ChristianMatch
 


Forum

Berichten van GERARD072
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GERARD072
Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2016, 10:07
BerichtOnderwerp: Single na 6 jaar
 
Hoelang liefdesverdriet duurt is voor iedereen anders.

Laat het verdriet er zijn, focus op jouw eigen genezing. Het is belangrijk om dit eerst een plek te geven voordat je de volgende vrouw ontmoet.

Wat betreft het uitgaan, doe dat om plezier te maken. Niet om een vrouw te ontmoeten (Christen of niet).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zondag 6 december 2015, 20:51
BerichtOnderwerp: Christianmatch Wensen
 
Neuh, vind het prima zo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 november 2015, 18:13
BerichtOnderwerp: Activiteit jongvolwassenen ZH
 
Ik had mij ingesteld op een avondje bowlen, dus in dat opzicht heb ik nog steeds zin om te gaan.

Weet verder alleen nog dat Mariëlle gaat, de rest is mij ook onbekend. Dus weet niet of jullie nog interesse hebben?

En anders verschuiven we het inderdaad richting januari! Gezondheid eerst Lachende smiley


Laatst aangepast door
GERARD072
op vrijdag 27 november 2015, 18:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: maandag 23 november 2015, 22:13
BerichtOnderwerp: Contact met vrouwen die al langer lid zijn
 
Als ze daar niet open voor zouden staan zouden ze, denk ik, A) geen lid meer zijn van CM of B) dit duidelijk op hun profiel zetten. En als laatste optie is er ook nog C) als je een mail hebt gestuurd en ze hun contacten niet willen uitbreiden, dan hebben ze een Hollandse tong gekregen om dit kenbaar te maken ;)

Laatst aangepast door
GERARD072
op maandag 23 november 2015, 22:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 19 november 2015, 06:46
BerichtOnderwerp: Wat heb jij met Gods Volk Israël?
 
Klopt, dat is de kern wat altijd weer naar voren lijkt te komen. Er zijn zoveel stromingen dat ik door de bomen het bos niet zie. Dus ik hou mij daar altijd maar aan vast, zeker in deze tijden.

Laatst aangepast door
GERARD072
op donderdag 19 november 2015, 06:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 18 november 2015, 18:20
BerichtOnderwerp: Wat heb jij met Gods Volk Israël?
 
Als dat laatste zo is, dan zou dat inderdaad heel mooi zijn.

Naar mijn weten staat er in de bijbel aangegeven dat men wel op de aarde is, maar niet van de aarde. Israel is in mijn ogen een land dat volledig van de aarde is. Vandaar dat ik mij focus op God / Jezus Christus en niet op een specifieke plek op aarde.

Ik heb er verder geen oordeel over. Voor mij is Jezus Christus de weg en dat is overal te belijden wat mij betreft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 november 2015, 20:48
BerichtOnderwerp: Wat heb jij met Gods Volk Israël?
 
Joden / Gods volk en Israel zijn mijn inziens twee verschillende zaken.

Volgens mij is één van de regels die God ons gesteld heeft "Gij zult niet moorden". Hoe moet ik dit dan vertalen naar het militaire machtsvertoon dat Israel vertoond (en niet alleen Israel helaas, vele landen en culturen moorden er, ogenschijnlijk, op los).

Ik geloof niet dat dit is wat God bedoeld heeft.

Jezus Christus is mijn weg, daardoor ben ik persoonlijk van mening dat ik niet perse Israel op een voetstuk hoef te plaatsen (Iets met idolen).


Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 17 november 2015, 20:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zondag 15 november 2015, 18:36
BerichtOnderwerp: sex voor het huwelijk
 
Interessante invalshoek Anna.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 november 2015, 21:16
BerichtOnderwerp: Activiteit jongvolwassenen ZH
 
Gezien de big smile heb je nu in ieder geval een vrouw erbij gevonden? :)

Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 10 november 2015, 21:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 4 november 2015, 07:23
BerichtOnderwerp: Activiteit jongvolwassenen ZH
 
WIEN775 schreef:
Ja, je hebt gelijk, maar ik doelde meer op de Witte de With straat :)
Dus eerst bowlen en daarna wat gaan drinken in die buurt.

Heb jij toevallig suggesties voor een bowling-lokatie in Rotjeknor? Voor mij is dit ook al lang geleden, maar ik blijf het iedere keer leuk vinden. Clown smiley

En nu nog even afwachten totdat de stroom van aanmeldingen binnenkomt.. ;)

Ah ja, de Witte de With straat iets drinken kan ook inderdaad :)

Ik weet er één vlakbij de Kuip, die zit tegenover de Pathé. Is op zich goed te bereiken vanaf CS.

Haha ja, altijd weer verrassend waar de bal heen gaat zodra het de hand verlaten heeft Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 29 oktober 2015, 07:22
BerichtOnderwerp: Activiteit jongvolwassenen ZH
 
Klinkt gezellig! Bowlen is alweer een hele tijd geleden :)

Witte de With is zo te zien alleen op de eerste vrijdag van de maand open tot 21:00.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 oktober 2015, 08:19
BerichtOnderwerp: Genesis
 
Ik heb sinds een maand weer eens een Pathe pas aangeschaft. Ik kijk geen tv, maar soms heb ik enorme behoefte om de nieuwste films te zien. Laatste keer was ruim 4 / 5 jaar geleden.

Nu valt mij al in een paar films op dat er wordt verwezen naar Genisis. Met Films als:

Terminator: Genesys
Knock knock: waarin één van die doorgedraaide grietjes zo het en;
Pixels: waar met een opmerking wordt gerefereerd aan het bijbelse Genesis.

Iemand een idee waarom?


Laatst aangepast door
GERARD072
op vrijdag 2 oktober 2015, 08:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 oktober 2015, 08:14
BerichtOnderwerp: eindtijd
 
BLUE946 schreef:
Ik kan niet voorstellen dat er iemand is die zo'n ding in zijn lijf wil. Dat heeft niets te maken of je bang bent voor technologie. Leuke technische hoogstandjes zijn: 3D printer, vliegende auto's, een transporter zoals bij Startrek en nu ook het onzichtbaarheidsmantel. Daar is ook niets mis mee.

Maar zo'n chip is net even anders.

Vanuit het bedrijfsleven en overheden worden subtiele reclame boodschappen gepresenteerd om het volk warm te maken voor zo'n chip.
Mensen zoals jij die gaan dan zo'n chip nemen. Jij moet het zelf weten. Je hebt niet voor niets een vrije wil gekregen.

Bij mij komt zo'n chip niet in mijn lijf. Dat is niet omdat ik bang ben voor de duivel of voor weet ik wie, maar naar mijn mening is het alleen om te doen om totale controle te krijgen over de mensheid. Ik ben een mens van vlees en bloed en niet een of ander code die als slaaf onder een of ander systeem zijn leven mag leiden. Ik bedoel lijden.

Iemand die wakker is; mooi om te zien! Lachende smiley Spread the word!
Verspreid het woord! (letterlijk vertaald)


Laatst aangepast door
GERARD072
op vrijdag 2 oktober 2015, 08:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 september 2015, 11:08
BerichtOnderwerp: je gaat op date en...
 
hoe kan dat nou? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 september 2015, 10:56
BerichtOnderwerp: Wat heb jij met Gods Volk Israël?
 
Dat ligt eraan op welke manier / met welke intentie je naar Romijnen 11:11 kijkt,..

18 Roem niet tegenover de takken. Want als je roemt; niet jij draagt de wortel, maar de wortel draagt jou.
19 Misschien zou je zeggen: "De takken werden gesnoeid zodat ik in hun plaats kon worden geënt!"
20 Goed, dat was zo omdat ze niet geloofden en werden gesnoeid. Maar jij stond door geloof. Wees dus niet hoogmoedig maar vrees.
21 Want als God de natuurlijke takken niet heeft gespaard, zou hij ook jou niet sparen.
22 Zie dan! De vriendelijkheid en strengheid van God; over degenen die vielen; strengheid, maar over jou vriendelijkheid. Als je in hem verblijft; vriendelijkheid, zo niet, dan zal ook jij worden gesnoeid.
23 En degenen die niet voortgaan in hun gebrek aan geloof; ook zij zullen opnieuw geënt worden, want God kan hen opnieuw enten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 24 september 2015, 20:15
BerichtOnderwerp: Tot inkeer komen
 
De laatste tijd ben ik inderdaad weer meer terug aan het gaan naar mijn gevoel.

Mooie woorden, dank je wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 september 2015, 22:29
BerichtOnderwerp: Dilemma: relatie met een ongelovig persoon ja/nee ?
 
Quote:
"Bovendien respecteert ze het, en staat ze er open voor en laat ze me vrij om naar de kerk te gaan, te bidden etc."

Een ware ongelovige keert zich af van het geloof. Ookal beleid ze het niet actief; zo te lezen is er wel zeker iets actief binnen in haar dat neigt naar de Heilige Geest / Jezus Christus.

Stukje bijbelstudie dat ik gevonden heb; helaas in het Engels (hoop dat dit niet teveel Engels is; CM webmaster) :

"There is another example, showing that not all association or relationship with unbelievers is automatically sinful. Paul cites a case in 1 Cor. 7. "...if any brother has a wife who is an unbeliever, and she consents to live with him, he should not divorce her. If any woman has a husband who is an unbeliever, and he consents to live with her, she should not divorce him," (1 Cor. 7:12,13). Observe, Paul doesn't say to these "mixed marriages," Come Out! Her says, stay in. We know Paul would not tell people to stay in a wrong relationship, so we must conclude - the relationship itself is not wrong. "

http://www.bible.ca/ef/expository-2-corinthians-6-14-18%282%29.htm


Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 22 september 2015, 22:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 september 2015, 20:39
BerichtOnderwerp: Zendelingenwerk
 
De pineapple story heb ik nog niet van gehoord, dat zal ik eens opzoeken.

Dat klinkt mooi 'Malawiaan'!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: maandag 14 september 2015, 12:41
BerichtOnderwerp: hsp en relaties
 
Verwar je paranormaal zijn dan niet met het occulte?

Er zijn een aantal vormen van gebeurtenissen die wij als mens niet kunnen begrijpen, maar die wel degelijk gebeuren. Jezus Christus genas mensen ogenschijnlijk vanuit het 'niets'. Echter weten wij beter en is deze gave vanuit God / Heilige Geest doorgegeven. (leg het misschien niet geheel goed uit, maar je snapt neem ik aan wat ik bedoel). Wat Jezus Christus middels deze gave verspreidde was Liefde / genezing cq heling.

Daarnaast heb je het occulte. Binnen deze stroming van het paranormale ligt de nadruk op angst, onvrede / duisternis.

Respect en liefde zijn inderdaad belangrijk. Dat is ook wat Jezus Christus kwam brengen op deze gebroken aarde.

Dat de duivel niet (meer) Goddelijk is, dat mag duidelijk zijn.

Overigens wel super om te lezen dat uw tweede huwelijk zo fijn verloopt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zondag 23 augustus 2015, 14:23
BerichtOnderwerp: hsp en relaties
 
Graag gedaan.

Vind ik prima hoor, heb mijn verhaal kunnen doen en het is goed zo! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 20 augustus 2015, 18:08
BerichtOnderwerp: hsp en relaties
 
ROADY558 schreef:
Je schrijft een mooie getuigenis hoe Gods Woord en Geest verlichting geeft in de overgevoeligheid. Maar dat betekent dus dat je er wel overheen kunt groeien met Hem. Of dat juist het gemis aan Zijn tegenwoordigheid wellicht de klachten geven.
En ook constateer ik dan dat hsp zijn niet vastligt als karaktereigenschap, heb ik dat goed?

Ik kan me levendig voorstellen dat het erg belangrijk is om de focus goed te houden. En als iemand z'n focus op Jezus legt, dan kan daar alleen maar zegen uit voortkomen. Hoe mooi is dat :)

Je spreekt over de overprikkelbaarheid.
Heb je voor jezelf een idee wanneer dat ontstaan is? Of heb je dat je leven lang al?
Fijn te lezen dat je door omgang met de Getrouwe zoveel verlichting ervaart! Top!

Dit heb ik mijn hele leven al, kan mij niet anders heugen. In dat opzicht heb ik ook niet het idee dat ik er overheen ben gegroeid. Want de hooggevoeligheid is nog steeds aanwezig. Het verschil is wel dat ik door de focus op God's Woord meer innerlijke rust ervaar waardoor de prikkels beter / langer dragelijk worden. Echter blijf ik de symptomen houden.

Vind het dan ook lastig om een antwoord te geven op de vraag of het een karaktertrek is. Het is iets dat ik al heel mijn leven heb en in dat opzicht kan je denk ik wel stellen dat het wel degelijk onderdeel is van mijn karakter.

Quote:
Met mijn opmerking over Jezus doelde ik op Zijn eigen gevoeligheid.
Hij was zo gevoelig dat hij het zelfs voelde als iemand Hem aanraakte.
Toch had hij er geen last van, zoals mensen er last van kunnen hebben.
Ik ben het volkomen met je eens dat het erg gezond, en beschermend werkt als je als mens op Hem gericht bent.
Een en ander heeft volgens mij ook met geestelijke strijd te maken.
Als ik ergens onbeschermd rondloop, dan kom ik vermoeider thuis dan wanneer ik bewust de helm van het heil draag (Efeze 6).

Dit is inderdaad precies wat ik ervaar als ik mij focus op het armor God's (efeziërs 6). Alleen zoals ik zei blijft de hooggevoeligheid weldegelijk aanwezig merk ik.

Quote:
En hoe meer je je geliefd weet door de Vader, hoe minder (ongezond) afhankelijk je van mensen wordt/raakt, waardoor de neiging om naar buiten te focussen weer minder wordt. Heeft ook weer met nederigheid te maken denk ik.
Dingen als hoogmoed, trots, zelfverheffing, bemoeizucht etc zorgen er m.i. voor dat je je eigen gevoeligheid vergroot, je antennes ver uitrekt, etc. Vergelijk het met een ballon. Als je die opblaast wordt het oppervlak groter waardoor er "meer ballon" contact maakt met de omgeving. Ook je geest kun je opblazen waardoor het geneigd is meer op te pikken uit je omgeving.

Zoals ik het nu zie is het meer een alert zijn op prikkels van buitenaf. Ik ben nooit afhankelijk geweest van mensen, integendeel. Ik heb vaak genoeg gehoord van mensen dat ik finaal langs ze heen ben gelopen. (om maar een voorbeeld te noemen en kon / kan mezelf prima alleen vermaken).

De vergelijking met een ballon herken ik inderdaad. Echter is het in dit geval niet echt mijn geest vanuit het Ego dat opgeblazen is geweest. Integendeel.

Al zal ik ongetwijfeld, net als iedereen, mijn leerpunten hebben op het gebied van het ego. Of hooggevoeligheid echter gelijk staat aan een vergroot ego,.. Dat weet ik zo net nog niet.

Maar wel mooie vraagstukken, die zeker nog even in mijn gedachten zal blijven ronddwalen :)


Laatst aangepast door
GERARD072
op donderdag 20 augustus 2015, 18:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 19 augustus 2015, 21:44
BerichtOnderwerp: hsp en relaties
 
ROADY558 schreef:
Je schrijft een mooie getuigenis hoe Gods Woord en Geest verlichting geeft in de overgevoeligheid. Maar dat betekent dus dat je er wel overheen kunt groeien met Hem. Of dat juist het gemis aan Zijn tegenwoordigheid wellicht de klachten geven.
En ook constateer ik dan dat hsp zijn niet vastligt als karaktereigenschap, heb ik dat goed?

Ik kan me levendig voorstellen dat het erg belangrijk is om de focus goed te houden. En als iemand z'n focus op Jezus legt, dan kan daar alleen maar zegen uit voortkomen. Hoe mooi is dat :)

Je spreekt over de overprikkelbaarheid.
Heb je voor jezelf een idee wanneer dat ontstaan is? Of heb je dat je leven lang al?
Fijn te lezen dat je door omgang met de Getrouwe zoveel verlichting ervaart! Top!

Met mijn opmerking over Jezus doelde ik op Zijn eigen gevoeligheid.
Hij was zo gevoelig dat hij het zelfs voelde als iemand Hem aanraakte.
Toch had hij er geen last van, zoals mensen er last van kunnen hebben.
Ik ben het volkomen met je eens dat het erg gezond, en beschermend werkt als je als mens op Hem gericht bent.
Een en ander heeft volgens mij ook met geestelijke strijd te maken.
Als ik ergens onbeschermd rondloop, dan kom ik vermoeider thuis dan wanneer ik bewust de helm van het heil draag (Efeze 6).

En hoe meer je je geliefd weet door de Vader, hoe minder (ongezond) afhankelijk je van mensen wordt/raakt, waardoor de neiging om naar buiten te focussen weer minder wordt. Heeft ook weer met nederigheid te maken denk ik.
Dingen als hoogmoed, trots, zelfverheffing, bemoeizucht etc zorgen er m.i. voor dat je je eigen gevoeligheid vergroot, je antennes ver uitrekt, etc. Vergelijk het met een ballon. Als je die opblaast wordt het oppervlak groter waardoor er "meer ballon" contact maakt met de omgeving. Ook je geest kun je opblazen waardoor het geneigd is meer op te pikken uit je omgeving.

Uw laatste alinea gekoppeld aan de eerste alinea. Dat vind ik mooi omschreven en die ga ik even laten bezinken.

Dank voor de fijne reactie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 augustus 2015, 20:39
BerichtOnderwerp: hsp en relaties
 
ROADY558 schreef:
Ja zo komt dat op mij over. Intussen heb ik al van je begrepen dat het lastig is uit te leggen wat hsp precies is. Ik herken echter wel weer veel symptomen uit het lijstje bij m'n vriend. En ik vraag me bij alles af: is er een bodem voor? Een bodem die aangepakt kan worden, zodat de symptomen verminderen of zelfs verdwijnen?
En: in hoeverre kunnen Gods beloftes erbij helpen?

Ik denk dat Gods beloftes essentieel zijn. (weet niet of u nog specifieke gedeeltes in gedachten hebt?) Hoe meer ik mij verdiep in het Woord van God alleen (hetzij bijbelstudie / hetzij de bijbel zelf) hoe meer rust ik ervaar.

Het zoeken naar de bodem ben ik ook een voorstander van. Al is dat soms lastig in deze maatschappij met al zijn druk en prikkels. En ook daar merk ik weer hoe belangrijk het is om júist dan op God te blijven focussen. Dat helpt om in mijn eigen kracht te blijven.

Quote:
Daar heb je gelijk in. Ik probeer het slechts te begrijpen.

Dat is fijn! Ik ben al zo vaak tegen een muur van onbegrip aangelopen. En niet omdat mensen het niet willen begrijpen, maar het (zo lijkt het althans) niet kunnen begrijpen.

Quote:
Ik beweer ook niet dat dat makkelijk is, maar in mijn eigen leven ben ik door de werking van de Heilige Geest nogal veranderd in positieve zin (en dat gebeurde ook niet in twee weken).

Helemaal mee eens. Sinds 2011 ben ik zo aan het veranderen. Minder last van prikkels en nog wel meer positieve tot zeer positieve veranderingen.

Quote:
Trouwens, Jezus zelf was ook een uiterst gevoelig mens.
Als iemand Zijn mantel alleen maar aanraakte, voelde Hij dat er energie wegvloeide. Toch had Hij geen last van deze hooggevoeligheid.
Hoe zie jij dat?

Uhm, zijn dat niet twee verschillende dingen? Hoogsensitief zijn houdt voor mij in dat ik externe prikkels lastig filter en daardoor klachten ervaar. Ik heb echter niet direct het idee dat ik energie weggeef (al is het volgens mij altijd een wisselwerking).

Denk dat het daarom juist zo belangrijk is om op God / Heilige Geest te focussen. En ik denk dat dáár de energie van Jezus Christus vandaan kwam. Mogelijk dat een hoogsensitief iemand teveel bezig is om vanuit eigen kracht te werken. En dat men in plaats daarvan beter kan focussen op God / Heilige Geest. En dan komen we denk ik weer terug op Gods beloftes. Want ik merk dat hoe meer ik dagelijks met God in gesprek ben, hoe minder last ik heb van externe prikkels. Al blijf ik tikkende klokken (om maar een voorbeeld te noemen) erg irritant vinden.


Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 18 augustus 2015, 20:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 augustus 2015, 13:15
BerichtOnderwerp: Alternatieve geneeswijzen
 
Zijn we weer wat wijzer geworden Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 augustus 2015, 13:13
BerichtOnderwerp: hsp en relaties
 
ROADY558 schreef:
Ik hou niet van hokjes. Maar om je tegemoet te komen: Nee, ik pas niet in het hokje "hsp", dat klopt.


Wat bedoel je hiermee?

U geeft aan dat de andere punten uw inziens weinig te maken hebben met HSP, een totaal andere grond hebben en dat mensen daaruit kunnen groeien. Tevens dat dit uw ervaring is.

Zoals u zelf aangeeft herkent u zichzelf niet in het hokje HSP. Derhalve weet u niet uit eigen ervaring wat het is om als hoogsensitief persoon dergelijke klachten te hebben.

Dat dezelfde klachten ongetwijfeld ook voorkomen bij mensen die niet in het hokje HSP vallen. Allicht. Echter geldt niet voor iedereen dat zij er zomaar even overheen kunnen groeien.


Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 18 augustus 2015, 13:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 augustus 2015, 06:29
BerichtOnderwerp: Het weer
 
GERI837 schreef:
ja he...
ik houd het met de Wise Guys ... in hun lied zingen ze:

het is zomer maakt niet uit of jij zweet of het koud hebt
zomer is wat in jou hoofd gebeurt....


is van mij vrij vertaalt, hoor.

Vrij vertaald, maar de strekking van het gezegde klopt als een zwerende vinger.


Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: maandag 17 augustus 2015, 22:10
BerichtOnderwerp: Alternatieve geneeswijzen
 
Deze site heb ik al eerder gedeeld en dit is wat ik onder alternatieve geneeswijzen versta:

"Wat mag een christen dan wel?
Nu denkt u misschien, ja, nu mogen we volgens de Bijbel, Gods Woord, al deze dingen niet, maar wát kunnen we dán wel? Er blijft voor de christen nog voldoende over om het lichaam te helen. Maar wat bij ons voorop staat is: als u problemen hebt, breng het bij de Here, ga op de knieën en zoek Gods’ aangezicht. Hij is onze maker en hierdoor kan Hij alleen echt helpen, naar geest, ziel en lichaam. Bespreek uw problemen eens met een pastoraalwerker in uw gemeente, of praat eens met een oudste. Voor een christen is dit een praktische mogelijkheid naast gebed. En verder kunt u naar een christen psychiater of psycholoog gaan als u in grote geestelijke nood zit.

Bij lichamelijke klachten kunt u het beste een christen-arts raadplegen en bidt daarbij voor hem zodat de Here hem kan leiden. Een christen huisarts is erg belangrijk in deze tijd met z’n vele ethische problemen zoals abortus en euthanasie. In een ander geval kunt u ook naar een natuurarts gaan die alleen maar kruiden, diëten en vitaminen voorschrijft, en niets anders! Accepteer nooit verdunde middelen uit de homeopathie. Als u zelf eens kruiden wil kopen is daar niets op tegen, mits het maar onverdunde druppels of kruiden zijn, een merk dat dit levert is b.v. ’Zonnegoud’. "

Er staat nog meer via die site, ook wat vanuit God wel als occult wordt bestempelt. En er zijn genoeg valse geesten momenteel, dus mogelijk dat deze site het ook niet geheel goed heeft. Echter wat ik zo lees lijkt mijn inziens te kloppen.
http://www.bijbelarchief.nl/default.asp?id=88
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: maandag 17 augustus 2015, 21:52
BerichtOnderwerp: hsp en relaties
 
ROADY558 schreef:
Ja ik begin het te herkennen met de dingen die mijn maat wel 's zegt.
Hij zegt dat alles zo hard en vol binnenkomt. Alsof hij bepaalde filters of dempers mist. De overige dingen die in het stuk worden genoemd hebben daar m.i. weinig mee te maken en hebben een totaal andere grond, waar mensen uit kunnen groeien (mijn eigen ervaring)

Uit uw schrijven begrijp ik dat u geen hoog sensitief persoon bent. U kunt dus niet uit eigen ervaring aangeven dat het niet zo is.

Dat mensen wel kunnen leren omgaan met bepaalde klachten. Dat ben ik met u eens.


Laatst aangepast door
GERARD072
op maandag 17 augustus 2015, 21:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: maandag 17 augustus 2015, 21:47
BerichtOnderwerp: hsp en relaties
 
Paranormaal kan op een aantal manieren uitgelegd worden; "Naast het normale voorkomend", "Wonderbaarlijk", "Verschijnselen die met de huidige wetenschap niet te verklaren zijn".

Jezus Christus had een gave die in mijn ogen wonderbaarlijk was. Dus paranormaal.

Daarbij dacht men vroeger (bijvoorbeeld) dat de aarde plat was en is later wetenschappelijk bewezen dat dit niet zo is. Dus wellicht dat er een verklaring is voor wat Jezus Christus toen kon. Alleen dat wij dit nu nog niet weten.

Wat wel klopt is dat men beter verre kan blijven met het vanuit eigen ego contact zoeken met geesten / energiën van gener zijde. Omdat de Heilige Geest niet zo werkt en in dat opzicht is het ook zeker aan te raden niet met het occulte in aanraking te komen. Dat is voor mij het verschil tussen Christus (het Goede) en Satan (het Kwaad). Om even heel sect het verschil aan te geven.

De term "Paranormaal" an sich is voor mij neutraal. En ieder mens heeft een keuze (vrije wil).


Laatst aangepast door
GERARD072
op maandag 17 augustus 2015, 21:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: maandag 17 augustus 2015, 16:20
BerichtOnderwerp: Het weer
 
Regen; heerlijk! Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van GERARD072
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4