ChristianMatch
 


Forum

Wat vinden jullie hiervan?
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 23:16
 
Ik kwam dit tegen op internet, in een discussieforum. Ben benieuwd naar jullie reacties!

http://m.youtube.com/watch?v=7LDaf_77dMA
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 23:20
 
Ik zie een linkje naar "50 tinten roet" maar deze kan vervolgens niet afgespeeld worden. Bedoel je dat filmpje? Of één van de andere op die site?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 23:30
 
STEENTJE178 schreef:
Ik zie een linkje naar "50 tinten roet" maar deze kan vervolgens niet afgespeeld worden. Bedoel je dat filmpje? Of één van de andere op die site?

Ja, ik bedoel dat filmpje! Bij mij werkt de link wel! Anders moet je effe zoeken op youtube op Gerda Tolsteyn! Hilarisch als het geen hoax is! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 13:13
 
geinig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 22:43
 
Haha! Ze heeft een nieuwe boekverbranding!

http://m.youtube.com/watch?v=fKpRVOsh1dA

Toch wel jammer! 1 van de mooiste en spannendste boeken die ik ooit gelezen heb! En waar zij het over heeft, komt in het boek niet voor! Maar ik denk toch echt dat het een hoax is! Knipoog smiley Je kunt toch niet op zo'n manier je God zo belachelijk maken?
Vooral dat hoestje aan het eind! Hilarisch!


Laatst aangepast door
LANFY127
op woensdag 12 juni 2013, 22:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 13 juni 2013, 20:40
 
Wat ik ervan vind, dat iemand een boek verbrand, die jij een van de mooiste boeken vind?
Tja, net zo iets als dat je geen antwoord soms krijgt
Wat vind ik er van? Zie er wel humor in


Petra die vandaag meligge bui heeft, ha ha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 13 juni 2013, 21:37
 
PETRA373 schreef:
Wat ik ervan vind, dat iemand een boek verbrand, die jij een van de mooiste boeken vind?
Tja, net zo iets als dat je geen antwoord soms krijgt
Wat vind ik er van? Zie er wel humor in


Petra die vandaag meligge bui heeft, ha ha

Ik zie er ook wel de humor van in! En ze heeft haar derde boek verbrand! Haha!

http://m.youtube.com/watch?v=iR7XEmGBPrk

Haha! Gewoon getikt! Boekverbranding is zoooo middeleeuws!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: donderdag 13 juni 2013, 22:08
 
Middeleeuws? Ik heb ook wel boeken verbrand. Weet niet wat daar zo vreemd aan is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 13 juni 2013, 22:44
 
ROLF230 schreef:
Middeleeuws? Ik heb ook wel boeken verbrand. Weet niet wat daar zo vreemd aan is.

Welke dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 13 juni 2013, 23:04
 
Serieus hè, ik heb best wat dingen weggegooid toen ik tot geloof kwam, boeken over reiki. Yoga etc....
Zelfde iDee denk ik met in een kampvuur gooien ofzo denk ik.
En ja heel wat muziek c.d ,'s

Dingen die echt niet van God waren, waar ik niets meer mee te maken wou hebben.

Dus ja lanfy, middeleeuwse dingen gebeuren ook nog in 2013
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 13 juni 2013, 23:59
 
PETRA373 schreef:
Serieus hè, ik heb best wat dingen weggegooid toen ik tot geloof kwam, boeken over reiki. Yoga etc....
Zelfde iDee denk ik met in een kampvuur gooien ofzo denk ik.
En ja heel wat muziek c.d ,'s

Dingen die echt niet van God waren, waar ik niets meer mee te maken wou hebben.

Dus ja lanfy, middeleeuwse dingen gebeuren ook nog in 2013


Ook ik heb dat gedaan hoor Petra!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 00:08
 
ZEELAND736 schreef:
Ook ik heb dat gedaan hoor Petra!!!


Ik heb de gehele reiki opleiding gedaan, tot master aan toe, helaas kun je dit niet verbranden, dat zit in je, heb wel boeken verbrand van helderziendheid en cursussen voor opleiding tot paragnosten enz, ging hier erg ver in, maartoen ik wederom tot geloof kwam heb ik alles verbrand of weggegooid, wat een opluchting was dat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 09:40
 
goedemorgen, wat een leuke foto,s heb je bij je pro gezet mamaloe, nu hopen dat die prins es wakker word en jou ontdekt....

ha ha de hele reikie, master opleiding, paragnosten etc... ha ha joh heb me in van alles verdiept en enigste effect was dat ik en me kinderen steeds vreemde lichtbollen in huis zagen en zo( toen dachten we nog, eh zijn vast goede beschermgeesten of zo)
het ging spoken.... ha ha ha
ik de toekomst kreeg te zien, zag het vliegtuig neerstortten bij amsterdam voor dat het gebeurde en toen dacht ik ehhhh
wat is daar het nut van en ehhh kranen die vanzelf open gaan, dingen die vanzelf aan gaan,glas om me heen wat brak, eh ha ha ooit ging er een deur van zelf open, van buiten en je voelde gewoon iets engs binnenkomen.....kinderen werden er niet goed van, ik rustig... verbeelding.... of goede geest die ons komt beschermen.....maar ik dacht ook, help.....Zat aan tafel ooit en boven me was een lamp met glas, het glas viel in eens recht langs me hoofd na beneden.
genezing vond ik niet van me ptts
Dus toen toch maar es tot God geroepen, kijken wat er dan gebeurde
en ja die gaf genezing, en heb alle lichtballen enzo weggestuurt en al die zooi weggegooid, inclusief groot boedha beeld... ha ha

achteraf, kunnen we er om lachen, om het gespook, maar we hebben welles met zijn allen in 1 slaapkamer geslapen, tijd gehad, niemand alleen durfde te zijn als het donker werd, begon het gespook weer,
heb alles weggestuurd in jezus naam, nooit meer last van gehad.

ha ha zie me nog zitten met me kinderen, toen ik net god weer had gevonden, spookte in een slaapkamer van twee dochters nog, die waren bang, tot ik het zat was, boos werd, me bijbel pakte en in jezus naam het gespook wegstuurde.

Na, dan loop je wel een keer door je huis en denkt, wat totaal niet van God is, eerder van de tegenstander weg ermee. Lachende smiley

Ma ja meeste in nederland geloven niet in de geestelijke wereld, alles is wetenschappelijk verklaarbaar, denken ze
en zeg niet tegen een spygoloog dat het spookt in je huis, dan denkt hij... hmmmm tijd voor medicijnen ha ha en me katten.... oehhhh die reageerden al voordat het ging spoken, die voelde het vaak aan.

dus yeahhhh weg met boeken die niet oke zijn,liever verbranden dan deuren die je openzet voor de tegenstander

klinkt wel middeleeuws voor nuchtere nederlander die niet in de geestelijke wereld gelooft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 09:54
 
Dankje Petra voor compliment, maar ff wat anders,

Heb jij niet op het moment dat toen ie alles het huis uit deed van reiki, helderziendheid e.d, veel tegenstand en gevecht gehad met de duivel?
De duivel wilt namelijk alles doen om je in zijn macht te houden, hij wilt niet dat je hem ontglipt, ik zat toen cht in de klauwen van de duivel zo ervaarde ik dat.

Hij kon me van alles wijs maken, ging zelfs zo ver dat hij op een gegeven moment wijsmaakte dat er voor mij toch geen redden meer aan was nadat ik ver gegaan was in helderziendheid e.d, ik geloofde hem ook stellig, heb weleens midden in de nacht met het messenblok uit de keuken in mijn hand gestaan omdat ik echt dacht dat zijn influisteringen van God waren, ik dacht dat God tot mij zei dat er voor mij geen redden meer aan was, ik heb toen dus een heel moeilijke tijd daarmee gehad.

Later, na vele gesprekken met de dominee, zag en micht ik het anders zien en ervaren, Juist omdat God me getrokken heeft van die zwarte donkere wereld heeft Hij geen lust gehad in mijn ondergang!
Dat was een mooi en helder inzicht voor me!
God had juist het goede met me voor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 10:39
 
PETRA373 schreef:
goedemorgen, wat een leuke foto,s heb je bij je pro gezet mamaloe, nu hopen dat die prins es wakker word en jou ontdekt....

ha ha de hele reikie, master opleiding, paragnosten etc... ha ha joh heb me in van alles verdiept en enigste effect was dat ik en me kinderen steeds vreemde lichtbollen in huis zagen en zo( toen dachten we nog, eh zijn vast goede beschermgeesten of zo)
het ging spoken.... ha ha ha
ik de toekomst kreeg te zien, zag het vliegtuig neerstortten bij amsterdam voor dat het gebeurde en toen dacht ik ehhhh
wat is daar het nut van en ehhh kranen die vanzelf open gaan, dingen die vanzelf aan gaan,glas om me heen wat brak, eh ha ha ooit ging er een deur van zelf open, van buiten en je voelde gewoon iets engs binnenkomen.....kinderen werden er niet goed van, ik rustig... verbeelding.... of goede geest die ons komt beschermen.....maar ik dacht ook, help.....Zat aan tafel ooit en boven me was een lamp met glas, het glas viel in eens recht langs me hoofd na beneden.
genezing vond ik niet van me ptts
Dus toen toch maar es tot God geroepen, kijken wat er dan gebeurde
en ja die gaf genezing, en heb alle lichtballen enzo weggestuurt en al die zooi weggegooid, inclusief groot boedha beeld... ha ha

achteraf, kunnen we er om lachen, om het gespook, maar we hebben welles met zijn allen in 1 slaapkamer geslapen, tijd gehad, niemand alleen durfde te zijn als het donker werd, begon het gespook weer,
heb alles weggestuurd in jezus naam, nooit meer last van gehad.

ha ha zie me nog zitten met me kinderen, toen ik net god weer had gevonden, spookte in een slaapkamer van twee dochters nog, die waren bang, tot ik het zat was, boos werd, me bijbel pakte en in jezus naam het gespook wegstuurde.

Na, dan loop je wel een keer door je huis en denkt, wat totaal niet van God is, eerder van de tegenstander weg ermee. Lachende smiley

Ma ja meeste in nederland geloven niet in de geestelijke wereld, alles is wetenschappelijk verklaarbaar, denken ze
en zeg niet tegen een spygoloog dat het spookt in je huis, dan denkt hij... hmmmm tijd voor medicijnen ha ha en me katten.... oehhhh die reageerden al voordat het ging spoken, die voelde het vaak aan.

dus yeahhhh weg met boeken die niet oke zijn,liever verbranden dan deuren die je openzet voor de tegenstander

klinkt wel middeleeuws voor nuchtere nederlander die niet in de geestelijke wereld gelooft.

Ik vind het juist vrij nuchter klinken gewoon alle zooi die je van Jezus af kan houden weg doen. Helemaal weg zodat er niks meer van over is.
Lekker duidelijk en pracktisch
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 11:08
 
LANFY127 schreef:
Ik kwam dit tegen op internet, in een discussieforum. Ben benieuwd naar jullie reacties!

http://m.youtube.com/watch?v=7LDaf_77dMA

Ha, LOL, ik heb die serie gekocht Huilende smiley, smiley in tranen

Ja, hoorde dat het zo goed was, heb drie pagina's gelezen, oppervlakkig en voorspelbaar als de pest, acht tis leuk als je echt niets anders te doen hebt, maar ook niet meer. Ook niet minder. Knipoog smiley

O, ik doel op de 1ste boekverbranding, van 50 tinten rook.... Knipoog smiley

Alles voor een christelijke levenstijl


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 14 juni 2013, 11:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 11:38
 
@ Petra,

Er zijn zelfs heel veel echt ongelovigen die ook niet van boedha beelden houden....kan je nagaan.... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 12:06
 
LANFY127 schreef:
Ik zie er ook wel de humor van in! En ze heeft haar derde boek verbrand! Haha!

http://m.youtube.com/watch?v=iR7XEmGBPrk

Haha! Gewoon getikt! Boekverbranding is zoooo middeleeuws!

Zou die Gerda het nou echt serieus menen? Ze maakt zich toch helemaal belachelijk zo? Geschokte, onthutste smiley
Ze zou eens het boek 'Fahrenheit 451' moeten leen; gaat over een fascistische maatschappij waar ook boeken worden verbrand. Smiley die vol vragen zit
Wanneer begint ze aan Harry Potter, Twilight e.d. Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 12:20
 
MAMALOE463 schreef:
Dankje Petra voor compliment, maar ff wat anders,

Heb jij niet op het moment dat toen ie alles het huis uit deed van reiki, helderziendheid e.d, veel tegenstand en gevecht gehad met de duivel?
De duivel wilt namelijk alles doen om je in zijn macht te houden, hij wilt niet dat je hem ontglipt, ik zat toen cht in de klauwen van de duivel zo ervaarde ik dat.

Hij kon me van alles wijs maken, ging zelfs zo ver dat hij op een gegeven moment wijsmaakte dat er voor mij toch geen redden meer aan was nadat ik ver gegaan was in helderziendheid e.d, ik geloofde hem ook stellig, heb weleens midden in de nacht met het messenblok uit de keuken in mijn hand gestaan omdat ik echt dacht dat zijn influisteringen van God waren, ik dacht dat God tot mij zei dat er voor mij geen redden meer aan was, ik heb toen dus een heel moeilijke tijd daarmee gehad.

Later, na vele gesprekken met de dominee, zag en micht ik het anders zien en ervaren, Juist omdat God me getrokken heeft van die zwarte donkere wereld heeft Hij geen lust gehad in mijn ondergang!
Dat was een mooi en helder inzicht voor me!
God had juist het goede met me voor!

Als je een plaats leeg veegd, zo zal ik het maar zeggen, gaat hij heen en neemt 7 sterkere mee terug, weet effe niet meer waar zoiets staat, maar las het destijds in de bijbel
en ha ha heb het ook mogen ervaren, we hebben autoritiet gekregen in jezus naam om ze gewoon weg te sturen
de tegenstander wil een ander graag laten geloven in andere dingen, allemaal leugens , kent jouw zwakke plekken, fluistert je leugens toe, God zal nooit tegen iemand zeggen, kap er maar mee, houd van ons, van zondaren, begrijpt onze strijd, wil ons nou net redden, wat we ook gedaan hebben....
weet je nog die getuigenis van mij over muziek, die geest die om band heen hing? Op een dag stapte dat wezen dus recht door me raam en dacht ik, oké zo bang, dit is me einde, durfde het ding nog geneens niet weg te sturen, God greep toen effe in, of jezus???? geweldig mooi wit licht kwam er, beetje onbeschrijfelijk en hoorde echt een stem zeggen, niet bang zijn, ik ben met je. zoef weg was het ding, nooit meer gezien.
En dat deed God voor mij..... eh ....voor mij...

En natuurlijk wil de tegenstander zijn plek terug als die is weggestuurd. vecht die effe terug. precies met jouw zwakke plekken, gewoon niet op in gaan, weg sturen, de wapenen van God gebruiken tegenstander is een pinut die al verslagen is.

Dat was dan jouw zwakke plek... je eigen waarde, de tegenstander die zegt, ehhhh ha ha denk je dat God van jouw houd, nadat je master was in reikie???? ja hoor, God begrijpt heel goed denk ik de zoektocht van mensen in die dingen en is alleen maar blij dat jij de waarheid hebt ontdekt, en je open zet voor hem
en strijd... desnoods zet God engelen om je heen om jou te helpen. echt.

Zo denk ik over bepaalde dingen....

En al die krachten die je kan krijgen via andere dingen dan God, is allemaal na aperij van de tegen stander, en pinuts vergeleken met d e kracht van God.


Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 16:00
 
Zo zie je maar dat een "onschuldig" iets kan verworden tot het in macht zijn van de duivel.

Klink allemaal erg heftig Petra!! Dingen die gaan gloeien, open gaan, ....... En Mamaloe, de duivel kan zich goed vermommen, hij wordt ook wel eens de aap van God genoemd. Fijn dat jullie gespaard zijn en bedankt voor jullie getuigenis!!

Ik geloof er echt in en juist daarom houdt ik me er verre van. Niet dat het ooit op m'n pad gekomen is, maar op tv komen er ook wel eens van die programma's met helderzienden e.d. langs. Ook dan moeten we (moet ook ik) sterk zijn en niet uit sensatie of nieuwgierigheid blijven kijken, maar dit programma ook "weg te gooien".

Petra en Mamaloe: geweldig dat jullie ervan bevrijd mogen zijn, als je Hem (weer) mag leren kennen, zal Hij je verlossing geven. Gelukkig hebben jullie ook daarna staande gehouden.


Maar......in dit geval kan ik de nuchterheid waar Roelande over spreekt wel begrijpen: weg die zooi!! Liever verbrand, want dan weet je zeker dat het weg is. Maar er zijn toch ook grensgevallen? In zo'n geval is het aan de verantwoordelijkheid van de persoon.


Groetjes, prins Klus Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 16:08
 
whaaa haaa haaa prins klus.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

prinses petra

Lachende smiley die niet bij komt van het lachen effe en nu aquarium es schoon gaat maken....leuk een kind die visjes wil. Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 21:23
 
LANFY127 schreef:
Ik zie er ook wel de humor van in! En ze heeft haar derde boek verbrand! Haha!

http://m.youtube.com/watch?v=iR7XEmGBPrk

Haha! Gewoon getikt! Boekverbranding is zoooo middeleeuws!




als ik van een boek af wil.... leen ik het uit aan iemand Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 23:31
 
PETRA373 schreef:
Serieus hè, ik heb best wat dingen weggegooid toen ik tot geloof kwam, boeken over reiki. Yoga etc....
Zelfde iDee denk ik met in een kampvuur gooien ofzo denk ik.
En ja heel wat muziek c.d ,'s

Dingen die echt niet van God waren, waar ik niets meer mee te maken wou hebben.

Dus ja lanfy, middeleeuwse dingen gebeuren ook nog in 2013

Maar dat is ook het grote verschil! Als iemand persoonlijk boeken verbrand omdat diegene er zich niet aangetrokken toe voelt, oke! Maar zoals Gerda Tolsteyn het doet is gebaseerd om angst op te wekken bij anderen! Niets meer en niets minder!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Boekverbranding.


Quote:
De 19e-eeuwse Duitse dichter Heinrich Heine heeft ooit eens de beroemd geworden uitspraak gedaan dat "wo man Bücher verbrennt, verbrennt man auch am Ende Menschen".


Het motief voor boekverbranding komt neer op censuur op morele, religieuze en politieke gronden.

En dat is wat er mis mee is! Denk ik dan! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LANFY127
op vrijdag 14 juni 2013, 23:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 00:06
 
ROLF230 schreef:
Middeleeuws? Ik heb ook wel boeken verbrand. Weet niet wat daar zo vreemd aan is.

Nog een keer! Welke dan? Maar zeer zeker omdat je zelf met een schone lei wilde beginnen?! Toch? Niet om mensen te veroordelen omdat ze een bepaald boek hebben gelezen! Als je het persoonlijk, voor jezelf doet, doet heb ik daar echt geen probleem mee! Maar wel als je mensen erin probeert mee te trekken dat ze dat ook moeten doen omdat ze anders in de hel terechtkomen! Hoe hilarisch is dat!? En dat is wat Gerda Tolsteyn doet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 00:48
 
LANFY127 schreef:
Nog een keer! Welke dan? Maar zeer zeker omdat je zelf met een schone lei wilde beginnen?! Toch? Niet om mensen te veroordelen omdat ze een bepaald boek hebben gelezen! Als je het persoonlijk, voor jezelf doet, doet heb ik daar echt geen probleem mee! Maar wel als je mensen erin probeert mee te trekken dat ze dat ook moeten doen omdat ze anders in de hel terechtkomen! Hoe hilarisch is dat!? En dat is wat Gerda Tolsteyn doet!

Nee heb je gelijk in een boek verbranden doe je inderdaad voor jezelf. Zo'n boek zelf is niks papier dus kan ook gewoon weggeggooid. En dat je door het hebben van een boek in de hel komt Smiley die vol vragen zit Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 07:25
 
LANFY127 schreef:
Nog een keer! Welke dan? Maar zeer zeker omdat je zelf met een schone lei wilde beginnen?! Toch? Niet om mensen te veroordelen omdat ze een bepaald boek hebben gelezen! Als je het persoonlijk, voor jezelf doet, doet heb ik daar echt geen probleem mee! Maar wel als je mensen erin probeert mee te trekken dat ze dat ook moeten doen omdat ze anders in de hel terechtkomen! Hoe hilarisch is dat!? En dat is wat Gerda Tolsteyn doet!


Helemaal mee eens. Heb het filmpje gezien, maar geluid deed het niet. dus dat had ik niet door.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 07:50
 
Ik heb het filmpje ook gevonden. Gefrustreerde smiley
Haha, er al niet met je hoofd op staan...
.... en let wel....!!!

ZE HEEFT HET 2 X GELEZEN!!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 07:57
 
ANNA415 schreef:
Ik heb het filmpje ook gevonden. Gefrustreerde smiley
Haha, er al niet met je hoofd op staan...
.... en let wel....!!!

ZE HEEFT HET 2 X GELEZEN!!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

das stommmm ha ha, als ze het boek niks vond....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 09:04
 
PETRA373 schreef:
das stommmm ha ha, als ze het boek niks vond....


Dan moet je filmpje nummer 2 ook even kijken, dat boek heeft ze namelijk NIET gelezen, blijkbaar enkel gekocht om te verbranden.

Dat ze het niet gelezen heeft blijkt ook wel uit het verhaal erbij want ze had horen vertellen dat Inferno van Dan Brown ging over dat Jezus een kind zou hebben met maria magdalena. Dan heeft ze dus het foute boek gekocht want dat was de Davinci code, ik ben toevallig net Inferno aan het lezen en daar komt helemaal niets kerkelijks in voor.


Maar dan nog even een vraagje aan de boekverbranders hier.
Ik snap best dat je bepaalde boeken en bepaalde dingen niet in je huis meer wilt hebben maar wat is de meerwaarde van het verbranden ervan? Waarom niet gewoon de vuilcontainer in, dan beland het toch ook gewoon in de oven?


Laatst aangepast door
ANNETTE792
op zaterdag 15 juni 2013, 09:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 09:08
 
LANFY127 schreef:
Nog een keer! Welke dan? Maar zeer zeker omdat je zelf met een schone lei wilde beginnen?! Toch? Niet om mensen te veroordelen omdat ze een bepaald boek hebben gelezen! Als je het persoonlijk, voor jezelf doet, doet heb ik daar echt geen probleem mee! Maar wel als je mensen erin probeert mee te trekken dat ze dat ook moeten doen omdat ze anders in de hel terechtkomen! Hoe hilarisch is dat!? En dat is wat Gerda Tolsteyn doet!

Ik heb een keer een kinderboek verscheurd en weggegooid. Het ging over een kind dat op zondag geschaatst had, door het ijs zakte en overleed. Volgens de auteur werd het kind voor zijn daad door God gestraft.
Je wilt toch niet dat wie dan ook zoiets griezeligs leest?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4