ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CORNE927
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CORNE927
Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 maart 2013, 15:22
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
THOMAS968 schreef:
Het ga je goed Corné en dank voor je bijdragen!

Thomas.

Dank Thomas, ik heb ook geleerd en genoten van jouw bijdragen.

Succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 maart 2013, 13:34
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
GERRIT084 schreef:
Oh maar ik heb wel eens een fik gehad, dat wel, alleen me jatten flink verbrand Woedende smiley , meer dan eens trouwens Gefrustreerde smiley

Maar in die levensvreugde laat ik niemand openlijk delen, contacten heb ik genoeg, alleen die ene niet he.
Maar denk ook wel, dat als ik die had, hier niet meer zat, en latten leg ik nooit hoog, stoot je alleen je eigen harses tegen.

Ieder mens heeft genoeg aan zich zelf, ik zeg maar zo, geen steen zo groot, of mijn ego past er niet onder Engeltje smiley


Nou Gerrit, maak je geen zorgen, jij en onder de steen komt vanzelf een keer.

Enne, als je dan zou kunnen denken.......dan zullen de meesten zeggen....had ik het nu maar anders gedaan!

Voorkom dat, nu is nu, gisteren is er niet meer en we zijn in blijde verwachting voor morgen...een nadenkertje!

Een mooie afsluiting van mijn periode hier, morgen ben ik zo grijs als een postduif namelijk Knipoog smiley All the best

Laatst aangepast door
CORNE927
op zaterdag 2 maart 2013, 13:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 19:26
BerichtOnderwerp: Flat of Chalet?
 
ERIKA129 schreef:
Nou met dat snelle afspreken kan ik niet echt delen met je!!! Daar heb ik juist een zeer slechte ervating mee Gefrustreerde smiley

Ja, ik bedoel dan ook na mail en chats, er moet wel een basisgevoel zijn he en ja, dan kan het altijd nog een fiasco worden, maar kans is veel kleiner.

Garanties krijg je nooit vooraf, kansen wel Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 17:54
BerichtOnderwerp: Flat of Chalet?
 
GERRIT084 schreef:
Dus als men hier reageert op iemand anders is het wel een goede zaak eens na te denken (geld dus ook voor mij) of iets wel zo bedoeld kan zijn zoals het gelezen wordt.
En dat is vaak een probleem, ook op forum en in de chat, soms zet je een reactie die door anderen weer negatief vertalen naar zich zelf toe.
I.p eerst nog eens te lezen, of het niet anders wordt bedoeld, als je meteen een te felle reactie zet, is de vlam (de verkeerde) zo gezet.
Je mist in deze de lichaam chemie en de toon waarop zoiets gezet is, en bonje is het resultaat.

Ja Gerrit, hier hebben we het in verschillende topics ook al over gehad.
Snel afspreken is het credo dus, na mail of chat.

Enne, nog 2 dagen volhouden Gerrit, dan ben je overal van verlost hier Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: donderdag 28 februari 2013, 14:18
BerichtOnderwerp: Flat of Chalet?
 
GERRIT084 schreef:
Precies, markt zou ook wel kunnen, appartement etage of etalage, het maakt niets uit, maar het gaat er meer om wat je zoal in de folder zet.
Markt (forum) de plaats waar je de koopwaar (profiel) pas echt test, daar kan je n.m zien, of bepaalde overeenkomsten, kloppen die in een profiel (folder) staan Knipoog smiley

Maar één ding zijn ze wel in de folder (profiel) soms vergeten te vermelden Geschokte, onthutste smiley
Wij staan niet gerant voor afwijkend gedrag dat niet in de folder stond vermeld, ik bied daarom, geen garantie voor een e.v.t toekomst.
Of, behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst Zieke smiley
dat zou een hoop misstanden in de toekomst kunnen voorkomen Coole smiley met zonnebril

Gerrit, volgens mij gaat het om openheid, eerlijkheid en geestelijke veerkracht, het verleden achter je laten en de toekomst met vertrouwen tegemoet zien.

Mijn idee is dat veel mensen hier dat moeilijk vinden, niet kunnen of achterom blijven kijken.

Veel mensen zeggen wel es tegen mij, dat jij nog durft een relatie aan te gaan joh? Ik heb mijn 1e vrouw op dr 31e namelijk moeten begraven en vervolgens een echtscheiding achter de rug.

Toch sta ik op, recht mn rug en leef, hoe vaak zei Jezus dat trouwens in de trant van sta op of ga heen, uw geloof heeft u behouden!

De Bijbel is er toch duidelijk in lijkt me.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 13:54
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
Nou Gerrit, dan kunnen we elkaar een hand geven, want ik heb ook nog precies een week te gaan vooraleer ik grijs ben...en blijf!

Reden: Simpel, en zoals de sitenaam aangeeft..christian match!

Welnu, die heb ik niet ontdekt op een tweetal vrouwen na, waarmee de chemie niet tot stand kwam.
Daarnaast, als ik het soms wilde onderzoeken kreeg ik of de kans niet of het leeftijdsverschil werd een issue.

Aanblijven heeft dus geen zin, tis jammer, maar helaas.

Corne, die heel wat meer waard is dan een DVD/CD Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 09:35
BerichtOnderwerp: Kind van school.
 
dubbel gepost, snap niet waarom ik dat zo vaak heb, sorry

Laatst aangepast door
CORNE927
op zaterdag 23 februari 2013, 10:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 09:34
BerichtOnderwerp: Kind van school.
 
GERRIT084 schreef:
Er ontgaat mij iets Geschokte, onthutste smiley één van beide heeft zijn/hare leeftijd verzonnen Gefrustreerde smiley
Hebben zullie bij elkaar in de klas gezeten Smiley die vol vragen zit

Nog niet wakker GerritKnipoog smiley?

Het was grappig bedoeld Gerrit, ik heb ooit "Nu zijt wellekome' geleerd, zonder Gij ertussen, vandaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 februari 2013, 17:39
BerichtOnderwerp: Kind van school.
 
SHANITA130 schreef:
Ik herinner me inene, ik zat op een openbare lagere school, daar kwam iemand godsdienstles geven, en dat was niet verplicht.

Dus de Joods kinderen, en ook een meisje, haar vader had een café, ja, die hoefde niet...

Was trouwens erg leuk, die vrouw kon boeiend vertellen, die maakte echt hele spannende verhalen van de oudtestamentische verhalen.

En met kerst vroeg ze aan ons, of wij: , nu zijt Gij welkome', wilden zingen, en niemand wist de betekenis, maar iedereen zong braaf dat liedje, tekst stond op het bord...

Shanita, wel beter opletten he, die tekst stond er niet hoor, kijk maar es na. Of de juffrouw was in de bonen, wellicht verliefd op iemand van CM...of was dat er toen nog niet? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 februari 2013, 17:33
BerichtOnderwerp: Kind van school.
 
SHANITA130 schreef:
Ik herinner me inene, ik zat op een openbare lagere school, daar kwam iemand godsdienstles geven, en dat was niet verplicht.

Dus de Joods kinderen, en ook een meisje, haar vader had een café, ja, die hoefde niet...

Was trouwens erg leuk, die vrouw kon boeiend vertellen, die maakte echt hele spannende verhalen van de oudtestamentische verhalen.

En met kerst vroeg ze aan ons, of wij: , nu zijt Gij welkome', wilden zingen, en niemand wist de betekenis, maar iedereen zong braaf dat liedje, tekst stond op het bord...

Shanita, wel beter opletten he, die tekst stond er niet hoor, kijk maar es na. Of de juffrouw was in de bonen, wellicht verliefd op iemand van CM...of was dat er toen nog niet? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: woensdag 20 februari 2013, 06:32
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
ROOS575 schreef:
Niet direct een huishoudelijke vraag...
1 wieldop van mn auto is kwijt, heeft iemand een tip waar je er goedkoop en snel eentje kan kopen?

Lastig Roos, zijn setjes van 4 gelijk vrees ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 23:10
BerichtOnderwerp: Zelfmedelijden
 
SHANITA130 schreef:
Ik vind het negatief overkomen: als ik nog steeds problemen zou hebben, dan zou ik niet echt vrolijker worden van dit stuk.

Maar ja, dat was ook niet de bedoeling natuurlijk.

Als ik hier bij 'gebed' ofzo wat probs neerschrijf, of bij 'klaagmaar', of waar dan ook, en ik lees dit, ja, dan voel ik me de grond ingetrapt/zou ik me de grond ingetrapt voelen.

Er zit geen medeleven en begrip en invoelingsvermogen in je stuk alleen veroordelingen, van zwelgen in zelfmedelijden, voordelen van aandacht als je je aan iedereen vastklampt, jezelf zielig vinden, ed.

Dames, laat de gemoederen ff kalmeren.

Roos, dit was wat ik verwachtte, je stelde geen vraag om over te discussiëren en dan wordt het al gauw onduidelijk en rommelig.

Stel bijv. de vraag; Hoe gaan jullie om met personen die dit gedrag tonen? Of; zijn deze mensen te 'genezen' en zoja, hebben jullie tips?

Shanita, betrek het niet direct op jezelf he, das een valkuil waar je regelmatig in valt. Roos bedoelt het allemaal heel goed.

Wel beetje lief blijven voor elkaar he Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 22:51
BerichtOnderwerp: Zelfmedelijden
 
SHANITA130 schreef:
Ik vind het negatief overkomen: als ik nog steeds problemen zou hebben, dan zou ik niet echt vrolijker worden van dit stuk.

Maar ja, dat was ook niet de bedoeling natuurlijk.

Als ik hier bij 'gebed' ofzo wat probs neerschrijf, of bij 'klaagmaar', of waar dan ook, en ik lees dit, ja, dan voel ik me de grond ingetrapt/zou ik me de grond ingetrapt voelen.

Er zit geen medeleven en begrip en invoelingsvermogen in je stuk alleen veroordelingen, van zwelgen in zelfmedelijden, voordelen van aandacht als je je aan iedereen vastklampt, jezelf zielig vinden, ed.

Dames, laat de gemoederen ff kalmeren.

Roos, dit was wat ik verwachtte, je stelde geen vraag om over te discussiëren en dan wordt het al gauw onduidelijk en rommelig.

Stel bijv. de vraag; Hoe gaan jullie om met personen die dit gedrag tonen? Of; zijn deze mensen te 'genezen' en zoja, hebben jullie tips?

Shanita, betrek het niet direct op jezelf he, das een valkuil waar je regelmatig in valt. Roos bedoelt het allemaal heel goed.

Wel beetje lief blijven voor elkaar he Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 18:44
BerichtOnderwerp: Zelfmedelijden
 
ROOS575 schreef:
Ergens gelezen en wilde dit hier eens delen


ZELFMEDELIJDEN
Zelfmedelijden kan een vlucht voor de realiteit zijn. Sommige mensen kunnen zich niet of moeilijk neerleggen bij moeilijke situaties.
Men blijft in een vicieuze cikel draaien van ongeloof, ontkenning en zelfmedelijden. Men vindt zichzelf "zielig" en men is niet in staat om te veranderen. Partners, familie en vrienden kunnen dit gedrag versterken door er in mee te gaan. Men kan de persoon ook inzicht en positieve stimulansen geven.

Zelfmedelijden motiveert niet om een probleem aan te pakken, men relativeert niet meer. Er kunnen onbewuste processen aan ten gronslag liggen waardoor degene met zelfmedelijden zijn/haar problemen niet aanpakt.

Men klaagt en zeurt liever en men klampt veel mensen aan om het "zielige verhaal" te kunnen doen. Men krijgt daardoor veel aandacht en dat is prettig. Het geeft dus ook nog voordelen!!

Mensen blijven vaak doelloos en zonder plannen voor de toekomst in een onveranderlijke situatie. Het zwelgen in zelfmedelijden brengt mensen steeds verder in de problemen.

Niemand is "zielig" want iedereen krijgt in dit leven met tegenslag, ziekten en problemen te maken. Het is een kunst om steeds weer met moeilijke situaties om te gaan en om er niet in te blijven hangen.
Maar door steeds te denken hoe moeilijk het wel niet is en dat je er toch niet uit zult komen. En dat je de enige bent met dat probleem brengt je in ieder geval niet verder. Probeer te beseffen dat de situatie van voorbijgaande aard is en probeer het aan te pakken.

Mooi topic Roos, maar wat wil je hiermee bereiken? Wat is het doel hiervan? Ik kan nu alleen maar zeggen, het is zo waar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 17:14
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
 
FRANKT627 schreef:
Ik bedoel maar dat een LAT-relatie ook gestoeld is op trouw. Net zoals in een huwelijk. Eén van de beide gehuurde partners kan voor lange tijd van huis zijn en dan moet er ook trouw zijn. Je moet dan niet zomaar eens even je seks-zin op een ander gaan zoeken wanneer je gehuwde partner onbereikbaar is. In een LAT-relatie ben je ook niet steeds bij elkaar en is de sociale controle minder. Maar dat wilt niet zeggen dat je in seksuele hoge nood je honger moet gaan leningen ergens anders. In elke vorm van relatie en ja zelfs in een potentiele relatie erg belangrijk.

En ja hoor, we zijn er weer...seks!
En deze dan..sociale controle!!

Al deze argumenten zijn niks waard Frank, er is immers oprechte liefde en trouw voor elkaar. Het enige wat wezenlijk verschilt is het niet dagelijks samen slapen in 1 bed.

Als je zo nodig sex wilt met iemand anders dan je LAT of Huwelijkspartner, dan hoor je helemaal niet op deze site thuis, want hoe kan je met droge ogen anders op een christelijke site staan en wellicht zelfs christen zijn, wedergeboren etc. En ja, fouten maken we allemaal, maar om op voorhand hier al rekening mee te houden...........

Dat bedoelde ik ook eerder met...zoals de waard is....

Enne...al deze argumenten zijn natuurlijk ook in een huwelijk te bouwen. Of zal de sociale controle ervoor zorgen dat er niet vreemd gegaan wordt!
Wel es van overwerken gehoord? Ik noem maar wat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 09:33
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
 
PIETER619 schreef:
God moet zich steeds meer gaan aanpassen aan ons, zelf veel meer dan wij zelf in de gaten hebben, voor ons geld van af nu lang leve de lol.

Als God de relatie man-rouw heilig maakt, houdt dat niet in dat wij deregels gaan bepalen maar \hij dat heeft gedaan.

Een LAT relatie kent God niet en God de LAT-relatie niet. Als wij uitgaan van wat God voor heeft met de relatie man-vrouw, kun je misschien wel apart wonen maar de geestelijke gesteldheid moet een drievoudig snoer zijn en blijven

Ik denk dat het belangrijkste is dat beide een levende relatie met God moeten hebben danwel krijgen, Ik ben e rstellig van overtuigd, dat Hij ons danwel overtuigd van Zijn bedoeling. Hij geeft richtlijne di eook nu van toepassing zijn, mar het is niet het geleerde of geleesde wat waar is, maar wat Hij in ons hart geeft.door Zijn Geest

Pieter, je hebt helemaal gelijk, ook Jans, Thomas en Margriet hebben met zoveel woorden dit al onderstreept.

De strekking van mijn bedoeling ooit met dit topic was;
Je bent 'getrouwd' en woont niet in één huis en er zijn genoeg redenen die op die manier de relatie zinvol of meer succesvol kunnen maken.

Het gaat dus niet over vrijblijvendheid maar rekening houden met elkaar zoals kinderen, werk, afstand etc.


Laatst aangepast door
CORNE927
op dinsdag 19 februari 2013, 09:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 08:44
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
 
Wat ik wil aangeven zijn twee dingen;

Een forum is een openbaar medium dus IEDEREEN mag reageren.

Als het gaat over de zingeving en waarde van reageren lijkt het mij persoonlijk zinvol als je ook rond de 50 bent en alleenstaand vanwege scheiding of overlijden partner. De titel van het topic lijkt mij duidelijk.

Voorbeeld: Als er een topic zou zijn wat gaat over de emotie van het vaderschap (geboorte kind) en wat dat met je doet, dan zal ik niet reageren, simpelweg omdat ik dat niet ken. Hoewel het dus reuze- interessant kan zijn zal ik geen bijdrage leveren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 00:03
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
 
[quote=PETRA373]

Petra, jij hebt ervaring als alleenstaande ouder toch van rond de 50?
Snap dus niet wat je bedoelt, je mening wordt juist zeer gewaardeerd dus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 23:40
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
 
[quote=JOSINA022]

Josina, dit was natuurlijk aan Gerrit gericht in eerste instantie.
Maar dit forum is een open ding waar iedereen op mag reageren natuurlijk.

Wel is het zo dat als er ervaring is, de discussie ook inhoudelijk beter wordt en dat is de bedoeling ook. Geen persoonlijke aanvallen, maar mening ventileren opdat iedereen er wat van leert. Dat is het doel van een forum denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 12:20
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
 
GERRIT084 schreef:
Nou in ieder geval net zo veel als jij zelf hebt, op het moment, of wilde jij zeggen dat je het allemaal zo goed weet.
Als dat laatste een feit is, wil ik zwijgen, je hebt misschien wel de ervaring van een huwelijk, maar of dat ook de goede waren wil ik in de midden laten.

Voor zo ver, zie ik genoeg om mij heen, wat anders doet vermoeden, kinderen die soms van ellende niet weten waar zij het weekeinde aan toe zijn.

Omdat ik een mening deel, wil dat niet zeggen dat ik het allemaal goed weet Gerrit. Maar ik heb liever een foute mening, dan geen mening!

Het enige wat ik doe is met mijn verstand een aantal feitelijkheden op een rijtje zetten. Die kunnen anderen onzin vinden en dat mag.

Je hoeft nooit te zwijgen, maar betrek een mening ook niet direct in het persoonlijke. dit topic is in eerste instantie bedoeld om de algemene opinie te polsen en om de plus-en minpunten ervan te ontdekken, opdat we allemaal een eigen conclusie eraan verbinden kunnen.

Wellicht gaan voor veel mensen de ogen open, kan ook he?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 11:38
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
 
ROOS575 schreef:
maar als je 50 ben kun je toch ook gelukkig zijn?
Vanzelfsprekend ben je die 30 jaar veranderd, logisch...
Zou vreemd zijn als je nog dezelfde ben Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik ben niet dezelfde, ben nog knapper geworden zelfs Knipoog smiley Hahaha.

Ik gaf eerder aan dat er in de laatste 30 jaar maatschappelijk veel veranderd is, de rol van de vrouw maatschappelijk fors veranderd is en dus ook het relatiedenken veranderd is.

En ja, ik kan gelukkig zijn in relatie, de vraag is alleen in welk vaatje het gegoten gaat worden. Vind ik de naald in de hooiberg (is dat realistisch) of is Latten (alsof je getrouwd bent) een betere optie.

Ik vind het flauw om de kinderen er dan weer bij te betrekken, want die zijn sowieso al slachtoffer, of je nu wel of niet gaat samenwonen. De tijd zal leren of aangaande kinderen het toch beter is samen te wonen.

Ik kan me ook voorstellen dat de kinderen de nieuwe partner niet zien zitten en ze hebben het volste recht dat te vinden ook, zij hebben immers niet om een surrogaat ouder gevraagd. Het kan echter ook heel goed gaan, kwestie van stukje sociale intelligentie van beide ouders en de kids leren omgaan met de situatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 11:19
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
 
GERRIT084 schreef:
Het blijft een oplossing voor egoisten lijkt mij, alles samen delen, behalve het huis, behalve als men met zijn twee blijft.
Zo de waard.... vind ik niet van toepassing hierin, maar wel ikke ikke ikke, en de rest kan stikke.

Stel als er kinderen in het spel zijn, spel en geen huwelijk, die groeien dan ook op met een stand in ouder.
De vrouw in deze heeft altijd de kinderen, en dat is bij scheiden vaak ook zo, een week end en een vakantie papa.
Ik blijf het een vreemde gedachte vinden, en niet echt, Bijbels daar laat ik me niet over uit, maar christelijk is volgens mij anders

Gerrit, met alle respect, maar hoeveel ervaring heb jij met samenwonen en huwelijk. Ofwel, met hoeveel ervaring kan je echt meepraten over dit onderwerp?

Ik wil je niet wegzetten, maar enige praktijkervaring lijkt me wel nodig om
over dit onderwerp constructief mee te denken/praten.

Je begrijpt me totaal niet lees ik en das jammer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 11:14
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
 
ROOS575 schreef:
Ben je mal, ik praat nu over mannen omdat jij dat toevallig ben.
Er zijn ook zat vrouwen die niet deugen hoor!

Ik denk wel, als je zelf denkt (even voor de duidelijkheid: ik bedoel dit in zijn algemeniteit) dat het samenleven met iemand moeilijk wordt, kun je er beter niet aan beginnen.
Dat bespaard voor beide kanten ellende!

We zijn het eens Roos, yes!!

En nee, ik ben niet bang om samen te wonen, wil ten diepste gelukkig zijn met partner alsof ik 20 ben en zou de tijd willen terugdraaien.....wat helaas ..of gelukkig! niet kan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 11:01
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
 
ROOS575 schreef:
Een deel van je tekst verkortte ik om de lappentekst te beperken en ik juist op dit gedeelte wilde reageren, nam de rest vanzelf wel mee in m'n mening.
Logisch dat na een scheiding de situatie anders is. Mensen zijn vaak beschadigd of als ze niet beschadigd zijn hebben ze een bord voor dr k**
Scheiden is ook niet gewoon.

Dus jij zegt; de (on)christelijke wereld veranderd dus we moeten maar mee doen want anders vind je geen partner meer die bij je past?
Deze relatievorm zie ik ook steeds meer om me heen inderdaad.
Maar dan bij onchristelijke (in mijn ogen) egoistische mannen.
De praktijk hierbij is dat het de grens verkleint om spoedig weer naar een volgende relatie te hoppen.

Denk je dat dit overeenkomt met de bijbel?


De wereld verandert en we moeten meedoen?
Alles verandert, wij ook of blijven wij 20? Voor alles is een tijd gewoon.

Onchristelijke en egoïstische mannen? De man wordt dus weer in de hoek gezet en de vrouwen overkomt het alleen, hebben nooit schuld natuurlijk. Ik reageer er niet op verder.

Praktijk is grens verkleinen. Ja, helemaal waar, volledig eens. (cynisch) Samenwonen of huwen voorkomt dat (cynisch)

Zoals de waard is.....vertrouwt hij zijn gasten...kwam zomaar opborrelen.

En of het bijbels is.....leg mij es uit waar staat dat dit NIET mag.

Dus: Je leeft als man en vrouw, deelt alles met elkaar en woont niet in zelfde huis. Op het oog een huwelijk dus, maar dan in eigen huis op weekeindes na of vakanties of hoe je dat inregelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 10:45
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
 
ROOS575 schreef:
Een deel van je tekst verkortte ik om de lappentekst te beperken en ik juist op dit gedeelte wilde reageren, nam de rest vanzelf wel mee in m'n mening.
Logisch dat na een scheiding de situatie anders is. Mensen zijn vaak beschadigd of als ze niet beschadigd zijn hebben ze een bord voor dr k**
Scheiden is ook niet gewoon.

Dus jij zegt; de (on)christelijke wereld veranderd dus we moeten maar mee doen want anders vind je geen partner meer die bij je past?
Deze relatievorm zie ik ook steeds meer om me heen inderdaad.
Maar dan bij onchristelijke (in mijn ogen) egoistische mannen.
De praktijk hierbij is dat het de grens verkleint om spoedig weer naar een volgende relatie te hoppen.

Denk je dat dit overeenkomt met de bijbel?


De wereld verandert en we moeten meedoen?
Alles verandert, wij ook of blijven wij 20? Voor alles is een tijd gewoon.

Onchristelijke en egoïstische mannen? De man wordt dus weer in de hoek gezet en de vrouwen overkomt het alleen, hebben nooit schuld natuurlijk. Ik reageer er niet op verder.

Praktijk is grens verkleinen. Ja, helemaal waar, volledig eens. (cynisch) Samenwonen of huwen voorkomt dat (cynisch)

Zoals de waard is.....vertrouwt hij zijn gasten...kwam zomaar opborrelen.

En of het bijbels is.....leg mij es uit waar staat dat dit NIET mag.

Dus: Je leeft als man en vrouw, deelt alles met elkaar en woont niet in zelfde huis. Op het oog een huwelijk dus, maar dan in eigen huis op weekeindes na of vakanties of hoe je dat inregelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 09:00
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
 
ROOS575 schreef:
Dit vind ik behoorlijk ego gedacht, lekker je eigen leventje maar als er moeilijkheden komen dan kruip je gauw in je eigen huis Twijfelende smiley

Dit past inderdaad wel prima binnen de gangbare egoistische maatschappij Engeltje smiley

Roos, 2 opmerkingen;

- Je quote een deel van de tekst waardoor het perspectief van de vraag verandert en je dus tot deze reactie komt.
- Ten diepste willen we allemaal hetzelfde, namelijk in blind vertrouwen en vol liefde een gelukkig huwelijk in goede en slechte tijden.

De maatschappij verandert, de mens groeit/verandert , en dus zou een relatievorm dan niet kunnen veranderen? Teneinde het optimale eruit te halen?

Dat heeft dus niks te maken met ego of lekker makkelijk of meerdere liefjes erop na houden. Dat wordt ingevuld door de ander!!!

Het heeft meer te maken met 'voor alles is een tijd'. Strak vasthouden aan het oorspronkelijke idee van rond je 20e houdt je wellicht juist gevangen in je toekomst. Waarom? Omdat de kans dat je dat nog vindt hetzelfde is als zoeken naar de naald in de hooiberg, het is gewoon niet realistisch.

Continu veranderen dingen om ons heen en accepteren we als een gegeven. Maar als het over andere relatievormen gaat in deze zo snel veranderende wereld dan vallen (vooral vrouwen) over je heen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 09:30
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
 
GERRIT084 schreef:
Precies, maar ben bang dat hier weinig van aangetrokken wordt, het merendeel heeft al een gebonden relatie achter de rug op cm.
Dat is zo,n beetje de trieste balans als je alles, in ieder geval de reacties volgt, en zijn, dat vinden ze, de ervaring deskundigen van cm.
Als vrijgezellen éénling, wordt je veelal genegeerd, en je reactie bijna nooit serieus genomen, of je krijgt in sommige gevallen een reactie terug dat je te confronterend bent.
Daarom ben ik het wel eens met je stelling, waarom de keuze gebroken achter blijven, en niet altijd blij alleen?!
Of pas gaan zoeken als je het grootste deel van je leven al achter de rug hebt, huilen kan altijd nog.

Gerrit, weet je wat ook een goede tip kan zijn?

Ga met een vrouw, mijn part een zus als je die hebt of nicht, winkelen of uit.
Single vrouwen vinden een 'bezette' man aantrekkelijker dan een single man, want....die vrouw ziet blijkbaar wat in hem en zien ze vaak de man (jij dus) opeens in een ander perspectief.

Je 'hoort' er dan namelijk ook bij, triest maar zo schijnt het vaak te werken.

Succes,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 13:07
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
 
Verbreken op Valentijnsdag en de dag erna weer goed. Coole smiley met zonnebril

Hoe mooi kan het leven toch zijn, wens jullie alle goeds samen.


Laatst aangepast door
CORNE927
op vrijdag 15 februari 2013, 13:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 12:29
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
 
MAMALOE463 schreef:
Dit is een openlijk forum en ik wil hier openlijk mijn reactie op geven, ongeacht wie dit leest of niet.
Ik heb petra haar verhaal niet gelezen, dat hoeft ook niet, ik lees de reactie van Leanne en ben bang dat ze op mij doelt, als dat niet zo is, dan neem ik mijn woorden terug.

Mijn verhaal, berend en ik hebben een aantal weken geleden telefoonnummers uitgewisseld wat betreft het wokken en dat ik met hem kon meerijden.
We hebben elkaar toen eenmalig gesproken door de telefoon over het wokken en geregel daaromheen.
Berend heeft kort daarna een date gehad met petra en het resultaat weten jullie, ik heb hem zelfs nog gepushet toen petra de afspraak afgezegd had, omdat zij vond dat berend dichter bij mij woonde dus wij moesten maar gaan daten met elkaar, volgens petra.
Ik heb petra per bericht op cm laten weten dat zij de date met berend een kans moest geven en dat het jammer zou zijn voordat ze hem gezien heeft er al een punt achter zetten, puur omdat berend dichter bij mij wwoont!
Die date is doorgegaan en jullie weten het resultaat.
Berend gelukkig, petra gelukkig, en ik heb hem toen hij mij een apje stuurde, veel geluk gewenst met petra, en petra ook per mailtje hier op cm.
Ik heb op 1 x na, nog nooit uit mezelf contact gezocht met berend, het contact kwam van zijn kant per app, en hij zou graag op vriendschappelijke basis contact willen houden en ik ook, de appjes waren oppervlakkig en minimaal.
Tot vanmorgen toen appte berend mij dat petra het uitgemaakt heeft, omdat ze problemen zag voor de toekomst, en dat ze ook wat boos was op mij omdat wij contact met elkaar hadden.
Dit punt verdedig ik nu dan ook plein public hier omdat ik juist degene geweest ben die of petra, of berend iedere x weer bij elkaar gestuurd hebben, heb berend vanmorgen erop gewezen dat zij zo verliefd zijn dat ze dat niet zomaar opmoeten geven en het een kans moeten geven.
En ook heb ik gezegd, ik trek me terug, ook al hadden we vriendschappelijk minimaal contact, wat dan op 1 x na altijd van zijn kant kwam, ik heb berend gezegd, voor petra haar rust is het beter dat wij ook al is het minimaal, niet meer appen met elkaar.
Er is niets tussen berend en mij, en er komt niets tussen berend en mij, laat dit duidelijk zijn, ik ben niet die spin zoals lianne iets opschreef, maar ik voelde me wel geroepen openlijk dit uit te leggen omdat er nu dingen gezegd of gesuggereerd worden die totaal naast de waarheid liggen.

Moedig van je Mamaloe.

Het ziet er naar uit dat jaloezie dus een speerpunt bleek voor Petra.
Petra, pak de handschoen op zou ik zeggen....opnieuw....krijg je de kans en ruimte...te gaan voor wat je wilt.

Persoonlijk zou ik de ontboezemingen verder privé houden als ik jullie was.

Succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (61)





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 12:26
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
 
MAMALOE463 schreef:
Dit is een openlijk forum en ik wil hier openlijk mijn reactie op geven, ongeacht wie dit leest of niet.
Ik heb petra haar verhaal niet gelezen, dat hoeft ook niet, ik lees de reactie van Leanne en ben bang dat ze op mij doelt, als dat niet zo is, dan neem ik mijn woorden terug.

Mijn verhaal, berend en ik hebben een aantal weken geleden telefoonnummers uitgewisseld wat betreft het wokken en dat ik met hem kon meerijden.
We hebben elkaar toen eenmalig gesproken door de telefoon over het wokken en geregel daaromheen.
Berend heeft kort daarna een date gehad met petra en het resultaat weten jullie, ik heb hem zelfs nog gepushet toen petra de afspraak afgezegd had, omdat zij vond dat berend dichter bij mij woonde dus wij moesten maar gaan daten met elkaar, volgens petra.
Ik heb petra per bericht op cm laten weten dat zij de date met berend een kans moest geven en dat het jammer zou zijn voordat ze hem gezien heeft er al een punt achter zetten, puur omdat berend dichter bij mij wwoont!
Die date is doorgegaan en jullie weten het resultaat.
Berend gelukkig, petra gelukkig, en ik heb hem toen hij mij een apje stuurde, veel geluk gewenst met petra, en petra ook per mailtje hier op cm.
Ik heb op 1 x na, nog nooit uit mezelf contact gezocht met berend, het contact kwam van zijn kant per app, en hij zou graag op vriendschappelijke basis contact willen houden en ik ook, de appjes waren oppervlakkig en minimaal.
Tot vanmorgen toen appte berend mij dat petra het uitgemaakt heeft, omdat ze problemen zag voor de toekomst, en dat ze ook wat boos was op mij omdat wij contact met elkaar hadden.
Dit punt verdedig ik nu dan ook plein public hier omdat ik juist degene geweest ben die of petra, of berend iedere x weer bij elkaar gestuurd hebben, heb berend vanmorgen erop gewezen dat zij zo verliefd zijn dat ze dat niet zomaar opmoeten geven en het een kans moeten geven.
En ook heb ik gezegd, ik trek me terug, ook al hadden we vriendschappelijk minimaal contact, wat dan op 1 x na altijd van zijn kant kwam, ik heb berend gezegd, voor petra haar rust is het beter dat wij ook al is het minimaal, niet meer appen met elkaar.
Er is niets tussen berend en mij, en er komt niets tussen berend en mij, laat dit duidelijk zijn, ik ben niet die spin zoals lianne iets opschreef, maar ik voelde me wel geroepen openlijk dit uit te leggen omdat er nu dingen gezegd of gesuggereerd worden die totaal naast de waarheid liggen.

Moedig van je Mamaloe.

Het ziet er naar uit dat jaloezie dus een speerpunt bleek voor Petra.
Petra, pak de handschoen op zou ik zeggen....opnieuw....krijg je de kans en ruimte...te gaan voor wat je wilt.

Persoonlijk zou ik de ontboezemingen verder privé houden als ik jullie was.

Succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CORNE927
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4