ChristianMatch
 


Forum

Pinkstergemeente
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 11:50
 
Om aan alle aantijgingen een einde te maken, lijkt het me eens verstandig te kijken wat de pinkstergemeente nu uiteindelijk gelooft. Daarom heb ik een citaat genomen van hun website, waarin staat wat de basis van het geloof is:

VPE schreef:
Geloofsbasis van de VPE (Verenigde Pinkster en Evangeliekerken)

Inleiding
Het woord van God, zoals ons in de Bijbel is overgeleverd, is het enige richtsnoer voor ons geloof en leven. De belijdenis die hierna volgt, vormt de geestelijke grondslag voor onze geloofsgemeenschap. Op deze basis willen wij een hechte gemeenschap vormen; één in streven en overtuiging. Wij erkennen dat deze belijdenis van fundamentele betekenis is voor de verkondiging van het evangelie. Het gezag van deze belijdenis is echter ondergeschikt aan dat van de Bijbel en deze belijdenis geeft ook niet alle Bijbelse waarheden weer.
Ps. 119:105; Heb. 4:12; Heb. 5:11-6:3.

Artikel 1 - God, zijn wezen
Wij geloven in één God, de eeuwige Schepper en Onderhouder van hemel en aarde. Hij heeft zich in de Schrift geopenbaard als Vader, Zoon en Heilige Geest. Zijn bestaan kan uit zijn werk, de schepping, worden afgeleid. De Bijbel doet Hem, JHWH, kennen als de Almachtige, de Alwetende en de Heilige God, ten opzichte van wie alle mensen tekort schieten. Door zijn handelen met zijn volk, het Bijbelse Israël en de gemeente, en in Jezus Christus, Zijn Zoon, heeft Hij zich bovenal doen kennen als de Verlosser, die wil dat alle mensen behouden worden.
Deut. 6:4; Rom. 1:19, 20; Js. 42:8; Gen. 17:1; Heb. 4:13; Lev. 11:45; 1 Tim. 2: 3,4; Rom. 9 en 11.

Artikel 2 - Jezus Christus, zijn persoon
Wij geloven in Jezus Christus, de eerstgeborene der ganse schepping en de eniggeboren Zoon van de levende God, onze Heer en Verlosser. Hij is verwekt door de Heilige Geest en geboren uit de maagd Maria. Hij heeft geleden onder Pontius Pilatus en is gekruisigd, gestorven en begraven en op de derde dag opgestaan uit de doden. Deze Jezus is opgevaren naar de hemel, waar Hij zit aan de rechterhand van God, bekleed met alle macht in hemel en op aarde.
Mt. 1: 20; 16:16; Kol. 1:15; Joh. 3:16; Lc. 1:35; Joh. 19:15, 16 en 30; Lc. 24:6; Hnd. 1:9-11; Heb. 10:12; Mt. 28:18.

Artikel 3 - Jezus Christus, zijn werk
Wij geloven dat Jezus Christus tijdens zijn leven op aarde de wil van God bekend maakte en het Koninkrijk van God verkondigde. Door zijn lijden en sterven aan het kruis heeft Hij voor ieder die in Hem gelooft een eeuwige verzoening tot stand gebracht. Zijn opstanding is het bewijs van deze verzoening en de verzekering dat wij met Hem zullen leven in eeuwigheid. Opgevaren naar de hemel is Hij daar onze voorspraak bij de Vader, bij wie Hij ook voor alle gelovigen bidt en pleit. Hij zal terugkomen in heerlijkheid om de levenden en de doden te oordelen.
Joh. 4:34; Lc. 4:18-21; Hnd. 10:38; Rom. 5:11; Heb. 9:12; 1 Joh. 2:2; Heb. 5:9; Hnd. 17:30 en 31; Rom. 1:4; Rom. 8:38-39; Joh. 5:24; 1 Joh. 2:1 en 2; Rom. 8:34; 1 Tim. 2:5-6; 2 Tim. 1:10; 2 Kor. 5:10; Op. 20:11-15.

Artikel 4 - De Heilige Geest, zijn persoon en werk
Wij geloven in de Heilige Geest. Hij overtuigt van zonde tot bekering en bewerkt de wedergeboorte. Door Hem ontvangen wij kracht om getuigen van Jezus te zijn en om de zonde na te laten en een heilig en overwinnend leven te leiden, waarin de vrucht van de Heilige Geest zich kan openbaren. Hij deelt gaven uit aan een ieder zoals Hij dat wil, tot welzijn van de gemeente en tot vervulling van haar taak in de wereld.
Gen. 1:2; Joh. 16:5-15; Joh. 6:63; Hnd. 1:8; Tit. 3:4-7; Gal. 5:22; 1 Kor. 12:11; 1 Kor. 12:7; 1 Kor. 14:12.

Artikel 5 - Openbaring en Heilige Schrift
Wij geloven dat de Bijbel, die de geschriften van het Oude en Nieuwe Testament omvat, het door de Heilige Geest geïnspireerde woord van God is en Gods openbaring aan ons mensen. Daarom is de Bijbel de onfeilbare en gezaghebbende norm en inspiratiebron voor geloof, leer en leven.
Rom. 15:4; 2 Tim. 3:16; 2 Pe. 1:20 en 21.

Artikel 6 - De mens
Wij geloven dat de mens oorspronkelijk goed en volkomen is geschapen naar Gods beeld en gelijkenis. Door moedwillige overtreding is de mens in zonde gevallen en daardoor onderworpen aan de lichamelijke en geestelijke dood. Door de zonde valt iedere mens onder het oordeel. Redding hiervan is alleen mogelijk door aanvaarding van het verlossingswerk van Jezus Christus.
Gen. 1:27-31; Gen. 3:6, 17-19; Rom. 5:12-14.

Artikel 7 - Het reddingsplan van God
Wij geloven dat op grond van het volbrachte werk van Jezus aan het kruis van Golgotha er vergeving is van zonden en verlossing voor allen die zich tot God bekeren. Aan het kruis droeg Jezus als plaatsvervanger voor ieder mens de straf voor de zonde en bewerkte Hij voor iedereen, die in Hem gelooft, verzoening en vrede met God.
Joh. 19:30; Kol. 1:13,14; Joh. 1:12, 13; Joh. 3:16, 36; Jes. 53:5; Ef. 2:14-22.

Artikel 8 - De Gemeente
Wij geloven dat de Gemeente de gemeenschap is waardoor God zijn heilswerk onder leiding van Christus als Hoofd en door de kracht van de Heilige Geest, in deze wereld wil realiseren,. Iedere wedergeboren gelovige maakt deel uit van deze universele gemeente. De plaatselijke gemeente is een zichtbare uiting hiervan. Door de dienst van oudsten, diakenen en de bedieningen, die God daartoe geeft, worden de gelovigen toegerust tot dienstbetoon aan God, aan de wereld en aan elkaar. Iedere gelovige behoort zich in een plaatselijke gemeente te voegen.
Ef. 3:10-12; 1 Tim .3:15; Ef. 4:15,16; Hnd. 1:8; 1 Kor. 12:13; Mt. 5:13-16; Mt. 7:18; 1 Tim. 3:1-15; Tit. 1:5-9; 1 Tim. 5:17-19; Ef. 4:11-16.

Artikel 9 - De opdracht van de Gemeente
Wij geloven dat de gemeente de opdracht heeft Gods Koninkrijk bekend te maken op aarde door de verkondiging van het evangelie in al zijn volheid aan alle volken en hen te maken tot discipelen van Jezus Christus en te brengen tot gehoorzaamheid aan Gods wil. Deze opdracht gaat vergezeld van de belofte dat tekenen en wonderen de gelovigen zullen volgen, zoals de genezing van zieken en het uitdrijven van boze geesten.
Lc. 9:2; Hnd. 20:24-27; Mt. 28:18-20; Rom. 1:5; Rom. 15:18; Rom. 16:26; Mc 16:15-20 Joh. 14:12; Hnd. 2:43; 3:6; 6:8.

Artikel 10 - Doop en Avondmaal
Wij geloven dat de Doop door onderdompeling in water een getuigenis is van met Christus gestorven en opgewekt te zijn tot een nieuw leven. Allen die hun zonden belijden en geloven in Jezus Christus als hun Verlosser en Heer, behoren in gehoorzaamheid aan zijn bevel gedoopt te worden in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest.
Wij geloven dat het Heilig Avondmaal een uitbeelding is van ons deelhebben aan het lichaam en bloed van onze Heer Jezus Christus en een verkondiging is van zijn dood, totdat Hij komt. De gelovigen nemen na zelfonderzoek deel aan het eten van het brood en het drinken van de vrucht van de wijnstok.
Mt. 3:13-17; Mt. 28:19; Hnd. 22:16; Mt. 26:26-29; 1 Kor. 11:23-29.

Artikel 11 - Doop in de Heilige Geest; Uitingen van de Geest
Wij geloven dat God zijn gemeente toerust door de gelovigen te dopen in de Heilige Geest. Deze doop, ontvangen door geloof, wordt herkend door het spreken in nieuwe tongen, zoals de Geest deze geeft uit te spreken en ook door het functioneren van andere geestesgaven in de levens van de gelovigen.
Hnd. 1:4,5; Hnd. 2; 1 Kor. 12:1-11, 28-31; 1 Kor. 14; Ef. 5:18-21.

Artikel 12 - Toekomstverwachting
Wij geloven in de terugkeer van Jezus om als Koning in heerlijkheid te heersen. Wij verwachten een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, waar gerechtigheid en vrede zullen wonen.
Wij geloven in de lichamelijke opstanding van de doden, van zowel rechtvaardigen als onrechtvaardigen.
Wij geloven dat Jezus als Rechter een rechtvaardig oordeel zal vellen over levenden en doden. Dat oordeel houdt in eeuwig leven en heerlijkheid voor hen die Jezus als Verlosser en Heer tot hun heil zijn blijven verwachten en eeuwige verlorenheid voor hen die dat niet hebben gedaan.
Mt. 24; Lc. 17:20-37; Joh. 5:28,29; 1.Kor. 15; 1 Tes. 4:13-18; Heb. 9:27,28; Op. 3:10; 20:11-15; Op. 21.

Slotverklaring en oproep
Op deze belijdenis willen we ons verenigen om samen volk van God te zijn en samen Hem te dienen. Deze belijdenis is opgesteld met de bede dat de waarheid ervan brede erkenning zal vinden en zo tot eenheid mag strekken. Dit alles tot eer van de drieënige God, de Vader, Schepper van hemel en aarde, en Jezus het hoofd van de gemeente en de Heilige Geest, de Trooster die tot de volle waarheid leidt.
Judas 24,25.
Anita, ga je gang....


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 18 november 2010, 11:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 12:13
 
[quote=CHATULIEM619]Om aan alle aantijgingen een einde te maken, lijkt het me eens verstandig te kijken wat de pinkstergemeente nu uiteindelijk gelooft. Daarom heb ik een citaat genomen van hun website, waarin staat wat de basis van het geloof is:

Wat waren de aantijgingen dan Chat?

Onlangs las ik in het huisregelement van een evangelische kerk iets over de tucht. Dit stuitte me wel tegen de borst eigenlijk.

Frank


Laatst aangepast door
FRANKT627
op donderdag 18 november 2010, 13:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 12:52
 
Kan je spreken van 'DE' evangeliegemeenten ? Ik ben er in verschillende geweest en ervaar elke gemeente weer anders. Dat is niet enkel bij de evangeliegemeenten zo maar bij elke kerk of gemeente. Een ding hadden ze gemeen: het is gewoon mn richting niet, dat is wat anders dan dat ze iets verkeerd zouden doen.

Maar waarom nu meteen dat wijzende vingertje naar Anita toe.......heb je enig idee hoe jijzelf over andere richtingen praat, met name over de Katholieke kerk? Dat het je richting niet is , prima, maar daarom kan je nog wel respect over praten en dat is ook bij jou vaak ver te zoeken.
Als je wijst wijzen er altijd 3 vingers naar jezelf he.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PEACEDOVE820





Berichten: 291

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 14:27
 
ANNETTE792 schreef:
Kan je spreken van 'DE' evangeliegemeenten ? Ik ben er in verschillende geweest en ervaar elke gemeente weer anders. Dat is niet enkel bij de evangeliegemeenten zo maar bij elke kerk of gemeente. Een ding hadden ze gemeen: het is gewoon mn richting niet, dat is wat anders dan dat ze iets verkeerd zouden doen.

Maar waarom nu meteen dat wijzende vingertje naar Anita toe.......heb je enig idee hoe jijzelf over andere richtingen praat, met name over de Katholieke kerk? Dat het je richting niet is , prima, maar daarom kan je nog wel respect over praten en dat is ook bij jou vaak ver te zoeken.
Als je wijst wijzen er altijd 3 vingers naar jezelf he.....

Ik denk dat je echt niet kan bagetaliseren hoor Chat, en jij elke gemeente is anders zo heb ik dat ook ervaren!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 15:26
 
[quote=FRANKT627]


Chatuliem doelt hier op artikelen, die iemand op het forum geplaatst heeft, die laten zien dat de pinksterkerken valse leer verkondigen.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op donderdag 18 november 2010, 16:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 16:16
 
ANNETTE792 schreef:
Kan je spreken van 'DE' evangeliegemeenten ? Ik ben er in verschillende geweest en ervaar elke gemeente weer anders. Dat is niet enkel bij de evangeliegemeenten zo maar bij elke kerk of gemeente. Een ding hadden ze gemeen: het is gewoon mn richting niet, dat is wat anders dan dat ze iets verkeerd zouden doen.
VPE schreef:
Welkom op de website van de Verenigde Pinkster- en Evangeliegemeenten. Dit is dé plek om meer te weten te komen over ons landelijk netwerk van ruim 180 pinkster- en volle evangeliegemeenten en 260 predikanten en andere geestelijke werkers. De VPE is verbonden aan de World Assemblies of God Fellowship, waarbij 250.000 gemeenten zijn aangesloten met zo'n 60 miljoen leden wereldwijd en waar 250.000 nieuwe leden elke maand erbij komen.
Het is natuurlijk representatief voor een groot aantal gemeentes...
ANNETTE792 schreef:
Maar waarom nu meteen dat wijzende vingertje naar Anita toe.......heb je enig idee hoe jijzelf over andere richtingen praat, met name over de Katholieke kerk? Dat het je richting niet is , prima, maar daarom kan je nog wel respect over praten en dat is ook bij jou vaak ver te zoeken.
Als je wijst wijzen er altijd 3 vingers naar jezelf he.....
Anita heeft een aantal pertinente onjuistheden gepubliceerd op het forum. Het is logisch dat ik daarom haar mening hierover vraag. Ten tweede, ik ben idd kritisch ten opzichte van andere kerken en theologieën, maar ik ben wel eerlijk in mijn argumentatie en bereid om in te gaan op discussies.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 18 november 2010, 16:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 16:44
 
CHATULIEM619 schreef:
Anita, ga je gang....

Jammer dat je afsluit met een dergelijke persoonlijke sneer.
Ja, er zijn wat stukken geplaatst door haar die de pinksterbeweging op de korrel nemen. Maar maak er niet meteen een zo persoonlijke vete van. Als je enkel en alleen de uitgangspunten had geplaatst had je een heel mooi open onderwerp aangemaakt...nu ligt er meteen een aanvalssfeer in...jammer...

Nu dus maar gauw inhoudelijk verder, denk ik maar zo...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 17:01
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is natuurlijk representatief voor een groot aantal gemeentes...

Chat, jij kent mijn verhaal.......die gemeente is direct bij de oprichting van de VPE daarbij aangesloten.....dan snap je waarschijnlijk ook dat ik die niet echt representatief voor alle evangelische gemeentes vind. Ik kijk liever naar de mensen in een gemeente dan naar het stempeltje dat ze op hebben.

Anita heeft een aantal pertinente onjuistheden gepubliceerd op het forum. Het is logisch dat ik daarom haar mening hierover vraag. Ten tweede, ik ben idd kritisch ten opzichte van andere kerken en theologieën, maar ik ben wel eerlijk in mijn argumentatie en bereid om in te gaan op discussies.


Het stuk dat je plaatste als reactie daarop vind ik ook niks mis mee, maar
de manier waarop je Anita's mening vraagt komt erg vervelend over en zorgt, zoals Henk ook al aangeeft, meteen een vijandig sfeertje.
En kritisch zijn is niets mis mee, zolang het respect vol gebeurd, afzeiken is een heel ander verhaal.


Laatst aangepast door
ANNETTE792
op donderdag 18 november 2010, 17:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 17:10
 
HENK710 schreef:
Jammer dat je afsluit met een dergelijke persoonlijke sneer.
Ja, er zijn wat stukken geplaatst door haar die de pinksterbeweging op de korrel nemen. Maar maak er niet meteen een zo persoonlijke vete van. Als je enkel en alleen de uitgangspunten had geplaatst had je een heel mooi open onderwerp aangemaakt...nu ligt er meteen een aanvalssfeer in...jammer...

Nu dus maar gauw inhoudelijk verder, denk ik maar zo...

Om dan toch maar even "off-topic" te reageren;

Ik ben het met je eens dat het niet goed is om dergelijke discussies persoonlijk te maken, maar het is wel degelijk zo dat Anita met haar lappen tekst exact hetzelfde doet! Elders op een van de recente topics heb ik ook al aangegeven mij (meer en meer) persoonlijk aangevallen te voelen door Anita's bijdragen. Immers, als je hart ergens door geraakt word, maakt dat de zaak ook persoonlijk...het zou Anita sieren, of deze bijdragen achterwege te laten, of eens haar eigen woorden te gaan gebruiken...
Het verdient wellicht niet de schoonheidsprijs, maar op deze manier kun je dit soort reacties wél verwachten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 17:34
 
HENK710 schreef:
Jammer dat je afsluit met een dergelijke persoonlijke sneer.
Ja, er zijn wat stukken geplaatst door haar die de pinksterbeweging op de korrel nemen. Maar maak er niet meteen een zo persoonlijke vete van. Als je enkel en alleen de uitgangspunten had geplaatst had je een heel mooi open onderwerp aangemaakt...nu ligt er meteen een aanvalssfeer in...jammer...

Nu dus maar gauw inhoudelijk verder, denk ik maar zo...
Sinds wanneer is dat een sneer, het is een uitnodiging, je kunt ook alles er maar in lezen wat je wilt....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 17:54
 
FRANKT627 schreef:
Onlangs las ik in het huisregelement van een evangelische kerk iets over de tucht. Dit stuitte me wel tegen de borst eigenlijk.

Frank

Maar dat hebben de RKK, de PKN en andere Protestantse Kerken toch ook? 'k Begrijp wel dat het woord 'tucht' een negatieve klank kan hebben. Het kan toegepast worden als bijv. een predikant privé dingen uitspookt, die tegen de Bijbel ingaan. Als gemeente sta je wel ergens voor, dan mogen er ook regels zijn om dit te bewaken. Ik zou er juist moeite mee hebben, als alles maar goedgepraat zou worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 18:00
 
CHATULIEM619 schreef:
Sinds wanneer is dat een sneer, het is een uitnodiging, je kunt ook alles er maar in lezen wat je wilt....

Als jouw intentie goed was, hoef je er ook niet wakker van te liggen. Knipoog smiley Ik las er ook niet echt een sneer in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 18:22
 
CHATULIEM619 schreef:
Sinds wanneer is dat een sneer, het is een uitnodiging, je kunt ook alles er maar in lezen wat je wilt....


Zo las ik het ook niet hoor Chat, meer als een uitnodiging om het stuk eens goed door te lezen Knipoog smiley

En verder, het zijn richtlijnen die ze geven, maar ik denk dat de persoonlijke invulling daarvan per gemeente weer anders zal zijn.
Ook de invulling die de gemeente leden ervaren zullen per persoon anders beleefd worden, en in sommige gevallen zul je dus zien dat deze mensen de pinkster / evangelie gemeente weer verlaten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 18:55
 
anita ik ben ook tegen sommige doctrines van de pinksterkerk.
omdat ik uit zo`n kerk kom en door de Bijbel naast de praktijk te leggen ik het er niet mee eens was. heb het uitvoerig bestudeerd en kan zelf Bijbelse argumenten geven.

het zou mooi zijn als je dat zelf ook leert anita, want als je lappen tekst plaats, en geen feedback kan geven en inhoudelijk weerleggen dan word het niet serieus genomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 19:12
 
Ik kan er niet anders van maken dat dit water bij de wijn doen is.
Je ergens naar streven en naar jagen wat inwezen opgehouden is.
Pinkster gemeentes zijn zowieso occult beladen er zullen een enkel oprechte christenen rond lopen en puur en zuiver naar HEERE Woord naleven en de dingen toetsen zoals het staat geschreven.
Blijf het Woord Zuiver Recht Snijden.

Shalom,

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 20:09
 
ANITA324 schreef:
Pinkster gemeentes zijn zowieso occult beladen er zullen een enkel oprechte christenen rond lopen en puur en zuiver naar HEERE Woord naleven en de dingen toetsen zoals het staat geschreven.
Blijf het Woord Zuiver Recht Snijden.

Shalom,

Anita

Pinkstergemeentes zijn eigenlijk niet anders dan welke andere geloofsgemeenschap. Op elke gemeenschap is wel wat aan te merken, waarbij persoonlijke beleving en interpretatie altijd een rol spelen. Dit betekent niet dat zo'n gemeenschap direct occult beladen/satanisch of wat dan ook is.

En ja, er lopen in elke christelijke geloofsgemeenschap (en zelfs daarbuiten) oprechte christenen rond. Juist daarom moet wel altijd opgepast worden voor allerhande waardeoordelen over die andere gemeenschappen. Want je raakt nogal snel broers en zussen op een persoonlijke manier.

Elkaar wijzen op andere mogelijke interpretaties van zaken is prima. Als dat dan maar in een open gedachtenwisseling gebeurt! Daarbij is het wel goed om vragen die gesteld worden inhoudelijk te beantwoorden en niet enkel te verwijzen naar de Bijbel of iets dergelijks. Want dan stokt het gesprek meteen weer.


Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 18 november 2010, 20:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 20:31
 
ANITA324 schreef:
Ik kan er niet anders van maken dat dit water bij de wijn doen is.
Je ergens naar streven en naar jagen wat inwezen opgehouden is.
Pinkster gemeentes zijn zowieso occult beladen er zullen een enkel oprechte christenen rond lopen en puur en zuiver naar HEERE Woord naleven en de dingen toetsen zoals het staat geschreven.
Blijf het Woord Zuiver Recht Snijden.

Shalom,

Anita

Anita, een paar vragen:
1. hoezo is dit water bij de wijn doen?
2. waar haal jij vandaan dat de Pinstergemeentes occult beladen zijn?

Ik moet toegeven dat ik niet snel naar een Pinkstergemeente zal gaan, omdat ik mij daar absoluut niet thuis zal voelen, maar de dingen die jij wrs als occult beschouwt (o.a. spreken in tongen) zijn toch echt Geestesgaven die in de Bijbel beschreven staan.

Ik ben zelf "degelijk" Christelijk Gereformeerd en voel mij, in mijn gemeente, echt thuis. Niettemin heb ik letterlijk aan de lijve mogen ervaren hoe het is om aangeraakt te worden met de Heilige Geest.

Dit was op een retraite- c.q. vrouwenweekend. Er werd toen voor mij heel persoonlijk gebeden door 2 mensen en werd ook door hen gezegend. Tijdens dat gebed werden mijn benen heel erg zwaar, kon zelfs niet meer blijven staan en moest mij wel laten "vallen". Gelukkig stonden die 2 mensen naast mij om mij naar de grond te begeleiden.

Hierna werd ik erg emotioneel, maar ook zielsgelukkig! Er ging zo'n grote golf van liefde en vrede door mij heen, dat ik het eigenlijk niet eens goed kan omschrijven.

Ik weet niet of dit het "vallen in de Geest" is zoals in de Bijbel staat beschreven. Ik denk dat Chat dat beter kan uitleggen.

Wel weet ik dat dit enorm veel met mij gedaan heeft en dat ik daarna veel emotioneler ben geworden als het om mijn Heer en Heiland gaat.
Aangezien mijn liefde voor Hem veel en veel intenser geworden is en dat ik nog meer naar Hem toegegroeid ben, ga ik er van uit dat dit echt het werk van de Heilige Geest is!


Laatst aangepast door
JOSINA022
op donderdag 18 november 2010, 20:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 23:29
 
ANITA324 schreef:
Ik kan er niet anders van maken dat dit water bij de wijn doen is.
Je ergens naar streven en naar jagen wat inwezen opgehouden is.
Pinkster gemeentes zijn zowieso occult beladen er zullen een enkel oprechte christenen rond lopen en puur en zuiver naar HEERE Woord naleven en de dingen toetsen zoals het staat geschreven.
Blijf het Woord Zuiver Recht Snijden.

Shalom,

Anita



Naar welke kerk of gemeente ga jezelf Anita, ben heel benieuwd ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 00:12
 
CROSSROAD317 schreef:
Naar welke kerk of gemeente ga jezelf Anita, ben heel benieuwd ??

Van oorsprong uit huis ben ik ermee opgegroeit met de Vrije Evangelische Gemeente wat vroeger de tak was van de Hervormd kerk.
Bijbel getrouw en zo zuiver en dicht mogelijk naar Gods Woord leven.
Alleen 8 jaar geleden kreeg de kerkeraad een moderne visie waarop water bij de wijn werd gedaan en mijn vader die in de raad zat had de Bijbel als handleiding weergeven alleen men luistert er toen al niet naar. Je hebt dan met onwijze mannen te maken en leven vanuit de wereld waarop mannon de oorzaak is.
Die V.E.G gebouw bestaat ook niet meer is vorig jaar verkocht.
Zo slecht liep het af waarop nog een klein groepje mensen overbleef.

19 jaar was ik dat ik erbij weg ging opzoek naar diverse gemeente`s die nog trouw is aan Gods Woord alles nog zuiver wil weerleggen zoals het er staat.
Alleen je proeft en ziet en toets alles en dan verneem je ook wel waar je dan ook kwam dat er teveel op het gevoel het geloof is. Men heeft niet genoeg aan des HEERE Woord zoals het staat geschreven. Waar de mens op de troon komt te zitten dan is dat al gauw mis en waarop kerkscheuringen komen en gaan.
Mensenlijke wetjes en regeltjes die erbij worden gemaakt is taboe.
Houd gij alleen aan de Antwoorden van de Bijbel Gods !

Waar ik naar toe ga is niet belangrijk het gaat erom dat HEERE Centraal staat.
Dat de Zuiverheid van Gods Woord Recht Gesneden dient te worden.

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 00:33
 
ANITA324 schreef:
Van oorsprong uit huis ben ik ermee opgegroeit met de Vrije Evangelische Gemeente wat vroeger de tak was van de Hervormd kerk.
Bijbel getrouw en zo zuiver en dicht mogelijk naar Gods Woord leven.
Alleen 8 jaar geleden kreeg de kerkeraad een moderne visie waarop water bij de wijn werd gedaan en mijn vader die in de raad zat had de Bijbel als handleiding weergeven alleen men luistert er toen al niet naar. Je hebt dan met onwijze mannen te maken en leven vanuit de wereld waarop mannon de oorzaak is.
Die V.E.G gebouw bestaat ook niet meer is vorig jaar verkocht.
Zo slecht liep het af waarop nog een klein groepje mensen overbleef.

19 jaar was ik dat ik erbij weg ging opzoek naar diverse gemeente`s die nog trouw is aan Gods Woord alles nog zuiver wil weerleggen zoals het er staat.
Alleen je proeft en ziet en toets alles en dan verneem je ook wel waar je dan ook kwam dat er teveel op het gevoel het geloof is. Men heeft niet genoeg aan des HEERE Woord zoals het staat geschreven. Waar de mens op de troon komt te zitten dan is dat al gauw mis en waarop kerkscheuringen komen en gaan.
Mensenlijke wetjes en regeltjes die erbij worden gemaakt is taboe.
Houd gij alleen aan de Antwoorden van de Bijbel Gods !

Waar ik naar toe ga is niet belangrijk het gaat erom dat HEERE Centraal staat.
Dat de Zuiverheid van Gods Woord Recht Gesneden dient te worden.

Shalom,


Dus de gemeente waar je nu naar toegaat, is jouw inziens "volmaakt schriftuurlijk" te noemen. Doen dus geen water bij de wijn ... ??Gefeliciteerd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 15:35
 
ANITA324 schreef:
Van oorsprong uit huis ben ik ermee opgegroeit met de Vrije Evangelische Gemeente wat vroeger de tak was van de Hervormd kerk.
Bijbel getrouw en zo zuiver en dicht mogelijk naar Gods Woord leven.
Alleen 8 jaar geleden kreeg de kerkeraad een moderne visie waarop water bij de wijn werd gedaan en mijn vader die in de raad zat had de Bijbel als handleiding weergeven alleen men luistert er toen al niet naar. Je hebt dan met onwijze mannen te maken en leven vanuit de wereld waarop mannon de oorzaak is.
Die V.E.G gebouw bestaat ook niet meer is vorig jaar verkocht.
Zo slecht liep het af waarop nog een klein groepje mensen overbleef.

19 jaar was ik dat ik erbij weg ging opzoek naar diverse gemeente`s die nog trouw is aan Gods Woord alles nog zuiver wil weerleggen zoals het er staat.
Alleen je proeft en ziet en toets alles en dan verneem je ook wel waar je dan ook kwam dat er teveel op het gevoel het geloof is. Men heeft niet genoeg aan des HEERE Woord zoals het staat geschreven. Waar de mens op de troon komt te zitten dan is dat al gauw mis en waarop kerkscheuringen komen en gaan.
Mensenlijke wetjes en regeltjes die erbij worden gemaakt is taboe.
Houd gij alleen aan de Antwoorden van de Bijbel Gods !

Waar ik naar toe ga is niet belangrijk het gaat erom dat HEERE Centraal staat.
Dat de Zuiverheid van Gods Woord Recht Gesneden dient te worden.

Shalom,

Beste Anita. Net als ieder ander lees je de Bijbel met een eigen bril op. De leer die je hier verkondigt zou ik zelfs anti-Bijbels willen noemen omdat je alles verwerpt wat de Heilige Geest op dit moment kan doen.In jouw ogen kan Gods Geest niet persoonlijk tot de mens spreken...Ik vraag me af wat je met het woord Trooster dan moet.
Er bestaat geen kerk, die alles ziet door jouw bril en elke kerk doet in jouw ogen water bij de wijn. Volgens mij zit je gewoon thuis elke zondagochtend, want ik kan me niet voorstellen, dat er een gemeente is die aan jouw eisen voldoet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 18:31
 
Zoekt en gij zult vinden Knipoog smiley

Zowaar ik leef ik heb een gemeente gevonden
en ga trouw elke zondag naar een samenkomst. Lachende smiley

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 18:34
 
ANITA324 schreef:
Zoekt en gij zult vinden Knipoog smiley

Zowaar ik leef ik heb een gemeente gevonden
en ga trouw elke zondag naar een samenkomst. Lachende smiley

Shalom,

Ik hoop dat je je daar nog heel lang thuis zult voelen, Anita. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NOORTJE072





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: zondag 21 november 2010, 15:19
 
Nu begrijp ik je reacties ook beter Anita,

Je reageert vanuit je persoonlijke kader en perspectief, dit is zo`n gekleurde bril!!
Helemaal niet erg, maar zelfinzicht zou wel handig zijn, wanneer je ziet dat zoveel mensen hier op het forum redelijk fel op je reageren.
Jij bent niet een van de weinigen die de juiste ware leer aanhangt, nee, jij ziet de bijbel vanuit je eigen gekleurde bril, net als ieder ander.
Het gaat erom dat je zelf zo goed en kwaad als het gaat je openstelt voor Gods Geest en met Hem Zijn woord leest en je leven daar na leeft.

Ik hoop van harte dat je je meer open gaat stellen voor het feit dat jij, als mens, net als al die anderen (die jij waterbij de wijn mensen noemde) beseft dat je op je eigen manier ook water bij de wijn hebt gedaan.
Hoe fel en kritisch je ook bent, het is ALTIJD gekleurd wat je weergeeft. Zolang jij niet bij de schrijver was van welk boek dan ook uit de bijbel, en niet in zijn/haar gedachten gekropen bent, net zomin kan jij beoordelen dat jij wel juist de bijbel leest en anderen dat niet doen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zondag 21 november 2010, 16:54
 
Dank jullie wel voor al jullie reacties ik wardeer het enorm.
Ik blijf van jullie houden alleen jullie leer neem ik niet aan.
Ik neem alleen de Bijbel van HEERE God aan
Dat is mijn houvast ! Lachende smiley

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: zondag 21 november 2010, 17:23
 
Als iedereen er dan toch zo'n moeite mee heeft om te lezen wat Anita schrijft,
Waarom dan niet gewoon haar stukken overslaan?????
Als je ze niet leest kun je je er ook niet aan ergeren,
Door te reageren lok je mijn inziens meer van dit soort stukken uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NOORTJE072





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: zondag 21 november 2010, 18:42
 
Ik wist niet dat ze zo koppig en trots was...
Nu wel.. dus k hou wijzelijk mn mond...

anders is het parels voor de zwijnen gooien...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: zondag 21 november 2010, 19:17
 
NOORTJE072 schreef:
Ik wist niet dat ze zo koppig en trots was...
Nu wel.. dus k hou wijzelijk mn mond...

anders is het parels voor de zwijnen gooien...

Het was niet alleen naar jou gericht hoor Knipoog smiley
Maar overal waar je leest forum, chat ect lees je commentaar op de stukken van Anita, Dan denk ik pfff is dat het wel waard??
Gewoon niet lezen en niet reageren lijkt mij het wijste.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 21 november 2010, 20:33
 
MAATJES468 schreef:
Als iedereen er dan toch zo'n moeite mee heeft om te lezen wat Anita schrijft,
Waarom dan niet gewoon haar stukken overslaan?????
Als je ze niet leest kun je je er ook niet aan ergeren,
Door te reageren lok je mijn inziens meer van dit soort stukken uit.



wie is iedereen???
er zijn ruim 2000 leden op deze site, hiervan reageert hooguit 1% op het forum.
zijn die 20 leden representabel voor het hele ledenbestand??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 21 november 2010, 20:38
 
ANITA324 schreef:
Dank jullie wel voor al jullie reacties ik wardeer het enorm.
Ik blijf van jullie houden alleen jullie leer neem ik niet aan.
Ik neem alleen de Bijbel van HEERE God aan
Dat is mijn houvast ! Lachende smiley

Shalom,

De leer van wie bedoel je, Anita? Het lijkt erop alsof jij de enige op CM bent, die de juiste leer aanneemt. Ik hoop dat ik dat verkeerd lees en dat je het zo niet bedoelt, want dat zou ik erg en eng vinden.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 21 november 2010, 20:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Pagina 1 van 1