ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JOSEF872
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOSEF872
Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 22:03
BerichtOnderwerp: Wees onderdanig aan je man!
 
De man moet zijn leven overgeven aan Christus en Hem gehoorzamen. De baas willen zijn en de vrouw gebieden dit en dat te doen. Als broos vaatwerk behandelen is niet commanderen maar met zorg eerbied en liefde behandelen.

Werk aan de winkel voor ons allemaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 21:56
BerichtOnderwerp: The roman empire rules today!
 
ANNETTE050 schreef:
Dat weet je niet of we in de laatste dagen leven, ook al wijst veel erop. In de 80-jarige oorlog en ook in andere oorlogen moeten veel christenen ook gedacht hebben dat ze in het laatste der dagen leefden.

Jezus schreef dat wij aan de olijfboom(Israël) kunnen zien waar wij zijn. De staat is op gericht en de strijd om Jeruzalem is al begonnen. De derde tempel is al in onderdelen klaar gemaakt en kan in korte tijd gebouwd worden.
Aardbevingen, natuurrampen, oorlogen geruchten van oorlogen. Nog nooit zoveel profetische tekens als nu die duidelijk wijzen dat het de laatste dagen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 21:50
BerichtOnderwerp: Eenheid in de Gemeente: waarom zijn er zoveel scheuringen?!
 
LAURA291 schreef:
Ik hoorde ooit, in het kader van "waar ligt het zwaartepunt van de bediening van JC" de volgende onderverdeling: 33 jaar rustig 'familieleven', 3 jaar rondtrekken, prediken en wonderen doen, en nu ruim 2000 jaar voorbede.

Helemaal waar. Maar vergis je niet JC kende het OT heel goed.
Na voorbede gaat Hij regeren en strijden. Want de satan is nog vernietigd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 19:38
BerichtOnderwerp: The roman empire rules today!
 
Wat ik niet begrijp is dat wij in de laatste dagen leven. De tijd van valse christussen en valse profeten en de afval die moet komen. Maar toch verbazen wij ons om dit soort zaken.
Een kerk met fallus symbool en een beeld van Zeus omgekat als Petrus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 19:15
BerichtOnderwerp: Wie je bent in Christus.
 
REGINA565 schreef:
Het gesprek van Jezus met Nicodemus in Johannes 3 is daar een mooie illustratie van. In vers 5 zegt Jezus: "Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan.

Zijn Geest getuigt met onze geest dat we kinderen van God zijn : )
Ik weet even niet waar deze tekst in de bijbel staat maar ik weet wel dat de inwoning van Gods Geest, het begin is van de wedergeboorte.

Na mijn bekering en (volwassen)doop kwam er steeds een stem in mij die zei dat ik geen kind van God was. Ik kwam op een punt dat ik twee dingen kon doen, geloven dat dit waar was of op mijn knieën gaan voor God. Ik heb voor dit laatste gekozen en in geloof de Heer aangeroepen. De stem was daarna weg en ik heb er nooit meer aan getwijfeld dat ik een kind van God ben : ) Ik heb door deze ervaring ook begrepen dat er geestelijke strijd is en dat het belangrijk om de waarheid niet te laten roven!

Kan het deze zijn?
Romans 8:23
En niet alleen zij, maar ook wij zelf, [wij,] die de Geest als eerste gave ontvangen hebben, zuchten bij onszelf in de verwachting van het zoonschap:de verlossing van ons lichaam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 19:11
BerichtOnderwerp: Eenheid in de Gemeente: waarom zijn er zoveel scheuringen?!
 
REGINA565 schreef:
Welke gaven heeft God jou gegeven om de ander te kunnen dienen binnen de Gemeente? Ik geloof vanuit het diepst van mijn hart dat God wil dat we ons drukker maken over wat Hij ons heeft gegeven (en daarin onze verantwoordelijkheid nemen) dan dat we kritiek hebben op een broeder of zuster in de Gemeente (bezig zijn met (ver)oordelen). Komen uit dit laatste niet veelal de ruzies en twisten voort?

Genezing nog niet specifiek welk gebied maar meestal spieren en botten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 17:59
BerichtOnderwerp: Wie je bent in Christus.
 
CHATULIEM368 schreef:
Toevallig is dat vanuit Bijbels perspectief wel hetzelfde, in die zin, dat de wedergeboorte door God gegeven wordt aan een ieder die gelooft en gedoopt is.
De vraag is of mensen ook op een andere manier wedergeboren kunnen worden en daar geeft de Bijbel geen antwoord op. Toen hadden ze ook niet de kunstmatige constructie van kinderdoop en belijdenis.

De Heer was toch heel duidelijk over het opnieuw geboren worden.
Ook over de doop. Maar daar raken wij nooit over uit gepraat!! Zucht!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 17:57
BerichtOnderwerp: The roman empire rules today!
 
JANS221 schreef:
Je kunt grote woorden spreken over de wil van God en de waarheid. Je kunt precies menen te weten wat er bedoeld wordt en over wie het gaat in het boek Openbaringen. Het is een visie, een waarheid. Ik heb grote moeite met de uitleg die hier gegeven wordt en zet daar grote vraagtekens bij. Sterker nog, ik zie het zo niet.

Het boek openbaringen is een zeer moeilijk boek. Alles invullen en proberen te duiden lijkt mij onmogelijk, een ieder kan invullen wat hij wil en met een paar filmpjes erbij overtuig je mij echt niet van jouw waarheid, dit nog los van het feit dat ik al helemaal niet van dit soort filmpjes hou.

Ik zelf zie geen enkele noodzaak en heb geen enkele behoefte om aan inlegkunde te gaan doen bij het lezen van dit Bijbelboek. Ik heb al helemaal geen behoefte om te gaan wijzen naar anderen die bedoeld zouden kunnen worden. Lees het in zijn geheel en probeer te ontdekken wat het boek je te zeggen heeft. Ik zie het boek Openbaringen meer als een overwinning van het goed over het kwaad en dat is van alle tijden. Het lijkt mij meer een boek vol symboliek, ik hoef niet zo nodig krampachtig voor alles een verklaring te hebben en alles tot in detail uit te kunnen leggen. Je kunt zo verstrikt raken in de details, zodat je aan het wezenlijke van het boek nooit zult toekomen. En volgens mij is de essentie van dit boek toch vooral bemoediging en troost, want uiteindelijk loopt het uit op overwinning en bevrijding, de hemel op aarde!

Ja de inquisitie is voorbij dat zullen ze nooit meer doen. Wake up!! Sister.
Petrus Romanus is de huidige paus!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 17:55
BerichtOnderwerp: The roman empire rules today!
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Dit soort reacties graag mailen ipv op het forum te zetten.
Hier staat het topic centraal en niet personen of (verkapte) beschuldigingen aan personen.

Moderator CM

Tjonge jonge CM wij gaan Saviour niet vereren. Klein beetje in perspectief reageren mag ook wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:48
BerichtOnderwerp: geloof
 
Chatuliem,
Heel bijzonder en goed onderbouwt. Dank je!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:33
BerichtOnderwerp: Wie je bent in Christus.
 
Jacobus 2:19-20
Gij gelooft, dat God één is? Daaraan doet gij wèl, (maar) dat geloven de boze geesten ook en zij sidderen. Wilt gij weten, gij dwaze mens, dat het geloof zonder de werken niets uitwerkt?

Als iemand echt geloofd dan ga je dat merken uit zijn leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:21
BerichtOnderwerp: Eenheid in de Gemeente: waarom zijn er zoveel scheuringen?!
 
Wat betreft genezingen. Ons voorbeeld JC ging eerst naar school leerde de bijbel. Hij werd volgens de joodse traditie in de schriften onderwezen.
Ging na zijn doop de woestijn, werd verzocht, vastte 40 dagen ging in de kracht van de Geest de bediening in die voor Hem alleen was.

Soms betrap ik mezelf er wel is op dat ik de laatste dingen ook wil. Lekker mensen genezen, maar vergeet wel even al die andere zaken die de Heer deed. Het zou zomaar kunnen dat als wij de weg gaan die God voor ons bedacht heeft de ruzies en twisten in de gemeenten ook stukken minder zullen worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:14
BerichtOnderwerp: Spanje geeft t goede voorbeeld
 
PIETER619 schreef:
Men brult heel veel over ik heb het recht op een kind of het recht te bepalen of het wel of niet ter wereld mag komen (abortus dus).

Wat te vaak wordt vergeten is het recht van het kind, welke rechten kennen wij hun toe. Als je op tv die kleine meid op de stoep zoet liggen slapen, heb ik een gevoel van grote en diepe machteloosheid en vraag waarom moet dat nu.

De grote mens op zoek naar meer macht, ten koste gaand van kinderen en hun toekomst.

Kinderen welke Jezus verhoogde met Zijn uitspraak over hen, "wie niet wordt als een kind". Zouden wij dan ook niet alle kinderen (zelfs ongeborene) op zo'n voetstuk als Jezus moeten plaatsen?

Pieter helemaal meeëens. Ik ben van mening dat hulp aan moeder en kind en eventuele adoptie veel beter is dan abortus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:10
BerichtOnderwerp: Wie je bent in Christus.
 
PIETER619 schreef:
Johannes 3 vers 16 is het geheel niet met je eens, jou insteek is dat ander bewust belijdende christenen, gelijk in een PKN of ander gemeenten per definitie verloren zouden zijn, omdat zij geen wedergeboren christen zouden zijn.

Voor mij staat vast dat een ieder die bewust in Hem gelooft een nieuwe identiteit krijgt en zo zich een kind van God mag noemen. Ik heb kennissen die door hun leed zo gegroeid zijn in hun geloof en vroeger ooit belijdenis hebben gedaan in hun toenmalige kerk en nu elke dag Hem ten diepste belijden en van Zijn werk getuigen.

Helaas worden dit deze mensen wel bestempeld als "vrienden van de gemeente". Ik denk dat ze toch ondanks niet "wedergeboren" zijn, bij het koninkrijk Gods horen, vooral omdat zij in Zijn Liefde leven.

Laten wij dit bijbelvers in het juiste perspectief lezen.
Even een heel harde bewering.
Satan gelooft ook dat de Heer de verlossing bewerkt heeft en zijn demonen ook. Maar toch zij zullen nooit deel hebben aan het verlossingswerk. (Zijn oordeel staat al opgeschreven)
Geloven en ons leven aan de Heer overdragen dat is reddend geloof.
Wat schrijft Jacobus over geloof. Geloof zonder werken is dood! Zeg ik dat de protestanten niet gered zullen zijn omdat ze het vooral van de genade leer moeten hebben.
Ik geloof ook dat lijden iets moois uitwerkt. De heer heeft trouwens ook gezegd dat dit ook de echte gelovige deel zal zijn. Vervolging.
Pieter ik geloof heus dat je het goed bedoeld en wij zijn heus niet zo ver van elkaar verwijdert hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 14:59
BerichtOnderwerp: The roman empire rules today!
 
Bijzonder onderwerp. Ik ben zelf een ex katholiek en ben pas na dertig jaar in deze kerk te zijn geweest tot geloof gekomen. Maar wel door een collega en niet door deze kerk waar de kandelaar al eeuwen geleden is verwijderd.
Mensen die praten over vrome en oprechte katholieken moeten wel uitkijken wie er gediend wordt.
Zodra er ontmaskeringen komen over de Jezuïeten en hun satanische leer en eed dan wordt er heel snel de term complot theorie gebruikt.
Heeft er iemand zich wel afgevraagd hoe de nieuwe wereld orde zo maar in eens zal verschijnen? Nee omdat deze er latent al aanwezig is.
Ik kan honderden pagina's schrijven over de leugens en bedrog van de rk kerk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 14:14
BerichtOnderwerp: Wie je bent in Christus.
 
PIETER619 schreef:
Denk dat je toch de reacties beter moet gaan lezen of de juiste interpretaties er aan gaan geven.

Ik heb ze weer gelezen en kom toch tot de conclusie. Dat de nadruk gelegd wordt op onze acties.
Jij Pieter schrijft dat je identiteit gegeven wordt door Jezus aan te nemen en te volgen. Ik zeg dat je een nieuwe identiteit hebt door de wedergeboorte.
Als je er voor kiest om na je wedergeboorte in je luie stoel te zitten veranderd er niets aan je positie. De wereld merkt weinig van je en kan vraagtekens zetten bij de echtheid van je wedergeboorte maar het zegt niets over je positie in Christus.

Ik heb geen probleem als wij hier over van mening verschillen. De afgelopen 2000 jaar hebben wij in de kerken over vele onderwerpen verschild van mening. Helemaal in Nederland met de meeste denominaties ter wereld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 14:07
BerichtOnderwerp: vergeven........
 
Vergeven en verzoening zijn twee dingen. Soms liggen ze in elkaars verlengde soms is verzoening niet eens in spel.
Neem de ruzie tussen Paulus en Barnabas. Duidelijk is het dat er onenigheid was tussen hoe om te gaan met geestelijke en praktische zaken. Barnabas(zoon der vertroosting) had een duidelijk ander standpunt dan Paulus. Ze zijn beide hun weg apart gegaan hoe pijnlijk dan ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 13:57
BerichtOnderwerp: Wie je bent in Christus.
 
Ik zie vooral in de reacties wat wij doen en laten. Keuzes maken, vlees of Geest. Maar nergens dat wij door wedergeboorte in een totaal nieuwe positie zijn getild?! Ik heb sinds een klein weekje weer is een lijstje van Neil Anderson (De bevrijder) geopend en daaruit de bijbelse identiteit van de christen in een document geplakt. Deze zeg ik nu 2x dag hard op om helder te krijgen voor mijn ziel en de geestelijke wereld(lees:demonen) dat ik weet dat ze geen recht op mij hebben. Nu na een dag of vier merk ik al verandering in mijn keuzes en hartsgesteldheid ten opzichtte van momenten waar ik op moet reageren.
Lees is Joh.13:3-5
Jezus weet wie Hij is en vernederd zich om de ander te dienen.
Laat die gezindheid ook bij ons zo zijn!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 11:35
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
 
Ik zou willen zeggen toets haar onderwijs met de Bijbel met het leven van Jezus. Roep niet te snel dat mensen lasteren maar onderzoek het en toets de geest.
Daar wil het bij laten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 december 2013, 20:59
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
 
ANNETTE050 schreef:
Blijkbaar zijn de beschuldigen aan het adres van Joyce Meijer niet te onderbouwen met feiten......jammer, komt de discussie niet ten goede....

Fijne kerst gehad Annette.
Ik ben even druk geweest en wil ook vervelende zaken als deze wel onderbouwen.

Kijk maar en luister naar dit filmpje.
http://youtu.be/DNdeixX6drg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 december 2013, 16:52
BerichtOnderwerp: De opgefokte Kerst
 
ANNA415 schreef:
Ach ik vind Kerst heerlijk. Dan ben ik eindelijk eens vrij. Kan ik uitgebreid kokkerellen, wat ik heerlijk vind. Weken van e voren ben ik al gerechtjes aan het uitproberen.
Ach en natuurlijk veel lichtje en kaarsjes. (hartstikke heidens Knipoog smiley )

Opgefokt? Welnee, heerlijk!

Als we maar niet vergeten waar het om draait!

Klinkt gezellig Anna.
Maar gezellig eten kan het hele jaar door. Beperk ik niet tot deze dagen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 december 2013, 16:43
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
 
Ik heb lange tijd deze dame gevolgd in de zin, haar prediking. Die klopt niet! De little Gods dogma. Maar wat veel erger is dat zij werkt met dingen die via het onderbewuste binnen komen. Een groot alsziendoog (occult) de letters seks op haar kleding. Zij is niet nederig.
Ik bedoel ik ken mijn positie in Christus. Maar moet mij wel nederig opstellen naar de andere medemens. Tegen demonen zal ik mij niet nederig opstellen.
De welvaarts predikers waar zij er zeker een van is. Verzieken de christelijk geest en verkondigen een leugen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 december 2013, 16:31
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
 
Na lange tijd van afwezig zijn op het forum. Hoop ik toch mijn mening te geven. Ik denk dat geslachts-gemeenschap binnen de vaste relatie een behoefte is. In de zin om als partners elkaar te sterken en te bouwen. Ik ben geen dokter maar weet dat er door regelmatige goede seks er stoffen in de hersenen aan gemaakt worden die goed voor ons zijn. Maar ook sociaal binnen de relatie als iets wat ons helpt open en eerlijk te blijven naar elkaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 16:41
BerichtOnderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
 
Bijzonder onderwerp. Ik uit eigen ervaring alleen beamen. Kijk uit met hoe ver je gaat in de relatie. Soms kan een beetje kroelen alle mogelijk zelfbeheersing doen weg smelten. Ik heb het nu wel over een relatie die gestart is. Niet een date of vervolg date.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 november 2013, 21:36
BerichtOnderwerp: God die voor ons zorgt en ons helpt
 
PETRA373 schreef:
En sorry voor al de spelfouten, Duh stomme iPad. Die woorden heel raar verbetert, Sorry, kotm doordat ik snel effe het verhaal wou schrijven.

Tip van een andere ipad gebruiker.
Ga naar instellingen/toetsenbord/autocorrectie schuifje uitzetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 november 2013, 21:30
BerichtOnderwerp: De feestdagen staan voor ons deur maar waarom vieren wij ze?
 
JANS221 schreef:
Op de christelijke feestdagen eer ik geen andere God dan op de overige dagen. Op deze dagen vieren wij o.a. de geboorte van Jezus, herdenken wij hoe hij de dood overwon, ons bevrijd heeft en vieren wij het feest van de opstanding. Dat hier speciale dagen voor vastgesteld zijn, die samenvallen met andere (heidense) feesten en er een andere invulling aan gegeven is, wil niet zeggen dat er dan een andere God aanbeden wordt. Het zou voor mij net zo goed op andere dagen gevierd mogen worden en ik heb er dan ook geen moeite mee om de Mattheuspassion in het najaar te beluisteren en het Weihnachtsoratorium midden in de zomer.

Wat in de Bijbel doorklinkt is de boodschap van verlossing en bevrijding en dat mag gevierd worden, elke dag weer en wat meer in het bijzonder op de christelijke feestdagen. Als we nu eens van elke dag een feestdag maken?
Ach laat ik ook is een keertje reageren.
Het huidige Kerstfeest is een gekerstend feest wat oorspronkelijk de zonnewende feest was. Wat behoorlijk heidens van oorsprong is(was). Maar ik geloof niet dat God het vervelend vind dat wij de geboorte van Jezus vieren. Zeker ook benutten in evangelisatie campagnes doen. Dat dansen om de boom is verplaatst naar een boom in de huiskamer.
Tja over sinterklaas ga ik maar niet beginnen. Het draait dan ook niet om dagen die wij apart zetten. Elke dag is een dag van de Heer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 22:44
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
PIETER619 schreef:
kom terug van gigantisch mooie praiseavond, we hadden een joh de heer zangdienst mmv de Staverse brothers in oude samenstelling, di eenkle leidern ten gehore brachten, maar mede door de begeleidng van de enthousiaste toetsenist voor de samenzang prachtige Joh de Heer liederen gezongen.

Leuk Pieter, lekker meezingen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 22:09
BerichtOnderwerp: vergeven........
 
ANNA415 schreef:
Ik denk dat er wel een verschil zit tussen het Goddelijk en het menselijk vergeven.
Gods vergeving hebben we nodig omdat we anders eenvoudigweg niet gered worden. De vergeving van een mens hebben we niet nodig.
God vergeeft en vergeet, het wordt uit Zijn boek weggedaan.
Als God je vergeeft, verander/verbeter je. Als een mens je je vergeeft hoeft dat niet zo te zijn.

Je kunt wel iemand van harte vergeven, maar dat wil niet zeggen dat die ander er wat mee doet, Dus weer van harte met elkaar omgaan...... Smiley die vol vragen zit

Nee maar gaat vaak toch meer over wat het met jou doet. Wat de ander er mee doet is niet jou verantwoordelijkheid.
Wat betreft dat God vergeeft en vergeet. Ik las een tekst ik kreeg geen bijbel aanhaling. Dat God er voor kiest om niet meer aan onze fouten te denken. Wij vergeven dan wel maar soms gebeurt er iets en dat triggert dan weer de oude foutjes. Heerlijk te weten dat onze Hemelse vader anders is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 22:00
BerichtOnderwerp: Eenheid in de Gemeente: waarom zijn er zoveel scheuringen?!
 
REGINA565 schreef:
Het leven bestaat deels uit het zaai en oogst principe; met ander woorden wat je zaait zul je ook oogsten. Als er tegenspoed is - of beproevingen komen in je leven, wil dat niet altijd betekenen dat je iets verkeerds hebt gezaaid/ gedaan. Laten we elkaar daar dus niet mee kwellen!

Ik vind in dat opzicht Petrus 1: 3-12 altijd zo mooi en treffend. Verzoekingen zijn er om ons geloof te beproeven. Ik heb ervaren dat God in moeilijke omstandigheden heel dichtbij wil komen. Op een moment van heftige strijd, liet de Heer mij in een beeld zien dat Hij Zijn handen op mijn hoofd wilde leggen om mij te zegenen. Op het moment dat ik zei: "Ja, Heer, dat wil ik graag", kwam Zijn vrede over mij! Weg innerlijke strijd! God is goed : )

@Regina ik neem aan dat het om 1 Petrus 1:3-12 ging? Inderdaad bemoedigend. De kunst is als er problemen komen niet in zelfmedeleiden te vervallen.. Maar toch de Heer te verwachten. Ook als het lang duurt.
@Roady ik ben het mij jou kijk in deze eens. Tja en wie kan Job bemoedigen? Wat doen wij als het noodlot ons treft? Of wat voor vriend zijn wij als een "Job" in ons leven strijd heeft en zich even niet zo makkelijk gedraagd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872 (60)





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 08:41
BerichtOnderwerp: Eenheid in de Gemeente: waarom zijn er zoveel scheuringen?!
 
JOL252 schreef:
Misschien is waar het hierover gaat nog niet zo off topic maar kan het een achterliggende reden van scheuring zijn.

Het probleem met prosperity evangelie is dat het door geschoten is. Het kan om gezondheid gaan, of geld of beide. Verdeeldheid binnen de gemeente is dan heus aan de orde. Bij mijn gemeente is dat met gezondheid aan de orde.
Wij plaatsen de soevereine God eigenlijk op een plaats waarin wij zeggen dat Hij het moet doen.
Maar.... Het evangelie is een kracht Gods tot een behoud van ieder. Eerst de jood maar ook de griek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JOSEF872
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3