ChristianMatch
 


Forum

Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 18:12
 
Roelof, Ik vraag me af wat je hier op CM komt doen? Je zoekt geen relatie en dat lijkt me, zo lang je met jezelf zo overhoop ligt, een juiste beslissing.
Je hebt grote teleurstellingen te verwerken gekregen, net zoals velen van ons hier op CM. Dat heeft tijd nodig om te helen. Ik wil dat niet bagatelliseren, zeer zeker niet! Maar jij bent de enige die wat aan je eigen situatie kunt veranderen. Met wrok en verbitterd zijn kom je echter niet verder. Je laat je moeder je leven beheersen. Kan het ook niet zo zijn dat je er zelf moeite mee hebt dat je ``maar in het OV``werkt en je broer HTS heeft? Je legt nu wel alles bij de ander neer! Bij je moeder, bij je broer en bij anderen. Sta op, zoek hulp en ga verder en laat anderen niet meer je leven beheersen!


Laatst aangepast door
JANS221
op vrijdag 1 augustus 2014, 18:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 18:34
 
JANS221 schreef:
Roelof, Ik vraag me af wat je hier op CM komt doen? Je zoekt geen relatie en dat lijkt me, zo lang je met jezelf zo overhoop ligt, een juiste beslissing.
Je hebt grote teleurstellingen te verwerken gekregen, net zoals velen van ons hier op CM. Dat heeft tijd nodig om te helen. Ik wil dat niet bagatelliseren, zeer zeker niet! Maar jij bent de enige die wat aan je eigen situatie kunt veranderen. Met wrok en verbitterd zijn kom je echter niet verder. Je laat je moeder je leven beheersen. Kan het ook niet zo zijn dat je er zelf moeite mee hebt dat je ``maar in het OV``werkt en je broer HTS heeft? Je legt nu wel alles bij de ander neer! Bij je moeder, bij je broer en bij anderen. Sta op, zoek hulp en ga verder en laat anderen niet meer je leven beheersen!

absoluut niet. nadat ik in 2008 in het OV terecht kwam, kwam ik er achter wat het inhield en realiseerde ik me: 'dit had ik veel eerder moeten doen'. ik denk dat het eerder bij mijn moeder tussen d'r oren zit, aangezien ze bij mijn zwager, die op een pont werkt(e) dezelfde gedachten had.

verder: als ik iets gevraagd kreeg om te doen en ik had er geen zin in, reageerde ik door te zeggen dat ze het ook aan mijn broer kon vragen. en dan kwamen de excuses: 'ja, maar je broer heeft een huis te onderhouden, 3 kinderen en is druk met zijn werk!' jah hallo: ik niet zeker (behalve dat ik geen 3 kinderen heb, voor zover ik weet)? en dat was dan een antwoord waar mijn moeder niet op zat te wachten, wat ze dan ook liet merken. inmiddels is ze er wel achter dat ik naast 40 uur werk in het OV-busvervoer mijn vrije tijd ook wel nodig heb om hier thuis de boel enigszins redelijk netjes te houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 19:41
 
ROELOF140 schreef:
absoluut niet. nadat ik in 2008 in het OV terecht kwam, kwam ik er achter wat het inhield en realiseerde ik me: 'dit had ik veel eerder moeten doen'. ik denk dat het eerder bij mijn moeder tussen d'r oren zit, aangezien ze bij mijn zwager, die op een pont werkt(e) dezelfde gedachten had.

verder: als ik iets gevraagd kreeg om te doen en ik had er geen zin in, reageerde ik door te zeggen dat ze het ook aan mijn broer kon vragen. en dan kwamen de excuses: 'ja, maar je broer heeft een huis te onderhouden, 3 kinderen en is druk met zijn werk!' jah hallo: ik niet zeker (behalve dat ik geen 3 kinderen heb, voor zover ik weet)? en dat was dan een antwoord waar mijn moeder niet op zat te wachten, wat ze dan ook liet merken. inmiddels is ze er wel achter dat ik naast 40 uur werk in het OV-busvervoer mijn vrije tijd ook wel nodig heb om hier thuis de boel enigszins redelijk netjes te houden.

Wat mij opvalt niemand deugt in jou ogen, kijk niet naar de splinter van een ander als jezelf een balk in je ogen heb.

Ik vraag me af waarom je zo graag de slachtoffer rol op je neemt erg gemakkelijk lijkt mij.
Ik heb zelf genoeg meegemaakt maar heb mezelf nooit als slachtoffer gezien.
Als je er wat van wil maken en verder wil in je leven moet je leren losmaken van dingen die je van je geluk afhouden.

Maar ik denk dat jij dat niet wil, want het voelt alsof jij deze aandacht heerlijk vind zonder dat je naar jezelf moet kijken......


Laatst aangepast door
NATASCHA642
op vrijdag 1 augustus 2014, 19:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 20:59
 
ROELOF140 schreef:
eer uw vader en uw moeder. maar dan moeten ze wel eerbaar zijn.

Kleine kanttekening: je eert je ouders niet alleen door het positieve te benoemen maar je eert ze ook door ook hun tekortkomingen onder ogen te zien, waar ze hun rol als ouders niet goed hebben ingevuld. Als je dat kunt ben je ook beter in staat om je grenzen neer te zetten waar je beschadigd werd, gemanipuleerd en gekwetst. Dat houd je ook uit de slachtofferrol.

En om nog even on topic te blijven Engeltje smiley : Als je onder ogen ziet waar het niet goed zat in ouder-kind relatie kun je dat verwerken en loop je ook minder kans datgene wat onverwerkt was te herhalen in een partnerrelatie. Soms zit wantrouwen voor een relatie onbewust verder terug verankert in je leven.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 1 augustus 2014, 21:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 21:32
 
o ja, lekker makkelijk: alles maar accepteren wat je ouders doen en zeggen.

verder pas ik er voor om altijd maar (weer) klaar te staan voor de familie, iets wat ik in het verleden gedaan heb. ik bedoel: als het mijn broer te veel (principiële) moeite is om me te helpen met verhuizen, laat dan maar..

maar goed, dat zijn ouwe koeien. ik spreek ze nauwelijks meer, en dat bevalt me eigenlijk wel best.


Laatst aangepast door
ROELOF140
op vrijdag 1 augustus 2014, 21:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 21:34
 
tekst verwijderd... laat ook maar... de bekende parels... en zo.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 1 augustus 2014, 21:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEN829





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 21:42
 
@Roelof; kwel jezelf niet zo, doe niet zielig, pak je zelf eens een keer aan. Wees een vent. Er is al genoeg gezegd, maar als je in je OV op de rotonde blijft hangen en geen afslag durft te nemen kom je er niet. Zoek hulp, ga naar de huisarts.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 22:12
 
Zullen we nu maar weer met het eigenlijke topic verder gaan: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen! Roelof heeft weer genoeg aandacht gekregen voor vandaag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TRIJNIE671





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 01:18
 
Laten we elkaar tot steun zijn hier ook voor Roelof . misschien is cm voor hem wel even goed dat hij zijn verhaal effe kwijt kan , hij is nog nooit zo open geweest om het te vertellen , vind het erg knap om te zeggen waar hij mee worstelt . misschien door gesprekken dat we wat voor hem kunnen betekenen .niet iedereen zit hier om een relatie te krijgen , ook is cm er voor bedoeld om er voor elkaar te zijn , je verhaal effe kwijt kunnen , ik zie het niet als aandacht trekken . zie het meer dat het iets is als verdriet te delen . laten we open staan voor zulke mensen . dat ze misschien weer anders gaan denken en positief in het leven mogen staan . laten we bidden dat alles weer goed komt voor het hele gezin . er is maar 1 Grote Heelmeester .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 03:57
 
TRIJNIE671 schreef:
Laten we elkaar tot steun zijn hier ook voor Roelof . misschien is cm voor hem wel even goed dat hij zijn verhaal effe kwijt kan , hij is nog nooit zo open geweest om het te vertellen , vind het erg knap om te zeggen waar hij mee worstelt . misschien door gesprekken dat we wat voor hem kunnen betekenen .niet iedereen zit hier om een relatie te krijgen , ook is cm er voor bedoeld om er voor elkaar te zijn , je verhaal effe kwijt kunnen , ik zie het niet als aandacht trekken . zie het meer dat het iets is als verdriet te delen . laten we open staan voor zulke mensen . dat ze misschien weer anders gaan denken en positief in het leven mogen staan . laten we bidden dat alles weer goed komt voor het hele gezin . er is maar 1 Grote Heelmeester .

Hierbij kan ik me aansluiten. Cm was vroeger inderdaad veel meer dan alleen een datingsite. Achter de schermen werd er veel gedeeld en we waren er voor elkaar! Ik hoop, Roelof, dat je kunt kijken naar het verhaal van Jozef. Het paste allemaal in het plan wat God had met Jozef. Ik hoop voor je, dat je je ogen van je eigen situatie af kunt krijgen, om ze te richten op God als Vader. Jozef had niet veel, maar in alles probeerde hij de juiste houding te vinden en zijn grootste wens was om te leven voor God en tot Zijn eer. Ook dat kan heel erg moeilijk zijn, maar alleen God Zelf kan je echt tot steun zijn hierin en zorgen, dat de juiste mensen in contact met je komen. Dat s een heel proces waarin je contacten met mensen en familie, die niet het beste met je voor hebben wat moet temperen en beginnen om open te staan voor mensen die je wel serieus gaan nemen, maar dat is ook een weg van liefde weer kunnen ontvangen en uiteindelijk weer terug geven. Misschien kun je naar conferenties gaan waar je veel kunt leren over de werking van de Heilige Geest en een gemeente op te zoeken waar ze je willen steunen. Probeer dankbaar te zijn voor wat je hebt, dat helpt tegen bittere gedachten en gevoelens en daar help je jezelf mee.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 2 augustus 2014, 05:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 08:07
 
JOL252 schreef:
Kleine kanttekening: je eert je ouders niet alleen door het positieve te benoemen maar je eert ze ook door ook hun tekortkomingen onder ogen te zien, waar ze hun rol als ouders niet goed hebben ingevuld. Als je dat kunt ben je ook beter in staat om je grenzen neer te zetten waar je beschadigd werd, gemanipuleerd en gekwetst. Dat houd je ook uit de slachtofferrol.

En om nog even on topic te blijven Engeltje smiley : Als je onder ogen ziet waar het niet goed zat in ouder-kind relatie kun je dat verwerken en loop je ook minder kans datgene wat onverwerkt was te herhalen in een partnerrelatie. Soms zit wantrouwen voor een relatie onbewust verder terug verankert in je leven.

Mooi geschreven Jol!

Zoals altijd!

Even kanttekening: als ik zelf niet een tijdje psychologie had gedaan, had ik er zelf niet veel van begrepen dat kwam alleen daardoor.

Ik praat even voor mezelf.

Groetjes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 08:26
 
ROELOF140 schreef:
o ja, lekker makkelijk: alles maar accepteren wat je ouders doen en zeggen.

Dat moet je nou juist niet meer doen.

Kijk, de derde wereld heeft problemen in die zin van te weinig goederen; geen eten, geen onderdak, etc.

Hier in het westen hebben velen problemen met familie. "Van je familie moet je het hebben' is daarom juist ook een cliché geworden.

Ik was een keer getrouwd, en schoonmoederlief had er echt veel aan bijgedragen dat ik ging scheiden(tot mijn grote verdriet, dat scheiden, dat wel).

Dus ja, ik begrijp je wel.

Hier zie je vaak dat ouder(s) bezig zijn de leven(s) van hun kinderen te verzieken.
En ja, dan valt er dus inderdaad niets te eren.

Ik zelf zou naar een psycholoog gaan, volgens mij zit dat in de basisverzekering, ja, het hielp mij wel, om inzicht te krijgen, maar zeker, om afstand te nemen op een manier die goed voor mij is.
en idd, de waarheid onder ogen te mogen zien, ja, het is hier vaak zo dat dat niet kan, 'je moet je ouders eren', 'het zijn wel je ouders', 'het is wel je moeder' etc.
al zou 'het' de koningin zijn, wat dan nog, je hoeft niet alles te pikken. Nee, je hoeft helemaal niets te pikken!!!!


Quote:
verder pas ik er voor om altijd maar (weer) klaar te staan voor de familie, iets wat ik in het verleden gedaan heb. ik bedoel: als het mijn broer te veel (principiële) moeite is om me te helpen met verhuizen, laat dan maar..

ja, bekende situaties de ene heeft een 'betere baan' en wordt dan voorgetrokken etc. en denkt dan zelf dat ie ook heel wat is..

Verder zijn er meerdere zaken waarmee men de kinderen kan manipuleren...

Quote:
maar goed, dat zijn ouwe koeien. ik spreek ze nauwelijks meer, en dat bevalt me eigenlijk wel best.

Ja, je bent lang niet de enige...

Sterkte!!!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 augustus 2014, 08:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 08:34
 
JANS221 schreef:
Zullen we nu maar weer met het eigenlijke topic verder gaan: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen! Roelof heeft weer genoeg aandacht gekregen voor vandaag!

Deze zaken die Roelof aanhaalt zijn mi wel on topic, en kunnen redenen zijn waarom iemand geen relatie meer aan durft te gaan.

Laat staan onderscheid maken in wie wel en niet te vertrouwen is, als je eigen ouders al niet te vertrouwen zijn.

alleen er heerst een groot taboe op, ja, want 'het zijn wel je ouders, schoonouders' etc.
die mensen kunnen dus, ongestoord, het leven van zoveel mensen verzieken alleen omdat er een bloedband of een aangetrouwde(alhoewel bij een relatie heet het ook al gauw schoonmoeder..) band is.

Fijne Dag!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 augustus 2014, 08:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 08:45
 
Ik denk niet dat een openbaar forum DE plaats is om voor het eerst open je verhaal te vertellen. Ik ben het eens met Annette dat er achter de schermen veel gedeeld wordt en dat mensen er voor elkaar zijn. Met deze kanttekening dat dat niet alleen vroeger zo was, maar dat gelukkig nu ook nog zo is. In prive-mail en contacten kun je elkaar beter tot steun zijn en kun je meer met elkaar bespreken, dan op een openbaar forum.
Enne…..tot steun zijn doe je soms door niet mee te gaan in datgene wat de ander vertelt en voelt, maar door diegene een schop onder z`n kont te geven. We weten hier allemaal wel van verdriet en tegenslagen, maar als je in de slachtofferrol blijft hangen, kom je niet verder.

Het gaat in dit onderwerp ook over opnieuw leren vertrouwen, zo lang je je slachtoffer voelt en niet uit die rol kruipt, zal dat mijns inziens nooit lukken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 08:54
 
Dus Roelof, als ik het goed lees, zeg je eerst dat je vrouw van t e voren gepland had voor verblijfsvergunning
en later geef je je moeder weer de schuld van stuk lopen van die relatie

Sommigge reacties hier op jouw vind ik erg goed.
je komt me verbitterd over, met haat
hangt in een slachtofferrol.
accepteert geen zwakheden van je moeder, waar je zelf denk ik ook een aandeel in hebt gehad, door niet goed je grenzen aan te geven aan je moeder.
De vraag is, wat ga je ermee doen? ga je de eerst volgende jaren zo verder met je leven, vol bitterheid?
Of ga je eens verder denken dan je zelf, en eens begrijpen en vergeven als andere mensen fouten na je toe maken?
En ook eens zelf goed nadenken, wat jouw aandeel in dit hele verhaal is? Zodat je ook wat van je eigen fouten leert? en beter verder gaat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 09:15
 
Wat een juweeltjes van reacties zie ik hier. Dat mag ook wel es gezegd worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 10:26
 
Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 12:02
 
Ik sluit me volledig aan bij wat iedereen zegt.

tuurlijk mag je je ei kwijt maar niet zo negatief de slachtoffer uithangen daar kom je niet verder mee.

pak jezelf aan en doe er wat aan zoals een ieder hier heeft gedaan om weer vertrouwen te krijgen in jezelf en een ander.

Ow is cm niet om hier een relatie te krijgen wat zoeken de meeste hierdan ? Knipoog smiley
Voor een goed gesprek hoef ik niet in een slachtoffer houding te zitten en zielig te smeken om aandacht ookal is dat negatieve aandacht.

Wens een ieder veel liefs toe en een beetje aandacht en je dag kan niet meer stuk Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 12:07
 
NATASCHA642 schreef:
Ik sluit me volledig aan bij wat iedereen zegt.

tuurlijk mag je je ei kwijt maar niet zo negatief de slachtoffer uithangen daar kom je niet verder mee.

pak jezelf aan en doe er wat aan zoals een ieder hier heeft gedaan om weer vertrouwen te krijgen in jezelf en een ander.

Ow is cm niet om hier een relatie te krijgen wat zoeken de meeste hierdan ? Knipoog smiley
Voor een goed gesprek hoef ik niet in een slachtoffer houding te zitten en zielig te smeken om aandacht ookal is dat negatieve aandacht.

Wens een ieder veel liefs toe en een beetje aandacht en je dag kan niet meer stuk Clown smiley Knipoog smiley


Yep, de schakel moet bij jezelf om, een ander kan het niet voor je doen. En het is mooi dat je hier je ei kwijt kan maar alleen een ei leggen en verder niet uitbroeden is zinloos.


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 2 augustus 2014, 12:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 12:14
 
JOL252 schreef:
Yep, de schakel moet bij jezelf om, een ander kan het niet voor je doen. En het is mooi dat je hier je ei kwijt kan maar alleen een ei leggen en verder niet uitbroeden is zinloos.

Dat bedoel ik Knipoog smiley mooi gezegd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 14:13
 
Zonder mensen tekort te willen doen toch een vriendelijk verzoek om in het vervolg zoveel mogelijk via de mail en te chat op het verhaal van Roelof te reageren. Dit is een heel persoonlijk verhaal en het blijft lastig om dit op een forum te bespreken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 15:51
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Zonder mensen tekort te willen doen toch een vriendelijk verzoek om in het vervolg zoveel mogelijk via de mail en te chat op het verhaal van Roelof te reageren. Dit is een heel persoonlijk verhaal en het blijft lastig om dit op een forum te bespreken.

Jullie hebben gelijk, ik heb gezegd wat ik kwijt wil, wil er verder niks meer over kwijt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WOMAN254





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 15:54
 
Misschien ook wel goed als je iemand belt of gewoon op bezoek gaat zonder bijbedoeling wees een oor voor de ander laat de ander je verhaal kwijt kunnen. Meest belangrijkste is bidden voor de ander het naar de Here God brengen alleen Hij heelt alle wonden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LYDIA899





Berichten: 13

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 16:36
 
Als je nog vers in je pijn zit kan het heel lastig zijn om objectief naar jezelf te kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 17:55
 
LYDIA899 schreef:
Als je nog vers in je pijn zit kan het heel lastig zijn om objectief naar jezelf te kijken.

Klopt is ook heel normaal, ook heel normaal dat er een tijd is, waarin je je zielig vind en vol met boosheid zit.
alleen de meesten hier zijn al verder, been there, en geven daarom advies wat in eerste instantie misschien hard overkomt, maar waar hij wel wat aan heeft.
Iets voor hem om over na te denken...
maar ontopic weer:

het leven is prachtig, vanochtend bramen geplukt, ha ha met paraplu tegen d e zon, want mag met antibiotica niet d e zon in, maar zat daar in het bos zo na te denken en over vertrouwen...
ja mijn vertrouwen was ook effe weer beschaamd, na laatste date: toen ik me een beetje ziek begon t e voelen... eh je bent wel erg ziek, zo heb ik niks aan je, ben ik nu daarom helemaal na je toe gekomen? dump.... zei de man die ik zucht bespaar jullie het verhaal ha ha.
maar dat kwam effe heel hard bij me aan, als of ik niks meer van waarde heb als ik beetje ziek ben... grommmm

Boze smiley Boze smiley

enfin, dus ik zat vanochtend in het bos en ja ja ik dacht weer es na... en dacht het leven is zo mooi, vriendschappen, relaties zijn ook zo mooi en kostbaar en so wat al kom ik nog tig sukkels tegen die me niet waard zijn.
denk maar niet ik door zo,n sukkel me vertrouwen kapot laat maken en daardoor me niet meer open zet voor mooie relaties.

iemand beschadigd je vertrouwen, wat zijn we geneigd? als er een nieuw iemand komt, reageren we met angst, bang dat die persoon ons vertrouwen beschaamd net zoals de vorige.
terwijl dit een ander persoon is... dus gewoon opnieuw proberen t e vertrouwen. ( wanneer je wonden van je hart wel geheeld zijn, want dat heeft ook tijd nodig)

het is gewoon zonde om door negatieve ervaringen definitief je hart dicht te gooien voor nieuwe mensen die je ontmoet.
En ja zeker is het moeilijk als je negatieve ervaringen hebt gehad.
Alleen het leven is te mooi, geniet ervan Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 18:44
 
PETRA373 schreef:
Klopt is ook heel normaal, ook heel normaal dat er een tijd is, waarin je je zielig vind en vol met boosheid zit.
alleen de meesten hier zijn al verder, been there, en geven daarom advies wat in eerste instantie misschien hard overkomt, maar waar hij wel wat aan heeft.
Iets voor hem om over na te denken...
maar ontopic weer:

het leven is prachtig, vanochtend bramen geplukt, ha ha met paraplu tegen d e zon, want mag met antibiotica niet d e zon in, maar zat daar in het bos zo na te denken en over vertrouwen...
ja mijn vertrouwen was ook effe weer beschaamd, na laatste date: toen ik me een beetje ziek begon t e voelen... eh je bent wel erg ziek, zo heb ik niks aan je, ben ik nu daarom helemaal na je toe gekomen? dump.... zei de man die ik zucht bespaar jullie het verhaal ha ha.
maar dat kwam effe heel hard bij me aan, als of ik niks meer van waarde heb als ik beetje ziek ben... grommmm

Boze smiley Boze smiley

enfin, dus ik zat vanochtend in het bos en ja ja ik dacht weer es na... en dacht het leven is zo mooi, vriendschappen, relaties zijn ook zo mooi en kostbaar en so wat al kom ik nog tig sukkels tegen die me niet waard zijn.
denk maar niet ik door zo,n sukkel me vertrouwen kapot laat maken en daardoor me niet meer open zet voor mooie relaties.

iemand beschadigd je vertrouwen, wat zijn we geneigd? als er een nieuw iemand komt, reageren we met angst, bang dat die persoon ons vertrouwen beschaamd net zoals de vorige.
terwijl dit een ander persoon is... dus gewoon opnieuw proberen t e vertrouwen. ( wanneer je wonden van je hart wel geheeld zijn, want dat heeft ook tijd nodig)

het is gewoon zonde om door negatieve ervaringen definitief je hart dicht te gooien voor nieuwe mensen die je ontmoet.
En ja zeker is het moeilijk als je negatieve ervaringen hebt gehad.
Alleen het leven is te mooi, geniet ervan Lachende smiley

Amen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 20:50
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Zonder mensen tekort te willen doen toch een vriendelijk verzoek om in het vervolg zoveel mogelijk via de mail en te chat op het verhaal van Roelof te reageren. Dit is een heel persoonlijk verhaal en het blijft lastig om dit op een forum te bespreken.

Misschien een idee om hierover een apart topic te openen?
Het mag dan persoonlijk zijn maar het lijkt mij als je iets op het forum schrijft dit met anderen wilt delen.
Ik heb er wel wat op te zeggen maar als ik dat in dit topic doe overtreed ik vast de (nieuwe) regels? Engeltje smiley


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op zaterdag 2 augustus 2014, 20:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 09:15
 
FREEDOM687 schreef:
Misschien een idee om hierover een apart topic te openen?
Het mag dan persoonlijk zijn maar het lijkt mij als je iets op het forum schrijft dit met anderen wilt delen.
Ik heb er wel wat op te zeggen maar als ik dat in dit topic doe overtreed ik vast de (nieuwe) regels? Engeltje smiley

Voordeel van zoiets op een forum delen, is dat je ook veel meer reacties krijgt dan met iemand in een privé mail. Waar je vaak best wat aan hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LYDIA899





Berichten: 13

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 13:23
 
PETRA373 schreef:
Voordeel van zoiets op een forum delen, is dat je ook veel meer reacties krijgt dan met iemand in een privé mail. Waar je vaak best wat aan hebt.

Moet het wel bemoedigend/opbouwend zijn... Anders denk ik dat het niet echt tof aanvoelt Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOOR151





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 14:33
 
PATRIES723 schreef:
Hier had ik het laatst met een (niet gelovige) vriendin, die nog niet zo lang geleden verlaten is door haar man over.
Ik ben inmiddels 3 jaar geleden gescheiden, en ben daar ook wel over heen.
En dan vraag je je zo langzamerhand af of je je weer zou kunnen open stellen voor een nieuwe relatie.

Na 12 jaar huwelijk, lief en leed delen en alles van de ander weten moet je ineens alleen verder.
Al die vertrouwde dingen die in een huwelijk horen zijn er niet meer en zal je in een nieuwe relatie opnieuw moeten opbouwen.
Dat kan mij letterlijk weleens bang maken. Want hoe leer je een ander weer te vertrouwen?

En dat gaat over hele basale, simpele dingen. Het letterlijk jezelf bloot geven. Het letterlijk jezelf weer opnieuw bloot geven.

Ik ben heel benieuwd of anderen dit herkennen, of er juist al door heen zijn gegaan in een nieuwe relatie! Lachende smiley

Een scheiding is bijzonder pijnlijk; zeker als er kinderen zijn betrokken. Deze scheiden immers mee....

Hoe je een scheiding ervaart en verwerkt zal voor elk persoon anders zijn en ook de omstandigheden en toedracht spelen hierin natuurlijk een rol.

Je zult jezelf weer moet hervinden; nee opnieuw uitvinden zelfs. Zolang je hier nog niet mee klaar bent is het aangaan van een nieuwe relatie eigenlijk geen optie. Het hangt uiteindelijk ook af van je karakter; in de basis is het loslaten. Maar dit tegelijkertijd wel een beetje het moeilijkste wat er is. Als mens zul je definitief veranderen denk ik. De een zal het geloof in de liefde verliezen; een ander niet.


Laatst aangepast door
FLOOR151
op zondag 3 augustus 2014, 15:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 2 van 5