ChristianMatch
 


Forum

Berichten van REFO468
ChristianMatch forum index » Berichten van REFO468
Auteur Bericht
REFO468 (50)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:35
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
MARITIME853 schreef:
Zo stapt een ieder ik het huwelijk. Maar dan naar zoveel jaren???

Waarom niet, het is al erg genoeg..maar als het niet gaat, dan gaat het niet meer. Op een zekere leeftijd is het dan wel verstandig om deze pijnlijke beslissing te moeten nemen, we worden er immers niet jonger op......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REFO468 (50)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 18:31
BerichtOnderwerp: Refoorbij?
 
Dit is misschien een achterhaalde discussie aan het worden, ik duidelijk een 'kentering' in het starre denken van Refo kerken....

Een klein jaartje terug was het niet goed om Katholiek te zijn, nu zijn de Refo kerken ff aan de buurt en straks waarschijnlijk de Evangelische hoek (vol) aan de buurt.

Ben zelf op latere leeftijd bekeert,en ja ik voel mij thuis in zo'n Refo kerk, had eerst wel mijn twijfels maar dat waren meer vooroordelen, ook was ik even in een bevindelijke stroming geweest maar ook daar was van 'starheid' geen sprake....

Tuurlijk is het anders in een 'gesloten gemeenschap' zoals Urk of Staphorst, maar ook daar zie ik duidelijk behoefte aan vernieuwing in structuur, dit hoeft zeker niet te betekenen dat wij afdoen aan het Woord van God dat is immers DE Waarheid, ieder woord moeten wij serieus nemen het is immers het Handboek naar Leven (hoofdletter L).

Verder leef ik gewoon mijn leven, zoek niet 'overal en altijd' het kwaad erachter, speel gewoon mijn fantasy games, lord of the rings vind ik in nog steeds een geweldige film en ook over harry potter en K3 moet iedereen zijn eigen weg hierin volgen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REFO468 (50)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 01:26
BerichtOnderwerp: Refoorbij?
 
WILMA729 schreef:
Ik merkte wel dat "wij, wij zetten onszelf apart, onderscheiden onszelf van de rest" en de nadruk op de voorzienigheid van God, killing was voor mij.

Ja, dat is erg jammer, mensen denken dat je dan 'dichter bij God staat' als je streng voor jezelf bent...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REFO468 (50)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: woensdag 21 november 2012, 23:54
BerichtOnderwerp: Refoorbij?
 
GERRIT603 schreef:
het lijkt mij dat iedereen op zijn eigen manier zijn geloof beleefd
niet alleen in de refo-kerken zijn er veel verschillen maar ook in de niet-refo-kerken, in de PKN-kerk in mijn geboorteplaats zijn er die met een hoed op naar de kerk gaan en ook die met een lange broek aan het avondmaal deelnemen, "leven en laten leven" vind ik belangrijk, respecteer elkaars mening/geloof

Helemaal mee eens, ik ben het ook niet eens met TS trouwens. Het gaat om de drie-enig God, de invulling is meer kwestie van 'smaak'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REFO468 (50)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: woensdag 21 november 2012, 17:13
BerichtOnderwerp: Refoorbij?
 
Kijk het is erg lastig om te oordelen over alle refo kerken omdat deze toch veel van elkaar verschillen, onze gemeente werkt veel met andere kerken en doen veel dingen daarom ook samen..... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van REFO468
Pagina 1 van 1