ChristianMatch
 


Forum

Het Grote Stoppen met Roken Topic.
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 26 december 2012, 14:22
 
Hallo Mede broeders en zusters!

Er zijn er onder ons die roken.

Er zijn er die dat prima vinden er steun aan hebben, zo van ff lekker sigaretje. Daar is helemaal niets mis mee.

Er zijn er ook onder ons, die eigenlijk (eigenlijk=echt) willen stoppen.

En al tig stop pogingen hebben gedaan.

Of/en al vaak zijn gestopt, voor enkele dagen/weken.

Nou ja, dit topic is bedoeld voor degene die willen stoppen, ook met net nieuwe jaar in het vooruitzicht.

Nou wou ik dit forum gebruiken voor tips en trucs, voor het willen delen van ervaringen, voor de negatieve en de positieve kanten te belichten van het roken.
Voor eventueel linken naar goede sites die erover gaan.

Voor ervaringen te delen, wat je tegenkomt als je bent gestopt....

Enzovoort.

En zo wou ik hier een bemoedigingstopic van maken voor degenen die willen stoppen, met roken. Knipoog smiley

Tot laterz! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENDUK927





Berichten: 217

BerichtGeplaatst: woensdag 26 december 2012, 19:04
 
SHANITA130 schreef:
Hallo Mede broeders en zusters!

Er zijn er onder ons die roken.

Er zijn er die dat prima vinden er steun aan hebben, zo van ff lekker sigaretje. Daar is helemaal niets mis mee.

Er zijn er ook onder ons, die eigenlijk (eigenlijk=echt) willen stoppen.

En al tig stop pogingen hebben gedaan.

Of/en al vaak zijn gestopt, voor enkele dagen/weken.

Nou ja, dit topic is bedoeld voor degene die willen stoppen, ook met net nieuwe jaar in het vooruitzicht.

Nou wou ik dit forum gebruiken voor tips en trucs, voor het willen delen van ervaringen, voor de negatieve en de positieve kanten te belichten van het roken.
Voor eventueel linken naar goede sites die erover gaan.

Voor ervaringen te delen, wat je tegenkomt als je bent gestopt....

Enzovoort.

En zo wou ik hier een bemoedigingstopic van maken voor degenen die willen stoppen, met roken. Knipoog smiley

Tot laterz! Lachende smiley

Leuk idee chan maar moet dat stoppen met roken Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 26 december 2012, 19:30
 
Hai Lachende smiley

'Moeten' komt niet voor in mijn woordenboek.

Ik moet naar de dokter, ik moet werken, de huur betalen, en verder moet ik helemaal niets.

Zelfs geloven WIL ik.

Maar ja, stel je wilt een keer stoppen met roken, ja, dan kan je hier ervaringen kwijt, en tips geven dat soort dingen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 26 december 2012, 19:56
 
Ik was verstokt, verslaafd roker en weinig doorzettingsvermogen om te stoppen dus. Men denktvaak dat nicotine verslaving i smaar dat i sna (meende ik 2 dagen al over, het is meer "de bezig zijn" verslaving"
Wat mij hielp was, als ik trek kreeg in een sigaret, ik afleiding moest zoeken voor de tijd van op roken van de peuk. Omdat ik ivm rustig aan moeten doen , omdat ik 3 bypasses moest hebben, was puzzelen voor mij de uitkomst.
Mede omdat ik een week al niet had gerookt en ik moest stoppen, heb ik mij daarook vooringezet.

Letwel, stoppen is moeilijk en ik heb vaak strijd gehad (soms nu nog) om er vanaf te blijfen. Wetend dat als ik met de smoes, ach vooruit even één haaltje van een sigaret geen kwaad kan, het er toch weer meerderen worden, ben ik dus bewust er vanaf gebleven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 26 december 2012, 20:02
 
PIETER619 schreef:
Ik was verstokt, verslaafd roker en weinig doorzettingsvermogen om te stoppen dus. Men denktvaak dat nicotine verslaving i smaar dat i sna (meende ik 2 dagen al over, het is meer "de bezig zijn" verslaving"
Wat mij hielp was, als ik trek kreeg in een sigaret, ik afleiding moest zoeken voor de tijd van op roken van de peuk. Omdat ik ivm rustig aan moeten doen , omdat ik 3 bypasses moest hebben, was puzzelen voor mij de uitkomst.
Mede omdat ik een week al niet had gerookt en ik moest stoppen, heb ik mij daarook vooringezet.

Letwel, stoppen is moeilijk en ik heb vaak strijd gehad (soms nu nog) om er vanaf te blijfen. Wetend dat als ik met de smoes, ach vooruit even één haaltje van een sigaret geen kwaad kan, het er toch weer meerderen worden, ben ik dus bewust er vanaf gebleven.

Ja en dat is echt ontzettend knap van je Pieter Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 26 december 2012, 21:57
 
PIETER619 schreef:
Ik was verstokt, verslaafd roker en weinig doorzettingsvermogen om te stoppen dus. Men denktvaak dat nicotine verslaving i smaar dat i sna (meende ik 2 dagen al over, het is meer "de bezig zijn" verslaving"
Wat mij hielp was, als ik trek kreeg in een sigaret, ik afleiding moest zoeken voor de tijd van op roken van de peuk. Omdat ik ivm rustig aan moeten doen , omdat ik 3 bypasses moest hebben, was puzzelen voor mij de uitkomst.
Mede omdat ik een week al niet had gerookt en ik moest stoppen, heb ik mij daarook vooringezet.

Letwel, stoppen is moeilijk en ik heb vaak strijd gehad (soms nu nog) om er vanaf te blijfen. Wetend dat als ik met de smoes, ach vooruit even één haaltje van een sigaret geen kwaad kan, het er toch weer meerderen worden, ben ik dus bewust er vanaf gebleven.

Ha Lieve Pieter,

Kijk, dát bedoel ik, ervaringen delen, zoals jij ook schrijft wat je oa te wachten staat....ja, ik rook nu dan weer paar dagen niet dan weer wel, uiteindelijke doel is wel stoppen.....en ik ben niet de enige meen ik nu en dan te lezen, vandaar dit topic.

Pieter, bedankt voor je bijdrage!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOOST764





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 21:53
 
Vorige maand een jammerlijk mislukte poging gedaan.
Aanstaand weekend volgt de tweede, het zal toch ooit een keer gaan lukken?

Voor tips houd ik me aanbevolen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 22:29
 
JOOST764 schreef:
Vorige maand een jammerlijk mislukte poging gedaan.
Aanstaand weekend volgt de tweede, het zal toch ooit een keer gaan lukken?

Voor tips houd ik me aanbevolen!

Voor je gaat beginnen aan het stoppen met roken, eerst je adem een uurtje inhouden Lachende smiley wedden dat het werkt Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 00:11
 
Bedenk wat je allemaal niet voor dat geld wat je eraan besteed kunt kopen Engeltje smiley

Een nieuwe pc bijvoorbeeld Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KABOUTER722





Berichten: 94

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 00:32
 
mij ontgaat even wat roken met gristelijk leven te maken heeft. 't is iets dat in alle lagen van de maatschappij voorkomt, zowel bij buitenkerkelijken, fijn heidenen en gristenen. en volgens mij komt het meer voor bij de geref. gezindte dan overige stromingen. waarbij ik moet opmerken dat de heren van de geref. gezindte in bepaalde situaties 1e klas hufters zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 13:47
 
KABOUTER722 schreef:
mij ontgaat even wat roken met gristelijk leven te maken heeft. 't is iets dat in alle lagen van de maatschappij voorkomt, zowel bij buitenkerkelijken, fijn heidenen en gristenen. en volgens mij komt het meer voor bij de geref. gezindte dan overige stromingen. waarbij ik moet opmerken dat de heren van de geref. gezindte in bepaalde situaties 1e klas hufters zijn.

Die kom je overal tegen Kabouter.
Maar je zou zeggen dat christenen beter moeten weten
Helaas is de praktijk nogal eens anders Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 22:14
 
ROOS575 schreef:
Bedenk wat je allemaal niet voor dat geld wat je eraan besteed kunt kopen Engeltje smiley

Een nieuwe pc bijvoorbeeld Coole smiley met zonnebril



Zeker nu ..nu er weer een euro bovenop gekomen is op een pakje shag.
(behalve in dat goeie , dichtbije belgië dan) Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 22:54
 
ROOS575 schreef:
Die kom je overal tegen Kabouter.
Maar je zou zeggen dat christenen beter moeten weten
Helaas is de praktijk nogal eens anders Twijfelende smiley

Ze weten beter , maar ja het vlees is zwak.... Twijfelende smiley

S, Die voorlopig wel drastisch mindert en (nog ) niet stopt. Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 23:01
 
JOOST764 schreef:
Vorige maand een jammerlijk mislukte poging gedaan.
Aanstaand weekend volgt de tweede, het zal toch ooit een keer gaan lukken?

Voor tips houd ik me aanbevolen!

Ik geloof dat elke verslaving op dezelfde manier werkt:

Jij moet (oke: mag...) je verslaving duidelijk maken dat je hem niet meer nodig hebt.
Hij zal heftig gaan protesteren. Niets van aantrekken. Blijf hem maar overtuigen dat je hem niet langer wens te dienen. En zoek intussen je heil bij Jezus.

Als je stopt met je verslaving, dan zal er "iets" gaan protesteren in je innerlijk. Zolang je toegeeft, zul je niet ontdekken wat dat "iets" is. En zodoende zul je er ook niet mee kunnen afrekenen.
Ontdek de dieperliggende behoefte. En zoek een andere - wel vervullende manier - om die behoefte te vervullen, te be-vrede-gen.

En eenmaal begonnen, is het slechts een kwestie van volharden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 05:23
 
ROADY558 schreef:
Ik geloof dat elke verslaving op dezelfde manier werkt:

Jij moet (oke: mag...) je verslaving duidelijk maken dat je hem niet meer nodig hebt.
Hij zal heftig gaan protesteren. Niets van aantrekken. Blijf hem maar overtuigen dat je hem niet langer wens te dienen. En zoek intussen je heil bij Jezus.

Als je stopt met je verslaving, dan zal er "iets" gaan protesteren in je innerlijk. Zolang je toegeeft, zul je niet ontdekken wat dat "iets" is. En zodoende zul je er ook niet mee kunnen afrekenen.
Ontdek de dieperliggende behoefte. En zoek een andere - wel vervullende manier - om die behoefte te vervullen, te be-vrede-gen.

En eenmaal begonnen, is het slechts een kwestie van volharden...

Nou Roady,

Dat vind ik een hele verstandige en bemoedigende post!

Dank!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 14:06
 
Volharden!!!

Mooi woord...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 15:18
 
Nu geen sigaret meer aansteken, als je er eentje aan hebt, uitdrukken. En er nooit maar dan ook nooit meer eentje aandoen.. Ja je wordt ziek, ja je wordt onrustig en ja, je wordt nerveus af en toe. Hoe zou dat toch komen he, van wat het roken met je lijf heeft gedaan misschien? Het is hetzelfde als met drank: mensen zeggen ik drink omdat ik een probleem heb. De werkelijkheid is dat je een probleem hebt omdat je drinkt. Roken is slecht voor alles en iedereen. Je gaat zeker eerder maar ook rotter dood. COPD-patienten en mensen die aan diabetes lijden hebben met het roken een ietwat uitgestelde zelfmoordgewoonte.

Dat het niet makkelijk is, weet ik ook wel. Bedenk dat, als je het niet makkelijk vindt dat dat feitelijk duidelijk maakt hoe verslaafd je bent. Roken is alleen met karakter te overwinnen. Iedereen die het echt wil, kan het. Het is eerder een kwestie van niet willen dan niet kunnen.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 13 februari 2013, 21:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 15:27
 
Zo is het Thomas!

Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 19:33
 
THOMAS968 schreef:
Het is hetzelfde als met drank: mensen zeggen ik drink omdat ik een probleem heb. De werkelijkheid is dat je een probleem hebt omdat je drinkt.

Wat was er het eerst:
Een probleem?
Of de drank (sigaret / veel werken / seks / drugs / ....)

Wat zou er gebeuren als "het probleem" werd opgelost?
Zou je dan tot een punt kunnen komen dat je je "schrale troost" gewoonweg niet meer nodig hebt (dus datgene waarmee je je "probleem" probeerde op te lossen?)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 20:36
 
THOMAS968 schreef:
Het is hetzelfde als met drank: mensen zeggen ik drink omdat ik een probleem heb. De werkelijkheid is dat je een probleem hebt omdat je drinkt.

Heel veel mensen drinken omdat ze problemen hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 19:58
 
morgen ga ik beginnen aan 1 week drie sigretten per dag en dan definitief stoppen... probeer ik denk ik Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERENDJAN590





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 19:59
 
PETRA373 schreef:
morgen ga ik beginnen aan 1 week drie sigretten per dag en dan definitief stoppen... probeer ik denk ik Twijfelende smiley

ik steun je er in ik vind knap als je het lukt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KABOUTER722





Berichten: 94

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 20:01
 
dat moet gevierd worden. ik steek er een voor je op. maar aangezien het een sigaar is die je niet over de longen rookt, kan ik met een gerust hart stellen dat ik niet rook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 20:36
 
KABOUTER722 schreef:
dat moet gevierd worden. ik steek er een voor je op. maar aangezien het een sigaar is die je niet over de longen rookt, kan ik met een gerust hart stellen dat ik niet rook.

Maar omdat hij zo dik is, mogen wel weer anderen die niet roken, mee roken Geschokte, onthutste smiley dus ut blijft slegt Gefrustreerde smiley

Oh ja de christelijke gedachte, en roken, bij mij inde familie zitten ze ook, astma lijders , roken mag niet in huis.
Als ze al langs komen, is uniek, en als ze komen mag je een dag niet roken in je eigen huis. Boze smiley

Maarrrrrrr er is altijd een maarrr met oud en nieuw, en das maar één keer in het jaar, dan gebeuren de wonderen...........
Als of het nooit anders is geweest, staan moeder en zoon om 00:00 uur paraat om een uur lang vuurwerk af te steken.
Zonder ook maar een kugje te laten, de mist der kruitdampen, is dan wel zo erg aanwezig, dan het aantal pakjes shag die ik in 40 jaar heb gerookt
doen verzagen .

(trouwens dat ze bij mij komen is maar 1x in de twee jaar, nog geen half uurtje)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 21:40
 
PETRA373 schreef:
morgen ga ik beginnen aan 1 week drie sigretten per dag en dan definitief stoppen... probeer ik denk ik Twijfelende smiley

Sommigen zeggen van ja, in één keer stoppen!

Nou, zo werkt het niet bij iedereen. Ik was een keer 4 jaar!! gestopt...

Weet je hoe ik dat deed: nou, ik kreeg in die tijd toevallig werk op een kantoor, en niemand kon me daar en ik zei dat ik nooit had gerookt. Dat was in de tijd dat je nog net overal kon roken ook op het werk.

Dat zei ik niet om te liegen, maar zo maakte ik het wat makkelijker voor mezelf. Ik kon het dan niet maken er een op te steken want iedereen ging er van uit dat ik gewoon niet rookte.
En. Ik vermeed zo ook lastige vragen, van 'heb je het niet moeilijk nu'? en; 'wil je er toch niet eentje', en; 'hou je 'het' wel vol', etc.
Want ja, dat soort vragen zijn alleen maar triggers.

Ten tweede, deed ik niet meer roken op straat. Daarna niet meer roken in de huiskamer, daarna alleen nog maar roken in het 'rommelkamertje boven'.

En zo stelde ik elke keer grenzen voor mezelf. En ik stelde het roken ook steeds meer uit. Want ja, als ik dan in de huiskamer een film zat te kijken bijvoorbeeld en ik wou roken, ja, dan dacht ik van 'doe ik later wel als die film is afgelopen. Anders moet ik nú naar dat kamertje.'

En ja, na drie maanden had ik zo ver mijn grenzen aangetrokken dat ik alleen nog maar in dat 'rommelkamertje' mocht roken van mezelf.

Ja, en een keer stak ik daar boven in dat kamertje een sigaret op, en toen dacht ik van jeetje nu moet ik nog circa tien minuten wachten tot ik hem heb opgerookt, en ik heb wel wat beters te doen, of ik wil of moet dit en dat nog doen, ja, en toen maakte ik hem al na 2 trekjes uit. Ik zag het nut er niet meer van in, behalve dat het mij tijd koste. En dat was de laatste...

En zo had ik er drie maanden over gedaan om via te minderen, uiteindelijk helemaal te stoppen door middel van mezelf opgelegde grenzen.
En ja, het voordeel daarvan was dat ik geen paniek had, wat ik wel had als ik in één keer probeerde te stoppen, ja, het idee van 'o nu kan ik nooit meer roken' ja, dat bracht mij paniek.

En, het voordeel van minderen is ook, je systeem kan wennen aan situaties te handelen zonder sigaret, zonder dat je dan het idee hebt 'o nou kan het nooit meer', want je weet tijdens het minderen, van ja, 'straks als ik thuis ben kan ik er een opsteken'.

Dus ja, je lichaam en geest kunnen er langzaam aan wennen als het ware.

Ja, na 4 jaar was ik weer begonnen, heel dom zeg maar. Ik was met mensen en ik bietste een sigaret, en ja, toen nog een, en nog een. En ja, toen ging ik maar zelf een pakje kopen. En in één dag rookte ik weer net zoveel als 4 jaar terug, voordat ik ging minderen om uiteindelijk te stoppen.

En ja, ik weet, drie sigaretten, of shagjes per dag, ja, dat is ook een goede manier, dan heb je drie keer per dag een moment waarop je rookt.

En van drie naar nul gaan is uiteindelijk veel gemakkelijker dan van een pakje of zoiets naar nul.

En in de tussentijd dat je er drie per dag rookt, ja, voel je je toch beter, en je hebt niet het nare gevoel van 'nu kan ik ooit meer roken'. En ook niet het nare gevoel van dat je weer veels te veel hebt gerookt.

Alleen, ja, in beide gevallen, drie per dag, of minderen, met voor jezelf opgestelde grenzen, ja, dat geeft veel minder stress, en is daardoor, voor mij althans de beste manier.

Ja, en een ander vind het weer de beste manier voor zichzelf om het in één keer te doen. Ja, iedereen is weer anders.

Ik rook heel weinig nu, stel het steeds uit, en ja, ik ga ook met mensen om die niet roken wat het makkelijker maakt.

Mijn bedoeling is ook, uiteindelijk weer d.m.v. te minderen, te stoppen, dat werkte eerst ook voor mij.

Sterkte voor iedereen die de stop strijd aangaat of aan wil gaan!

Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 14 februari 2013, 21:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:04
 
KABOUTER722 schreef:
dat moet gevierd worden. ik steek er een voor je op. maar aangezien het een sigaar is die je niet over de longen rookt, kan ik met een gerust hart stellen dat ik niet rook.

Lachende smiley tja misschien moet ik ook maar over gaan op sigaren Smiley die vol vragen zit
ik ben ooit tien jaar gestopt, 1 tje gepakt en weer gewoon begonnen Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:10
 
ROADY558 schreef:
Wat was er het eerst:
Een probleem?
Of de drank (sigaret / veel werken / seks / drugs / ....)

Wat zou er gebeuren als "het probleem" werd opgelost?
Zou je dan tot een punt kunnen komen dat je je "schrale troost" gewoonweg niet meer nodig hebt (dus datgene waarmee je je "probleem" probeerde op te lossen?)

ik ben gaan roken om niet te huilen, als ik stop ga ik huilen...... ha ha stom he, ergens ben ik bang dat ik niet meer kan stoppen met huilen dan, ik uit elkaar scheur van verdriet, petra die altijd doorging, niet wou huilen in bijzijn van kids en dan maar effe sigretje opstak, terwijl ik me kinderen leer, huilen is gezond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:33
 
Laat die waterval maar gerust stromen.
Zo heerlijk, en zo bevrijdend....

God is bij je om je te troosten. En als het genoeg is, dan stop je gewoon met huilen, en ga je genieten van de rust die er is gekomen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 07:05
 
PETRA373 schreef:
ik ben gaan roken om niet te huilen, als ik stop ga ik huilen...... ha ha stom he, ergens ben ik bang dat ik niet meer kan stoppen met huilen dan, ik uit elkaar scheur van verdriet, petra die altijd doorging, niet wou huilen in bijzijn van kids en dan maar effe sigretje opstak, terwijl ik me kinderen leer, huilen is gezond.

gewoon lekker janken, heerlijk! Veel beter dan een sigaret.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 07:12
 
ROADY558 schreef:
Laat die waterval maar gerust stromen.
Zo heerlijk, en zo bevrijdend....

God is bij je om je te troosten. En als het genoeg is, dan stop je gewoon met huilen, en ga je genieten van de rust die er is gekomen....

Ik denk ineens aan een liedje(opwekking)

Heer geef mij ook Uw waterstrohomen

3X

Opdat ik overstroohoohoohoom

Opdat ik oversstroom....

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2