouw gevoel, jouw pijn en jouw verdriet, Rodjer.
Heel veel sterkte en troost toegewenst, en wat fijn dat je weet bij Wie je terecht kunt! En erg dapper dat je dat met ons wil delen. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
STEENTJE178
op zaterdag 10 november 2012, 13:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 12:39
 
ANNETTE792 schreef:
Ieder heeft zn eigen relatie met God, mogen jij en ik misschien kromme tenen krijgen als iemand God met jij aanspreekt, voor anderen is dat volkomen normaal. Dat het op ons oneerbiedig overkomt wil niet zeggen dat het ook oneerbiedig is.

Ik weet niet hoe dat in Belgie zit, maar hier in Duitsland is het dus normaal om God met jij aan te spreken. Leren wij tegen je ouders, opa en oma, ooms en tantes u te zeggen, is het hier normaal om daartegen juist jij te zeggen, en enkel tegen volwassenen die geen familie zijn u te zeggen. God is je vader, dus zeg je jij, want u zeggen is dan juist een teken van afstand houden.

Tja... ik moet bekennen dat ik in sommige momenten God ook met Jij aan spreek. En dat heeft puur te maken met de intieme relatie die ik met Hem heb, juist op die "sommige" momenten. Ik heb niet het idee dat dit te maken heeft met minder naar Hem opzien/respect hebben voor en ook niet dat Hij daarvan van Zijn stoel valt maar me juist op dat hartsniveau verstaat.


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 10 november 2012, 12:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 12:47
 
JOL252 schreef:
Tja... ik moet bekennen dat ik in sommige momenten God ook met Jij aan spreek. En dat heeft puur te maken met de intieme relatie die ik met Hem heb, juist op die "sommige" momenten. Ik heb niet het idee dat dit te maken heeft met minder naar Hem opzien/respect hebben voor en ook niet dat Hij daarvan van Zijn stoel valt maar me juist op dat hartsniveau verstaat.

Ik vind het iets persoonlijks, iedereen zal voor zichzelf redenen hebben waarom hij u of jij gebruikt, prima toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 12:57
 
ANNETTE792 schreef:
Ik vind het iets persoonlijks, iedereen zal voor zichzelf redenen hebben waarom hij u of jij gebruikt, prima toch?


Ik heb es een keer een preek gehoord waarin werd uitgelegd vanuit grondtekst dat Jezus in de diepste momenten van pijn God aansprak vanuit kindertaal in de vertrouwelijke Jij vorm ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 13:08
 
Knap van je dat je het hier zo neerzet.
Trek je niets aan van de kritiek,sommigen vinden het nodig om zelfs in jouw situatie nog even een vingertje op te steken(been there,done that)......en stapelen verdriet op verdriet Zieke smiley

Heel veel sterkte!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 13:35
 
Ikzelf spreek God altijd met U aan. Voor mij wordt de afstand tussen God en mij niet groter als ik U gebruik of kleiner als ik je zou gebruiken. Het is meer een gevoelskwestie of je U of jij gebruikt en niet iets van meer of minder respect, of zelfs respectloosheid bij het gebruik van je. En wie weet gebruik ik over een paar jaar ook wel je i.p.v. U. Niets zo veranderlijk als een mens! Gelukkig blijft God dezelfde of je hem nu met U aanspreekt of dat u hem met je aanspreekt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 10:58
 
JOL252 schreef:
Ik heb es een keer een preek gehoord waarin werd uitgelegd vanuit grondtekst dat Jezus in de diepste momenten van pijn God aansprak vanuit kindertaal in de vertrouwelijke Jij vorm ...



WAt mooi..zo heb ik nog nooit gezien ja we mogen als een kind bij de Here komen............!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOCHEBED148





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 12:30
 
JANS221 schreef:
Ikzelf spreek God altijd met U aan. Voor mij wordt de afstand tussen God en mij niet groter als ik U gebruik of kleiner als ik je zou gebruiken. Het is meer een gevoelskwestie of je U of jij gebruikt en niet iets van meer of minder respect, of zelfs respectloosheid bij het gebruik van je. En wie weet gebruik ik over een paar jaar ook wel je i.p.v. U. Niets zo veranderlijk als een mens! Gelukkig blijft God dezelfde of je hem nu met U aanspreekt of dat u hem met je aanspreekt.

Helemaal mee eens Jans!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gedichten
Pagina 1 van 1