ChristianMatch
 


Forum

Berichten van HANNCIE377
ChristianMatch forum index » Berichten van HANNCIE377
Auteur Bericht
HANNCIE377 (32)





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 maart 2012, 20:49
BerichtOnderwerp: Discussieren met voorstanders van de evolutieleer
 
Hele leuke link, alleen merk ik dat elke studie ernaar weer andere regels gebruikt, en dat is ook het probleem waardoor er zoveel rivaliteit is tussen aanhangers hiervan.
Creationisten hebben weer andere regels dan aanhangers van de evolutie leer.

Net als dat een basketballer die zich aan basketbal regels houdt gaat voetballen. Totaal andere spelregels en werkt dus niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNCIE377 (32)





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: donderdag 22 maart 2012, 21:06
BerichtOnderwerp: Discussieren met voorstanders van de evolutieleer
 
Hey allemaal,

ik gooi mijn inbreng hier effe. Heel toevallig studeer ik biologie en laat ik nou net het vak Analysis of Evolution hebben.

De meeste vinden het een erg rare combinatie om als christen biologie te gaan studeren en dan de kant op van macro en evolutie. Ik zelf zie het meer als een uitdaging. En ik begin het nog erg leuk te vinden ook. Het leuke is, ondanks dat ik tussen allemaal aanhangers van de evolutie leer, en om het maar makkelijk te noemen atheïsten, is het erg leuk dat ze mijn mening respecteren. Iets wat me erg wel opvalt is dat ze vaak ook wel geïnteresseerd zijn in het geloof, maar je moet het niet bij ze opdringen.
Nu hebben we het vak evolutie en er zijn steeds gezellige discussies.
Na verloop van tijd zit ik een beetje te denken wat ik zelf vind passen. En wil dat graag hier uitleggen en jullie uitdagen om erop te reageren.

Ik begin even bij de term evolutie. Daar geloof ik wel in. Klinkt raar, maar evolutie is eigenlijk een begrip dat Darwin erin gooide zonder al het gedoe wat er in de loop van tijd aangehangen is. Evolutie is het proces van adaptatie, dat door omstandigheden of andere dingen er mutaties in het DNA (verandering in het bouwplan van je lichaam door omstandigheden) kan ontstaan en wat soms kan uitlopen in iets "nieuws". Dit nieuws kan heel uitgebreid iets zien, een nieuwe handeling dat je eerst niet kon, tot zelfs iets heel kleins als de kleur van je ogen.
Darwin bracht daarbij Micro-evolutie en Macro-evolutie. Hier begint het verschil voor mij. Micro-evolutie zijn de kleine veranderingen en daar geloof ik wel in. Een simpel voorbeeld is wat je ziet bij het fokken van dieren bijv. honden. Je kruist 2 honden rassen met elkaar en je hebt iets dat er tussenin zit. Daar zit al het verschil, maar nog niets "echt " nieuws, daar zijn wat meer generaties (meer nakomelingen die ook weer nakomelingen krijgen) voor nodig. Macro-evolutie echter is de grote stap over 1000den tot miljoenen jaren volgens wetenschappers. Het idee dat een vis zijn vinnen zo verandert dat hij kan gaan lopen. Dit gaat voor mij wat te ver. Ook door verloop van meervoudige kleine veranderingen lijken sommige dingen mij toch onmogelijk. Als je wilt kan ik je wel wat voorbeelden hiervan geven (bijv. complexiteit van organen zoals het oog (heel bekend) of andere).

Ik denk zo dat God toen hij de aarde gemaakt heeft heel veel soorten heeft gemaakt van dieren, en ons, maar dat na verloop van tijd bij deze soorten, nieuwe rassen ontstaan zijn en deze zich uiteindelijk zover van elkaar gescheiden hebben dat je kan spreken van nieuwe soorten.
Het idee dat God om het zo maar te zeggen de "hoofd" soorten heeft gemaakt.

Weet niet of jullie het ontstaan van de aarde onder evolutie vinden vallen, maar in mijn opzicht is dat een groter onderwerp ernaast weer, als jullie geïnteresseerd zijn wil ik wel vertellen hoe die kijk daar momenteel op is met RNA ribozymes, waar ze momenteel erg mee bezig zijn (laatste maanden).

Maar wat denken jullie hiervan?

Grtz, Hannco
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van HANNCIE377
Pagina 1 van 1