ChristianMatch
 


Forum

hoe gaan we het beste met elkaar om in een relatie ?
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 22 januari 2014, 19:00
 
met de hoop, dat er op een respectvolle manier hier over dat onderwerp kan worden gecommuniceerd.
de vraag, hoe gaan we het beste met elkaar in een relatie van man en vrouw???
Hoe ziet God het? Hoe zien wij het?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 22 januari 2014, 19:25
 
PETRA373 schreef:
met de hoop, dat er op een respectvolle manier hier over dat onderwerp kan worden gecommuniceerd.
de vraag, hoe gaan we het beste met elkaar in een relatie van man en vrouw???
Hoe ziet God het? Hoe zien wij het?

Ha Lieve Petra!

Wat een goed onderwerp!

Ik heb nú effies geen tijd, maar/en ga er zeker iets later(morgen oid) op in!

Zegens, Liefs en Laterz Lachende smiley Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICOLLE231





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: donderdag 23 januari 2014, 02:21
 
PETRA373 schreef:
met de hoop, dat er op een respectvolle manier hier over dat onderwerp kan worden gecommuniceerd.
de vraag, hoe gaan we het beste met elkaar in een relatie van man en vrouw???
Hoe ziet God het? Hoe zien wij het?


HOE? NU UNIVERSELE BENAMINGEN ZIJN NIET ZO MOEILIJK
maar Hoe breng ik het onder woorden?,als ik iets specifieks wil.

Universele waarden ook tussen ma en vrouw zijn: LIEFDE;
alles wat met echte liefde voor de ander, God en jezelf doet of nalaat is goed.
wat is liefde? staat oa in de bijbel.Ze doet de ander geen kwaad maar zoekt het beste voor de ander.
openheid, eerlijkheid, betrouwbaar zijn naar de ander,verantwoording nemen voor je eigen deel.een zo verder.


Laatst aangepast door
NICOLLE231
op donderdag 23 januari 2014, 02:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 23 januari 2014, 09:00
 
Mooi omschreven: Ze doet de ander geen kwaad, maar zoekt het beste voor de ander. Lachende smiley
De bijbel geeft een prachtig voorbeeld. Toch belangrijk om er heel goed over na te denken,
want wat houd in, het beste voor de ander zoeken? je zou je zelf helemaal kunnen wegcijferen, waardoor je in een ongezonde relatie terecht komt.
Dus als je alles leest in de bijbel, houd van de ander als van jezelf....dat haal ik uit de bijbel. Is het goed om je voor de ander in tezetten, maar moeten we niet het belangrijkste stuk vergeten, om van je zelf ook te houden.
je grenzen aan te geven.
In mijn ogen, elkaar opbouwen, elkaar vrij laten om zich zelf te kunnen ontwikkelen... dus niet je zelf helemaal weg cijferen voor de ander.
je bent voortaan een team samen, maar dat weg cijferen voor die ander helemaal, wat blijft er dan nog van je zelf over?
Een stukje tekst die totaal verkeerd kan worden bekeken denk ik soms in een relatie.
Als ik de bijbel lees denk ik yeahhhh, klinkt goed, maar de praktijk is effe wat moeilijker. Een weg vinden om op een gezonde manier er voor elkaar te zijn, waarbij je elkaars grenzen goed bewaakt en je grenzen aangeeft aan de ander.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 23 januari 2014, 10:27
 
De liefde is lankmoedig, zij is goedertieren; de liefde is niet afgunstig; de liefde handelt niet lichtvaardig, zij is niet opgeblazen; zij handelt niet ongeschikt, zij zoekt zichzelve niet, zij wordt niet verbitterd, zij denkt geen kwaad; zij verblijdt zich niet in de ongerechtigheid, maar zij verblijdt zich in de waarheid; zij bedekt alle dingen, zij gelooft alle dingen, zij hoopt alle dingen, zij verdraagt alle dingen. De liefde vergaat nimmermeer.
En nu blijft geloof, hoop en liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde.


Zo staat het er...ik weet het de praktijk is vaak anders...en toch...
Gelukkig zie ik in mijn omgeving...nog veel gelukkige huwelijken...
Maar weet ook dat deze grondslag dan ook centraal staat!!!
En natuurlijk...overal..is wel eens wat....misschien wel VEEL...
Maar ECHTE liefde...gaat dan bovenaan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 23 januari 2014, 15:13
 
PETRA373 schreef:
met de hoop, dat er op een respectvolle manier hier over dat onderwerp kan worden gecommuniceerd.
de vraag, hoe gaan we het beste met elkaar in een relatie van man en vrouw???
Hoe ziet God het? Hoe zien wij het?

Hai Petra,

Hoe gaan we het beste met elkaar om?
En hoe gaan we het beste met elkaar om in een relatie.

Wat evident is, is dat hoe wij het zien, steeds meer gaat lijken op 'hoe God het ziet'.


Wordt vernieuwd door de hervorming van uw denken.

Het ware offer
Rom 12
1 Ik vermaan u dan, broeders, met beroep op de barmhartigheden Gods, dat gij uw lichamen stelt tot een levend, heilig en Gode welgevallig offer: dit is uw redelijke eredienst. 2 En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene.

voor de rest van de tekst, klik hier

Laterz!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 30 januari 2014, 06:26
 
PETRA373 schreef:
met de hoop, dat er op een respectvolle manier hier over dat onderwerp kan worden gecommuniceerd.
de vraag, hoe gaan we het beste met elkaar in een relatie van man en vrouw???
Hoe ziet God het? Hoe zien wij het?

Belangrijk hoor: Hoe gaan we met elkaar om?

Had het wel leuk gevonden wat meer reacties!
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: donderdag 30 januari 2014, 16:44
 
PETRA373 schreef:
met de hoop, dat er op een respectvolle manier hier over dat onderwerp kan worden gecommuniceerd.
de vraag, hoe gaan we het beste met elkaar in een relatie van man en vrouw???
Hoe ziet God het? Hoe zien wij het?

Een evangelist had hier de volgende mening over:

Hij vroeg aan jonge mensen die bij hem kwamen, met het verzoek om hen te trouwen: Waarom willen jullie met elkaar trouwen? Nou om gelukkig te worden was het antwoord.

De evangelist zei toen, dan kan je beter niet gaan trouwen als je er zo over denkt.

Zijn mening was: je gaat trouwen met het doel om de ander gelukkig te maken.

Ja, ik denk als je er beide zo aan begint dat het wel een goede kans van slagen heeft.
Je echt inspannen om het de ander naar de zin te maken, veel over te hebben voor de ander, dan werkt het waarschijnlijk andersom ook zo. De ander vooral niet willen veranderen


Laatst aangepast door
JANE410
op donderdag 30 januari 2014, 16:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 30 januari 2014, 20:13
 
JANE410 schreef:
Een evangelist had hier de volgende mening over:

Hij vroeg aan jonge mensen die bij hem kwamen, met het verzoek om hen te trouwen: Waarom willen jullie met elkaar trouwen? Nou om gelukkig te worden was het antwoord.

De evangelist zei toen, dan kan je beter niet gaan trouwen als je er zo over denkt.

Zijn mening was: je gaat trouwen met het doel om de ander gelukkig te maken.

Ja, ik denk als je er beide zo aan begint dat het wel een goede kans van slagen heeft.
Je echt inspannen om het de ander naar de zin te maken, veel over te hebben voor de ander, dan werkt het waarschijnlijk andersom ook zo. De ander vooral niet willen veranderen

en toch, moet je zelf ook lekker in je vel zitten in een relatie , je eigen alleen maar inspannen voor de ander, opoffferen voor de ander....je eigen dus niet ontwikkelen....
het doel om d e ander gelukkig te maken, beter doel lijkt me samen gelukkig zijn... niet helemaal opofferen voor de ander, je eigen grenzen bewaken.... nee ik zou niet met iemand trouwen als die zei: het doel is dat jij mij gelukkig maakt... en natuurlijk is liefde ook geven, wel eens opofferen, etc. maar dit geeft de indruk als je steeds dat moet doen,

stukje grenzen bewaken, wat heel belangrijk is, in een relatie, hoor je ook niets over, eerder de boodschap, ga over je grens, stel je zelf als offer... en das een fout denk ik, om zo in een relatie te stappen, met die gedachte....

denk dat dat toch een fout is die cristenen maken in een relatie, zich zelf verliezen, door zulk soort gedachten, leert jezus niet van anderen te houden, net zoals van ons zelf??? dus jij bent er ook wel degelijk in een relatie ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: donderdag 30 januari 2014, 21:10
 
PETRA373 schreef:
en toch, moet je zelf ook lekker in je vel zitten in een relatie , je eigen alleen maar inspannen voor de ander, opoffferen voor de ander....je eigen dus niet ontwikkelen....
het doel om d e ander gelukkig te maken, beter doel lijkt me samen gelukkig zijn... niet helemaal opofferen voor de ander, je eigen grenzen bewaken.... nee ik zou niet met iemand trouwen als die zei: het doel is dat jij mij gelukkig maakt... en natuurlijk is liefde ook geven, wel eens opofferen, etc. maar dit geeft de indruk als je steeds dat moet doen,

stukje grenzen bewaken, wat heel belangrijk is, in een relatie, hoor je ook niets over, eerder de boodschap, ga over je grens, stel je zelf als offer... en das een fout denk ik, om zo in een relatie te stappen, met die gedachte....

denk dat dat toch een fout is die cristenen maken in een relatie, zich zelf verliezen, door zulk soort gedachten, leert jezus niet van anderen te houden, net zoals van ons zelf??? dus jij bent er ook wel degelijk in een relatie ....

Ik denk dat je het niet zo zwart wit moet zien Petra. Je mag jezelf best ontwikkelen en de ander gelukkig maken houd m.i. ook in om elkaar vrijheid te gunnen.

Over elkaars grenzen gaan is ook niet de bedoeling, eerder hèèl goed naar elkaar luisteren en zo je in te leven wat die ander precies bedoeld.

Het is zeker niet bedoeld om je zelf helemaal op te offeren, maar wat zou er op tegen zijn om met goeie gedachten en goede bedoelingen de ander gelukkig te willen zien in een huwelijk?

En dan zou het mooi zijn dat het ook bij de ander zo werkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 06:37
 
PETRA373 schreef:
en toch, moet je zelf ook lekker in je vel zitten in een relatie , je eigen alleen maar inspannen voor de ander, opoffferen voor de ander....je eigen dus niet ontwikkelen....
het doel om d e ander gelukkig te maken, beter doel lijkt me samen gelukkig zijn... niet helemaal opofferen voor de ander, je eigen grenzen bewaken.... nee ik zou niet met iemand trouwen als die zei: het doel is dat jij mij gelukkig maakt... en natuurlijk is liefde ook geven, wel eens opofferen, etc. maar dit geeft de indruk als je steeds dat moet doen,

stukje grenzen bewaken, wat heel belangrijk is, in een relatie, hoor je ook niets over, eerder de boodschap, ga over je grens, stel je zelf als offer... en das een fout denk ik, om zo in een relatie te stappen, met die gedachte....

denk dat dat toch een fout is die cristenen maken in een relatie, zich zelf verliezen, door zulk soort gedachten, leert jezus niet van anderen te houden, net zoals van ons zelf??? dus jij bent er ook wel degelijk in een relatie ....

Ik lees het stukje van Jane wat anders.
Tegenwoordig gaan veel relaties stuk omdat men alleen naar zichzelf kijkt. Als ik maar krijg wat ik wil...
Het is te vaak:
ik
ik
IK

Als je je relatie ingaat om er voor die ander te zijn, die ander gelukkig te maken,heb je al heel andere intenties.

Jezus heeft ons inderdaad geleerd anderen lief te hebben als jezelf. Maar dan houden heel veel mensen erg weinig van zichzelf of we komen die regel niet na.


Laatst aangepast door
ANNA415
op vrijdag 31 januari 2014, 06:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 08:06
 
Ja...zo las ik het ook....!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 08:48
 
ZEELAND736 schreef:
Ja...zo las ik het ook....!!

snap ik, maar zoals die evangelist het zegt, zou je kunnen denken, vergeet je eigen wil, eigen grenzen, de bedoeling is je in zetten voor een ander. De bedoeling is de ander gelukkig maken... zeg dat ook nog es tegen cristenen, waarvan de mannen denken dat het vrouws recht alleen het aanrecht is...

ik heb het ook zo begrepen toen ik 20 was en aan me huwelijk begon.
je hoort vaak in de kerk, je inzetten voor een ander, opofferen, maar zo weinig over ook goed voorjezelf zorgen, je eigen grenzen.
Dat irriteert me dus aan het stuk, het gaat alleen over inzetten voor de ander.

Zat er vanochtend nog over na te denken, jezus gaf ook zijn eigen grenzen aan, zette zich 100 procent in voor mensen. Toch gaf hij ook zijn eigen grenzen aan, voor een grote menigte, trok hij zich op een gegeven moment terug, zeker weten als hij alleen aan de mensen had gedacht, die hadden wel nog wat langer met hem willen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 12:22
 
PETRA373 schreef:
snap ik, maar zoals die evangelist het zegt, zou je kunnen denken, vergeet je eigen wil, eigen grenzen, de bedoeling is je in zetten voor een ander. De bedoeling is de ander gelukkig maken... zeg dat ook nog es tegen cristenen, waarvan de mannen denken dat het vrouws recht alleen het aanrecht is...

ik heb het ook zo begrepen toen ik 20 was en aan me huwelijk begon.
je hoort vaak in de kerk, je inzetten voor een ander, opofferen, maar zo weinig over ook goed voorjezelf zorgen, je eigen grenzen.
Dat irriteert me dus aan het stuk, het gaat alleen over inzetten voor de ander.

Zat er vanochtend nog over na te denken, jezus gaf ook zijn eigen grenzen aan, zette zich 100 procent in voor mensen. Toch gaf hij ook zijn eigen grenzen aan, voor een grote menigte, trok hij zich op een gegeven moment terug, zeker weten als hij alleen aan de mensen had gedacht, die hadden wel nog wat langer met hem willen zijn.

Petra je schrijft over opofferen en hoe denkt Jezus hierover?

Jezus heeft zichzelf volledig opgeofferd voor zijn gemeente, HIJ heeft zelf wel het goede voorbeeld gegeven.

Ik las net een stukje waarin Jezus aangeeft hoe Hij het bedoeld heeft:

Vrouwen doe wat u man van u vraagt, ook als u een man hebt die zelf niet doet wat God van hem vraagt. Als hij ziet hoe zuiver u leeft en hoeveel ontzag u voor God hebt, zal hij zonder woorden voor de Heer gewonnen worden.

En nu de mannen: Zo moeten ook de mannen hun vrouw lief hebben en verzorgen als hun eigen lichaam. Want als de man zijn vrouw liefheeft, heeft hij ook zichzelf lief.
Dat gaf je ook aan hè (jezelf liefhebben) dat gaat dan blijkbaar automatisch (mooi toch) is zeker belangrijk om van jezelf te houden Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 16:03
 
xx


Als ik de juiste woorden had kunnen vinden Jane...zou ik het zo gezegd hebben!! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op vrijdag 31 januari 2014, 16:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 16:18
 
Quote:
JANE410 schreef:
Petra je schrijft over opofferen en hoe denkt Jezus hierover?

Jezus heeft zichzelf volledig opgeofferd voor zijn gemeente, HIJ heeft zelf wel het goede voorbeeld gegeven.

Ik las net een stukje waarin Jezus aangeeft hoe Hij het bedoeld heeft:

Vrouwen doe wat u man van u vraagt, ook als u een man hebt die zelf niet doet wat God van hem vraagt. Als hij ziet hoe zuiver u leeft en hoeveel ontzag u voor God hebt, zal hij zonder woorden voor de Heer gewonnen worden.

En nu de mannen: Zo moeten ook de mannen hun vrouw lief hebben en verzorgen als hun eigen lichaam. Want als de man zijn vrouw liefheeft, heeft hij ook zichzelf lief.
Dat gaf je ook aan hè (jezelf liefhebben) dat gaat dan blijkbaar automatisch (mooi toch) is zeker belangrijk om van jezelf te houden

Er staat ook geschreven, idd, heb u naaste lief als uzelf.... Knipoog smiley

Ja, en je ziet hier ook, het ene bijbelgedeelte is aan de vrouwen gericht, het andere is aan de mannen gericht.

Daar is een bedoeling mee, denk ik.
Alleen ja, je mag, en moet zelfs, je grenzen trekken als vrouw, er staat nergens dat dat niet mag. sommige dingen zijn nu eenmaal niet verstandig, kan van alles zijn dat moet je nee zeggen en dan helemaal zaken die jezelf betrefffen!!!!

Alleen hoé zeg je nee, kijk...gewoon vriendelijk doch duidelijk, met respect, en toch duidelijk. Want dat geld vaker, worden dingen met respect gebracht ja, luisterd iemand sneller.


Het huwelijksleven

22 Vrouwen, weest aan uw man onderdanig als aan de Here, 23 want de man is het hoofd van zijn vrouw, evenals Christus het hoofd is zijner gemeente; Hij is het, die zijn lichaam in stand houdt. 24 Welnu, gelijk de gemeente onderdanig is aan Christus, zo ook de vrouw aan haar man, in alles.

Ef 5 25 Mannen, hebt uw vrouw lief, evenals Christus zijn gemeente heeft liefgehad en Zich voor haar overgegeven heeft, 26 om haar te heiligen, haar reinigende door het waterbad met het woord, 27 en zo zelf de gemeente voor Zich te plaatsen, stralend, zonder vlek of rimpel of iets dergelijks, zó dat zij heilig is en onbesmet. 28 Zo zijn [ook] de mannen verplicht hun vrouw lief te hebben als hun eigen lichaam. Wie zijn eigen vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief; 29 want niemand haat ooit zijn eigen vlees, maar hij voedt het en koestert het, zoals Christus de gemeente, 30 omdat wij leden zijn van zijn lichaam. 31 Daarom zal een man [zijn] vader en [zijn] moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en die twee zullen tot één vlees zijn. 32 Dit geheimenis is groot, doch ik spreek met het oog op Christus en [op] de gemeente. 33 Intussen ook gij, laat ieder voor zich zijn eigen vrouw zó liefhebben als zichzelf en de vrouw moet ontzag hebben voor haar man.



Kol 3 De christelijke huisregels

18 Vrouwen, weest uw man onderdanig, gelijk het betaamt in de Here. Gelijk het betaamd in de Here......dus ja, een man die vreemgaat, mishandelt, oid, ja, dan niet nee, dan beloon je dat gedrag.... Knipoog smiley
19 Mannen, hebt uw vrouw lief en weest niet ruw tegen haar.
20 Kinderen, gehoorzaamt uw ouders in alles, want dit is welbehaaglijk in de Here.

21 Vaders, prikkelt uw kinderen niet, opdat zij niet moedeloos worden.

22 Slaven, gehoorzaamt uw heren naar het vlees in alles, niet als mensenbehagers om hen naar de ogen te zien, maar met eenvoud des harten in de vreze des Heren. 23 Wat gij ook doet, verricht uw werk van harte, als voor de Here en niet voor mensen; 24 gij weet toch, dat gij van de Here tot vergelding de erfenis zult ontvangen. Gij dient Christus als heer. 25 Want wie onrecht doet, zal zijn onrecht terugontvangen, en er is geen aanzien des persoons.

1 Petrus 3


Het huwelijk
1 Evenzo gij, vrouwen, weest uw mannen onderdanig, opdat, ook indien sommigen aan het woord niet gehoorzaam zijn, zij door de wandel hunner vrouwen zonder woorden gewonnen worden!!!, 2 doordat zij uw reine en godvrezende wandel opmerken. 3 Uw sieraad zij niet uitwendig: het vlechten van haar, het omhangen van goud of het dragen van gewaden, 4 maar de verborgen mens uws harten, met de onvergankelijke (tooi) van een zachtmoedige en stille geest, die kostbaar is in het oog van God. 5 Want aldus tooiden zich ook weleer de heilige vrouwen, die hoopten op God, onderdanig aan haar mannen, 6 zoals Sara Abraham gehoorzaamde en hem heer noemde; en haar dochters zijt gij, als gij goed doet en u geen schrik laat aanjagen.

7 Desgelijks gij, mannen, leeft verstandig met uw vrouwen, als met brozer vaatwerk, en bewijst haar eer, daar zij ook medeërfgenamen zijn van de genade des levens, opdat uw gebeden niet belemmerd worden.

Ja, zelfs de gebeden van de man worden belemmerd als hij zijn vrouw geen eer bewijst!!!!!!!!En niet als broos vaatwerk behandelt, mwa, heel voorzichtig met zijn vrouw omgaat, ja, rekening houdende met alles, wb zijn vrouw!!!!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 31 januari 2014, 17:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 17:15
 
Quote Shanita,

Oh van dat laatste stukje is nieuw voor mij, dat de gebeden van de man belemmerd worden als hij niet goed voor zijn vrouw zorgt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 17:28
 
JANE410 schreef:
Quote Shanita,

Oh van dat laatste stukje is nieuw voor mij, dat de gebeden van de man belemmerd worden als hij niet goed voor zijn vrouw zorgt.

Dat werd uitgebreid belicht in de preek in dit topic:
https://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3779 , namelijk: http://www.youtube.com/watch?v=SFS07MCoiIc


Ja, zo zie je maar... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 31 januari 2014, 17:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 20:49
 
gelijk het betaamd in de heere.... bedankt Shanita. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 22:02
 
Knipoog smiley

Ja, als je langzaam leest, vallen je meer dingen beter op, zoals achter een komma oid...

Zegens!

Ps: Iedereen heeft zijn eigen weg van heiliging met vallen en opstaan denk ik, je hele leven, want ja, een gebroken wereld, sommigen spreken al van eindtijd, ja, probeer dan maar es , altijd, staande te blijven.... Twijfelende smiley

Ik zelf val regelmatig, maar ja, ik kan er dan alleen van leren, stof van me afslaan, en verder gaan, ja, andere opties heb ik niet....als ik gelovig ben..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 13 februari 2014, 19:51
 
PETRA373 schreef:
met de hoop, dat er op een respectvolle manier hier over dat onderwerp kan worden gecommuniceerd.
de vraag, hoe gaan we het beste met elkaar in een relatie van man en vrouw???
Hoe ziet God het? Hoe zien wij het?

Het beste met elkaar om in een relatie.

Ten eerste en moet een basis of fundament zijn, die bestaat uit Liefde, Respect, eerlijkheid, betrouwbaarheid, en dan natuurlijk naar en van beide kanten.
Er moet natuurlijk een klik zijn, die klik zie ik in deze als Liefde, en aantrekkingskracht.

Ja, dat zijn de psychische fundamenten, de geestelijke fundamenten kan je het ook noemen. Ja, ook beide het geloof in God, al hoeft dat mi niet altijd op te gaan.

En dan, ja groeien naar mekaar toe.

En ja, dan heb je ook de praktische kanten. als je bijvoorbeeld ver van mekaar weg woont, iig zo ver dat je niet elke dag bij mekaar kan zijn.

Dat is voor mij nu moeilijk, iig het voelt moeilijk aan, erg moeilijk, zelfs zo moeilijk dat ik het gewoonweg vertik om me eigen leven weer op te pikken: dus inloopcentra, activiteitencentra en ook wat uren vrijwilligerswerk in een tweedehandsspullenzaak.

En dat, terwijl ik dat, afwisselend maar drie en vier dagen in de week zou hoeven te doen....

En dat is tijdelijk denk ik, en geen onwil, nee, ik mis me vriend zo erg dat ik nu gewoonweg totaal geen zin heb, om wat dan ook te ondernemen, ja, behalve naar hem toe, of wachten totdat hij bij mij is. Ik wil één ding en dat is in zijn armen liggen alleen daarvan wordt ik zielsgelukkig, en dan na al bijna 6 maanden. Dus ja, met het gevoel zit het wel goed.

Maar ja, nu dus de praktijk. Ik wil daar wonen, in een eigen huis dat wel, elke dag koken, dat weer oppikken, en huishouden doen, iig, zo dicht bij me vriend wonen dat we, gewoon, mekaar elke dag kunnen zien.

Samenwonen durf ik niet, samen in een huis, ik moet nu eenmaal het gevoel hebben waar dan ook, dat ik ten allen tijden een eigen huis inkan en de deur dicht kan doen, en verder helemaal met niemand iets te maken heb.
Samenwonings fobie heet dat.

En ja, daar zit het/een knelpunt.

Want, ja, samen wat huren is wel een optie en kan, over een half jaar(ivm 4 seizoenen wachten).
Maar ja, alleen wat huren daar, ja waar ik woon heb ik punten genoeg, maar ja niet voor daar, dan kan ik woningruil proberen en ja, dat geeft ook geen garantie daar kan wel een jaar overheen gaan...

Dus of ik moet mzzl hebben met woningruil, of met makelaar verbonden aan de gemeente daar, voor een betaalbare woning daar, maar een garantie heb ik dan dus niet...

Ja, dit verhaal had ik al verteld, maar ja, ik ben tot andere nieuw en ook wel voor de hand liggende inzichten gekomen.

Kijk, het is natuurlijk ook wel een luxe als je je geliefde, elke week 3 nachten/avonden/dagen kan zien.

En dan toch, mijn dingen hier weer oppikken, hoe moeilijk ook., ja, net als hij zijn werk heeft wat hij gelukkig met plezier doet, zou ik hier ook mijn dingen hebben. Want ik weet, het zou wel ff wennen zijn, en uiteindelijk zal ik het wel weer leuk vinden en ook een opstelling hebben van iemand die een relatie heeft. Dus mijn algehele gedrag zou anders zijn, van iemand 'in een relatie', en niet meer als 'vrije meid'.

En dan gewoon kijken, is er iets te huur over een half jaar ongeveer, of niet, als niet, ja, dan kijken of ik het al aandurf om samen te wonen en anders gewoon lekker hier blijven want ik woon hier wel erg mooi, zowel omgeving als nu ook me huisje.

En ja, wat ik me ook weleens afvraag, 'ben ik wel een type om voor full time huisvrouw te spelen'? Heb ik dat leventje in inloopcentra, dag activiteitencentra en vrijwiiligerswerk niet nodig? wil ik dat eigenlijk wel opgeven voor langere duur, en dan weer opnieuw opbouwen ook qua vrienden, in Zeeland?

Kan ik niet veel beter, gewoon, accepteren dat ik hem gewoon drie nachten zie, met daaraan verbonden avonden en dagen en soms meer, in vakantie en vrije dagen?

Want, ik zat zo es te denken, ja, : 'kan ik eigenlijk wel mijn leventje hier opgeven, wat ik nu tijdelijk voor een gedeelte even doe, maar ja, ik wéét dat ik het wel elke dag kan oppikken....

En dan gewoon, in juni en juli es kijken of en wat er te huur is binnen mijn budget in Zeeland en als niet, ja, dan had het gewoon niet zo (snel?) moeten zijn, en dan wacht ik gewoon net zo lang totdat er wel wat te huur is wat betaalbaar is daar, want ja, ik ben natuurlijk al ingeschreven daar.

Ja, ik zit hier wel met veel mensen waarvan ik er veel wel al 15! jaar ken...

---

Dus, ik heb even logisch nagedacht en ben tot de conclusie gekomen, ja, samenwonen moet ik niet doen zelfs als ik een eigen huiskamer zou hebben.
Ik heb nu eenmaal het gevoel, van 'dit is mijn eigen huis' nodig.
Dus ja, zolang er niets vrijkomt binnen mijn budget daar in Zeeland, ja, dan gewoon hier blijven en dan ene weekend hier, andere weekend daar.
Dit lijkt mij het beste, want ik kan wel roepen dat ik hem elke dag wil zien, in een eigen woning bij hem in de buurt, maar kan wil ik dat ook wel echt?
Ik laat namelijk wel mijn hele sociale leventje hier achter.

Dus conclusie: ik blijf voorlopig fijn hier in Brabant, dan maar halve weken, lees drie, dan weer 4(afwisselend) dagen in de week, en dat is al heel wat. Ik ga zo langzamerhand mijn leventje hier weer oppikken zij het een dag minder, en dan (lange) weekenden om de week, dan hier dan daar.

Want eerlijk gezegd weet ik dus niet, of ik wel zonder wil, zonder mijn vrienden en kennissen die ook geen werk hebben en die ik al zoo lang ken. Ja, tuurlijk ik bén veranderd, doordat ik nu een serieuze relatie heb, maar ja, mensen veranderen constant. (Niets veranderlijker dan de mens).

Dus het wordt voorlopig een lat relatie....en dan, als er iets vrijkomt wat betaalbaar is en ook mooi voor mij, dan kan ik altijd nog eens denken of ik naar Zeeland zou gaan.

S. Beter in de Rust een lat relatie, dan gestresst, omdat ik me zo afhankelijk opstel, dat ik alleen nog maar bij hem wil zijn, alsof het leven als ik hem niet elke avond zie, niets is....

Dus, ik ben blij en dankbaar voor de drie dagen dat ik hem kan zien, en pik me sociale leventje hier weer op.

Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 13 februari 2014, 20:16
 
Fijn Shanita dat je een beslissing hebt, lekker rustig aandoen, niets overhaast, je kan inderdaad altijd wat later nog de stap doen van samenwonen of verhuizen na hem, en dan voelt het beter dan dat je het overhaast doet.
En zonder hem is er ook leven... ha ha ook al wil je heel graag heel veel bij hem zijn. liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: donderdag 13 februari 2014, 23:00
 
Verstandig Shanita dat je nu geen beslissingen gaat nemen. Je komt er nu op dit moment niet uit. Dat blijkt wel uit de tegenstrijdigheid die je schrijft.

Het wijst zich op den duur vanzelf wel, neem vooral de tijd, nu kom je er niet uit en dan is het niet goed om alle schepen al achter je te verbranden.

Je kan niet zomaar weer alles terugdraaien. Geniet gewoon van je relatie dan zal er ook rust komen in je hoofd



Sterkte meid en Zegen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 februari 2014, 18:29
 
Dank Jane en Petra!

Idd wijs...

Fijn Weekend! Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1