ChristianMatch
 


Forum

Berichten van FERRY620
ChristianMatch forum index » Berichten van FERRY620
Auteur Bericht
FERRY620 (49)





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 juli 2014, 22:04
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
Afgelopen donderdag 17 juli rij ik op weg naar huis op de E40 ter hoogte van Dresden Duitsland. Op de radio een nieuwsbericht dat vlucht MH17 in het oosten van Oekraïne is neergestort. Kort daarvoor was ik vooral druk in m'n gedachte over hoe mijn leven weer vorm te geven. Hoe er te zijn voor m'n kinderen die in een gebroken gezin moeten opgroeien. Nu staat de tijd weer gemarkeerd net als in 2001 op 11 sept.

wat moet je leren van traumatische ervaringen? Een zaken relatie van me zei: Fer je moet er helemaal niets van leren. Ten minste als het gaat om je vertrouwen in mensen, in je liefde naar anderen en jezelf. Blijf dezelfde in deze zaken als daarvoor.

God zelf staat ons nabij en heeft aan al deze ellende allang al wat gedaan toen hij stierf aan het kruis. Dit is genade tijd. Niet makkelijk maar dat is ook nooit beloofd. In hem zijn we over winnaar. Je hoeft dus niet bang te zijn! Want hij heeft je lief en niets kan je daarvan scheiden.

En ja ik weet het. Ik vergeet het ook zo vaak en dan vliegt het me aan. Maar het is een werkelijkheid wat we elkaar steeds voor mogen houden.

Houdt moet t komt goed!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FERRY620 (49)





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: maandag 7 oktober 2013, 22:10
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Deze heb ik van 't weekend gemaakt. FF werk maar zeker de moeite waard!
Ben benieuwd hoe die jullie smaakt;

Fricassee van gekarameliseerde kip;

- 1 Scharrelkip
- Zout en peper
- 2el Witte wijnazijn
- 1,25 l olijf olie
- 6 teentjes knoflook
- 3 zoete aardappelen
- 1 thee lepel (fenegriek, komijn en gele mosterd zaadjes gemixt)
- 1 bosuitje
- 2 uien
- 1 1 sjalotje
- 1 laulierblad
- 1 takje tijm
- 1 chilipeper
- geraspte gember wortel
- 2 kruidnagels
- 1 kippebouillontablet
- 1 eetlepel bloem.

Marineer de kip 24 uur van te voren met de azijn, 1 el Olie, een derde van de knoflook. (ff glad maken met een blender of staafmixer)

Bak daarna de kip in Olie en de marinade. Voeg 1 thee lepel (fenegriek, komijn en gele mosterd zaadjes gemixt), zout en peper, de uit, de sjalot, de resterende knoflook, het laurierblad, de tijm en de chilipeper toe. Snij de bosui erbij en een scheutje water tot dat de kip onderwater staat.
Laat het geheel vervolgens 20 min stoven.

Voeg de gemberwortel, kruidnagels en het boullontablet toe en bind het geheel met een beetje bloem. Laat alles nog ff 10 min stoven en indikken.

Kook de zoete aardappelen 15 minuutjes met zout.

Serveer de kip met de zoete aardappelen en maak t af met een lekker frisse salade.

Eet smakelijk :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van FERRY620
Pagina 1 van 1