ChristianMatch
 


Forum

Berichten van DREEKE472
ChristianMatch forum index » Berichten van DREEKE472
Auteur Bericht
DREEKE472 (53)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 17 juni 2010, 01:29
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
CARIN303 schreef:
Hoi Dreeke,

Wat een super goede reden om af te zeggen Lachende smiley , ik wens jullie veel zegen en geluk toe!

Hoi Carin,

Dank je wel.
Wij geloven beiden dat God ons naar elkaar toe heeft geleid op zijn wonderlijke wijze. Lachende smiley

Groetjes,
André
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472 (53)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 22:15
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
Hoi allemaal,

Ik meld me af voor de picknick.
jammer misschien, maar ik heb een heel goede reden daarvoor:

tijd doorbrengen met een heel erg lieve en aantrekkelijke vrouw, die via deze site naar mij is toegeleid.

God zij dank daarvoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472 (53)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 16:28
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
Okay, ik zorg voor lekkere chocolade + BILLEDOEKJES ..ha..ha..ha..

Ennehhh... misschien voor de liefhebbers chocolademelk .. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472 (53)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 juni 2010, 23:18
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
Houden de dames van chocolade?
en de heren? Zou het leuk vinden om wat mee te nemen om uit te delen aan de hele groep. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472 (53)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 00:28
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
HANNAH810 schreef:
we willen dus op 3 juli nog eens gaan picknicken, weer verzamelen bij juffrouw tok om twaalf uur, en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
dat lijkt me t duidelijkst voor iedereen.

voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je op de allereerste pagina van dit topic......
we houden precies hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan misschien even een prikbord berichtje plaatsen op hun profiel? hoe meer mensen het weten, hoe meer kans dat zij ook mee willen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

<knip>

zie je, het wordt een echte "meiden-picknick.....
waar blijven de andere heren met aanmelden??

.

Hoi,

Het is me wel een ritje voor een picknick, maar oké, onder voorbehoud wil ik wel komen voor een gezellige dag met jullie.

Lijkt me namelijk wel leuk om jullie te ontmoeten in het echt ipv alleen contact via een forum of mail. Faco-to-face zegt mij iig veel meer.

Is het de bedoeling dat ik iets meeneem buiten een goed humeur?
Wel zo handig als ik dan niet hetzelfde meeneem als iedereen. Knipoog smiley

Goed weer kan ik niet regelen wel hopen, dus iets lekkers misschien?

Het antwoord mag hier, maar ook graag ff op tijd per mail. Lachende smiley


Groetjes,
André


Laatst aangepast door
DREEKE472
op maandag 31 mei 2010, 00:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472 (53)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:25
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau
 
TESSYBEAR731 schreef:
Helaas Dré, dit mag misschien officieel ten boek staan als relatiesite, er is ook meer dan genoeg ruimte voor mensen die gewoon gezellig contacten op willen doen. Persoonlijk hou ik wel van een theekransje, en dan het liefst in een ongedwongen, gezellige sfeer...
Ik ben single, dus als je de statistieken erop nakijkt bestaat er een kans (een kleine, weliswaar) dat ik hier een leuke man tegen kom...sterker nog, ben er al een heuleboel tegen gekomen, ze zijn allemaal zo reeeeeuze leuk. Maar of ik, en moment, behoefte heb aan meer dan een gezellig theekransje? Nee, niet echt!
Waarom zou je ook per definitie een contact aangaan, puur met de intentie er een relatie uit te slepen? Heeft dat misschien met opleidingsniveau te maken? Met welke intentie we de contacten op CM aangaan?

sorry mensen, moest het wel ff ontopic houden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Gelukkig zijn er mensen hier die wel inhoudelijk kunnen en willen reageren en ook terugleiden naar het thema van deze topic. Lachende smiley

Ik heb gezegd dat ik niet meer in deze topic reageer. Maar deze goede en lieve reacties kan ik niet negeren. Dan zou ik jullie moeite onrecht aandoen en dat wil ik niet.

Of het met opleidingsniveau te maken heeft of juist met opvoeding, levensvisie, doelstelling en prioriteiten stellen weet ik niet.
Zelf denk ik dat het een combinatie is van dit soort factoren.

Even alleen voor mezelf sprekend.
Zelf geef ik eerlijk aan dat ik aan het rondkijken ben en aan het uitproberen ben of die vrouw waarmee ik nieuw geluk kan vinden en die ik gelukkig kan maken op deze site aanwezig is. Geen vrouw op lbo niveau, maar minimaal mbo/hbo niveau, omdat mijn persoonlijke ervaring zo is dat ik graag een gelijkwaardige gesprekspartner aan mijn zijde wil krijgen. Wil niet dezelfe misère meemaken waar ik nog niet zo heel erg lang eindelijk uit ben gestapt.

Maar stel dat ik juist die vrouw zou tegen komen waarmee het super klikt, maar ze wel lbo niveau heeft? Ja, als het zo geleid wordt dan is dat zo en zal het denk ik ook goed gaan. Maar niveau qua opleiding wil niet alles zeggen, zie mijn eerdere uitgebreide reactie in deze topic.

Goed, dit waren nu echt mijn bijdragen in deze topic.
Mijn oprechte excuses als ik mensen op hun tenen heb getrapt, dat was niet mijn bedoeling. Ik heb er van geleerd dat ik mijn bijdragen meer neutraal ga houden hier op het forum en de rest wel via mail of chat doe.

Groetjes allemaal en maak er een gezellige dag van ondanks het pokkeweer. Tenminste hier in het zuiden giet het pijpestelen en daar meot ik dadelijk doorheen. Nee he, tja ieder krijgt wat die toekomt. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
DREEKE472
op woensdag 26 mei 2010, 09:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472 (53)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 22:24
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als je kritiek op anderen geeft moet je zelf ook tegen kritiek kunnen en niet zo ontzettend onvolwassen reageren.......

Mijn reactie die hier eerst stond was bij nader inzien te fel van mijn kant en daarom deze wijziging.

Ik kan heel goed tegen kritiek mits deze opbouwend en goed onderbouwd is.
Verder gaf ik aan dat ik op dit deel van deze topic niet meer in wil gaan en bij dat standpunt blijf ik. Daar zul je het toch echt mee moeten doen.

Groetjes en een prettige avond verder,
André


Laatst aangepast door
DREEKE472
op dinsdag 25 mei 2010, 22:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472 (53)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 22:00
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het forum is natuurlijk bedoeld voor iedereen en iedereen kan dan ook reageren. Dus voor een een-tweetje is het niet de juiste plek denk ik.....
En wat jij allemaal'"vind"dat mag maar je moet dan ook kunnen accepteren dat andere mensen er anders over denken en wat anders "vinden" en dat ook accepteren.
Ik kan me heel sterk vergissen maar ik heb het idee dat dat voor jou lastig is........ Knipoog smiley Ik hoop niet dat je er boos om wordt maar ik heb het idee dat je jezelf een beetje overschreeuwd......en dat weerhoud andere mensen mischien wel om te reageren.......

Smiley met dichtgeplakte mond André, Stil!!! Smiley met dichtgeplakte mond Smiley die vol vragen zit Smiley met dichtgeplakte mond
Woeff, af liggen en bibberen André
Jawel baas.

Ik ga hier niet op in als je het niet erg vind en anders ook niet. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472 (53)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 21:34
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau
 
MARIJAN072 schreef:
Op een forum is niet altijd ruimte voor een een-tweetje, André. Knipoog smiley 'k Kon het niet laten, om te reageren.

Helaas heb je zo te merken gelijk. Erg jammer. Verder zeg ik hier maar niets op via dit medium. Kunnen blijkbaar beter 1 op 1 gaan chatten, kan er niemand tussenin komen. Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472 (53)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 21:26
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je "vind"wel heel veel. Maar gelukkig mag en kan iedereen hier zelf ook wat "vinden" en hoeft een ander dat niet in te vullen......

Willemijn

Beste Willemijn,

Yep, ik heb idd een uitgesproken mening die uiteraard niet door iedereen gedeeld wordt en hoeft te worden. Maar ik begon me wel langzaam te irriteren door de inbreuk op een een-tweetje die leuk begon en jammer genoeg zo moet eindigen. Ik kon het ook totaal negeren, maar vind dat niet correct. Vandaar deze manier om iets duidelijk te maken naar de ontvanger. Ik hoop dat het goed opgepikt wordt.

Groetjes,
André
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472 (53)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 21:17
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau
 
ROBBEDOES873 schreef:
Ik wil toch ff reageren...
Ik vind nml dat het niet verplicht moet zijn om een foto bij je profiel te hebben, er zijn genoeg redenen te bedenken waarom iemand dat niet zou willen....
Verder is dit naast een datingsite ook gewoon een ontmoetings site inclusief thee kransjes ed beetje jammer van je reactie

Om te reageren op beide reacties van je.

Iedereen krijgt van mij alle ruimte en iedereen moet weten wat die zelf doet. Maar .. mijn bescheiden mening is dat dit echt waar een relatiesite is en geen msn groepje of zo. Uiteraard bouw je relaties niet op door gewoon meteen te vragen zullen we uit of zie je me zitten voor een relatie. Dat is uiteraard onzin.

Verder vind ik maatschappelijke functies geen reden om je te verstoppen.
Ik heb ook maatschappelijke functies, moet ik me dan ook maar lekker gaan verstoppen? Is het een geheimpje om hier stiekumpjes te proberen een relatie te zoeken? Tuurlijk ... als de Telegraafjournalist uit de stad mijn gezicht hier ziet is het wereldnieuws. Doe ajb ff normaal. Tuurlijk is die gast niet in mij geïnteresseerd. Wel als ik dingen doe die niet door de beugel kunnen. Bijvoorbeeld een politieman aanrijden in een vluchtpoging. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Dan kom ik met mijn bedrijf en gezicht in de regionale krant te staan en is het nieuws. En wel zodanig dat ik kan gaan verhuizen naar een andere regio om te kunnen blijven eten.

Dus wat voor maatschappelijke functie kan iemand vervullen dat zijn/haar gezicht hier anoniem moet blijven. Sorry, maar dat is in mijn ogen echt absolute onzin.

En nu begin ik me te irriteren dat ik me laat verleiden een discussie met jou aan te gaan over een plagerijtje van mij naar een vrouw toe die misschien wel mijn interesse kan wekken. Daarom stop ik nu met deze discussie en wens verder geen contact hierover meer te hebben, ook niet achter mijn rug om.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472 (53)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 21:02
BerichtOnderwerp: 08 - 08 - 2010 Mijn 27e verjaardag vieren !!!
 
ANITA324 schreef:
Hallo broeders en zusters,

Mocht je voor die dag 8-8 nog niks op de planning hebben staan.
Ben jij/u van harte uitgenodigt op mijn 27e verjaardag te komen.
Achter in de tuin kunnen ongeveer 20 mensen zitten met slecht weer ongeveer met 12 mensen binnen zitten. Jullie zijn van harte welkom hoe meer zielen hoe meer vreugde. Alleen hier word geen alcohol geschonken wel cola en fris en lekkere hapjes tot lekkere snee pofferts met boter en suiker. Knipoog smiley

Shalom,

Anita


Anita,

Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Clown smiley
Ik hoop voor je dat er leuke mensen komen, zodat je een fijne en gezellige verjaardag kan vieren.

Groetjes,
André
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472 (53)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 20:39
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau
 
THOMAS968 schreef:
Met al die intelligentie van je weet je vast het topic wel te vinden waar dit onderwerp volledig is uitgekauwd.
En als dat tegenvalt: http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=786

Thomas, die André voor een onjuiste vooronderstelling wil behoeden.

Dank voor je opmerkzaamheid, Thomas.
Maar ik bedank voor de eer om dit onderwerp verder uit te diepen.

Blijft mijn mening dat de beheerders van deze site profielen zonder foto eigenlijk niet moeten toelaten. Wat hebben we voor elkaar te verbergen?
Ben ik lelijk? ja, so what. Een ander vind van niet.
Ben ik herkenbaar? ja, so what. daarvoor ben ik toch hier?
Heb ik een duidelijk ingevuld profiel? ja, so what. Dat is toch de bedoeling om een indruk van iemand te kunnen krijgen en iemand over mij te laten vormen?

Het is een relatiesite. Geen theekransje of een gezellig chatforum. Dat die opties hier ingebouwd zijn is prima. Maar het doel is toch om een leuke partner te vinden. of ... heb ik de intentie van deze site toch ergens niet goed begrepen?

Verder reageer ik wel ff op wat je zegt, niet verkeerd bedoeld trouwens.
"...met al die intelligentie van je ..." dit komt een beetje flauw over.
Ik poch niet met mijn intelligentie, tenminste niet bewust en zeker niet met de intentie daartoe.
Dat ik intelligent ben, zoals jij me bestempeld, dan is dat een zegen die ik heb meegekregen. Daarvoor ben ik niet meer of minder dan iemand anders die minder of meer intelligentie heeft.

Zo zie ik mezelf en mijn mensen om me heen. Hiërarchie, sociale lagen etc... erken ik, maar de koningin of premier van dit kikkerlandje is in mijn ogen evenveel mens als ik en mijn buurman of buurvrouw.
Ook zij moeten hun leven verantwoorden voor God en ik en jij ook.
Kleineren of generen past dan ook niet in mijn vocabulaire.
Een beetje plagen of iemand uit de tent proberen te lokken mag m.i. wel en kan ook. Mijn intentie daarachter houd ik echter voor mezelf en hooguit deel ik deze met diegene die ik aanspreek.

Thomas, prettige avond verder en amuseer je hier net als ik dat doe? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472 (53)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 19:34
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau
 
MARIJAN072 schreef:
Heel verstandig! Lachende smiley

Zeg Katrientje, val haar maar bij in het verstoppertje spelen...
ja..ja.. op deze manier krijg nog ik alle vrouwen hier tegen me ... Knipoog smiley

In vind jou vakliteratuur trouwens heel interessant.
Weet je dat er complete psychologische studies aan besteed worden?
Is ook belangrijk, zodat je de juiste figuren de juiste dingen laat zeggen om die kinderhartjes te beïnvloeden met de strijd tussen goed en kwaad.

Op mijn opleiding kregen we een managementboekje over apenstreken en ook een over winnie de poeh. Tja, wat verwacht ja dan van mij? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472 (53)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 19:28
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau
 
LEANNE226 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond

is goed, je hoeft niets te zeggen .. je mag het ook zingen (mp3tje mag je mailen) of schrijven per mail. heb m'n beroepsethiek dus zal er uiterst discreet mee omgaan. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472 (53)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 19:23
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau
 
LEANNE226 schreef:
Dr staat tekst boven de foto's Dre,ik had jou toch iets slimmer ingeschat Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Verraste, verbaasde smiley

Zo zie je maar, al ben ik nog zo intelligent Smiley met dichtgeplakte mond tegen de logica van een vrouw kan ik niet op. Gefrustreerde smiley Knipoog smiley

Daarbij ben ik toe aan een nieuwe bril, maar heb geen tijd om naar Pearl toe te stappen voor een nieuwe meting e.d.. Coole smiley met zonnebril

maar eh ... ben jij dan bang om je gezicht hier te laten zien? Smiley die vol vragen zit
Ik zie hele leuke plaatjes in jou profiel, maar geen fotootje van jou ertussen. Waarom niet ... zo lelijk kan je toch niet zijn? Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472 (53)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 15:00
BerichtOnderwerp: de keerzijde van eerlijkheid...
 
Tja, zo zie je maar dat ieder een eigen omgang met eerlijkheid heeft, uit zelfbescherming, uit oprechte overtuiging of ....

Mooie reacties, goed bedoelde reacties, creatieve reacties, etc..

Eerlijkheid is een synoniem voor oprechtheid zonder dat de waarheid verborgen/verdraaid wordt.

De een laat overtuigend verdriet zien aan de wereld, de ander verbergt het achter een stapel maskers. Ik herken de meeste punten die in deze discussie zijn aangehaald wel.

Op dit moment toon ik weinig verdriet over de scheiding aan anderen, het ene moment voel ik ontzettend veel verdriet, teleustelling, het ander moment barts ik van kwaadheid. Toch merkt daar bijna niemand iets van, omdat ik het verberg. Verbergen niet uit oneerlijkheid, maar verbergen omdat het anderen niets aangaat ... ik verder wil met leven ... een nieuwe toekomst opbouwen.

Is dat oneerlijk, nee .. dat is juist eerlijk naar mijn omgeving, die hoeven die last van mij toch niet te dragen, eerlijk naar mezelf ... ik ga niet depressief worden ... eerlijk naar God. Hij ziet mijn hart en weet mijn gedachtengangen. Mensen beoordelen, oordelen en veroordelen. God ook, maar vanuit een totaal ander perspectief dan mensen dat doen.
Daarbij is het leven mooi, ondanks tegenslagen en teleurstellingen.

Eerlijkheid een modewoord.
Ja, ieder mens zegt eerlijkheid belangrijk te vinden.
Werkgevers en werknemers verwachten dat van elkaar.
Man en vrouw verwachten dat van elkaar.
Vrienden onderling verwachten dat van elkaar.
Zakelijke partners verwachten dat van elkaar.

Maar hoe wordt die eerlijkheid in de praktijk benaderd en dus gepraktiseerd.

De een is recht door zee. De ander maakt iets duidelijk met metaforen om het voorzichtig aan te pakken. Weer een ander op weer een andere manier. En dan heb je nog dat mensen zeggen dat het bestaat om TE eerlijk te zijn. Bestaat dat? Of is het meer de manier waarop je iets zegt?
Kort en duidelijk, uitgebreid en gedetailleerd en alles wat verder mogelijk is?

Ja, ik ben een denker, soms erg direct, soms ook erg voorzichtig.
Ben ik dan eerlijk of juist niet?
Ik vind van wel, maar pas me aan en houd rekening met de ander in mijn uitlatingen.

En jij? Ben jij ook eerlijk, helemaal en altijd?

En dan bestaat er nog het zgn. leugentje om bestwil!
Nooit gedaan, ook niet als het wel heel grote gevolgen zou hebben als je volstrekt 100% eerlijk was?
Ik probeer dat te vermijden en vermijd dat ook. Worden de vragen te lastig, dan geef ik een ontwijkend antwoord of als dat niet geaccepteerd wordt zeg ik hoe ik over die vraagstelling denk en ben dan zowel eerlijk, direct en recht door zee zonder een ander en mezelf te benadelen.
Voorbeeld? Nee, ik weet zeker dat je dat zelf wel kunt bedenken.

Groetjes,

André
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472 (53)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:27
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau
 
CORRIEVN785 schreef:
Als ik lees dat vrouwen met pubers nog minder kans hebben om een relatie te krijgen kan ik wel stoppen. Heb er twee rond lopen Hahaha

Hoe oud zijn die foto's in jou profiel dan? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472 (53)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 01:26
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
Interessante discussie.

Vele reacties die ik echt niet allemaal gelezen heb, sorry maar 10 bladzijden vol reacties is me teveel van het goed.

Sex voor het huwelijk.
Sex als je verkering hebt.
Sex als je verloofd bent.
Sex in het huwelijk.
Sex na het huwelijk.
Sex zonder huwelijk of verkering.

Wat is een huwelijk?
Die vraag moet eerst beantwoord worden om te kunnen bepalen of er sprake is van sex voor, in of na het huwelijk.
Wanneer ben je gehuwd in Gods ogen?
Het moment dat je voor God Ja zegt en wanneer is dat dan?
Het moment dat je Ja zegt voor de ambtenaar van de burgerlijke stand?
Het moment dat je in de kerk voor de predikant en de gemeente en genodigden Ja zegt?
Het moment dat je de eerste keer met elkaar gesalchtsgemeenschap hebt?
Het moment dat je elkaar het eerste kusje geeft o.i.d.?

E.e.a. is denk ik afhankelijk van de tijd en cultuur waarin je leeft.

In Nederland ben je officieel niet gehuwd als je alleen voor de kerk trouwd. Je moet tegen een vertegenwoordiger van de regering je Ja-woord hebben gegeven om erkend en geregistreerd echtgenoten van elkaar te zijn.


Wat is sex.
Is dat elkaar bevredigen, is dat een tongzoen, is dat geslachtsgemeenschap ... misschien het totaalplaatje van alles wat met intimiteit en liefde te maken heeft?

Sex voor het huwelijk.
Als je niets voor elkaar voelt en toch sex met elkaar hebt ben je beiden simpelweg volgens de Bijbel en ons rechtsysteem aan het hoereren.

Voel je wel wat voor elkaar en je hebt sex met elkaar dan versmelt je tot één vlees en ben je dus volgens Gods Woord gehuwd.
Als je dan wisselt van partners kom je in het kader van die sameritaanse vrouw die voor Jezus water putte. Hij vroeg haar naar haar man. Hij antwoordde haar bevestigend dat zij geen man had en dat de man die zij op dat moment had niet haar man was. Zij zondigde dus en daarom zei Hij tot haar; "ga heen en zondig niet meer".
Duidelijk toch, wat God hiervan vindt?

Sex voor het huwelijk wordt als zonde gezien, omdat het op dat moment nog niet zeker is dat je ook met elkaar trouwd. Kan nog vanalles tussen komen waardoor het toch "uit" raakt. Heb je dus sex voor het huwelijk dan loop je dus het gevaar dat je aan het hoereren raakt. Dus is het af te raden om dat te doen.

Ben je verloofd, dan heb je in ieder geval de intentie uitgesproken dat je met elkaar wilt trouwen en heb je normaliter je huwelijk geregeld of ben je bezig deze te regelen. Ook dan kan het echter nog misgaan en het huwelijk niet doorgaan. Hier geld dus in principe hetzelfde voor als ik hierboven genoemd heb.

Sex in het huwelijk oorbaar?
Hoe je omgaat met sex in het huwelijk is ook nog de vraag. Zondig je daarmee of niet.
Ga ik geen uitleg over geven, is ieders eigen verantwoordelijkheid naar mijn mening net als al het andere overigens.
Maar is wel een vraag die je aan jezelf en in het huwelijk aan elkaar kunt stellen.

Sex na het huwelijk
Als je de Bijbel leest, wat denk je zelf dan?
Je bent gescheiden ... ook een discussiethema overigens ... wanneer mag dat volgens de Bijbel wel en wanneer niet zonder te zondigen?
Heb je na je scheiding ineens de vrijbrief ontvangen om met elke vrouw waar je contact mee krijgt je sexuele verlangens de vrije loop te geven?
Of zou dat ook tot zonde gerekend kunnen worden, omdat je in principe hetzelfde doet als die Samaritaanse vrouw?

Ik vind het een interessant thema, maar denk dat de antwoorden in de Bijbel te vinden zijn. Maar hoe interpreteer je dat dan in onze tijd.
Advies om daarover na te denken, te bidden en lezen en te onderzoeken wat Gods weg hierin is.

En ja ... ik heb ook mijn verlangens en behoeften.
En ja ... ik ben ook bij mijn vrouw weggegaan, niet voor een ander ... maar omdat ik het geruzie gewoon spugzat was en ben. Mag ik scheiden?
Volgens haar en de predikant niet ... er is tenslotte geen overspel gepleegd. Maar dan kom ik op het punt; wat is een huwelijk dan?
Ik vertik het om de komende 45 jaar (stel dat) met een vrouw samen te leven waar de liefde uitgeblust is en waar het wederzijds begrip ver te zoeken is, waar geen communicatie meer mogelijk is ... en om dan maar een in mijn ogen schijnhuwelijk hoog te houden.
Dus ...
En nu dan ... ik ben weg, heb de reutemeteut achter me gelaten... en dan ... nu ben ik volgens een aantal een grote zondaar.... anderen tonen begrip.... hoewel dat maar een enkeling is.
Nu moet ik de rest van mijn leven alleen blijven, toch? Of ... mag ik toch opnieuw een relatie aangaan. En dan??? Mag ik dan opnieuw trouwen ... of mag dat dan alleen vriendschap zijn ... sex???? etc...
Allemaal vragen die passen in dit thema.

Toch lastig hoe Gods Woord nu te interpreteren valt.

Om daar antwoord op te kunnen geven/krijgen moet toch eerst duidelijk zijn wanneer een relatie in Gods ogen een huwelijk is, het één vlees en geest met elkaar zijn ... valt onder de Bijbelse uitspraken 'wat God verbind, scheide de mens niet'... "geve zijn kijvende huisvrouw een scheidbrief en losse haar" ... etc...

Lastig toch of niet?

Mijn idee is dat een huwelijk naast een lichamelijk één worden ook een psychisch één worden inhoudt. Ontbreekt dat dan kan je je de vraag stellen of God het heeft verbonden met elkaar of de mensen zelf.


Masturbatie: liever masturbatie dan sexueel gefrustreerd rondlopen met alle mogelijk gevolgen voor jezelf en bij labiele figuten ook voor anderen.
Dat is mijn mening hierover. Is dat Bijbels ... weet ik niet ... vertel het me maar.


Groet,

André
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472 (53)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 00:43
BerichtOnderwerp: Geloofs verschil.
 
De verschillen tussen de zovele zgn. christelijke richtingen zit hem in interpretatieverschil van (delen van) de Bijbel.

Het ene geloof schrijft bijvoorbeeld voor dat je ingeschreven moet staan in een kerkregister om tot de kerk te behoren en dus een christen te zijn, de andere kerk verwerpt dat en zegt dat iedereen die zijn zonden heeft beleden voor God en vergeving ontvangen heeft van God een christen is.

Wat de verschillende geloven binnen het christendom ook leren, ik geloof dat in ieder geloof hier op aarde, mensen zijn die dat met de volle overtuiging doen dat ze God dienen en Jezus Christus navolgen.
Ik waag het niet om daarover te gaan oordelen, want het zou zo maar kunnen dat juist andere mensen dan ik denk in de hemel komen. De cruciale vraag in geloof is "leef ik zoals God van mij verwacht, dien ik Hem oprecht en volledig en ziet Hij met een welgevallen op mij neer?".
Als dat zo is, dan hoef je ook niet te vrezen dat je niet in de hemel terecht komt.

Dat wil niet zeggen dat je lekker verder achterover kunt gaan leunen, van zo ... dat zit wel goed. De talenten die je hebt gekregen moet je gebruiken om meer talenten te verwerven.

Geloven is dus werken. Werken aan jezelf welteverstaan. Werken aan je relatie met God. Werken aan je relatie met je medemens, wie dat ook is.
Werken, werken, werken ... totdat je uiteindelijk eeuwig mag rusten.

Hoe kan je werken? Dat begint met eerbied, ontzag en respect voor elkaar, voor de schepping, voor de Bijbel en voor God.

In dit kader moet ik echter wel aan Paulus denken. Hij was volledig overtuigd dat hij God diende. Tot hij op weg naar Damaskus om de christenen te vervolgen, te martelen en te doden door Jezus Zelf tegengehouden werd met onder ander de vraag: "Saulus, waarom vervolgt gij Mij?" Dat was een complete shock voor Saulus, want hij was volledig overtuigd dat hij de jusite weg volgde, op de juiste wijze God diende. Wat een ontgoogeling voor hem. Daar had hij echt een tijd voor nodig om echt tot bezinning te kunnen komen. Blind gemaakt, om alleen in zichzelf te kunnen kijken en de noodzakelijke strijd met zichzelf en de satan te leveren om vervolgens na een periode van geestelijke groei en rijping als de grootste apostel te voorschijn te komen die de geschiedenis gekend heeft.

Tjonge, jonge ... wie zijn wij om elkaar te veroordelen?
Nee, sorry ... ik waag me daar echt niet aan.


Groet,
André
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472 (53)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 00:20
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau
 
Hallo allemaal,

Een interessante discussie is hier gaande.
Er worden onderzoeken bij gehaald, praktijkervaringen uitgewisseld en theoriën en meningen geuit.

Liefde en opleidingsniveau is het thema.

Liefde, wat is liefde?
Is dat verliefdheid of is dat houden van, is dat door dik en dun voor elkaar klaarstaan, is dat intimiteit, ... ?
Liefde is in mijn ogen een bereikbaar goed dat ieder mens in zich draagt.
Hoe dat tot uiting komt, wanneer dat tot uiting komt, wordt het ook beantwoord, etc... is bij elk mens weer verschillend.

Zo ook opleidingsniveau.
Wat zegt opleidingsniveau over liefde?
Wat zegt opleidingsniveau over karakter?
Wat zegt opleidingsniveau over vaardigheden, competenties?
Wat is dan vervolgens de relatie tussen liefde en opleidingsniveau?
Heeft dat überhaupt iets met elkaar te maken?
Waarom zou er een verband tussen beiden zijn?

Nog ff doorgaan met vragen stellen? ...ha..ha.. kan gerust nog ff doorgaan.

Oh .. .moet ik kort zijn? Heb ik moeite mee, omdat er geen eenduidig antwoord te geven is op al deze vragen en op het thema "liefde en opleidingsniveau".

Wel kan het zo zijn dat je verliefd wordt op iemand met een ander opleidingsniveau. Maar opleidingsniveau zegt dat dan iets over werk- en denkniveau?
Hoeveel mensen werken (ver) onder hun kunnen, onder hun denkniveau?
Er zijn zat mensen die dat bewust doen om bijv. relax te blijven en tijd over te hebben onder de baas zijn tijd om privé zaakjes te kunnen regelen. Anderen zijn gedwongen om onder hun niveau te werken en/of hebben geen mogelijkheid om hun opleidingsniveau aan te passen aan hun denkniveau.
En dan heb je nog een groep die om wat voor reden of door wat voor omstandigheid dan ook boven hun denkniveau aan het werk zijn.

Op elke opleiding tref je namelijk studenten aan die of lui zijn, geraffineerd zijn of het eigenlijk niet aankunnen en meeliften op het kunnen van anderen. Da vakken waarbij dat niet kan hebben ze alle herkansingen nodig om het te halen. En dan ... dan heeft zo iemand uiteindelijk zijn diploma toch behaald, bijv. een bachelordiploma.
"Ik ben HBO geschoold" mag die dan zeggen. Ja, maar vraag niet wat het heeft gekost aan energie.
Heeft zoiemand dan echt hbo denkniveau? Ik vind van niet, daar heeft die teveel energie voor moeten inzetten. Cursussen om op niveau en actueel te blijven worden een absolute crime voor zo iemand. Net als al dan niet onder druk moeten presteren op hbo niveau. Gevolg is dat de persoon stress ophoopt en uitvalt met een flinke burnout. Dan heb je wat met je diploma en ingebeelde status.

Terug naar het thema.
Het kan behoorlijk botsen als partners niet ongeveer hetzelfde denkniveau hebben, omdat ze beiden een andere ontwikkeling in hun gedachtegoed hebben, maar het hoeft helemaal niet zo te zijn. Er zijn genoeg echtparen waar de niveau's qua opleiding nogal uit elkaar liggen en dat het toch goed gaat.

Conclusie?
Liefde en opleidingsniveau kan goed gaan, maar kan ook fout gaan.
Is er een grotere kans op foutgaan dan bij gelijk opleidingsniveau?
Per persoon en per stel verschillend.
Het aanpassingsvermogen van beide partners is van groter belang dan het IQ van de partners.

Ja, ik stop nu.


Groetjes,

André
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472 (53)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 23:53
BerichtOnderwerp: de keerzijde van eerlijkheid...
 
LIESBETH326 schreef:
Eerlijkheid... daar gaan we voor toch? Iemand schreef volgens mij al in een ander topic... het is een modewoord geworden. En daarmee misschien ook wel een uitgehold begrip...

Ik denk dat er ruwweg twee soorten eerlijkheid bestaan: eerlijkheid t.o.v. algemene feiten (dan gaat het om waarheid of onwaarheid) en eerlijkheid t.o.v. jezelf en je eigen gevoel.

Het zet me in ieder geval aan het denken... hoezeer laat ik me leiden door wat m'n gevoel mij zegt? Doe ik daarmee altijd recht aan anderen??


Eerlijkheid is voor mij geen modewoord, maar een absolute must in mijn leven en werk.

Op mijn website (ben zzp-er) staat eerlijkheid als kritische succesfactor, als kernwaarde waar niet aan getornd wordt. Dat geld voor mij als coach naar mijn cliënten en opdrachtgevers, maar ook voor mijn cliënten en opdrachtgevers naar mij toe.

In een relatie is dat gewoon een eerste vereiste om het tot een zinvolle onderneming te laten slagen.

Mist de eerlijkheid naar elkaar en de eerlijkheid naar jezelf dan lieg en bedrieg je. Klinkt kort door de bocht, maar de bocht is nu eenmaal niet langer.

Het leven is zo moeilijk als we het elkaar maken en zo simpel als het zijn kan. Coole smiley met zonnebril

Groetjes,
André
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van DREEKE472
Pagina 1 van 1