ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARIA576
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 12 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIA576
Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:06
BerichtOnderwerp: Onvoorwaardelijke liefde
 
FRANKT627 schreef:
Dit is een hele mooie tekst, Maria, waar ik volledig achter sta. Ik geloof ook wel dat er een onvoorwaardelijke liefde bestaat, dat voorbeeld gaf ik door kloosterlingen er bij te betrekken omdat ik zelf in dat wereldje heb geleefd en het beste vanuit die ervaring kon schrijven. Daarmee doelde ik dan op de relatie die zij hebben met de mensen die ze helpen maar eigenlijk voelen ze die onvoorwaardelijke liefde voor alle mensen hoor. Neen, het zijn niet alleen zendelingen of hulpverleners die onvoorwaardelijk lief kunnen hebben. Dat kunnen wij ook allemaal doen. We worden uitgenodigd door Hem om dit te doen. Toch is de realiteit anders want we zijn geneigd mensen in te delen in categorieën. Jouw liefde voor je kinderen zal anders zijn dan jouw onvoorwaardelijke liefde voor alle kinderen op deze wereld. Omdat de relatie, je betrokkenheid naar jouw kinderen anders is. Aan de liefde die jij betoont aan je kinderen zullen ook wel enkele voorwaarden kleven. Zo ook bespreek je met je liefdespartner ook enkele voorwaarden. Je maakt beloftes naar elkaar toe. Sommige beloftes dienen daartoe zelfs niet uitgesproken te worden omdat ze als vanzelfsprekend worden beschouwd. Nemen we maar de meest bekende belofte: trouw blijven aan elkaar. Zo’n belofte houdt een voorwaarden in. Indien die belofte 1 of meerdere malen wordt geschonden dan is het gewoon gedaan met de liefdesrelatie. Dus, de relatie met de andere bepaalt of je een voorwaardelijk of een onvoorwaardelijke liefde hebt. Zo, denk ik er althans over.

Ten eerste een vraag aan jou Frank: waaróm zouden kloosterlingen of hulpverleners wél onvoorwaardelijk lief kunnen hebben en mensen in een relatie niet? Weet je wat ik denk? Dat de groep waar jij het over hebt, daartoe in staat is omdát ze in de rol van......(vul maar in) die liefde kunnen geven. M.a.w: de rol van hulpverlener zet een stukje tussen henzelf en de hulpvrager. Ze blijven persoonlijk dus buiten schot. Zoals een verpleegkundige bijv. uitgescholden kan worden maar gewoon kan blijven geven, omdat ze het doet in haar functie als verpleegkundige en niet als, zeg maar, petra.
Is het niet zo Frank, dat we zéggen liefde uit te sluiten omdat we bijvoorbeeld gekwetst zijn, persóónlijk gekwetst? Of omdat we een persoonlijke grens aangeven? En waarom doen we dat dan? Uit boosheid, angst, pijn? Dát zijn toch de redenen die de het ónvoorwaardelijke veranderen in voorwaardelijk? Die negatieve ervaringen moeten ons beschermen tegen de pijn die we voelen om de ander. Maar! Als die pijn, etc weg is? Merken we dán juist niet vaak dat de liefde er nog is? Dan het overschaduwd is geweest door ándere, heftige emoties? Als die emoties de baas blijven in ons hart en leven, dán lijkt de liefde verdwenen, voorgoed...want dan laten we die ándere gevoelens overheersen. Als God die pijn en die moeite dan geneest en wegneemt.....dan is de liefde er!
En dan: je hebt het over voorwaarden en beloften en een relatie. Trouw zijn is een logisch gevolg ván die liefde voor elkaar, het zit in de liefde besloten. Dus wat jij als 'afspraken, voorwaarden, etc ziet, ervaar ik als een vanzelfsprekend onderdeel van de liefde!
En nee, er zitten geen voorwaarden vast aan mijn liefde voor mijn kinderen! Ik hou van ze, wát ze ook uitvreten. Oh ja, ik kan boos op hen zijn of teleurgesteld, maar daarmee is de liefde niet weg. Ik kan hun dáden soms niet waarderen, maar hén, als mens wel!
En tot slot Frank: dat mensen uit elkaar gaan, niet meer met elkaar onder één dak kunnen wonen is triest maar zelfs dát is niet hetzelfde als liefde die ophoudt te bestaan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 00:11
BerichtOnderwerp: Onvoorwaardelijke liefde
 
Nu ga ik toch (even?) proberen op te schrijven zoals ik het beleef en geloof! Ik zie nu twee verschillende dingen door elkaar heen lopen op het forum. Als eerste de mening dat wij als mensen zondaars zijn en niet tot een Goddelijke liefde in staat zijn vanwege onze menselijke beperkingen en ik begrijp die gedachte! Daarvan uitgaand zou je dus moeten zeggen: we zijn onvolmaakt en niet in staat zó lief te hebben als God.
Anderzijds hoor, lees ik -en ik hoor ook tot die 'groep' die dat gelooft- dat onvoorwaardelijke liefde, zoals God die bedoeld heeft, wel degelijk mogelijk is.
Dan vraag ik jullie, die zeggen dat onvoorwaardelijke liefde niet kan, het volgende: Als God zegt DÉ LIEFDE ZÉLF te zijn en daarmee óns hart vult, hoe kúnnen wij dan blijven volhouden dat het niet kan? Liegt God dan? Is wat HIJ uitstort in ons hart dan gebakken lucht? Dus wij blijven kleine, zondige mensen en veranderen NIET door zijn Heilige Geest? We geloven wél, maar alles blijft bij het oude, bij onze óúde mens? Kijk...DAT geloof ik nu weer niet!
Ik ervaar het zo: Als mens ben ik zondig, schuldig en té klein denkend om zelfs maar te dénken aan onvoorwaardelijke liefde. Maar....! En nu komt het: Als God mijn bron is en Hij mij vult met Zijn liefde? Dan wordt mijn hart ánders. Mijn oude hart, wat leefde op herinneringen van pijn, onrecht en moeite en wat soms om vergelding schrééuwde, is veranderd. De pijn en het verdriet en de angst zijn vervangen door Zijn Liefde en dát, alleen DAT maakt als het ware dat ik écht lief kan hebben. Ik bedoel te zeggen dat aardse zaken als beperking door angst en verdriet NIET meer de graadmeter van mijn denken of mijn hart zijn! DAAROM kan ik liefhebben...want het doet er niet meer toe, het is NIET MEER de bron van mijn bestaan, dat is HIJ! Het maakt me als het ware onaantastbaar.
Zeg ik nu dat ik geen verdriet meer ken of geen boosheid? Oh, echt wel! (vraag maar aan mijn kinderen...die genieten altijd als ik boos ben...vooral als het op een ander is...) Maar..? Ik keer élke keer weer terug naar dat hart dat God me geschonken heeft. De liefde is er nog steeds, en ik kom er weer in terug. Soms kan ik mezelf wel om m'n oren slaan en ben ik boos op mezelf maar dat praat ik dan uit met God. En verder lerend...ga ik de volgende dag weer verder...in Liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 13:11
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 


Yes, van hárte gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag toegewenst!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 00:10
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
ZEELAND736 schreef:
Slechtste moment???
Was eigenlijk gisteren...

Kon een heerlijke pan eigengemaakte soep weggooien..
Die stond uit zichzelf te borrelen.....(mis dus)

Oeps..dá's niet goed hè? Jammer....maar aan de andere kant? Ik kan me nog goed herinneren dat ik als kind bij een zeer slechtziende oude dame op bezoek ging met mijn moeder...ze bood ons zélfgemaakte soep aan. Mmmm....zou je denken...nou, niet dus. Bovenop dreven allemaal maden...en als wij er niet geweest waren, had ze het gewoon opgegeten. Trauma's heb ik er aan overgehouden!!!! Huilende smiley, smiley in tranen (maar ik lust nog wél soep hoor...en alles wat overblijft, gaat direct de vriezer in! Knipoog smiley )


Laatst aangepast door
MARIA576
op dinsdag 23 augustus 2011, 00:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 21:57
BerichtOnderwerp: Onvoorwaardelijke liefde
 
CHATULIEM619 schreef:
In mijn ogen is onvoorwaardelijke liefde een pleonasme. Voorwaardelijke liefde is in mijn ogen hetzelfde als egoïsme....

Als ik het goed heb, bedoel je te zeggen dat liefde altijd en automatisch onvoorwaardelijk is. het onvoorwaardelijke IS de liefde?
Dan, hoewel ik het met je eens ben, vraag ik me af....hoe ik mijn liefde en leven van toen dan moet zien...wás dat dan wel liefde?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:42
BerichtOnderwerp: Welkom terug
 
CROSSROAD317 schreef:
He Chat, welkom terug ... begin maar met een goede discussie ... Knipoog smiley

ámen...! Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:36
BerichtOnderwerp: Welkom terug
 
Hij IS er weer: Chatuliem! Welkom terug Chat, ik ben blij dat je er weer bent! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 11:11
BerichtOnderwerp: wie is je vriend of vriendin
 
AJB641 schreef:
misschien pas als het kind in hen weer voldoende ruimte krijgt om tevreden te kunnen spelen ?

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

oei, da's een goeie AJB! enne..wat diep! Knipoog smiley Fijn om weer nwe gezichten/inzichten te zien op het forum, welkom! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 21:16
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
JOSINA022 schreef:
Fijne vakantie, geniet van de rust!

Thanks! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 20:00
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
ZEELAND736 schreef:
Heerlijk gevoel he Maria???????

O ja Zeeland, mijn vakantie is nu begonnen! En dan te bedenken dat ik wel anderhalve week voor mezelf heb! 'k Heb wel duizend dingen bedacht en ik wil ze állemaal doen! Maar eerst....nog een poosje van de stilte genieten.... Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 15:40
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
AARTJE289 schreef:
Genieten maar van de rust!!

Dat doe ik zéker Aartje! Hoewel ik nog wel even moet wennen aan het geluid van die pomp in de vissenkom....maakte dat ding altijd al zo'n herrie? 't Valt me nu pas op.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 13:40
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Mijn oude kloffie is verwisseld voor een zomerjurk...de koffie is net klaar en de taart staat in de koelkast....en verder is het hélemaal STIL in huis, want ja, mijn kinderen zijn zojuist met hun vader op vakantie gegaan! Na een paar rommelige dagen en 100.000 keer te moeten hebben gehoord: 'mááám! weet jij waar......is?" hoor ik nu niets anders dan de pomp van de vissenkom! Clown smiley en de middag ligt vóór me! Is dit geen mooi moment? Ik vind van wel! Wat zal ik eens gaan doen...? In elk geval nu eerst die koffie drinken met een stukje taart, op het balkon.Dat heb ik wel verdiend..vind ik...... Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 09:36
BerichtOnderwerp: Onvoorwaardelijke liefde
 
HANNAH810 schreef:
peet had onlangs nog een prachtige bijdrage in een topic met de naam "1 korinthe 13"
die zou ook goed onder dit onderwerp passen............

Ja! Dat stukje hoort idd. eigenlijk in dit onderwerp thuis! Goed omschreven en ik zeg er dan ook helemaal ámen op.
Is dit menselijkerwijs mogelijk? Ja, absoluut! Noem mij maar naief als je wilt, maar ik geloof dat er méér mogelijk is dan alleen voorwaardelijke liefde! Niet omdat IK zo'n grootheid ben en tot veel in staat ben, maar omdat ik leef vanuit het Vertrouwen! (vertrouwen wat in het stukje van Peet 'geloof' genoemd wordt.
Vertrouwen neemt angst en pijn weg en geeft er hoop en geloof voor terúg.
Als je gevoed word door de Bron, kán het toch niet anders zijn dan dat je van binnenuit veranderd? Hoewel persoonlijke ervaringen hun merktekens hebben achtergelaten is dát toch niet het énige wat als referentiekader moet dienen in ons leven? We zeggen: God = Liefde....maar durven we er ook op te vertróuwen?

Toen ik in het begin van dit topic schreef dat ik op zoek zou blijven naar de persoon die ik onvoorwaardelijk lief kan/mag hebben, bedoelde ik niet alleen dat ik hoop méér te kunnen geven dan ik nú doe, of dat ik tot meer in staat mag zijn dan in het verleden het geval is geweest, nee....., Ik hoop/bid dat ik iemand tegen kom waarvan ik zeg: 'ik hou van je....no matter whát! Ik hóú gewoon van je...en daar hoef je niets voor te doen. Ik hou van je....omdat jij bent wie je bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:49
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
VISSER278 schreef:
Iedereen is zich aan het afvragen wat ze morgen eens zullen gaan doen.






Behalve visser. Knipoog smiley

en maria...want die heeft haar agenda voor morgen weer véél te vol met 'moet ik beslist doen' staan....zucht.... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:40
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
MARY052 schreef:
Het is 23.30 uur, ik kijk even in de chat: helemaal niemand!!
PFfffffffffff waar is iedereen?????

Mary

Foetsie Mary! Oh nee...hier zijn er toch nog een paar! Sprakeloos, dát zijn we! Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond (of alvast aan een winterslaap begonnen? mss. volgend voorjaar weer eens proberen? Duurt dan nog wel lang hè? Clown smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:33
BerichtOnderwerp: Komkommertijd?!
 
HERMAN388 schreef:
Ik kreeg gisteren telefoon van de polikliniek dat ik vrijdag mag komen voor controle van mijn hand ipv maandag.

Hoe eerder hoe beter Lachende smiley

Succes Herman! Hoop met je mee dat het alleen maar góéde berichten zijn! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 22:52
BerichtOnderwerp: Komkommertijd?!
 
JOSINA022 schreef:
Ik vind het jammer te merken welke kant dit op gaat.

Als ik naar mijzelf kijk, mis ik ook best de serieuze kant van het forum, maar is het ook zo dat ik wel erg kan genieten van het geplaag over en weer.
Wat niet wil zeggen dat ik ook niet serieus kan zijn.

Het afgelopen half jaar is erg zwaar geweest, zowel fysiek als mentaal, en ben duidelijk hier aan het afreageren geweest. Mocht ik mensen daarmee gekwetst hebben, dan spijt mij dat zeer.
Ook als ik daarmee gezorgd heb dat er mensen niet meer op het forum kwamen, spijt mij dat.

José

't Is vást de morfine José, die doet ráre dingen met je, ik weet er álles van! Knipoog smiley Sorry...als ik je de indruk gegeven heb dat ik kritiek (op je) had! Slechte timing van me hè? Twijfelende smiley Nee hoor meis, niks van aantrekken! Het is meer het verlangen naar wat diepgang maar daarmee is gewoon gezellig of melig zijn niet fout hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 22:39
BerichtOnderwerp: Onvoorwaardelijke liefde
 
'k Was dringend op zoek.....naar een nieuw onderwerp en Hannah kwam met een boeiend en prachtig item: Onvoorwaardelijke Liefde.
Wie denkt daar weleens over na en hóé denk je er dan over? Bestaat het? Als ik er over nadenk dan zie ik het als iets práchtigs...maar is het ook menselijkerwijs mogelijk? Kunnen we onvoorwaardelijk liefhebben?
Kan jij, kan ik liefhebben zonder voorwaarde? En wat houdt dat dan in? Dat we misschien ónze verlangens, grenzen, etc, willen verleggen voor de ander? Kan dat?
Als ik aan bijvoorbeeld mijn kinderen denk, dan denk ik onvoorwaardelijk van hen te houden. Maar wat nu als zij een leven kiezen waar ik niet achter kan staan? Als ze bijvoorbeeld het verkeerde pad kiezen, medemensen moedwillig kwetsen of schaden? Of als ze míj bewust pijn doen? Keer op keer? Houd ik dan nog steeds ónvoorwaardelijk van ze? En in een relatie? Kan ik onvoorwaardelijk van een man houden? Gezien mijn verleden moet ik daarop met 'nee' antwoorden...helaas. Er záten voorwaarden aan en die bepaalden mijn grens. Genoeg was genoeg.
Ik zou willen zijn als de Here Jezus, die ons mensen ónvoorwaardelijk liefheeft. Dat wil ik, dat wil ik écht: op Hém lijken! Maar....wat ik wil en wat ik nu nog ben...daar zit een groot gapend gat tussen! Toch blijf ik zoeken...naar dé persoon die ik onvoorwaardelijk lief kán hebben. Is het mogelijk? Hoe denken jullie hier over?


Laatst aangepast door
MARIA576
op woensdag 17 augustus 2011, 22:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 20:29
BerichtOnderwerp: Komkommertijd?!
 
HERMAN388 schreef:
Laat je CM niet doodbloeden Smiley die vol vragen zit

Tegen de tijd dat ik vertrek, zal ik een paar zakken donorbloed bestellen voor CM. Is O positief goed? Want dát wil ik niet op m'n geweten hebben natuurlijk! Lachende smiley

(maar volgens mij kunnen jullie prima zónder mij, dat was zo voor mijn komst, dat zal zo blijven...)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 19:55
BerichtOnderwerp: Komkommertijd?!
 
FRANKT627 schreef:
Maria, ik zeg ook niet dat je iemand een schuldgevoel aanpraat hoor. Maar soms verstilt het gesprek gewoon op de serieuze onderwerpen. Dat is nu eenmaal zo. Soms kan me doodgewoon niet blijven doorpraten over iets.

Dat ben ik met je eens en dat geeft ook niet. Irl gaat dat net zo: soms is een onderwerp 'opgekauwd' en is het tijd voor iets nieuws. Er is hier al zóveel besproken dat ik soms denk dat er geen onderwerpen meer overblijven om te bespreken... Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 19:01
BerichtOnderwerp: Komkommertijd?!
 
LEANNE226 schreef:
Sorry maar ik ben het met je eens,het i,als er eens serieus gepraat wordt dan nemen de "geintjes" weer de overhand en dat is irritant als het onderwerp je raakt.
Ik hou wel van een geintje maar ook dat er iets te lezen is,de chatbox is vrijwel leeg,helaas zijn de mensen die wel van een echt gesprek hielden al vertrokken.........

Maar ik zal niet zeuren(maar ook niet verlengen Engeltje smiley ),ik ga naar warmere oorden terwijl mijn abo verloopt,het ga jullie goed! Kussende smiley

Geen verkeerde plek om te zijn Leanne, die warmere oorden...vooral als je die 'warmte' van C.M 'moet' gaan missen! Knipoog smiley
Ik ga je achterna denk ik... Nee, niet naar de warmere oorden maar wél wat betreft het lidmaatschap; 'k ga niet meer verlengen als mij abo afloopt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 18:12
BerichtOnderwerp: Komkommertijd?!
 
FRANKT627 schreef:
Het is zoals ik al eerder schreef: je moet plots op een interessant onderwerp vallen door middel van een gebeurtenis of door de actualiteit. Natuurlijk is het ook fijn om eens over ernstige zaken te schrijven maar we kunnen ze niet zomaar uit onze mouw schudden.

Anderzijds is het ook zo dat er topics zijn waar er geplaagd en gelachen wordt. Topics die er voor ontstaan zijn. Het zou dus sneu zijn moesten we die niet meer gebruiken omdat er ons een schuldgevoel aangepraat wordt. Ik zeg niet dat men dat doet maar op de duur zou het wel kunnen zijn dat we er niets meer durven plaatsen.

Frank, ik wil NIEMAND een schuldgevoel aanpraten. Ik heb alleen aangegeven de serieuze onderwerpen te missen op het forum. En ik heb een oproep gedaan voor nwe onderwerpen omdat ik zelf niet zo'n ster ben in het bedenken van onderwerpen. Ik gun ieder zijn of haar eigen plekje op het forum maar dan mag ik toch ook zeggen wat ik er van vind? Blijkbaar, gezien de reakties, ben ik niet de enige die er zo over denkt. En ja, het is zoals Annette al eerder schreef: een serieus onderwerp zakt al gauw weg naar beneden omdat er niet meer gereageerd wordt en dat is jammer.


Laatst aangepast door
MARIA576
op woensdag 17 augustus 2011, 19:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 16:29
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik had liever, dat ik in het water was gevallen i.p.v. mijn vakantie .... Clown smiley

nou...omkieperen met een kano kan toch ook? meerdere malen mag ook hoor, zo váák als jij maar wilt! Clown smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 13:32
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
CROSSROAD317 schreef:
Net terug uit het ziekenhuis, kreeg het advies om maar niet met vakantie te gaan ... De combinatie hoge bloeddruk en onregelmatige hartslag, kan bij grote inspanning (5 daagse cursus wildwaterkanoën en 2 dagen raften) voor problemen gaan zorgen. Daarbij dat je wel 1000 km moet autorijden voordat je op de plaats van bestemming bent .... reden genoeg voor de arts om mij te adviseren niet met vakantie te gaan ... Boze smiley

Verder was alles prima in orde ... Knipoog smiley

Dan eind augustus maar kanoën in de weerribben ... Coole smiley met zonnebril

Jammer Cross! Ik bedoel nu dat je vakantie nu in het water valt..! Verraste, verbaasde smiley Maar ik vind het advies van de arts wel logisch en verstandig! Ik hoop dat het niet een té grote teleurstelling voor je is en dat je gaat genieten van die práchtige weerribben!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 12:13
BerichtOnderwerp: Komkommertijd?!
 
Wat mis ik het: een goed, degelijk onderwerp op het forum van C.M! Ik kom eigenlijk alleen nog maar oppervlakkige, 'lollige' onderwerpen tegen en ik zie ook voortdurend dezelfde mensen die hierop reageren. Niets mis mee, begrijp me goed. Toch was het juist één van de charmes van C.M: die, soms stevige, discussies. In elk geval voor mij een reden om lid te zijn van deze site. Nu pieker ik me suf.....om een leuk, goed onderwerp te vinden maar ik moet toegeven dat dát niet mijn sterke kant is! Ik ben zóóó niet goed in onderwerpen verzinnen! Wie o wie kan dat wél? Wie heeft er een leuk, boeiend onderwerp? Zijn er mensen die best graag eens een onderwerp aan zouden willen snijden waar we met elkaar de tanden in kunnen zetten, maar het tot nu toe nog niet gedaan hebben? Please....do!
Ben ik de énige die dit zo ervaart of is het gewoon 'komkommertijd' op C.M? Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 22:19
BerichtOnderwerp: Spijt!!!!
 
Hoi Lady,

Je hebt al een aantal reakties kunnen lezen op jouw verhaal van spijt. Eigenlijk wil ik precies hetzelfde tegen je zeggen: Jij bent God's creatie en Hij ziet het hart aan, die tattoos doen er niet toe. Toch kan ik me voorstellen dat je er moeite mee hebt om het een dagelijkse herinnering is aan wie je was en aan de periode die achter je ligt.
Maar Lady.....hebben wij niet hetzelfde als jij? Velen van ons zullen óók terugkijken op een periode in hun leven die ze het liefst zouden willen vergeten omdat ze zó niet meer zijn! Mss hebben ze dan geen zichtbare herinneringen...maar zéker wel kerven op hun ziel.
Ik ben pas later tot geloof gekomen en daarvoor heb ik alles gedaan wat God verboden heeft. Nee, ik ben er niet trots op...maar het heeft me wél geholpen de persoon te worden die ik nu ben. Meis, schaam je niet, nooit. Als jij het met God hebt uitgepraat dan doet de rest er niet toe. God vindt je prima zo en mensen? Ach...een oordeel, goed of slecht, zal er altijd zijn, net als échte warme mensen die om je geven en dwars door alles heen kijken...naar JOU.
En weet je? Ik heb ook een tattoo....enne...die heb ik juist laten zetten nadát ik tot geloof gekomen ben Lachende smiley Knipoog smiley .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 20:57
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
YELNIN491 schreef:
Lievelings konijn van mijn dochter is dood Huilende smiley, smiley in tranen

Oooch...wat sneu Yelnin! Geen leuke ervaring voor je dochter..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 20:55
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
HANNAH810 schreef:
slaap lekker, maria...... Clown smiley

(als je het tenminste overleefd hebt........... Engeltje smiley )

Nou Hannah, ik héb het overleefd! Was ik nog in de (domme) veronderstelling dat ik dan tenminste 's morgens vroeg rust zou hebben omdat de dames uit zouden slapen? FOUT gedacht! Die meiden zijn helemaal niet eens naar bed geweest!!! Boze smiley (de moeders hebben nú geen kind meer aan ze want ze zullen, net als m'n dochter NU, wel in een diepe slaap zijn! Clown smiley )
Ikzelf heb ook een flink poosje geslapen, vanmiddag...'t was hárd nodig! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 11:48
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
ZEELAND736 schreef:
Even de echte vraag van dit topic....

Ja...ik vraag me het volgende af...
Ik werk in de thuiszorg..in het begin was dat zwaar, en zaten er wel eens dagen tussen dat het psychisch even niet lukte en ik me ziek melde..maar nooit voor lang. Je begrijpt dat is iets anders dan griep of een verkoudheid.
Even een gesprek met kantoor via de telefoon en was er begrip.

Het ging de laatste tijd vrij goed.
Na het afgelopen weekeind met nachten met weinig slaap( en niet door feestjes!!!) stond ik op met vreselijke hoofdpijn (komt zelden voor) en meldde me ziek.
Ging er echter vanuit dat dat vandaag wel weer zou lukken om te werken.
Toen ik gisteren belde kwam er geen commentaar, maar een uur later via de mail wel.
Ik moest maar eens komen praten...want zou teveel...(??????) ziekteverzuim hebben.(Was een Arbo bericht)
Juist de laatste tijd zie ik geen ziekteverzuim staan!!!!!!!!
Ongelofelijk!!!
Bovendien ga ik gewoon vandaag weer werken...dat kan ook.
Had ik gewoon oneerlijk moeten zijn?(Nee natuurlijk niet)
1 middag ziek klinkt niet echt dan?
Dus had ik gewoon een hele week ziek moeten zijn???

Ik voel me onder dit bericht niet prettig...en zal er ook vandaag over bellen..

Zoals jij het beschrijft klinkt als een dreiging...maar zoals Willemijn al schreef hóéft het dat niet te zijn. Ik heb juist hele goede ervaringen met de ARBO gehad en zie hen dan ook als de instantie die er is voor de werknemer en niet voor de werkgever. De ARBO is er om duidelijk in kaart te krijgen waar jouw sterke en zwakke punten liggen en hoe je daar mee kunt omgaan, in samenspraak met jouw werkgever. Praat er gewoon over met hen, waarschijnlijk is het alleen maar verhelderend en neemt het spanningen weg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 15 augustus 2011, 22:27
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
JOSINA022 schreef:
Meis, ik benijd je niet Geschokte, onthutste smiley Veel sterkte ermee! Knipoog smiley

Thanks!! Lachende smiley 't feit dat ik nu even achter de comp. kan zitten is een goed teken...maar ik maak me op voor een lánge nacht..... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIA576
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 12 Volgende
Pagina 4 van 12