ChristianMatch
 


Forum

Vrouwen het initiatief nemen?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 15:25
 
KLUS667 schreef:
Het gaat m.i. om wezenlijke dingen. Dat de man bij twijfel de knoop doorhakt. En dan gaat het niet of de muur rood of bruin moet worden, vrouwen hebben daar gewoon betere kijk op vind ik.

Stel: man en vrouw zijn het niet eens over God weg in hun leven, of schoolkeuze voor het kind, dan ligt de definitieve beslissing bij de man, hij zal er dan op een onzelfszuchtige manier mee om moeten gaan en uiteindelijk daar ook rekenschap af moeten leggen aan God.

Dagelijkse praktische (opvoeding) zaken mogen best door de vrouwen genomen worden, maar dit bedoel ik niet dat de man zich maar afzijdig moet houden. Als je kinderen mag krijgen, dan krijg je ze ook samen, en dan heb je ook samen de verantwoordelijkheid vind ik. En tuurlijk iedereen komt wel eens uitgeblust thuis, maar dat mag niet 18 jaar lang een excuus zijn.


Dus......terug naar het hoofdonderwerp..... een vrouw mag knipogen, mailen, weet ik veel wat naar een man, net zoals een man dat mag doen.

Verraste, verbaasde smiley P.S. kom nou niet met een reactie, dat als een man wil daten en een vrouw niet, dat de man hierover een beslissing mag nemen Knipoog smiley Gefrustreerde smiley , want het gaat hierboven wel over iets wat geldt binnen een huwelijk.


En wat als de man een eeuwige twijfelkont is en nooit es een knoop doorhakt en dus vrouw in het ongewisse blijft en het gezin voor de sluizen?
En waarom geldt wel bij de kleur van een muur dat de vrouw mag beslissen en niet in andere zaken de eindverantwoording heeft (gemakzucht?)? Oh en de vrouw mag zich dus best (praktisch) buigen over de opvoeding, met permissie natuurlijk van de man, anders niet ... ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 15:40
 
JOL252 schreef:
En wat als de man een eeuwige twijfelkont is en nooit es een knoop doorhakt en dus vrouw in het ongewisse blijft en het gezin voor de sluizen?
En waarom geldt wel bij de kleur van een muur dat de vrouw mag beslissen en niet in andere zaken de eindverantwoording heeft (gemakzucht?)? Oh en de vrouw mag zich dus best (praktisch) buigen over de opvoeding, met permissie natuurlijk van de man, anders niet ... ?


Bij twijfel hakt de man de knoop door......goed lezen Jol..... Knipoog smiley
Maar wat als je twijfelt over de kleur van je muur?????? Dan mag de vrouw de knoop doorhakken.....
Het is eigenlijk heel duidelijk....

Ik vind dat een ieder binnen een relatie zelf maar moet kijken wie wat doet en wat beslist. Een vrouw kiest de kleur van de muur maar plakt weer geen banden (ik niet in ieder geval)
Toen ik ging scheiden had ik bijna nog nooit de vuilnis buiten gezet...vergat dat ook telkens....
Maar...dit zijn praktische zaken......Een relatie op basis van gelijkwaardigheid lijkt mij toch altijd nog het beste....

Oeps, dit ging eigenlijk over vrouwen die initiatieven nemen...... Engeltje smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 25 mei 2013, 15:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 15:51
 
WILLEMIJN232 schreef:
1. Bij twijfel hakt de man de knoop door......goed lezen Jol..... Knipoog smiley

2. Maar wat als je twijfelt over de kleur van je muur?????? Dan mag de vrouw de knoop doorhakken.....
Het is eigenlijk heel duidelijk....


Ik vind dat een ieder binnen een relatie zelf maar moet kijken wie wat doet en wat beslist. Een vrouw kiest de kleur van de muur maar plakt weer geen banden (ik niet in ieder geval)
Toen ik ging scheiden had ik bijna nog nooit de vuilnis buiten gezet...vergat dat ook telkens....
Maar...dit zijn praktische zaken......Een relatie op basis van gelijkwaardigheid lijkt mij toch altijd nog het beste....

Oeps, dit ging eigenlijk over vrouwen die initiatieven nemen...... Engeltje smiley


1. ja! maar... Gefrustreerde smiley
2. Smiley die vol vragen zit Zieke smiley oh vandaar... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 25 mei 2013, 15:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 15:59
 
JOL252 schreef:
1. ja! maar... Gefrustreerde smiley
2. Smiley die vol vragen zit Zieke smiley oh vandaar... Knipoog smiley



Jij snapt het....... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 16:03
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jij snapt het....... Engeltje smiley



Ja, ik ben weer helemaal bijgespijkerd. Dank je. Engeltje smiley Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 25 mei 2013, 16:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 16:17
 
en als ik eens het initiatief neem loop ik weer achter de feiten aan, maar tot nu toe bijna altijd reactie terug gehad dus .. ga ik vrolijk verder.

en jagen ? ben geen wild wat los loopt of aangeschoten is.

als er al gejaagd wordt doe ik het zelf wel Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 16:39
 
NATASCHA642 schreef:
en als ik eens het initiatief neem loop ik weer achter de feiten aan, maar tot nu toe bijna altijd reactie terug gehad dus .. ga ik vrolijk verder.

en jagen ? ben geen wild wat los loopt of aangeschoten is.

als er al gejaagd wordt doe ik het zelf wel Knipoog smiley

ha ha. dan doe je het zelf wel Lachende smiley

petra, ook beetje de kluts kwijt over mannen die het hoofd zijn, toch es nog es goed de bijbel lezen, kan het er niet mee eens zijn.
Dat ze de leiding hebben oke, maar in liefde na zijn vrouw en gezin. Dus ergens in onderdanigheid na je mede gezinsleden, respecterende hun keuze,s . dat ze in vrijheid kunnen leven, zich zelf ontwikkelen, niet met een slavenjuk. zoiets zou god het wel bedoeld hebben....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 18:07
 
Klus:

Dus......terug naar het hoofdonderwerp..... een vrouw mag knipogen, mailen, weet ik veel wat naar een man, net zoals een man dat mag doen.



Bedoel je nu ook dat we je uitnodigen voor een etentje ,dat betalen, je jas ophouden en de deur voor je open houden....
Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 18:24
 
WILLEMIJN232 schreef:
Klus:

Dus......terug naar het hoofdonderwerp..... een vrouw mag knipogen, mailen, weet ik veel wat naar een man, net zoals een man dat mag doen.



Bedoel je nu ook dat we je uitnodigen voor een etentje ,dat betalen, je jas ophouden en de deur voor je open houden....
Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley

Vergeet nooit, de man is het bijtje, de vrouw het bloemetje... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 18:58
 
PETRA373 schreef:
ha ha. dan doe je het zelf wel Lachende smiley

petra, ook beetje de kluts kwijt over mannen die het hoofd zijn, toch es nog es goed de bijbel lezen, kan het er niet mee eens zijn.
Dat ze de leiding hebben oke, maar in liefde na zijn vrouw en gezin. Dus ergens in onderdanigheid na je mede gezinsleden, respecterende hun keuze,s . dat ze in vrijheid kunnen leven, zich zelf ontwikkelen, niet met een slavenjuk. zoiets zou god het wel bedoeld hebben....

Lees het stukje nog eens en dan niet met de kerkelijke historie in het achterhoofd. Lees eens hoe vaak de man verteld wordt dat hij de vrouw moet liefhebben, en hoe!! Als Christus ons heeft lief gehad. Dat is een hele diepe en vergaande liefde. Hoe moet een vrouw haar man respecteren zoals ze Christus gezag ervaart. Voel jij je bij Jezus een slaaf, niet vrij? Paulus omschrijft hier onvoorwaardelijke Liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 19:26
 
JOL252 schreef:
Vergeet nooit, de man is het bijtje, de vrouw het bloemetje... Smiley met dichtgeplakte mond

En dus moet het bloemetje maar afwachten tot (of) het bijtje langskomt? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 20:04
 
JANS221 schreef:
En dus moet het bloemetje maar afwachten tot (of) het bijtje langskomt? Verraste, verbaasde smiley


Er bestaat toch nog zoiets als sarracenia?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 20:10
 
JANS221 schreef:
En dus moet het bloemetje maar afwachten tot (of) het bijtje langskomt? Verraste, verbaasde smiley



Maar je mag best zelf uitnodigen hoor in je tentje straks.... Om on topic te blijven.


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 25 mei 2013, 20:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 20:11
 
ANNA415 schreef:
Lees het stukje nog eens en dan niet met de kerkelijke historie in het achterhoofd. Lees eens hoe vaak de man verteld wordt dat hij de vrouw moet liefhebben, en hoe!! Als Christus ons heeft lief gehad. Dat is een hele diepe en vergaande liefde. Hoe moet een vrouw haar man respecteren zoals ze Christus gezag ervaart. Voel jij je bij Jezus een slaaf, niet vrij? Paulus omschrijft hier onvoorwaardelijke Liefde.

ja, inderdaad, een man zoals jezus ons lief heeft. is idiaaaalllll Lachende smiley Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 20:20
 
JOL252 schreef:
Maar je mag best zelf uitnodigen hoor in je tentje straks.... Om on topic te blijven.



Wat moet ik hier nu weer bij denken? Verraste, verbaasde smiley Weet je wat? Ik denk.. maar niets..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 22:53
 
Euh...mogen de mannen ook nog reageren dames?

Ik laat alles nog eens op me inwerken, maar ik denk dat er gezien de reacties op mijn schrijven er toch een paar zijn die het niet helemaal snappen. Of (ik hoop het niet) zo teleurgesteld zijn dat ze het niet meer willen snappen.

En Petra: inderdaad, zoals Jezus ons lief heeft: onvoorwaardelijke liefde. Dat is zo mooi en dat wens ik ook iedereen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 22:56
 
KLUS667 schreef:
Euh...mogen de mannen ook nog reageren dames?

Ik laat alles nog eens op me inwerken, maar ik denk dat er gezien de reacties op mijn schrijven er toch een paar zijn die het niet helemaal snappen. Of (ik hoop het niet) zo teleurgesteld zijn dat ze het niet meer willen snappen.

En Petra: inderdaad, zoals Jezus ons lief heeft: onvoorwaardelijke liefde. Dat is zo mooi en dat wens ik ook iedereen.

Ik snap het maar al te goed. Maar denk anders, door het leven en de werkelijkheid wijzer geworden.


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 25 mei 2013, 23:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 08:22
 
KLUS667 schreef:
Het gaat m.i. om wezenlijke dingen. Dat de man bij twijfel de knoop doorhakt. En dan gaat het niet of de muur rood of bruin moet worden, vrouwen hebben daar gewoon betere kijk op vind ik.

Stel: man en vrouw zijn het niet eens over God weg in hun leven, of schoolkeuze voor het kind, dan ligt de definitieve beslissing bij de man, hij zal er dan op een onzelfszuchtige manier mee om moeten gaan en uiteindelijk daar ook rekenschap af moeten leggen aan God.

Dagelijkse praktische (opvoeding) zaken mogen best door de vrouwen genomen worden, maar dit bedoel ik niet dat de man zich maar afzijdig moet houden. Als je kinderen mag krijgen, dan krijg je ze ook samen, en dan heb je ook samen de verantwoordelijkheid vind ik. En tuurlijk iedereen komt wel eens uitgeblust thuis, maar dat mag niet 18 jaar lang een excuus zijn.


Dus......terug naar het hoofdonderwerp..... een vrouw mag knipogen, mailen, weet ik veel wat naar een man, net zoals een man dat mag doen.

KLUS667 schreef:
Euh...mogen de mannen ook nog reageren dames?

Ik laat alles nog eens op me inwerken, maar ik denk dat er gezien de reacties op mijn schrijven er toch een paar zijn die het niet helemaal snappen. Of (ik hoop het niet) zo teleurgesteld zijn dat ze het niet meer willen snappen.

En Petra: inderdaad, zoals Jezus ons lief heeft: onvoorwaardelijke liefde. Dat is zo mooi en dat wens ik ook iedereen.

Even een kleine opmerking vooraf: Als ik een knoop door zou mogen hakken, dan schreef ik onzelfzuchtige i.p.v. onzelfszuchtige. Maar dat even terzijde, nu over de wezenlijke dingen.
Zou je –na alles op je ingewerkt te laten hebben- misschien voor die paar die het niet helemaal snappen, het nogmaals luid en duidelijk, maar vooral zeer eenvoudig kunnen uitleggen hoe het wel zit? Het gaat hier tenslotte om wezenlijke zaken en ik vind het toch wel van essentieel belang dat een ieder begrijpt wat jij bedoelt.
Veel mannen reageren hier niet, Klus, misschien hebben die het wel te druk met knopen doorhakken en uitgeblust zijn.

Misschien moet er wel een nieuw topic geopend worden, want hier mogen we niet teveel off-topic gaan, aan jou de eer om die knoop door te hakken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 11:02
 
KLUS667 schreef:
Euh...mogen de mannen ook nog reageren dames?

Ik laat alles nog eens op me inwerken, maar ik denk dat er gezien de reacties op mijn schrijven er toch een paar zijn die het niet helemaal snappen. Of (ik hoop het niet) zo teleurgesteld zijn dat ze het niet meer willen snappen.

En Petra: inderdaad, zoals Jezus ons lief heeft: onvoorwaardelijke liefde. Dat is zo mooi en dat wens ik ook iedereen.


Ik snap je prima hoor....maar wat ik in jou stukje mis is de liefde...De liefde voor elkaar...en dat is niet wie wat beslist, nee , dat is een ander net zo behandelen als dat je zelf behandelt wilt worden.... Dat is niet te meten in wie wat doet en wie wat beslist....De Bijbelse boodschap bij uitstek.
Als je elkaar liefhebt stel je je eisenpakket ook bij en dat doe je uit liefde.....Wat wil je? Geluk of gelijk?
Wat ik een beetje in jouw betoog lees,( corrigeer me maar als ik het mis heb) een rolverdeling die niet meer anno 2013 is....rolverdelingen zijn praktisch van aard, heeft niets met liefde te maken.....Ik kan gelukkig ook zelf heel goed meedenken naar wat voor school mijn kind zal gaan, daar deal je over binnen een relatie en als je elkaar lief hebt kom je daar vast en zeker ook uit......in die zin ben ik wel teleurgesteld als ik jou visie lees.....
Waar liefde woont, gebiedt de Heer de zegen, daar woont Hij zelf...(tekst uit het oude liedboek). Een tekst die mij nog altijd raakt.....
Vrouwen kunnen daar ook best een goede mening over hebben(om even on topic te blijven) en daarom kunnen vrouwen ook best op een datingsite initiatieven nemen zonder gelijk als feministe neergezet te worden......
Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe je denkt over vrouwen in het kerkelijk ambt???? Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 26 mei 2013, 13:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 12:44
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik snap je prima hoor....maar wat ik in jou stukje mis is de liefde...De liefde voor elkaar...en dat is niet wie wat beslist, nee , dat is een ander net zo behandelen als dat je zelf behandelt wilt worden.... Dat is niet te meten in wie wat doet en wie wat beslist....De Bijbelse boodschap bij uitstek.
Als je elkaar liefhebt stel je je eisenpakket ook bij en dat doe je uit liefde.....Wat wil je? Geluk of gelijk?
Wat ik een beetje in jouw betoog lees,( corrigeer me maar als ik het mis heb) een rolverdeling die niet meer anno 2013 is....rolverdelingen zijn praktisch van aard, heeft niets met liefde te maken.....Ik kan gelukkig ook zelf heel goed meedenken naar wat voor school mijn kind zal gaan, daar deal je over binnen een relatie en als je elkaar lief hebt kom je daar vast en zeker ook uit......in die zin ben ik wel teleurgesteld als ik jou visie lees.....
Vrouwen kunnen daar ook best een goede mening over hebben(om even on topic te blijven) en daarom kunnen vrouwen ook best op een datingsite initiatieven nemen zonder gelijk als feministe neergezet te worden......
Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe je denkt over vrouwen in het kerkelijk ambt???? Knipoog smiley


ben het helemaal met je eens we leven nu anno 2013 , maar denk dat er nog heel veel mannen zijn die zo denken maar ben zelf van mening dat ik geen slaaf in een relatie hoef te zijn.
wat is er nu mooier dan jezelf te kunnen zijn en blijven in een relatie tenslotte is dat het eerste wat je aanspreekt in de ander.
En dan ik red me al jaren prima in me eentje , maar ik mis gewoon iemand die gelijkwaardig is en communicatie heel belangrijk vind net als ik. Waar je mee kan lachen en kan huilen en waar je samen over de dagelijkse dingen beslist. want ik heb net zoveel recht dan een man, tenslotte leven we in 2013.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 13:13
 
Tja.. en waarom zou je los van een relatie, buiten het huwelijk als vrouw wél alle vrijheid in beslissingen hebben en dan ineens in een huwelijk alles moeten laten droppen aan eigen initiatieven/wezenlijke beslissingen.


Jol, had vanmorgen na de samenkomst een zeer boeiend gesprek met twee van haar oudsten, een man en vrouw in het ambt.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 26 mei 2013, 13:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 13:26
 
JOL252 schreef:
Tja.. en waarom zou je los van een relatie, buiten het huwelijk als vrouw wél alle vrijheid in beslissingen hebben en dan ineens in een huwelijk alles moeten laten droppen aan eigen initiatieven/wezenlijke beslissingen.


Jol, had vanmorgen na de samenkomst een zeer boeiend gesprek met twee van haar oudsten, een man en vrouw in het ambt.


Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 14:24
 
Zonder Liefde heeft niets maar dan ook niets zin, gelijk geschreven staat. Men kan misschien wel alle gaven van de Geest bezitten of alles weggeven, maar als men de Liefde niet heeft, het zal niet baten.

Jezus is die Liefde en Hij heeft ons een dienende Liefde opgelegd, gelijk Hij ons diende en voor ons alles (op)gegeven heeft,. Met Zijn voetwassing laat hij duidelijk zien dat men niet een meerdere is van een ander, dus ook niet in een relatie. Ook hoe te leven als man en vrouw, en hoe het omschreven is staat de liefde bovenaan, dus daaruit kan men de conclusie trekken dat men als man en vrouw één is, daar past geen rang of stand bij.

http://www.youtube.com/watch?v=4xjPODksI08&list=RD02ZVHOqrw3Jks


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 26 mei 2013, 23:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 14:30
 
Dames, dames toch Knipoog smiley
Liefde en respect, sorry, excuses dat ik dat niet genoemd hebt, maar ik ga ervan uit dat jullie wel snappen dat dat het fundament van een huwelijk is (of in veel gevallen: zou moeten zijn).

Amen

P.S. Vrouwen in het ambt? Neem initiatief en open een nieuw topic zou ik zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 14:38
 
KLUS667 schreef:
Dames, dames toch Knipoog smiley
Liefde en respect, sorry, excuses dat ik dat niet genoemd hebt, maar ik ga ervan uit dat jullie wel snappen dat dat het fundament van een huwelijk is (of in veel gevallen: zou moeten zijn).

Amen

P.S. Vrouwen in het ambt? Neem initiatief en open een nieuw topic zou ik zeggen.

Als liefde en respect het fundament van het huwelijk is, dan heb je daarmee nog niet uitgelegd waarom in wezenlijke zaken de man dan degene is die de knopen door moet hakken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 16:13
 
JANS221 schreef:
Als liefde en respect het fundament van het huwelijk is, dan heb je daarmee nog niet uitgelegd waarom in wezenlijke zaken de man dan degene is die de knopen door moet hakken.

Daar sla je de spijker op zijn kop , laat hij zich maar eens uitleggen wat hij nu precies bedoelt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 16:57
 
NATASCHA642 schreef:
Daar sla je de spijker op zijn kop , laat hij zich maar eens uitleggen wat hij nu precies bedoelt Knipoog smiley


Ik vrees dat ik de cliché's zo op kan hoesten. No problem... maar okay, ik ben benieuwd of er verrassende en overtuigende redenen zijn ...


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 26 mei 2013, 16:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 17:16
 
JOL252 schreef:
Ik vrees dat ik de cliché's zo op kan hoesten. No problem... maar okay, ik ben benieuwd of er verrassende en overtuigende redenen zijn ...

laat ik nu net zo nieuwsgierig zijn Knipoog smiley laten we in gezonde spanning afwachten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 20:43
 
NATASCHA642 schreef:
laat ik nu net zo nieuwsgierig zijn Knipoog smiley laten we in gezonde spanning afwachten


Ja maar hoe lang nog ? Huilende smiley, smiley in tranen Stel dat wij vrouwen het echt niet snappen... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 21:40
 
[quote=KLUS667]Het gaat m.i. om wezenlijke dingen. Dat de man bij twijfel de knoop doorhakt. En dan gaat het niet of de muur rood of bruin moet worden, vrouwen hebben daar gewoon betere kijk op vind ik.

Stel: man en vrouw zijn het niet eens over God weg in hun leven, of schoolkeuze voor het kind, dan ligt de definitieve beslissing bij de man, hij zal er dan op een onzelfszuchtige manier mee om moeten gaan en uiteindelijk daar ook rekenschap af moeten leggen aan God.

Dagelijkse praktische (opvoeding) zaken mogen best door de vrouwen genomen worden, maar dit bedoel ik niet dat de man zich maar afzijdig moet houden. Als je kinderen mag krijgen, dan krijg je ze ook samen, en dan heb je ook samen de verantwoordelijkheid vind ik. En tuurlijk iedereen komt wel eens uitgeblust thuis, maar dat mag niet 18 jaar lang een excuus zijn.

Ik ben van mening dat mannen/vrouwen in een relatie complementair zijn in het doorhakken van knopen. We hebben elkaar nodig om elkaar te completeren. We zijn niet gelijk, ook al zijn we gelijkwaardig. De verschillen zijn meer dan biologisch en met deze verschillen moeten we in het huwelijk omgaan. De rol van de man en de rol van de vrouw zijn niet inwisselbaar en wanneer wij als man en vrouw onze rol innemen zullen wij in elkaar passen en elkaar completeren tot op het diepste niveau.

Ik vindt dat ik als vrouw best zelf initiatief mag nemen. Ondanks dat ik hier zelf ook moeite mee had in het begin. Staat voor mij los van 2013. Maar meer in hoe ik zelf ben opgevoed. Wel denk ik dat indien je zelf iemand benaderd er wel rekening mee dient te houden dat er nog steeds traditionele mannen zijn die het liefst zelf iemand benaderen. Heb ik verder geen problemen mee, mits je dit aangeeft als man.
Gr. Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 2 van 5