ChristianMatch
 


Forum

Vrouwen het initiatief nemen?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 18:57
 
ANNA415 schreef:
Da's niet zo moeilijk, dat zijn de recensenten in dit topic.

Gefeliciteerd dames Clown smiley

Scheer mij niet over 1 kam , ik ben alles behalve fenimist.
Je kan veel over me zeggen maar heb een eigen mening toevallig Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 07:46
 
ANNA415 schreef:
Da's niet zo moeilijk, dat zijn de recensenten in dit topic.

Gefeliciteerd dames Clown smiley

Hahahahahah LOL!!! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 07:47
 
Verkeerde plaats, sorry

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 30 mei 2013, 07:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 23:53
 
CAROLINEA870 schreef:
Ik ben er wel benieuwd naar wat mannen nou echt vinden, als de vrouw initiatief neemt tot de eerste knipoog of mail.

Mannen zijn jagers??

Ja, mannen zijn jagers. Mannen horen ook inderdaad de eerste stap te zetten. Correct.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: maandag 10 juni 2013, 07:03
 
IFAN841 schreef:
Ja, mannen zijn jagers. Mannen horen ook inderdaad de eerste stap te zetten. Correct.

Nou ik weet niet, maar daar merk ik weinig van Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: maandag 10 juni 2013, 11:22
 
IFAN841 schreef:
Ja, mannen zijn jagers. Mannen horen ook inderdaad de eerste stap te zetten. Correct.

aangezien de mannen dit nalaten, neem ik het initiatief zelf maar Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 15:43
 
ben maar ff tijdelijk gestopt met iniatief nemen ze schrikken te erg laat ze mij maar vangen Knipoog smiley

brengt misschien meer resultaat Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAARTENVD585





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: woensdag 10 juli 2013, 23:34
 
Geplaatst: woensdag 10 juli 2013, 13:35

Oke wat ik dus beetje lees overal,
De vrouwen houden ervan dat de Man gemiddeld het Initiatief neemt oke?
Maar.... als je als man wilt dat de vrouw dat doet omdat hij niet durfd of niet weet hoe hij het haar kenbaar moet maken(als zij hem leuk vind en ze weet dat hij haar ook leuk vind, zonder dat de man dat weet) hoe los je dat op?
Hoop dat duidelijk is.... ben benieuwd naar de Antwoorden

Oja voor ik het vergeet ik ben 1 van die mensen.......
En vroeger eind 10-15 jaar geleden waren er meisjes die ik leuk vond en merkte soms dat ze mij leuk vonden alleen ik durfde niks te zeggen.. tot mijn grote spijt

Had dit in een nieuw topic geplaats en kreeg te horen dat het al berstond bij deze plaats ikde reactie hir neer van mij.

Groet M
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 08:46
 
Enigste wat ik je kan zeggen, is dat als ik een man leuk vind en hij laat niet merken dat hij me leuk vind. Ik denk jammer en verder niets laat merken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TABULA699





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 10:46
 
Zoveel mensen, zovele situaties...

ik denk dat in het algemeen misschien, eerlijk toegegeven ik ook, vrouwen fijn vinden als mannen initiatief nemen. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) toch een soort van Prins op het witte paard syndroom denk ik Knipoog smiley

Des ondanks denk ik dat er heeel veeel vrouwen zijn die als ze maar het vermoeden heeft dat er kans bestaat gerust het heft in eigen handen nemen.
Zeker als het contact zo ver is dat ze weten de man misschien wat verlegen is, niet goed durft, niet goed weet hoe zich uit te spreken enz. Lijkt me dat je dan niet langs je neus laat schieten omdat je vast blijft houden aan het man moet initiatief nemen, toch? Clown smiley

Maar ja, dan zul je ook nog een deel hebben die net zo moeilijk vinden om de eerste stap te zetten, en niet durven...ja, dan heb je een probleem en of dat op te lossen is weet niet... het blijft een kwestie dat van een van 2en zich toch kwetsbaar moet durven opstellen en het initiatief durven op pakken.

Dus misschien met het laten merken al dat je meer bereikt, zonder echt direct initiatief te moeten nemen. en anders eerlijk oprecht een mail, brief of iets schrijven over hoe je voelt, geen druk er achter en gewoon uitleggen waarom zo...misschien dat dat de confrontatie net wat minder direct maakt, waardoor je het wel durft. natuurlijk moet je dan ook wel open kunnen staan voor eventuele afwijzing en daar mee om kunnen gaan. Maar wie weet krijg je toch een onverwachte reactie terug en heb je ondanks als toch initiatief getoond Knipoog smiley

Overigens (misschien ten overvloede) bedoel ik niet gelijk na 2 keer chatten of zo hotel de botel en te vlug, alles heeft zijn tijd nodig en ook dit. Dus gun jezelf ook die tijd om eventueel wat te laten groeien zonder gelijk al resultaat te willen, misschien kom je er wel achter dat die eerste vlinders toch veranderen in gewoon vriendschappelijk gevoelens....


Laatst aangepast door
TABULA699
op donderdag 11 juli 2013, 10:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAARTENVD585





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 13:00
 
TABULA699 schreef:
Zoveel mensen, zovele situaties...

ik denk dat in het algemeen misschien, eerlijk toegegeven ik ook, vrouwen fijn vinden als mannen initiatief nemen. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) toch een soort van Prins op het witte paard syndroom denk ik Knipoog smiley

Des ondanks denk ik dat er heeel veeel vrouwen zijn die als ze maar het vermoeden heeft dat er kans bestaat gerust het heft in eigen handen nemen.
Zeker als het contact zo ver is dat ze weten de man misschien wat verlegen is, niet goed durft, niet goed weet hoe zich uit te spreken enz. Lijkt me dat je dan niet langs je neus laat schieten omdat je vast blijft houden aan het man moet initiatief nemen, toch? Clown smiley

Maar ja, dan zul je ook nog een deel hebben die net zo moeilijk vinden om de eerste stap te zetten, en niet durven...ja, dan heb je een probleem en of dat op te lossen is weet niet... het blijft een kwestie dat van een van 2en zich toch kwetsbaar moet durven opstellen en het initiatief durven op pakken.

Dus misschien met het laten merken al dat je meer bereikt, zonder echt direct initiatief te moeten nemen. en anders eerlijk oprecht een mail, brief of iets schrijven over hoe je voelt, geen druk er achter en gewoon uitleggen waarom zo...misschien dat dat de confrontatie net wat minder direct maakt, waardoor je het wel durft. natuurlijk moet je dan ook wel open kunnen staan voor eventuele afwijzing en daar mee om kunnen gaan. Maar wie weet krijg je toch een onverwachte reactie terug en heb je ondanks als toch initiatief getoond Knipoog smiley

Overigens (misschien ten overvloede) bedoel ik niet gelijk na 2 keer chatten of zo hotel de botel en te vlug, alles heeft zijn tijd nodig en ook dit. Dus gun jezelf ook die tijd om eventueel wat te laten groeien zonder gelijk al resultaat te willen, misschien kom je er wel achter dat die eerste vlinders toch veranderen in gewoon vriendschappelijk gevoelens....

Oke bedankt voor je antwoord Groet m
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY029





Berichten: 59

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 16:47
 
Elkaar leren kennen kun je denk ik het beste doen door gewoon naar van die dagen te gaan dat er iets georganiseerd word.
Want mensen leer je niet kennen door alleen maar wat te drinken met elkaar.Maar juist denk ik door met een groep een weekend door te brengen.

Je ziet gelijk meerdere kanten van een persoon Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Twijfelende smiley Lachende smiley Lachende smiley


Ik denk dat dan de stap zetten wat minder lastig word .


Laatst aangepast door
NICKY029
op donderdag 11 juli 2013, 16:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIJN277





Berichten: 36

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 20:16
 
Zou niet weten waarom vrouwen niet het initiatief zouden kunnen nemen. Wat een onzin over hoofd van het gezin, durf, verantwoordelijkheid etc....
Als man en vrouw eenmaal getrouwd zijn, wie neemt dan meestal het initiatief tot kinderen ? Nou ? Het zou me niets verbazen als het hoofd van het (toekomstige) gezin hier statistisch gezien een kleine initiatief-achterstand heeft Knipoog smiley
En inderdaad, wat eerder is opgemerkt, als je als man initiatief neemt komt het regelmatig voor dat je geen enkele reactie terug krijgt. Misschien niet agressief genoeg gejaagd ? Of ligt de prooi op apegapen ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 20:39
 
Hoofd van het gezin? Man en vrouw zijn gelijkwaardig en in de praktijk blijkt vanzelf wel wie de echte sturing geeft. Verder denk ik dat de man wel geacht wordt het initiatief te nemen en vrouwen dat vaak wel prettig vinden maar toch zie je een ding over het hoofd: de vrouw geeft bij de eerste stap doorgaans als eerste het signaal af. De meeste vrouwen weten dit trouwens al lang, maak je geen zorgen. Mannen stappen er dan op af. Zo werkt het in de praktijk. Vrouwen zijn zo wijs je in de waan te laten dat het anders is.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 11 juli 2013, 23:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIJN277





Berichten: 36

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 20:51
 
Misschien snap ik er inderdaad niets van en komt dat ooit nog een keer. Maareh, als vrouwen het eerste signaal afgeven, hoe werkt dat op een datingsite als CM Smiley die vol vragen zit Je hebt nog geen contact gehad of elkaar tegengekomen zoals in een cafe, op je werk, bij de bakker..........
Als vrouwen altijd het eerste signaal afgeven, zou dat op een site betekenen dat zij dus het initiatief nemen en minimaal een knipoogje sturen ?
Wat mysterieus toch allemaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 20:55
 
MARTIJN277 schreef:
Misschien snap ik er inderdaad niets van en komt dat ooit nog een keer. Maareh, als vrouwen het eerste signaal afgeven, hoe werkt dat op een datingsite als CM Smiley die vol vragen zit Je hebt nog geen contact gehad of elkaar tegengekomen zoals in een cafe, op je werk, bij de bakker..........
Als vrouwen altijd het eerste signaal afgeven, zou dat op een site betekenen dat zij dus het initiatief nemen en minimaal een knipoogje sturen ?
Wat mysterieus toch allemaal.

Kan toch he Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 21:05
 
Welnee, gewoon noordelijk nuchter denken. Je maakt een goed profiel met foto. Je klikt op een profiel van een dame die je wel wat lijkt. Je doet dat een paar keer. Daarmee vestig je de aandacht mogelijk op je. Zorg dat er ook wat te lezen of te zien is. Dan kijk je of jezelf de eerste stap zet dan wel dat de dame in kwestie dat doet. Probeer wat neer te zetten in je eigen sfeer.

Als je een normaal voelend en denkend mens bent, ga je lekker chatten. Hoe dat zich opbouwt, zie je vanzelf wel. Stel vriendelijk wat gerichte vragen. De allerdiepste dingen vertel je zelf ook niet meteen.

Er zijn flink wat zeer hufterige mannen met korte lontjes met maar een niet te missen doel. Als je daar boven staat, ben je al meteen in het voordeel. Maak er verder geen geheim van dat je een relatie wilt met warmte en alles wat daarbij hoort. Wees niet te bang voor verschillen maar bedenk wel: verschillen zijn pas leuk als er ook genoeg overeenkomsten zijn. Niet van dat benauwde. En als het mis gaat, is dat geen persoonlijk falen. Denk vooral niet dat jij mislukt, het mislukt en dat is wat anders. Het is jammer, het had toch niet gewerkt, maar dan probeer je het met een ander. Lees wel profielen kritisch door.

Een nadeel van een datingsite kan wel zijn dat je je enigszins in taal uit moet kunnen drukken en je gevoelens ook in tekst kenbaar moet kunnen maken. Is er een misverstand, wat makkelijk kan omdat je elkaar niet ziet, zet het meteen recht. Uiteindelijk wil iedereen intimititeit, ok, sommigen hier alleen stiekem, dus dat hoef je niet duidelijk te maken. Er zijn zoveel klungelige mannen op dit terrein op CM dat je al snel in het voordeel bent, zelfs al zou je wat verlegen zijn. De eerste ontmoeting blijft spannend en dan maar hopen dat er naast vriendschap ook chemie is. Voordeel van chatten is dat je elkaar toch een beetje leert kennen en al een beeld van elkaar kunt krijgen, mits je er genoeg tijd voor uittrekt. Voor chatten is veel minder durf nodig dan op iemand afstappen. En het werkt heel goed, dat kan een voordeel zijn als je wat verlegen bent.

Succes.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 12 juli 2013, 00:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIJN277





Berichten: 36

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 21:28
 
Hahaha, dat zijn nog eens mooie instructies ! Even verwerken allemaal en dan morgen fris en fruitig verder met hoofdstuk 2 initiatief nemen voor prutsers Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAARTENVD585





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 22:25
 
Idd Mooie instructie,s zal er over nadenken
en bedankt voor de Tips Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 23:33
 
JANS221 schreef:
En dus moet het bloemetje maar afwachten tot (of) het bijtje langskomt? Verraste, verbaasde smiley

een beetje bijtje ( Lachende smiley ) komt altijd wel langs een aardig bloemetje, dont you worry
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op donderdag 11 juli 2013, 23:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIJN277





Berichten: 36

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 12:12
 
Oeps, een dag nadat ik gereageerd heb op het forum zegt een date af. Toch niet zo handig om je kwetsbaar op te stellen als man ? Dat het lastig is om soms het initiatief te nemen ? Pff, het zal wel. Ik blijf ik.
Nou ja, de dame nam in ieder geval het initiatief om de date af te zeggen. Dat is dan weer winst !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 13:01
 
Je moet een afzegging niet als persoonlijk falen opvatten. Je kwetsbaar opstellen is altijd een risico, daarom heet het ook kwetsbaar opstellen. Vertaal niet alles wat mis gaat als je eigen fout. Wie weet was je date wel heel onzeker over zichzelf. Een date is altijd spannend, tenslotte.

Wil je echt leven dan moet je ook risico nemen. Zonder risico leven, is geen leven maar: in leven blijven. Dat kan maar niemand komt dan ooit tot zijn recht. Zie risico nemen als een uitdaging. En leer anders met teleurstellingen om te gaan. Als je het fout hebt gedaan, wat dan nog? Dan doe je het de volgende keer mogelijk anders en wie weet wel beter.

Je krijgt in je leven geen spijt van de dingen die je doet maar van de dingen die je niet doet - of niet hebt gedaan.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 12 juli 2013, 20:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 13:09
 
Dat zijn wijze woorden Thomas Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 13:43
 
MARTIJN277 schreef:
Oeps, een dag nadat ik gereageerd heb op het forum zegt een date af. Toch niet zo handig om je kwetsbaar op te stellen als man ? Dat het lastig is om soms het initiatief te nemen ? Pff, het zal wel. Ik blijf ik.
Nou ja, de dame nam in ieder geval het initiatief om de date af te zeggen. Dat is dan weer winst !

gewoon jezelf blijven, hoe je bent, kwetsbaar of niet
als de dame dat niet bevalt, dan, je wilt toch niet met iemand daten waar je niet je zelf bij kan zijn???

petra die al twee hele fijne dates heeft gehad met zelfde man, waar ik gewoon mezelf bij kan zijn.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 19:17
 
PETRA373 schreef:
gewoon jezelf blijven, hoe je bent, kwetsbaar of niet
als de dame dat niet bevalt, dan, je wilt toch niet met iemand daten waar je niet je zelf bij kan zijn???

petra die al twee hele fijne dates heeft gehad met zelfde man, waar ik gewoon mezelf bij kan zijn.

Lachende smiley

Dan ook nog ff het initiatief nemen en hem meesleuren naar de picknick bbq Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 20:22
 
ANNA415 schreef:
Dan ook nog ff het initiatief nemen en hem meesleuren naar de picknick bbq Knipoog smiley


Ha ha ha ha meesleuren.... Hij is bijna twee meter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 21:26
 
PETRA373 schreef:
Ha ha ha ha meesleuren.... Hij is bijna twee meter.

gewoon doen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 12:18
 
Zelf heb ik daar geen enkele moeite mee. De ene keer neemt de man het voortouw de andere keer doet de vrouw het.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOKE969





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 18:09
 
Het is natuurlijk altijd leuk als een man zelf het eerste contact legt, maar als je zelf niets doet, gebeurd er ook niets...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 18:25
 
Knipoog smiley Op ieder potje past een dekseltje, als we daar van uitgaan, is het zo dat dus vrouwen wel initiatief mogen tonen.
Soms moet de man het voortouw nemen omdat de vrouw ietwat verlegen is aangelegd en en beetje leiding nodig heeft, maar als paar toch met respect elkaar bejegend gelijk het hoort als men echt van elkaar gaat houden. liefde is wel een groeiproces.

Echter zijn er ook goeie mannen die zeer Verlegen lachende smiley zijn en vrouwen die daar precies bij passen, maar dan mag de vrouw als die vindt dat zij zou moet afwachten tot er initiatief getoond wordt, bestwel zelf de touwtjes in handen nemen.

Ik denk zelfs dat juist door verkeerde interpretaties (mannen eerst en vrouwen moeten wachten totdat....), er veel meer dates gemaakt hadden kunnen worden.

Waar het wel omdraait is eerlijkheid, als iemand reageert en men voelt niets om vaker met elkaar te communiceren, daar eerlijk antwoord op geeft, zo is het geen blauwtje lopen meer en kan men verder op zoek gaan


Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 24 juli 2013, 15:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 4 van 5