ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 83 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:45
BerichtOnderwerp: Sinterklaas
 
WILLEMIJN232 schreef:
Volgend jaar als ik oma ben...... Knipoog smiley Maar is het de vraag of ik nog op cm zit he? Knipoog smiley


Gefeliciteerd "oma" Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 10:33
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
HERMAN388 schreef:
Na 6 maanden heb ik mijn auto gewassen, sorry dat was smerig.
Boodschappen gedaan bij pas geopende supermarkt C1000, voorheen super de boer.


Herman, je bent een fantast ... weet je nog wat je een paar weken geleden schreef .... Gefrustreerde smiley


@ Herman388: Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 17:55 (Topic: het weer, pagina 63)

Na de regen wordt het erger: Het is blubberweer in de Hoeksche Waard

Ik moet dagelijks mijn auto wassen, de vervuiler betaalt Woedende smiley
Stomme aardappelsboeren Kotsende smiley

Komende dagen aub droog blijven


..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 7 november 2011, 10:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 22:29
BerichtOnderwerp: Het hoofdpijndossie Mauro: d'r in of d'r uit?
 
ERIKA129 schreef:
En dat in zo'n durpie Clown smiley


Dank je Chat

Dan wel een "durpie" met stadsrechten ... Engeltje smiley

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zaterdag 5 november 2011, 22:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 21:52
BerichtOnderwerp: Het hoofdpijndossie Mauro: d'r in of d'r uit?
 
PIETER649 schreef:
groene stroom en drenthe.... euh... hoeveel windmolens stonden daar ook al weer??? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Geen idee hoeveel er in Drenthe staan, in Coevorden staan er 4 ... Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 21:42
BerichtOnderwerp: Het hoofdpijndossie Mauro: d'r in of d'r uit?
 
PIETER649 schreef:
maar wel goeie stroom he Coole smiley met zonnebril


Ja goeie groene stroom ... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 21:37
BerichtOnderwerp: Het hoofdpijndossie Mauro: d'r in of d'r uit?
 
YELNIN491 schreef:
Niet in Drenthe AJB. Zit niet op een kerncentrale te wachten bijna in mijn achtertuin. Geschokte, onthutste smiley


Als je richting Duitsland kijkt zie je de kerncentrale van Lingen, denk op minder dan 50 km van je achterdeur ... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 2 november 2011, 12:38
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
MARIAN519 schreef:
Ons vertrouwen stellen op Hem..elke dag weer ons van Hem afhankelijk weten..
prachtig...thx..liefje.. Kussende smiley


Hmm ... hoe was het ook alweer +0 ... -8 .. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 19:47
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb altijd moeite met de term wedergeboorte........die komt steeds weer ter sprake.....waarom is het niet voldoende dat je je toewijdt aan God? Je bent niet wedergeboren, je bent toegewijd aan God....


Door je wedergeboorte behoor je aan God toe ... Je kunt je wel aan God toewijden maar dan ben je niet Zijn eigendom.

En als Zijn eigendom, Zijn kind, heb je ook recht op de erfenis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 19:42
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
PIETER649 schreef:
JA maar dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen toch???

net zo goed als dat iemand die volwassen zich heeft laten dopen, geloofsdoop dus, maar naderhand het enthousiasme verliest en het geloof overboord zet OOK met lege handen staat.
maar dat wist je zelf ook wel, mag ik aannemen?


Zo had jij dus ook het antwoord op je eigen vragen kunnen verzinnen ... toch ????

Als jouw dochter jou dus aan de kant zet is ze niet meer jouw dochter ??
Ze is jouw dochter door haar geboorte, als je een kind van God bent is dat door wedergeboorte ... Zou God zijn kind dan met lege handen laten staan als hij of zij, het geloof overboord zet ?? Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 09:56
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
MARISKA601 schreef:
Dit is weer een discussie waar we niet uitkomen.
Kunnen we elkaars inzichten in de doop niet respecteren?
Elkaars visie hoef je niet te accepteren.

We bieden iedere vluchteling hier onderdak.
Iedere vluchteling heeft zijn eigen religie.
Ook hun visie op religieus gebied respecteren wij.
Wij geven die mensen kansen om hun religie te beleven.
We staan toe dat er voor hun gebedshuizen komen.
Terwijl we diep van binnen weten, dat ze niet de juiste religie hanteren.


Er zijn meer topics waarin de reformatischen tegenover de charismatischen staan en vice versa.
Waarom is er dan weinig respect hier op het forum voor anders denkenden?

Als de kinderdoop onbijbels is, dan vind ik dat het watergraf een onbijbelse term is.
Of mag ik dat niet denken en zeggen?


Voor iemand die vindt dat dit een discussie is waar we toch niet uitkomen, en waar je vraagt om elkaars mening te respecteren kom je wel met een hele rare afsluiting ... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:54
BerichtOnderwerp: Sauna!
 
PIETER649 schreef:
sorry hoor, ik ken toch niet iedereen uit nodigen?
straks zit ik daar met 1000 cm-ladies... hoe kan ik iedereen dan qualitytime geven??? Knipoog smiley


Door als "verstandig" man naar huis te gaan ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:34
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
MARISKA601 schreef:
Je bent zelf begonnen met dit topic doop en uitverkiezing.
Uit jouw eerste bijdrage maak ik op dat jij het aan elkaar koppelt.

De misverstanden zijn ontstaan doordat men niet WILT begrijpen wat de kinderdoop inhoud.


Niet willen of niet kunnen begrijpen ... kinderdoop is niet ipv de besnijdenis, je wordt er niet door opgenomen in het verbond.

Stel dat dat wel zo zou zijn, voor wie is dan het nieuwe verbond zoals Jezus dat aangeeft in Marcus 14:24 Hij zei tegen hen: ‘Dit is mijn bloed, het bloed van het verbond, dat voor velen vergoten wordt.

Wil je vasthouden aan het aards verbond of ga je voor het geestelijk verbond ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:29
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
PIETER649 schreef:
Nou doe je net of je zo consequent bent chat, dat ben je niet en dat weet je zelf ook!

Jezus geeft als antwoord op de vraag wie in de hemel komen, het antwoord: die in MIJ gelooft EN gedoopt zal zijn.

In jouw optiek is iedereen die als kind gedoopt is, helemaal niet gedoopt.
Uit deze redenatie volgt dat mensen die deze doop (die geen doop is volgens jou) gehad hebben en dat niet hebben laten volgen door de geloofsdoop na hun dood naar de hel gaan omdat ze niet aan de vereiste criteria hebben voldaan.
Ze hebben dan misschien wel geloofd, maar zijn niet gedoopt.

Doe mij nou es 1 lol en reageer op deze post met een duidelijk JA of NEE.

Mocht jouw antwoord NEE zijn, hetgeen ik verwacht, schei er dan es n keer over uit, deal?


Als je dan zo graag een antwoord wilt hebben ...

Wie gelooft zal hebben en niet is gedoopt ... Ik schreef eerder al over de moordenaar aan het kruis ... "heden zult gij met Mij in het paradijs zijn" ... Staat dus niet met lege handen maar is door zijn wedergeboorte een kind van God ...

De kinderdoop is geen doop zoals die in de Bijbel staat beschreven ...
Dat je door de kinderdoop in het verbond zou worden opgenomen is onbijbels en is zelfs niet met bijbelse argumenten te onderbouwen. Zie ook mijn posting over het verbond van God met Abraham, Ismaël en Izak ...
Belijdenis is niet hetzelfde als volwassendoop (geloofsdoop). Dit kan ook niet omdat de traditionele kerk de kinderdoop als doop ziet ...

Kinderdoop, belijdenis doen en volwassendoop (geloofsdoop) is niet hetzelfde als wederomgeboren worden.
Belijdenis doen is voor de traditionele kerk een bevestiging van je geloof ...
Volwassendoop (geloofsdoop) is een (persoonlijk) uiterlijk teken om een innerlijke werkelijkheid te symboliseren. Het geeft aan dat je, nu je wederomgeboren bent, "met Christus gestorven, begraven en opgestaan", Hem ook daadwerkelijk wilt volgen ...
Nogmaals de volwassendoop (geloofsdoop) is niet je wedergeboorte

Daarom zal ik dus de volwassendoop (geloofsdoop) ook nooit zien als "overdoop" ...


Maar nu draai ik het om ... graag antwoord op deze vraag ...

wie gedoopt zal zijn, als kind, en niet gelooft ... staat met lege handen ... JA of NEE

..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:51
BerichtOnderwerp: Ik ga op rei.s (2)
 
MARTIN695 schreef:
Hallo Allemaal
Ik ga morgen even 2 en een halve week van huppelen naar Israël en ben de 19 november weer op de site als de HEER dat wil.
Allemaal een fijne tijd en tot later.
Sjalom.
Martin

Fijne vakantie Martin Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 21:29
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
ZEELAND736 schreef:
En???
Postings lezen mag niet???
Prima, lees maar, heb ik geen probleem mee
Reageren mag ook niet???(Of juist op zondag niet???)
Prima, reageer maar, heb ik geen probleem mee, zelfs niet op de zondag
Doe ik het effe op maandag...is dat goed???
Hoe je de zondag doorbrengt is voor je eigen verantwoording...
Dat je behoefte heb om dan inderdaad een voetbal wedstrijd te zien op zondag...vraag ik me inderdaad af of dat nodig is...
Was er dan geen andere nuttiger bezigheid???
En er dan zelf nog bijschrijven(of het waar is weet ik niet) dat je zit te schreeuwen???
Het gaat me te ver...
Als Chat naar voetbal kijkt, zich schor schreeuwt, zou volgens jou geen nuttige bezigheid zijn ... waarom schrijf je dan "hoe je de zondag doorbrengt is voor je eigen verantwoording??
Hoe vol ik ben van de zondag...zal zich meer uitten in het zingen van een lied voor God...wel of niet in de kerk...
Daar krijg ik geen schorre stem van...maar wel een blij hart....
Je mag van mij vol zijn van God...
Of is het....Ja ik ben vol van God maar ook van de voetbal???
Dan dienen we toch 2 HEREN????

Lees voor de aardigheid eens de reacties die men schrijft naar aanleiding van de posting van Chatuliem vanaf 21:17 tot 23:16 ... Hoeveel veroordelingen lees je daar??
Hebben ze niets nuttigers te doen, of zijn ze vol van God maar ook vol van CM bezigheden?? Dan dienen ze ook 2 HEREN???? Smiley die vol vragen zit

Doet me sterk denken aan Matteüs 23


Zal niet te veel teksten plaatsen uit dit hoofdstuk ...
die uit hun drank de muggen ziften, maar een kameel wegslikken.

Gefrustreerde smiley .. Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:47
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
 
SHANITA130 schreef:
Dat geloof van mij is standvastig. Groter kan eigenlijk niet. En er is ook geen bewuste zonde in mijn leven. En mijn genezingen zijn een feit.

Dank voor de felicitaties! Engeltje smiley


Dan kun je dus met een gerust hart, tegen iedereen, zeggen dat je een christen bent ... Engeltje smiley


dan kun je dus je hetze, tegen je broeders en zusters, die anders denken en omgaan met hun geloof, laten varen. Ja misschien kun je ze ook eens liefdevol benaderen ... Engeltje smiley

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 31 oktober 2011, 16:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:44
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
SHANITA130 schreef:
Niet:

Romeinen 2:12-16

Allen die gezondigd hebben zonder de wet te kennen, zullen ook zonder de wet verloren gaan; en allen die gezondigd hebben terwijl ze de wet wel kennen, zullen door de wet worden veroordeeld. 13 Niet wie de wet slechts aanhoort zal voor God rechtvaardig zijn, maar wie de wet naleeft. 14 Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet. 15 Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten. 16 Dit alles zal blijken op de dag waarop, volgens het evangelie dat ik verkondig, God door Christus Jezus oordeelt over wat er in de mens verborgen is.

Die heidenen waar Paulus het over heeft, die leven de wet van nature na, dát staat er. Er staat niet 'als' maar 'wanneer'. Zie vetgedrukte tekst. Engeltje smiley

Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten. En dit alles zal blijken op de dag waarop, volgens het evangelie dat ik verkondig, God door Christus Jezus oordeelt over wat er in de mens verborgen is.

Met andere woorden, het betreft hier heidenen, ongelovigen dus, die de wet van nature naleven. En of ze schuldig zijn, of vrijgepleit zijn, dat doen zijzelf met hun gedachten, hun geweten bevestigd dit. En dit zal blijken op de dag des oordeels.


En wat zal er dan blijken?: of de heidenen schuldig zijn wanneer hun geweten dit bevestigd omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen. Óf dat ze vrijgepleit zijn wanneer hun geweten dit bevestigt omdat ze zich met hun gedachten vrijpleiten. Omdat ze de wet van nature naleven(14b), en ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat.(15a)

Shanita, die léést wát er staat.


Nee, Shanita die leest niet wat er staat ... Gefrustreerde smiley

Juist omdat ze de wet van nature naleven, weten ze wat goed en kwaad is ... en dit wetende zal die wet hun veroordelen ... niet tot behoudenis zijn ... Want niet één mens heeft zich aan de wet kunnen houden, daarvoor is Jezus naar deze aarde gekomen ... om de wet te volbrengen.

Romeinen 5:12 Door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo is de dood voor ieder mens gekomen, want ieder mens heeft gezondigd. 13 Er was al zonde in de wereld voordat de wet er was; alleen, zonder wet wordt er van de zonde geen rekening bijgehouden.


Galaten 2:15 Hoewel wij Joden van geboorte zijn en geen zondaars uit andere volken, 16 weten we dat niemand als rechtvaardige wordt aangenomen door de wet na te leven, maar door het geloof in Jezus Christus. Ook wij zijn tot geloof in Christus Jezus gekomen om daardoor, en niet door de wet, rechtvaardig te worden, want niemand wordt rechtvaardig door de wet na te leven. 17 En in ons streven om door Christus rechtvaardig te worden, blijkt dat wijzelf ook zondaars zijn. Betekent dit dat Christus dus in dienst staat van de zonde? Natuurlijk niet. 18 Maar wanneer ik weer aanneem wat ik had verworpen, maak ik van mezelf opnieuw een overtreder. 19 Want ik ben gestorven door de wet en leef niet langer voor de wet, maar voor God. Met Christus ben ik gekruisigd: 20 ikzelf leef niet meer, maar Christus leeft in mij. Mijn leven hier op aarde leef ik in het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en zich voor mij heeft prijsgegeven. 21 Ik verwerp Gods genade niet; als we door de wet rechtvaardig zouden kunnen worden, zou Christus voor niets gestorven zijn.


..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:23
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
 
SHANITA130 schreef:
Hoi,

Het gaat me om de Waarheid. Ik durf niet eens te zeggen dat ik christelijk ben tegen iemand. Ik zeg altijd gelovig, en dan ook nog uitleggen van niet als die en die groepen...Anders heb ik gelijk al een stempel...en kan ik meteen stoppen...

Ik wist nog, eerst, kon je dit soort dingen eigenlijk niet eens zeggen, want 'dat was geen getuigenis'.....En daar deed ik nog aan mee ook....

Nee, het is een 'getuigenis' als sommigen alles onder het vloerkleed vegen, en 'men' er via de media of andere wegen achter komt....


Nee het is een getuigenis dat je niet eens durft te zeggen dat je christen bent ... !!!

Stop aub met je hetze tegen "alles en iedereen" die, in jouw ogen, dingen doen niet door de beugel kunnen. Extreme uitwassen zijn in jouw ogen meer regel dan uitzondering terwijl het toch echt om promilages gaat van wat er in christelijk Nederland gebeurt.
Je verheft door jouw hetze die "extreme uitwassen" tot een standaard.

Vraag je eens af, waarom je naar desbetreffende diensten ging, de diensten die je nu zo afkraakt en in een kwaad daglicht stelt ... Je hebt, volgens je eigen zeggen, een universitaire opleiding, waar was dan je realiteitszin ...
En kom nu niet met de smoes "ik was nog maar pas bekeerd en wist het niet" ... Je gaat daar heen, waar jij je op dat moment thuis voelt ...


Je schreef eerder in dit topic: Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:58
En...ik heb dit soort 'genezingsdiensten' ook meegemaakt.

Ik was pas gelovig. Nam 't heel serieus. Ik ging niet meer uit, ongeveer vijf jaar lang. Ging braaf met niemand naar bed, zorgde ervoor dat ik niet met iemand van het mannelijke geslacht in een ruimte was. Ja, dat werd voorgeschreven door die groep/gemeente.

Nou, ging ik naar zo'n 'genezingsdienst'. Werd ik niet genezen. Werd mij bij de nazorg even verteld én dat mijn geloof te klein is, én dat er zonde! in mijn leven moet zijn, dat ik door die redenen niet genees.

Todat, zoals ik eerder zei, heilige huisjes barsten kregen.

En ik naar traditionele kerken ging.


Gefeliciteerd ... je gaat nu wel uit ?? braaf met iemand naar bed ?? en bent wel in één kamer met iemand van het mannelijke geslacht ??
En voelt dat beter ?? ik wil je toch even verwijzen naar je verhaal aangaande je laatste relatie ... !!!
Je geloof is nu, nu je naar de traditionele kerken gaat, groot genoeg en er is zeker geen zonde meer in je leven ?? Dan nogmaals gefeliciteerd, want je genezing is nu natuurlijk een feit ... !!!




2 Timoteüs 1:6 Daarom spoor ik je aan het vuur brandend te houden van de gave die God je schonk toen ik je de handen oplegde. 7 God heeft ons niet een geest van lafhartigheid gegeven, maar een geest van kracht, liefde en bezonnenheid. 8 Schaam je er dus niet voor om van onze Heer te getuigen; schaam je ook niet voor mij, die omwille van hem gevangenzit, maar deel in het lijden voor het evangelie, met de kracht die God je geeft. 9 Hij heeft ons gered en ons geroepen tot een heilige taak, niet op grond van onze daden, maar omdat hij daartoe uit genade besloten had. Deze genade was ons al vóór alle tijden gegeven in Christus Jezus, 10 maar nu is ze bekend geworden doordat onze redder Christus Jezus is verschenen, die de dood heeft vernietigd en onvergankelijk leven heeft doen oplichten door het evangelie.
11 Van dit evangelie ben ik verkondiger, apostel en leraar; 12 daarom moet ik dit alles ondergaan. Maar ik schaam mij niet, want ik weet in wie ik mijn vertrouwen heb gesteld en ben ervan overtuigd dat hij bij machte is om wat mij is toevertrouwd te bewaren, tot de grote dag aanbreekt. 13 Neem als richtsnoer de heilzame woorden die je van mij hebt gehoord, houd vast aan het geloof en aan de liefde die in Christus Jezus zijn. 14 Bewaar door de heilige Geest, die in ons woont, het goede dat je is toevertrouwd.


..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 31 oktober 2011, 16:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 13:37
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
CHATULIEM619 schreef:
Dit geldt voor elke evangelische gemeente. Iedereen is welkom deel te nemen aan het avondmaal als men zich een kind van de Heer weet.

Ook hier geldt: het hoort bij die kerk, dus als je er naar toe gaat, weet je waar je aan toe bent. Dus klagen of verwijten heeft weinig zin.


Blijkbaar was de stellingname van deze gemeente dus afwijkend van die van andere kerken ...

Om dit nou op deze manier neer te zetten, "dus klagen of verwijten heeft weinig zin" ... hmm, met het verkeerde been in / uit bed gestapt zeker ?? Je vriendelijkheid is weer overduidelijk aanwezig Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 13:24
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
SHANITA130 schreef:
Ik heb hier al op gerageerd.
Ik heb nu dit inzicht.
Stel, iemand is gedoopt, opgedragen, belijdenis gedaan, volwassen gedoopt, gaat naar de evangelische kerk, of naar een tradititionele kerk.

En wordt seriemoordenaar.
Dan gaat ie naar de hel, of hij zou daarna berouw moeten hebben.
Bij geen berouw gaat ie naar de hel.

Stel iemand wordt 'ongelovig' opgevoed, maar wel met normen en waarden. die God ook bij veel ongelovigen in hun hart heeft geschreven.

Romeinen 2 vers 14 tot en met vers 16

14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.

En zo ongelovig iemand, een heiden, toont dat het werk der wet in zijn hart geschreven is. (vers 15)

Want hoeveel 'ongelovigen' leven zo, dat als je ze niet kent, je zou denken dat ze gelovig zijn, dat heb ik wel tenminste.

Plaats dan het hele stuk en niet alleen een gedeelte ...
Romeinen 2:12 Allen die gezondigd hebben zonder de wet te kennen, zullen ook zonder de wet verloren gaan; en allen die gezondigd hebben terwijl ze de wet wel kennen, zullen door de wet worden veroordeeld. 13 Niet wie de wet slechts aanhoort zal voor God rechtvaardig zijn, maar wie de wet naleeft. 14 Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet. 15 Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten. 16 Dit alles zal blijken op de dag waarop, volgens het evangelie dat ik verkondig, God door Christus Jezus oordeelt over wat er in de mens verborgen is.
Die ongelovige, die toont dat de wet in zijn hart geschreven is, is dus schuldig aan de wet ... Want niemand kan de wet toch houden, alleen Jezus Christus kon de wet volbrengen, en aan het kruis riep Hij "het is volbracht" ... Dus als je zondigt terwijl je de wet niet kent ben je verloren en wanneer je zondigt terwijl je de wet wel kent, zul je door die wet veroordeelt worden ... Ik begrijp je uitleg van het Bijbelgedeelte dan ook niet ...
Twijfelende smiley


Dan zou, wat ik hier in het begin van dit topic heb gelezen, gelovigen die een seriemoordenaar zijn en zich hebben laten dopen wél naar de hemel gaan.
En daarintegen, ongelovigen die netjes met normen en waarden hebben geleefd, door de wet die in hun hart is geschreven. En dat zij derhalve van nature doen wat de wet gebiedt. die zouden dan naar de hel gaan.

Die gaan dus naar de hemel, en de 'gelovige' seriemoordenaar, indien die geen berouw heeft, naar de hel.

Je schrijft iets over "rare gedachtengang" erop na houden ... maar hoe noem je dat wat jezelf schrijft dan ... Smiley die vol vragen zit

Je legt een verband tussen geloven en dopen ... anders zou je niet naar de hemel kunnen gaan ... De moordenaar aan het kruis was niet gedoopt en toch zegt Jezus tegen hem "heden zul je met mij in het paradijs zijn" ... rare gedachtengang Shanita ...
Je zegt het goed, ongelovigen ... maar met al hun normen en waarden, omdat ze niet geloofd hebben in de Zoon van God, gaan naar de hel (Johannes 3:14-21)
Je schrijft leugens Shanita ... ongelovigen die zich houden aan de wet zouden naar de hemel gaan, en een kind van God, door wedergeboorte, om welke reden dan ook seriemoordenaar geworden, kan alleen naar de hemel gaan als hij (zij) berouw toont ?? dus wanneer er geen berouw is gaat hij naar de hel ??
Nu vraag ik me toch echt af wie er een rare gedachtengang op na houdt ???
Lees voor de aardigheid nog eens 1 Korinthe 3:9-15



Quote:
Crossroad: Je mag vraagtekens zetten of zijn wedergeboorte wel "echt" was, maar als dat echt is geweest, dan is hij nog steeds behouden ...
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 11:59, bladzijde 2 dit topic.

Nou ja, dus als iemand 'wedergeboren is, is gaan geloven, dan gaat ie naar de hemel, ook al is tie seriemoordenaar.

Rare gedachtengang hou jij erop na.

Beter een "rare gedachtengang" er op na houden, die ik Bijbels kan onderbouwen, dan een valse leer verkondigen, want zo zie ik jouw stellingname.


Romeinen 8:34 Wie zal hen veroordelen? Christus Jezus, die gestorven is, meer nog, die is opgewekt en aan de rechterhand van God zit, pleit voor ons. 35 Wat zal ons scheiden van de liefde van Christus? Tegenspoed, ellende of vervolging, honger of armoede, gevaar of het zwaard? 36 Er staat geschreven: ‘Om u worden wij dag na dag gedood en afgevoerd als schapen voor de slacht.’ 37 Maar wij zegevieren in dit alles glansrijk dankzij hem die ons heeft liefgehad. 38 Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, 39 hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus, onze Heer.

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 31 oktober 2011, 13:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 12:29
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is dat niet een beetje kort door de bocht Chatuliem? Voor niet evangelische mensen is de kinderdoop veel meer dan een ritueel, het is een sacrament wat je in pricipe niet meer over hoeft te doen.......
Voor jullie is dat dus geen bijbelse doop, dat is helder.....Maar vind je het dan niet wat kort door de bocht om dan maar te stellen dat mensen die zich later bij de evangelie gemeente aansluiten zich persé over moeten laten dopen omdat het binnen jullie kringen wat anders werkt? Je kan dan toch ook kiezen voor bv een getuigenis afleggen of je op laten dragen door de gemeente? Je laat andere overtuigingen dan toch niet erg in hun waarde? En mensen worden dan ook nog min of meer gestraft daardoor omdat ze dan blijkbaar niet met alles mee mogen doen......Dat is toch te gek voor woorden?


Bij ons in de gemeente is het denk ik weer anders ... Je kunt dan wel geen lid worden maar je wordt niet uitgesloten van het Heilig Avondmaal.
Er wordt bij ons gezegd, tegen gasten en gemeenteleden, "als je weet dat je een kind van God bent, je in je "eigen plaatselijke" gemeente deelneemt aan het Heilig Avondmaal" dan mag je bij ons ook deelnemen aan het Heilig Avondmaal.
Het is niet het lidmaatschap van een kerk of gemeente wat toegang geeft tot het Heilig Avondmaal, het is Jezus Christus persoonlijk, die je uitnodigt om deel te nemen.

Maar het is me nu al een aantal keer overkomen, dat ik met iemand mee was naar zijn of haar gemeente dat ik werd geweigerd aan het Heilig Avondmaal. De reden ... geen lid en geen belijdenis gedaan ... Volwassen (geloofs) doop wordt niet erkend als geloofsbelijdenis ... erger nog, wederomgeboren christen zijn is blijkbaar niet genoeg ... (dit stond in de "aanbevelingsbrief" die ik mee had vanuit mijn thuisgemeente...) Twijfelende smiley

Na mijn scheiding, ging ik een tijdje naar de Gereformeerde Gemeente in mijn woonplaats. Hier mocht ik ook niet deelnemen aan het Heilig Avondmaal, mocht ik ook geen lid worden ... De reden ... Ik was niet als kind gedoopt en had geen belijdenis gedaan ... Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 23:32
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
CHATULIEM619 schreef:
Kijken naar een voetbalwedstrijd is heel wat anders dan spelers aanbidden.


Ze lezen wel je postings Chat ... ze reageren zelfs ... en dat nog wel op de zondag ... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 14:30
BerichtOnderwerp: Off topic gaan.
 
JOLAN931 schreef:
skaaaatje? de meest verse roddel is dat jij binnenkort gaat trouwen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ik vind het alleen zooooo vals dat je nog niet gezegd hebt met wie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


los jij nou eerst die puzzel maar eens op ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 14:12
BerichtOnderwerp: ziekenhoekje
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb het niet over concrete ziektebeelden.....ik heb het over iedere bloedafname, verkoudheid, bezoek aan de dokter etc......
Waarom moeten we dat weten denk ik dan, heb het eens even over wat anders.....Meeleven is prima maar er zijn grenzen......


Worden die grenzen door jou bepaald of door CM ... ???
Zolang CM niet "ingrijpt" bepalen zij dus de grenzen voor het forum ... jij kunt niets anders doen dan zeggen waar voor jou de grens ligt en ik vind het jammer dat je je ergert aan mensen die er blijkbaar anders mee omgaan ... !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 12:08
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Third Day -- Trust in Jesus --

http://www.youtube.com/watch?v=2BtaCeJYqZA&feature=related
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 12:02
BerichtOnderwerp: Off topic gaan.
 
JOLAN931 schreef:
Jullie gaan zelfs nu off topic Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Annette050: al sta je er zelf dan niet op,wat ik altijd een beeetje jammer vind, ik vind je profielfoto wel heel mooi!


Ach skaaaaatje toch .... Gefrustreerde smiley -- Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 15:48
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
MAJARO438 schreef:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, GESLAAGD Met een 8 pffff

NIET MEER LEREN WOEHOEOEOEOEOEOE Lachende smiley Coole smiley met zonnebril Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Gr Majaro


gefeliciteerd ... en nu naar de kvk Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 15:39
BerichtOnderwerp: wie gaat naar het speeddate in amersfoort 19 november 2011
 
YELNIN491 schreef:
wat een beperkte keuze Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley


Ik moest er nog 3 bedenken ... ik heb aan 1 al keuze genoeg Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 15:32
BerichtOnderwerp: Heeft de dominee gelijk?
 
SHANITA130 schreef:
Deze link van Alice Miller heb ik van mijn reformatorische psycholoog, dus niet de 1ste de beste.

De kern waar het om gaat is kindermishandeling, en dan zogenaamd voor eigen bestwil. en het niet mogen voelen. bijvoorbeeld: Huilt het kind, heeft ie het helemaal gedaan.
Als je je kindertijd niet verdringd, onder ogen kan zien hoe het echt was, kan je ook herstellen.

(En dit geldt natuurlijk niet voor degenen met een gelukkige jeugd :)

Van de 13 boeken die ze heeft geschreven heb ik er een stuk of 6 a 7 gelezen. De laaste boeken zijn het best, want ze komt bij elke boek tot meer en betere inzichten.

Er zijn ook christelijke boeken, gebaseerd op haar boeken, bijvoorbeeld: 'De herontdekking van het ware zelf', auteur Ingeborg Bosch.


Ingeborg Bosch werd aangesproken/aangegrepen door de boeken van Alice Miller, maar haar therapie vorm en haar boeken zijn niet gebaseerd op de boeken van Alice Miller ...
Hieraan ligt ten grondslag het boek "Reclaming Your Life" van- en de samenwerking, met Jean Jenson ...
Mooie boeken trouwens van Alice Miller, Jean Jenson en Ingeborg Bosch, maar wat het te maken heeft met de topic titel ... "heeft de dominee gelijk?" hmm Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 15:17
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
ERIKA129 schreef:
Tja bij de kinderdoop weten de ouders niet dat hun kind eventueel anders geaard zou zijn, dus krijgt het kind al het teken van het verbond mee.

Het teken van het verbond ... ik kan hier niet zo veel mee. Als ik de Bijbel lees, dan zie ik toch een hele andere uitleg van het teken van het verbond ...
Wat heel belangrijk is in het verbond is het woord nageslacht
Alleen de nakomelingen van Izak vallen onder het nageslacht van Abraham en met Izak heeft God zijn verbond gemaakt ...

Abraham -- vader van een menigte volken -- vader van allen die geloven.
Ismaël -- uitermate talrijk -- groot volk -- niet gerekend tot het "nageslacht" van Abraham
Izak -- nageslacht van Abraham -- Jacob = Israël -- gelachtsregister van Jezus

Om dit alles Bijbels te onderbouwen staan hieronder de Bijbelteksten die hierop betrekking hebben ... (Herziene Statenvertaling)

Genesis 17:2 Ik zal Mijn verbond sluiten tussen Mij en u, en u uitermate talrijk maken.
3 Toen wierp Abram zich met het gezicht ter aarde en God sprak met hem:
4 Wat Mij betreft, zie, Mijn verbond is met u! U zult vader worden van een menigte volken.

Genesis 17:9 Verder zei God tegen Abraham: En wat u betreft, u moet Mijn verbond in acht nemen, u en uw nageslacht na u, al hun generaties door.
10 Dit is Mijn verbond dat u moet houden tussen Mij en u en uw nageslacht na u: al wie mannelijk is bij u moet besneden worden.
11 U moet het vlees van uw voorhuid laten besnijden en dat zal een teken zijn van het verbond tussen Mij en u.
12 Elk kind bij u van acht dagen oud, al wie mannelijk is, moet besneden worden, al uw generaties door: degene die in uw huis geboren is én degene die van enige vreemdeling voor geld gekocht is, die niet tot uw nageslacht behoort.

Genesis 17:19 God zei: Integendeel, uw vrouw Sara zal u een zoon baren en u moet hem de naam Izak geven. Ik zal Mijn verbond met hem maken, tot een eeuwig verbond voor zijn nageslacht na hem.
20 Wat Ismaël betreft, heb Ik u verhoord. Zie, Ik heb hem gezegend en zal hem vruchtbaar maken en hem uitermate talrijk maken: twaalf vorsten zal hij verwekken en Ik zal hem tot een groot volk maken.
21 Mijn verbond echter zal Ik met Izak maken, de zoon die Sara u volgend jaar op deze vastgestelde tijd zal baren.

Genesis 21:12 Maar God zei tegen Abraham: Laat deze zaak met betrekking tot de jongen en uw slavin niet kwalijk zijn in uw ogen. Bij alles wat Sara u zegt, luister naar haar stem, want alleen het nageslacht van Izak zal uw nageslacht genoemd worden.

Matteus 1: 1 Het geslachtsregister van Jezus Christus, de Zoon van David, de Zoon van Abraham.
2 Abraham verwekte Izak, Izak verwekte Jakob, Jakob verwekte Juda en zijn broers;
3 Juda verwekte Perez en Zerah bij Tamar; Perez verwekte Hezron, Hezron verwekte Aram;
4 Aram verwekte Aminadab, Aminadab verwekte Nahesson, Nahesson verwekte Salmon;
5 Salmon verwekte Boaz bij Rachab, Boaz verwekte Obed bij Ruth, Obed verwekte Isaï;
6 Isaï verwekte David, de koning; David, de koning, verwekte Salomo bij haar die de vrouw van Uria was;
7 Salomo verwekte Rehabeam, Rehabeam verwekte Abia, Abia verwekte Asa;
8 Asa verwekte Josafat, Josafat verwekte Joram, Joram verwekte Uzzia;
9 Uzzia verwekte Jotham, Jotham verwekte Achaz, Achaz verwekte Hizkia;
10 Hizkia verwekte Manasse, Manasse verwekte Amon, Amon verwekte Josia;
11 Josia verwekte Jechonia en zijn broers, ten tijde van de Babylonische ballingschap.
12 Na de Babylonische ballingschap verwekte Jechonia Sealthiël, Sealthiël verwekte Zerubbabel;
13 Zerubbabel verwekte Abihud, Abihud verwekte Eljakim, Eljakim verwekte Azor;
14 Azor verwekte Zadok, Zadok verwekte Achim, Achim verwekte Eliud;
15 Eliud verwekte Eleazar, Eleazar verwekte Matthan, Matthan verwekte Jakob;
16 Jakob verwekte Jozef, de man van Maria, uit wie geboren is Jezus, Die Christus genoemd wordt.
17 Al de geslachten dus, van Abraham tot David, zijn veertien geslachten; en van David tot de Babylonische ballingschap zijn veertien geslachten; en van de Babylonische ballingschap tot Christus zijn veertien geslachten.


Romeinen 9: 3 Want ik zou zelf wel wensen vervloekt te zijn, weg van Christus, ten gunste van mijn broeders, mijn familieleden wat het vlees betreft.
4 Zij zijn immers Israëlieten; voor hen geldt de aanneming tot kinderen en de heerlijkheid en de verbonden en de wetgeving en de eredienst en de beloften.
5 Tot hen behoren de vaderen, en uit hen is, wat het vlees betreft, de Christus voortgekomen, Die God is, boven alles, te prijzen tot in eeuwigheid. Amen!
6 Ik zeg dit niet alsof het Woord van God vervallen is, want niet allen die uit Israël voortgekomen zijn, zijn Israël.
7 Ook niet omdat zij Abrahams nageslacht zijn, zijn zij allen kinderen. Maar: Alleen dat van Izak zal uw nageslacht genoemd worden.
8 Dat is: niet de kinderen van het vlees zijn kinderen van God, maar de kinderen van de belofte worden als nageslacht gerekend.
9 Want dit is het woord van de belofte: Rond deze tijd zal Ik komen, en dan zal Sara een zoon hebben.
10 En dit niet alleen, maar zo was het ook met Rebekka, die zwanger was van één man, namelijk Izak, onze vader.

Romeinen 4:9 Geldt deze zaligspreking nu alleen voor besneden mensen of ook voor onbesneden mensen? Wij zeggen immers dat aan Abraham het geloof gerekend is tot gerechtigheid.
10 Hoe is het hem dan toegerekend? Toen hij besneden was of als een onbesnedene? Niet als besnedene, maar als onbesnedene!
11 En hij heeft het teken van de besnijdenis ontvangen als een zegel van de gerechtigheid van het geloof dat hij had toen hij nog onbesneden was, opdat hij een vader zou zijn van allen die geloven, hoewel zij onbesneden zijn, opdat ook hun de gerechtigheid toegerekend zou worden;
12 en om een vader te zijn van hen die besneden zijn, voor hen namelijk die niet alleen besneden zijn, maar die ook wandelen in de voetsporen van het geloof van onze vader Abraham dat hij had toen hij nog onbesneden was.
13 Want niet door de wet is de belofte aan Abraham of zijn nageslacht gedaan dat hij een erfgenaam van de wereld zou zijn, maar door de gerechtigheid van het geloof.


Als dus de kinderdoop voor de besnijdenis in de plaats is gekomen, door de kinderdoop het teken van het verbond wordt toegekend, dan vraag ik me af hoe jullie dit willen verklaren ... Of is iedereen die gedoopt is als kind Iraëliet (nageslacht van Izak ...) ???

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 28 oktober 2011, 15:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 83 Volgende
Pagina 5 van 83