ChristianMatch
 


Forum

Cynisme of het forum
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 15:30
 
ANNETTE050 schreef:
Still friends?

Ja, natuurlijk, mijn excuses, zie wijziging hierboven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 15:32
 
JOL252 schreef:
Jezus was uiterst confronterend, Hij noemde Farizeeërs witgepleisterde/gekalkte graven, daar proef ik toch ook wel een bepaalde hardheid (lees: duidelijkheid) cq sarcasme in. Ironisch zijn hoeft mijn inziens echt niet alleen maar voort te komen uit bitterheid.
Het zwaard alleen voor leidinggevenden? Waar haal je dat uit vraag ik me af? Is de geestelijke wapenrusting niet voor ons allemaal?

Nee, die woorden ervaar ik niet als sarcasme.
Komt in de geestelijke wapenrusting het zwaaard voor....als dat zo is dan heb ik het fout...ff nakijken

ja, je hebt gelijk...weer wat geleerd!!


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 24 januari 2013, 15:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 15:40
 
Roady: Daarom vraagt God om anderen ALTIJD te vergeven. Omdat de schuld die de ander bij mij heeft, volledig in het niet valt in vergelijking met de enorme schuld die God mij kwijtgescholden (door Jezus ervoor te laten opdraaien...) . Dat zou een zuiver motief moeten zijn om iedereen te vergeven.
Geplaatst: woensdag 23 januari 2013, 14:31, onderaan de post.

Shanita: en een onzuiver excuses om mensen nog 'zieker' te maken in een gemeente waar juist heling plaats zou moeten vinden.

Roady: namelijk onvergevingsgezindheid, wat feitelijk niets anders is dan ongehoorzaamheid aan God.
Geplaatst: woensdag 23 januari 2013, 11:28, onderaan je post.

Shanita130: Dit slaat kan nog wal; jij bepaalt hier eventjes wat God vraagt, en wat ongehoorzaamheid aan God is.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 24 januari 2013, 15:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 15:45
 
SHANITA130 schreef:
Als God ons vergeeft gaat ie weer van harte met ons om, dan is er ook sprake van berouw van onze kant.

Maar, volgens Roady moeten wij, ten alle tijden, iedereen van God vergeven...en in groepen zeggen ze d'r ook nog es bij dat je God je anders niet vergeeft en je dus niet in de hemel komt Zieke smiley

Ik heb dat ook weleens, Annette, als iemand geen berouw heeft, ach ik vergeef hem/haar..

Er zijn ook gevallen waar dat schadelijk zou zijn als ik dat zou doen.

Ik zie dat in het kleine huis op de prairie ook, christelijker kan het niet, als iemand Mary lastig viel, dan ging Charles(de vader) niet binnen zitten en bidden van vergeef die man die me knappe dochter van 16 lastigvalt, nee, dan kreeg diegene een stoot voor z'n harses.

En als iemand over mijn grenzen heengaat, ga ik niet zitten vergeef het hem/haar, nee, dan zet ik me grenzen, en ja worden die dan wel gerespecteerd, ja, dan ga ik over vergeven denken.

christelijk valt tege bij het kleine huis op de prairie, dat was meer hollywood op se sweetst, money making! tear jerking in het kwadraat (Mrs Oleson de winkeliersvrouw was er trouwens wel weer een positieve uitzondering op, beste bijrol!!)

kan je beter naar (dvd's van) de Waltons kijken, ook nog wel zoet in het begin maar de latere series waren gelukkig wel wat reëeler dan het kleine huis...

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 25 januari 2013, 15:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 15:59
 
KEITH722 schreef:
christelijk valt tege bij het kleine huis op de prairie, dat was meer hollywood op se sweetst, money making! tear jerkin' in het kwadraat (Mrs Oleson, de winkeliersvrouw was er trouwens wel weer een positieve uitzondering op, beste bijrol!!)

kan je beter naar (dvd's van) de Waltons kijken, ook nog wel zoet in het begin maar de latere series waren gelukkig wat reëeler dan het kleine huis...

a

Dat is bijzaak, wat jij of ik van het kleine huis vinden, het gaat erom, dat Roady wel even bepaald wat de Heer wil en wanneer je ongehoorzaam bent.

En met die mensen ben ik klaar, waarom? Omdat ze schadelijke valse doctrines geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 16:01
 
SHANITA130 schreef:
Roady: Daarom vraagt God om anderen ALTIJD te vergeven. Omdat de schuld die de ander bij mij heeft, volledig in het niet valt in vergelijking met de enorme schuld die God mij kwijtgescholden (door Jezus ervoor te laten opdraaien...) . Dat zou een zuiver motief moeten zijn om iedereen te vergeven.
Geplaatst: woensdag 23 januari 2013, 14:31, onderaan de post.

Shanita: en een onzuiver excuses om mensen nog 'zieker' te maken in een gemeente waar juist heling plaats zou moeten vinden.

Roady: namelijk onvergevingsgezindheid, wat feitelijk niets anders is dan ongehoorzaamheid aan God.
Geplaatst: woensdag 23 januari 2013, 11:28, onderaan je post.

Shanita130: Dit slaat kan nog wal; jij bepaalt hier eventjes wat God vraagt, en wat ongehoorzaamheid aan God is.

dat kan vriendelijker Shanita Lachende smiley Roady zit er minder naast dan jij
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op donderdag 24 januari 2013, 16:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 16:11
 
SHANITA130 schreef:
Dat is bijzaak, wat jij of ik van het kleine huis vinden, het gaat erom, dat Roady wel even bepaald wat de Heer wil en wanneer je ongehoorzaam bent.

En met die mensen ben ik klaar, waarom? Omdat ze schadelijke valse doctrines geven.

dan zou ik "even klaar met jou" moeten zijn Shanita (valt nog wel mee hier),

A) haal je wel het voorbeeld vh kleine huis erbij, eh, minder goede zet! en B) het gaat bij Roady niet om doctrines, maar om de uitwerking van een gezindheid die bij Jezus was, dat snap je vast wel na al z'n bijdragen... (ik lees ze zelf voor de zekerheid nog even na)

net gedaan dus Lachende smiley

we gaan weer terug naar de kwaliteit van de door Zoeker gestarte discussie ok?

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op donderdag 24 januari 2013, 16:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 16:36
 
KEITH722 schreef:
dat kan vriendelijker Shanita Lachende smiley Roady zit er minder naast dan jija

Ja, jou mening, mijne niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 16:41
 
SHANITA130 schreef:
Ja, jouw mening, mijne niet.

ja!, mijn mening Lachende smiley

we gaan weer terug naar de kwaliteit van de door Zoeker gestarte discussie ok?

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 25 januari 2013, 01:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 16:44
 
SHANITA130 schreef:
Roady: Daarom vraagt God om anderen ALTIJD te vergeven. Omdat de schuld die de ander bij mij heeft, volledig in het niet valt in vergelijking met de enorme schuld die God mij kwijtgescholden (door Jezus ervoor te laten opdraaien...) . Dat zou een zuiver motief moeten zijn om iedereen te vergeven.
Geplaatst: woensdag 23 januari 2013, 14:31, onderaan de post.

Shanita: en een onzuiver excuses om mensen nog 'zieker' te maken in een gemeente waar juist heling plaats zou moeten vinden.

Shanita, ik wil daar toch evenop reageren. Ook om te kijken of ik dit nog een beetje aan het topic kan hangen ;)

Roady heeft het hier (in mijn cynisme topic ...) over vergeven, jij het het over excuses moeten maken. Excuses hebben volgens mij te maken met verzoenen. Dat zijn toch twee heel verschillende dingen? Jij hebt een tekst geplaatst waar duidelijk uit wordt dat verzoening alleen maar plaats kan vinden als er sprake is van berouw. Geen berouw betekent geen verzoening en waarschijnlijk ook geen excuses.

De vergeving waar Roady het over heeft te maken met kwijtschelden van schuld naar het voorbeeld van de koning die zijn knecht al zijn schuld kwijtscheldt maar waar de knecht dan niet zelf ook iemand die hem iets schulodig is dat beetje kwijt scheldt. Ik lees daar ook in dat we als iemand een schuld bij mij heeft, ik "natuurlijk" degene die een schuld bij mij deze kwijtscheldt. En er staat nogal een heftige represaille tegenover ook. Ik lees dan dat ik die ander moet vergeven.

Het mooie van kwijtschelden is dat je dan ook niet meer aan de ander gebonden bent. Schuld maakt wederzijds afhankelijk. daarom kun je ook zeggen dat het kwijtschelden van schuld vrij maakt.

(Hmm, vrijgemaakt, ik heb geen schulden meer ... Knipoog smiley , lang leve de GKV!)

Quote:
Roady: namelijk onvergevingsgezindheid, wat feitelijk niets anders is dan ongehoorzaamheid aan God.
Geplaatst: woensdag 23 januari 2013, 11:28, onderaan je post.

Shanita130: Dit slaat kant nog wal; jij bepaalt hier eventjes wat God vraagt, en wat ongehoorzaamheid aan God is.


Nou, dat is nu het mooie van het forum, dan kun je vriendelijk vragen hoe Roady daarbij komt? Ik kan me erg goed voorstellen dat je de tekst over die koning zo uit mag leggen dat God die mij alles kwijt gescholden heeft van mij verwacht dat ik nu ook anderen om mij heen hun schuld kwijtscheldt. En dan denk ik dat het om veel meer dan financieen gaat.

Om dan terug te komen op het topic ..

Volgens mij praten jullie langs elkaar heen. Volgens mij leg jij woorden in Roady's mond die hij niet wil zeggen. En vervolgens wordt je boos op hem omdat hij dingen zegt die lijken op wat anderen eerder tegen je hebben gezegd. Is dat eerlijk naar Roady toe?

Zelfs als Roady wel op een verkeerde manier bepaalde bijbelteksten zou uitleggen, mag je hem dan op een hoop gooien met allemaal mensen die jou persoonlijk hebben gekwetst en dan allerlei nare dingen gaan roepen?

Ik zou ervoor willen pleiten om dan gewoon uitleg te vragen. En uitleggen hoe jij zijn woorden woorden op vat. daar kan hij van leren.

Maar om dan cynisch en sarcastisch te worden. Roady reageert ook niet voor niets op dit onderwerp. Heb jij enig idee wat hem beweegt om zo te reageren? Zou hij reageren om even iemand in de hoek te drukken? Dat is de gedachte achter cynisch: kwade bedoelingen verwachten bij de ander. Dat is wat bij het "slachtoffer" van een cynische opmerking zo zeer doet. Dat oprechte bedoelingen niet worden erkent.

Een cynische reactie zoekt de ander niet op maar duwt hem weg. Wel een vreemde beweging op een contact site waar je nu eens de mogelijkheid hebt anderen echt te leren kennen ;)


Laatst aangepast door
ZOEKER064
op donderdag 24 januari 2013, 16:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 16:44
 
...

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 25 januari 2013, 13:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 16:48
 
ZOEKER064 schreef:
Shanita, ik wil daar toch evenop reageren. Ook om te kijken of ik dit nog een beetje aan het topic kan hangen ;)

Roady heeft het hier (in mijn cynisme topic ...) over vergeven, jij het het over excuses moeten maken. Excuses hebben volgens mij te maken met verzoenen. Dat zijn toch twee heel verschillende dingen? Jij hebt een tekst geplaatst waar duidelijk uit wordt dat verzoening alleen maar plaats kan vinden als er sprake is van berouw. Geen berouw betekent geen verzoening en waarschijnlijk ook geen excuses.

De vergeving waar Roady het over heeft te maken met kwijtschelden van schuld naar het voorbeeld van de koning die zijn knecht al zijn schuld kwijtscheldt maar waar de knecht dan niet zelf ook iemand die hem iets schulodig is dat beetje kwijt scheldt. Ik lees daar ook in dat we als iemand een schuld bij mij heeft, ik "natuurlijk" degene die een schuld bij mij deze kwijtscheldt. En er staat nogal een heftige represaille tegenover ook. Ik lees dan dat ik die ander moet vergeven.

Het mooie van kwijtschelden is dat je dan ook niet meer aan de ander gebonden bent. Schuld maakt wederzijds afhankelijk. daarom kun je ook zeggen dat het kwijtschelden van schuld vrij maakt.

(Hmm, vrijgemaakt, ik heb geen schulden meer ... Knipoog smiley , lang leve de GKV!)




Nou, dat is nu het mooie van het forum, dan kun je vriendelijk vragen hoe Roady daarbij komt? Ik kan me erg goed voorstellen dat je de tekst over die koning zo uit mag leggen dat God die mij alles kwijt gescholden heeft van mij verwacht dat ik nu ook anderen om mij heen hun schuld kwijtscheldt. En dan denk ik dat het om veel meer dan financieen gaat.

Om dan terug te komen op het topic ..

Volgens mij praten jullie langs elkaar heen. Volgens mij leg jij woorden in Roady's mond die hij niet wil zeggen. En vervolgens wordt je boos op hem omdat hij dingen zegt die lijken op wat anderen eerder tegen je hebben gezegd. Is dat eerlijk naar Roady toe?

Zelfs als Roady wel op een verkeerde manier bepaalde bijbelteksten zou uitleggen, mag je hem dan op een hoop gooien met allemaal mensen die jou persoonlijk hebben gekwetst en dan allerlei nare dingen gaan roepen?

Ik zou ervoor willen pleiten om dan gewoon uitleg te vragen. En uitleggen hoe jij zijn woorden woorden op vat. daar kan hij van leren.

Maar om dan cynisch en sarcastisch te worden. Roady reageert ook niet voor niets op dit onderwerp. Heb jij enig idee wat hem beweegt om zo te reageren? Zou hij reageren om even iemand in de hoek te drukken? Dat is de gedachte achter cynisch: kwade bedoelingen verwachten bij de ander. Dat is wat bij het "slachtoffer" van een cynische opmerking zo zeer doet. Dat oprechte bedoelingen niet worden erkent.

Een cynische reactie zoekt de ander niet op maar duwt hem weg. Wel een vreemde beweging op een contact site waar je nu eens de mogelijkheid hebt anderen echt te leren kennen ;)

Ik reageer laterz!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 16:51
 
ANNETTE050 schreef:
Jammer dat jij gaat bepalen waar Shanita naar moet kijken....
het is de toon die de muziek maakt.....zoet vind ik een vreemde benaming...harmonie past beter bij die serie...en daarom, om die harmonie, begrijp ik goed dat Shanita er graag 'es naar kijkt...en begrijp ik je reactie niet....

dat stel je al of niet bewust verkeerd voor Annette, ik heb gezegd dat ze beter naar de Waltons kan gaan kijken dan naar het kleine huis, alle vrijheid het advies verder niet op te volgen
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op donderdag 24 januari 2013, 17:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 16:54
 
ANNETTE050 schreef:
Jammer dat jij gaat bepalen waar Shanita naar moet kijken....
het is de toon die de muziek maakt.....zoet vind ik een vreemde benaming...harmonie past beter bij die serie...en daarom, om die harmonie, begrijp ik goed dat Shanita er graag 'es naar kijkt...

En begrijp ik je reactie niet....alles draait toch om het halen van kijkcijfers...maakt niet uit wat je maakt als producent....bij de Watsons net zo goed.....

Shanita niet alleen...sinds kort...IK OOK!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 17:22
 
SHANITA130 schreef:
Roady585: Daarom vraagt God om anderen ALTIJD te vergeven. Omdat de schuld die de ander bij mij heeft, volledig in het niet valt in vergelijking met de enorme schuld die God mij kwijtgescholden (door Jezus ervoor te laten opdraaien...) . Dat zou een zuiver motief moeten zijn om iedereen te vergeven.En daarmee wil ik dus NIET zeggen dat je de ander niet mag confronteren met zijn gedrag. Want naast vergeven bestaat er ook iets als verzoenen, maar dat is weer een heel ander thema :)

Dat vraagt God helemaal niet, om anderen altijd te vergeven...

Dus, als iemand in jou huis de boel afbreekt, dan ga je hem meteen vergeven en weer van harte met hem om, ook al heeft ie geen berouw en zit ie je in je gezicht uit te lachen.
En als ie je pasje met pincode vindt en haalt je bankrekening leeg, dan zeg je geeft niets broeder tis je vergeven, dat valt volkomen in het niet bij wat ik heb gedaan. Smiley die vol vragen zit
Dan zeg je ja Jezus is voor onze zonde gestorven en dat is voor mij een zuiver motief om jou te vergeven.

En diegene loopt over je heen, vernielt je nieuwe auto, en jij blijft maar zeggen dat je hem vergeeft met zuivere motieven, en je laat hem ook je weer opgeknapte huis binnen en zegt ja ik keer nu mijn andere wang toe, zodat diegene weer je huis kan vernielen.
Dan zeg je ja, geeft niets, God heeft zijn Zoon er al voor laten opdraaien.

Ja, ik vergroot het een beetje uit, om de onzinnigheid tot je te laten doordringen.

En bij vergeven hoort ook van harte weer omgaan met iemand, dus ja als iemand de kinderen van een moeder heeft misbruikt, ja, dan zegt ze van ja, ik vergeef je ook al heb je geen berouw, valt in het niet bij mijn enorme schulden die God mij heeft kwijtgescholden. En dat is een zuiver motief van mij om je te vergeven ook al heb je geen berouw. En je keert je andere wang toe, door hem weer, op je kinderen te laten passen...????

Want God vraagt ALTIJD te vergeven.

Ja, en zo, krijgen sekten dus macht....door deze valse doctrines.

Ja, Bij God moet je wel eerst berouw tonen anders vergeeft Hij je niet, maar ja voor mensen gaat die vlieger niet op, die MOET JE ALTIJD VERGEVEN, dat vraagt God namelijk...want de schuld die jij bij Hem hebt valt in het niet bij wat een vernieler bij jou thuis aanricht.
En dan noem je het ook nog eens 'een zuiver motief'...

Besef jij wel wát je zegt......

..

Beste Shanita,

Lees Matt 18 nog 's door. Laatste verzen 15-34.

Het laatste vers luidt:
"En zijn heer was zo kwaad dat hij hem in handen van de gerechtsbeulen gaf tot hij de hele schuld zou hebben terugbetaald. 35 Zo zal mijn hemelse Vader ook ieder van jullie behandelen die zijn broeder of zuster niet van harte vergeeft.’ "

Hier staat toch erg duidelijk wat God bedoelt.
Zou je hier jouw kijk 's op willen geven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 17:29
 
ANNETTE050 schreef:
En begrijp ik je reactie niet....alles draait toch om het halen van kijkcijfers...maakt niet uit wat je maakt als producent....bij de Watsons net zo goed.....

ZEELAND736 schreef:
Shanita niet alleen...sinds kort...IK OOK!!!!

the watsons??, nee joh, de Waltons! Lachende smiley goodnight John-boy!, goodnight Shanita, goodnight Roady, goodnight Keith...
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op donderdag 24 januari 2013, 17:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 17:50
 
ROADY558 schreef:
Beste Shanita,

Lees Matt 18 nog 's door. Laatste verzen 15-34.

Het laatste vers luidt:
"En zijn heer was zo kwaad dat hij hem in handen van de gerechtsbeulen gaf tot hij de hele schuld zou hebben terugbetaald. 35 Zo zal mijn hemelse Vader ook ieder van jullie behandelen die zijn broeder of zuster niet van harte vergeeft.’ "

Hier staat toch erg duidelijk wat God bedoelt.
Zou je hier jouw kijk 's op willen geven?

Roady, het is wel weer even de inhoud, en het zou mooier zijn om het daar in haar topic over te hebben. Misschien nog niet te laat om het daar door te zetten. Of zelf in een ouder topic wat Shanita vandaag weer heeft ontdekt.

Inhoudelijk heb ik nog geen reactie van jou gezien op het punt van Shanita over de tekst uit Mattheus 5. Misschien dat ik dat heb gemist, maar hoe lees jij die tekst?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 19:01
 
Sorry komt in mij op zomaar ik lees


Meters lange stof waarvan iedereen het denkt beter te weten
BETWETERS
Als je ergens een kerk of pastoraat hebt gevolgd en je denkt dat dat de waarheid is laat die dan IN JOUW zijn en LEG ANDEREN dat niet op.
IK blijf bij het mijne achter mijn gordijnen samen met de HEER krijg ik zoveel meer .
want Hij is een vergevend God zelfs nu ik boos op hem ben en wat ik ook doe of ik mensen wel of niet vergeef als het maar uit je hart komt anders heeft het geen zin
Dus maar eens kijken hoe je harts gesteldheid is ???? misschien
God zegt wie mij wil volgen neme zijn kruis op
En ja als je we zijn als Jezus dan is er geen boosheid vergeeft hij zeker degene die jouw wat aan gedaan heeft want HIJ ziet en HIJ oordeelt over wel of geen schuld
De hoer de tollenaar de zondaar welke vorm dan ook Hebben het leven gekregen van de HEER
Ik ben hem vandaag dankbaar want HIJ heeft een plan met mij hoe wat waar weet ik niet HIJ alleen.

U HEBT HET GEHOORD DAT ER GEZEGD IS : U MOET UW NAASTE LIEFHEBBEN EN UW VIJANDEN MOET U HATEN.

MAAR IK ZEG U: HEB UW VIJANDEN LIEF ZEGEN HEN DIE U VERVLOEKEN,
DOE GOED AAN HEB DIE U HATEN EN BID VOOR HEN DIE U BELEDIGEN
EN U VERVOLGEN.

ZODAT U KINDEREN ZULT ZIJN VAN UW VADER DIE IN DE HEMELEN IS WANT HIJ LAAT ZIJN ZON OPGAAN OVER GOEDE EN SLECHTE MENSEN,
EN LAAT HET REGENEN OVER RECHTVAARDIGEN EN ONRECHTVAARDIGEN

WANT ALS U HEN LIEFHEBT DIE U LIEFHEBBEN WAT VOOR LOON HEBT U DAN ?
DOEN OOK DE TOLLENAARS NIET HETZELFDE ?
EN ALS U ALLEEN UW BROEDERS GROET , WAT DOET U MEER DAN ANDEREN?
DOEN OOK DE TOLLENAARS NIET ZO ?

WEEST U DAN VOLMAAKT , ZOALS U VADER, DIE IN DE HEMELEN IS VOLMAAKT IS

ZIJN ALS JEZUS ZEGT MIJ HEM VOLGEN MIJN KRUIS OPNEMEN EN STIL ZIJN .
EN AL WAT GEBEURD TEN HEMEL TE BRENGEN , OOK IK ZAL HOE MOEILIJK OOK DE WEG DIE VOOR ME LIGT BIDDEN VOOR HEN DIE MIJ VERVOLGEN .
EN HEN NIET VERVLOEKEN WANT IK WEET IEDEREEN WAT IK HIER OOK LEES OP FORUMS DOET GOED

MAAR LAAT IEDEREEN IN DE WAARDE WANT GOD GAAT MET IEDEREEN EEN ANDERE WEG IEDEREEN DENKT ANDERS IS ANDERS VOELT DINGEN ANDERS AAN .

lEES ALLEEN IK HOEF GEEN WOORD TERUG IK SCHRIJF ALLEEN
EN ALS IETS JE NIET BEVALT GEEF HET MAAR AAN DE HEER
VRAAG HEER KLOPT DAT WEL WILT U INZICHT GEVEN AAN HEM OF HAAR WANT IK ZIE DAT ZO ANDERS

DAN STOPT HET OOIT OOK MENSEN WEG TE JAGEN HIER AL DE DISCUSSIES ZIJN TOCH NIET NODIG
WE HEBBEN EEN GOD EEN HOGER MACHT DIE BIJ MACHTE IS TE VERANDEREN ALS HIJ DAT NODIG VIND EN NOOIT WIJ DIE DENKEN HET BETER TE WETEN ZELF NIET EEN KAN GOED DOEN OOK IK NIET

MAAR DIT MOET EVEN VAN MIJN HART

ANITA
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 20:17
 
ZOEKER064 schreef:
Roady, het is wel weer even de inhoud, en het zou mooier zijn om het daar in haar topic over te hebben. Misschien nog niet te laat om het daar door te zetten. Of zelf in een ouder topic wat Shanita vandaag weer heeft ontdekt.

Inhoudelijk heb ik nog geen reactie van jou gezien op het punt van Shanita over de tekst uit Mattheus 5. Misschien dat ik dat heb gemist, maar hoe lees jij die tekst?

Je hebt gelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 22:05
 
verwijderd: dubbel geparkeerd.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 25 januari 2013, 00:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 22:05
 
ROADY558 schreef:
Beste Shanita,

Lees Matt 18 nog \'s door. Laatste verzen 15-34.

Het laatste vers luidt:
\"En zijn heer was zo kwaad dat hij hem in handen van de gerechtsbeulen gaf tot hij de hele schuld zou hebben terugbetaald. 35 Zo zal mijn hemelse Vader ook ieder van jullie behandelen die zijn broeder of zuster niet van harte vergeeft.’ \"

Hier staat toch erg duidelijk wat God bedoelt.
Zou je hier jouw kijk \'s op willen geven?


Zonde van een broeder – Binden en ontbinden

15 Indien uw broeder zondigt, ga heen, bestraf hem onder vier ogen. 16 Indien hij naar u luistert, hebt gij uw broeder gewonnen. Indien hij niet luistert, neem dan nog een of twee met u mede, opdat op de verklaring van twee getuigen of van drie elke zaak vaststa. 17 Indien hij naar hen niet luistert, zeg het dan aan de gemeente. Indien hij naar de gemeente niet luistert, dan zij hij u als de heiden en de tollenaar.

18 Voorwaar, Ik zeg u, al wat gij op aarde bindt, zal gebonden zijn in de hemel, en al wat gij op aarde ontbindt, zal ontbonden zijn in de hemel.

19 Wederom, [voorwaar] Ik zeg u, dat, als twee van u op de aarde iets eenparig zullen begeren, het hun zal ten deel vallen van mijn Vader, die in de hemelen is. 20 Want waar twee of drie vergaderd zijn in mijn naam, daar ben Ik in hun midden.

Vergiffenis

21 Toen kwam Petrus bij Hem en zeide: Here, hoeveel maal zal mijn broeder tegen mij zondigen en moet ik hem vergeven? 22 Tot zevenmaal toe? Jezus zeide tot hem: Ik zeg u, niet tot zevenmaal toe, maar tot zeventig maal zevenmaal.
Hier is sprake van berouw, zie hieronder, Mat 18:29

En Lucas 17 vers 3 en 4:
Indien uw broeder zondigt, bestraf hem, en indien hij berouw heeft, vergeef hem. 4 En zelfs indien hij zevenmaal per dag tegen u zondigt en zevenmaal tot u terugkomt en zegt: Ik heb berouw, zult gij het hem vergeven.



Mat. 23 Daarom is het Koninkrijk der hemelen te vergelijken met een koning, die afrekening wilde houden met zijn slaven. 24 Toen hij begon te rekenen, werd een voor hem geleid, die tienduizend talenten schuldig was. 25 Omdat hij niet bij machte was te betalen, beval zijn heer hem te verkopen, met zijn vrouw en kinderen en al wat hij bezat, opdat er betaald kon worden. 26 De slaaf wierp zich neder als smekeling en zeide: Heb geduld met mij en ik zal u alles betalen. 27 De heer van die slaaf kreeg medelijden met hem en hij liet hem vrij en schold hem de schuld kwijt. 28 Toen die slaaf wegging, trof hij een zijner medeslaven aan, die hem honderd schellingen schuldig was, en hij greep hem bij de keel en zeide: Betaal wat gij schuldig zijt. 29 De medeslaaf nu wierp zich voor hem neder en bad hem dringend, zeggende: Heb geduld met mij en ik zal u betalen. 30 Doch hij wilde niet, maar ging heen en zette hem gevangen, totdat hij het verschuldigde zou betaald hebben. 31 Toen nu zijn medeslaven zagen, wat er gebeurd was, werden zij zeer verdrietig en gingen hun heer al wat er gebeurd was, mededelen. 32 Toen ontbood zijn heer hem en zeide tot hem: Slechte slaaf, al die schuld heb ik u kwijtgescholden, daar gij het mij dringend hadt gevraagd. 33 Hadt ook gij geen medelijden moeten hebben met uw medeslaaf, zoals ook ik medelijden had met u? 34 En zijn meester werd toornig en gaf hem in handen van de folteraars, totdat hij hem al het verschuldigde zou betaald hebben. 35 Alzo zal ook mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet, een ieder zijn broeder, van harte vergeeft.

Hieruit kan je opmaken dat de medeslaaf berouw had: 29 De medeslaaf nu wierp zich voor hem neder en bad hem dringend, zeggende: Heb geduld met mij en ik zal u betalen.

Als iemand dat tegen mij zal zeggen, wat die slaaf zegt, zou ik het hem ook kwijtschelden, deed iemand anders ook voor mij...

Dat is iets heel anders dan iemand van harte vergeven als ie en geen berouw toont en zelfs ontkent...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 25 januari 2013, 00:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 23:07
 
Roady: Daarom vraagt God om anderen ALTIJD te vergeven. Omdat de schuld die de ander bij mij heeft, volledig in het niet valt in vergelijking met de enorme schuld die God mij kwijtgescholden (door Jezus ervoor te laten opdraaien...) . Dat zou een zuiver motief moeten zijn om iedereen te vergeven.Geplaatst: woensdag 23 januari 2013, 14:31, onderaan de post

Roady: namelijk onvergevingsgezindheid, wat feitelijk niets anders is dan ongehoorzaamheid aan God.
Geplaatst: woensdag 23 januari 2013, 11:28, onderaan je post.


Shanita130; ik ben klaar met je sektarische g@#$#! Ik besteed er geen tijd meer aan, heeft me jaren geduurd te herstellen en deprogrammeren van sektes waar ze precies dezelfde dingen en dreigementen hadden als jij.
Ongenuanceerd en rigide, en gewoon wat teksten eruit plukken die de voorganger uitkomt, ben er helemaal klaar mee.

Ik wil over discussiëren over het evangelie, blijde boodschap en het mooie van het geloof, en ik ben klaar met sektarische figuren dingen uit te leggen, al 2 en een half jaar hier.
Als je iets wil weten lees je maar terug.; ik ga niet meer dweilen met de kraan open.

Dan ben ik in jou ogen maar ongehoorzaam aan God, en dan vind je maar dat mijn schuld veel groter is dan die van de dader; ík ben er klaar mee.
Jullie groeperingen zeggen zelfs dat de traditionelen met de kinderdoop een dood geloof hebben; hele Bijbelstudies erover gehad bij jullie.

Ik vergeef als ík daaraan toe ben, en niet nu meteen omdat dat moet, zo is God niet; God is Liefde.
En als ik een kind zou hebben, die in elkaar gemept wordt, dan ga ik niet zeggen ga maar weer alleen naar school en vergeef het hun en keer je andere wang toe, dus met andere woorden, sta het toe, en geef hun zelfs weer gelegenheid.


Dan maak ik mijn kind weerbaar, en zeg ik zulke gasten hoef je niet te vergeven, alleen als ze berouw tonen.

S. die helemaal klaar is met groeperingen die met Bijbelteksten uit hun verband komen, en Bijbelteksten die weer iets anders zeggen of juist het tegenovergestelde, die niet noemen.
Of gewoon zinnen voor of achter de komma weglaten.
En zo op me schuldgevoel werkten en op me angst...zo werkt God niet.

Zo van als je niet vergeeft, wie dan ook, ook al heeft hij geen berouw dan ben je ongehoorzaam aan God, kom je dus in de hel.
En, dat God mij de enorme schuld die ik had heeft kwijtgescholden wat niets is in vergelijking met wat de dader mij aandeed.
En..dát zou dan een 'zuiver motief' moeten zijn....om íedereen te vergeven.

Het is ongelofelijk hoe jullie se..eh groepen, levens verwoesten in de naam van het geloof. Zieke smiley

Ik wil delen hier en over het evangelie discussiëren, en me niet weer een angstgeloof aan laten praten.

Jammer he?


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 24 januari 2013, 23:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 00:48
 
donderdag 24 januari 2013, 16:48


ZOEKER064 schreef:
Shanita, ik wil daar toch evenop reageren. Ook om te kijken of ik dit nog een beetje aan het topic kan hangen ;)

Roady heeft het hier (in mijn cynisme topic ...) over vergeven, jij het het over excuses moeten maken. Excuses hebben volgens mij te maken met verzoenen. Dat zijn toch twee heel verschillende dingen? Jij hebt een tekst geplaatst waar duidelijk uit wordt dat verzoening alleen maar plaats kan vinden als er sprake is van berouw. Geen berouw betekent geen verzoening en waarschijnlijk ook geen excuses.

Shanita130: ik doelde op Vergeving, en niet op sorry omdat iemand een glaasje melk omstoot, dacht echt dat dat wel duidelijk was..

De vergeving waar Roady het over heeft te maken met kwijtschelden van schuld naar het voorbeeld van de koning die zijn knecht al zijn schuld kwijtscheldt maar waar de knecht dan niet zelf ook iemand die hem iets schulodig is dat beetje kwijt scheldt. Ik lees daar ook in dat we als iemand een schuld bij mij heeft, ik "natuurlijk" degene die een schuld bij mij deze kwijtscheldt. En er staat nogal een heftige represaille tegenover ook. Ik lees dan dat ik die ander moet vergeven.

SHANITA130 SCHRIJFT: Ja, als iemand naar me toekomt en zegt: Mat 29 De medeslaaf nu wierp zich voor hem neder en bad hem dringend, zeggende: Heb geduld met mij en ik zal u betalen. Ja, dan zou ík meteen vergeven.

Maar niet als de medeslaaf zou zeggen van ik deed niets en heb recht dat je me vergeeft.




Het mooie van kwijtschelden is dat je dan ook niet meer aan de ander gebonden bent. Schuld maakt wederzijds afhankelijk. daarom kun je ook zeggen dat het kwijtschelden van schuld vrij maakt.

(Hmm, vrijgemaakt, ik heb geen schulden meer ... Knipoog smiley , lang leve de GKV!)




Nou, dat is nu het mooie van het forum, dan kun je vriendelijk vragen hoe Roady daarbij komt? Ik kan me erg goed voorstellen dat je de tekst over die koning zo uit mag leggen dat God die mij alles kwijt gescholden heeft van mij verwacht dat ik nu ook anderen om mij heen hun schuld kwijtscheldt. En dan denk ik dat het om veel meer dan financieen gaat.


Roady beschuldigt me indirect van ongehoorzaam zijn aan God, onder meer, wat nou vriendelijk vragen..????


Om dan terug te komen op het topic ..

Volgens mij praten jullie langs elkaar heen. Volgens mij leg jij woorden in Roady's mond die hij niet wil zeggen.


Shanita schrijft: Nee, ik citeerde hem steeds letterlijk!!! En vervolgens wordt je boos op hem omdat hij dingen zegt die lijken op wat anderen eerder tegen je hebben gezegd. Is dat eerlijk naar Roady toe? Shanita schrijft: Nee, ik ben boos op het selectief toepassen van teksten en dan indirect mij beschuldigen van het ongehoorzaam zijn aan God!, onder andere...
Zelfs als Roady wel op een verkeerde manier bepaalde bijbelteksten zou uitleggen, mag je hem dan op een hoop gooien met allemaal mensen die jou persoonlijk hebben gekwetst en dan allerlei nare dingen gaan roepen?
Shanita schrijft: Dit gaat tever: mij betichten van ongehoorzaam zijn aan God, onder andere...

Ik zou ervoor willen pleiten om dan gewoon uitleg te vragen. En uitleggen hoe jij zijn woorden woorden op vat. daar kan hij van leren.
Shanita schrijft: iemand die zo selectief Bijbelteksten gebruikt en zo makkelijk beschuldigt zelfs aan het ongehoorzaam zijn aan God, wat moet ík dan uitleggen?
Maar om dan cynisch en sarcastisch te worden. Shanita schreef: Dat deed ik NIET. Zo vat jij dat misschien op.

Roady reageert ook niet voor niets op dit onderwerp. Heb jij enig idee wat hem beweegt om zo te reageren?

Shanita schrijft: Ja, mensen waarschuwen dat ze MOETEN vergeven anders zijn ze ongehoorzaam aan God, dus maw een angstgeloof verspreiden, wat hij wsch. nog zelf in gelooft ook, maar ja, mensen zoals ik hebben daar teveel, veels teveel schade van ondervonden...

Zou hij reageren om even iemand in de hoek te drukken? Dat is de gedachte achter cynisch: kwade bedoelingen verwachten bij de ander. Dat is wat bij het "slachtoffer" van een cynische opmerking zo zeer doet. Dat oprechte bedoelingen niet worden erkent.

Shanita schrijft: Dat is nog erger als hij 'oprecht' andere mensen beschuldigt van ongehoorzaam zijn aan God!!!

Shanita Schrijft: Ik vind mensen die niet kunnen vergeven, betichten van ongehoorzaamheid aan God heel erg!!!!

Een cynische reactie zoekt de ander niet op maar duwt hem weg. Wel een vreemde beweging op een contact site waar je nu eens de mogelijkheid hebt anderen echt te leren kennen ;)

Shanita schrijft: Nogmaals ik ben niet cynisch, ik ben boos, een soort boosheid dat oplucht.
Lees mijn bijdragen van twee en een half jaar!!! maar terug, dan zie je dat ik altijd geduld heb gehad met angstgeloof verspreiders, maar ja, mijn geduld is op.


SHANITA SCHREEF: Amen!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 25 januari 2013, 00:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 01:11
 
a
zoeker en roady, ik doe even niet meer mee, het gaat me om inhoud en zeker niet om het weer eens iemand halfdood proberen te meppen met lange lappen tekst enz, onduidelijk, agressief of niet... als shanita nou even de voegen vd gemetselde schoorsteen op het dak gaat controleren en fris en wel weer tot haarzelf komt wacht ik gewoon even een nieuw en wél serieus te onderhouden topic af

Lachende smiley
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 25 januari 2013, 14:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 01:55
 
De christelijke vrijheid
5
1 Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen.

Er schoot mij ineens een mooie tekst te binnen!

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 08:30
 
SHANITA130 schreef:
De christelijke vrijheid
5
1 Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen.

Er schoot mij ineens een mooie tekst te binnen!

Lachende smiley


Je (uitgangs)positie NU is VRIJHEID. Daarbinnen is God aan het werk en dat werk... daarvan is Hij de voleindiger.

En als het woord van God werkt als een tweesnijdend scherp zwaard dan is dat heel puntgaaf, het gaat heel omzichtig te werk in het scheiden van weefsel, ziel en merg. Niet als een dolk, niet als een steekwapen.. nee.. vakkundig, voorzichtig en prachtig. Zo is God.

Ben ik effe blij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 09:37
 
JOL252 schreef:
Je (uitgangs)positie NU is VRIJHEID. Daarbinnen is God aan het werk en dat werk... daarvan is Hij de voleindiger.

En als het woord van God werkt als een tweesnijdend scherp zwaard dan is dat heel puntgaaf, het gaat heel omzichtig te werk in het scheiden van weefsel, ziel en merg. Niet als een dolk, niet als een steekwapen.. nee.. vakkundig, voorzichtig en prachtig. Zo is God.

Ben ik effe blij.


aaaa Lachende smiley
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 25 januari 2013, 09:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 10:46
 
JOL252 schreef:
Je (uitgangs)positie NU is VRIJHEID. Daarbinnen is God aan het werk en dat werk... daarvan is Hij de voleindiger.

En als het woord van God werkt als een tweesnijdend scherp zwaard dan is dat heel puntgaaf, het gaat heel omzichtig te werk in het scheiden van weefsel, ziel en merg. Niet als een dolk, niet als een steekwapen.. nee.. vakkundig, voorzichtig en prachtig. Zo is God.

Ben ik effe blij.

Mooi Jol...heel mooi...maarre...als ik dan toch de pijn van het snijden voel...ook al doet Hij dat als een liefdevolle Vader???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 11:03
 
Beste Zoeker,

Mijn excuus dat ik nogal offtopic ging, althans ik gaf niet duidelijk genoeg aan welk verband "vergeving" en "cynisme" met elkaar hebben.

Dus nu: ONTOPIC Lachende smiley

Jouw vragen:
- Kunnen we tot een gezamelijke definitie van cynische komen?
Cynisme is volgens wiki "een houding die voortkomt uit wantrouwen, scepsis ('gerede twijfel') tegenover de goede bedoelingen van de medemens en kan hoogstens spottend worden opgevat."

Ik zie het als een wantrouwige reactie op wat iemand zegt of doet, waarbij cynisme werkt als een verdediging. Op die manier hoef je iemand niet echt binnen te laten in je innerlijk. En het voordeel daarvan is dat je er niet ECHT over hoeft na te denken (en dus eerlijk worden) over datgene wat iemand zegt.


- Kan ik stellen dat dingen die vanuit eigen emotie en zelfverdediging worden gezegd niet uit Liefde voortkomen?
Ik zeg "ja" tegen deze stelling.
Zelfverdediging is de meest makkelijke manier om iemand buiten te laten. Ook dan weer hoef je niet echt iemand binnen te laten, hoef je niet na te denken over wat iemand zegt, en hoef je niet echt eerlijk te worden.
Heel makkelijk als je weinig tijd of zin hebt :)

De weg van Liefde is anders. Waarom zou Liefde zichzelf willen verdedigen? De waarheid (die onlosmakelijk verbonden is met Liefde) verdedigt zichzelf wel. Daarom liet Jezus ook alles gelaten over Zich heenkomen toen Hij werd vals-beschuldigd, bespot, gehoond, gegeseld en gekruisigd.

- Kan het toepassen van cynisme soms nodig zijn om een ander even wakker te schudden?

Nee, ik meen niet dat cynisme hiervoor een gezonde manier is.
Cynisme is slecht voor jezelf en steekt de ander ook aan, doordat het een verkeerd-emotionele reactie oproept.

- Hebben we spelregels nodig om duidelijk te maken dat bepaalde uitingen die in het gewone leven prima zijn (en direct gecorrigeerd kunnen worden) op een forum als dit vanuit zorgvuldigheid gewoon niet kunnen?

Je kunt spelregels opstellen. Als het forum-beheer deze zou hanteren en ernaar zou handelen (dus ook met gevolgen als de regels niet gehouden wordt) ja dan zou je iets kunnen bereiken om de sfeer op een forum goed te houden.
Ik ben bang, dat als je spelregels opzet, zonder die te controleren en na te leven, dat er niets zal veranderen.
Een forum leent zich bij uitstek om je hart te luchten en te zeggen wat je "buiten" misschien minder snel of makkelijk zou kunnen zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:20
 
ZEELAND736 schreef:
Mooi Jol...heel mooi...maarre...als ik dan toch de pijn van het snijden voel...ook al doet Hij dat als een liefdevolle Vader???


Ja lastig hé.

Volgens mij doet Hij dat niet buiten jouw wil en overgave om, Hij werkt in en met vertrouwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 3 van 5