ChristianMatch
 


Forum

Berichten van DAVID923
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 11:23
BerichtOnderwerp: Mc Church
 
Zat nog eens een interview te lezen van een groot theologisch voorbeeld, en mijn voormalige voorganger toen hij nog voorganger in katwijk was.
En er lopen nu al wat topics waar deze wel mee te maken heeft.
Zijn boek was ZOOOOOOO`n eye opener voor me.

Deze zaken hebben me de evangelische gemeente doen verlaten en naar een calvinistische kerk doen gaan (en een theologische studie, maar dat even terzijde)

Wie herkent dit?

korte quote:


McChurch

In navolging van anderen spreekt u over de McDonaldisering van de kerk: de McChurch. Ook waarschuwt u tegen de opmars van een ‘funcultuur’ in de evangelische beweging. Kunt u herkenbare voorbeelden geven van wat u bedoelt? “Met McDonaldisering bedoel ik dat de kost die men in de kerk voorgeschoteld krijgt, gemakkelijk verkrijgbaar en licht verteerbaar moet zijn. Maar daardoor verdampt de waarde ervan bijna. Kerkgangers willen als klant geholpen worden en gemeenten spelen daarop in. Dat klantgericht-zijn, evenals trouwens ‘seeker sensitive’-kerkzijn (gericht zijn op zoekende mensen, red.), betekent dat je de drempel moet verlagen om mensen over de kerkvloer te krijgen. De cultuur van de kerk wordt zodanig omgebogen dat mensen er zich op hun gemak voelen en in groten getale komen. Daar hoort funcultuur bij. Het moet aanspreken en een goed gevoel geven. Dat spreekt mensen aan. Wat je dus ziet gebeuren, is dat er heel veel gedoe om de Woordverkondiging heen is om het maar laagdrempelig te houden. Tegelijk zie je ook een tegengestelde beweging. Heb je mensen eenmaal via een lage drempel binnen, dan moet je ze via een hoge drempel binnenboord houden. Dus wat gebeurt er? Die nieuwe leden krijgen cursus A en cursus B en moeten allerlei boeken lezen om gekleurd te worden met een bepaalde identiteit, zodat ze blijven. Nu zijn er theologen die aangeven dat in die ‘seeker sensitive’-benadering de kiem van verwereldlijking zit. Mijns inziens terecht. Het christelijk geloof heeft niets met die funcultuur te maken.” Wat bedoelt u precies met ‘gedoe’ rondom de verkondiging? “Je merkt in een aantal kerken dat er bijvoorbeeld meer en meer gezongen wordt en audiovisueel materiaal wordt gebruikt. Dat kán zeer preekondersteunend zijn. Helaas zie je echter maar al te vaak dat de kwaliteit en de duur van de preek eronder gaan lijden. De preek was eerst drie kwartier; toen werd het vijfendertig minuten en nu zijn er stemmen die zeggen: wat je in drie kwartier kunt zeggen, kun je ook in twintig minuten zeggen. Maar je kúnt geen diepe boodschap geven in zo’n korte tijd. Daar heb je zeker een halfuur voor nodig en zelfs meer om echt tot de kern door te dringen. Men raakt de luisterhouding kwijt. Dan wordt alle kracht en energie gericht op de aanbidding. Die moet staan als een huis. Als de prediking voor de aanbidding moet wijken, glijd je af naar een funcultuur. Dan ben je met McDonaldisering bezig: het moet allemaal goed voelen en niet te moeilijk zijn. Mijn punt is dat alles wat je in de dienst doet – zoals de aanbidding en audiovisuele middelen – preekondersteunend moet zijn. De Woordverkondiging moet centraal staan. Je komt samen als gemeente omdat je de stem van de Goede Herder wilt horen.” Hoe lang preekt u zelf gemiddeld? “Tussen de 35 en de 45 minuten. Het is funest als de tijd voor de Woordverkondiging wordt ingekort. De uitholling van de Woordcultuur, de ont-Woording van het Evangelie, baart mij zorgen.


volledige tekst:


http://www.eo.nl/tijdschriften/visie/2005/page/Pleidooi_tegen_kerkelijke_McDonaldisering/articles/article.esp;jsessionid=15A4B11B236D293F1980DF857C667A68.mmbase02?article=6553201
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 11:19
BerichtOnderwerp: word of faith ketterij in ander jasje?
 
ja maar betend dat passief achterover zitten en afwachten?
en met ''iets voor God doen'' bedoel ik niet allen goede werken en de uiting van de vruchten door de Geest, maar ook een actieve houding van de christen zelf om God te dienen op elke manier en niet te zoeken naar eigen zegen, dat bedoelde ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 11:05
BerichtOnderwerp: word of faith ketterij in ander jasje?
 
Ja lisa je zegt veel goeds, en ik weet dat die excessen en duivelse leren niet bij het grote deel van de evangelische/pinkster gemeente geaccepteerd word, maar het sluipt er wel in, en groeit qua populariteit.
Geen wijzende oordelende vinger dus maar waarschuwing uit oprechte en liefdevolle overtuiging.

Mijn ervaring was ook in die kerk waar ik vroeger kwam, dat de mens centraal stond en hun wensen en noden. De kern van het evangelie; dus de redding van de zonde en de eeuwige dood, het kruis, en de daar aan verbonden groei in de Heer, discipelschap, navolging en kruisdragen, werd amper nog besproken. Los nog van de theologische onwaarheden die het Godsbeeld vertroebelen. Dus ''wat kan God voor ons doen'' moet niet centraal staan maar het omgekeerde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 10:55
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
CHATULIEM619 schreef:
Dit topic gaat toch over het calvinisme? Laten we het daar dan voorlopig bij houden, nietwaar?

ben het hier wel met henk eens. Het komt overal voor en ookal zou het meer voorkomen bij die denominatie (wil daar wel eens empirisch bewijs van zien) dan nog kan je dat niet zo onlosmakelijk met elkaar verbinden, dan word het een stigma.

trouwens, echt in angst leven is niet Bijbels en gezond, maar een gezonde dosis ''vreze des Here'' daar is Bijbels gezien niks mis mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 10:51
BerichtOnderwerp: Niet gelukkig zijn t.o.v. Het Geloof
 
SUSANNAH475 schreef:
hmmm, apart wel dat er al meerdere zijn die dit stuk mooi vinden...
Ik vind het maar een negatief verhaal en zou er zelf een totaal ander verhaal van maken... misschien meer in hoe ik het zelf zie...
Smaken verschillen, toen ik het las had ik de neiging om weg te blijven van dit topic...
mij te negatief en teveel over 1 kam geschoren...

wat vind je dan negatief?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 10:50
BerichtOnderwerp: Niet gelukkig zijn t.o.v. Het Geloof
 
ZEELAND736 schreef:
David...ik kan me(momenteel!!!!!) heel goed vinden en toetsen aan je woorden!!!!

(Een nadere uitleg kan ik niet geven, het heeft te maken met prive)

Maak ik voel dit nu...zo..heel duidelijk!!!

Mooi! Aan God de eer!

@lisa en de andere positieve reacties: Dank u.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 18:02
BerichtOnderwerp: word of faith ketterij in ander jasje?
 
cross, bedankt voor de links, maar hoor je verder niet over die you tube video en hoe verdacht veel dat op de word of faith leer lijkt.

ow en had per ongeluk part 2 van het voorbeeld filmpje geplaatst, in deel 1, word ook duidelijk het verschil gemaakt tussen de evangelische/pinkster denominatie en die ketterse leer, die er in is geslopen. groot verschil. word ook goed uitgelegd.

http://www.youtube.com/watch?v=Hc1B5scjjVQ&feature=related


Laatst aangepast door
DAVID923
op donderdag 5 mei 2011, 18:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 12:55
BerichtOnderwerp: Niet gelukkig zijn t.o.v. Het Geloof
 
chatuliem schreef:
leuk he
ja best wel. Dank.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 12:43
BerichtOnderwerp: word of faith ketterij in ander jasje?
 
Dit is NIET een aanval op een groep christenen of denominatie, maar waarchuwing uit liefde.
Satan brengt oude valse leren in een nieuw jasje, net zoals we de leer van marcion en montanus in de evangelische gemeentes weer populair zien worden, zo ook deze leer.

We hebben er al uitvoerig over gepraat op dit forum, maar maak expres een nieuw topic aan omdat ik een spiegel omhoog wil houden en wil vergelijken. Want ik wist al van eigen Bijbelstudie en toesting toen ik nog in mijn eerste (charismatische) kerk was dat deze leer niet klopte, maar door deze you tube link zag ik echt; HEEY! dit is dus de ketterse leer die onder dat christelijke jasje zit. Metafysica in een christelijk jasje.

Nogmaals ik weet dat er vele geliefde pinkster broeders en zuster zijn, die deze leer ook verwerpen, en is ook duidelijk geen aanval op christenen maar die leer.

Dus die leer heet word of faith, waar dus de mens een soort God is, en alles krijgen wat hij wilt door dingen in het leven te spreken of te claimen.
Een voorbeeld is de health and wealth leer, waar de christenen rijkdom en gezondheid af kunnen dwingen.

Voor de mensen die niet weten over welke leer ik het heb en de pastorale gevolgen (en een leven van constant bijgeloof en proclameren, en beschuldigingen van ongeloof bij uitblijven van resultaten)).

hier een kort voorbeeld:



http://www.youtube.com/watch?v=Y7wujzSpPZo&feature=related

en nu dus de onderliggende echte valse leer, waar het vandaan komt, de reden dat ik dit topic maak:



http://www.youtube.com/watch?v=_b1GKGWJbE8


Laatst aangepast door
DAVID923
op donderdag 5 mei 2011, 12:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 12:00
BerichtOnderwerp: De veiligheid van de duisternis
 
Er zijn vele soorten duisternis, als je een woordstudie zou doen over alle verschillenden woorden die gebruikt worden voor duisternis, in de grondtekst EN context dan zal je zien dat exegese en hermeneutiek ONMISBAAR zijn bij deze vragen en overdenkingen.

Er is in God geen zonde of kwaad dus elke vorm van (geestelijke) duisternis is niet van toepassing op God. Er zijn wel andere vormen van duisternis en contexten te bedenken.

Zelf dacht ik bij het lezen van dit topic sterk aan deze tekst:

psalm 23:

4 Zelfs al ga ik door een dal van diepe duisternis,
ik vrees geen kwaad,
want Gij zijt bij mij;
uw stok en uw staf, die vertroosten mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 11:47
BerichtOnderwerp: Niet gelukkig zijn t.o.v. Het Geloof
 
Leuk onderwerp.

Ten eerste hoe doen jullie dat quote gedoe, ik kan best 1 stukje kopieren en quoten, maar hoe kom je dan weer terug om at anders te quoten?

ontopic:

Tja ik denk dat de westerse (post)moderne christen erg zelfgericht is. Wat is goed voor mij, wat heb ik eraan en hoe voel ik me goed.
Daar zit een soort consumerende, vragende en egocentrische liefde.
Geen onvoorwaardelijke zelfgevende liefde. en tot op en zeker punt is dat ook wel normaal en menselijk, maar we zijn er in doorgeschoten.

Als christenen moeten we leren te sterven aan ons zelf, weg met die psychologische eigenliefde, trots en ego. Het is ook opvallend om te zien dat de rijke westerse christen vaak veel ongelukkiger is dan een christen in een arm land met een eenvoudig leven. En bijvoorbeeld in hollywood zie je veel rijke, beroemde mensen die diep ongelukkig zijn, de leegte in hun hart opvullen met alles en nog wat, maar bijna allemaal bij een psycholoog komen.
Maar goed ik dwaal af: ik zelf merk steeds meer dat hoe meer ik laat gaan wat ik wil en in Gods Woord en ook mijn levenswandel God op nummer 1 zet, hoe gelukkiger ik word.
De Bijbelse term zoek het koninkrijk van de Here en de rest zal u worden gegeven is een Bijbelse waarheid, tijdloos concept dat ook van toepassing is op de vraag hoe menecht gelukkig word.
Er zijn mensen die gezond zijn, rijk, mooie baan, gezin alles wat je ''werelds'' gezien maar kan bedenken, maar die niet echt gelukkig zijn.
En zo zijn er mensen (christenen) die misschien ziek zijn, of vervolgd worden, arm zijn of door hun radicaal geloof een sociale paria zijn, maar diep gelukkig zijn.

Dus het gaat om de vooronderstelling; Wat is de defenitie van geluk en blijdschap?

Een voorbeeld, rond 2001 had ik een zeldzame aandoening waardoor mijn gezicht aan 1 kant verlamd was. Het was eng om te zien en te ervaren. Was toen nog niet lang christen en bad of God me wou genezen, en zo niet, Zijn wil geschiedde. er was een kans dat het zo bleef, dat het iets beter werd of geheel genas. In het ziekenhuis was ik rustig, en er kwam een kalmte over me Heen, die niet in woorden is uit te drukken is, maar als ik dat zou pogen was het de gedachte dat ik Jezus kende en gered was. En er kwam een onuitsprekelijke rust, vrede en liefde over me heen.
Dat was de Heilige Geest van God die me vasthield.
En zo kan ik meer voorbeelden geven, waar een mens zonde de Heer in ellende, angst en depressie zakt, maar ik door de Geest gedragen werd.
Gelukkig ben ik genezen, maar dat is nu niet the point, het gaat er om dat de Heer er was, dat ik zielsgelukkig was in een menselijk gezien ernstige situatie.

Dat geluk, die blijdschap is niet rationeel, dat was bovennatuurlijk, Dat is het werk van het getuigen van de Geest in de verlichte wedergeboren christen. In het hart. iets wat geen psychologie of medicatie ooit kan doen.

Het kunnen ook kleine dingen zijn, als ik een goede preek hoor, of een mooi stuk uit de Bijbel lees dan kan ik soms zo gelukkig worden.
Ik denk dat levenskwaliteit (rijkdom ,gezondheid, vrienden en familie) belangerijk is maar los staat van geluk. Ik bedoel dat maakt niet per defenitie gelukkig zoals ik al eerder omschreef. Als een mens de Heer niet kent, mist die persoon iets, een leegte in zijn hart dat niks anders kan opvullen, waardoor er altijd dat gevoel blijft dat het nog niet compleet is, dat er iets mist. Wij zijn naar Zijn evenbeeld gemaakt en sinds de zondeval van Hem gescheiden door de zonde. Gevallen beelddragers. Nu van nature en door onze zonde vijanden van God.
Ik denk dat ons oerwezen dat wel weet, waarom zijn er zoveel mensen bang als ze in een levensbedreigende situatie zijn, en dan ineens allemaal beloftes naar boven gaan maken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maar goed, ik zie dat ik nu de christen en niet christen een beetje door elkaar heb gegooid in mijn betoog.

De niet christen heeft de Here nodig, dan begint de reis pas. Dan start je van een goed vertek punt, Met een duidelijk compas (Bijbel) en einddoel (hemel).

De christen, en dit zeg ik uit ervaring en betrek het op mezelf, die moet leren de oude ik, de oude zondige natuur en het vlees af te leggen.
Het ''ik'' van de troon van zijn wil en hart te halen en Christus er te zetten.
Zonden en slechte gewoonten weg te doen, om zo het werk van de Heilige Geest niet te blokeren, en ook niet te bedroeven en dus die omgang met God (rust ,vrede, liefde) uit te doven, en het geweten dicht te schroeien.

Stille tijd, de Here zoeken, in Zijn Woord en gebed. Of een vruchtbaar gesprek met iemand over het evangelie.
Dat zijn in mijn ervaring dingen die je echt diep diep gelukkig kunnen maken. Het wereldse en eigen ik los te laten, en God op nr 1 te zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 20:03
BerichtOnderwerp: kern
 
de hele preek kan je in delen luisteren, maar dit is de kern van wat het evangelie is en wat het probleem is vandaag de dag. Coole smiley met zonnebril

http://www.youtube.com/watch?v=x28SNNWPTxM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:46
BerichtOnderwerp: Satan: bestaat hij als persoon of niet.
 
angelboy:

nog maar 5 post, maar tot nu toe, AMEN! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 18:15
BerichtOnderwerp: De Grote Drie: Geloof, Hoop & Liefde
 
mooi dat sofie berouw en ook bij zet, dat word samen met bekering , navolging en het kruis opnemen wel eens vergeten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 18:14
BerichtOnderwerp: The Passion
 
@hannah, die teksten die te geeft zijn allemaal onlosmakelijk verbonden en het gevolg van de plaatvervangende kruis-dood. dat is de kern, er is geen Jezus verkrijgbaar zonder de basis elementen van het evangelie.
Wel een ingebeelde Jezus, een projectie van de menselijke wensen en noden.

En ja de wil van de Vader was natuurlijk redding via het kruis.
Hij vroeg of de beker voorbij kon gaan, maar niet ten koste van de wil van de Vader, en dus moest die kruisiging doorgaan. Voor jou en mij.

@annette, dat evangelie was wel het evangelie wat werd verkondigd, niet een valse of foute versie, net als Jezus en de andere apostelen was hij zeer fel tegen een verkeerd of gebrekkig evangelie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 13:11
BerichtOnderwerp: The Passion
 
Quote:
En laat het dan Jezus zijn die zegt: geef Mij die angst maar, breng alle pijn, verdriet, schuld en schaamte bij Mij. Geef Mij je eenzaamheid maar. Dit hoeft nooit meer te gebeuren als jij je overgeeft aan mij. Je hoeft niets te zeggen of te doen, je hoeft alleen jou hart maar weer open te stellen voor Mij. Als Ik jou niet (opnieuw) verlies, vind Ik vind wel een weg met jou. Ik geef je hoop terug, Ik geef je de morgen terug omdat Ik het licht in jou leven terug zal brengen. Met Mij zul je je nooit meer eenzaam voelen…..

dit is erg vergezocht..En deze invulling staat niet in het lied. En dan nog...Jezus is geen hemelse psychoterapeut. Hij is er niet om ons goed te laten voelen en levensproblemen op te lossen. In de eerste plek is Jezus gekomen om voor de zonde aan het kruis te gaan.
Om mensen te redden van de komende toorn, en plaatvervangend zijn bloed te laten vloeien aan het kruis.

Dat je door de gemeenschap met God via Zijn Geest rust, liefde en vrede ervaart is een prachtig gevolg, maar geen doel op zich.

Er werd een vals, gecomprimeerd, slap aftreksel van het Bijbelse evangelie gebracht, wat meer schade aan zal richten dan goeds.

2kor 11:

4 Want indien de eerste de beste een andere Jezus predikt, die wij niet hebben gepredikt, of gij een andere geest ontvangt, die gij niet hebt ontvangen, of een ander evangelie, dat gij niet hebt aangenomen, dan verdraagt gij dat zeer wel.


Laatst aangepast door
DAVID923
op maandag 25 april 2011, 13:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 24 april 2011, 23:52
BerichtOnderwerp: The Passion
 
gaan we nu markteting trucjes toepassen op evangeliseren?
aanpassen aan de wereld en tijdsgeest ten koste van het evangelie?
Dus de westerse consumerende postmoderne mens de maatstaaf maken?

Bruggen bouwen ok...de vorm in een ander jasje ok...maar het evangelie blijft het evangelie. Het kruis zal altijd een aanstoot en dwaasheid blijven.
Mensen vertellen dat ze zondig zijn en redding nodig hebben is hard om te horen.

Mensen er in lokken met bedrijfs trucjes en ''reclame'' of een gedeelte van het evangelie vertellen, mensen vertellen dat God van ze houd, dat Jezus hun vriend is en hun problemen wilt oplossen. over welke Jezus hebben ze het dan, die van de Bijbel? Horen we nog over zaken als, zonde, oordeel, hel , het bloed, kruis , bekering en berouw? Of de noodzaak tot wedergeboorte?

Was Jezus in the passion niet gewoon een historisch figuur? een wijze leraar, een goede man, of waren het niet gewoon metaforen met een les?

Deze pogingen van de EO zullen eerder mensen met een vals gevoel van veiligheid en met een fopspeen naar de hel sturen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 24 april 2011, 17:55
BerichtOnderwerp: Vermenging van goden en mensen (genesis 6)
 
@lisa

die term die daar gebruikt word, word ook voor engelen gebruikt, bijv in job en de psalmen. Heb er eens een preek van john mcarhtur over gehoord.

vind dit wel een goede uitleg:

http://www.gotquestions.org/nederlands/zonen-van-God.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 24 april 2011, 17:48
BerichtOnderwerp: Alpha-cursus / Billy Graham
 
bij de alpha cursus zit veel van de arminiaans/evangelische/pinkter-leer.
Omdat ik het een en ander van theologie weet zie ik dat, maar eerlijk gezegd vind ik dat niet zo belangrijk, er komen mensen werkelijk tot geloof, dat is het belangrijkste en de Heilige Geest zal samen met Gods woord het verstand verlichten van die persoon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 24 april 2011, 17:44
BerichtOnderwerp: The Passion
 
heb het gezien, de vorm was mooi, heb ook een kleine crush op Do Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt dus ben niet objectief.

maar inhoudelijk klopte het niet, erg veel theologisch aangesleuteld. ook kwam uit al die interviews naar voren dat alle wegen naar rome (hemel) leiden. erg humanistisch en mens gericht. Zo van maakt niet uit welk geloof je hebt, als we maar een zijn. Dat Jezus de weg de waarheid en het eleven is, zag ik er niet in terug. Zeker niet dat Jezus de enigste redding voor de zondaar is....

Ik snap dat je de vorm, het jasje, kan aanpassen aan 2011, en dat geeft ook niet, daar ben ik behoorlijk vrij in, maar het evangelie moet wel blijven, en niet zo geparafraseerd om het maar laagdrempelig te houden dat alle kracht en essentie verloren gaat van het evangelie.

Ook jammer dat er luchtig werd gedaan op het einde over de vraag of Jezus wele echt is opgestaan, als of dat bijzaak zou zijn...ook kwam er een scheldwoord in die eindrede.....jammer...nog even EO en ik zeg mijn lidmaatschap op.. Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 april 2011, 18:12
BerichtOnderwerp: Vermenging van goden en mensen (genesis 6)
 
zoals het er staat, die engelen vergrepen zich aan seksuele zonden met de mens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 april 2011, 15:24
BerichtOnderwerp: Hoe interpreteer je de Bijbel?
 
@Bastiaan,

Niks meer aan toe te voegen.

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 april 2011, 19:21
BerichtOnderwerp: Vermenging van goden en mensen (genesis 6)
 
gevallen engelen gingen hun regio te buiten.
hun straf:

2pet 2:
4 Immers, God heeft zelfs engelen die gezondigd hadden niet gespaard maar hen in de Tartarus geworpen. Daar, in de diepste duisternis, blijven ze opgesloten om hun vonnis af te wachten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 april 2011, 19:17
BerichtOnderwerp: Hoe interpreteer je de Bijbel?
 
Dan is er de ‘evangelisch-reformatorische' visie. In deze opvatting worden gezag en inspira­tie met elkaar verbonden. Het laatste gezag rust in de Bijbel zelf. De Heilige Schrift is het Woord van God. Dit gezag wordt bevestigd door het getuigenis van de Heilige Geest in ons hart en niet door het gezag van de kerk of van het verstand. Verder is de openbaring van God in de Bijbel volledig en behoeft niet aangevuld te worden door de kerkelijke traditie. Deze openbaring is ook begrijpelijk en er mag geen onafhankelijk gezag toegekend worden aan het verstand. De traditie, de kerk en de individuele christen kunnen dwalen en doen dat ook, maar de Bijbel, het Woord van God, moet hen corrigeren.

Voor alle duidelijkheid, ondergetekende onderschrijft van harte deze derde visie.

Lachende smiley Coole smiley met zonnebril Lachende smiley Knipoog smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 19:49
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
annete waar zie ik bij jouw de houding terug van sterven aan jezelf? zelfverloochening en navolging? lees veel over wat jij wel en niet wilt..
weet je dat je niet van jezelf bent? dat je bent gekocht?

een voorbeeld hoe radicaal het is:

mat 10:

37 Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; 38 en wie zijn kruis niet opneemt en achter Mij gaat, is Mij niet waardig. 39 Wie zijn leven vindt, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest om Mijnentwil, zal het vinden.


mat 16:

24 Toen zeide Jezus tot zijn discipelen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme zijn kruis op en volge Mij. 25 Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil, die zal het vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 16:36
BerichtOnderwerp: ongelovige vriendschappen
 
echt vrienden kan je denk ik niet zijn met mensen die Jezus niet als Heer erkennen. Evangeliseren via relaties en kennissen ok....
Wat ik bedoel is; mijn definitie van vriendschap is wat david en jonathan hadden, niet 300 vrienden op facebook. echte vrienden kan ik denk ik niet zijn met iemand die niet van God houdt. But thats just me.

Verder, als je er toch voor kiest komt er ook verleiding bij kijken, en moet je uitkijken niet in hun zonde en de bijkomende verleidingen meegetrokken word.


1 Kor 15,33
Misleidt uzelf niet; slechte omgang bederft goede zeden.


Laatst aangepast door
DAVID923
op dinsdag 19 april 2011, 16:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 12:32
BerichtOnderwerp: Leven in de eindtijd
 
@mac interessant, ik ben ook niet van die left behind theologie.
deze theologische held van me; Henk Bakker heeft er eens een mooie lezing over gehouden:



http://www.elimnet.nl/index.htm?content/Geloof/lezingbakker.htm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 12:28
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
Quote:
De Bijbel is in mijn ogen Gods woord dat niet alleen toen van toepassing was, maar juist ook nu nog steeds. Denk jij daar soms anders over?

Nee, iemand die Sola Scriptura als motto heeft...tuurlijk denk ik er niet anders over, in het algemeen, als het aankomt op het gezag en autoriteit van de Bijbel. Maar niet in dit specifieke geval, er zijn tijdloze Bijbelse principes en ook specifiek en tijd/bedeling gebonden onderwerpen.

Vond de argumenten zeer goed in die link. Al zal je me nooit horen zeggen dat de Geestelijke gave alleen voor toen waren. Zie bij zendings gebied en sommige situatie`s. God is niet gebonden aan mensen of menselijke dogma`s, God kan wil en doet nog steeds volop wonderen, maar er is ook erg veel imitaie van satan en de menselijke geest, dus ik blijf een toetsende, waakzame terughoudendheid hebben als het op deze dingen aankomt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 22:11
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
cross:

Quote:
Over de rest van wat gezegd is zwijg ik maar.


pff zeg dan niks..... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 22:10
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
[quote=LISA610]


Dit verwoord mijn mening/reactie perfect:


http://www.deboodschapvandebijbel.nl/doc/baslhga.htm

(plz niet ff snel door heen scannen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 22 Volgende
Pagina 5 van 22