ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARIA576
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIA576
Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 11:03
BerichtOnderwerp: Frusty
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is iets wat ik de laatste tijd vaker hoor. Maar is dat de laatste tijd zo veranderd? Sus je zit al jaren op de site, en opeens heb je een probleem met de toon op het forum?? In het verleden hebben we elkaar voldoende ruimte gegeven om onze mening te geven. Het lijkt nu alsof men gewoon daarvoor bang is geworden.
Bij elk serieus onderwerp wordt al meteen gesmeten met termen als: je moet elkaar in je waarde laten of je mag elkaar niet oordelen... Opeens wordt elke afwijkende mening gezien als een oordeel over de persoon. Dit verstikt elk initiatief tot nadenken, want dan val je meteen buiten de groep. We zijn liever lief voor elkaar en houden onze mond, dan dat we durven te laten zien wat we denken.

Chat, ik ben het met Susannah eens want ook voor mij is de felheid de reden om niet mee te doen aan een discussie op het forum. Een eigen mening hebben of geven is nog héél iets anders dan elkaar de mond snoeren met bijbelteksten, betweterigheid of een mening de grond in boren. Je moet niet vergeten dat 'we' elkaar soms helemaal niet kennen en dus ook niet weten hóé iets bedoeld is. Soms, als ik van een onderwerp niet veel af weet, durf ik me al helemaal niet te mengen in een discussie want dan is er altijd wel weer iemand die je dat heel erg goed laat voelen. En als dat onderwerp voor mij gevoelig ligt, bedank ik al helemaal om mee te doen.
Jij hebt het er steeds over dat het wel meevalt en dat we elkaar alleen maar lief willen vinden. Ik ben het niet met je eens. Zolang men het onderscheidt niet kan maken tussen een mening en een persoon, doe ik niet mee. M.a.w: een mening die afwijkt wordt téveel op de persoon gespeeld en dat is mijns inziens niet goed te praten. Discussier er gerust op los...maar laat elkaar wel in zijn of haar waarde!
Ruimte dus..om jezelf te zijn, om ánders te zijn, dát mis ik hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 08:59
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
...dat ik vanmorgen bij het verlaten van onze flat....een giraf ontdekte op het grasveld van het gemeentehuis, aan de overkant van de weg!!! Zóóó'n bijzonder gezicht! Ook twee olifanten, en kamelen zag ik lopen. Zo te zien voelen ze zich op hun gemak...maar het blijft bizar en leuk, om dit zowat in je 'voortuin' te zien! (of moet ik dit nu schrijven bij het 'slechtste moment van de dag? die dieren horen hier helemaal niet, maar in Afrika thuis...) 'k Heb er wel een poosje van genoten, moet ik eerlijk zeggen...! Lachende smiley
Enne..'k heb liever een giraf voor de deur, dan hangjongeren, dus dubbel genieten!


Laatst aangepast door
MARIA576
op maandag 20 juni 2011, 10:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 21:26
BerichtOnderwerp: wie heeft er tips?
 
SUSANNAH475 schreef:
Omdat je schrijft dat ze van nature een verlegen meisje is is een zelfverdedigingscursus helemaal zo'n slecht idee nog niet. Ik zat zelf ook te denken aan een assertiviteitscursus, waarin ze kan leren meer voor haarzelf op te komen. (Denk dat dat ook kan helpen om zelfverzekerder te zijn).
Het 1ste wat in mij opkwam is haar een mobieltje geven zodat ze ten alle tijden kan bellen, maar misschien is het nog wel belangrijker dat ze wat zelfverzekerder wordt. Als ze er als een zelfverzekerde meid langsloopt en niet reageert lijkt me de kans wat kleiner dat zij het mikpunt is, al weet je natuurlijk nooit hoe en wat met die hangjongeren.

Wens je er in elk geval veel sterkte en wijsheid bij.

Hey Susannah!

Ze heeft in het verleden al verschillende assertiviteitstrainingen gevolgd. Maar nu ze in de puberteit zit, is haar verlegenheid alleen maar toegenomen. Ze is zich zó bewust van haar eigen bestaan, dat ze nog maar weinig durft. Deze ellende helpt haar niet echt en ik weet gewoon dat ze zich niet zal durven verdedigen als dit weer gebeurt en ik er niet ben. Ze heeft wel een mobieltje, misschien moet ze het nummer van thuis maar onder de sneltoets zetten of zo... en ondertussen blijf ik dúbbel zo hard opletten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 21:22
BerichtOnderwerp: wie heeft er tips?
 
HENK710 schreef:
Maria

Een busje extra sterke (!dus niet de normale) haarlak binnen handbereik doet hetzelfde als pepperspray, maar is (itt pepperspray en honkbalknuppel) volkomen legaal om bij je te dragen...
Verder denk ik dat je er goed aan gedaan hebt om direct zelf (al is het met knikkende knieën) de jongens hebt aangesproken. Ze weten in elk geval dat je ze in de gaten houdt. Misschien is het nog wel een idee om zoveel je kunt haar vanaf de galerij uit te zwaaien (incl roepen), zodat duidelijk blijft dat je de situatie in de gaten houdt.
Daarnaast is een cursus zelfverdediging oid nooit verkeerd. Dit geeft namelijk niet enkel technieken om te verdedigen, maar helpt ook het zelfvertrouwen nog beter te maken (want zoals ik haar ken heeft ze dat al wel enigszins, niet van een vreemde Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt)...

die haarlak, daar had ik nog niet aan gedacht en vind ik ook een goeie! En ja, déze jongens konden niet om mij heen...maar ook aan de ándere kant van de flat hangen 'ze' rond, en niet zo'n klein clubje ook.
Enne...nu maar hopen dat ze met ál deze middelen nét zoveel zelfvertrouwen krijgt als haar ma...(ahum! Knipoog smiley ) of in elk geval dóét alsof ze dat heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 18:09
BerichtOnderwerp: wie heeft er tips?
 
GRACE585 schreef:
http://www.securitywebshop.nl/alarmering-ouderen-%26-kinderen
hier kan je de link zo openen
groetjes Grace

het apparaatje van 20 euro kan die gasten wel afschrikken denk ik.. (en anders stopt ze haar pas aangeschafte honkbalknuppel maar in haar rugzak! ook wel effectief ...hoop ik Knipoog smiley maar dat mag ik natuurlijk helemaal niet zeggen...zelfs niet denken...-maar van mij mág ze 'm gebruiken!!!!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 17:54
BerichtOnderwerp: wie heeft er tips?
 
GRACE585 schreef:
ik heb even voor je ge-googled hier is oa een link
http://www.securitywebshop.nl/alarmering-ouderen-%26-kinderen
daar kun je al heel wat vinden en voor €20,- heb je al iets
succes

'k Heb het bekeken en hier heb ik wel wat aan! Thanks Grace!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 17:43
BerichtOnderwerp: wie heeft er tips?
 
GRACE585 schreef:
hallo maria allereerst zou ik direct melding maken bij de plaatselijke polite

daarnaast is een hand-allarm vaak een goed afschrikmiddel
ik heb er zelf vaak 1 bij mij als ik sávonds laat de woef uitlaat omdat ik dicht bij een jongerencentrum woon waar aangeschoten jongelui elkaar ophitsen helaas.
verder laat haar naar een cursus zelfverdediging gaan,als je snel genoeg kunt zijn om een knietje te geven ed.zijn ze ook zo afgeschrikt.
laat haat vooral niet angstig en onzeker overkomen want juist dan denken die jongelui vaak dat ze macht kunnen uitoefenen.
laat haar evt samengaan met vriendinnen .
en last but not least bid ervoor of je in gesprek kunt komen met deze jongeren en waar ze voor staan.vaak als je de leiders van zo een groepje kunt bereiken is er geen dreiging meer.
hopenlijk heb je hier wat aan ,veel sterkte Grace

Hallo Grace!

Bedankt voor je reaktie! Ten eerste, het is goed afgelopen omdat ik toevallig net met de hond buiten stond en het zag gebeuren. 'k Heb de jongeren erop aangesproken (met knikkende knieën moet ik zeggen..), maar er wilde twee jongens achter mijn dochter aan..en ik bedacht me dat ik dát niet kan voorkomen. De politie is op de hoogte.
Verder...wat is een handalarm en waar koop ik dat?
Die zelfverdedigingscursus is een goed idee, dat bespreek ik vanavond nog met haar.
Probleem is wel dat het een van nature verlegen meisje is en idd. nogal bang voor dit soort 'gasten'....ze oogt dus al angstig..en ik weet niet hoe ik dát moet veranderen!
Dank je Grace...ik ga dit zéker ook aan God voorleggen..want ik realiseer me hoe kwetsbaar zij is, en hoe kwetsbaar ik ben, ik kan dit niet alleen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 17:24
BerichtOnderwerp: wie heeft er tips?
 
Vanmiddag ben ik nogal geschrokken omdat ik er getuige van was hoe 'hangjongeren', die al geruime tijd voor overlast zorgen in en rondom onze flat, het gemunt hadden op mijn dochter van 14. Het is een mooie meid en opeens realiseerde ik me, dat ik niet (meer) weet, hoe ik haar voor dit soort dingen moet beschermen. Wie heeft er tips voor mij, haar? (ik kan haar moeilijk altijd wegbrengen en ophalen als ze ergens naar toe moet...maar haar aan haar lot over laten, wil ik ook niet!) Hoe pak ik dit aan? Alvast bedankt...namens een geschrokken, bezorgde moeder

Maria
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 00:08
BerichtOnderwerp: Frusty
 
CHATULIEM619 schreef:
De laatste tijd vind ik dat het forum achteruit gaat. Te vaak lees ik alleen maar onzin bijdrages. Sommige mensen kunnen alleen maar luchtige grapjes maken heb ik het idee. Terwijl er ook plaats moet zijn voor wat diepgang. Hoopvol kijk ik dan naar de titel van een bepaald topic, en dan moet ik weer tot de conclusie komen dat er weer een onzinnige, een zgn. grappige bijdrage staat. Dat is enorm frusty.

Chat, je hebt helemaal gelijk. Grapjes zijn best leuk...maar niet voortdurend of alleen maar. Ik mis het ook...maar zelf interessante onderwerpen aandragen...daar ben ik dan weer niet zo goed in. Het lijkt wel of we met z'n allen last hebben van 'forum-moeheid'!? Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juni 2011, 15:24
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
TINK100 schreef:
heel goed Maria, van af deze plaats: heel veel succes!

Thanks!! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juni 2011, 12:24
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
MARY052 schreef:
Wow Maria wat fijn voor je!

Succes vanavond!

Groet Mary

Dank je wel Mary! Dit is écht één van mijn gelukkigste dagen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juni 2011, 09:43
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Mijn mooiste moment van vandaag moet nog komen. Vanavond....als ik de finish haal van de avond4daagse. 'k Heb al ruim 10 jaar reuma en vorig jaar kon ik niet meer dan een paar honderd meter lopen zonder in elkaar te zakken van de pijn. Maar ik wilde méér...ik wilde mijn grenzen verleggen en door veel te trainen lijkt dat nu dus te gaan lukken.
Ik kan niet beschrijven wat dit voor mij betekent!!! Deze dag is het feest...ook al heb ik pijn...want IK GA HET HALEN!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 19:29
BerichtOnderwerp: opzegging
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar het is wel een feit dat ze heel veel mensen bereikt hebben, ik las daar een artikel ove r in het Nederlands Dagblad en die schreef over overbezette telfoonlijnen en napraatruimtes met wachttijden.......ook -schreven ze- is het vaak een onderwerp van gesprek geweest op scholen....
Het voldoet dan toch wel in een behoefte........

inspelen op een behoefte is prima...MITS het Woord recht gedaan wordt, en dat is hier niet gebeurd. Concessies doen aan het Evangelie is nooit een optie mijns inziens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 19:03
BerichtOnderwerp: opzegging
 
MARIA576 schreef:
Na de Passion gezien te hebben, heb ik onmiddelijk mijn lidmaatschap van de E.O opgezegd...en met pijn in het hart moet ik zeggen. Met de Passion zijn ze wat mij betreft ook veel te ver gegaan. Ik begrijp argumenten als: 'kijk eens wat we hiermee bereikt hebben', best wel maar toch denk ik dat het doel niet ALLE middelen heiligt. 'k Heb de E.O ook gevraagd of we volgend jaar Lady Gaga mogen verwachten..m.a.w: waar houden de 'middelen' op voor de E.O.
Het was geen eenvoudige keuze..want naast jarenlang lid te zijn geweest, heb ik er ook gewerkt en is de organisatie voor mij méér dan alleen een omroep, er werken daar vrienden van me.
Ik denk...dat we óntzettend goed op moeten passen met enthousiaste verhalen hóéveel 'we' wel niet bereiken met maaksels als de Passion...want:
-Het gáát er helemaal niet om wat WIJ bereiken en al helemaal niet, als het Evangelie daarmee onrecht wordt aangedaan
- Als dit onze vorm van 'public relations' is t.b.v de Heere, dan vind ik dit bijzonder droevig..en ik denk dat de Heere dat nét zo vindt.
De E.O beargumenteerd het als: 'als we zelfs maar tot één persoon weten door te dringen, is dat al winst'. Onzin in mijn ogen. Ik ken ontzettend veel mensen, die uit de duisternis van dit leven komen, van God noch gebod óóit gehoord hebben, en alleen op het Woord tot geloof komen, waar ik er zélf één van ben.
Ik heb de E.O gevraagd het (weer) mét de HEERE samen te gaan doen..i.p.v de aandacht, de eer en de sensatie naar zichzelf toe te halen.
Laat HIJ degene zijn...die ons leidt...ook als het gaat om het bereiken van niet- of anders gelovigen. God behoeft geen spektakel, toen (al) niet...nu nog steeds niet!

Het heeft mij verdrietig gemaakt..dat 'mijn E.O' tot deze keuzes komt. Ik hoop/bid dat ze van dit hellend vlak afstappen..maar zolang 'oppervlakkige populariteit' en 'resultaten boeken' belangrijker voor hen zijn, dan het Woord, vrees ik dat ze op mijn steun/lidmaatschap niet meer hoeven te rekenen.

(Enne...ja! 'k Ben er nog! C.M is blijkbaar vergeten me grijs te kleuren...komt dat even goed uit, want grijst staat me niet! Knipoog smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 19:02
BerichtOnderwerp: opzegging
 
Na de Passion gezien te hebben, heb ik onmiddelijk mijn lidmaatschap van de E.O opgezegd...en met pijn in het hart moet ik zeggen. De Passion is wat mij betreft ook veel te ver gegaan. Ik begrijp argumenten als: 'kijk eens wat we hiermee bereikt hebben', best wel maar toch denk ik dat het doel niet ALLE middelen heiligt. 'k Heb de E.O ook gevraagd of we volgend jaar Lady Gaga mogen verwachten..m.a.w: waar houden de 'middelen' op voor de E.O.
Het was geen eenvoudige keuze..want naast jarenlang lid te zijn geweest, heb ik er ook gewerkt en is de organisatie voor mij méér dan alleen een omroep, er werken daar vrienden van me.
Ik denk...dat we óntzettend goed op moeten passen met enthousiaste verhalen hóéveel 'we' wel niet bereiken met maaksels als de Passion...want:
-Het gáát er helemaal niet om wat WIJ bereiken en al helemaal niet, als het Evangelie daarmee onrecht wordt aangedaan
- Als dit onze vorm van 'public relations' is t.b.v de Heere, dan vind ik dit bijzonder droevig..en ik denk dat de Heere dat nét zo vindt.
De E.O beargumenteerd het als: 'als we zelfs maar tot één persoon weten door te dringen, is dat al winst'. Onzin in mijn ogen. Ik ken ontzettend veel mensen, die uit de duisternis van dit leven komen, van God noch gebod óóit gehoord hebben, en alleen op het Woord tot geloof komen, waar ik er zélf één van ben.
Ik heb de E.O gevraagd het (weer) mét de HEERE samen te gaan doen..i.p.v de aandacht, de eer en de sensatie naar zichzelf toe te halen.
Laat HIJ degene zijn...die ons leidt...ook als het gaat om het bereiken van niet- of anders gelovigen. God behoeft geen spektakel, toen (al) niet...nu nog steeds niet!

Het heeft mij verdrietig gemaakt..dat 'mijn E.O' tot deze keuzes komt. Ik hoop/bid dat ze van dit hellend vlak afstappen..maar zolang 'oppervlakkige populariteit' en 'resultaten boeken' belangrijker voor hen zijn, dan het Woord, vrees ik dat ze op mijn steun/lidmaatschap niet meer hoeven te rekenen.

(Enne...ja! 'k Ben er nog! C.M is blijkbaar vergeten me grijs te kleuren...komt dat even goed uit, want grijst staat me niet! Knipoog smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 00:25
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
Morgen spring ik op grijs....en omdat ik niet weet hoe laat dat zal zijn, bedank ik Lisa en Martin, voor jullie warme woorden. Thanks! Knipoog smiley
Ik ben blij met sommigen van jullie contact te blijven houden! en..als ik dan tóch meelees..en me weer eens loop 'op te vreten' over het forum, zal ik zéker niet schromen om weer lid te worden!

Het ga jullie allemaal goed...ga met God.

Maria
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 21:20
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
Ook ik vertrek...de 16e. Bij deze wil ik iedereen bedanken, voor een goede tijd op C.M. Het heeft me veel gebracht en dan denk ik met name aan mijn doop, 3 April j.l. Dit forum heeft me zoveel geleerd! Dank daarvoor!!! (En hoewel sommigen van jullie het niet leuk vinden)...ik blijf gezellig meelezen...want er blijft genoeg te leren over... en wie weet? Tot Ziens?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 12:43
BerichtOnderwerp: De veiligheid van de duisternis
 
De vraag over duisternis houdt mij ook erg bezig. Zo kwam ik bij de volgende twee teksten:

Jesaja 45: 5 - 7
"Ik ben de Here en er is geen ander; buiten Mij is er geen God, Ik gordde u, hoewel gij Mij niet kendet, opdat men het wete waar de zon opgaat en waar zij ondergaat, dat er buiten Mij niemand is; Ik ben de Here, en er is geen ander, die het licht formeer en de duisternis schep, die het heil bewerk en het onheil schep; Ik, de Here, doe dit alles."

En de tweede tekst:
II Cor 4: 6
"Want de God, die gesproken heeft: Licht schijne uit het duister, heeft het doen schijnen in onze harten, om ons te verlichten met de kennis der heerlijkheid Gods in het aangezicht van Christus."

God heeft de duisternis geschapen lees ik in het eerste vers. Het is Hem niet vreemd, het is van Hem, zoals alles Hem toebehoort: de maan en sterren, zonlicht, avondlicht. Je hebt het dan over de letterlijke duisternis. Ga volgens mij dan niet zeggen, dat de duisternis niet van Hem is of dat Hij er niet zou willen zijn. ... én ik lees in het tweede vers toch echt staan dat het Licht schijnt uit de duisternis..en niet andersom: het Licht wat schijnt náár de duisternis toe. Lees ik het goed als ik zeg dat God zich onder de zondaren begeeft, met hen eet, bij hen is...en 'die duisternis wil betreden' om hen tot Licht te zijn?


Laatst aangepast door
MARIA576
op donderdag 5 mei 2011, 12:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 4 mei 2011, 11:43
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
 
LISA610 schreef:
Tja en dat mag he... je mag ook van jezelf houden.

Als masturberen daadwerkelijk zondig zou zijn, dan zou er toch wel ergens iets over te vinden zijn in de Bijbel dunkt me. Ik denk dat iedereen zijn eigen keuze hier in moet maken. Als je iets doet waar je je schuldig over voelt, doe het dan gewoon niet. Op grond van de Bijbel kan ik niets vinden waarmee die schuldgevoelens onderbouwd kunnen worden. Ik vraag me dan ook af of die schuldgevoelens niet meer voortkomen uit het taboe wat erover bestaat. Boze smiley

Daar heb je een goed punt Lisa: als je iemand maar vaak genoeg verteld dat iets verkeerd is, ga je het vanzelf geloven. Ik denk idd. dat ieder zijn of haar eigen keuzes moet maken...samen met God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 18:17
BerichtOnderwerp: geen seks voor het huwelijk
 
LISA610 schreef:
Lees even de laatste zinnen van mijn bijdrage waaruit Willemijn dit heeft gekopieërd Maria. Blijkbaar heeft Willemijn die ook gemist. Ik geef daar namalijk bewust heel nadrukkelijk aan dat ik niemand veroordeel. Knipoog smiley

Lachende smiley Hey Lisa! Ik héb goed gelezen hoor....want ik schrijf ook niet dat JIJ dat doet. (goed lezen hè? Knipoog smiley ) Uit de bijdragen van dit onderwerp mag ik verwachten dat een aantal mensen dat wél doet. Dat geeft niet, ieder maakt zijn/haar eigen keuzes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 13:31
BerichtOnderwerp: geen seks voor het huwelijk
 
WILLEMIJN232 schreef:
Een LAT-relatie houdt het in mijn ogen allemaal wat vrijblijvend. Je hebt een relatie met elkaar, maar je leidt wel ieder je eigen leven. Wat de redenen daar ook van zijn, in mijn ogen is dat niet een relatie waarin je seks met elkaar moet hebben. Wacht dan gewoon tot de situatie anders is. En als het niets te maken heeft met de situatie waarin je verkeerd, maar juist met het gevoel dat je je niet zodanig aan iemand wilt binden dat je met hem of haar wilt trouwen.. dan is er dus (nog) geen sprake van de liefde die ik hiervoor beschreef. Dat is dan wellicht ook iets wat je tot nadenken mag zetten.


Jij gaat er automatisch van uit dat als je een LAT relatie hebt je dan niet getrouwd bent? Dat verbaasd me een beetje.....Er kunnen zoveel redenen zijn om toch te gaan latten? Het is allemaal makkelijk als je een partner hebt die om de hoek woont maar als dat niet zo is kunnen er ook andere motieven zijn om te gaan latten, zeker als je wat ouder bent...
Ik vind latten nog niet zo heel gek hoor en of ik nu getrouwd of ongetrouwd lat, ik voel het niet als vrijblijvend.....
En zeg nooit nooit maar de kans is niet zo heel groot dat ik nog een keer ga trouwen.......(of ik moet heel romantisch ten huwelijk worden gevraagd natuurlijk Knipoog smiley ) maar dat wil niet zeggen dat ik vrijblijvend met relaties omga, zeker niet......

Ik ben het met je eens Willemijn: het is in de praktijk helemaal niet zo eenvoudig! 'k Ben wel zo gelukkig een geweldige man in mijn leven te mogen hebben, maar we wonen een eind uit elkaar. Voor mijn kinderen blijf ik in mijn woonplaats wonen vanwege school, sociaal leven, etc...ik heb hen namelijk beloofd, toen ik ging scheiden, dat ik hen de rust in hun leven terug zou geven, en dat is dus precies wat ik nu doe. Ik denk naar eer en geweten te handelen...en als iemand mij daarom wil veroordelen? So be it! Mijn tijd komt nog wel...'k moet alleen nog wat geduld hebben...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 22:03
BerichtOnderwerp: Niet gelukkig zijn t.o.v. Het Geloof
 
MVV749 schreef:
Goede middag allemaal,

Na een stukje uit een Bijbeldagboekje te hebben gelezen ben ik me onderstaande gaan afvragen. Omdat ik het zelf een lastig onderwerp vind, zou ik naar jullie visie willen vragen. Hopelijk vinden jullie het ook een interessant onderwerp.

In Psalm 1 wordt gesproken over welgelukzaligheid. Ook wordt er uitgelegd hoe we welgelukzaligheid kunnen bereiken.

Psalm 1:
1 Welgelukzalig is de man, die niet wandelt in den raad der goddelozen, noch staat op den weg der zondaren, noch zit in het gestoelte der spotters;

2 Maar zijn lust is in des HEEREN wet, en hij overdenkt Zijn wet dag en nacht.

3 Want hij zal zijn als een boom, geplant aan waterbeken, die zijn vrucht geeft op zijn tijd, en welks blad niet afvalt; en al wat hij doet, zal wel gelukken.

4 Alzo zijn de goddelozen niet, maar als het kaf, dat de wind henendrijft.

5 Daarom zullen de goddelozen niet bestaan in het gericht, noch de zondaars in de vergadering der rechtvaardigen.

6 Want de HEERE kent den weg der rechtvaardigen; maar de weg der goddelozen zal vergaan.


Naar mijn idee (en in mijn bewoording) kunnen we uit dit Bijbelvers opmaken dat we supergelukkig zijn als we ons volledig tot God richten, ons niet met zondige dingen bezig houden en ons aan Zijn Wet houden.

Nu vraag ik me af of gelukkig zijn letterlijk voortkomt uit de mate waarin we geloven. Dus hoe 'beter' we geloven, hoe gelukkiger we ons voelen? Natuurlijk komen daaruit ook weer vragen voort zoals bijvoorbeeld: Hoe kunnen we 'beter' geloven? En betekend gelukkig zijn een leven dat ons voor de wind gaat? Is het gelukkig zijn wat in Psalm 1 wordt omschreven überhaupt in woorden vast te leggen?

Hopelijk kunnen/willen jullie me met deze vraag helpen. In elk geval bij voorbaat dank voor enige reactie.

Hey MVV,

Als je het hebt over gelukkig zijn...waar denk je dan aan? Geen zorgen, geen pijn, geen moeite?
Als ik jouw vraag persoonlijk wil beantwoorden zou ik willen zeggen: Ja, geloof maakt gelukkig. Geloof...het staat (of valt) met vertrouwen. Vertrouwen hebben in de Heere. God, die je hoort, kent, en je weg bereidt. Die je gebeden hoort, er voor je is en je liefheeft. Vertrouwen hebben in de dingen van het leven, hóé moeilijk te begrijpen soms ook.
Mag ik een voorbeeld geven? Ik heb veel verdriet gekend in dit leven, veel mensen om me heen verloren maar ook lichamelijke beperkingen teisteren mij leven al ruim 10 jaar. Ik begrijp deze moeite niet, maar ik vertrouw Hem wél.
Als ik eraan denk, dat Hij alles in Zijn hand heeft, dat Hij mijn leven van begin tot eind kent en dat Hij alles begrijpt, dan wordt het leven voor mij daardoor gelukkiger en dragelijker. Nee, de pijn is niet weg, het gemis ook niet en de vragen/zorgen ook niet. Maar ik weet me wel veilig bij Hem. No matter what....het zijn niet de dingen van het leven die bepalend voor me zijn, het is me geborgen weten in Zijn Liefde, dat me gelukkig maakt. Een 'verticale blik' dus! Omhoog kijken, naar Hém, i.p.v horizontaal, en alles van dit leven bepalend te laten zijn voor jouw geluk. Zo ervaar ik het! Dicht bij Hem leven en álles met Hem delen, maakt mij soms intens gelukkig..!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 01:00
BerichtOnderwerp: Het beste van YouTube
 
PETER141 schreef:
Dit is echt supermooi

http://www.youtube.com/watch?v=cpeHf0ZK7i0

echt leuk, thanks! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 21:04
BerichtOnderwerp: Welkom terug
 
Hey Pieter! Leuk dat je er weer bent!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 16:12
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
Martin,

Van hárte gefeliciteerd met je verjaardag! Dat het maar een héle mooie, liefdevolle dag voor je mag zijn. En God's zegen toegewenst voor het komende jaar!

Nu zeg ik het eens tegen jou:
Shalom Martin, shalom...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 09:16
BerichtOnderwerp: Eerlijkheid en trouw
 
CHATULIEM619 schreef:
Laten we het eens een stapje verder brengen. Vanavond las ik een stukje over Daniël. Hij is daarin een voorbeeld. Hoewel er niks op hem aan te merken was, vormde hij toch een bedreiging voor mensen. Mensen kunnen niet tegen eerlijkheid denk ik soms.
En toen hij voor de keuze stond om de toenmalige wet te dienen of God te dienen, koos hij voor het laatste. Terwijl hij wist dat het uiteindelijk zijn leven zou kunnen kosten.
(Doet me denken aan de Daniël van de 20ste eeuw, Anne van der Bijl.) Toch denk ik dat we in een tijd leven dat we voor dezelfde keuze komen te staan. De jodenvervolging is zo succesvol geweest in NL omdat onze ambtenaren hun best deden om alles op rolletjes te laten lopen.

Ik vraag me af of wij anders zouden zijn geweest. Er zijn weinig mensen geweest, die het geloof hadden, dat God hen zou beschermen in alles wat ze deden. Ook dat zien we terug in de landen waarin christenen vervolgd worden. Het lijkt wel alsof men niet meer bang is. Hoeveel zouden die durf hebben als wij in die situatie zouden leven?
En verdrukking in NL zie ik zeker komen. Op welke manier dan? Kerken die hun gebouwen moeten openstellen voor islam, of vrouwen die gedwongen gaan worden abortus te plegen omdat ze zwanger zijn van een gehandicapt kind. Ik denk dat de positie van Gods gemeente in het gevaar komt door enerzijds het humanisme en anderzijds de islam. Maar ik zie in het humanisme het grootste gevaar. De vraag die 4 en 5 mei bij mij oproept, is, in hoeverre zijn we bereid God te dienen ten tijde van de verdrukking.

Ik denk Chat, dat je hier een vraag stelt die niet goed te beantwoorden valt. Volgens mij vergelijkbaar met de vraag hoe je zult reageren ten tijden van een zware crisis of een ramp...: je moet het eerst ondervinden voordat je het weet. Je dénkt te weten hoe je zult reageren, maar op het moment suprème zélf reageer je weer anders dan je zélf had vermoed. Ik kan me zo voorstellen dat de gedachte aan verdrukking je nú angst kan inboezemen en dat je daarom -als je eerlijk bent- bang bent om voor de zwakte in jezelf te kiezen. Of we praten juist nú stoer en dapper, maar zijn doodsbang als het erop aankomt.... We weten óók dat we kracht naar kruis ontvangen. M.a.w: waar je nú bang voor bent of tegenop ziet, kan stráks iets zijn waar je sterk in zult staan. Natuurlijk, het zijn (ook) keuzes die je zelf maakt: waar sta je voor, waar gá je voor maar ik kan alleen maar bidden: 'Heere, maak me sterk, laat de Liefde voor U sterker zijn dan mijn eigen angst.'
Ik hoop dat de Liefde én het Geloof me als Daniël laten zijn want uiteindelijk gaat het er niet om dat ik of jij gered worden van het moment van onderdrukking, maar gered worden in Hem.

Is het niet alleen en puur GELOVEN? Vasthouden aan de dingen die we niet zien, maar wel verwachten. VERTROUWEN heet dat. Dát geloof ontvang ik van Hem, niet van mezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 22:18
BerichtOnderwerp: Eerlijkheid en trouw
 
Chat,

Dank je wel voor het onder woorden brengen van jouw gedachten, ervaringen en keuzes. Zeker iets om over na te denken en eerlijk naar mezelf te kijken. In die eerlijkheid moet ik terugzien op een verleden waarin ook ik me óntzettend heb laten bepalen door een 'groepsgebeuren'. Daar was ik een totaal ander mens, dan wanneer ik alleen was en ik ben er niet trots op. Het maakte dat ik alleen nog maar keek naar wat 'de groep' wilde, en mijn eigen geweten zette ik, voor zover dat mogelijk was, finaal UIT. Dat is alweer heel wat jaren geleden en dat heeft me nu een voorzichtig mens gemaakt. Wetend wie ik was, hoe ik was, heb ik daarom ook begrip voor groepsvorming en voor het veranderde gedrag van mensen in een groep. Ik veroordeel het dus ook niet, ik constateer dat het een gegeven is...en probeer, zonder al te veel 'tamtam', mezelf te blijven. Daarom kom ik bijvoorbeeld nooit in een 'chatroom', omdat ik mezelf ken, niet sterk ben, me té snel laat verleiden om iemand te zijn die ik niet ben om zodoende later weer een hekel aan mezelf te krijgen. Probleem bij mij is dat ik een 'langzame denker' ben: ik moet alles eerst laten bezinken voordat ik een mening gevormd heb over iets. Anderen zijn vaak snéller en dan merk ik dat ik me soms laat verleiden tot uitspraken waar ik, als ik er goed over heb nagedacht, later niet meer achter sta. Tegelijkertijd heb ik een hele grote mond en ligt de emotie soms aan de oppervlakte: ook weer iets wat me kan verleiden tot 'meepraten' ...in the heat of the moment.' Dat wil ik allemaal niet meer en daarom kies ik ervoor om me afzijdig te houden, meer te luisteren dan te praten, en om zo vooral en bovenal bij mezelf te blijven. Misschien vind je dit een gemakkelijk gekozen weg...maar voor mij is dit het beste, werkt het goed want ook ik wil, net als jij, écht zijn, en authentiek. Niet een populair iemand die sterk naar voren komt..maar gewoon mezelf, met al mijn traagheid. Zo kan ik tenminste in vrede met God en mezelf leven...al vinden de meesten me dan oersaai. Want mezelf verloochenen voor de druk van een groep of menigte? No more! Een hekel aan jezelf hebben is namelijk verschrikkelijk. Trouw zijn aan jezelf...is (ook) trouw zijn aan hoe God je heeft gemaakt/neergezet en gevormd heeft..en dat is GOED.

Mijn ervaringen? probeer ik te delen met mijn kinderen en ik moedig ze dan ook veel aan zichzelf te zijn, hún keuzes te maken, los van het groepsgebeuren op bijv. school en hen te laten zien wie ze mogen zijn. Hopelijk hebben mijn ervaringen een positieve bijdrage aan de opvoeding en kunnen mijn fouten van toen toch nog iets goeds teweeg brengen!

Maria...door schade en schande 'wijs' geworden......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 11:58
BerichtOnderwerp: Pinksteren
 
ARNOLD765 schreef:
Jezus werd ooit gedoopt met de Heilige Geest lezen we in de Schrift
waar staat dat,ik lees alleen dat Jezus gedoopt werd,en daarna kwam de Heilige Geest in de vorm van een duif

Mattheus 3:16
"En Jezus, gedoopt zijnde, is terstond opgeklommen uit het water; en ziet, de hemelen werden Hem geopend, en Hij zag den Geest Gods nederdalen, gelijk een duive, en op Hem komen."(statenvertaling)

Volgens mij zegt het laatste gedeelte wel degelijk dat de Here Jezus gedoopt is met de Heilige Geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 09:12
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
Thomas,

Van hárte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik wens je een zonnige, warme, gezellige dag toe en God's zegen voor het komende jaar! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 24 april 2011, 18:50
BerichtOnderwerp: The Passion
 
DAVID923 schreef:
heb het gezien, de vorm was mooi, heb ook een kleine crush op Do Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt dus ben niet objectief.

maar inhoudelijk klopte het niet, erg veel theologisch aangesleuteld. ook kwam uit al die interviews naar voren dat alle wegen naar rome (hemel) leiden. erg humanistisch en mens gericht. Zo van maakt niet uit welk geloof je hebt, als we maar een zijn. Dat Jezus de weg de waarheid en het eleven is, zag ik er niet in terug. Zeker niet dat Jezus de enigste redding voor de zondaar is....

Ik snap dat je de vorm, het jasje, kan aanpassen aan 2011, en dat geeft ook niet, daar ben ik behoorlijk vrij in, maar het evangelie moet wel blijven, en niet zo geparafraseerd om het maar laagdrempelig te houden dat alle kracht en essentie verloren gaat van het evangelie.

Ook jammer dat er luchtig werd gedaan op het einde over de vraag of Jezus wele echt is opgestaan, als of dat bijzaak zou zijn...ook kwam er een scheldwoord in die eindrede.....jammer...nog even EO en ik zeg mijn lidmaatschap op.. Boze smiley

Goed verwoord David, ik denk er nét zo over, het ging mij door merg en been, om eerlijk te zijn. Het deed pijn...dat open einde, zelfs zóveel dat ik mijn lidmaatschap van de E.O al heb opgezegd..met een véélzeggende brief eraan toegevoegd. Want Het Evangelie ...daar sleutel je niet aan, om zo iedereen tegemoet te komen (zoals de E.O zélf als reden aangeeft) daarmee doe je Hem in mijn ogen flink tekort. Hij hoefde ook niet populair te zijn in Zijn tijd, waarom proberen wij Hem wél 'hip' neer te zetten? Ik vond het écht verschrikkelijk


Laatst aangepast door
MARIA576
op zondag 24 april 2011, 18:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIA576
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 Volgende
Pagina 9 van 12